40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
iida-k onnea painon pudotuksesta. Minäkään en sitä maca käyttänyt, kun oli lääkkeellisiä hoitoja menossa tai tulossa.

Mur-Mur paljon onnea uuteen kiertoon!

Mahdotontako toivottavasti se ovis siltä pärähtää + pian!
 
Ottis meitä täällä pitää piinassa eikä kerro onko jo pissaillut tikkuun!Mutta onhan nuo testit ihan selvät,2 viivaa :flower: Ihanaa!Toivotaan hirveesti että nyt onnistuisi!Onko oireita jo?
No omaa napaa,että ovis senkun aikaistuu..limoista päätellen..nyt tais olla jo eilen kp 9,vaikka just menkat loppu kp 7.Voiko tää olla näin??Pitäisköhän oikein hakea digitesti..Mutta toisaalta,mitä väliä,eipä sen asian suhteen enää mitään tehdä..Laitoin nyt meidän ihanat vaunutkin myyntiin,voi nyyh...ei haluis luopua niistä ikinä,mutta tilanpuute on kamala!Juu,että on tuo usko raskauteen mennyt kyllä ihan tyystin ja mielikin sen alkaa jo pikkuhiljaa hyväksyä,kuten senkin että meidän perhe oli nyt sitten tässä.Höh oon vissiin oikein ilonpilaaja...mut ei juuri nyt ainakaan mikään ihmeellinen suru ole tästä asiasta..jääkaapissa oottaa mustikkasiddet ja aion niitä nyt nautiskella tässä illantullen!

Niin ja vielä MurMur voimia taasen ja lohtuhaleja oikein kovasti!!Sinulle oisin niin sitä plussaa toivonut...onko se nyt ihan 100%varmaa?

Plussien ja ovisten vahvistuksia testaajille toivotteleepi Haave3
 
Ottiksen kuulumisia tulin kurkkimaan..??:attn: toivon kovin, että plussa on testiin taas tullut!!:heart:

haave3 miekin suruna vaunut möin kun se jouluinen raskaus meni kesken:ashamed:

..ja kyllä se on nyt varmaa, että kesken meni tämähin:'( vuoto lisääntyy ja kivut myöskin..
Kävin Kysillä toista tuntia odottelemassa sitä piikkiä..kyllä oli ihania hoitajia, toinen ihan olkapäästä otti kiinni ja pahoitteli kovasti..toinen jutteli pitkän aikaa ja sanoi, että koeta olla stressaamati - se voi estää tärpin suurella todennäköisyydellä..ja että hyvinkin miulla vielä voi tärpätä :heart:
Toivotteli vielä lähteissäni rentoista kesälomaa! =)

Niin ja kyllähän se voi tärpätä mutta jatkuuko raskaus kuin pitkään, on taas toinen juttu.. :/

Tiedänhän mie sen, että stressi ei hywä, vaan minkäs teet..
Nyt miehen loma aikaan on pikkasen paremmat mahkut taasen rentoisempaan yritykseen ja kovasti mie nyt sitä jo odotankin :)

Kyllä se on naisen mieli kumma kun pari päivää aiemmin päätin jo heittää hanskat tiskiin!:whistle: =)

haave3 ethän sie ole mikään ilonpilaaja, elämä on sellaista ja jokainen tekee sen lopettamis/yrittämis päätöksen ihan omien tunteidensa perusteella!
Täällä kuitenkin siullehin sitä ylläri pylläriä toivon kovin!:heart::wave:
 
Minäkin tulin kurkkaamaan Ottiskuulumisia, missä on Ottis, pitää meitä jännityksessä :D

Kp 12 ja yhtä vahvat viivat digissä, mutta toinen väriltään vaaleampi, ei hymynaamaa, joten varmaan huomenna ehkä olisi ovis.....tai tulisi se hymiö, mutta tikut loppu, joten mennään "rennosti" vaan :heart: + :heart: :D

PlussaOnnea kaikille ja oviksen tavoittelijoille, sen löytämistä ja hyödyntämisOnnea myös! :flower: :heart:
 
mur-mur En testaile tänään. Eilen tilailin testejä ja aikaisintaan huomenna tulevat, sitten varmaan en malta olla testaamati. Silloinhan voi jo testata minhin aikaan päivästä vain, mutta vasta illallla olen kotona ja on mahdollista testata.

Onko Ottis vielä siskolaan kylässä vai missä luuraa. Utelias olen myös lukemaan että mitä testit nyt näyttää.. :heart:
 
Mahdotontako nyt vaan simppoja tallettelemaan kun ei ihan varma voi olla milloin ovista pukkaa..
:D Vaan mikäs sen mukavampaa puhaa on. Vaan aika hikistä hommaa näillä helteillä kylläkin, vaan mitäpä ei tekis sen toiveen täyttymisen eteen joka voi just sillä kertaa olla se ratkaiseva kerta.. :kieh:
 
Mahdotontako mukavaa&hedelmällistä simppajahtia siulle!!:wave::heart:


Miulla alkoi vuoto ihan kunnolla nyt.. pönttöön tuli oikea "holahdus" tumman puhuvaa kalvon riekalettakin, juuri samanlaista kuin edellisessä keskeytyneen km:n tyhjennyksessä..:ashamed:


Onko teillä siellä hellettääääää?..täällä varjossa 31.5C..saisi jo hellittää tämä kyllä!!!!|O

I-K kovasti siun testailua jännään täällä!!:wave::heart:

Ottis taitaa olla siellä mökillä vielä..
 
Iida-K peukuttelen sinulle.

Mahdotontako sieltä se ovis tulee...

Mur-Mur helle täälläkin! Yli 31! Yöllä ja aamulla supisteli onneksi väheni puolenpäivän aikaan. Kivuttomia (ainakin melkein voivat olla kohdun kasvukipuja) niin en sitten alkanut päivystykseen soittelemaan, soittelen huomenna neuvolaan. Päätä jomottaa niinkuin aina, kun on ukkosta ilmassa.
 
oivikki Eihän ne kivoja tosiaan ole nuo supistelut, usein miten kuitenkin vaarattomia.
Minulla oli melko alusta asti ensimmäisessä raskaudessa noita, ja kokonaan jäinkin saikulle jo 5kk hujakilla, sitä ennen jo useaan otteeseen jouduin olemaan pois myös. Kohdun suu pysyi kuitenkin kiinni ihan loppu raskauteen asti ja kohdun kanava ei hyhentynyt. sitä kyllä seurattiin koko ajan. Vauva syntyi vain viikoa ennen laskettua aikaa.
Luulen itselläni syy noihin olevan se että kohtu oli jotenkin ja vauva siellä melko alhaalla ja painoi nivustaipeisiin, lyllersin kuin ankka. Kaiken kaikkiaan eka raskaus mulla on ollut se vaikein ja hankalin. Ekassa raskaudessa nuo lihaksetkaan ei anna oikein periksi kun ei aiemmat raskaudet ole lihaksia venytellyt. Minulla oli aika tiukkana paikat silloin kun olin kova liikkumaan. Venyminen aiheutti kovaa kipua myös, sellaista ei myöhemmissä raskauksissa ole enään ollut.

Kiitos peukutuksista teille.

Torstaina kun käytiin siellä psygolokin vastaanotolla niin on ollut pitkästä aikaa nyt tunne että taas on toivoa saada meille se pahnanpohjimmainen ja se tuntuu hyvältä. Koko reissu meni hyvin ja oli hieno kokemus, antoi paljon ajateltavaa. Hyvältä tuntui se kun Psygoloki korosti sitä kuinka tuleva vauvan äiti tulen olemaan yksin minä eikä kukaan voi sitä oikeutta minulta koskaan riistää. Vauva kasvaa minun kohdussa ja meillä on minun verenkierrossa. Minä tulen sen synnyttämään. Suomen laki sanoo silloin että lapsen äiti on se joka on lapsen mailmaan synnyttänyt. Lentoliput on varattu ja Riikaan sitten 31.8. Silloin valitaan luovuttaja. Ja mahdollisesti jo seuraavaan kiertoon alkion siirto. Kuluisipa aika nopeammin, nyt ei jaksaisi enään odottaa yhtään. Tärppiä ei kuitenkaan uskalla heti odottaa edes, mutta päästäämpä homman alkuun kuitenkin. Niin harvoin se eka kerta onnistuu kuitenkin.
 
Ihanalta I-K kuulostaa tuo siun "matka" :) Niin kovin toivon siltä reissulta jotain ihanaa mukaan tarttuvan!!:heart:
..jos ei nyt ole jo tärppi käynyt!!:wave:

Oooootttiiiiiiis:whistle: ..olekko vielä sie siellä mökkeröiselläääää!!!????
..me täällä malttamattomina odotellaan.. :) sitä vastausta..voi kun olisi:heart:

Vaan jos ei, olet sie silti IHANAINEN - muistappa se!!!:heart::heart::heart:
 
Naisen ikä, hedelmöityminen ja aikaiset keskenmenot

Naisen iän on pitkään tiedetty vaikuttavan alentavasti hedelmällisyyteen. Syy ei kuitenkaan ole munasolun heikentyneessä kyvyssä hedelmöityä, vaan varhaisten keskenmenojen määrän lisääntymisessä. Ikä ei laske hedelmöitymisen todennäköisyyttä, vaan nostaa todennäköisyyttä aikaiselle keskenmenolle. Tämäkin johtuu kuitenkin iän tuomista muutoksista munasolussa.

Varhaisella keskenmenolla tarkoitetaan tässä alkion menehtymistä ennen viidettä raskausviikkoa, jolloin kuukautiset tulevat ajallaan eikä alkanutta raskautta voi huomata kuin herkällä raskaustestillä.

Tässä referoitu tutkimus tehtiin Bangladeshissä raskautta yrittävillä naisilla. Naisilta mitattiin hCG (ihmisen koriongonadotropiini eli istukkahormoni) virtsasta kaksi kertaa viikossa. Alkio alkaa tuottaa hCG:tä noin seitsemän vuorokauden kuluttua hedelmöitymisestä, kun se kiinnittyy kohdun seinämään.

Tutkimus osoitti, että kun munasolu on hedelmöitynyt, varhaisen keskenmenon todennäköisyys on

* 18-vuotiailla 63 %
* 28-vuotiailla 85 %
* 38-vuotiailla 95 %
* 48-vuotiailla 99 %
 
Iida-Karoliina mukava kuulla että teillä homma etenee. Ihanalta tosiaan kuullostaa. Ja tuoresiirrossahan plussan mahdollisuudet on jopa 50 %! Kovasti peukutan että pian tärppää.
Mur mur mukava kuulla että sulla on jo parempi mieli. toivotaan että ensi kerralla sitten pysyy kyydissä loppuun saakka.

minä myös uteliaana ja peukut pystyssä odotan Ottiksen kuulumisia. Jospa sitten huomenna kuullaan mitä tikussa näkyy. Lupaan pitää pottuvarpaatkin pystyssä vahvan plussan toivossa.

Oivikki muista huilata kun supistelee ja mene päivystykseen jos siltä yhtään tuntuu. Omasta kokemuksesta sanoisin ettei sinne kannata soitella, eivät voi poiskaan ajaa kun sinne on mennyt. Mulla myös esikoista odottaessa supisteli herkästi ja 17+0 yön vietin sairaalassa kun oli säännöllisiä kivuliaita supistuksia. Mulla tukivyö auttoi jonkin verran. Ja vauva syntyi 40+3 viikoilla. Mutta myös esim virtsatietulehdus tai paha hiivakin voi aiheuttaa supistelua ja se kyllä pitää hoitaa joten lääkääriin vaan jos kovasti supistaa. Suoman takia saa ja kannattaa nyt olla vaativa asiakas terveydenhuollossa. Kovasti jaksamista pahoinvoinnin kanssa.
 
http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php#varhainen
..tuoltahan ne "luvut/tilastot/tutkimukset" löytyvät..
Kylläpä nämä täällä pinossahin on varmasti tiedossa - siis nämä "riskitekijät"..kuten kyllä jo aiemmin oli puhettakin.

Onkohan jokin pakottava "tarve" nyt meitä valistaa tatskatulla?..hmmm.. :/ ..Kiitos..mutta.. EI kiitos!!!!


Oivikki nyt vain lepoa ja lepoa..ja vielä kun tuo ilmahin sellainen painostava - jaksuja:heart::hug::heart:
..niin ja jos supistelut jatkuu ikävinä, suoraan vain päivystykseen!!

Olen samama mieltä tässä kuin Tyynetuulia, ei kannata soitella..jos sattuu ikävä immeinen luurin toiseen päähän, käskee vain kotosalla "seurata" tilannetta!! :eek:
 
Anteeksi nyt, tatskattu, mutta mitä ihmettä sä oikein täällä heilut? Vai selvisikö tuo äskeinen tieto 'hoitoalan ammattilaiselle' samalla, kun selvittelit, mikä luteaalivaihe on? Mitä ne teille siellä koulussa oikein on opettaneet? Eiköhän nyt ole jo aika siirtyä purkamaan pahaa oloa jollekin toiselle palstalle. Kiitos!
 
Kanella :)
Kävin kurkkamassa siun brofiilia(uteliasko?..ai, miekö? ;) )

Ihuna pieni siellä suppusuuna kattelee maailmaa, arvoituksellinen on katse:heart: onko ihan syntymän jälkeen kuvanen otettu? =)

Onnittelut pienestä näin jälkijunassa:flower::heart:
..Pssst..tuollaisen miekin niin kovin sylkkyyn haluaisin, ihan ikiomaksi.. :)
 
mur-mur Kiitos! Ihan on kuvassa uunituore meidän nuori herra. Nyt jo reipas puolivuotias, joka touhuaa lattialla omiaan ja pistelee kiinteitä ruokia hyvällä halulla. Mielelläni minäkin ottaisin toisen ja miksei vielä kolmannenkin tuollaisen meille touhuamaan :) .
 
Tyynetuulia Kiitos ! Jospa nopeasti onnistuisikin, toivotaan. Mutta lopulta kuitenkin ainakin.
kanella Kävin myös kurkkimassa, ompa ihana pikku mies. Hupsuahan tämä on vaan sanompa kuitenkin että jos tämä hoito meilla onnistuu niin kukapa ties vielä se uusittaisi myöhemmin ja sisarus pahnan pohjimmaiselle tehtäisiin :D
 
Kiitos taas teille ihanat naiset Iida-K, Tyynetuulia ja Mur-Mur =) neuvoista, kokemuksista ja kannustuksesta vaatia tarvittaessa hoitoa.

Iida-K ihana tuo tunne, kun ei enään oikein malttaisi odottaa sitä tulevaa hoitoa. Siis menettekö nyt ensin käynnille sinne Riikan ja siirto sitten tehdään seuraavalla kerralla?

Ottis taitaa olla netti pimennossa, josko sillä päin on jokin myrsky katkonut yhteyksiä tai sähköjä.

Tänään minulla on parempiolo kuin eilen. Supistuksia en ole huomannut ja happea on enemmän. Täällä oli se savu eilen aika pahana ja tajusin vasta illalla, että olen aika heikossa hapessa ja otin sitten lisää astmalääkettä. Onneksi on tuo savu eilisestä hälvennyt ja helle ohi, toivotaan tuulten pysyvän suotuisina.
 
Kiitos mur-mur linkistä,minäpä kokeilen sitä kunhan tässä kerkiän.. ja pahoittelut vielä kun vuoto sitten kunnolla alkoikin,olen itsekkin samaiset sanat gyneltä ja th:lta kuullut että liika ajatteliminen ja stressaaminen vaikuttaa raskauden alkamiseen,pääkoppa vaikka pieni onkin on se niin hiton iso koneisto että hallitsee koko kroppaa halusimme tai emme,kovasti onnea tähän uuten kiertoon!

ON: outoa ovis aikaa on viikonloppu vietetty :/
La iltana klo n20.00 tein ällöt lima löydökset ja koko yön kipuili selkä ja massu,no ajattelin että tämä ovis oli tässä ja hyödyntämättä kun mies siellä reissussa ja itsekin kotoa poissa, mutta eilen iltapv:llä tuli vielä samaisia limoja :x klo 12 jälk. ja klo 15 maissa sitten kotona pika pikaa sovinto seksiä pamautimme, lasten katsoessa piirrettyjä ;) no illasta tein ovis testin ja siinä vaan hailakka haamu :eek: taasen ajattelin että homma meni metsään.
Kuitenkin tänä aamuna tulla tupsahti vielä samanlaisia sitkeitä limoja jotka hyödynnettiin :D

elikkäs mitä mieltä olette, onko mulla nyt DPO -1, 0 vai 1? ovuloinko silloin la vai eilen vai peräti 2 krt? jos La limojen kupujen perusteella ovis oli on siemenet mitä todennäköisesti myöhässä uimassa.

Oivikki hienoa että voit paremmin ja niinkuin kerroit savu haitoista on se voinut hyvinki vaikuttaa oloosi,myös itse siitä eilen hieman kurkku oireita sain.

ottis varmaanki tosiaan netti pimennossa kun tuo kurja ukkonen tuhojaan tehnyt,kovasti myös odotan onnellisia plussa uutisia :heart:

 
Ottis
Kiitos ihanaiset naiset tsemppauksesta :flower:! Mielessä olette olleet ja toivoin, ett olisin päässyt päivittämään tilannettani, ettei täällä suotta jännäillä, mutta kun mies lähti illalla kotona käymään, ett hakee työkamppeita, kun päätettiin olla siellä vielä yksi yö, oli täällä jo myräkkä nousemassa päälle ja ajattelin, ett turha edes yrittää päästä nettiin.

Kun lauantaina menin mökille takaisin testattuani kotona päivän toisen nega, alkoikin vuoto melkein heti. Ja oli todella kivuliasta :ashamed:. Itseasiassa tänäänkin jouduin vielä ottaa kipulääkettä ja menossa kp3.
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Ottis (43)....................kp3/24-28.......yk15..................1.
mur-mur (45)..............kp3/25-28.......yk16(km2/10)...3./2.yht.
ulla4 (??)....................kp6/35-45.......yk1....................4.
tirulii (42)...................kp6/30-34.......yk1....................2yht..
Ämy (41).....................kp7/27-30.......yk2....................4.
Hysteria42..................kp9/25-28.......yk5....................1.
Rominas (40)..............kp9/25-27.......yk2(ku06/10).....2.
Tirlittan1968 (42)......kp10/28.............yk2....................2.
haave3 (41)...............kp12/28-36........y2v...................3.
onlydream (37)...........kp12/23-29.......yk?....................3.
haave2010(44)..........kp13/29.............yk3(km6/10).....4./1.yht.
Mahdotontako (45).....kp13/21-29.......yk2....................1.yht.
liiza (44).....................kp19/24-27.......yk28................4.
Tilda69 (42)...............kp?/28..............yk1...................2.
Iida-Karoliina (45).....kp25/23-29.......yk15................5./1.yht.
Inia (43)......................kp30/26-30......yk24.................1.
Ballerina Bolero (40)..kp31/25-28......yk31.................3.
Tirlittan1968 (42)......kp37/28.............yk1..................2.
ikiemo (45).................kp47/20-50......yk?....................4.

Kadonneita lampaitako?

taavi166 (38)..............kp58/28-42......yk14.................3.
nillanilla (42)...............kp?/28-33.........yk11................1.
amanta65 (44)............kp76/30............yk?..................4./1.yht.
Sariella09 (43)............kp130/40..........yk?..................5./1.yht.



RKTT

liiza (44)......................dpo7
onlydream (37)...........dpo1
Mahdotontako (45).....dpo0
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1
seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0
sitten dpo1, jne.
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

 

Yhteistyössä