No mä en ajatellut kertoa teille vielä mitään, kun en mitään varmaa tiedä. Mutta olkoon: se estradioli oli 0,13 eli ihan "vaihdevuositason" ylärajalla. Se ei ole niin huono, että suoralta kädeltä osaisin itse sanoa hoidon menevän myttyyn. Huomisaamuna lääkäri tulkitsee, riittääkö tuo arvo hoidon jatkamiseen. Toivottavasti, pienellä riskilläkin haluamme yrittää.
Minni, kaksi mahdollisuutta. Joko ovis ei vielä ollut (sinähän sanoit, että ovisviiva ei ollut vielä testiviivan vahvuinen) tai sitten ovis on aikaistunut. Aikaistuminen taas voi olla satunnaista tai sitten se voi johtua iästäkin. Vanhemmiten ovis kuulemma tuppaa tulemaan aikaisin ja sitten ei ehdi tulla kunnon keltarauhasta ylläpitämään raskautta. Ja siitä sitten seuraa sitä tiputteluvuotoa ennen varsinaisten kuukautisten alkamista. Mutta jos sulla ei ennen ole ollut oili noin aikaisin, kannattaa jatkaa tikuttelua.
Joskus takavuosina kiihkeimmän yrityksen aikaan mä joskus pelkäsin, että miehelle tulee liikaa paineita enkä aina mainostanut sitä ovista. Viettelin miehen vaan muuten niinkuin Pyrstiskin. Mutta sitten alkoi ottaa päähän se, että itse piti kantaa vastuu koko lisääntymisestä ja aloin ihan rehdisti kertoa, että "tänä iltana pitäis taas laittaa meidän lasta alulle." Yllättäen mies otti sen ihan asiallisesti ja hyvällä huumorilla ja jaksoi ne pakolliset monen päivän perättäiset paneskelut itse asiassa paremmin kuin muissa oloissa konsanaan. Ihan täytyy hänelle hattua nostaa, kun muistan sen yhdenkin aamun: miehen piti herätä kuudelta töihin, joten homma hoidettiin silmät sikkurassa 05.30! Mutta olen mä kuullut, että jotkut miehet ahdistuvat tosissaan, jos on edessä ns. pakkopano. Jos vauvan teosta on yhdessä sovittu, varmaan pehmeämmät viestintämenetelmät ovat siinä tapauksessa hyväksi.
Päikki, tervetuloa kotiin! Oilia taidat odotella sinäkin.