40+ so what? (vol. 2)

Tervetuloa mukaan Velmuliina. :flower: Ei me alaikäisiäkään täällä hyljeksitä, vaan kaikki ovat ihan tervetulleita, vaikka ikätätejähän me muut täällä ollaan. :p
Jännät ajat sinulla siellä kun ensimmäistä yk:ta viedään. :heart:

Matsalun myötä eletään jännäilyhetkiä. Uskotaan ettei sinne IVF:n asti tarvitse edes mennä, vaan tuo tupla-annos simppoja triplamuniksiin toimi kuten pitääkin. :heart:

Kenzie: Niin tyypillistä ikärasismia tuo Väestöliiton touhu ollut teilläkin. Jos olisit ollut vaikkapa alle 30 -vuotias, olisi alettu tutkimaan, mistä kaikki johtuu ja kaikki mahdolliset keinot käytetty. Muuten, Väestöliittokin on oikeasti yksityinen....

Nuusku: Tsemppiä Terojen syöntiin ja odotteluun. Tuo on tosi tyhmä vaihe, mutta kyllä se siitä menee. :heart:

Omaa napaa: Täti suvaitsi saapua lähes kaksi viikkoa myöhemmin kuin piti. Ilmeisesti se ohkainen limakalvo nyt vanhuuttaan tulee pois kun siinä viime kierrossa ei todistetusti ovulaatiota ainakaan ollut. En tiedä mitä tästä nyt seuraa, alkaako tuolla sisuksissa mitään tapahtua. :/ Ei auta muuta kuin odotella... pelottaa vaan, että taas tuokin ainoa munasarja lakkaa toimimasta. Kuitenkin menen nyt eteenpäin ilman hormoneja tämän "kierron". :whistle:
 
Hei Velmuliina, tervetuloa vaan! Olet varmaan huomannut, että näillä samoilla sivuilla toimii myös 35+-pino, mikä ehkä ikäsi puolesta sopisi sinulle paremmin. Mutta toki tähänkin porukkaan ainakin minun puolestani mahdut, jos täällä tuntuu kotoisammalta. Mutta varaudu siihen, että täällä nämä ikäkysymykset ovat kovasti esillä, kun meillä muilla on vuosia jo 40+.

Diacorissa käyty. Siellä aletaan nyt selvitellä, voidaanko hoito tehdä. Jos voidaan enkä ole raskaana, ivf/icsi on ehkä jo seuraavassa kierrossa. Siellä ne nyt lääkärit keskenään konsultoivat... Kovasti toivon minäkin, ettei noin pitkälle tarvitsisi edes mennä.
 
pyrstötähti
sinne taas pitkä tarina katosi jonnekki, ärsyttävä onnettomuus taas :kieh:

velmis, teretuloa mun puolesta ainakin, on niin paljon puhuttu ja kiva kun muu porukka ei ainakaan hetikseltään sua ulos heittäny. Me vähän luullaan kyllä että sinä heti plussaat mutta ei mitään saadaan sun plussa meille haltijattareksi kuitenkin mukaan!

Ja älähän sure sitä ikäeroa siinä se kuule sivussa sun kansa vanhenee hänkin. On vaan hyvä että mies on nuori, ne tahtoo niin paljon ennen naista vanhentua ja tulla kärttysäksi.
Mutta nuorena niillä on niin rasittavia kotkotuksia että sitä ei meinaa jaksaa mutta kun itsellä on jo vähä perspektiiviä niin se ainakin minulla auttaa kummasti.

On: hienoista jomottelua ei mitään ylimääräistä näy pikkareissa se on hyvä se mutta ei sitä paljonpuhuttua kiinnittysvuotoakaan ja ovishan oli taas aikaisin liekö syy noissa kanatipoissa joita nappailen. Pullo josta liruuttelen on onnen pullo ja siellä asuu pullonhenki joka pullon korkkaajalle toi ihanan plussan alkukesästä jo ja ihan esikoista odotetaan. Tässä olikin hyvä syy teidän kurkkaille vanhoja kirjoituksia alkukesästä.

Huomenna se on taas täällä, viikonloppuuuuuuuuuu joten tänä iltana katsotaan House ja virittäydytään villiin menoon taas, jeeeeeeeee, eikö vaan ladyt, ihanaiset...tv:pt :heart:
 
Tervetuloa vain velmuliina74. Me täällä pinossa ollaan siis mieleltämme ainakin ikäisiäsi ellei jopa nuorempiakin :LOL: Teinimäinen olo on ainakin allekirjoittaneella ollut jo pidempään.

ON: kp 22 ja päivät kuluvat sitä kuuluisaa tuhrua odotellessa, joka yleensä saapuu siinä 26-27 pvn paikkeilla ennen kuin täti kurvaa paikalle . Oviksen aikaan tiukkaa aherrusta ja nyt odotellaan tapahtuiko mitään, vai taasko uuteen kiertoon uudella innolla valmistaudumme.

Oma mieheni on vajaa 2 vuotta nuorempi. Täyspäinen on ja maalaisjärkinen vaikkakin ikuinen pikkupoika tietyissä asioissa. Sekin on täällä jo todistettu moneen kertaan että naiset 40 plus elävät elämänsä parasta aikaa, jota pienokainen vain täydentäisi. Ehkä 35+ pinossa meno on tasaisempaa, kun ei tarvitse vielä kovin ikäasioista olla huolissaan. Täällä mennään vuoristorataa jyrkästi ylös ja alas. Mutta kaveria ei jätetä. Jos joku meinaa uupua ja vajota me muut tsemppaamme ja nostamme ylös jaloilleen. Olemme myös niin "vanhoja keittäjiä" että pienet tuulet ei tunnu vielä missään. Isommat myrskyt huojuttavat enemmän ja joskus kaadummekin, mutta nousemme sieltä.

Mukavaa loppuviikkoa. Optimistisia ajatuksia syysmyrskyjen myötä :hug:

t. AinoEmppu
 
Mitähän tämä nyt on,verta pissassa (on nyt viljelyssä ) aika reilusti oli plussilla,ei muuta tulehdukseen viittaavaa tullut tikkuun.Kokeilin uhrata viimeisen ovis-tikun,ja siihen tuli haalea plussa testiviivan lisäksi ,kp nyt 20..lämpö on 36,4..Olen kyllä ihan ymmällä..Terolut nyt menossa,voisikohan se tehdä viivaa ovistikkuun?olen kyllä aika ymmällä..Ja mietityttää tuo veri,ei tunnu kovin hyvältä merkiltä :(
 
ikä on pelkkä numeerinen sarja ja jos meidän jutut ei ikävystytä niin mikäs siinä. Pyrstis sais "lajitoverin " mukaan jännäämään :)

Meilläkin miehen kanssa 8 v ikäeroa ja 39 v aloin kuumeilemaan ja kamarihommista viriilin miehen kanssa ei tämä tärppäys ollut kiinni.

Toivotaan että plussasi kohentaa tuota meidän tilastoa :)

haave 3 en pysty vastaamaan kysymykseesi.

Itse huomasin että jo kp 16 meneillään. Miten äkkiä tuo kierto etenee kun on töissä niin kiire.

Matsalu peukutuksesta että Diacor pystyisi hoitamaan tuon jutun.

mimmimamma
 
Tervetuloa mukaan velmuliina74! :wave: Minulla on 15-vuotias murkku (tyttö). Minulla ja miesystävällä ikäeroa on noin 7-vuotta (siis mies on 7-vuotta vanhempi) Exsä oli/on 3-vuotta nuorempi (tyttöni isä). Itse täytin syyskuulla 40-vuotta. B)

Oikein mukavaa illanjatkoa kaikille!
 
Haave, minun käsitykseni mukaan ovistikut -ainakaan halpisversiot- eivät ole mitään tarkkuuden huipentumia, haalea viiva voi varmaan tulla vaikka mistä syystä! Itsellä kun ovis on joskus aika aikaisessa vaiheessa, aloittelen tikutusta jo heti kuukautisten jälkeen eli suunnilleen kp 6. Tikku näyttää tavallisesti plussaa kp 12. Siinä välissä se on kerennyt esitellä kaikki haaleuden asteet puhtaasta valkoisesta vaaleanpunaiseen ja taas takaisin, ennenkuin ovisplussa lopulta tulee.

Jos meidän alkio olisi olemassa, huomenna se olisi jo kiinnittynyt... Ei kyllä tunnu mitään missään, lugeöklötyskin on mennyt ohi. Lapsellinen, mulla on muuten tänään jo kp 19, lienen jossain vaiheessa sekoillut.

 
Hei kulkaas, te kiinnitysvuodon kokeneet, kauanko sitä voipi kestää? Mulla on tota tuhrua tullut jo vähän toista vuorokautta, eikä se ole yltynyt sen kummemmaksi. Olen kyllä jo kuulevinani miten täti oven takana kihertää, mutta haluaa vähän kiusata ja leikkiä minun tunteillani... :kieh: Noh, mikäs tässä seuraillessa. Jatkoja vaan kaikille, hyviä meinaan! =)
 
Tervetuloa Velmuliina, ihanan velmu nikki ja velmulta ja hauskalta tapaukselta vaikutat muutenkin! Rakkaus paistaa tekstistäsi ja jännityksellä odottelemme nyt tarinaan jatkoa!

Ikiemolla piti vain tulla vastaamaan, että minulla viimeksi alkoi raskaus tuhruvuodolla ja sitä kesti muistaakseni viisi päivää, mutta ruskeaa vuotoa tuli kyllä koko alkuraskauden ensimmäisen kolmanneksen....


 
Kiitos ja nöyrä niiaus että huolitte tälläsen "villiviikarin" joukkoonne.yritän täällä pikkuhiljaa päästä jyvälle teijän jutuista ja ottaa oppia.Niin ja tuo mun kp kulkee pyrstiksen kanssa käsikädessä eli mulle voi lisätä yhdenpäivän lisää tuonne kp:n kohille.
On tää naisen kroppasitten omituinen laitos :D .Oireita alkaa pukkaamaan vaikka järki koittaa kolkuttaa ettei ny hättäillä :headwall: .Joo tissit turpoo ku pullataikina ja eilen siis voi jestas jalat läx alta ku repäs tuolta vasemmasta muniksesta et parkasu pääs ja nyt sit kävelykin on sen näköstä ku ois viikon maannu haarat levällää jonkun harrastuksen takia :LOL: .ja yöllä toi kipu valvotti ja siirty keskelle alamasua.joo pöhkö mikä pöhkö :eek: .
Mutta on tää kiva olla raskaana niin kauan kunnes täti hyökkää ja oon ihan 100varma et kurvaa ens viikolla tänne osotteeseen.Ja mulla nää oireet tuleekyl ihan senkin takia kun olen todennut potevani kroonista vauva kuumetta :LOL: .ja siihenhän on vain yksi lääke :whistle: .
Saakos muuten raskaana mennä magneetti kuvaukseen?mulla kun ton selän takia olis sellanen edessä,tiistaina menen fysiatrin juttusille ja katsotaan tarviinko kuvauksia vai mitä tehdään.kärsin välilevyn pullistumasta joka äityy välillä todella pahaksi etten pääse liikkumaan kunnolla ja sitten kuukausien kärsimysten jälkeen menee ohitse.
Suonette anteeksi omanapisuus mutta en oo ihan vielä päässyt jutuistanne kiinni joten en sen takia kommentoi.etten sekoile sitten täällä ja selitä väärille ihmisille.
:wave: illanatkot ja nyt tuonne kullan kainaloon nukkumaan
 
, kuten matsalukin sanoi, ovista saattaa alkaa pukata aika aikasessa vaiheessa kiertoa..Vai oletteko samaa mieltä..että ovikseen päin ollaan menossa täällä Lounaassa.. :heart: :saint:

Ihanat illanjatkot toivottelee Rva pikkumyy vai olisiko parempi sanoa nukkukaa hyvin! :xmas:



:heart: :wave:

 
Huomenia! Jaanpa kokemuksia kanssanne. Ikiemo, mullakin tuhrua kesti monta päivää. Raskauden aikana oli sitten kyllä runsaampiakin vuotoja. Velmuliina, mulle piti kesällä tehdä vatsan alueen röntgen ja silloin lääkäri sanoi, että jos olen raskaana, magneettikuvaus on turvallisempi vaihtoehto. Sen ei ainakaan tiedetä aiheuttavan haittaa sikiölle. Pikkumyy, varmaan ovista pukkaa, mutta ainakin mulla tuon sortin viiva voi vielä hävitäkin liuskasta ennenkuin varsinainen plussa tulee.

Oma napa: Kp 20 pyörähti käyntiin. Olikos se niin, että Luget nostavat myös ruumiinlämpöä? Muistan täältä palstoilta semmoista lukeneeni, vaikka lääkkeen ohjeessa lämmönnousua ei mainitakaan. Keltarauhashormoniahan se on, joten varmaan vaikuttaa samoin kuin omankin kehon vastaava hormonieritys oviksen jälkeen. Siksi vain kyselen, kun tänään oli aamulla lämpö jo 37,5. En tosin mitannut heti herättyä, vaan vasta aamupalapöydässä, kun jotenkin kuumeiselta alkoi tuntua. Hitsi vieköön, Luget todella pilaavat minun piinailuni ja oireiden etsinnän, kun kaikki pitää panna niiden syyksi!
 
Kiitos saamastani infosta :heart: Vaan kyllä se nyt taisi tuo vanha tuttu täti kumminkin hiipiä oikeen sisään saakka sieltä nurkan takaa käkättämästä. Vähän tavallista pitempään vaan otti vauhtia sisääntuloonsa. Eli kp2 on koittanut.
Emme mieheni kanssa nyt ole, sitten aiemmin raportoimani kerran jälkeen puhuneet lainkaan tästä teemasta. Mutta jos sallitte, niin jos ei muuta, niin ainakin jäähdyttelen täällä seurassanne ailahtelevaa kuumeiluani. Ja tietenkin jänskäilen teitin kuvioitanne!
Mukavaa päivää! =)
 
Viikko mennä hulahti niin nopeesti etten ehtinyt kissaa sanoa :whistle: Ja eilen kun oli täti jo päivän myöhässä, tein testin. NEGA. :'( No nyt se tuntuu täti tuntuu jo mahanpohjassa ja pientä mömmöä työntää, joten eikun kohti uuta kiertoa vaan...

lueskelen tässä juttuja ja palaan paremmalla ajalla...

liiza 30/28 vielä...kyllä se siitä kääntyy alkukierroksi kohta
 
Minulla tuo kp taitaisi olla paremminkin kp6 tai kp7 tänään. Meinaan, että tuo kp joka on listassa on laitettu alkamaan pienestä tuhrusta, kunnon vuoto alkoi sitten päivän-kahden päästä. Eikö se niin ole oikein, että vasta kun kunnon vuoto alkaa, niin se on kp1?

Kierto kylläkin on venynyt päivällä-kahdella, verrattuna nuorempana ollessani... :ashamed: Kai se on tätä iän tuomaa systeemiä :| eipä mahda mitään.

Eilen kun katselin tv:stä ohjelmaa, jossa oli synnytyksistä yms. niin iski hurja kaipuu saada antaa pienokainen tuolle miehelleni :'( Kävin jopa mielessäni luovutetun munasoluhoitojen mahdollisuutta, tosin, enhän tiedä varmasti pystyykö mieheni siittiöillä hedelmöittämään, mutta olenhan tullut raskaaksi kolmesti hänen aineistaan. Nuorimmaiseni olen saanut 36 vuotiaana, se raskaus lähti kertalaakista, kuten kaikki raskaudet ed. liitossani.

En tiedä, joskus tulee mietittyä tosi paljon näitä juttuja. Joskus taas menee monta kuukautta, että ei tule pohdittua näitä sen kummemmin. Normaalia? Niin kai.

Viikonloppu. TAAS perjantai. Viikot lentää siivillä. Vein juuri kesäkukat tuonne kompostiin ja laittelin kanervia tilalle, täytyy vielä hakea havuja koristeeksi niiden seuraksi.

Oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille. Ja lämpimästi tervetuloa uusille kuumeilijoille, mukaan vaan ! :flower:

Plussat vielä teille ja vähän meillekin :whistle: ++++++++++++++++++++++++++++

Heissan ! :wave:
 
Heissan!
Munkin puolesta olet tervetuloa tänne Velmuliina :flower: Mulla on 4 vuotta nuorempi mies :heart: mutta tuntuu kyllä usein et mä on se nuorempi :LOL: 25 + ikuisesti!!
Mulla menkat ohi taas tällä kertaa =) Ja ei mennä vielä passia tekemään kun mulla ihan pakko saada tää maha kuntoon ensin ja vähän läskiä pois,puhumattakaa tupakasta :ashamed: Mutta sitt kun yritämme niin se on kaikein keinoin :saint:
Kaikille hyvää viikonloppua!! minä olen menossa maceup-partyyn ja sitt juhlimaan tyttöjen kesken viettää iltaa Porvoossa B)
 
velmuliinalle tervetuloa!

ON: Tän kierron maaninen vaihe alkaa olla ohi ja depressiivisyys iskeä. Mua niin jurppii tällä hetkellä nuo Terolutit. Niiden piti säännöllistää kierto ja saada aikaan selkeä menkkojen aloituspvä, niin eikö mitä, nyt on kaksi päivää työntänyt taas ruskeaa tuhrua. Aagh! Piruuttani aion kuitenkin kuurin syödä loppuun kävi miten kävi. No, ei sitä ole enää kuin 1 tabu. Kaiken lisäksi terot tekevät kaikenlaisia "raskausoireita": tissit tursuaa liiveistä, niitä kihelmöi ja välillä koskeekin, palelee, välillä etoo jne. Saas nähdä pääsenkö lokakuussakaan ivf:ään, koska ei ole selkeää menkkojen aloituspäivää ja tod.näk. täti napsahtaa kohdalle vkonloppuna, joten en ehdi päästä kp2 ultraan.

Jos jotain hyvää tälle päivälle ja viikolle: kaverini (36 v.) kertoi tänään odottavansa heidän 2. lasta. Oli tosi positiivista huomata, että häntä pystyi onnittelemaan ihan aidosti ja lämpimästi. Eli jonkinlaista ihmisenä kasvamista on näemmä meikäläisessä puolentoista vuoden aikana tapahtunut. Vielä varmaan vuosi sitten olisin onnitellut hammasta purren ja kateudesta vihreänä + itkien itseni uneen illalla, mutta nyt tosiaan pystyy aidosti iloitsemaan muiden puolesta ja ymmärtää sen, että se toisten vauva ei ole multa mitenkään poissa.
 
Velmuliinalle tervetuloa minunkin puolestani.

Pikaisesti vain valitan omaa vointiani joten pyydän nöyrästi anteeksi kaikilta jo etukäteen valitustani. Olen ollut taas tämän viikon sairaslomalla, kärsin alkuvuodesta hermopinteestä ranteesta ja se on nyt sitten uusiutunut ja sen lisäksi olkapäässä on joku hiiskatin kiertäjäkalvosimen oireyhtymä tai jotain sinne päin. Koko käsi on ollut toista viikkoa pirun kipeä, maanantaina sain kortisoni piikin ranteeseen sekä olkapäähän ja kaksi viikkoa sairaslomaa. Öitä olen nukkunut nojatuolissa kun makuultani en ole kärsinyt olla.

Ja elimistö on muutenkin heittänyt nyt taas omat kuvionsa liikkeelle. Viime sunnuntaina alkoi tuhru, jota on kestänyt tähän päivään asti. No, sitten tänään piti tehdä jo testi kun ei menkkaoireita ole minkäänlaisia. Ja tulos oli toisaalta aivan arvattava eli nega. Mutta sen seurauksena alkoi sitten menkat. Eli jos on menkat kateissa niin eikun testiä tekemään niin heti tätsy kurvaa paikalle. Ei ollut nimittäin eka kerta kun mulle on näin käynyt.

Että tällaista tällä rintamalla. Clomifen resepti odottaisi apteekissa mutten tiedä jaksanko tässä kierrossa niitä ruveta popsimaan. Katsellaan.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille täältä sateisesta Kaakkois- Suomesta.
 
Tervetuloa Velmuliina minunkin puolestani.

Kierto on sekaisin tälläkin eukolla. Vuoto loppui alkuviikosta. Alkaen eilen uudelleen. Tänään vuotaa jo aika reippaasti. Vatsa ja selkä ovat ihan järkyn kipeät. Joko hormonit ovat heittäneet ihan häränpehvaa tai sitten tuonne nimeltä mainitsemattomaan paikkaan on nyt jäänyt joku kalvon palanen. Ei millään jaksais tällästä.

Huomenna me juhlimme tokan 19v synttäreitä. Tein äsken hedelmäpiirakan pohjaksi valkosuklaapannacottaa. Neitokainen inhoaa kaikkia kaakkua, joten kokeilen maistuisiko tuollainen vaihtoehto.

Läsähdän tv;n ääreen. Puoliso hoitaa tänä iltana väen, jes!

Hyvät viikonloput kaikille.

 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

lapsellinen67 (40)......kp3/?..................y2v...........1.
Minni-07 (44) ............kp7/28................yk3...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp7/25-43.........?...............1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp8/32...............yk2............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp10/29-32........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp10/28-39........?................5.
vilmaville (43)............kp13/28-30........y1,5v........9.
mimmimamma (46)....kp18/27..............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp18/27-30.......y3v............6.
Plättä (44)..................kp19/28-30.........?...............7.
Taikakuu (40).............kp19/27-32........?................2./1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp20/24-26.......yk1........... 6./1.yhteinen
pyrstötähti (47)..........kp20/28..............yk6...........4./1.yhteinen
Matsalu (44)...............kp21/24-25.........?...............1.
haave3 (39)...............kp22/28..............?................3.
ikiemo (44)................kp23/n.23...........yk2............4.
AinoEmilia (43)..........kp24/31-34........?................4./1.yhteinen
Päikki (40).................kp26/27..............y1,5v........2.
kenzie64 (43)............kp28/28..............yk1?..........4.
liiza (42).....................kp31/28..............?................?
äippä67 (41)..............kp31/26-39........y1,5v........2.
Nuusku (43)................kp42/28..............?...............4.

babo67 (41).............kp7/29-31......PAS 10/08...5./1. yhteinen


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/29 = 9,57 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset ja poistuneet)



"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Höpisijä (42)...............kp55/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp77/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp129/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös: Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

einiinvaan (42)......9.9.2008........kp30...........................

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Lauantaita kaikille!

Toivottavasti tuo lista tuli nyt päivitettyä oikein. Olen vähän kuumeessa, joten ei välttämättä ihan aivot pelaa kunnolla. :LOL:
Olen muutenkin ihan pihalla pinon tapahtumista, mutta ainakaan valitettavasti yhtään plussauutista en teksteistänne bongannut.

Kääriydyn takaisin peittojen väliin parantelemaan oloani. Tässähän tuo tätikin on mennyt samalla rysäyksellä flunssan kanssa...
 

Yhteistyössä