40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Heippa vauvatoive!

Olenhan minä kuulolla, tekee vaan mieli edelleen tulla tänne kurkkaamaan, mitä kuuluu kaikille!

Minulla kunnon vuoto kesti vain yhden päivän, ei kyllä normaalia. Mutta raskausoireet ovat hävinneet...joten sinällään huolimatta siitä, että vuoto on ollut paljon niukempaa kuin yleensä menkoissa, luulen, että ohi on nyt tämä odotus.

Mieli on ollut matalalla. Kahteen päivään en ole oikein jaksanut mitään, koiran ulkoiluttaminenkin tuntuu ylivoimaiselta. Tekisi mieli vain nukkua. Lauantaina kävin Itiksessä ja sielläkin vain väsytti ja itketti, mikään ei ilahduttanut, eikä kiinnostanut, joten piti lähteä kotiin. Mutta, eiköhän tämä tästä.

Murmur, sulla ei sitten se ovis ollutkaan vielä mennyt ohi!!! Toivon sinulle sydämestäni plussatuulia!!!

Hyviä vointeja kaikille!
 
kaari64 uskon kyllä, että olo on siulla alavireinen ja itkuinen-miullahin oli..ja teki tosiaan vain mieli maata yksinäni peiton alla ja SURRA menetystä!! :'(

..aika se vaan kummasti parantaa, vaikka aika klisee lauseena onhin-vaan TOTTA:)

Miullahin tämä "kuumeilu" tässä jatkuikin, vaikka tarkoitus oli vuoden vaihteessa(ennen plussaa) lopetella ja siirtyä muihin "haaveisiin"..ehkäpä helpommin toteutettaviin ja realistisempiin..elämässä kun muutakin olisi kai annettavaa vielä..tämä nyt vain niin pinnalla..

Vaan se aika luovuttaa on edessä hyvinkin pian, jos vaavia emme kesän aikaan yrityksistämme huolimati saa alulle..pelottaapi jo valmiiksi..tai oikiammin-ahdistaa..mutta nyt mennään vielä näin muutama kuukausi..on vain kerta kerralta vaikiampaa..

Oviksen tosiaan aivan y l l ä t t ä i n bongasin jo kp10(21.3) ja siimahäntäisiä sain talleteltua 18.3 sekä 20-21.3..ma illan talletus jäi kun mies väsy..taas kerran.. :ashamed:..alkaa jo ongelmaksi asti olla..vaan ei mahda mitään, näillä mennään ja kovat on taasen toiveet&odotukset :saint:

kaari, Kiitos kovasti plussatuulista :)

Kovasti siulle laittelen auringonpaistetta&lämpöä elämääsi, sekä jaksuja!! :heart::hug::heart:




mur-mur
 
Ämy
kaari64 Voimahalaus sinulle!

Näyttää siltä että meillä jokaisella on omat huolemme ja murheemme. En tiedä onko iällä merkitystä huolien suhteen. Nuorempana olin huolettomampi.

Minulla on siis 4 raskaus ja laskettu aika on suunnilleen 21.11.
Kaksi ensimmäistä raskautta meni kuin huithalpelihuolettomalla. Kolmas oli jo täynnä huolia kun keskenmenoa sai pelätä viikolle 20 saakka jokapäiväisen vuodon takia. Pohdin tuossa että oliko minulla raskauden aikaista alakuloa kolmannessa raskaudessa, koska olin melkoisen ahdistunut. No päivä kerrallaan viikko kerrallaan.

Mukavaa kevättä kaikille!
 
Uusille, tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta =)

Kaari64: Olen pahoillani puolestasi jos vuodot keskenmenosta nyt johtuvat, itselläni oli liki koko raskauden vuotoa, toisinaan todella runsastakin, rv 6 lähtien kävin NKL:n päivystyksessä ja ihan ilman mitään soittoa tai lähetettä, aina ottivat minut vastaan ja tarkistivat ultrauksella kohdun tilanteen, vuodoille ei ikinä löytynyt "syytä".
Eli jos et ole vielä saanut varmuutta asiasta, niin kipin kapin vain lääkäriin, ihmisiä he sielläkin ovat ja ymmärttävät huolesi.

ON: yritän saada kotona vauvatarvikkeita paikoilleen, vaavisängynkin jo tilasin ja toimitus olisi sitten huomenna =)
Aivan suloisia keskosvaatteita löysin verkkokaupaupasta ja vieläpä ihan edulliseen hintaan, eli vaate hankinnat on nyt tehty.
Kaikki on muutoin olosuhteisiin nähden hyvin, kunhan tämä pääni pysyisi matkassa mukana, tunteet vain toisinaan vievät, mietteissä on paljon odotusaika, synnytyksen käynnistäminen ja pelko ja huoli vauvan tilanteesta, mutta ainakin juuri nyt on ihan tasapainoinen olo :)

(Odotan suuresti ns normaalia arkea)

Nyt alan jälleen kiiruhtamaan pienokaisen luokse, aurinkoisia kevätpäiviä kaikille.
 
Olet Johanna oikeassa. Soitanpas tänään tuonne neuvolaan. Hyvähän se olisi tarkastaa, mikä on tilanne, jos vaikka jotain on jäänyt tuonne kohtuun...jos ei sitten vuoto ala uudelleen. Se nimittäin loppui kuin seinään.

Ihana oli huomata, että sinä olet aivan erilaisen oloinen kuin aiemmin. Olet todellakin päässyt tasapainoon, mutta kai se on ihan normaali, että sinun tilanteessasi tarvittiin hieman aikaa sopeutumiselle. On varmasti mukavaa laitella pienelle kaikenlaista, odotellessa sitä ihanaa päivää, kun pikku piipero pääsee kotiin!!!

Hyvää ja iloista mieltä sinulle toivotellen jatkossakin!!!!

Kuule, Murmur, hyvähän tuo saavutus on mieheltä. Ei vanha jaksa enää enempää :LOL:
 
Vauvatoive Nuo telkkarin ohjelmat usein antavat paljon pahemman kuvan ihmisten tilanteista kuin se todella on ja sinne tietysti valitaan niitä joilla menee ihan-hirveän-kamalan-kurjasti. Kukapa ihan tavisjuttuja jaksaisi pitkään katsella :D . Meidän 11v esikoispojalla on Down syndroma ja melko tavallista esimurkkuikäisen perhe-elämää vietämme. Bakuganit, Aku Ankka, pleikkapelit ja tietsikka on arkea ja äiti on ihan tyhmä aina välillä :p . Mä en ole seuraavissa neljässä raskaudessa käynyt muissa kuin normaaliultrissa, niskapoimun mittaustakaan en ole halunnut tehtävän (esikoinen läpäisi mittaukset ilman mitään turvotuksia...).

Ja ihan toista asiaa sitten: Tietääkö kukaan voiko infrapunahierontalaitetta käyttää raskauden aikana. Siis sellaista joka toimii lämmöllä eli ei ole tärinäkone...jos nyt joku ymmärsi mitä tarkoitan B)
 
kaari64 kait se niin sitten on..38v mieheni on JO vanha!!! :eek: ..

Voi kun olisi ihana ylläri jos siun vuotosi olisikin ollut vaaratonta ja pieni siellä olisi jaksanut..:heart:..mutta tärkeää kyllä ehkä nyt olisikin tuo tarkistus ultralla-niin kuin Johanna68.. kirjoittelikin.. ja ehkäpä HCG verestä..lääkäri/neuvolan terv. hoit. kirjoittelee lähetteen kyllä!


Aurinoista päivän jatkoa!!!!:wave:
 
unna&vauvatoive jos raskauspahoinvointi vetää voimat nolliin ja töissäkin pitää yökkäillä, pyytäkää neuvolan lääkäriltä saikkua. Itse tein niin, kun en kerta kaikkiaan pystynyt olemaan töissä - kaikki haisi ja koko ajan yökötti. Teen asiakastyötä, jossa pitää olla asiakkaiden kanssa useita tunteja päivässä, joten en voinut paeta heidän hajuisteitaan. Oikeastaan työkamut ehdottivat saikun hakemista, kun katselivat harmaata naamaani muutaman päivän.

Joku ihmetteli, että vieläkin yököttää. Sama minulla, joskin jo pahin on ohi. Viimeksi eilen illalla oli ällö olo, ja ainoa mikä siihen auttoi oli ajoissa nukkumaan meno.

Kaari Sua varmasti helpottaisi, jos jaksaisit mennä tarkistuttamaan tilanteen. Uskon, että se pelottaa, mutta toisaalta saisit selvyyden asialla. Voimia ja haleja! Tiedän miltä tuntuu, kun haluaa vain olla rauhassa eikä mikään tunnu miltään. Itsellä oli sama olo tuulimunan jälkeen monta kuukautta. Sitä paitsi sinulla on nyt oikeus olla masentunut, olet käynyt sen verran kovan koulun viime aikoina. Oikeus olla masentunut kuulostaa hölmöltä, mutta pahempaa on se, että pitäisi muka olla normaali ja toipua parissa päivässä. Masennus on mielen tapa kertoa, että nyt pitää ja on lupa levätä.
 
rinafina, Doctor Philiin tosiaan oli valittu se "surullinen tapaus", ja kun poika oli vielä autisti niin hän ei kommunikoinut ja oli vaipoissa ja painoi 12 vuotiaana melkein 50 kg ja äiti sitten kantoi häntä kaksikerroksisessa talossa ylös ja alas, ja oli ihan loppu.
En uskaltanut mennä verikokeeseen, koska en halunnut joutua tilanteeseen että minun tulee valita kuka saa syntyä ja kuka ei, ehkä olin pelkuri, en tiedä, mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja sen kanssa sitten pitää elää, tuli mitä tuli. Kiva kuulla että teillä on asiat mukavasti esikoisen kanssa.
 
Moi taas! Pari kuukautta tässä on vierähtänyt ja km:n jälkeen tilanne sellainen että raskaana ollaan taas :D . Tänään digitesti sen mulle kertoi. En kuitenkaan vielä uskalla aktiiviseksi ketjun jäseneksi liittyä mut ehkä jonkin ajan kuluttua :D :wave:
 
Huomenta kaikille!

Kiitos Murmur, Vauvatoive ja Tete! Olen saamaton eli en ole käynyt lääkärissä, enkä soittanut neuvolaan. Minkäänlaista vuotoa ei ole tullut enää eli vuodon määrä jäi alle puoleen normaaleista menkoista. Koska raskausoireita ei enää ole, en usko, että pieni on sinnitellyt kyydissä. Voihan se olla, että keskenmeno on keskeytynyt...kipuja ja mitään ei nyt kuitenkaan ole.

Joten, lähden tänään reissuun ja tarkkailen tilannetta. Raskaustestin ajattelin kuitenkin toistaa viikonloppuna, ihan varmuuden vuoksi. Tosin ongelma siinä on se, että ilmeisesti voi näyttää plussaa aika pitkäänkin keskenmenon jälkeen! Ja, jos tarve vaatii, niin kai se lääkäri Lapistakin löytyy!

En pääse nyt sitten nettiin puoleentoista viikkoon. Kyllä odotan jännityksellä tietoa siitä, onkos Murmur saanut pullat uuniin! Toivottavasti, olethan niin kovin ahkeroinut asian eteen :whistle: :LOL:

Hei Vauvatoive, jos tulin vastaan Itiksessä, niin olin se surkean näköinen, josta sai sen vaikutelman, että oli maansa myynyt :LOL:

Hyviä vointeja kaikille. Nauttikaa ihanista, valoisista kevätpäivistä te neuvokkaat, aikuiset NAISET!!! Olette mahtavia!!!

Onnea Jääris! Toivottavasti pieni pysyy mukana tällä kertaa :heart:
 
kaari64 Oikein aurinkoista&rentouttavaa lomaa toivon siulle, olet sen ansainnut!!!!:wave:


..juuuh, vaikka ahkerointia olisi voinut olla enempikin.. kylläpä pääsiäisen seutuvilla on jollahin kädet tärisevät&hikiset testaillessa..;)
 
Tervehdys kaikille =)
Ilmoittelen, että olen aivan täpinöissä, lähden pian hakemaan pienokaisemme kotilomalle, IHANAA ja myös niin äärettömän jännittävää.
Pääni raksuttaa, mietityttää et olenkohan muistanut kaikki asiat,hoitaa, hankinnat tehdä, mutta toisaalta eihän mulla ollut mitään muuta mukana, kun synnyttämään menin, kuin äitiyskortti ja selvisin :LOL:
Kiitos että olette olemassa, olette aivan mahtava porukka

mur-mur, toivon että testi näyttää plussaa
 
Johanna68 Jännittävää =) . Muistan, kun hain esikoiseni ekaa kertaa lastensairaalasta (keskonen, iso vatsanalueen leikkaus heti vastasyntyneenä) kotiin niin silloin tuntui ihan oikeasti, että se oli mun vauvani eikä sairaalan. Vauvantuoksua teidän kotiin :heart:
 

Yhteistyössä