40+ So what!! (vol.10)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Torpeedo :) Viestisi lukiessa kiiruhdin kirjautumaan, ett suosittelen sulle Apteekin omaa tai Cb:n digitaalista, mutt mur-murihan oli jo ehtinyt ensin. Ja saahan Apteekista Clearbluen ihan tavallisia puikkotestejäkin joko1 tai 2 pakkauksissa. Ne ovat luotettavia. Mulle niistä jäänyt mukava 'maku' ku sellasilla kesällä plussasin, vaikkei raskaus sit pitkään kestänytkään. Onko sulla oviksen ajankohdasta minkäänlaista vainua?? Dpo12 alkaa varmaan jo haamuttaa jos plussa tulee.. Silloin uskaltaa jo hyvinkin testata.

Ja Torpeedo sulle vielä, ethän sinä vanha ole :).

Minä en muistanutkaan tuota hengästymistä r-oireena, mutt niinhän se on. Viime kierrossa puuskutin tooodella kovasti jos vaikka portaat nousin ja kyllähän se sitten haamuttikin.

kertomaan heti, jos tulee täti tai plussa tai jokin välimuoto :D .
Hengästyminen on aina ollut mulle se eka oire ja tosi voimakkaana.Nyt puuskutan, kun menen portaat yläkertaan vaikka lenkkeilen melkein päivittäin pitkiä lenkkejä.Kaksi viime lenkkiä on mennyt surkeasti, kun en kehtaa edes juosta, kun puuskutus kuuluu kilometrin päähän =) .
Enkä mä muille kun teille uskalla kertoakaan, jos olen raskaana, ennenkuin käyn sitten synnyttämässä :LOL: .Hitsi, ihmiset pitää jo nyt meitä hulluina tai ainakin lestadiolaisina, mutta me ollaan vaan ihan tykätty isosta perheestä. Se on niin hienoa, kun lapset kasvat ihan itsekseen sosiaalisiksi ja empaattisiksi, pakko kun on :heart:
No niin, nythän mulle iski vauvakuume! :heart: B)

torpeedo tämä siun uutinen piristi miun päiväni!!! =) :heart:
.. :attn:ja ihmisten puheista nyt ei todellakaan kannata välittää mitään!!!..onpahan sitten vähäksi aikaa heillekin jutun juurta jos sie pieniin päin.. :D

Täällä päivällä lapsen kanssa kahdelleen olo vielä siedettävä..mutta kun mies tulee töistä on tunnelma tosi..kylmä..lapsen takia koetan ainahin itse olla ns. "reipas"..mutta kai hänkin vaistoaa, ettei kaikki hyvin..

Ottis, sinäkö korkkaat eka testin huomenna??=) ..jos näin, kovasti plussapuhuja PHUUUUH!!!!:whistle::heart:
Onko siulla ollunna mnkäänlaisia tuntemuksia?..eilen muistaakseni kirjoittelit, että jotain tapautuu.. ;)

Minä taidan jättää eka testailun tuonne ihan viikonlopulle ..tai sitten jos ei tunnu siltä että "pakko testailla", testaan vasta ihan ennen vappu aattoa.

Tunnen vain jotenkin nyt, ettei mitään ole tapahtumaan päin:(..ei ole edes turvotusta..näitä aikoja plussakierrolla oli jo vatsassa tuntemuksia ja kuumotusta..

Voi mur-mur kun teilläkin huonoa ilmaa parisuhteessa,samoissa vesissä taidetaan me kaksi keikkua :hug: :hug:
Täällä ollaan vältytty riitelemiseltä mutta aika harvasanaista tämä elo on :( taitaa pommi muhia joka odottaa purkautumistaa. :$

Torpeedolla ihanaa elämän jännitystä ilmassa,ylläri pylläri ++ko? ;)

Ottis sie taisit kans kirjoitella parisuhde kiemuroista:hug: me taidetan sinä, mur-mur ja minä muodostaa tämän pinon "triodraaman" sen osalta...

ON: mulla meinasi ihan oikeasti päästä tänään kaupassa itku kun parskunta oli pariviikkoisen vauvan kanssa kaupassa,se oli niiiin hellyttävän suloinen pieni ja melkein sen vauvan tuoksun pystyi haistamaan :heart: :heart:

Ottis
Mur-mur Aamusta kyllä jo ajattelin taas, ettei sittenkään mitään olisi tapahtumassa, sillä mitään ihmeellistä ei tuntunut, mutt tänään tossa yhden maissa tuntui melkolailla voimakasta nipistelyä tuolla alamasussa ihan kohdun seutuvilla oikealla ja jonkin ajan päästä vasemmalla. Mutt voihan olla, ett siellä limis vaan itteään lihottelee ku noita Terolutejakin syön. Ai niin juu ja tämä oli 3.päivä peräkkäin, ett joudun ekana kotiuduttuani vaihtaa pikkarit ku ovat niin valkovuodon tahraamat.

Ninpä niin, Onlydream!! Vähän on ristiriitaiset tunnelmat, sillä en nyt osaa oikein päättää haluaisinko sittenkään olla raskaana vai en ku toi ukko on mimmonen on. Enhän minä sen silmissä ole kuin tyhmä, sama mitä teen. Eilen ihmettelin ku en saanut kännyyn näkymään yhtä tallennettua numeroa, mutt silti se oli muistissa. Oletin siis, ett nro oli mennyt sim-kortille, eikä siksi näkynyt kun hain sitä ja puhelimessä oli päällä näyttö vain puhelimessa olevista numeroista. Kun asiaa miehelle ääneen ihmettelin, totesi ensimmäisenä, ett olen tyhmä kun en osaa puhelinta käyttää. Totuus on, ett toi puhelin on koko ajan temppuillut ja itseasiassa voisin melkein vihata sitä. Ei siis mieltä lämmittänyt se, ett tyhmäksi haukutaan heti jos en jotain teknistä seikkaa puhelimesta ymmärrä. Herre God, ku mä tiedän kuitenkin paljon muita asioita!! Mies ei ole nyt kahteen iltaan muuta puhunut, vaan huitelee omilla teillään. Jotenkin olen jo alistunut siihen, ett meille ei lasta tuu ja alan olla jo taas sinut sen asian kanssa. Meilläkin siis haaveilut jää tähän kiertoon kävi miten kävi.

Ottis
Ettei ihan karsea kuva tästä minun tilanteestani tulisi, niin silti.. jos hetkenkään uskaltaudun ajattelemaan, ett sittenkin olisin raskaana, niin tietty mut ilo täyttää. Kuitenkin pelottaa ihan oikeasti se, ett montako sieltä oliskaan nyt tulossa, kun en ultraan päässyt Clomien aikaan ja silloinhan miltei kaikki on mahdollista jos folleja on useampi muhinut. Nyt siis jo soimaan itseäni siitä, ett oli vastuutonta alkaa ottaa Clomeja varmistamatta ensin, ett niiden aikana myös ultraan pääsee. Mutt toisaalta, olen niin kohtalonuskoinen, ett uskon siihen, että sama miten käy, niin se on mulle tuolta jostain määrätty ja joka tapauksessa oikein.

Ja olenhan minäkin jo niin vanha ja miehestä huolimatta vanhapiikaopettajan maineessa, ett riittää kylillä juttua, jos käyn syyslukukautta aloittamaan hirrrrmuison mahan kanssa :LOL:.

ottis on nämä vaikeita asioita on,meillä kans eilisen aamupäivän jälkeen ei olla vaihdettu vaan pakoliset sanomiset,että vihaan mykkäkouluakin mutta jotenkin on vaan voimat aivan loppu vääntämiseen :/ jaksamia sinulle :hug: nyt pitää lähteä poikaset hakemaan,moro :wave:

Ottis
Siiri Sisilisko Pahoitteluni, ett sun plussauksesi ei ole nyt pariin päivään yrjöklubissa näkynyt. Kertaalleen sut sinne jo lisäsin, mutt sitten niiden pätkimisten aikaan kerran jo kadotin koko listan tuolta alusta, kun sen vahingossa poistin ja posket punoittaen sitä kiireessä palautin (kuin Hölmöläiset: kun vielä yhteys pelaa), enkä tajunnut, ett lisäys sinun plussasta ei näkynyt ennestään uudelleen lainaamassani listassa.

Vähän olen tässä ihmetellyt kun ei ole paljon onnitteluita sulle sadellut, ett eikö kukaan huomaa, kun sut kuitenkin jo sinne ennen Minnihiiri68:a ja Ninni-70:iä lisäsin.

Ottis
Kitos jaksuista Onlydream! Sepä tässä on, kun pitäisi aina jaksaa olla itse oikomassa asioita. Tänään nyt kattelen miten mies käyttäytyy, kun tulee kotiin, mutt luulen, ett pikkuhiljaa mun on otettava se mukaan tähän kuumeiluun taas, sillä yksinhän en tätä venettä keikuta ja jotenkin tuntuu, ett on niin isot asiat kyseessä, etten voi todellakaan yksin ja omien ajatusten mukaan päättää asioista suuntaan taikka toiseen.

Toisaalta jos vaikka ajatellaan ihan tuota simppajahdin vaikeutta, niin tuntuu ett sama mitä siitä nyt puhun ja sama mitä siitä sovittaisiin, niin seuraavan Oilin aikaan se on taas miehelle aivan uutta asiaa ja totaalisesti unohdettua. Ts. pitäis jollain ihmeen konstilla saada mies ymmärtämään, ett vauvaa ei taida todellakaan kovin helposti tulla jos jo simpoista stressataan ja tapellaan.

Eilen mulla kävi kylässä ystävä, joka on raskaana ja joka myös pitkään lasta yritti aluilleen saada ja välillä raivosi niin itsekseen kuin minullekin simppajahdin vaikeutta. Eilen hän taas puheli sitä kuinka se tärppikerta oli sellainen, ett hän oli juonut 4 olutta ja kun mies tuli kotiin, yksinkertaisesti vain käski tämän ottaa housut pois ja that's it. Hän siis vakaasti uskoo, ett hänen puoleltaan stressittömyys jo siinä vauvan tekovaiheessa poisti niin paljon estoja matkalta, ett raskaus oli viimein mahdollinen. Uskoo ken tahtoo, mutt sen ainakin uskon, ett stressi simpoista ei takuulla tilannetta paranna.

Siiri Sisilisko Sydämeliset Onnittelut!!!!

Torpeedo: Voi kuinka IHANA yllätys olisikaan!!!!! :flower:

Mur-mur: Huomenna yritän saada testattua ihan oikeasta aamupisusta!! =)

On: Jopas jotain... lämmöt 37. Kuinka montaa päivää ennen tätiä lämpöjen pitäisi tipahtaa hetkellisesti??

Ottis: Yritin tuossa muistella, että mitenköhän meni mulla viime kierrossa mutta ei kyllä varmaa muistikuvaa asiasta.
Jos tuota sinun 2 pvää käyttäsin omanani niin tätiä ei siis pitäisi ennen lauantaita ainakaan tulla. Ellei sitte ole lämmöt salaa romahtaneet ja nousseet ylemmäksi kuin aikasemmin...Lauantai oliskin kp 26.

Ottis
Rominas Viime kierrosta muistan sen, ett torstaina oli lämmöt laskeneet, ja silloin jo toivosta luovuin. Sit yllätyinkin kun perjantaina huomasin lämpöjen nousseen ja ne pysyivätkin ylempänä siihen asti, ett täti tuli lauantai-iltana. Jotain samansuuntaista muistelisin olleen edellisissäkin kierroissa.

Ottis
Rominas Laskeskelin, ett jos sun luteaalivaihe on 14 päivää, niin sullahan pitäisi tädin tulla aikaisintaan silloin kp26. Vielä on aikaa kovastikin plussata :heart:!!

Plussapuhureista kiitos kaunis :flower:, Rominas! Voi olla, ett jänistän sittenkin, mutt aamuhan sen näyttää. Huomenna vasta dpo6, joten minimaaliset ovat mahikset, ett jotain näkyisi, vaikka raskaana olisinkin. Ei kuitenkaan mahdotonta. Eikös Jääris saanut haamusen edellisestä raskaudesta jo dpo5? Näin muistelisin, sillä olin ihan keltanokka täällä silloin ja Erkan dippailuinto teki muhun lähtemättömän vaikutuksen :LOL:.

Tänään olen luvattoman usein ottanut pikkasen kahvia eli noi alavatsan nippailut saattavat olla ihan sitäkin.

Kauheen kiirus päivä ja ihan hyvä niin, että pysyy ajatukset muuallakin kuin vauvahaaveissa :)
Ja ohjelmaa on myös tässä iltasella, joten ihan vain lyhyt hyppäys täällä.

Tyynetuulia oli huhuillut noista lääkkeiden kelakorvauksista. Mulle tosiaan kävi niin, että menin tammikuussa lähikaupungin apoteekkiin, josta ekat Menopurit hain. Tietämättäni farmaseutti antoi minulle kelakorvaukset. Seuraavan kerran tilasin samoja lääkkeitä viereiseen apteekkiin ja kelakorvaus annettiin muistaakseni taas. Kolmannella kerralla menin hakemaan taas lähikaupungista ja sama farmaseutti huomasi oman virheensä. Sanoi vain perään, että kyllä KELA omansa perii. Vielä ei ole perintää kuulunut. Kaitpa se viimeistään tulee siinä vaiheessa, kun yritän hakea kaikista lääkkeistä korvausta. Sen hakemuksen teen vasta, kun kaikki yrityskerrat on ohi.

ON: Täti tekee tuloaan. Eli huomenna on kp 1. Näitten lugejen kanssa tää on kyllä tosi kellontarkkaa hommaa. Aina dpo 15 on täti täysillä iskenyt.

Tsemppiä parisuhdekuvioihin. Ne on joskus niin vaikeita ja monimutkaisia, että kyllä sitä pientä ihmistä silloin hegästyttää ja ennen kaikkea itkettää. Jaksuja voin vain lähetellä.

Ottis: Laskeskelin ihan samaa! =) Jäin vain miettiin, että katsotaanko luteaalivaihe alkaneeksi siitä kun testi antaa vahvat viivat vaiko se 24-36h siitä eteenpäin?

Jos testin viivoista laskettas, niin huomenna oliskin 14 pvää kulunut.

Yhteistyössä