40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

vauvatoive10 siun pitäis kyllä nyt ottaa i h a n rentoisesti, on nuo alapaineet sen verta koholla....olet vielä noin raskauden alussa ja ei ole siulle&vaaville kyllä hyväksi..sairaalassa osastolla olo&lepo saattaisi auttaa jos vielä tuosta kohoaa.
 
Juu, mulla on henkisesti aika vaativa työ, ihmisten kanssa 8-16, ja ajoittain aika vaikeita asioita käsittelen.
Edellisissä raskauksissa jäin saikulle lopussa, juuri verenpaineen takia, eikä ennuste ole parempi kun olen vanhempi nyt, ei kuitenkaan tullut raskausmyrkytystä ja valkuista/sokeria pissaan, vain paineet pahimmillaan 100/150 mutta ei sen yli.
Pomot on välillä ääliöitä, toivoin kesälomaani heinäkuulta elokuulle 4 viikkoa ja viime vuonna pidin kesäkuussa, niin aivoton esimies oli pakkosiirtänyt lomani kesäkuulle kun niin moni haluaa olla heinäkuussa.
Tosi tyhmä, koska ehkä kesäkuussa jaksan vielä olla töissä, kunhan pääsen sitten kesälomalle ja ehkä viimiset 2-3 viikkoa ennen äitiyslomaa sitten saikkua.
Tuolla kiusanteolla käy niin että lopetan työt jo kesäkuuhun, olen sitten lomalla kun pakotetaan ja otan saikkua heinä-elokuun. Se käy vaan palkan päälle.
 
It's over :'( .

minni007 Otatko mut pois listalta. Viime yönä alkoi supistukset (outoa, aiemmat keskenmenot alkoi ihan vaan hirmu kivuilla) ja yöllä tuli ulos pari senttinen...möykky. Aamulla vuoto olikin sitten ihan valtaisaa ja todella iso hyytymäkin (?) meni pönttöön. Onneksi kaksi pientä kotona olevaa meni mummilaan täksi päiväksi ja "isot" on eskarissa ja koulussa. Aika romu olo, pitää vaan leikkiä pirteää, kun en lähipiirille halua puhua asiasta -osa ei osaisi olla levittämättä asiaa ja mun äiti jo nyt arvostelee ja kyseenalaistaa ihan tarpeeksi mun äitiyttäni...

Mielelläni olisin jutustellut täällä kanssanne pidempäänkin :) . Vaikka itsellänikin on keskenmeno ennen esikoista ja esikoisen jälkeen, neljä onnistunutta ja ongelmatonta raskautta näköjään tuudittaa siihen kuvitelmaan, että raskaus menee tottakai loppuun asti, mutta näin nyt sitten kuitenkin kävi. Toivotan kaikille turvallista raskautta ja ihania hetkiä vauvanne kanssa. Rinafina kiittää ja kuittaa poistuen takavasemmalle.

...Silkkiuikkua oli ammuttu siipeen ja se ui kylmässä meressä eksyksissä. Se halusi rantaan, kotiin lämpimään pesään. Rannalla silkkiuikku painoi hopeisen päänsä ja nukahti...
 
rinafina olen pahoillani sun puolesta. Kauniisti olet osannut pukea tunteesi sanoiksi.
Ehkä tulet takaisin joukkoomme, mutta nyt toivon sinulle jaksamista ja toipumista.
Ja kyllä ihmiset on hölmöjä joskus, ei tosiaan kuulu kenellekään kuinka monta lasta kukin haluaa, jollekin se oikea määrä on 1 ja jollekin 10 tai jotakin siltä väliltä. Halaus.
 
Voi ei, mitä tänne kuuluu! :'( Rinafina: :hug: luonto kohtelee naisia välillä niin h..tin väärin.

Tulin tänne hehkuttamaan, kuinka pelot on kaikonneet ja olen hommannut yhtä ja toista äitiysjuttua, mutta meni fiilikset, kun luin tuosta km: sta.

On tämä vanhemmalla iällä raskaana oleminen jännää aikaa. Täällä sen huomaa. Mennään päivä kerrallaan, pelätään, ollaan onnellisia, käydään neuvolassa/ultrassa/muissa tutkimuksissa. pelätään, jännätään tai hehkutetaan sen mukaan, mitä saadaan vastaukseksi.

En muista, että odottaessani 4: ää aiempaa lastani, olisin ollut näin vuoristoradalla. Ehkä sitä oli silloin nuorena niin luottavainen ja porskutti menemään. Sen muistan, että mietin, miten jaksan kasvavan lapsikatraan kanssa. Keskenmenoa en oikeastaan ajatellut enkä pelännyt. Siihen varmasti vaikutti juuri ikä: olisa aina mahdollista yrittää uudelleen. Onhan toki se mahdollisuus vieläkin, mutta ei sillä tavalla enää, koska vuodet ja aika kuluvat. Kuten olen aiemminkin kertonut, on tämän nykyisen raskauden takana kahden vuoden yritys ja tuulimunaraskaus. Olen ymmärtänyt, että monilla teillä muillakin on ollut yritystä ja lääkkeitä ja/ hoitoja takana pitkältäkin ajalta.

Jotenkin vaan yritän taistella kaikkia pelkoja vastaan. Siksipä menin ja ostin Anita-tukivyön, masutuubin ja kahdet erotiikantappaja-alushousut sekä sen housuihin laitettavan isontajasysteemin. Päätin, että koska olo on normivaatteissa tukala, hommaan nuo, tuli mitä tuli. Isontajasysteemistä oli heti iloa ja hyötyä, koska sain toisetkin farkut taas käyttöön eikä tarvi mennä ostaan äitiyshousuja.

Kirjastosta lainasin pari raskausopusta, joisa ei kylläkään ollut mitään uutta, mutta onhan niitä kiva silti lueskella.

Toivon, että meillä kaikilla masukansalaiset pysyy matkassa ja me jaksettais olla iloisia ja luottavaisia ja uskoa, että saadaan vauvat kainaloon, kun sen aika on.

Nyt lähden viikonlopun viettoon poikieni kanssa. Tytöt menee isälleen, ja siippa on omien lastensa kanssa. Meillä on muuten yhteensä 8 lasta eli tämä mahavauva on 9. lapsi ja eka yhteinen. Vaikka lapsia on jo paljon (ikähaarukka 4-18), niin siltikin raskauteen hurahtaa. Sitä tietää valvomiset, korvasäryt, pinnan pimahtamiset, uhmaiät ja muut rakauttavat asianhaarat lasten saannissa, mutta siltikin sitä haluaa lisää lapsia. Ei kai tätä ihmiskuntaa olisikaan, jos aina miettisi, mitä kaikkea vaivaa lapsista on. Eilen illalla sain taas palkintoni, kun pussasin hyvät yöt lapsilleni. Jopa se välttelevin murkku pussasi takas! =)

Mutta nyt siis hyvät viikonloput kaikille! Pidetään mieliala korkealla ja tsempataan toisiamme raskauksissa ja keskenmenoissa, kuumeiluissa ja plussahetkissä, eks vaan.

Tete

p.s. ai niin, vähän huvitti, kun bongasin nikkini kaiman äitiysvaateliikkeessä: tete-a-tete on myös äitiysvaatemerkki (itse siis otin tuon ruukkunarsissin kyljestä).
 
tete- a tete hih, juuripa tuosta..p.s. ai niin, vähän huvitti, kun bongasin nikkini kaiman äitiysvaateliikkeessä: tete-a-tete on myös äitiysvaatemerkki (itse siis otin tuon ruukkunarsissin kyljestä..mie siulle meinasinhin kirjoittaa.. :D

Ihana, että sie kuiteskin rohkeasti uskallat olla raskahana!!!!:wave::heart:..silloin kannattaa nauttia kuin voi ja uskaltaa! :)

..niin..tuli mitä tuli ja kävi, miten kävi..noille asioille kun EI mahda itse mitään!!!.. ja ei sitä jaksaisi olla koko aikaa hirmuisen huolissaankaan.

Nautin miekin siinä jossahin välissä viimeistä, lyhykäistä raskauttani ja tein jo hankintojahin..vaikkakin takaraivossa olo, että kaikki ei tunnu olevan hyvin..

No, en halua kovin jäädä junnaamaan tähän keskeytyneeseen raskauteeni olen kyllä surrut - suren vielähin, pienen menetystä(nyt olisi tänään tasan rv19..).. huoh..vaan elämä jatkuu kuitenkin:heart:..

..välillä pystyn jopa ajattelemaan positiivisesti, jotta ihme kun raskauduin yleensäkkin tällä ikää! :) ..olisi vain se toive..että kerran vielä, loppuun saakka ja pienen saisin syliin asti :heart:

..vielä on hetki aikaa, hetki vielä..
 
Rinafina :hug: :hug: :'( Voimia sinulle.
Sinua Mama Stella jo onnittelinkin tuolla kuumeilu puolella. Niin se ikä karttuu. Multa posahtaa 40 rikki kesäkuussa :eek: Tuo hymiö kuvaa hyvin sitä tunnetta!
mur-mur, tiedän, että km:n jälkeen sitä ei ole helppo suunnata kohti uutta, mutta ajallaan tulevat asiat ja sinähän olet upeasti käsitellyt omaa km:si ja jo ajattelet tulevaisuutta =)
 
Kiitos kaikille "muistaneille" :flower: . Kotiuduin juuri äsken sairaalasta, menihän se päivä näinkini... aamulla vuoto muuttui ihan hirveäksi tulvaksi, ei riittäneet mitkään siteet ja sairaalassa passittivat mut kaavintaan. Kylläpä oli taas kurja kokemus: meidän sairaalassa joutuu tällaisissa toimenpiteissä olleet synnyttäneiden osastolle.

tete-a-tete Mä kanssa mietin, että miksi tämä keskenmeno tuntuu niin pahalta, niin luulenpa, että tämä ikä sen tekee. Ja varsinkin, kun tämä oli meille ylläri, ei tarvinnut tavallaan itse tehdä päätöstä että vieläkö antaisi vauvalle mahdollisuuden.

Jääris Onnea, ihanaa kun jollain on positiivisia uutisia tälle päivälle =) .

Minä haudon nyt hetken suruani ja ehkä joku päivä ilmaannun kuumeilijoiden puolelle tai sitten tapaamme jollain mummopalstalla :p . Mutta älkää luulkokaan etten salaa kävisi kurkkimassa kuulumisianne :D .
 
tete-a-tete, juuri niin, ei tätä voisi tehdä jos muistaa kaikki väsyttävät hetket ja korvatulehduskierteet ja valvotut yöt, mutta silti rakkaus lapseen altistaa uudelleen panemaan itsensä alttiiksi riskeille !!!!Aika parantaa haavat !
Jääräpää, ihanaa että voit nyt huokaista ja uskoa että vauva on ihan totta ja olemassa ja voi hyvin, älä nyt kiusaa enää itseäsi vaan nauti siitä että et ole niin pahoinvoiva kuin meistä jotkut, sulla on muitakin lapsia joiden kanssa pitää jaksaa, pieniä vielä . ONNEA :flower:
 



Nimimerkki............monesko..............LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star .......................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (45)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi..............11.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi..............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi...............6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi..............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi..............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi..............23.9.2010 Tyks
Unna68 (41)...........3 lapsi..............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi..............xx.xx.xxxx
MamaStella (39)......6:s 2 yht..........7.11.2010 Queens Hosp.Cent 6
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010


Syntyneet:..........................LA..................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht...........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
 
Onnitelut kaikille tasapuoliseti ultra yms. kuulumisista.

Tete-a-tete
, mua nauratti ennen pääsiäistä kun kävin kukkakaupassa ja siellä oli sun nikkisi "merkkisiä" kukkia ja tulit heti mun mieleen.


ON: olin siis tosiaan Espanjassa ja sieltä tuli vaaville ostettua vaatteita, ovatpahan siellä tosi ihania ja halpoja. Vielä kun äitiyspakkaus tulee niin täytyy tsekata mitä tarttee vielä ostaa. Aika aikasessa nyt olen, mutta kun nyt sopivasti tuli tuo matka. Vaunut, turvakaukalo ja matkakärryt on myös ostettu, sänky vielä pitäisi tässä kevään korvilla ostaa.

Mites sulla on on Päikki, joko on suurimmat hankinnat tehty, onko jo posti tuonut teille vaunut, muistelin että tilasitte saksasta. Mitens teillä muilla vähän pitemmällä olijoilla on suurimmat ostokset tehty.

Minni 26+4 :heart:
 
rinafinajaksamista sinulle :hug:

jääräpääOnnea ultrakuulumisista :flower:

MamaStellaOnnea 40 v :flower:

Kaari64: Minusta olet mahdottoman tervepäinen nainen! Tarkoitan sitä, että tiedostat ja uskallat lausua ääneen suhteesi mieheen ja miehesi käytöksen...on niin paljon tullut vastaan peittelyä ja salailua, joidenkin on vaan pakko pitää kulissia yllä! Tarvitset vielä varmaan paljon rohkeutta ja voimia tulevaan, minusta tuntuu että tiedät itsekin omat mahdollisuutesi ja sen, että mitä sinun tulisi tehdä. Se rakkaus ei aina riitä, koska tuhoat itsesi pikkuhiljaa vuosien mittaan olemalla toisen vallan alla. Tietysti teet omat ratkaisusi, mutta muista huolehtia itsestäsi..sinulla on lapsia, jotka taatusti haluavat nähdä äitinsä iloisena ja onnellisena. :hug:

Mökötän täällä kotona yksin, lapset ovat viikonlopun isällään ja mieheni joutui lähtemään töihin. Ja kerrankin kun minulla on vapaata, niin olisi voitu tehdä jotain yhdessä! No, jäihän mulle niiden sotkut :/
Vatsa tuntuu kasvavan joka päivä vähän lisää, alan olla jo huolestunut. Olen yrittänyt tarkkailla syömisiäni, ihan sen sokerimittauksenkin takia, ja mielestäni en nyt ole syömällä tätä vatsaa saanut kasvamaan. Toki sitä oli ennestään ihan reippaan puoleisesti, olenkin nauranut kun vauva kasvattaa vatsaa tuolta alhaalta niin läskikumpare on noussut tuohon rintojen alle :LOL: Eli minulla on oikeastaan kaksi vatsaa! Tätä ei kehtaa kuvailla :)

Eilen illalla kun istuin vähän etukenossa, tunsin muutamankin kerran alavatsassa hentoa liikettä! Voiko se olla mahdollista näillä viikoilla?? En nyt oiken usko että suolistokaan tuollaista liikettä olisi saanut aikaan, en ainakaan ole ennen huomannut...

Hauskaa viikonloppua kaikille, ihanaa kun tulee kevät!

T. Unna ja Toivo 12+1 :heart:
 

Yhteistyössä