Huomenta,
olipa mielenkiintoista lukea sokerirasituksesta. Minulla se on viikon päästä, ei ole tullut mieleenkään että siinä olisi jotain ongelmaa. Mutta mitä se sitten tarkoittaa, jos arvot on koholla? Pystynkö jatkamaan elämääni "täällä kaukana" ja käymään ihmisten ilmoilla seuraavan kerran kuukauden päästä. Kääk. VAi tuleeko jotain neuvolassa käymisiä.
Turha tietenkin miettiä etukäteen. Kaikki aikanaan ja tämän mukaan toki eletään.
Itse syön joka aamu 10% rasvaista jogurttia, turkkilaista tai kreikkalaista, hedelmiä ja hunajaa, kaurapuuroa "oivariinilla" ja oliiviöljyllä.. liikaa kahvia. Lounaaksi juustoruisleipiä, keittoa tai mitä jämiä löytyykään kaapista. Iltaruuaksi perusruokaa, paljon tuoretta kalaa tai riistalihaa, perunaa, riisiä ja aina yritän väkisin keksiä kasviksia tai salaattia puolet annoksesta. Täällä pohjoisessa, missä asun puolet ajasta, on valtavan heikot tuorekasvistarjonnat. Mielikuvitus on koetuksella.. onneksi juurekset ovat herkullisia. Eniten kaipaan tuoreita vihreitä salaatteja.
Niin tuo ruokaluetteloni pointti oli ehkä se, että en vältä rasvaa enkä käytä kevyttuotteita. Syön aika luomua ruokaa. Ylitän reippaasti kaikki rasvasuositukset.. niin juustossa, piimässä kuin jogurtissakin. Apua, juuri luen että yksi viipale juustoa riittää. Minä laitan ainakin kolme, muuten on nälkä heti tunnin päästä. Proteiini on ihan välttämätöntä.
No katsotaan sitten viikon päästä, tuleeko joku tuomio. Jotenkin tuntuu että oma hyvinvointi olisi tärkeämpää kuin nämä suositukset. Kun kuitenkin syön kasviksia, kuituja, hyviä öljyjä. En syö vehnää, koska siitä tulee vain pöhötystä ja unettaa. Karkkia tai pullaa en ole syönyt koskaan, enemmänkin suolaisia herkkuja, niitä kyllä menisi jos antaisi mennä.
Olen varmasti neuvolan kauhuasiakas, kun luulen tietäväni kaiken aina paremmin ja vastaus löytyy kaikkeen. Oikeasti en tiedä mitään mistään. Luotan nyt vaan siihen, että naiset ovat kantaneet ja synnyttäneet lapsia tuhansia vuosia kaikissa olosuhteissa ja on mahdollista että tämäkin menee hyvin
Tämä palsta on kuitenkin tosi tärkeä, on ihanaa että täällä on aikuisia naisia ja keskustelu on virkistävää.
Nyt kaivan kevyet aamujogurttini pöytään.. ja sen päivän viimeisen kolmannen kahvikupposen