Ymmärrän Vauvis :hug:. Kun aloin odottaa esikoista mä olin oikeesti varmaan ihan masentunu. Mä pelkäsin niin paljon että ei saada lasta kotiin. Vuodin ekat 12 vk ja sitten alkoi pahat supistelut. En nukkunut loppuajasta kuin torkuja. Ostettiin ekoja ostoksia vasta 30+ viikoilla. Syntymän jälkeen oli ensin onneni kukkoloilla vaikkakin äärettömän väsynyt raskausajan valvomisesta. Sitte vauvalla alkoi voimakas itkuisuus ja alkuaika oli todella hankalaa. Koskaab mitään diagnoosia en saanu mut epäilen jälkeenpäin et olis ollu joku synnytyksen jälkeinen masennus. Mä pelkäsin vaan että vauvassa on vikaa ja kyttäsin kaikkea. No, lapsella oli maitoallergia mutta jollain tapaa koko ekat 3kk meni ihan usvassa kun lapsi itki 24/7 ja imetyskin epäonnistui. Syytin itseäni hirveästi. Olisi ollut tosi tärkeää päästä jutelemaan jo raskausaikana. Kaikki tää kumpusi menetyksistä ja menetyksen peloista.
Eihän tää toki kaikilla mee noin. Toiset rakastuu vauvaansa ja lapsettomuuden jälkeen ovat vaaleanpunaisessa pilvilinnassa 24/7. Mutta mulla kävi noin. Joten jos vaan pääset puhumaan niin suosittelen. .vaikkei oikeasti olis edes tarvetta. Täällä ei oo neuvolapsykaa joten kaikki tollainen jää saamatta.
Kuopuksen kanssa kaikki menikin ihan toisin. Kävin ennen raskautta psykalla noiden menetysten takia ja samalla puhuttiin paljon muutakin. Pääsin tavallaan pelkojeni kanssa sinuiksi. Olin todella onnellinen synnytyksen jälkeen jne. Vaikka omat pelkonsa sitäkin raskautta varjosti niinku varmaan kaikilla äideillä
Eihän tää toki kaikilla mee noin. Toiset rakastuu vauvaansa ja lapsettomuuden jälkeen ovat vaaleanpunaisessa pilvilinnassa 24/7. Mutta mulla kävi noin. Joten jos vaan pääset puhumaan niin suosittelen. .vaikkei oikeasti olis edes tarvetta. Täällä ei oo neuvolapsykaa joten kaikki tollainen jää saamatta.
Kuopuksen kanssa kaikki menikin ihan toisin. Kävin ennen raskautta psykalla noiden menetysten takia ja samalla puhuttiin paljon muutakin. Pääsin tavallaan pelkojeni kanssa sinuiksi. Olin todella onnellinen synnytyksen jälkeen jne. Vaikka omat pelkonsa sitäkin raskautta varjosti niinku varmaan kaikilla äideillä