40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Moi!

Onnea Jääräpää ja Johanna :flower: :flower:

Tulin minäkin kertomaan uutisia. Mehän jäimme kiinni sikiöseulassa ja riski olikin aika iso eli 1:45. Lapsivesipunktio tehtiin ja tulokset saatiin. Kromosomit ovat ok =) Ja jos jatkokin tästä suotuisasti etenee niin meille saadaan pikkuinen tyttö :heart: :heart:

Eli seuraaksi jännätään sitten rakenneultraa, joka on viikolla 20. Siihen on vielä ikuisuus :D

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Pinkkis 16+3

Ihanaa Johanna =)

Kävin tänään äitipolilla ultrassa :) Siellä näkyi kovasti vikkelä vauvan alku! Kokoa oli peräti 2,5 cm, ja pyöri ja hääri koko ajan. Taas pääsi itku tietysti siinä pöydällä, lääkäri-tyttö sanoi että itke vaan...Päiviä oli pikasen mittauksen mukaan pari vähemmän kuin menkoista laskettuna, mutta niin sen pitäisikin, koska mulla ovis oli kp 20. Mutta laskettua aikaa ei nyt ainakaan muutettu, kun noin vähän eroa.
Niskapoimu-ultra on 15.4., taas saan muutaman viikon jännittää :LOL:

On tää rankkaa puuhaa!! Ja lisäksi mulla kauhea yskä, johon ei saa oikein ottaa mitään lääkettä. Eli yskin ja valvon kaikki yöt, se käy ihan työstä..

T. Unna ja Toivo 9+6

onnea jääräpää ja johanna! :hug: :hug: molemmille. hyvää lomaa kaarille.

kysymys kaikille: kuinka väsyneitä olette olleet ja onko ruokahalu kasvanut?
Mulla nimittäin on niin, että syön kaksikin lämmintä ateriaa päivässä, vedän välipalaksi hedelmiä ja marjoja ja työpäivän jälkeen on pakko mennä pitkäkseen. Illalla saatan nukahtaa jo hyvissä ajoin- kuten 18.30 eräänä iltana :D. Normaalisti kukun hereillä 23 ja ylikin, mutta nyt ei puhettakaan valvomisesta. Mietin, millainen tankki olenkaan kesällä, kun safka maistuuuuuuuu... :LOL:

mun sosiaalinen elämä on nolla ja olen kaiket illat kotona, koska jatkuvasti väsyttää. eilen olin murkkuikäisiä käsittelevällä luennolla, joka alkoi 18 ja päättyi 19. kerkisin jo ajatteleen, et loppuis jo, et pääsis pitkäkseen. B)

etten vaan olis vanha. en muista näin voimakasta väsymystä aiemmista raskauksistani.

tet-a-tete..se tuo ikä(kin) tekee, ei mahda mittään ;) ..mutta..

Ole vain rauhassa väsy, kyllä se vielä helpottaa :) ..ja syö vain jos syötättää, saattaa muuten se huono olo iskeä!!:wave:

..mie kerkesin tuon lyhyen 7vko:n raskauteni aikana syödä kuin hevoinen-2kg lihosin!! :p
..ja väsy oli kova, nukahdin alkuillasta lastenohjelmien aikaan ja otin parin tunnin tirsat..ja kyllä sitä unta kuitenkin riitti sitten yöllehin asti, olen nimittäin oikia huuhkaja valvoskelemaan, normaalisti aina n. 02.00 saakka!!:D

tete-a-tete juu kyllä väsyttää raskaana ollessa erilailla ja enemmän. Itse olen kyllä aikamoinen yökukkuja raskaana tai ei... Tuosta syömisestä, niin vaikka mulla nyt viikkoja 3+6 niin nälättää jatkuvasti ja voisin syödä vaikka hevosen, varsinkin kaikkea namia tekee mieli. Mulla kanssa tammikuussa keskenmenneessä raskaudessa kerkisi tulla kuudessa viikosssa painoa ainakin 2 kg lisää.

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli hyvin!Verenpaine oli normaali,paino noussut mutta hemoglobiini oli 115!Edellisellä kerralla se oli 118,et pikkusen laskenut...Vauva oli vilkas,eikä neuvolatäti meinannut millään saada pikkusen sydänäänet kuulumaan!Kun vaavi sitten suostui hetken olemaan paikallaan niin tulos oli 155,edellinen lukema oli 160!Kumpikohan sielt on tulossa??Minkälaisia tuloksia teillä on??
miita1969 + masuasukki 14+1

Onnea Johanna.

Kivat uutiset myös Pinkiltä, onnea sinne myös.

Jääräpäälle onnittelut plussasta....tuota tuota....toisella nikillä (?) taisit olla täällä viimeksi kun en sua nyt tunnista.

Unnalle myös onnittelut kivoista ultrakuulumista.

Nimimerkki............monesko..............LA

Hepuli71 (38).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star .......................3 lapsi...............2.7.2010
Päikki (41)..............2 lapsi...............3.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (45)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi..............11.8.2010
Roosamaria69 (40).3 lapsi..............17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)...........x lapsi...............6.9.2010
Miina70 (39)...........4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...........1 yhteinen.........xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi..............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi..............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi..............23.9.2010 Tyks
Unna68 (41)...........3 lapsi..............18.10.2010
Rinja (39)................x lapsi..............xx.xx.xxxx
rinafina (44)............6 lapsi..............3.11.2010
MamaStella (39)......6:s 2 yht..........7.11.2010 Queens Hosp.Cent 6
Ämy (41).................x lapsi...............xx.xx.xxxx

Syntyneet:..........................LA..................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht...........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur

Hyviä ultrakuulumisia täällä luin, onnea niistä teille, mukavaa luettavaa.
Miita1969, minulla on vko 13 ja kävin juuri myös neuvolassa, vauvan syke oli peräti 170 ja kun en tunne liikkeitä en tiedä peuhasiko siellä kovasti vai mikä nosti noin korkealle.
Oma verenpaine oli vähän huolestuttava taas, tuo alapaine oli 95.
Kuka muistaa oliko pojilla vai tytöillä nopeammat sykkeet?

Täällä on nyt paljon hyviä uutisia =) , onnea kaikille :flower: :heart: !

Minäkin kävin tänään neuvolassa, ja oli niin kiireinen/stressaantunut hoitaja, että vähän harmitti. Onneksi sydänäänet saatiin kuuluviin, kun olin taas kerran ollut huolestunut, kun maha on ollut niin "oireeton". Vauvan syke oli 147, eli vähän alempi kuin vauvatoiveella. En tiiä tarkoittaisko alempi syke tyttöä ja ylempi poikaa ;) , mistähän sen olen kuullut...

Paino ei ole lainkaan noussut, kun pahoinvointi vaan jatkuu, mutta kerkiäähän tuo. Verenpainelääkkeitä syön, joten tänään mitattu 129/86 oli kohtuullinen arvo. Vauvatoive, sulla aika korkea tuo alapaine, kannattaa seurata! Hemoglobiinia ei mitattu ollenkaan, kun oli niin kiirus, vaikka viimeksi oli 118. On se kamalaa, kun neuvolassakin on nykyään niin hektinen meininki :/

Mulla on ainakin vielä kova väsymys iltaisin, aamulla taas olen tosi virkeä. Ennen oli päinvastoin, mutta tykkään kyllä tästä rytmistä enemmän. tete-a-tete, en minäkään juuri missään jaksa käydä, mutta esim. lukea jaksan enemmän kuin ennen!

roosamaria ja nuppunen 15+

Taisi olla päinvastoin tuo arvaukseni sukupuolesta sykkeen perusteella, eli lueskelin just, että pojilla olis alle 140 ja tytöillä yli 140. Luulenpa kuitenkin, ettei sykkeen perusteella sukupuolta voi oikeasti tietää, mutta hauskahan sitä on arvuutella :) !

Voi auttakaa nyt ystävät...mulla on aivan hirveä yskä, enkä tiedä mikä tähän auttais! Vettä juon vähän väliä, se auttaa siihen kurkun kutitukseen, mutta sitäkään ei määräänsä enempää yksinkertaisesti pysty. Mynthon-pastilli on suussa koko ajan, jopa yöllä välillä! Mynthoniakin on pakko syödä tavallisia sokerillisia, ne sokerittomat tekee niin hirveän vatsakivun mulle. Yskänlääkettä en ole uskaltanut ottaa, sillä jopa tavallinen Toclase, joka on tälläseen ärsytysyskään, on kielletty raskausaikana :(
En saa nukuttua ja työntekokin kärsii, kun hoitajan pitää mennä vähän väliä johonkin nurkkaan köhimään. Ensi yöksi pitäisi mennä töihin, saa nähdä miten siellä yskin! Ei saa potilaat nukuttua kun minä pidän meteliä :ashamed:
Lääkäri sanoi, ettei lääkkeitä saa ottaa, mutta oisko jotain kotikonstia? Mä en enää tiedä, että mitä keksisin, alkaa olla univelkaakin niin paljon että nukkusin varmaan vuorokauden ympäri jos pystysin :/
Muuten kaikki hyvin, tuntuu että vatsakin on kasvanut...eli toisin sanoen kohtu nostaa läskikasaa ylöspäin :LOL:

Hauskaa viikonloppua!

T. Unna ja Toivo 10+1

Unna Auttaisiko Panacod..vaikka ihan pienellä määrällä ja juurikin vaikka yötä vasten-kysyppä omalta lääkäriltäsi :)

..yskän pitkittyessä käy lääkärissä, ettei vain mikään tulehdusta ylähengitystie elimissä tai keuhkoissa jyllää..

http://fi.sanofi-aventis.com/tuotteet/Panacod_spc.pdf

http://www.eura.fi/terveys/itsehoito-opas.htm#23

Tämä oli miulla aikoinaan kovastikkin käyetty ja hyödylliseksi todettu!!:wave:..kannattaa kokeilla!!

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/OE0354829

Unna Tuollaista tietoa löysin Lääkkeet&Raskaus sivustolta..

Toivottavasti pikaisesti löytyy apu, tuo yskä on kurjake kaveri :( ..

Yskänlääkkeen käyttöä ei välttämättä suositella, mutta jos yskä tuntuu jatkuvan ja vaivaavan erityisen paljon, lyhytaikaisesti joitakin yskänlääkemerkkejä voi kuitenkin turvallisesti käyttää.

Yhteistyössä