40+ so what? (vol. 2)

Sitkeyttä kaiklle tädin ahdistamille.

Täällä aletaan tulla kuukauden hedelmällisimpään aikaan. Samaan aikaan on kaikkea muuta työtä ja harmia mielessä, mutta katsotaanpa nyt, tulisiko mahdollisuus hyödynnettyä. Tuntuisi tosi kurjalta parin viikon päästä odotella kuukautisia vailla minkäänlaista toivoa. Yritys tuo sentään jonkinlaista mielenkiintoa kiertoon.

Paria asiaa en kyllä ymmärrä. Ensimmäinen niistä on teidän kilpasiskojen kiinnostus luontaistuotteisiin. Ette kai te tosissanne usko, että jotkut ihmetipat auttaisivat raskaaksi tulemisessa? Itse ajattelen niin, että jos ei tule niin sitten ei tule ja siinä tapauksessa se on ehkä parempikin niin. Pikemminkin olisin huolissani kaiken maailman troppien muista vaikutuksista. Niitä kun ei ole kovin tarkkaan tutkittu. Ainakin raskausaikana luontaistuotteita kehotetaan välttämään. Jonkin verran uskon yleiseen hyvään terveydentilaan - siinä asiassa minulla olisi tekemistä - mutta lopullista vastausta ei löydy siitäkään.

Toisaalta en kyllä usko ryppyvoiteisiinkaan. Jotkut silti sanovat saaneensa niistä apua. Ja kieltämättä niiden levittämisessä olsi tiettyä viehätystä.

Esikoisella on keskiviikkona matematiikan tentti. Vektoreista. Kieltämättä tuntuu vähän raskaalta enää tällä iällä kerrata lukion matematiikkaa, mutta niinpä vain taas kahdenkymmenen viiden vuoden tauon jälkeen näppäilen laskimeen pitkiä neliöjuurilausekkeita. Mitäpä sitä ei lapsensa avuksi tekisi?

Niin, oli unohtua se toinen asia, jota en ymmärrä: mitä ihmeitä ovat nämä Luget, joista kaikki puhuvat niin lämpimästi?
 
pyrstötähti
kuuntelee pyrstis joka on vääntäytynyt vatupassiin soffankulumaan.Talo on ihanan hiljainen,olen hyvällä tsägälä jopa pari tuntia yksin.Ja ensitöikseni pujahdin katsomaan mitä rakkaille ystävileni kuuluu.

Onnittelut myyn kp1,siitähän se lähtee mopo taas kuule käyntiin,olitpas onnekas kun ei tarttenu kauaa haikailla ja upouusi kierto on käynnissä taas.

Miten kivaa oli minni kuulla sinusta ja että katsot uutta yritystä kohti niin ihanalla asenteella.Mistähän sitä itsekin saisi hankittua samanlaisen.Mutta yllä sieltä uusi plussa paremmalla onnella vielä pärähtää.

Ainoeen kristallipallo pitää totisesti kiillottaa ja voisitko vähän kurkkkia sitä pohjoista puolta ja vanhalle katsoa plussaa ennenkuin se täyttää 5kyt?Tai jos nyt katsot kuitenkin että ennenkaikkee tuota rakkautta piisais meidän kammarissa että voidaan kuitenkin jatkaa tätä aktiivista lemmiskelyä vaikkei sitä vauvaa tulekaan ehkä enää.

Älä touhis masennu,laita nyt ukolles se viesti mutta muistathan että kun sitä voi lukea kuitenkin moneen kertaan että kirjoitat sen mukaisesti.Oisko parempi tapa lähestyä kuitenkin kysymällä onkop hän tyytyväinen ja onnellinen nykysuhteeseenne?Hänestä voi kaikki olla ihan hyvin ja voi tuntua surulliselta jos olet ihan eri planeetalta.Miehet ovat tunnetusti aika vähään tyytyväisiä.Mutta mitä hittoo se teidän jatkuva sukulaisten kanssa oleilu oikeen on.Eihän nyt tietysti kantsis sitä ovista kertaakaan haaskata sillä koko ajan mennään ehtoopuolta kohti ja mahikset heikkenee.

Ja yks juttu vielä ois tai toive,sinä joka olet 47 tai vanhempi,voisitko ystävällisesti tulla kuumeilem,aan kaverikseni,on joskus vähän masentavaa kun olen näin paljon edellä teitä muita ja kieltämättä kun katson eidän muiden joskus vaivalloista tietä tulee mulle se ajatus ettei mulla oo oikeesti enää toivoa.Katsoin kyllä mun 9 kuukauden historiaani josta siis 6 kiero nyt putket auki että ovis on joka kierrossa kylläkin rapisevaan reilusti tullut että se on mun ohkainen oljenkorteni jonka varassa vielä pienenpientä ihmettä,tosin koko ajan jo himmeämpää,jaksan toivoa.

Sunnuntai on jo kääntymässä alkuillaksi joten sytytelläämpä tuikut pöydille ja nautitaan elämästä täysin siemauksin, takajalasta huolimatta, paljon paljon lämpimiä ajatuksia teille minulta,pyrstikseltä.
 
Sunnuntaita mukavat siskot :hug:

Laskeudun laakereilleni koko ensi viikoksi. LOMA :D Toivottavasti on aurinkoista, olisi mukavampi ulkoilla. Pienen pihan töistä aion myös nauttia. Työnnän sormet multaan ennenkuin se jäätyy. Jospa ensi keväänä muhkeana ja isovatsaisena saisin sitten katsella mitä sieltä nousee. (yltiöoptimisti??) Melkein jo nuttuja ym vauvan vaatteita hipelöin ohikulkiessani. *hymy* Tulin vain niin optimistiselle tuulelle gynekäyntini jälkeen. Putoan ryminällä maan pinnalle parin viikon kuluttua. Siihen asti OLEN raskaana. :LOL:
On tämä naisen (ja miehenkin) mieli ihan kummallinen. Tähän asti kun ollaan vain pökitty menemään vauvahaave takaraivossa tietämättä toimiiko minulla enää mikään. Nyt kun todistettavasti toimii ja kaiken kukkuraksi osui ajankohta siten että siellä oli munasolu odottamassa simppoja niin eikun heteka ryskymään.. Olin varma että rusinat siellä vain ovat jäljellä.
Kyllä minä teitä muita ajattelen myös ja toivon :heart: sydämestäni että riemua, onnea ja rakkautta riittää jokaiseen pirttiin.

Nyt pienet päikkärit... Heippa !! :hug:
 
....täällä taas notkun koneen äärellä. :ashamed: Siis minäkö jotenkin nyt yksinäinen ja seuraa vailla????? :headwall: Tunnustan seuraa vailla olen ja etenkin tuon ukko-kultani läheisyyttä. :/

Niin pyrstis oikeassa olet jotta nuo miehet toisinaan tyytyvät vähempään kuin me naiset, mut täs meidän suhtees oli alkuajoilla niin et ukko oli se joka halus ja hinkus ja nyt on suhdanteet kääntyneet päälaelleen > vonkaaja olen minä. :eek:
Mut ompa tuo ukkonikin toisinaan antanut ymmärtää et jotain suhteeseemme kaipailee tosin hiukan muuta kuin mitä minä. Joten meillä molemmilla omat kaipuumme. :headwall:

Niin ja tuot sukulaisten luona keikkumista ihmettelit. Kieltämättä ne minuakin hiukan kismittää, mut kun niit reissuja ei ollut mahdollista suunnitella meikäläisen kropan toiminnan mukaan. :( Ihan muut asiat niiitä tahdittivat ja näin on sitten siihen vain tyytyminen et näistä vähenevistä kierroista jää osa hyödyntämättä. :'(

Äläkäs sinä nyt pyrstis tuota ikää ajattele sillä olenhan minä ja mimmimamma melkein samoilla nurkilla kannssasi. Niin ja tuo minun ikälukuni muuttuu muuten heti muutaman päivän kuluttua voudenvaihteesta yhtä lukemaa suuremmaksi.

-touhis-

ps. Viel on s-posti ukolle laittamatta, mut tekstiviestillä siitä hälle jo varoittelin. Siihen ukko kummasteli jotta miksi s-postilla. johon vastasin jotta liikaa tilaa vie tekstiviestina tuo pohdiskeluni ja haluan että myös hän asiaa rauhassa pohdiskelisi. Sitten aikanaan minulle vastaille. :D
 
ei minullakaan kohta kun reippaat 20 päivää tuohon sinun 47 vuoteen. ..ja täällä minä hengaan ja uskon tulevaisuuteen ja omaan vaaviin. Entäs sinä?

tsemppiä touhis!!

omaa napaa. Ei ovista ole vielä näkynyt, mihin lie hävinnyt? Niinkuin sanoin rva pikku myylle ja teille muille, en luota noihin clearbluen plussiin ennen kuin ne ovat kunnon leveitä. Ei tuo viiva ohuena mitään kerro ja minulle leveäkään ei kerro kun hipaisusta. Mutta parempi sellainen kun ei mitään.

Peittoa on heiluteltu tiiviiseen tahtiin. =) Onneksi mies on tuollainen ei pihtari.:LOL:
Ovista en tässä kierrossa tikuttanut vaan kuunnellut enemmänkin kehon viestejä.


mimmimamma
 
Voi kun kiva lukea teidän optimistisia kirjoituksianne! Ihan tulee itsellekin sellainen olo, että että pitäisi vain jaksaa pitää huumoria ja hyvää mieltä yllä. Eli RKTT!

Itse olen tuhlannut viikonloppuni sellaisten turhien asioiden miettimiseen kuin että myöhästyiköhän inseminaatio nyt sitten kuitenkin ja olikohan simpoissa riittävästi hyviä ja mahtavatko minun munasoluni olla vanhuuttaan kivikovia... Mies suhtautuu koko juttuun sillä asenteella, että "siihen ei voi nyt enää mitään vaikuttaa, joten turha huolehtia." Kadehdin hänen tyyneyttään.

Toisaalta mies ilmeisesti edelleen uskoo, että voimme vielä saada lapsen. Minä taas pikemminkin ajattelen, että minun on nyt vain kyettävä suoriutumaan läpi näistä muutamista operaatioista, jotta voisimme todeta, että kaikkemme olemme yrittäneet. Sen jälkeen voimme taas ryhtyä elämään omaa elämäämme.

Komppaan Plättää tässä luontaistuoteasiassa. En minäkään uskaltaisi ottaa mitään ihmetippoja. Tuota vehnänalkioöljyä vähän ajattelin, kun iho tahtoo kuivua, mutta olen nyt unohtanut kysyä hyytymislääkäriltäni, kuuluuko sekin kiellettyjen öljyjen listalle. Omega3-kapselit eivät ainakaan käy, mutta ei kai vehnä voi verta ohentaa? Sen verran nyt on ollut pakko mennä näiden uskomustieteiden puolelle, että olen juonut greippimehua alkukierrosta ja nyt nappailen punaviiniä. Niistä nyt tuskin on ainakaan mitään haittaa...

Älä Pyrstis tosiaan ikääsi harmittele, ei tässä olla enää ihan tyttösiä muutkaan. Kieltämättä hiukan ahdistaa, kun katson tämänkin porukan raskautuneiden listaa ja sen ikäjakaumaa. Mutta periksi ei voi antaa, ei ainakaan vielä!
 
matsalu: Minullekkaan ei sovi kalaöljykapselit saan mustelmia herkemmin, minullakin hyytymistekijöissä vähän ongelmia , ei sairautta kuitenkaan! Mutta tuo vehnäalkioöljy on sopinut tosi hyvin, kyntenikin kiiltävät sen ansiosta..ihana aine, ja ihon on heleä..eikä kuiva esim säärienkään iholta..Kannattaa kokeilla! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Ikiemo: Mulla poika 24 (täytti muuten tänään), joten aikamies ja ei kotonakaan ole asunut moneen vuoteen.
Miehellä ei ole lapsia. Tästä syystä luon paineita itselleni ja nyt yritän relata, joskus on jopa käynyt mielessä omissa ajatuksissa että olisiko parempi meidän erota ja hänen löytää uusi kumppani jne. tiedätte lopun. Minullahan siis takana yksi km ja yksi tm. 9 kuukauden sisään. Suhde meillä kyllä hyvä ja olen erittäin onnellinen hänen kanssaan....

Mitä tulee tähän lunnontuotejuttuun niin peesaan Plättää ja ajattelen myös niin, että niistä (tarkoitan luontaistuotekaupasta ostettuja) ei todellakaan tiedä mitä ne sisältää, voivat sisältää jopa terveydelle haitallisia aineitakin, itse en uskalla syödä niitä tässä yritysvaiheessa tai jos olisin raskaana. Apteekista kun ostaa niin ne ainakin tutkittu. Matsalun punaviini-kikkaa käytän minäkin.... B)

- Minni
 
pyrstis Mun mielestä on todella lupaava tilanne, jos ovis pamahtaa tikkuun joka kierrossa ja kierto on säännöllinen. Ikä on vain numero, sun biologisesta iästä se ei kerro mitään. Oletko muuten käynyt mittauttamassa sun fsh-arvoa? Se voisi antaa lisäinfoa hedelmällisyystilanteesta.

Luontaistuotteista: itse en usko, että niistä nyt niin kamalasti vaaraa on yleensäkään tai siinä vaiheessa, kun raskautta yrittää. Jos ei nyt mitään yliannostuksia ala ottaa. Terveyden kannalta vaarallisempana pidän esim. erilaisia särkylääkkeitä, "turhia" antibioottikuureja tms. Raskaana luontaistuotteita ei kannata tietenkään enää käyttää. Raskautta yrittäessä luontaistuotteiden teho perustuu varmasti osaltaan ns. uskomuksen voimaan ja ne voivat toimia plasebon tapaan.

Matsalu Pitää tunnustaa, että mulla oli meidän 1. inssissä aivan samanlaiset tuntemukset kuin sulla nyt. Mulla tehtiin inssi samoin kuin sulla eli oviksen bongauksesta +1 päivä. No, inssitilanteessa lääkäri totesi, että munasolu oli jo irronnut. Kun vähän hätäännyin tilanteessa, niin lääkäri sanoi, että he eivät inssiä tekisi, jos se olisi ns. turha hoito. Munasolu ei heti kuukahda. Joka tapauksessa päätimme, että jos inssi ei onnistu, niin seuraavalla kerralla inssi on samana päivänä kun bongaan oviksen. Näin sitten tapahtuikin. Sillä kerralla mulle tuli selkeitä raskausoireita (esim. kipeät rinnat) loppukierrosta, mutta menkat alkoivat kuiteskin.

ON: Mulla on pieniä menkkaoireita havaittavissa, mutta en tiedä pitääkö terot tädin poissa. Ei kai, koska samaa kamaa ne ovat periaatteessa kuin lugetkin. Niin Plättä tosiaan: luget ovat Lugesteron-nimistä keltarauhashormonia, jota otetaan eril. hedelmöityshoitojen jälkeen tukilääkityksenä. Niitä voidaan käyttää myös erilaisiin vuotohäiriöihin sekä vaihdevuosien korvaushoidon osana. Terot eli Terolutit ovat periaatteessa samaa kamaa kuin luget eli keltarauhashormonia, mutta terot ovat synteettisiä johdoksia.
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni-07 (44) ............kp2/28................yk3...........2./1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).....kp3/32...............yk2............4./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp5/25-43...........?...............1.yhteinen
Pennanen (41)............kp5/29-32..........y0,5v........2.
Kirsikka68 (40)..........kp5/28-39..........?...............5.
vilmaville (43)............kp8/28-30..........y1,5v........9.
mimmimamma (46)....kp13/27..............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp13/27-30.......y3v............6.
Plättä (44)..................kp14/28-30.........?...............7.
Taikakuu (40).............kp14/27-32........?................2./1.yhteinen
Matsalu (44)...............kp15/24-25.........?...............1.
pyrstötähti (47)..........kp15/28..............yk6...........4./1.yhteinen
haave3 (39)...............kp17/28..............?................3.
ikiemo (44)................kp18/n.23...........yk2............4.
AinoEmilia (43)..........kp19/31-34........?................4./1.yhteinen
Päikki (40).................kp21/27..............y1,5v........2.
kenzie64 (43)............kp23/28..............yk1?..........4.
liiza (42).....................kp26/28..............?................?
äippä67 (41)..............kp26/26-39........y1,5v........2.
lapsellinen67 (40)......kp34/25-29........y2v...........1.
Nuusku (43)................kp37/28..............?...............4.
Höpisijä (42)...............kp50/28..............?...............3.

babo67 (41).............kp2/29-31......PAS 10/08...5./1. yhteinen


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/29 = 9,57 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.10.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset ja poistuneet)



"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp72/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp124/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös: Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

einiinvaan (42)......9.9.2008........kp30...........................

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Maanantaiaamua kaikille! :)
Onpas niin paljon tullut juttua, että saako tässä kiinni kaikista...

Nuuskulle laitoin yv:tä. :)

Noista kanatipoista. Luin niiden vaikuttavalla aineella, siveydenpuulla ( Vitex agnus castus) tehdystä tutkimuksesta, jossa puolen vuoden käytön jälkeen 10 15:sta sai poissaolleet menkat takaisin. Lisäksi jostain olen lukenut, että jopa lääkärit ovat määränneet sitä käytettäväksi. Luin myös tutkimuksesta, jossa PMS-oireet helpottivat.
Tässä yksi linkki myös samasta aineesta. Googlettamalla löytynee lisää.
En minä silti usko, että se ihmettä voisi saada aikaiseksi minun kohdallani, mutta kokeilenpa tuotakin nyt tässä ihan loppusuoralla...
Minulle ne tosiaan saisivatkin tuoda menkat takaisin, kun niitä ei näköjään tule enää hormoneita käyttämälläkään... Eli aika finaalissa ollaan. :/
 
Voiko ihanammin aamu enää alkaa.... |O Rentoutunut fiilis. Lehdestä luin lomasäätä ja sadetta on luvattu tämän päivän jälkeen. No ei haittaa, jos kovasti sataa teen sisähommia ,,,,, ehkä.

En minäkään ole luontaistuotteita kokeillut. Niiden kanssa pitää ainakin olla varovainen ettei liikaa innostu käyttämään. Maksavaurioita on tullut vastaan niitä käyttäneillä. Tietysti vähän ja ainakin kohtuudella on ok. Itse olen käyttänyt joskus vehnänalkiokapseleitä, niitä vain ei enää kait saa. Öljynä en saa alas menemään :/

Minni-07 Minäkin olen miettinyt välillä että onko mies oikeasti onnellinen "vain" minun kanssani jos vauvaa emme saa. Mutta keskustellen on tullut selväksi että ei se vauva tuo onnea ellei sitä muutenkin jo ole. Näinhän se on. Ehkä nuorempana se saattaisi johtaa jopa eroon ellei vauvaa kuulukaan. Miksei nyt vanhempanakin... Olenkin ajatellut etten sillä päätäni enempää vaivaa.Antaa elämän viedä ja ollaan onnellisia niin kauan kuin onnea riittää. Arkirakkaudesta täällä on puhuttu jo aiemmin..vai oliko se edellinen pinomme. Exänihän teki lapsen toisen kanssa vaikka olimme "onnellisesti" (?????!!!!) naimisissa.

Lähden viemään poikaa mopo-kokeeseen. Saas nähdä kuin käy. Hänellä saattaa olla vaikeuksia nopeuden kanssa. Onko aikaa riittävästi. On koulussakin hiukan muita hitaampi oppija.

Mukavaa maanantaita :hug:
t. AinoEmppu
 
Huomenta tänne!
Mulle voi laittaa kp 2 tänään :( mun menkat alko viikko liian aikasin elikä tosi lyhyt kierto mulla...en tiedä mitä epäsäännölistä mulla nyt on on kun viime kierto oli 36 ja nyt 22...
Myylle :hug: ensi kerralla sitt!! Ja muille myös isot tsempit!!
 
pyrstötähti
:flower: olipa kiva taas lukea teidän juttujanne. Päikki kyseli fsh on mitattu ja oli 11 eli se on jo kohollaan, toki se vaihtelee eri kierroissa ja ilmeisesti hyvin kuitenkin vielä toimii kun oviksen säännöllisesti olen testeriinkin saanut, vieläpä oikein selvänäkin, että munasolu irtoaa ja se himpsakatin keltarauhanen toimisi. Onhan mulla vielä rasitteena sekin että munajohtimet on korjattu vastikään sterilisaation purkuleikkauksessa joten sehän ei ole ihan sama kuin originaali, hyvin ne auki olivat kun testattiin siinä operaation yhteydessä, oikean mittaiset mutta arpeutuminenkin uhkaa, sen takia minun pitäisikin ilmeisesti käydä tohtorin pakeilla, ne varjoaineella tarkastettaisin ja siinä samalla yleensä pienet tukokset ja arpeutumat saadaan myös auki. Olen kuitenkin vielä jättänyt ko. tutkimuksen väliin ja siirtynyt tähän luomukantaan, lukuunottamatta noita Mulimeneja joita nyt olen sitten testannut. Ainakin mun ovis siirtyi 2 päivää aiemmaksi niitten käytön jälkeen, nyt on kaksi kertaa peräkkäin näin ollut, mutta voi se johtua muustakin.

Minä käytän 4 kapselia jättihelokkikapseleita ja lisäksi yhden omegan jossa muut vitamiinit lisänä. En tiedä onko hyvä kokoelma nuo lisät.

Eli kyllähän se on onnenkantamoinen ja suuremman suunnitelman varassa tässä iässä raskautuminen. Eilen sitten menin katsomaan ohjelmankin jossa oli keskoslapsia ja aloin tosissani miettiä kuinka suuren riskin otankaan tässä iässä edes haaveilemalla vauvasta. Kyllä on kova kohtalo jos pitää 25 viikkoinen synnyttää ja sitten hänet vielä menettää viikkojen tehohoidon jälkeen :'( itkeä tihuutin yksinäni kun katsoin ohjelmaa ja menehtynyttä vauvaa jonka lyhyt elämä oli ollut kärsimystä täynnä. Ja äiti oli ehkä 30 kaksi keskenmenoa ja sitten tällainen kohtalo. Eli eihän se toki iästä ole kiinni. Jos on jo terveitä lapsia saanut on tietenkin niiltä osin paremmat mahdollisuudet saada niitä lisääkin.

No mutta nyt iloisempiin aiheisiin. Meillä on jännäyksen paikat parin viikon sisällä pinossa, meitähän on useita nyt ollut oikein tosi pölytyksessä ja tietysti Matsalun erityiskierto. Joko se on aika kerätä nyt tähän raskausoireketju. Minähän olen ollut jo noin. 3-4 päivää raskaana ja oireeni ovat: aamulla ei jaksattanut nousta töihin, pää on kipeä, ihan satunnaista pistelyä vasemman munasarjan tietämillä (sieltä se tällä kertaa ainakin kovasti yritti irrota) ja hirveän mustat silmänaluset (mitä, eikö se olekaan oikea oire??) Eli laiha saalis vielä mutta voidaan sitä sitten kasvatella tässä parin viikon aikana, vai mitä?

Eli tämä oviksen jälkeinen olo ei ole ollenkaan niin dramaattista kuin tädintulon jälkeen, silloin on ensin täysin maassa ja lyötynä ja pettyneenä, sitten ärsyttää rättisulkeiset ja jopa muutaman päivän kuluttua alkaa ihana uusi toive kurkkia pilvien takaa ja kohta mennään takki auki hulmuten kohti uutta ovulaatiota, uusin varovaisin toivein. B)

Tässä tätä löpinää minä lopetan että jaksatte lukea edes osan, ihanaa päivänjatkoo,tv:pt
 
Maantaita täältäkin päin! Meikä työnsi tänään ensimmäisen lugen sisään - tai siis oikeammin mies sen pani, hänellä kun on paljon pitemmät sormet kuin minulla... Jäin sitten vielä hetkeksi sänkyyn makoilemaan, ettei kaikki valuisi ihan saman tien pois. Keltarauhashomonista tämä ei ainakaan jää kiinni!

Tuosta lasten merkityksestä avioliitossa. Minun rakkaani ilmaisi asian tiivistettynä seuraavasti: "Meidän liittomme ei ole ollut missään vaiheessa ensisijaisesti lapsentekoprojekti. Olen joka tapauksessa saanut enemmän kuin ikinä olisin osannut odottaakaan. Lapsi olisi kaiken muun hyvän lisäksi vielä ekstrabonus." Näin minäkin ajattelen. Avioliitto joko toimii tai ei lapsilla tai ilman. Tämän todistaa se, että monet ihmiset, joilla on lapsia, eroavat ja toisaalta monet, joilla ei ole, pysyvät yhdessä. Elän siinä luulossa, että me pystymme elämään eteenpäin hyvässä sovussa ja kaikin puolin onnellisina, vaikka lasta ei tulisikaan. Olen tietysti joskus heikkona hetkenä vilauttanut miehelleni sitä mahdollisuutta, että hän ehkä voisi saada lapsia jonkun nuoremman kanssa. Mies on sen päälle katsonut minua kuin kuu-ukkoa . Ei ilmeisesti suunnittele mitään sellaista.

Kannatan Pyrstiksen raskausoirelistausta, mutta tulen mukaan vasta ensi viikolla, kun varsinainen piinailu alkaa. Tämä viikko on pyhitetty työlle.
 
Huomenta
Täällä on ollut pakkasyö!!! Klo 7 +3 astetta ja autojen lasit jäässä. :kieh: Pitäiskö käydä vaihtamassa jo kitkat alle. Aurinko täällä on noussut eikä pilviä näy. Taitaa tulla aurinkoinen päivä.
Tein eilen ahkerasti pihahommia----> Lapioin ja tein turveharkoista kehikon perennapenkille. Multa loppui vähän kesken---> lähden ihan pian ostamaan lisää että saan kaikki istutettua kunnolla. Kroppa on ihanasti hellänä lapionheilutuksesta ja kaivuuhommista.

Taitaa pinolaisemme tällä hetkellä olla vaisuhkolla tuulella ja odotella tulevia "myrskyjä" ... kuka minkäkinlaisia... mammat huilaa :D että taas jaksamme.

Lähdempä minäkin tästä nyt aamuvenytyksiin , kahvinjuontiin ja päivän askareisiin.

Heippa :hug:
 
Huomenta! Meikä painoi eilen töitä ja illalla olimme tuttavien kanssa teatterissa. Siitä palstahiljaisuus.

Tänään olisi sitten toinen lugepäivä. Rinnat ovat hiukan kipeytyneet, varmaan suurista progesteronimääristä johtuen. Joskus ennen minulla rinnat turposivat ja kipeytyivät heti oviksesta, mutta viime vuosina sitä ei ole enää ollut.

Pyrstis, jos sinua tuo ovulaation tapahtuminen kiinnostaa, voisit mennä progesteroni-verikokeeseen. Se otetaan noin viikko ovisplussasta ja siitä kyllä näkeen, onko ovis ollut ja onko kunnon keltarauhanen muodostunut. Kotikonstinahan on sitten tuo lämpöjen mittaus, mutta se on aika virhealtista puuhaa.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Hellou! Käyn joka päivä lukemassa viestit; on tärkeää saada tietää, mitä teille kuuluu!
Mutta itse kirjoittamiseen ei tunnu jäävän aikaa. Iltaisin olen niin turkasen väsynyt ja päivisin työt pakkaavat päälle. Taikka sitten joku lapsonen/nuorison edustaja keskeyttää kirjoittamisen niin monta kertaa, että ajatus katoaa. Ja deletoin tekstini.
Kiitos kakkosteeveessä pyörivän Muumisarjan sain tänä aamuna laitettua pyykit ja tiskit koneeseen sekä ruuan uuniin sillä aikaa kun pikkuneiti katseli telkkaria. Eilen suorimme tätä huushollia illalla koko porukan voimin; odottelen nuohoojaa.
Nyt neiti leikkii nuorimman isonsiskonsa (10v) huoneesta "pöllimillään " barbeilla.

Plättä: Minusta ei ole matematiikassa kenellään apua. Esikoinen ei onneksi apua tarvinnutkaan. Ja nyt hän pystyy auttamaan tarvittaessa sisaruksiaan; nuorimies opiskelee yliopistossa matematiikkaa.

Matsalulle tsemppiä! Minun on turha lääkäreiltä kysellä apuja. Kun olimme yrittäneet seiskaa vuoden verran lääkäri ilmoitti heti, ettei hän minulle hormoneja (clomifen) kirjoita. Keltarauhashormonia söin muutaman kuukauden kierron tasaamiseksi. Mutta se sekoitti kierron entisestään. Lopetin ne sitten lääkäriltä lupaa kysymättä. No, yhdet kuukautiset siinä olivat välillä kunnes aloin odottamaan pikkumiestä. Voipi olla, että hormonista oli apua.

Pikkuneiti karkasi uudelleen yläkertaan. Pakko mennä perässä.

Hyvää viikonalkua kaikille.

T. vilmis


 
pyrstötähti
yöllä ollut ihan reippaasti kun aamulla oli 0 ja piti tiukasti rapsutella ikkunoita. Näytti mustalta jäältäkin paikotellen. Mutta töihin vaan luisteltiin taas kököttämään :eek:

Minähän sain lähetteen siihen keltarauhastestiin mutta e mä sitten koskaan siihen menny ja tainnu hävitä taivaan tuuliin koko paperi. Mutta en mä tiedä mitä se muuttaisi, kuitenkaan en ole ajatellut alkaa käyttämään mitään lugeja tai teroja, on parempi että näin vanhat munikset tosiaankin ihan omillaan kuoriutuu ja kiinnittyy, riskit on muutenkin niin suuret mun kohdallani etten jotenkin vaan uskalla avittaa tehokeinoilla, tuntuu että jos luonnostaan raskautuisin, kaikki menisi kuten pitääkin, raskaus jatkuu jos siihen on edellytykset ja kaikki on hyvin. Kuitenkin olen saanut jo lapsia muutaman joten hyväksyn sen ettei niitä (ehkä) enempää tulekaan.

Ainahan kuitenkin on joka kierrossa mahdollisuus kun kaikki on kuitenkin tarkastettu ja kierto toimii niin säännöllisesti. Tulee jos on tullakseen ja kuten on tarkoitettu.

Nyt on varmaan sellainen hengähdystauko pinossa tosiaankin, on nyt jännäilty haamuja, piinailtu mahdollisia plussia, ja käyty matsalun kanssa klinikalla. Nyt odotellessa istutetaan vielä kukkasipulit maahan ja sytytellään tuikkuja ikkunoille. Ja ensi viikolla me taas revetään villiin hulluuteen kun alamme rapistella ja tikutella budoaareissamme!

Ihanan aurinkoinen syyspäivä, tänään kannattaa mennä ehdottomasti kävelylle kaikkien jotka kynnelle kykenee, reipasta päivänjatkoa, voikaa hyvin ja paljon halauksia kaikille, tv:pt
 
Kaunista syyspäivää kaikille!

Katsoin eilen yömyöhään pyrstiksen mainitseman keskosdokumentin. Pienen Nigelin kohtalo oli todella koskettava ja lisäksi pulssioksimetrin äänet aiheuttivat mussa voimakkaan déjà vun. Itkin silmät päästäni dokkaria katsoessa ja siinä tunnemyrskyssä ei sitten tullut enää unikaan silmään. Nyt siis töissä päänsärkyisenä, silmät tomaatteina ristissä ja kierossa.
 

Yhteistyössä