40+ So what!! (vol.10)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
mur-mur Kunpa voisin sua ihan livesti halata, enkä vain näin virtuaalisesti :hug:. Kyllähän jos noin suoraan lasket, niin lopputulos on lohduton, mutt muistuttaisin, että sulla on keskenmenosta vielä niin vähän aikaa, ett kierto hakee vielä paikkaansa. Mulla meni sen puoli vuotta ennenkuin ovis tasaantui tuonne kp13:sta ja siitä nyt on kahdella kierrolla venynyt kp14:sta, mikä mulla taas on hyvä merkki. Nyt vain mielenkiinnolla odotan mikä jää luteaalivaiheen pituudeksi. Kyllä minä tuossa aamulla ottamassani kuvassa vielä haamusta alemmassa aavistuksen näen, mutt se ei paljoa auta ku viivan pitäisi vahvistua. Huomenaamuna vielä viimeisen herkän testin heitän peliin ja sitten taidan antaa testailujen olla.

Lämpimät halaukset kummallekin, Ottis ja mur-mur. Pettymys toisensa jälkeen kyllä kuluttaa.

:hug: :hug: :hug: :hug:

Itse tässä on alkanut vain haaveilemaan mielentyyneydestä eikä enää vauvasta. Eli saisi sellaisen rauhallisen mielen tämän asian suhteen. Onneksi on tulossa kesä ja sen mukana kaikenlaista kivaa tekemistä.

Mie koetan lohduttautua tuolla Ottis..eli sillä, että kierto etsii vielä paikkaansa ja omaa rytmiään. :) ..miula kummasti nuo lämmöt laski jo ennen vuotoa :/ viimeiks ei meinannut laskea olleskaan, hieman ennen uutta ovista sitten vasta.

Ottis
mimmimamma Niinhän minäkin sen punaisen täplän näin, mutt mutt.. jotenkin en vain jaksa uskoa, ett se olisi huomenna yhtään punaisempi/leveämpi/vahvempi ja mitä kaikkea :(. Alamahaan sattuu niinkuin silloin kun olin raskaana, vähän pahaakin tossa hetki sitten teki, mutt silti toivon vaan, ett nää turhat oireet katoaisivat vikkelään ja täti tulis. Näyttää mun kohtaloni olevan, että kun saa pikkasen tuulta alleen haaveet, ne sitten heti kaatuu.

Hienoa mur-mur, ett ikkunanpesijän viretilasta hitunen sinuunkin tarttui ja sait vaihdettua verhot poikasen huoneeseen.

Minä kävin mökillä. Miehen kanssa oli päivällä puhetta, ett siellä saunottas, mutt kun mökkitielle käännyin, alko ihan älytön masentaa ja siinä samassa päätin, ett lähden heti takas kotiin. Miehelle puhtaita vaatteita vein ja kun jotain kuulumisia kyseli, sanoin olevani varma vain siitä, ett haluan kotiin ja olla ihan rauhassa. Kyseli syytä. Sanoin, ettei vain huvita. Ihmeen lunkisti mies asian otti, vaikka näytti sitä pikkasen harmittavan kun oli ehtinyt jo takkaankin laittaa tulen. Kuitenkin tuossa matkalla mietin, ett jos meidän suhde olisi kunnossa, olisin saattanut miehen kaulaan kapsahtaa itkemään pahaa oloani sen sijaan, ett lähden yksin nuolemaan haavojani. Mutt mutt.. toi mies on niiiiiiin monta kertaa osoittanut kylmyyttä ja ymmärtämättömyyttä, kun olen yrittänyt jostain mieltä painavasta asiasta puhua, ett enää en puhu, ainakaan hänelle.

Tämä pohjakosketus oli ihan odotettavissa, sillä niin paljon tähän kiertoon toiveita latasin. Toisaalta, lähempänä keskenmenoa jokaiset menkat olivat pieni maailman loppu ja sitä seurasi vähintäänkin muutaman päivän pituinen masis, joten olen mä kuitenkin vähän eteenpäin päässyt tän lapsettomuuden käsittelyssä.

Yritänpä nyt jotain tolkkua elämääni saada ja toivottelen teille kaikille lupsakkaa iltaa!

Ihana aurinkoinen päivä on täällä ollut. Ulkona en ennätänyt olla kuin työmatka ajan, kävelen töihin ja takaisin. Vapuksi sitten viilee.

Inia toivottavasti näkymät ovat hyvät to ultrassa.

Terri ja Nillanilla meillä on mukava uusi tapa juhlistaa vappua :D . Kiva idea tuo vappukukka rinttaan, tosin voisi olla ilme aika näkemisen arvoinen jollain "pahaa aavistamttomalla naisella" jolla muuten vaan on vappukukka rinnassa, kun menisi tevehtimään kysymällä oletko Nilla vai Terri :LOL:

Jääris tuhon yrjö klubi minullakin tavoitteena ja syynä juurikin tuo r-oireet. Hyvä juttu, että oireita on sinulla nyt. Oliko mukava terveydenhoitaja siellä neuvolassa sinulla?

Minnihiiri jaksamista pahoinvoinnin ja ultran odottamisen kanssa.

Mur-Mur ihan, kun mies siellä pesee ikkunoita, minusta ihan miesten homma tuo ikkunoiden pesu onkin. Harmi harmi sentää, tuo tädin ovella kolkuttelu, mutta sinä aika vähän aikaa sitten rasakauduit, niin jos tilanne sellainen, että yritys jatkuu niin kyllä sinulla on mahdollisuus uudestaan raskautua. Montako kiloa muuten laihdutit sillon syksyllä? Minä ole onneksi saanut nostettua nyt painoni sinne normaalipaino indeksiin, jospa se auttaisi tässä yrityksessä.

Ottisnegaoista :headwall: :headwall: Kiitos, kun jaksat laitta meille kuvia r-tikuista. Kyllä on välttämättä odotukset korkeammalla, kun on käytössä apuja ja silti tulee se NEGA testiin :hug:

Ottis
Kiitos Oivikki symppauksesta! Nyt olen todellakin maani myynyt ja kun just olin kuvitellut, ett miehelle tänään surustani juttelen, hän soitti toimistolta ja kyseli, ett mitä jos hän sittenkin menisi mökille yöksi, ettei tule turhaa ajamista. Sen hän on sentäs multa oppinut, ett hurlumleita ei pitäis paljon ajella :). No, tässä nyt sit pikkuhiljaa alan lämmitellä saunaa ja yritän nautiskella olemassaolostani kun saan olla oikeasti rauhassa ja yksin.

Ottis
Niin mm, kävin mökillä. Mies oli pihatöissä ja takassa paloi tuli kun tupaan menin. Ihan ensimmäisenä sanoin, etten jääkään saunaan, vaan haluan kotiin. Mies ihmetteli syytä ja sanoin vain, ettei huvita. Mies sanoi siihen, ettei aina voikaan huvittaa eli yllättäen ymmärsi, ett koin olevani väärässä paikassa. Mies jäi siis mökille kun lähdin, mutt sanoi ehkä menevänsä viel toimistolle tekemään töitä, kun en saunomaan jäänytkään. Sieltä sitten soitti ja kyseli, ett kannattaako hänen ajaa enää tänne ku ei täällä enää muuta ehtis ku mennä heti nukkumaan. Toimistolta kertaalleen soitteli ku tarvi apuja yhdessä jutussa ja hetki sitten matkalta mökille. Kertoi vielä saunovansa ennen nukkumaan menoa ja niin teen minäkin :). En varmaan ihan joka käännettä selostanut, mutt mökiltä on miehen toimistolle n. 5 kertaa lyhyempi matka kuin tänne. Auttaako yhtään?

Ottis, mie laitan siulle ison, ja lämpöisen halitus silityksen

..miulla täällä masua jomotelee ja koko ajan olo että "nyt" se vuoto alkaa..lapsellekkin jo tuossa äyskin ihan turhaan..harmitti..:(
..no, onneksi meni poikanen kuitenkin hyvillä mielin nukkumaan..lupasin, että paistellaan perjantaina munkkeja päivällä ja herkutellaan sitten kun Iskä tulee töistä! =)

Ottis
Kiitos mur-mur :flower:. Kiva, ett poikanen kuitenkin hyvillä mielin meni nukkumaan ja perjantaillekin on kivaa odotettavissa :).

Mullon ollut ihan uskomattoman lyhyt pinna nyt pari päivää ja vaikka mullei silleen varsinaisia pms-oireita ole yleensä ollut, uskon tän nyt ihan sitä itteään olevan. Alavatsakivuista lueskelin ja näyttäs siltä, ett voi hyvinkin olla Terolutin aikaansaamaa tämä nippailu. Toivon vaan totisesti, ett vuoto alkas ihan normaalisti, eikä pitkittyis kovin, vaikkei siihen seuraavaan yritykseen nyt enää niin kiire olekaan. Lehmän vuotta kattelin ja nyt on varmasti sauna vähän liiankin lämmin, joten heipat :wave:.

ihmeellisesti ihminen luo mielikuvan jostain asiasta, ja sitten jos ei sovi omaan mielikuvaan niin stoori alkaa takkuilemaan.

Eli olin kuvitellut, että mökki lähellä kotia ja sen takia siellä piipahdatte useasti samoin anoppila lähellä mökkiä.. mutta tuota miehen toimiston läheisyyttä tuohon mökkiin en ollut bongannut...

Toinen mielikuva jonka olet minulle luonnut on kaverit, jotka asuvat toisella puolella jokea... :) Kaverit joiden luona välillä piipahdat, kun mies haluaa olla omissa oloissaan ja sinä haluat olla seurassa. Viinipullo joskus ollut seurassanne mukana.

Kolmas mielikuva on teidän asunnosta, joka kaksikerroksinen asunto ja jossa mies aina välillä vetäytyy omiin oloihin ja välillä tv:een heittää nurkkaan, kun hermostuu sinun tv:een katseluun. Jossain vaiheessa luulin , että se tv oli yläkerrassa. Mutta nyt vaikuttaa siltä että miehellä piilopirtti yläkerrassa- musiikkistudion tapainen viritelmä.

Eli hassu mielikuva piirtyy virtuaalisesta ystävästä....tekstin välityksellä.

hali ottis :hug:
mimmimamma

oivikki ihan uusi tuttavuus oli tuo neuvolantäti mutta ihan mukavan oloinen vaikka kiireinen olikin. Mulla on jokaisella lapsella ollut eri neuvolatäti vaikka samassa paikasssa oon kokoajan asunut. Sokerirasitukseen jouduin jo varaamaan ajan koska joudun sinne KAKSI kertaa koska mulla oli raskausdiapetes kuopuksesta ja BMI oli 25 eli just sen rajan yli... Ens maanantaiksi varasin ajan veriseulaan :eek: ja se kyllä pelottaa koska jäin siinä kiinni viimeksikin vaikka silloin ikää oli 33v ja riski oli jotain 1/90 ja punktiossa kuitenkin onneksi todettiin että kaikki ok.
Mua on meidän isäntä ottanut tänään päähä'n oikein olan takaa :attn: niin että ihan itkua väänsin. Hän lähtee vapuksi Venäjälle karhukoiraansa kouluttamaan :headwall: . Toisaalta ihanaa rauha :D ja äitini tulee vapuksi sitten meille kun eihän mulla ole edees vappuheilaa tänä vuonna ;) . isäntä on siis reissustaan niin tohkeissaan että pon todella rasittava :attn: . Kerroin muuten äidilleni raskaudesta ja viimeksi kolmisen kuukautta sitten vastaavassa tilanteessa hän raivostui totaalisesti...nyt hän säästi pahat sanansa (ainakin melkein) mutta ei kyllä ollut yhtään iloinen. Hänhän on sitä mieltä että 2 lasta riittää joten kolmas on hänen mielestään kauhistus...

Ottis
mm Totta tuo, ett 'toisel puolel jokkee' asuu mun ystäväni, jonka kanssa ehkä pari kertaa vuodessa kallistellaan viinipulloa. Talo on tarkasti ottaen 2-kerroksinen, jos kellaria ei lasketa mukaan, siinäkin olet oikeassa kuten myös siinä, ett TV on yläkerrassa :), mutta minä olen yleensä se joka joudun vetäytyä alakertaan, kun mies viihdyttää itseään yläkerrassa. Meillä ei alakerrassa ole televisiota eikä muitakaan viritelmiä, sillä siellä haluan pitää ns. vanhan tuvan tunnelman ilman sähkövempaimia.

Voi Jääris ko sua taas koetellaan, mies menossa matkoihinsa ja mamma sit vihottelee uudesta vauvasta, kun iloinenhan siitä pitäisi olla.. tai ainakin luulisi olevan.

Mä taidan hivuttautua alakertaan ja lähemmäs yöpuuta taas :).
Natinati!! t. Ottis

Mur-Mur munkint on niiin hyviä :p

Jääris sinun miehesi on tosiaan intohimoinen harrastaja. Hyvä, että neuvolantäti oli mukava. Kyllä noi veri kokeet varmaan jännittää tsemppiä taas sen ja tuloksen odotteluun. Tuo sokerihan on kuitenkin hyvä testa, niin voidaan hoitaa, jos on tarvetta. Onneksi äitisi oli vähän ottanut opikseen ja ei omaa mielipidettään niin suoraan ilmaissu kuin viimekerralla.

Täällä taas kukun vaikka pitäisi jo nukkua. Hyvä yötä kaikille.

Huomenia!

Voi kuinka haikeissa tunnelmissa on eilen kirjoiteltu. Mutta ymmärtäähän tuon fiiliksen, kun jälleen kerran joutuu luovuttamaan, ainakin mielessään. Tätiähän ei iltaan mennessä vielä ollut testaajien luona vieraillut. Mutta minä kyllä uskon haaveilijan omiin tuntemuksiin, joten en yritä hehkuttaa yllätysplussan puolesta. Tokihan se olisi aivan mahtava yllätys, mutta annetaan sen sitten tulla puskista oikein ryminällä.

Inia, tulethan heti kertomaan mitäs ultrassa pongattiin. Mielenikiintoista miten lääkitys eri naisilla vaikuttaa muniksien määrään. Yksinkertaisesti ajatellan kuvittelisi, että isommalla lääkemäärällä saadaan enemmän ja parempia muniksia, mutta eihän se sitten olekaan niin. Nyt toivotaan sopiva määrä hyviä folleja.

Minnihiirelle ja jääräpäälle jaksuja huonoon oloon. Onneksi on niiiiiin hyvä syy siihen. Kiva, että jääriksellä on mukava neuvolatäti. Ja eiköhän se äitisikin pikkuhiljaa ajatukseen totu. Ei varmaan ollut vauvauutinen enää niin kauhea yllätys kuin viimeksi.

Mur-mur pohdiskeli tuota kierron lyhentymistä. Mulla on sellaisia kausia, että kierto lyhenee jopa 24-25 päivään. Olin kovasti huolissani siitä, kun noin vuosi synnytyksestä kävi näin. Tätä kesti melkein vuoden ja sitten taas on palautunut 27 - 32 päivään. Pengoin vanhoja kalentereitani ja huomasin, että vastaavia jaksoja on ollut nuorempanakin.
Joten lopetin murehtimisen ja ajattelin, että tää nyt vaan kuuluu mun kiertoihini.

Mimmimammalle vilkutukset :wave:

Ottis, oikein hyvin ymmärrän halun vetäytymään märehtimään omiin oloihin. Toivottavasti mieli on parempi tänään. Mitäs testi näytti?

Oivikki on alkanut Kukuksi :) Ihan kiva sarja on tuo Mimi ja Kuku. Sitten aikanaan tulee tutuksi sullekin, jos ei vielä ole.

ON: Alkaa taas turvotus laskemaan kortisonin ja menkkojen jälkeen. On välillä kyllä niin turbo olo, ettei mitään määrää.

Kuka testailee näin TOTT:na?

Ottis
Terri Kiva, ett turboilu vähenemässä, se ei ole kivaa. Minäkin olin tänä aamuna huomaavinani, etten ole niin turbo ku viime päivinä.

Minä testasin TOTT-päivänä ja negan. En enää herkkiä testejä laittanut peliin, kun jos raskaana olisi niin pitäisi jo vähemmän herkkienkin näyttää. Annoin siis Cb:n +puikkotestin kertoa totuuden. Jotain ihme nykimistä tuolla alasmasulla aamulla tuntui, tuli aivan kiinnittymiskivut mieleen, mutt siihenhän tässä ei enää kärsi uskoa.

Täällä satelee välillä räntää ja niiiiiin synkkää - Pläääh!!! :eek:

Ottis:hug:..on tämä niin kurjaa kyllä :(

Tänään en testaillut, veskireissulla paperiin jo selkeämmin punaista.
Näkyy noudattavan nyt selkeästi tätä kaavaa loppukierto ennen tädin tuloa: 2-3vrk KN kokeillessa punertavaa, sitten 1vrk jo pikkasen siteeseen..ja vasta sitten kunnolla hanat aukenee.

Terri, tuollaisen löysin vau-sivustolta naisen hedelmällisyydestä..

Kuukautiskierto voi pysyä säännöllisenä vaihdevuosia edeltävinä vuosina, mutta on tavallista, että kierto lyhenee. Hedelmällisyyden alenemisesta kertoo esimerkiksi se, jos kuukautiskierto lyhenee muutamalla päivällä verrattuna kierron pituuteen ennen 30. ikävuotta.

Miulla on tosiaan ollut tuonne km:n asti kierron pituus 28vrk, ihan jonkun pari kertaa päivän lyhyempi tai pidempi.
Voihan se olla, että se KM nyt sekoitti - toivon näin.. jospa kierto vielä palautuisi pidemmäksi ja vasitenkin ovis+ vähän viivästyisi parilla päivällä..

..vaan toinen ja ihan todellinen on tuo kopsaamani teksti - iän vaikutus..ja sille ei mahda mitään..

Mie synkkiä totuuksia kirjoittelen..vaan kun oloinenkin vähän sellainen, synkkä.. ja ilmakin vielä.. :ashamed:..aina näin tädin tulon kynnyksellä se mieltä vetää matalalle..

..vaan..onpas kuiteskin mukavaa kun on puhtoiset ikkunat!!!.. ;)

Mur-mur, näinhän se on, että kierron sanotaan lyhevän, kun vaihdevuodet lähenee. Sen takia olinkin niin murheissani oman kiertoni lyhenemisestä, mutta tosiaan on taas palannut pidemmäksi ja asiaa tutkittuani, niin vastaavia aikoja on ollut ennenkin. Toisaalta munkin tapauksessani on ihan se ja sama, miten ne kierrot tulee ja menee, jos kerran ei tärppiä tule :'(

Mulla ei oo edes puhtaita ikkunoita, kun pitää ne itse pestä. Ihan kyllä "työhönottohaastattelussa" tiedustelin mieheltä, että peseekö ikkunat ja hierooko hartiat. Silloin avuliaasti lupasi nämä hommat hoitaa. Olin vaan niin tyhmä silloin, etten tajunnut kysyä kuinka usein sen tekee. Viimeksi hän on ikkunat pessyt syksyllä 2006, kun olin viimeisilläni raskaana. Sen jälkeen olen ihan itse saanut homman hoitaa. Ja fysioterapeutti hoitaa tuon hartiapuolen.

Terri mie vaan niin olen ollut hyvilläni tuosta kiertoni säännöllisyydestä, se kertoo kyllä munasarjojen toimivuudesta selkeästi..on sitten taas eri asia, miten siellä enää on munasoluja ja minkä kuntoisia?..

Mie olen mielessäni fundeerannut, että jos samaa polkua vielä tallataan mieheni kera, ehkäisyä en ota käyttöön ja Fragminia pistelen tuonne syksyyn ainahin. Sitten jos tulosta ei synny, vaihdan Marevaniin takaisin.

Terri miun mies ei myöskään hartioitani paljoa hieroskele ja jos hieroskeleekin, niin vähän liian voimakkaasti ja se ei tunnu kivalta koko ajan sanoa "älä niin kovasti, hellemmin"..sitten hän suuttuu ja sanoo "ettei osaa tämän paremmin"!!..taitaa tarkoituksella vain niin runnoa hartioitani kun ei se hieroskelu sieltä "yläpäästä" niin kovin kiinnosta.. :whistle: ;)

Terri voi kun se NYT tärppäisi siullahin ja sieltä ihan kestävä plussa tulisi - paljon plussakeijun sätehiä sinne!!!

Yhteistyössä