40+ So what!! (vol.10)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tyynetuulia:
Ottikselle tsemppiä että viiva vahvistuisi ! Ja Happihyppy kovasti onnea plussasta. Mulla on ollut primaspan 100 mg käytössä ja sitä on ollut tarkoitus jatkaa lähes raskauden puoliväliin saakka niin että istukka kehittyy kunnolla. Mutta vuotojen vuoksi olen sen jo ekan kolmanneksen jälkeen joutunut lopettamaan. Eli ei välttämättä vielä sitä kannata lopettaa.

Oivikki kyllä tuhrut ja vuodotkin on ihan normaaleja ja olen ymmärtänyt että luget itsessäänkin voi ärsyttää limakalvoa ja rusehtava voi johtua siitä. Kellertävä valkovuoto muuten kuuluu monilla raskauteen.Eli yritä jaksaa vaikka aika tuntuu nyt matelevan.

Itse roikun vielä palstalla kun jotenkin nyt haaveilen siitä lahja-alkiosta. yhteen siirtoon voisin saada rahat kokoon virossa. Munasolun luovutushoidoista en voi edes haaveilla,sen verran ovat tyyritä.Iida-Karoliina oletko ottanut yhtään asiasta selvää? Kuulemma luovutetussa alkiosiirrossa yhdenkin top-alkion tuoresiirrossa onnistumisprosentti on kuulemma 50. mikä on siis todella paljon. Itsellä tuo raha vaan on este, harmi. Virossa ja Riikassa ei kuulemma edes ole jonoja. No ainahan voi päiväunia nähdä ja tällälailla hitaammin luopua haaveistaan.

Tyynetuulia En ole ottanut selvää noista hoidoista. Alkuun olimme Miehen kanssa sitä mieltä että jos omilla soluilla ei onnistuta yhteistä lasta saamaan niin tyydymme siihen. Nyt vaan minä en haluaisi luovuttaa ja ei tuo vauva kuume tunnu menevän millään ohi, ikää karttuu koko ajan lisää ja mahdollisuudet vain hupenee koko ajan.
Minulle on tehty Ivf hoitoja koska viimeisen raskauteni jälkeen tein sterilisaation. Nyt uuden liiton myötä sitä olen katunut. Ivf:vän jälkeen puratin sterilisaationi ja purku onnistui hyvin..Ollaan sitten luomuna yritetty vaan taitaa nuo minun munikset jo olla liian vanhoja. Lääkäri tosin sanoi että vanhempana voi joutua yrittämään raskautta selvästi kauemmin kuin nuorena mutta onhan me nyt tätä yritetty jo melko kauan, luulisi tärpin jo onnistuneen. Edellis kierrossa tosi taasen kai jotain yritystä oli kun testiin sain haamun ja ovis testit näytti hyviltä myös (loppu kierrossa tein) Kierto venyikin 29 päivän mittaiseksi ja vuoto sitten runsas..ei jaksanut alkua pitemmälle.
Eilen kävin lukemassa tuolta toiselta palstalta noista muista haaveilioista jotka ovat luovutus hoidoissa, ja olin ymmärtäväni että 2000 e voisi hoitoon päästä? sen voisi jotenkin saada kokoon ja uskaltaisi ehkä vielä satsata tähän asiaan. Miehelle näytin noita kirjoituksia ja oli hiljaa ja varmaan jäi tuota miettimään. Maca-jauheensa on kiltisti ottanut ja kertoillut milloin aikoo siinnä viikon tauon pitää. joten vauvaa toivoo edelleen myös hän..
Jospa tässä päästään eteenpäin..
Mitä sinä tiedät näistä hoidoista, kerro.. olisi tosi kiitollinen :heart:

Mitä voisi muuta sanoa kuin että, tämä on uskomaton....sitä se siulle ja miehellesi nyt on!!! =) :flower:

Aivan kuin "varkain" nurkan takaa se siut ylätti tuo :heart:plussa:heart:
..noinhan se miullehin sattui silloin jouluna - kun sitä vähiten odotti!!! :)

Hirmuisenpaljoisenmahtavasti tarraa&vaaviliimaa pienelle matkustajalle!!!:heart::heart::heart:

Mie jo suosiolla omaan nega kiertooni alistun - nega aamullahin :ashamed: tai viivanpaikkaahan se näytti pikkasen..

Vuoto ei sitten alkanutkaan..
Edellisen kierron luteaalijakso oli 15vrk/kierron pit. 24vrk ja sitä edellisen 17vrk/kierron pit. 26vrk..
..joten, su-ma viimeistään hanat aukeneepi..

Mur-Mur olisko se viivanpaikka kuitenkin jotai ,oliko harmaa sellainen?

BB onnea alkavaan hoitoon, kyllä tämä voi hyvinkin olla sinulle SE + kierto d =) b!

Ukkospilvet jo horisontissa näkyy, ennätin kuitenkin onneksi käymään siellä torilla ihanassa auringonpaisteessa B)

Oivikki + Suoma

Iida-Karoliina en ole vielä ollut yhteydessä Viron puolelle tai Riikaan mutta palstailemalla olen jotain saanut selville. Eli Tarton Elite klinikalla on mahdollista saada myös alkion adoptio hoitoja, niihin ei ole jonoa mutta tuntomerkit eivät aina täsmää luovuttajan ja vastaanottajan välillä. Ilmeisesti osa alkioista on ns. ylimääräisiä (lapsiluku täynnä) ja osa varmasti klinikan omia tähän tarkoitukseen. Hinta tällähetkellä 1650 euroa,siis kaksi alkiota pas hoidolla.Plus tietenkin suomessa omat ultrat 1-2 . Itse siirto siis vaan Tartossa ja muu homma hoituu lähimmällä gynellä, varmaan lapsettomuus lääkäri olisi paras. Luovutettu munasolun hoito lienee alle 5000 euroa ja haluaa kaikki munasolut itselle jos jakaa toisen parin kanssa tulee halvemmaksi. silloin miehesi olisi myös biologinen isä. Riikassa ava-klinikalla hoito lienee yhtä kallista kuin suomessa jopa siis 7000 euroa ja ymmärtääkseni alkionadoptioon ei ole mahdollisuutta. Suomessa on yhdyshenkilö tampereen avassa. Siellä ei ole jonoja. viron puolella luovuttajat ovat anonyymejä eli lapsella ei ole edes aikuisena mahdollisuutta saada henkilöllisyyttä selville. Spermanlahjoittajasta ei saa mitään tietoa. Riikasta en tiedä on heillä oma spermapankki vai käyttävätkö kansainvälisiä.

Jos raha ei ole este niin varmaan tähtäisin tuoresiirtoon riikassa mutta kun on ,niin haaveilen alkionadoptiosta Tartossa. Tai oikeasti mietin myös haaveilun lopettamista mutta saman päivän aikanakin ajatukset vaihtelee. Esikoinen ( 4,5 v.) haaveilee myös vielä yhdestä pikku-siskosta ja pikku-siskokin ( 1,9 v.) huokailee vauvoja nähdessään " I-ha-na" . Äiti on kaateellinen kaikille pallomahoille mutta onhan ne voimavarat rajalliset tässä iässä. Hassua että koko talven mietin jaksanko oikeasti jos vielä viimeinen siirto onnistuu. Ja nyt pettymys on valtava ja olen sitä mieltä että kyllä, oi kyllä jaksan.

Jos asia yhtään mietityttää niin kannattaa varmaan lähteä kyselmään asioita suoraan klinikoilta. Tampereen avassa myös henkilö jonka kanssa voi asioista keskustella. suomessa kaiketi pakollista käydä psykologin juttusilla, mutta tuskin ulkomailla.

Oivikki älä nyt yhtään mitään alkionadoptioita mieti, kyllä Suoma on sisukas pikkuinen ja varmasti kaikki menee hyvin. toisilla tosiaan onnistuu paremmin hoidot mahdollisimman luomuja ja toisilla taas mahdollisimman lääkkeellisesti, kuten mulla. Ja onhan sulla se pikku-sisarus vielä odottamassa. Sulla mutten lienee tänään rv 5+0 eli olet huomenna jo kuudennella raskaus viikolla :flower: . Jos siis alkio oli neljä soluinen. Laskinko oikein?

Oivikki kosteana testissä viivanpaikka harmaa ja kuivuessaan valkoinen.. :(

Mies läksi kaupoille ja tuotatin hällä r-testipaketin vielä :whistle: ..miulla odottaa n. 4h rakossa ollut pisu purkissa ja dippailen vielä siihen yhden testin..vaan, eipä se taita viivanpaikkaa kummemmaksi siitä muuttua..

Lämmöt enään 36.8 luokkaa ja oireita->pikkasen hävyn/nivusten kohdilla tuntemuksia - ei muuta..ei yhtään sellainenkaan olo kyllä, että täti tulisi nyt tänään..taitaa vitkutella ja saapua su-ma akselilla.

Eilen vielä tuli papruun selkeästi jo punaista verta hieman - tänään vain limaista vaal.pun. Yleensä tuo pun. sormelle/paperiin alkaa 2-3vrk ennen menkkoja, nyt ekat punertavat jo tiistaina ja keskviikkona - torstaina ei mitään..ja eilen pikkasen verta ja tänään sitä limaista vain..

Inhottaa tämä epätietoisuus, vasitenkin kun juhlimaan nyt lähdossä..en millään muotoa haluasi nautiskella %juomaa jos tietäisin olevani pieniin päin..on tämä taas vaikiaa.. :ashamed:

..pitänee ottaa varoen "varuilta"..vaikka jotenkin en siihen positiiviseen tulokseen testissä jaksa enään uskoa..

Oivikki kiva, jotta kerkesit käydä auringonpaisteen aikaan torilla vielä =)
Suomalle terkut&vaaviliimaa ISO lasti!!:heart:

Täällä meillä vielä oikein lämmin keli, tuuli on jo kyllä viileämmän sorttinen - vaan miulle hyvä. Huomiseksi luvattu kunnon sadetta sitten..jospa ne "padot" aukenee minullahin myös..

On: 37,6. tavallisella ja digillä 37,5 (digin otin kainalosta pois ennenkuin edes alkoi piippaan.)

Mua pelottaa alkaa testaamaan; siksi tässä arvon mitä teen. Sydän hakkaa miljoonaa ja pelottaa ihan hulluna... pelottaa että sieltä tuliskin ne toivotut viivat ja pelottaa vielä enempi, että sieltä ei tuu taaskaan yhtään mitään...

Mutta pakkohan tässä on testata, kun en saa kuitenkaan ennen sielun rauhaa, jos senkään jälkeen...

Iida-karoliina minkä ikäinen olit kun sulle tehtiin IVF:t ? Mikä meni pieleen? Ettekö saaneet munasoluja vai oliko hedelmöittymisessä tai kiinnittymisessä ongelmaa? täällä aloin nähdä päiväunta vielä 4. IVF:stä 45 vuotiaana

:LOL:

Ottis
Mur-mur Kiitos kaunis onnitteluista! Ihmeellistä tämä todellakin on. Niin ihmeellistä, että en ole miehelle vielä edes kertonut, sillä odotan sitä digitestin 'raskaana'-sanaa, ett saisin sen miehen nokan eteen pläjäyttää ja uskoisin itsekin. Kertoa teki kyllä mieli kun suvun juhlissa oli yksi viimeisillään raskaana oleva ja mies sitten meidän kotiuduttua ihmetteli ääneen, että:"On se kumma ku toisilla tärppää, mutta meillä ei". Surumieli tuli tuosta, ja ehkä olisin kertonutkin raskausepäilystä, ellei mies juhlissa olisi ehtinyt käydä 'nurkan takana'. Mun mielestä hänellä on oikeus olla selvinpäin kun asiasta kuulee, on tää niin iso juttu jos Se SANA digiin aamulla saadaan.

Ja sit toiseks, kun miehen mammaa käytiin taas visiteeraamassa oli koko kotimatkan sellainen olo, ett vuoto alkaa vaikka sen ei tod. pitäis alkaa kuin tiistaina aikaisintaan, joten heikoilla jäillä tässä vielä ollaan ja yritän pitää pääni kylmänä.

Tulehan sit kertomaan mitä testi sanoi. Plussapuhureita :heart:!

Rominas Kiitos :flower:! Toi sun jännitys tarttui minuunkin. Peukuttelen täällä kaikin raajoin :heart:!

Tyynetuulia Kiitos! 5000 e tuntuu paljolta. Adobtioalkio siirrosta en ole kuullutkaan. Minkä kokoisia alkioita siirrettävät ovat? Tulipa uutta mietittävää taasen. onnistumis % kin niin hyvä.
Minulle tehtiin Ivf viimeinen syksyllä -08 ja olin silloin 43v, melkein 44..olen syntynyt marraskuussa.
Eivät kiinnittyneet. Mitään mahtavaa saalista ei saatu yhtään kertaa. Ja paras tulos oli kevyt stimulaatiossa jossa sain vain Femaria 5 pv ajan ja irroitus piikin ennen punktiota Pregnyl).
Minulla laatu soluissa 1 luokkaisia ja hedelmöittyivät hyvin sekä jakautuivat hyvin. limis oli hyvä myös.
Hoitoja oli yhteensä 4 joista kahdesta päästiin siirtoon asti..kaksi oli hutia kun munasolut karkasivat ennen punktiota. tosin olivat raskaampia hoitoja joista ei paljon punktioitavaa olisi ollutkaan. vaan rahat kuin kankkulan kaivoon kuitenkin.

Minun kohdalla ei Ivf enään kannata, siinnä en saisi sen kummempaa tulosta kun luomunakaan nyt kun sterilisaatio on purettu ja kaiken pitäisi olla kunnossa, siksi tunnet että ainut mahdollisuus on saada vauva vain nuoremman naisen soluilla. Suomessa ei tämän ikäiselle ole tarjolla luovutus soluja ja hintakin on kallis, kuten sanoit 7000e.
Niin enhän luomuna tätä kiertoa mene vaan olen noita samoja Femareita ottanut joita Ivf ssäkin otin, useampi munasolu voi tulla, mutta ei varmaan 3 enempää saman kokoista kuitenkaan.
Tämä on viimeinen Femar kuuri joka mulla enään on jemmassa. ja siksi viimeinenkin.

Onnea sinulle hoitoon jos siihen päädyt, ja myös alkio saamiseen toivon sinulle onnea, jospa vielä pikku-siskon siskon saisitte..

Kuinka hyvin sinulla on hoidot onnistuneet siis montako munasolua on ollut loppuun asti ja hedelmöittynyt..

Iida-Karoliina toiset puhuvat alkion adoptiosta ja toiset luovutetuista alkioista. Eli Suomessakin siihen on pieni mahdollisuus, ainakin väestöliitossa. Mutta tuskin kuitenkaan silloin kun hedelmällisyys on naisen iän vuoksi heikentynyt. suomessa lahja-alkiot ovat pariskuntien lahjoittamia tilanteissa joissa lapsiluku on täynnä ja alkioita vielä pakkasessa.eli ei tarvitse alkioita laittaa roskiin. Virossa on ymmärtääkseni kovin vaikeaa saada selville mistä lahjoitettavat alkiot tulevat, ymmärtääkseni saa ympäripyöreitä vastauksia. Tosin en tiedä varmasti, koska en ole klinikkaan ollut yhteydessä.

Mulla eka IVF tehtiin -04 ja silloin kato oli kova hedelmöittymisessä, kolme alkiota muistaakseni ja yksi pakkaseen, kaikki negoja. 2. tehtiin syksyllä -04 siitä taisi tulla 5 alkiota, 3 siirtoa, kaikista plussa mutta kaikki kesken. 3. tehtiin tammikuussa -05 ja taas oli katoa hedelmöittymisessä mutta 5 alkiota saatiin, kahdessa siirrossa kaksi lasta ja nyt viimeinen ei sitten kestänyt sulatusta.Olin silloin 39 v. tuskin oma lääkärini enää lähtisi tekemään minulle IVF:ää.Luulen että raja on 43v. Sen jälkeen hedelmällisyys romahtaa.Näin oman lääkärini mukaan. Tässäkin hoidossa halusi tarkistaa munasolutilanteen eli oma hormoonitoiminta pitää olla kunnossa että voi tehdä passin edes omilla soluilla. Monilla klinikoilla on lahjamunasoluhoidoissakin ikärajana 43 tai 45. Riikassa 49v.
Lahjasoluhoidoilla lapsen hankkineille tai sitä harkitseville on kyllä oma suljettu keskustelufooruminsa. sinne liittymistäkin ehkä voisi harkita.Onnea sinulle vauvahaaveiluun. Toivottavasti saisit plussan tai jos miehesi suostuisi lahja-alkiohoitoon, edes yhden kerran. Iäkkäämmilla lahja-solu ja- alkiohoidot muuten onnistuvat paremmin, koska vika on yleensä huonoissa munasoluissa.

Iida-Karoliina sen verran vielä että monilla on Tartossa ollut kolmannen päivän alkoita eli 7-8 soluisia ja passissa lupaavat noin 25 % onnistumista. Tuoresiirroissa omilla soluillakin alle 40 v onnistumisprosentti on 30-50 %. Mutta lahjamunasoluhoidoissa tuoresiirrossa top alkioilla,siis yhdelläkin onnistumisprosentti on 50. Yleensähän munasolun lahjoittavat ovat alle 35v. , jolloin hedelmällisyys on vielä parempi.

Tyynetuulia Kävin lukemassa Ava-klinikan sivuja. Mietin tässä että otaisko sinne yhteyttä. Ava-klinikka on ainakin Riikassa ja Tampereen klinikalla yhteys sinne..Mies pitäisi saada myötämieliseksi. Jonot ei ole kovin pitkät tosiaan.
Minulla nyt 5 Femari tapu tänään popsittu ja ekat kiristävät tunteet on munisten kohdalla ja lievää turvotuksen tunnetta, jotain tapahtuu siellä, en kuitenkaan usko että tämä kierros tuota toivetta täyttää.

Ottis
Kiitos teille tästä päivästä! Tämä on ollut aivan ihana päivä. Toivottavasti huominen antaa luvan jatkaa toivomista, että raskaus olisi totta. En ehkä uskalla vielä digitestiä tehdä, mutt puikkotestin teen ja miehelle kerron sitten jos se edes samaa näyttää kuin tänään.

t. Ottis

Tyynetuulia huomenna on minulla 5+0 päivä. Yritän pitää mielessäni, että nyt on tilastollisesti jo kuitenkin isompi mahdollisuu, että kaikki menen hvyin kuin, että tulee keskenmeno. Toisin tänään googlasin ja löysin sellaisisen (suomenkielinen sivu oli vaikuttui ihan luotettavalle läheelle) jossa sanottiin, että yli 40 v 46% alkaniesta raskauksista mene kesken, surullista. Oletko katosnut noita ava pietarin sivuja sielläkin tehdään lahjasoluhoitoja. Luin tuolla toisessa pinosta pitkän aikaa sitten, että joku oli känyt Puolassa ja nyt äskettäni Tsekeissä.

Mur-Mur toivottavasti oli mukavat juhalta :D . + sinulle huomiselle toivotan.

Rominsa + peukutus sinulle myös!

Iida-K jospa tämä olisikin se tärppi kierto teillä d =) b

Ottis vahvempaa viiva sinulle huomiselle :heart:

Ottis
Oivikki ja ikiemo Kiitokset viivan vahvistumistoivotuksista :flower:!!. Voitte uskoa, ett toivon samaa, sillä palan jo halusta saada kertoa miehelle, mutt sitä en uskalla tehdä ennenkuin mulla on vahvempaa näyttöä (itselle). Miehistä ei ehkä ole tähän piinaan, oletan :). Anyway, mun ukkokultani kippas tänä iltana/ yönä annoksen jos toisenkin %-juomaa ja nukkuu nyt keittiön pöydän ääressä ja mä nautin, kun papupata on hetkeksi vaiennut. Jos tuon miehen kanssa ei elä, niin ei vois todellakaan uskoa, ett joskus hän puhuu taukoamatta ja kun itse olen 'hiljaisuuden' (=puhutaan vain tärkeät asiat) ihmisiä, se joskus rassaa.

Hyvää huomenta kaikille.

ON ikäviä uutisia minulla. Nyt aamulla, kun kävin pissalla, niin alkoi helenänkirkas verinen vuoto :( :eek: . Tässä sitten olen vielä enemmän sydän syrjälläni kuin eilen, mutta väistämättä pelottaa, että tässä oli tämä raskaus.

Ottis oletko jo testannut?

Rominsa ja Mur-Mur mitä teidän testissä näkyy????

Oivikki + Suoma

Yhteistyössä