40+ so what (vol. 3)

Matsalu Mahtavaa, onpa hienoa olla valittu edes jollakin saralla! Tosissaan sanoen, mulla tuli vähän ongelmaksikin tuo "herkkyys" Orgalutranille tai sen pistämiselle. Mun piti käyttää jarrua aika pitkään, koska follit olivat niin suuria jo alkutaipaleella. Tästä johtuen ei meinannut, vaikka tuota mahaa riittääkin, löytää enää säällistä pistokohtaa edes Puregonille, Orgalutranin tykistä puhumattakaan. Se saattoi auttaa edes hieman, kun pisti Orgalutranin ihan kohtisuoraan nahkaan ja männän sisäänpainamisen jälkeen antoi piikin olla ihon alla hetken aikaa ylimääräistä (15 sekuntia?).

Viime yönä iski korvatulehdus oikeaan korvaan. 1. koko aikuisiän aikana ja 2. koko elämän aikana. Voi jukupliut, että alan olla niin täynnä tätä sairastamista. |O |O |O
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

OnniMaija (41).............kp1/30..........yk1..........5.
Taikakuu (40).............kp5/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp6/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)...........kp7/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44)...................kp7/28-30.........?................7.
Matsalu (44)................kp8/24-25.........IVF?..........1.
touhu tenava (46).......kp11/27-30.......y3v............6.
oivikki (40).................kp11/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp12/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp12/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp14/25-28.......yk?............3.
Inia (42)...............kp16/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp19/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp21/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp23/28-29.......yk5............4.
Nuusku (43)................kp23/28............?................4.
Päikki (40)..................kp24/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp24/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp25/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp25/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp26/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp26/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp26/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp28/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp31/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 31/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp33/?............1. /1.yhteinen



Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40)..........pp16
Solakka Silakka (39)..........dpo13
pyrstötähti (48)..........dpo11
Inia (42)..........dpo4
oivikki (40)..........dpo0
[/i]


(Roskis)haamuilijat
star-67 (42)..........kp29
haave3 (39)..........kp25

Mukana myös:
Taustajännäilijät lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
Päikki, nuorekkuus ennenkaikkea: mitä se korvatulehdus muuta on kuin lastentauti! Jos tämä nyt yhtään lohduttaa...

Mullakin nuo follit ovat tupanneet kasvamaan aika nopeasti. Se ikä, se ikä.. Viivytettiinkö sinulla siis punktiota jarrulääkkeellä eikä otettu muniksia heti pois kun suurimmat olivat tarpeeksi isoja? Itse toivoisin, että niille pienemmillekin munille annettaisiin vähän aikaa kasvaa. Mutta toisaalta, eipä niiden isoimpienkaan kai voi antaa liikaa hapantua...
 
Matsalu, :whistle: oikein kovasti sinnepäin, että kasvaa just tarpeellinen määrä muniksia!

oivikki, onko sulla luonnollinen kierto/yritys? Jos (niinku muistelen), niin laitan tuohon jännäyslistaan dpo (days post ovulation) pp:n sijaan.

OnniMaija Jes, hienoa, säkin pääset mukaan tositoimiin!

Star, kuulostaa hyvältä, pidän peukkuja!
 
Minut voi poistaa kuumeilijoiden listoilta, olemme niin onnellisia jo onnistumisestamme lähes vuosi sitten ja emme lähdekään enää toista yrittämään. Vauvakuumeilu on hiljakseen kadonnut ja päivien seuraaminen menettänyt merkityksensä. Osasyynä varmaan on aika rankan edellisen yrityksen jättämät arvet.
Todella innoissani olen silloin tällöin käynyt lukemassa kuulumisia ja hyvä ja kannustava tsemppi päällä! Mahtava palsta!
Vietämme ensi viikolla Mitjan I- vuotissyntymäpäiviä ja paljon olen muistellut vuoden takaisia tapahtumia. Ei ole päivääkään mennyt, ettenkö olisi ollut äärettömän kiitollinen hänestä! Isotkin lapset ovat aina itselle "lapsia" ja olen viime viikot liikuttuneena seurannut tyttären ensirakkautta, ehkä sitä joskus pääsee vielä kokemaan Pikkumyynkin tulevaa isoäitiyden onnea....
Oikein roppakaupalla onnea kaikkien yrityksiin!!!!!!!
 
Matsalu Punktiota ei viivytetty jarrulla. Mulla (ne harvat) follit kasvoivat aika tasaisesti, joten sinänsä kaikki meni nappiin. Mulla luomukierrossakin follit ovat jo hyvässä lihassa kierron alkupäivinä ja ovuloin todella suuresta follista. Hoidoissa lääkkeet tietysti vielä lisäsivät kasvua. Jarru aloitettiin varmuuden vuoksi jo varhain, koska follit olivat suuria jo aikaisessa vaiheessa.
 
pyrstötähti
Loppupuolessa viikkoa mennään ja vanhat konkarit poistuvat yksi kerrallaan, hyvää jatkoa kenzie ja nähdään me vielä kunhan tulen keväällä sinne päin niin tavataan taas :wave: Tuntuu hyvältä nähdä että kun se oikea hetki on kohdalla niin ei haaveilusta irtipäästäminen ihan tapakaan meistä ketään. Itselläni oli juuri sellaiset fiilikset ja olinkin poissa ja päätin että riittää mutta jostain hiipi mieleeni se ajatus että jos kuitenkaan en vielä heitä leikkiä ja tee lopullisia toimenpiteitä.

On, on aika lailla pms oireita jo, mieliala herkkä ja pientä juilintaa tuntuu mutta eipä vielä heitetä kirvestä kaivoon, äsken join kahvia ja niin ällöttävä olo tuli mutta virkistänyt ei yhtään vaan haukotuttaa kovasti liekö alkuraskauden väsymys jo vaivaa :D Mä oon joskus tuumaillut niinkin että jos/kun mä plussaan niin mustahan tulee varsinainen palstalegenda ja vaellustarina korkeahkon ikäni vuoksi ja ENNENKAIKKEA ELÄVÄ ESIMERKKI NUOREMMILLE 4O+ ETTEI KANNATA LIIAN AIKAISIN LUOPUA TOIVOSTA. Ja matka jatkuu
kierrosta toiseen hamaan kansaneläkkeeseen saakka :LOL: Torstai on toivoa täynnä. Ja muuten mulla on dpo11 nyt kun 1.2. oli ovis niin eikös se näin mene? Days past ovulation?
Ei kyllä vielä kantsi testata kun mulla on aikas vähän niitä rapisevia piirongin laatikossa =)
 
Kenzie, :'( :wave: Tuntuu kyllä haikealta, kun ikätovereista yksi toisensa jälkeen jättää kuumeilun. Mutta toisaalta ymmärrän tunteesi. Jos meillekin olisi suotu edes se yksi lapsi, siihen voisi kyllä tyytyä. Kaikkea hyvää sinulle ja koko perheelle. Ja Mitjalle synttärionnittelut! :flower:
 
Hei Matsalu (ja tietenkin kaikki muutkin) täällä yksi ikätoverisi häpeilemättä listaa omanapaisia oireitaan oikein olantakaa =) :
tissit on ihan kipiät, pakaroissa vihloo (pakaralihasten kipeytyminen on ollut kaikkien synnytykseen päätyneiden raskauksieni ensioire!), nenä oli aamulla ihan tukossa ja mielentila on täynnä pelonsekaista kutkutusta. Että vaikka nyt Kenzielle (ehkä hänellekin vain väliaikaisesti...?) joutuisimme vilkuttamaan (juttujasi on ollut kiva lukea), niin kyllä meitä ikävuosilla rikastettuja rktt-henkilöitä täällä vielä roikkuu. :) Mukavaa päivää kaikille! :flower:
 
kenzie :wave: Onnellista aikaa teidän perheelle pikku Mitjan kanssa! (ja muidenkin lasten, tietty). Kerro jäätkö vielä taustajännäilemään meitä, vai laitanko sinut ihan pinon jättäneisiin?

Ja Pyrstis, älä nyt ihmeessä luovuta! Mekin saamme energiaa sinun energiastasi, ja toivomme että saisimme yhden tosilegendan palstallemme! Ihan taloudellisestikin ajatellen, eikös sun yritykset tule sitä halvemmaksi, mitä useampi niitä on ;) - jos siis ajattelee sen purkuleikkauksen kustannuksia... :)
 
Matsalu tsemppiä huomiseen, kävi miten kävi! Toivottavasti pääset punktioon!!! (muuten, onko teillä nyt suunnitteilla IVF vai ICSI? (mäkin alan vähän oppia näitä hienoja lyhenteitä :) ) Kun olen jo unohtanut :ashamed:
 

Hyvää jatkoa kenzie64 ja onnea pikku tytölle. Ja tännehän pääsee aina takaisin.
Joo Pyrstötähti voisi mielellään kyllä plussata, olisi mallina ja lohtuna meille kaikille.
Ikiemon oireet kuulostaa lupaaville :)
Toivottavasti Matsalulle tulee hyvät munikset, onnea poimintaan.
Onnimaijalle onnea yritysten aloittamiseen! (tai yrityksen, jos hyvä tuuri käy :) )
Star ja Haave3, toivottavasti täti pysyy pois ja kaukana.
Inia ja Matsalu, olitte oikeassa, tulihan se ovisplussa viimosella tikulla tänä aamuna, ja eilen illalla touhuttu, niin että taidanpa liittyä RKTT-jengiin vähäksi aikaa :D Onko se sitten dpo 0 tai jotain..
 
OnniMaija + onnea 1 yk:lle.

Kenzie :wave:

On mukava kuulla tällä palstalla lupaavista oireista monelta, tulee niin hyvälle tuulelle. Toivon hyviä uutisia matsalulle huomenna.

Inia kiva kun pidät listaa ajantasalla. Mulla tehtiin luomukiertoon IUI, en osaa sanoa kumpaan tapaan se merkitään, molemmat tavat RKTT kuitenkin :)
 
Ihanaa, Ikiemo, sinä sentään ilmaannuit helpottamaan minun ikäkriisiäni ja vieläpä erittäin hyvillä ja omaperäisillä oireilla. Pakarakipua ei muista ikinä kenenkään oirelistalta ennen löytäneeni, onneksi olkoon!

Inia, meillähän viimeksi hajosivat ne solut icsissä, joten nyt yritetään ivf:ää, jos vain miehen siittiöt antavat myöten. Simppojen laatu on tänä syksynä vaihdellut tosi huonosta jotakuinkin normaaliin. Jos simot eivät ivf:ään riitä, sitten uusi icsi-yritys.

Kiitos kaikille onnentoivotuksista. Tulen sitten taas huomenna raportoimaan munasarjojeni tilanteesta.
 
Testaan näköjään ennen seuraavaa kiertoa kaikki testit :headwall:Ovistesti näytti taasen haamua,hmm..Mutta eipä kyllä oireitakaan pukannut ole,paitsi että alamasulla aika normaalit menkkatuntemukset kp 26..Lämpö oli just 36.3..eli ei vielä kai tädin paikka tänäyönä?Menikös se niin että lämmöt laskee ennen menkkoja?
Ikiemo.mikä sulla kierronpäivä?Lupaavia oireita!
=) =)
 

Eipä olis testiäkään tarvinnut, niin kamalat oviskivut tänään ettei koskaan ennen! Taitaa se endometrioosi siellä olla tekemässä tuhojaan, vai onko kellään oviskivut pahentuneet vanhemmiten muuten vaan? Niin kipeää teki, että kuvittelin jo hetken olleeni tietämättäni raskaana ja synnytyksen nyt alkaneen :LOL: Ihan ilahduin ettei tämä maha ollutkaan tullut suklaasta vaan salavauvasta :LOL: No paluu maanpinnalle koitti, kun muistin kaikki säännöllisinä tulleet menkat. Että lääkäriinpä pitäisi tieni käymän, kun vielä osaisi päättää menisikö terveyskeskukseen anomaan lähetettä laparoskopiaan vai lapsettomuusklinikalle..
 
Täällähän tapahtuu jos mitä. Ikävä on vilkuttaa hyvästit, mutta kaikkea hyvää pikkuisen kanssa kenzie. No, pyrstötähti ja ikiemo ainakin ovat rktt. Pakaroiden vihlonta on ehdottomasti lisättävä listalle mahdollisista r-oireista. Ja pyrstötähti, ei tosiaan tiedä, vaikka sinusta tulisi elävä esimerkki ja legenda, eikös sinulla ollut täti (?), joka oli saanut lapsen n. 50-v.? Joten perintötekijät ainakin ovat kunnossa...

Kun sinisyydellä nyt oli tuollainen superovis, niin kannattaisiko käyttää se hyväksi :) Toivottavasti Starin jännitysnäytelmä päättyy vahvaan plussaan, kaikki sormet ja varpaat on nostettu pystyyn, jotta niin kävisi.

Matsalu, teillähän vaikuttaa tilanne oikein lupaavalta. Ei muuta kuin toivon kovasti parasta mahdollista tulosta. Neljäkin kypsää munasolua on hyvä tulos, etenkin jos miehen simpat ovat suht virkkuja.

ON. Itselläni apeus on vallannut mielen ja usko on aika vähissä. Rakkuloita oli vain muutama ultrassa ja nekin tuntuvat kasvavan todella hitaasti, taitavat mennä vanhaksi ennen kuin ovat tarpeeksi suuria. Lisäksi vanhat kilpparioireet ovat alkaneet vaivata eli väsyttää (oikeastaan olo on veltto), vasta löytynyt hajuaisiti on jälleen kadoksissa ja sanat ovat pahasti hakusessa (lauseet tuppaavat jäämään kesken, kun jokin sana ei kertakaikkiaan tule mieleen). Tiedä sitten, kuinka paljon nuo lääkkeet vaikutttavat. Ei tainnut kuitenkaan olla oikein onnistunut lääkecoctail. No, ei auta kuin mennä päivä kerrallaan eteenpäin.

Kaikesta huolimatta, oikein pirteää ja valoisaa perjantaita!
 
Matsalu en päässyt vastaamaan Maanantaina,kun oli joku huoltokatkos ja Tiistaina sitten lähdin töitten jälkeen ukko-kullan luo,kun keskiviikko ja torstai olivat vapaa päiviä.Tänään iltavuoroon (12-19.30).Niin ei tuhruttelu kestä minulla kauan..saattaa alkaa norm.vuoto samalle illalle tai sitten seuraavana päivänä (yleensä seuraavana päivänä).Aina ei minulla tuota tuhruttelua ole ollut.Olen myös ihmetellyt kun muniksen kasvukipuja on niin aikasessa vaiheessa,nytkin tunsin tuossa kp3. Tsemppiä Matsalu kovasti sinulle!

Rva Pikkumyy kaikkea hyvää sinulle,käyhän moikkaamassa välillä.. :heart: :hug: :wave:

Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:
 
Ihan ekaks tyhmä kysymys: mikä on rktt :ashamed: ?

Eikös menkkojen edellä oleva tuhruttelu voi merkitä keltarauhasen huonoa toimivuutta? Siihen on olemassa hyvä ja helppo lääke. Ensin vaan pitää ilmeisesti pyytää labrakokeita, mistä se toimimattomuus todetaan. Minä kävin niissä kokeissa edellistä tehdessä ihan terveyskeskuksessa ja tulosten kanssa menin yksityiselle. Elikkä raskaus on mahdollisesti alkanut, mutta ei jatku ilman keltarauhashormoonia.

ON: ei mitään ihmeellistä. Henkisesti hyvä olo, enkä usko vielä vaipuvani epätoivon suohon vaikkei nyt heti ensimmäisestä kerrasta onnistuttaisikaan.

Erittäin hyvää perjantai 13. päivää kaikille :flower:
 
OnniMaija, rktt = raskaana, kunnes toisin todistetaan. Ja sitähän me olemme kaikki vuorotellen!

Tirulii, kiitos vastauksesta. Tuo tiputtelu ennen kuukautisia voi tosiaan kieliä keltarauhashormonin puutteesta. Onko lääkäri lausunut asiasta mitään?

Saara, älä murehdi. Eikö se ole parempi, että munikset kasvavat kaikessa rauhassa eivätkä ryöpsähdä valmiiksi liian äkkiä? Ehtiihän niitä kasvatella, jos vain ovat suunnilleen samankokoisia.

Omat munasarjat: taas kävin niitä tohtoritädille näyttämässä. Oikealla munikset nyt 17, 15, 13, 11 ja 8 mm, vasemmallakin pikkusolu oli kasvanut 10-milliseksi. Irrotuspiikki sunnuntai-iltana = muniksilla aikaa kasvaa vielä 2 vrk. Kasvavat n. 1 1/2 mm päivässä, alle 13-millisiin irrotuspiikki ei tehoa. Kolme isointa ehtivät siis hyvin, neljäs ja viides????, pienin tuskin. Ja huom! nämähän ovat siis vain rakkuloita: ei ole mitään takeita siitä, että niiden sisällä olisi yhtään kypsää munasolua. Tiistaina punktio, sittenhän se nähdään. Olo on nyt kuitenkin ihan hyvä, jos ei lasketa Orgalutranista tullutta kaameaa päänsärkyä. Kiitos muuten Päikki taas neuvosta: Orgalutranin aiheuttama ihorektio oli pienempi, kun pidin ruiskua jonkin aikaa paikallaan ennenkuin vedin pois.
 
Hei Matsalu, tuohan kuulostaa hyvältä! Se vasenkin munis oli lähtenyt kasvamaan! Ja eiköhän tuo 8-millinenkin kolmessa vrk:ssa ehdi hyvinkin kasvaa (jos se kasvais sen 4,5 mm, ja sitt vielä kurottaa maanantaina varpaillaan, niin vot! eiköhän veny 13 mm:iin). Se kuitenkin on hyvä tuossa IVF:ssä, että saa tietää tapahtuuko mitään. Näin luomumenetelmällä ei oo mitään hajuu muniksen kunnosta... Pidän kovasti peukkuja maanantaille!

OnniMaija ja sitku menee senat sakaisin ja rktt:sta tulee rkkt, sen voi kääntää vaikka "raskaana kunnes kuukautiset tupsahtaa". Löytyiskö muita? rktk? rttk? rrkk? :)

oivikki anteeksi, :ashamed: sama laho pää kesät talvet, enhän mä enää muistanut! Ja kun mulla on vielä tää vade (varhaisdementia)... Mun mielestä hoitolaiset on piinapäiväilijöitä, siis hoitopäivä on pp0, jne. Ja luomusti sitten taas noi dpo:t lasketaan kuulemma niin, että ovisplussapäivä on dpo-1, seuraava päivä (oletettu ovispäivä ) dpo0, ja siitä sitten etiäpäin.

Mukavaa onnenperjantaita kaikille! Päivitän listaa myöhemmin, kunhan ennätän...
 
Matsalu Sulla tilanne näyttää oikein hyvältä! Folleilla on vielä yli 3,5 vuorokautta aikaa kasvaa. Ei se kasvu irrotuspiikkiin lopu, olen ymmärtänyt, että Pregnylkin / irrotuspiikki kasvattaa vielä folleja.

Moni on puhunut tuhruilusta. Sama vika täällä rahikaisella. Ei siis juuri nyt, vaan siis yleensä ennen tädin tuloa. Tuhruilu voi tosiaan kertoa huonosta keltarauhasesta. Mutta onko joku tullut tai tiedättekö onko ylipäänsä edes mahdollista tulla raskaaksi, vaikka tuhrutteleekin? Entä oletteko kiinnittäneet huomiota siihen, että alkaako tuhruvuoto a. sinä päivänä, kun tädin pitäisi tulla vai b. jo aikaisemmin, esim. jos kierto 28 päivää, niin tuhru alkaa jo kp 25 tms.?

Tuhrun alkua tässä vähän jo odottelen, pitäisi alkaa viimeistään sunnuntaina, kun on kp27 eli kierto täysi. Rinnat ovat olleet koko viikon enempi vähempi kipeät ja tänään on ollut vähän menkkakivuntynkää.
 
Haave, mulla ei ole pahemmin PMS-oireita. Joskus olen ollut huomaavinani pienen ylimääräisen kiukun tunteen, mutta olen heti rientänyt varoittamaan aviomiestä, että tämä voi nyt olla hormonaalista...

Päikki, olen lukenut, että jos munasolu on hyvä, se myös yleensä muodostaa hyvän keltarauhasen ja hormoniakin tulee sitten tarpeeksi. Tällä logiikalla ainakaan keltarauhashormonin vajauksesta johtuvaa tiputtelua ei pitäisi hyvässä kierrossa olla. Mutta voiko tiputtelu johtua jostakin muusta syystä? Kuka tietää?

Päikki ja Inia, kiitos rohkaisusta. Itse olen luullut, että munisten pitää olla vähintään se 13 ja mielummin 15 mm silloin kun Pregnylin pistää. Mutta toivottavasti olen väärässä ja aikaa vielä on. En tajunnut kysyä lääkäriltä tarkemmin.
 

Yhteistyössä