40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Kaari :hug: Voi sinua...Sinä selviät kyllä, muista se! Ja jos mies uhkailee vaihtaa parempaan, sano että antaa mennä vaan!
Käy vaan täällä urkkimassa, minä ainakin haluaisin kuulla että miten sinulla sujuu. Jotenkin kosketit minua tuolta syvältä jostain...muista ettet jää yksin, ja käyt vaikka jossain puhumassa asioista. Se helpottaa oikeasti, ja heillä on esim. perheneuvolassa vaitiolovelvollisuus. Onneksi sinulla on ne isommat pojat!

Voi ei Kaari64 , olen kovin pahoillani!!! :'( On niin hirvittävää tuo miehesi käytös jo ollut, ja jos kehtaa vielä olla tyytyväinen,kun sinä tuskainen ja surullinen ,niin.... |O |O |O
Toivon paljon voimia Sinulle!

Kiitos murkkuikäisiin kohdistuvista kommenteistanne :hug: Meillä on suurinpiirtein kaikissa lapsen kehitysvaiheissa eläviä lapsia tällä hetkellä (paitsi vauvaa ja ihan pientä taaperoa),että haastetta riittää! Joskus hämärtyy niin sekin,mikä on normaalia ja mikä ei, ja tosiaan se äidin syyllisyys ja vastuu on aika suuria. MIten ne miehet ottaa nuokin asiat niin paljon lunkimmin?? :whistle:

Meillä oli eilen rakenneultra, ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Mitat vastaa viikkoja ja tosi hyvin näkyi kaikki rakenteet, ovat laitteetkin uusineet tässä raskauksien välillä. Soittelin kuitenkin tänään tk:en varatakseni aikaa lääkärille ensi viikon alkuun, saikkua on pakko jatkaa... Hirmu töykeä vastaanottovirkailija siellä, totes, ettei niitä aikoja kaikille riitä,nykyisin on vain päivystysaikoja tarjolla :kieh: Pirhana, että tökkii tuollaiset "ilopillerit". Pöh.

Murille pupuilemisintoa, lähestyy se puoliväli taasen, Johannalle oikein lämmin voimahalitus, huoli pienestä on varmasti kova eikä nuo sammakot ihmisten suista yhtään tilannettanne helpota. Onneksi pojalla vakaa tilanne, paljon suojelusenkeleitä hälle! Ja vielä täytyy ihmetellä äiti murmelin energian määrää, huih, itse tässä pohtii että PITÄISI alkaa siivota... juu, ehkä mä sen imurin raahaan vielä tonne olkkariin perässä...

Kaunista päivänjatkoa, tänään on muuten tasa-arvon päivä :heart:

kaari :'( :'( , en tiedä mitä sanoa. Olisit niin halunnut sen lapsen, vaikka mies ei. Nyt on vaikea suunnitella tulevaisuutta, mutta uskon että jonkin ajan päästä asiat alkaa seljetä, ja tiedät mitä tehdä :hug: !

tete-a-tete , tervetuloa :flower: ! Meillä onkin synnytys melko samoihin aikoihin. Mulla laskettuaika kans syyskuun puolessa välissä =) .

mur mur, olen ite maailman kärsimättömin luonne, vaikka kirjoitukseni vaikuttaakin ehkä rauhallisilta Nytkin odotan koko ajan raskauden eri vaiheita, enkä osaa nauttia tästä hetkestä tarpeeksi.

Huomenna meen kait vihdoin ottaa sen sikapiikin. Oon lykännyt sitä tähän asti, mutta nyt viimeinen yleinen rokotusten jako täällä. Se kuitenkin suojaa molempia ennen synnytystä, ja vielä sen jälkeen. Vähän pelottaa, jos tulee kova kuume tai jotain.

Kaari :hug: , olosi on varmasti tosi kurja, varsinkin kun ei se ihminen, jonka pitäisi olla se tärkein tuki, pysty rinnallasi seisomaan :( . Tsemppiä; itke itkut ja raivoa surut. Uskon, että olet kuitenkin vahva nainen ja kun pahin suru on ohi, elämä jatkuu.

Kaari täältä taustalta pahoittelen kovasti. Olen seurannut tietäsi ja helppoa ei ole ollut. Kovasti voimia sinulle ja anna itsellesi lupa surra. Minulla tuli kesällä plussa ja sitten alkoi vuotaa. Meidän yritykset jäi sitten siihen ja surutyöhän siitä oli tehtävä lujille otti. Toivon sinulle parempia päiviä jatkossa. :hug: :heart:

Unnalle ja Kääkkänälle onnea hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Kaikille muillekin mukavia masunkasvatuspäiviä ja äiti murmelille onnellista vauva-aikaa sekä Johannalle paljon voimia ja pienelle hyvää kasvuaikaa. Tv Uudi

Kaari: :'( Todella surullista. Jos koet, että sulla ei ole ketään, kelle puhua, niin seurakunnan tai kunnan perheasiainneuvottelukeskuksesta tai perheneuvolasta saa aikoja asian läpikäyntiin. Niihin voi mennä yksin, kaksin tai perheenä.

Täällä oli aiemmin jotain keskustelua murkkuikäisistä. Mulla niitä kullanmuruja on 4! vanhin on oikea hirmulisko, tyttö 16 vee. hän ilmoitti vauvasta kuullessaan, että sehän ei sitten ole hänen siskonsa tai veljensä, koska on eri isä. Ei nuo muutkaan ole asiaa sulattaneet. Ei kiinnosta ultrakuvat, eikä mikään vauvaan liittyvä. Olen siitä vähän pahoillani, mutta toivon, että kun vauva on syntynyt, myös sisarusten ajatukset muuttuvat. Onko teidän muiden murkut reagoineet samoin vauvauutisiin?

roosamaria69: mulle sikapiikistä tuli lievä kuume, joka kesti 2 päivää. normaaleilla kuumelääkkeillä helpotti. otin sen tosin jo syksyllä, joten uskalsin vetää lääkkeitä. nyt en ottaisi kuin varovasti parasetamolia.

tete-a-tete ohos, sulla on melkoista siedätyshoitoa siellä murkkujen kanssa :D oletkin jo kokenut konkari! Meillä on niin isoin ikäeroin tehty,että aina kun jonkun kanssa joku vaihe helpottaa, niin sitten tulee seuraava siihen. Sikapiikistä... mulla nousi myös kuume ja oli tosi flunssainen olo muutaman päivän, sekä käsi kipeytyi ihan törkeenä. Meidän perheessä muilla ei tullut mitään, miehellä ei edes pistoskohta kipeä :eek:

mur-mur Hieno juttu, nyt vaan lisää treenailua ni kyllä se sieltä pärähtää... tää perjantai on aika kiva puppelipäivä :saint:

ja vielä piti Roosamarialle piti kommentoida,että täällä samanmoinen malttamaton maunukki, kuten mieheni tapaa sanoa :whistle: :D Aina vakaasti päätän, mutta silti odotan et olis jo se ja se vko, loppuis jo tää vaihe jne. Mutta aika aikansa kutakin, loppua kohden mennään, siis raskauden. :)

Nimimerkki............monesko..............LA

Hepuli71 (38)..........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star .......................3 lapsi................2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi................3.7.2010
Jadette (40)...........3 lapsi................6.7.2010
Minni (45)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi..............11.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi..............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi...............6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi..............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi..............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi..............23.9.2010 Tyks
Unna68 (41)...........3 lapsi..............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi..............xx.xx.xxxx
rinafina (44)............6 lapsi..............3.11.2010
MamaStella (39)......6:s 2 yht...........7.11.2010 Queens Hosp.Cent 6

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
[/quote]

[/quote]

kaarille suuret pahoittelut! Voimia jatkoon.

Johanna On mukava kuulla, että vauvalla on kaikki kunnossa. Kannattaa hakea apua ja tukea ammattiauttajalta omien tuntojen purkamiseen. Kerro tuntemuksistasi myös sairaalassa esim. vauvan omahoitajalle. Kevyt ry on tosiaan myös hyvä kanava, koska siellä on ihmisiä, jotka ovat kokeneet saman. Tuntuu kurjalta, että sinäkin olet "saanut osasi" noista ajattelemattomista ihmisistä. Mulle muutama ihminen totesi meidän keskoslapsen syntymän jälkeen, että "pääsitpä helpolla, kun oli pieni lapsi synnyttää ja sun ei tarvinnut kokea loppuraskauden piinaa". En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa! Kovin paljon mieluummin olisin ottanut sen loppuraskauden piinan vastaan.

Tuntuu että kaikki on jo sanottu mitä halusin sanoa sinulle Kaari64, mutta sen vielä lisään että voit olla oikeasti YLPEÄ ITSESTÄSI koska et alistunut miehen painostukseen ja se mitä nyt sitten tapahtui ei ollut mitenkään sinun syytäsi !!!!!
Käy vaan täällä jos jaksat kertoilemassa olostasi, kyllä me kuunnellaan.

Mitenkäs te muut, otatteko vielä foolihappoa, en muista yhtään mille viikoille asti sitä on tarpeellista ottaa vai pitääkö ottaa koko raskausajan?
Toinen kysymys, onko muita leppä-koivuallergikkoja, saakohan sitä zyrteciä tai Xyzalia ottaa heinänuhaan raskausaikana, näkis kai sen jostakin apteekin sivuilta mutta olen laiska ...ja kohta on kevät ja allergiaoireet tulee.

Mulla suurin osa työkavereista miehiä ja kysyin tänään sitten kahvitauolla yhdeltä melkein 40 v naispuoleiselta työkaverilta että jokos täällä kovasti juorutaan mun raskaudesta....hän oli ihan huuli pyöreänä ja kysyi että mitä ihmettä........omasta mielestäni näkyy täysin selvästi että olen pieniin päin ja viikolla 12+ mutta näköjään ihmiset ei osaa katsoa tai älyä kysyä kun olen niin vanha. Huvittavaa, toisaalta helpottavaa, mutta tuskin kauan enää saa mahaa piiloon väljän puseron alle.

vauvatoive10keksin nikin ihan tuosta ruukkunarsissipurkin kyljestä - mitään sen syvällisempää en sillä hetkellä keksinyt :) siinä lukee ruukkunarsissi tete-a-tete. mä syön foolihappoa koko raskauden ajan, koska se sisältyy monivitamiinitabletteihin (ladyvita mama tai multi-tabs). munkin maha on pullahtanut viikon 12 jälkeen (nyt menossa 13+). tällä viikolla töissä huomasi sellainenkin henkilö, joka ei ole raskaudesta tiennyt. mietin vaan, kuinka suuri olenkaan kesällä, kun nyt jo näkyy selvästi. tänään pitäs mennä ostamaan jonkinlaiset äitiyshousut, kun tavalliset farkut ahdistaa. muutama puserokin pitäis hankkia samalla, että olis vaihtelun varaa. viime viikolla unodin olevani raskaana ja ääneen ihmettelin, kun housut kiristää. mies sitten totesi, et johtuiskohan raskaudesta, johon minä että ai niin tosiaan. :LOL:
sun työkaverit ei ehkä siksikään ole kyselleet, koska on aika riskaabelia kysyä, oletko raskaana, kun sit voi ollakin, että vatsa on tullutkin lihomisesta. just puhuttiin töissä tästä, kuinka keneltäkään ei uskalla tätä kysyä, jos ei ole ihan varma. on tosi noloa, jos vastaus on en ole. :D

nyt täytyy lähteä valmistautumaan ostoksille. valikoimaa tässä kylässä ei liiemmälti ole, taitaa h&m olla ainoa paikka, missä on kohtuuhintaisia äitiysvaatteita. eipähän mene kauaa, kun ei tarvi kierrellä!

kaari64 :hug: ja kuten vauvatoive10 hienosti sanoi, voit olla ylpeä itsestäsi, kun et alistunut miehesi tahtoon. Paljon voimia. Sinulla on nyt paljon mietittävää todellakin avioliitostasi...vaikea ketään lähteä neuvomaan. Itse tiedät, mitä tehdä. Sen verran sanon, että ajattele omaa parastasi. :heart: Ja voit sinä lapsen vielä saada.
ON: Olo ok. Vuoto loppunut, ainakin vähentynyt. En uskalla täysin hengähtää helpotuksesta, mutta onhan se parempi fiilis, kun ei vuotele.
Tsemppiä kaikille!

hei vaan!
täällä vielä! Millaista tuo sinun vuoto on ollut Rinja?

Minulla vuoto ei nyt muistuta kuukautisia! Minulla on aina hirvittävän runsaat menkat!

Eilen huomasin, kun panin siteen, ettei siihen valunut ollenkaan, ei yölläkään pisaraakaan. Pyyhkiessä tulee kirkasta verta paperiin. Tänään aamulla humahti pieni määrä siteeseen, mutta sen jälkeen taas side pysynyt puhtaana muutamaa pisaraa lukuunottamatta. Pyyhkiessä kirkasta verta. Kokeilin tuota kohdun suuta ja kaulaa, kohdun suu ja kaula olivat kiinteän tuntuiset ja kaula paljon pidempi kuin viime viikolla, varmaankin jotain kolme senttiä. Huh, eipäs tässä vielä tiedä, mitä ajatella! Onko jollain käsitystä...???

Onkos muilla kokemusta noista vuodoista? Jos, tämä tällaisena jatkuu, pitää varmaankin päästä ultraan tarkastamaan, mitäs minun elimistössä oikein tapahtuu!

Hei, Kaari, minulla näytti raskaustesti plussaa kierron päivä 30, ja siitä reilu viikko eli viikon 5 loppupuolella aloin vuotaa.
Vuotelin viikot 5-8 tasaiseen tahtiin, pääasiassa epämääräistä ruskeaa tuhrua mutta oli päiviä että ihan punaista kirkasta verta.
Olin myös ihan vauhkona, pelotti ihan kauheasti, mutta tais olla viikolla 9 kun vuoto piti taukoa ja loppui sitten kokonaan ja sen jälkeen ei ole tullut mitään.
Mulle sanoivat sairaalasta että jos on kipuja ja kovaa vuotoa silloin se yleensä on keskenmeno, muuten raskaus saattaa jatkua ihan normaalisti vuodosta huolimatta.
Pääsisitko lähipäivinä johonkin sairaalaan tarkistuttamaan tilanteen äitipolille ja ultraan,
en muista missä sinä asuit, minä Helsinkiläisenä menin Naistenklinikan päivystykseen silloin viikon 5 lopulla.
Sulla onkin vielä ainakin toivoa jäljellä ettei se mennytkään kesken, eikö niin?

Hei, siis ottiko ne sinut sinne Naistenklinikan päivystykseen ilman lähetettä ja noin varhaisilla viikoilla! Jos on näin, niin tuo on hyvä uutinen! Voisin mennä käymään siellä tarkistuttamassa, mikä on homman nimi! Näkyikö sinulla jo tuossa vaiheessa ultrassa itse alkiota?

Hei, kiitos tästä. Ajattelin, etten edes kehtaa mennä mihinkään, kun koko homma on näin aluillaan....

Joo, toivon, mutta varovasti, etten pety sitten niin kamalasti...

Yhteistyössä