40+ So what!! (vol.10)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Oivikki, varmaan on hyvä merkki, että vuoto muuttumassa vaaleanruskeaksi ja ehkä siitä sitten vähitellen loppuukin. Jälkikäteen se 10 päivää tai mitä vuotoa nyt tulee olemaankaan, tuntuu tosi lyhkäiseltä ajalta, mutta on varmasti nyt tosi raastavaa. Jaksuja lähettelen :hug:

Ottikselle, mur-murille, Rominakselle ja kaikille muillekin terkkuja tasapuolisesti. Täällä käyn teitä aina vakoilemassa, kun niin jänniä päiviä eletään pinossa.

Inialle vielä kerran toivottelen onnea huomiselle.

Omasta tilanteestani sen verran, että tuli se ovis sittenkin, vaikka myöhään eli vasta KP 16. Nyt odotellaan.
 
Ottis
Hahaa! Soitin miehelle ja kysyin, ett haluaisko hän oman autonsa sinne, ett voi mennä aamulla mökiltä töihin. Totes, ett eipä sitten tarvis ajella edestakaisin, joten vien hänelle saunakamppeita ja lääkkeet aamuksi ja tulen kylmänrauhallisesti takas kotiin. Voipi olla, ett pikkasen saarnaan siitä miten jättää mut aina yksin oman onneni nojaan. Voipi olla, ett julistan samalla myös puolen vuoden selibaatin, mutt se jää nähtäväksi ;).
 
Ottis
Vautsi Terri, musta ovis kp16 on hyvä juttu, sillä itse viime kesänä raskauduin oviksesta kp17 :). Mutt kuten sanottua, ei ovulaation ajankohta todellakaan sano mitään siitä onko follikkeli irrotessaan kypsä vai ei, mutt uskotaan, ett sulla siellä nyt hyvin muhinut folli on päässyt ehkäpä hedelmöittymäänkin :heart:.

Heipat allihuuppa :wave:!
 
Oivikki miusta hyvä merkki jos vuoto vaalennut ja paineen tunnehin niitä normi R-oirehia - Suomalle&siulle jaksuja!! :) :heart:

Terri Yes - hyvä jotta Oili vieraili kummiskin, eikä ollunnakaan karussa!!!:wave::heart:

Ottis älähän vielä sure olleskaan, jospa sie kuule kummasti vielä R-testejähin dippailet myöhemmin.. :) :heart:
 
Woe Woe kun on pehmyt oloinen saunan päälle immeisen lapsella :) ..ja rohkiasti nautiskelen vadelma-carambola siidukan(only yhden;) )
..poskia niin kuumotteleepi..mikä lie..:D..kohta poikanen mammimaan ja..tsippadippaduuuuuuuu :p..miulla taitaapi olla kevättä rintarauhasissa.. ;)..vaikka, kesäähän se jo pukkaapi - eka päivä kesäkuuta kuiteskin jo!!
 
mur-mur, Sinulla onkin hauskat ajat menossa. :whistle:

Ottis, mitenhän sinulla siellä mökkireisulla menee? Räjähtääkö vai polkasetteko menemään? Ootte te semmonen pari, että kaikki on mahdollista!

Inia :hug: Kädet kyynärpäitä myöten ristissä täällä, että huomenna ois parempi päivä.
 
BB, sinulla on myös päivät täynnä jännitettävää. Onnea matkaan ja toivotaan parasta!

Oivikki, ihan täältä metsän keskeltä heitän semmosen veikkauksen, että vaaleammanruskea vuoto on merkki parempaan. Mistäänhän en mitään tiä. :ashamed: Mutta mukava kun käyt meille tuntemuksiasi kertomassa, jospa sitä joskus itsekin olisi alkumatkassa raskaana.

Terri, jokos sinä katosit sitä ovista hyödyntämään?

ON Masentaa.
 
oivikki ihanaa, kun sinulla raskausoireita. Ainakin maallikosta tuntuu, että se olisi hyvä merkki, johtuen hcg:n noususta.. :heart:

Inia :hug: pahoittelut, ettet päässyt siirtoon, ehkä huomenna onnistuu?
Samaa olen myös lukenut adoptiosta, että naimisissa pitäis olla, tai ainakin monet ulkomaat vaativat sen, ovat byrokraattisempia siinä asiassa..
Oletko miettinyt, että jos omilla soluilla ei onnaa, niin luovuttajan munasoluja?
Joka tapauksessa, pää pystyyn Inia, vaikka tuntuisi toivottomalta, odottaa se onni jossain sinuakin. Sinne vain on pidempi matka :heart:

BB onnittelut onnistuneesta punktiosta. Nyt vielä peukkuja, että tulee kelpo alkioita :heart:
 
taavi166:hug:..se on tuo samainen tunne hyvinkin usein miulla myös :(
..tätä se nyt on ainahin miunkin eloinen jonkin aikaa vielä - tulee niitä hyviä(niin kuin nyt) ja sitten niitä - vähemmän hyviä päiviähin..

..jaksuja siulle kovasti:heart:
 
Terri, Ottis, Mur-Mur, Taavi ja Solakka silakka jospa tosiaan olis merkki, että alkaa tyrehtymää tämä vuoto.

Terri rentoa RKTT aikaa sinne taustalle.

Ottis miten siellä mökillä meni?

Mur-Mur mukavan rennolle kuulostaa siellä sinun iltasi, nauti ihanasta kesän alusta.

Taavi :hug: .

Solakka silakka :wave: kiva kun kävit. Minulla lähtee huomenna kissa lomalla mökille. Ihanaa sille, mutta vähän varmaan aluksi ihmettelen missä se on, kun ei näy ei kuulu mitään.

+++++ RKTT läisille!!!! :whistle:
 
Ottis
Taavi166 Jaksuja sulle masiksen voittamiseen :hug:! Tämä taistelu on sitä lajia, josta ei naarmuitta selvitä. Jok'ikinen epäonnistuminen nakertaa pikkasen pois pohjaa uskosta onnistua.

Rajun arvauksen heitit. Ainekset oli kyllä olemassa polkasuun. Meinaan, ett aurinko järvellä paisteli oikein kauniisti ja saunanpiipusta nousi savu, kun mökille menin. Mies rullaili köökissä aurajuustolla täytettyjä herkkusieniä pekonisiivuihin ja silleen. Jos ei tätä ihmeen peliä olisi pian neljää viikkoa kestänyt, niin olisin saattanutkin antaa kesäillan rauhaisan idyllin sekoittaa pääni kera hormonien, mutt tuntui vain, ett pelkästään miehen näkeminen ärsytti. Kukkasia hetken aikaa kastelin ja sitten sanoinkin miehelle, ett "minäpä tästä lähen" johon hän kyselemään, ettenkö jää saunaan. Hätävalheen päästin suustani, ett kävin suihkussa, kun olin nurtsin leikannut. Mies vaahtoamaan, ett sitten hän lämmitti saunan suotta ja sanoi menevänsä sen sammuttamaan. Perässä kävelin oikein kattomaan, ett nakkaisko vettä pesään, vaan ei, totesi, ett antaa palaa. Siinä sit pikkasen mietiskelin ja tuumasin, ett kai mä voin vähän iltapalaa sittenkin nappasta ja vaikka muutaman napullisen löylyäkin heittää, jos se miehelle noin tärkeää on. Koko saunomisen ajan vain mietin, miten minä erojutun esille ottaisinkaan, sillä ihan oikeastihan olen sitä jo pitkään päässäni pyöritellyt. Kuitenkin kun puin taas vaatteita päälle (ei jörnitty lautehilla eikä missään muuallakaan), aloin jotenkin pientä lämpöä (sääliä?) miestä kohtaan tuntea ja en sitten hirveästi saarnannutkaan. Sen vain lähtöä tehdessä sanoin, etten ole onnellinen tässä suhteessa, ja ett tämä kaikki ahdistaa mua niin, ett ihan sama vaikka en eläisikään jos ei tän parempaa ole tarjolla. Tähän kaikkeen miehen kommentti oli tulla perässä autolle valittamaan mulle kuinka olen raaputtanut jäitä rapsiessa auton tuulilasinpyyhkijöiden pidikkeet naarmuille. Romanttista ja erittäin valaisevaa oli siis meidän keskustelu. Mutt nytpä olen kuitenkin sanonut ääneen, etten ole onnellinen tässä suhteessa ja on kumma jos ei se miestä pane edes vähän ajattelemaan edesottamuksiaan. Niin, sanoinhan mä hänelle myös siitä kuinka ei koskaan ole kotona ja jos joutuu täällä ollakin, niin sitten kiukuttelee tai äkäilee, eli ei ole hänkään onnellinen.

Sit tähän fysiikkapuoleen, oikealla puolella tuolla jossain alahalla siihen malliin nippailee sun muuta, ett luulenpa sieltä niiden follien tässä kierrossa puhkeavan.

Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä ja vaikka tässä kuinka kurjasti menis, niin uskon, ett jos kohtalo niin määrää, niin kyllä meillä vielä viikon sisään pupuillaan, sillä se pikkunenhan ei alkuaan muuten voi saada, vaikka joisin 10 litraa greippimehua per päivä.

Mur-mur Sinun simppatilannetta täällä nyt jännään omienikin edestä :). Plussapuhureita!

 
Ottis
Jospa kaappaisin kissapojan kainalooni ja heittäytyisin vuoteelle hetkeksi lukemaan. Aamusta tavallista varhaisempi ylösnousemus ja rankka (mutta palkitseva :)) päivä edessä. Huomenna sitten häiriköinkin vähän vähemmän. Natinati!!
 
Ottis :eek: Sieluni silmin jo näin tuon kertomuksesi kesäisen illan mökillä... sitten rupes levy junnaan pahasti. Teidän kanssanne on todellakin kaikki mahdollista. Tuo, että et ole onnellinen suhteessanne, on vakava asia. Miehen käytös tuon kuultuaan on asiatonta. Toinen kun kertoo ajatuksiaan suhteesta, ei sitä voi eikä saa ohittaa. Pahinta mitä toiselle voi tehdä, on olla ottamatta toista huomioon. Voi ei, teitin kanssanne. :/ En neuvo, enkä kerro mitä pitäisi tehdä... pahalta tuntuu seurata vierestä.

Natinati.
 
Ottis
Juu Taavi166 Tämä junnaa ja pahasti. Ts. mun pitää päästä irrottautumaan tästä noidankehästä. Siis siitä, ett olen täällä melkein aina yksin jos en ole töissä. Jos puhunkin, niin minua ei kuunnella tai kuulla eikä ainakaan haluta ymmärtää. Mies on varmaankin ihan onnellinen kaikenlaista touhutessaan eikä ymmärrä, etten minä kokisi samoin omiani touhutessa. Toisaalta tässä pelottaa sekin, ett mies tuolla touhuamisellaan ajaa itsensä piippuun ja kilahtaa lopullisesti. Olihan hän nyt tänä iltana kuitenkin valmistautunut siihen, ett minä tulen ja laittanut kaiken miltei valmiiksi kuin ennen hyvinä aikoina. Oletti varmaan, ett sillä on kaikki kuitattu eikä miehiseen tapaan ymmärrä, ett naisen saa peliin mukaan vain puhumalla ja nimenomaan puhumalla asiaa. Meillähän mies ei koskaan esim. kysele näistä vauvapuuhista yhtään mitään vaan silloin kun esitän, ett pitäis pupuilla joko pupuilee tai pihtailee, mutt tuntuu ett tää on yksin mun haave ja toisaalta taas uskon, ett jos miestä pupuiluun pyytäisin/ houkuttelisin, hän kuvittelisi kaiken olevan taas hyvin ja jos hetken paremmalta tuntuisikin, niin negan jälkeen tai jo ennen sitä oltais taas samassa tilanteessa. Mutt nyt pakko alkaa rauhoittua. Nati nati taas :wave:!
 
Ottis
Psst. Mutt jos hyvin käy, niin loman alettua lähden mun siskon ja hänen poikansa + mun kaksosveljen pojan kanssa kesälomareissulle :). Sitä odotan ja toivon, ett mun pää selviää, kun saan systerin kanssa praatailla ja muutenkin ajatukset irti tästä ju nou mistä.
 
Inian kuulumisia tulin kurkkimaan. Kunpa siirto onnistuisi.

Oivikki, jospa se vuoto siitä vähitellen hyytyisi pois. Yökkääminen kuulostaa hyvältä ;)

Ottis :hug: voimia!

Mulla oli yöllä ihan järkky alaselkäkipu, joka edelleen jomottaa ja vatsaa särkee menkkamaisesti myös. Että enpäs tiedä.

SS :wave:
 
Lekurin mukaan tuossa sulatuksessa kriittistä on nimenomaan pakastaminen :) Eli lähinnä alkiot kärsivät siinä pakastusvaiheessa, eikä alkioiden laatu siihen vaikuta. Mietinkin jo silloin kun pakastettaessa yksi oli 5-soluinen, että se oli varmaan just jakautumassa ja se ei ole hyvä asia, että ei varmaan selviä. Mutta oli aika shokki ettei yksikään selvinnyt. No, nyt vaan odotan josko tänään päästäisiin siirtoon (iltapäivällä ).

Luovutettuja munasoluja tottakai mietin koko ajan, mutta se vaatii sitten oman surutyönsä, ettei mun geenejä olisikaan lapsella. En vielä ole valmis. Ja maksaahan se myös noin 3x oman hoidon verran, jotta silleen... Mä haluaisin ihan sijaislapsiakin, mies ei vain ole valmis siihen. Ja oishan se ihanaa se raskauskin kokea!

Voi Ottis! Kunpa te pystyisitte ihan oikeasti ja kunnolla puhumaan asiasta eikä sen vierestä. Hyvä että edes sinä sait oloasi sanottua, vaikkei mies siitä osannutkaan puhua. Kumma että mies odotti sua sinne mökille, mutta ei voinut sitä ilmaista! Kai sitä pitäisi tajuta ettei toinen ole ajatustenlukija... Mukavaa lomaa sulle!

lumeton, jospa nuo ois hyviä särkyjä, kun noin aikaisin tulee...?
 
Niinhän tässä nyt sitten kävi, ettei tästä tullut yhtään mitään. Sain juuri soiton hoitavalta lääkäriltä klinikalta vaikka olinkin odottanut soittoa biologilta. Silloin jo tietysti arvasin ettei kaikki ole kunnossa. Kymmenestä munasolustani yhdeksän olivat olleet ihan kypsiä ja valmiita hedelmöittymään mutta siittiöt eivät jostain syystä olleet tarttuneet kunnolla munasolujen pintaan eikä YKSIKÄÄN näistä yhdeksästä hedelmöittynyt. Miehen siittiöt ovat olleet tutkimuksissa ihan hyviä, varsinkin kun pesun jälkeen on saatu ne heikoimmat pois joukosta. Mutta ei osattu arvata etteivät ne kykenisi suoriutumaan hedelmöityksestä tai mun munasolut ovat jostain syystä vaikeasti hedelmöittyviä. Syytä ei tiedetä, mutta tässä vaiheessa olisi tarvittu ICSI (eli mikroinjektio, jolloin siittiö ruiskutetaan suoraan munasolun sisään). Eikä ICSIä voida tietysti enää tehdä enää tänään kun on nähty etteivät munasolut hedelmöittyneet. Eilen se olisi ollut vielä mahdollista ja nyt meillä voisi olla hedelmöittyneitä alkioita, mutta kun ei niin ei.

Jotenkin tuntuu, että lapsen saaminen on ihan liian vaikeaa ja mekin voimme (ja minä yritänkin) olla tosi onnellisia, kun meillä on jo kaksi lasta. Mutta minä en ole kolmeen ja puoleen vuoteen voinut olla luopumatta kolmannen lapsen toivosta. Lääkäri sanoi, että mahdollisesti jo elokuussa voisimme kokeilla ICSIä, lomien jälkeen kun normaali kk-kiertoni taas palautuu. Voi olla ettei meillä ole varaa siihen, tähänkin yritykseen menivät oikeastaan kaikki kesälomarahamme. On tämä nyt vaan surkea päivä, nyt en juuri pysty muuta kuin itkemään.

Eilen kun menin punktioon klinikalle, sieltä oli juuri poistumassa pariskunta. Nainen itki ääneen ja oli niin poissa tolaltaan että törmäsi minuun suoraan. Ei hän osannut edes anteeksi pyytää enkä sitä tietysti odottanutkaan. Kävi vain heitä sääliksi kun eilen olin itse vielä niin täynnä toivoa. Niin tämä aina päivässä muuttuu.

Inia Ymmärrän tuon shokkisi siitä ettei alkionne selviytyneet sulatuksesta. Itselleni tämä uutinen etteivät munasolut olleet lainkaan hedelmöittyneet, tuli aikamoisena shokkina myös.

Peukkuja edelleen teille tähän päivään!

:'( :'( :'(
 
BB, tuo on varmaan ihan kamalinta, ettei edes tuoresiirtoon pääse! Jaksamista! :hug: Tämä hoitorumba on kyllä tosiaan ihan vuoristorataa, tunteesta toiseen ääripäähän. Jos se yhtään lohduttaa, niin eka hoito on aina vähän kokeilemista, kun ei voi esim. tietää miten kroppa reagoi lääkkeisiin. Mullakin tokalla kerralla tehtiin puoliin soluista varoilta ICSI, kun ei tiedetty missä on vikaa (loppujen lopuksi IVF toimii meillä paremmin). Mutta rahaahan siihen tarvittaisiin, se on fakta. Missäpäin Suomea olette hoidossa (jos haluat kertoa)?
 
Inia

Kiitos lohdutuksesta!
Olemme hoidossa Helsingissä. Ollaan käyty nyt kolmella eri klinikalla kun tähän asti ollaan yritetty saada tehottomalla inseminaatiolla (joko luonnolliseen tai hormoniavusteiseen kiertoon, nyt 5 yritystä takana) raskautta alkuun sillä toinen meidän lapsista sai alkunsa ensimmäisestä inseminaatiosta luonnolliseen kiertoon.
Nyt olemme sen lääkärin hoidossa, joka sai meillä tuon inseminaation onnistumaan. Lääkäri on mielestäni loistava, varmasti yksi Helsingin parhaista, sitoutunut ja osaava. Tämä kun oli meidän eka IVF, niin lääkäri pohti myös ICSIn vaihtoehtoa, mutta koska siittiöt olivat hyviä, niin kokeiltiin IVF:ää alkuperäisen suunnitelman mukaan. Eli lääkäriä ei voida kyllä tässäkään syyttää, hän tiesi tarkkaan mitä oli tekemässä...

 

Laitetaapas nyt vielä kuiteskin noin, eilen väärin jo kerkesin(tietty) laitella:whistle:..vaan, enkös mie nyt ovuloikkaan tässä kuussa? :| ..lämmöt alhaalla, EI tullunnakkaan niitä kovia kipuiluja(muniksen irtoaminen)..illasta repi kyllä sikana jalkoja, väsytti ja palelsi - villasukat jalassa ihan olin..

Tänään postin pitäis tuoda ne R-testit..testailen yhdellä ja mikäli näyttää haaleaa haamua, onhin ovis+ tänään!
 

Yhteistyössä