40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hysteria Tuo että "Haluan olla raskaana" Oli niin mukava lukea. Kumpa olisitkin! Kyllähän se hormooni niitä oireita tuo tullessaan vaan eivät kaikilla ala heti ihan alussa ja joillain ei ole juuri mitään oireita..Että eipä voi kun odotella vain ja toivoa että olisi raskaana..
 
Mukava mur-mur että sinun reissu oli onnistunut, ja vielähän se plussa ehtii testiin tulla, eikö. Ja tulee kuitenkin lopulta kun sitkeästi vaan sitä toivoo, eikä luovuta..Oispa sähkö sauna niin kävisin kanssa näppäämässä päälle, vaan kun puu lämmitteinen, ja olen laiska enkä työ päivän päälle viitsi puita alkaa sytyttelemään (Miestä en jaksa vaivata myöskään, ressu on kanssa niin töidensä uuvuttama)
 
Viimeksi muokattu:
I-K kiittis=)..mutta kyllä mie tunnen että täti tulossa - kaikki tyypiliset oirehet niin vahvana..ne toisenlaiset "R-oirehet" loppui kuin seinään perjantai aamuun..

Voi vitsi, mie taasen tykkeväisin jos olisi puulämitteinen sauna, ihanan pehmeät löylyt - toista kuin rivarin, pienessä koppero sähkösaunassa!!
 
Ottis
I-K Kiitos! Voi ku ihanaa, ett pääsette Riikaan hoitoja todenteolla suunnittelemaan :heart:.

mur-mur Pahoittelut :hug: negasta :(.

Liiza Ihanata pupustelua teille :heart:. Joko sut saa RKTT-listalle laitella?

Daria10, Hysteria ja wiiwi67 Teillä kaikilla on hyvät tuntemukset =). Toivottavasti niitä plussia alkaa nyt sitten rapsahdella :heart:!!

Onneksi mulla ei ole testiä huomisaamulle. On jotenkin ollut keposempi olo nyt kun en ole kahteen aamuun testannut. Tuntuu hullulta, etten ole ennen oivaltanut, ett voi olla ihan ok olo vain odotella miten loppuviimein käy ;). Erityisiä r-oireita ei ole, mutt jos niitä olisikin, niin varmaan hukkuisivat näiden flunssakipujen alle. Yritän par'aikaa puhua itseäni pitämään huomisen vapaata, ett pääsisin paranemaan kunnolla, mutt pitää katella mitä kunto aamulla sanoo.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
SS Ihanaa, ett siellä jotain viivan paikalla näkyy. Väriä ja vahvistumista peukuttelen :heart:! Plussatuulta!

Mahdotontako Hyvä sinä!! Täysillä uutta kiertoa ja plussaa päin :heart:!
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur Kaipa löylyt olis pehmoiset, jos joku saunan lämmittäis..:(
Ottis Pikaista paranemista, nyt lepoa ja vain lepoa nnin jospa se siitä lopulta tauti voitettaisi. Olen antibiotti kuurilla, poskiontelot alkoivat kiukuttelemaan vaan nyt jo helpottaa.
 
I-K juu, onhan siinä aina oma hommansa tuon puulämmitteisen kera, helpompi on s.sauna.
Toivotan siulle oikein ihanaa reissua sinne Riikaan!!:wave:

Olo on aivan vetelä tuon saunan päälle, väsy kova - hauuuukotuuuus!!!|O

Ottikselle laitan täältä paranemis puhkun tulemaan..PUUUUUH:whistle::heart: - meekkös paha tauti poijjes, hus hus!!!

..nyt jotain hyvää nassuun ja soffalle elokuvaa kattelemaan - Huomisiin!!!:wave:


Ps. Ottis Miullakaan ei testin testiä, enkä ostakkaan kuin tarpeen tullen -ehkäpä perjantaina jos ihme tapahtuisi ja täti-hupakkoa ei näkyisikään..
 
Viimeksi muokattu:
SS: Viivan vahvistumista toivottelen!!!! :heart:

Ottis: Kiitos kysymästä! Finni voi hyvin ja terhakkaasti tunkee nahan läpi. Tosin ei vieläkään ole puhjennut kokonan kukkaan!! :LOL:
Mutta huomenna loistaa varmasti kuin naantalin upea ilta-aurinko keskellä mun naamaa... Nimittäin mulla on työpaikkahaastattelu... just niin... Onneksi ne ei saa udella mahdollisista perheenlisäyksistä mitään... Ja en ihan aatellu mennä avoimesti kertomaankaan...:$
 
Mitenköhän mahtaa olla buranan tai muiden lääkkeiden napsiminen tässä piinaviikkojen aikana jos kuitenkin sattuis tärpäämään. Eihän yhteinen verenkierto vielä muodostu vähään aikaan mutta voiko vaikuttaa muuten salamatkustajaan?: /

Puhkun ja puhallan plussia jos niitä nyt alkaisi ropisemaan joka tikkuun ++++++++++
 
Heipä hei,tyttöset!
Mites se maanantai on lähtenyt sujumaan? itse tuossa aamulla siivota pölläytin koko talon ja nyt on kiva olla kun on kaikki tip ja top.=)
Mulla on yhä sellainen olo"sielussa" et raskaana olisin vaan kun katselin noita päiviä niin saattaapi olla toive ajattelua:( kun jotenkin tuntuu ettei varmaan mitään fyysisiä oireita vielä ehkä pitäisi olla,kun ovis oli vajaa vk.sitten...mutta rinnat on kyllä ollut tooooooooosi arat,nyt ei vaan ole enää nekään kipeät.:mad: mutta ei ne kyllä meinaa mahtua liiveihinkään...
Kyllä kai minä turhaan houruan tässä mutta, mukavahan se on edes leikitellä ajatuksella että jospa kuitenkin olisi mahdollista.

mur-mur oliko mukava ja rentouttava matka? kaikki sinulla vielä mahdollista,älä lannistu.:flower:
Mukavata maanantaita kaikille ja
+++++++++++++tuulia!:heart::heart:
 
Ottis
Ulla4 Buranaa ei kannata ottaa enää kun tietää olevansa raskaana, mutt Panadol käy sittemmin ihan hyvin. Minäkin olen niitä pian laatikollisen tässä vkl:n aikana popsinut. Sitko on tauti. Torstaina alkoi kurkkukivulla, lauantai oli ihan siedettävä päivä niiskutuksineen ja aivasteluineen :snotty:, mutt eilen alkoikin heti aamusta yskä ja vaikka kaikkeni tein pidätelläkseni sitä, ettei alkais, alkoi se :ashamed:. Ja nyt sit särkee päätäkin, mutt se saattaa olla tätiä itteään, sillä niin on oikeata munista nippaillut voimallisesti, ett täti on ihan oven takana jo. Muita oireita ei kyllä ole.

Inia Tiesin, ett olet pitkään yksin päivitellyt, mutt kun luin sun ihan vuoden verran yksin päivitelleen, alkoi ihan nolottaa, ett mitään koko jutusta sanoinkaan :ashamed:. Mutt älä sitä eläköitymistä muuten näistä hommista suunnittelekaan.

Nillanilla Onnistunutta piikittelyä, ett saisitte mahdollisimman paljon kyytiläisiä matkaan ja pakkaseen myös jos tulee pikkuveikalle tilausta.

SS Miltä tänään vaikuttaa? Onko sopivia oireita? Oletko testaillut? Jännittää sun puolesta melkolailla :p.

Lumeton Mikä sulla oli TSH ku määräsivät siihen koelääkityksen? Utelias vain olen, asiahan ei mulle kuulu ;). Onnellinen kuitenkin puolestasi olen kun teillä on kaikki mahdollinen arsenaali käytössä.

mur-mur Kiitos pahan pois puhkumisesta! Minä tässä jo vähän kyttään, putoaiskohan tänään testejä postilaatikkoon ;). Joten hassusti ajattelen, ett 'saisin vielä tänään dipata'. Pöhkö siis olen. Mitä iloa on dipata jos tietää, ett nega sieltä tulee?? Ja jos haluaa dipata, saahan sitä dipata, vaikk olis satavarma siitä, ett nega tulee :confused:.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
wiiwi67 Voi noilla päivillä jo oireita olla. R-hormoniahan alkaa erittyä joidenkin tietojen mukaan (mur-mur lähteenä) jo kun hedelmöittyminen on tapahtunut, tai viimeistään, kun kiinnittyminen alkaa eli dpo3-4 lähtien. Ja tietty se kuinka voimakkaina itsekukin oireet kokee, on ihan yksilöllistä. Minä olen joskus dpo4 ollut sisälläni aivan varma, ett olen raskaana, dpo5 epäröinyt, mutt sitten tunne raskaudesta on vain vahvistunut.. mutta, mullahan onkin kuitenkin ollut vain niitä kemiallisia raskauksia tai oikeammin keskenmenoja, mutt hCG se on siltikin silloin elimistössä hyrrännyt.

Hysteria Oletkos testaillut? Hirveästi jännittää ja uteloittaa milloin sen plussan saat. Rominashan plussasi toissaraskaudessa vasta dpo18 eka kerran.

Raputar Mites sun testailut? Plussatuulta :whistle:+++++++++++++:heart:!

Daria10 Mitkä ovat tän päivän fiilikset? :heart: Plussatuulta sullekin ++++++++++++++++!
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki! Peukut on pystyssä Hysterialle ja Wiiwille ja muille piinailijoille! Käyn täällä kurkkimassa testituloksianne.. Muillakin lupaavan kuuluisia oireita, jännää.

Itsellä täti tervehtii tulollaan tiputtelemalla tippoja pöksyihin, testiä en ole lauantain jälkeen tehnyt koska nyt on ihan selvää miten tässä kävi. En ole allapäin enkä muuta, tiedän että ekaa kertaa vuosiin mulla oli raskauden ensioireet, selvää kiinnittymisen yritystä, ne olivat niin selvät ja hiipuivat sitten pikkuhiljaa pois. Enkä näitä yleensä kuvitele, toivoa siis on vielä ja tästä innostuneina lähdemme sittenkin vielä yrittämään hoidoilla lasta, heti tästä kierrosta. Mies lupasi järjestää rahat vaikka sitten syvältä p*reiästä! :D Suunnittelupaltsu huomenna klinikalla, tästä uuteen yritykseen!

Häpi, häpi, häpinä mahiksesta yrittää. =)

Plussatuulia kaikille puuuuuuuh!
 
Lämmin kiitos taas kaikille negapahoitteluista, kiinnostuksesta ja tsempistä. Sillä on suuri merkitys :heart: :flower:

Ottis ja mur-mur Nostan hattua teille, kun ette ole testanneet. Ihan varmasti tekee mielenterveydelle hyvää olla hetken pimennossa. Jospa se täti ei tuliskaan! Niihin tätioireisiin ei ainakaan voi 100varmasti luottaa, niin kuin ei r-, tai o-oireisiinkaan. Se on niin peevelin raaka peli: ne (ovis, täti, plussa) tulee jos on tullakseen, riippumatta ihan selkeistäkään oireista, tai siitä ettei oireita ole. Ottiksen tauti häädetään nyt mäkeen, samoin oville kolkuttelevat tädit.

Ja Ottis vielä. Ja Inia. Me ollaan kaikki ihan älyttömän kiitollisia kun ootte listaa päivitelleet :flower:! Ja Ottiksen jos kenen nyt ei ainakaan pidä olla nolona. Minä tässä nolona olen, kun en pane listan suhteen tikkua ristiin :ashamed: . Jos yhtään harmittaa se listan päivitys, niin älä tee sitä jookosta. Se ei saa tuntua velvollisuudelta. Me 40+ ollaan etuoikeutettuja kun meillä on tollanen upea lista, josta voi katsoa kuka missäkin tilanteessa on ja tsempata ja myötäelää toisiamme. Kukaan ei varmanakaan pidä listaa itsestäänselvyytenä, ja ihan varmana ymmärtää mikä homma siinä on :attn: Kaikki me ymmärrämme jos et Ottis viitsi/ehdi/jaksa/halua sitä päivittää enää. Ja kuule; saat ja sun pitääkin äristä harmitusta siitä :vampire:. Keksitään siihen joku muu ratkaisu, erinäisiä ideoita on jo tullutkin.

Kiitos Inialle ja Ottikselle listan päivityksistä
:heart::heart::heart:

I-K Mä toivon sydämeni pohjasta teille hedelmällistä Riikan reissua. Tähdet olkoon mukananne.

Ulla4 Panadol on munkin kuulemani mukaan turvallisempi. Jostain oon lukenu, että Buranat vaikeuttais kiinnittymistä tai jotain. Jos sua askarruttaa, niin ota mielummin sitä Panadolis, niin ei tarvii peljätä turhaan.

Wiiwi67 Sähän olet rktt, joten ole vaan raskaana kun kerran tuntuukin siltä.

Raputar Pahoittelut tädistä (jos se siis oikeesti tulee). Ihan mielettömän valoisa asenne sulla. Jumankauta, just tollasta meininkiä peliin, niin hyvä tulee, ellei jopa kaks! Ihanaa!

ON Täti edelleen poissa, samoin kaikki oireet (paitsi tissit IHAN VÄHÄN isommat kuin ennen ja IHAN vähän menkkapolttelua alamahassa), mutta täydellisiä r-negoja oon testannut dpo10 asti. Tänä aamuna Clearblue Plus-raskaustestillä. En tajua!! Tää on kamalaa. Mulla on lähete sinne verikokeeseen, mutta en uskalla mennä. On ihan riittävän hirveän hämmentävän tympivää katsoa sitä negatulosta himassa.

Ottis Muistatko testasiko Rominas siinä toissaraskaudessaan negoja ennen sitä dpo18:aa? Entäs tässä nykyisessä? Oireita hällä ei tässä raskaudessa ole, sitä kuuluisaa finniä lukuunottamatta :) Onnea Rominas työhaastatteluun!
 
Viimeksi muokattu:
Kaks minuuttia ton edellisen viestin jälkeen kävin pissillä ja paperiin tuli tippoja. Tää oli sit tässä :'( Mulla siis kp1. Voi hitto, mä olin jo niin raskaana, kun koskaan ennen ei oo täti tullut noin myöhään. Saamari, tänään meen varmuuden vuoksi siihen veritestiin ja sitten apteekkiin hakemaan piikityslääkkeitä, huomenna pitää ruveta piikittelemään. Olo on aika tyhjä : /
 
No voihan peeeee!!!.mie tarinaa tänne kirjoittelin ja eikös se hävinnyt taivaan tuuliin:headwall:

Raputar pahoitteluni jos täti meinaa sinne jo tulla:hug:..

Ihana mies siulla kyllä kun lupaa hankkia kahisevaa hoitoihin, vaikka sitten..s i e l t ä reiästä!!!:heart:..:D
..ja tosi nopeaa toimintaa kun huomenna jo suunittelupalaveri - Yeeeees!!!!:wave:

wiiwi67 kylläpä niitä R-oirehia voi tulla jo oviksesta laskien n. 7vrk:n päästä.=)
Alkiolla menee kuitenkin vähintää 5vrk matkatessa kohtuun ja vähintään 1-2vrk kun kiinnitynyt - siitä sitten hcg lisääntyy. Miulle oli tuo kyllä myös uutta, että heti kun siittiö hedelmöittää munasolun, on jo pieniä määriä hcg:tä naisen elinmistössä!!

Oma napainen ilmoitelee jo tädin tulosta: alamasua niin jomottelee, lämmöt laskee koko ajan jne.
..osaani taasen tyydyttävä on..MUTTA..

Periksi en piru vie VIELÄ anna;) koska miekin wiiwin tavoin olin melkein sata varma, että "jotain" yritystä miun kohdun kätköissä oli..:)

Tietenhin sitä voipi olla usiana kiertona ja se jää aina siihen, siihenkin on vain varauduttava..mutta nyt jotenhin olen omaa kroppaani oppinut "kuulostelemaan" toisella tapaa: Jos ns. oireet alkavat heti pian oviksen jälkeen, ovat ne pelkiä oviksen jälkeisiä tuntemuksia..
MUTTA..jos oireet alkavat n. dpo 4-5 jälkeen, on se mielestäni ollut jo jotain muuta - niin kuin melko varmasti nytkin=)..vaan tällä kertaa yritykseksi jäi sitten.
..ja näitä tuntemuksia - myöhemmin alkaneena,(dpo 4jälkeen)on miulla ollut nyt usiamman kerran.


Mukavaista päivää kaikille:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Hysteria voi surkujen surku:(..mutta 1kp on vasta, kun kunnolla vuotoa tulee - ei ihan vielä tipoista. Olisiko siellä ollut siulla yritystä jos normisti kierto säännöllinen ja nyt vuoto tulee viiveellä tuon inssin jälkeen?..lämmin:hug:..Juuu ja käyppä vain siellä hcg määrityksessä, saat tarkan varmuden alkoiko menkat, vai onko jotain muuta!!?:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis, TSH oli 4.0. Lääkitys aloitettiin kevätalvella ja muutos on hurja, aikaisemmin esim. nukahdin aina junassa tai bussissa jos yritin lukea kirjaa. Nyt luen pari tuntia ilman että haukotuttaa jne. Tuohon on vielä raja-arvoissa, mutta ne taitavat olla yksilöllisiä pitkälti, kuten lääkäri sanoikin.

SS:n testitulosta kuikuilen...
 
Ottis
Hysteria Voi pahus jos se täti nyt todellakin tekee tuloaan :headwall:, mutt komppaan mur-muria, ett käy (jos vain mitenkään uskallat) siellä hCG:n määrityksessä. Joillakinhan voi olla vuotoa menkkojen aikaan, vaikka raskaana olisikin. Peukutellaan vielä :heart:. Sulle ton kp1 jo merkkasin, mutt se on äkkiä muutettu, kun niin ilmoitat :).

Rominas testaili muistaakseni pitkään negoja ennen sitä dpo18:sta plussaa ja tässä raskaudessa eka plussa taisi tulla jo dpo12 (-ko se oli :confused:). Hän varmaankin kertoo sitten itse tarkemmin, kun saitilla pyrähtää.

mur-mur Mie olen solunetistä lukenut, ett alkion matka kohtuun kestää 3 vrk =), mutt voihan siinä toki mennä kauemminkin. Eikös sun km-raskaudessa ollut just niin, ett alkio oli kiinnittynyt tavallista myöhemmin, vai muistanko ihan väärin?

Tsekkasin alkion kiinnittymisen solunetistä: Solurykelmä-asteella oleva alkio saavuttaa kohdun noin 4 neljä päivää hedelmöityksen jälkeen. Pian kohtuun saapumisen jälkeen solurykelmän sisään avautuu nesteen täyttämä ontelo (blastocele), ja solurykelmää kutsutaan nimellä alkiorakkula (rakkula-alkio, blastosysti, blastokysti). Blastomeerisolut muodostavat sisäsolumassan alkionystyn (jota kutsutaan myös sisäsolumassaksi ja embryoblastiksi), ja ulomman solumassan litteät solut muodostavat trofoblastin, joka on blastokystin epiteeliseinämä.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis


Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Mahdotontako (45)........kp4/29............yk3...................1.yht.
Tirlittan1968 (42)..........kp5/28............yk2...................2.
onlydream (37).............kp5/23-29........yk?...................3.
liiza (44).....................kp14/24-27.......yk29.................4.
Iida-Karoliina (45).........kp20/23-29.......yk15.................5./1.yht.
wiiwi67 (42)................kp21/25-32.......yk25 (km3/10)....4.
daria10 (40)................kp21/29-34.......yk7...................3/2.yht.
Raputar (40)...............kp23/27............yk2...................2.
Inia (43).....................kp24/26-30.......yk25.................1.
Ottis (43)...................kp24/24-28.......yk15.................1.
mur-mur (45)..............kp24/25-28.......yk16(km2/10)......3./2.yht.
Ballerina Bolero (40)......kp24/25-28.......yk32.................3.
ulla4 (40)....................kp27/35-45......yk1...................4.
tirulii (42)...................kp27/30-34.......yk1...................2yht.
Ämy (41)...................kp28/27-30.......yk2....................4.
Hysteria (42)..............kp30/25-29........yk5..................1.
haave3 (41)................kp33/28-36.......y2v..................3.
haave2010(44)...........kp34/29............yk3(km6/10)........4./1.yht.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1....................2.
taavi166 (39).............kp46/28-42.......yk16...................3.
ikiemo (45).................kp69/20-50......yk?.....................4.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11..................1.



RKTT

taavi166 (38)................dpo20
Hysteria (42).................dpo16
Raputar (40).................dpo15
Ottis (43).....................dpo14
mur-mur (44).................dpo12
Solakka Silakka (41)........pp12
daria10 (40)..................dpo10 :heart:
ulla4 (40)......................dpo7
wiiwi67 (42)..................dpo4


ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis Jep - usiamman kuin kerran, olen miekin kyseisillä sivustoilla käynyt!=)

Noin esim. Wikipediassa:
Solurykelmäasteella oleva alkio saavuttaa kohdun 3–5 päivää ja kiinnittyy kohdun seinämään 5–8 päivää hedelmöityksen jälkeen.
Tuokin alkion kiinnityminen on ihan tapauskohtaista!

Toisinaan alkio kuulemma löytää sopivan paikan kohdun seinämästä pian - 2vrk päästä..kun taas toisinaan menee usiampi päivä, jopa pisimmillään 8vrk!

Oviksesta laskettuna menisi välillä 6-15vrk - näin olen lukenut.
Jos menee yli 15vrk ei kiinnittyminen enää onnistu.
Ulkolaisilta sivustoilta(englanti)löytyy hyvää tietoa tästä - parempaa ja tarkemmin selitettyä, kuin suomalaisilta sivustoilta!

Siellä asiasta esim. näin:
Hedelmöittymisestä(joka tapahtuu siis 12-24h:n sisään oviksesta)
alkion matkata kohtuun&kiinnittyä, menee se 6-15vrkn..ja TÄSTÄ vielä n. 2vrk kun herkkä R-testi reagoi hcg hormoniin.
(tämähin riippuu hcg lähtöarvosta&kuinka nopsaan lähtee nousuun)

Pientä vaihtelua on noissa vuorokausi määrissä riippuen, mistä etsii tietoa..

Miun joulukuussa alkaneessa raskaudessa tapahtui kiinnittyminen luultavimmin dpo9 - kova, viiltävä vihlaisu vasemmalla puolen munasarjoja..siitä sitten oireet lisi..myös KN:sta sormelle haaleaa punertavaa dpo9 lähtien.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä