Mä itseasiassa olin hetken seuraamassa yhtä ryhmää, mutta siellä oli tosi nuoria odottajia ja oli vähän vaikeahkoa samaistua heidän ajatuksiinsa. Tuli sellainen olo, että olin vähän kalkkisluokkaa heidän mielestään. Ehkä siellä moni myös ajatteli, että miten joku jättää lasten hankinnan noin myöhään. Aika vaikeahan sitä on heidän ajatella, että ei sitä sopivaa/turvallista miestä vaan kaikille ihan nuorena heti löydy. Minun kohdallani toki onni ollut sen verran matkassa, että tulin kohtuuhelposti raskaaksi eli yritysaika ei ollut pitkä.
Meillä on avomiehen kanssa asunnon hankinta ajankohtainen ja toivottavasti se löytyisi pian. Yksi näyttö on sovittu huomiseksi ja netti-ilmoituksen perusteella on meille sopiva eli katsotaan näytön jälkeen teemmekö siitä tarjouksen.
Raskaus on sujunut käsittääkseni aika hyvin. Pahoinvoinnit ja päänsäryt näyttävät menneen jo ohitse. Vessassa ei tartte rampata kuin kerran yössä, parhaimmillaan se oli sen 3 kertaa. Nyt on tullut sellainen vaiva, että kohtu ilmeisesti painaa jo noita jalkoihin meneviä verisuonia ja pitemmät kävelyt eivät nyt tee hyvää. Jaloista tulee sellaiset puupökkelöt ja tuntuvat painavan tonnin. Levottomat jalat myös vaivaavat iltasella jonkin verran.
Sikiö liikkuu jo kutittavasti ja möyryävästi päivittäin. Liikkeet vielä sellaisia, että lähinnä kutittaa ja sivelee tuolta sisäpuolelta. Töissä nuo liikkeiden tuntemiset vie ajatukset tehokkaasti pois töistä ja niitä jää seuraamaan. Koko ajan ne myös tuntuvat hieman voimistuvan ja siirtyvän ylöspäin lähemmäs napaa. Välillä maha liikkuu hieman silminnähtävästi, mutta liikkeitä ei vielä tunnu vatsan päältä. Mulla on pieni rasvakerroskin tuossa eli se saattaa vähän vaimentaa.
Neuvolassa vauvan syke oli viikko sitten 150.
Kiva, että täällä on äitejä ja tulevia äitejä monessa vaiheessa raskautta. Karoliina ja vauvatoivoinen näyttää menevän mun kanssa vielä aika lähellä.
Helmi 17+6