40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ida-Karoliina eikös se pitäisi olla jotenkin suurempi odennäköisyys raskautua heti km:n jälkeen? Toivottavasti näin. Niin paljon niitä vauvoja menee vääriin osoitteisiin tässä maailmassa, että toivottavasti osuu sinne minne todellakin halutaan.

ON ultra on siis keskiviikkona. Vuoto on hävinnyt ja rinnat todella kipeät. On jo hieman luottavaisempi olo vaikka vasta sitä keskiviikon jälkeen ehkä uskaltaisi nauttia tästä raskaudesta.
 
Esteri1!
Toi raskautumisen todennäköisyys pitää jonkinverran paikkansa heti synnytyksen jälkeen ja keskenmenojen jälkeen. On huomattavasti helpompaa yleensä tulla raskaaksi heti ensimmäisistä kierroista synnytyksien jälkeen, kun sitten jos aikaa vierähtänyt kauemmin.
Ida-Karoliinalla on vaan ikää sen verta enempi, ettei varmaan ihan päde samat faktat.
Raskaaksi tuleminen on aina ihme. Siihen tarvitaan monen asian yhteensattumaa.
 
Täällä on nyt jännät paikat. Ultra on vasta viiden jälkeen, eli piinallisia tunteja on vielä monta jäljellä. Vähän viime viikkoa toiveikkaampi olo kuitenkin on, koska nyt viikonlopun aikana raskausoireet alkoivat tuntua taas vähän vahvemmilta ja rinnat kipeytyy vain entisestään. Huokaista en kyllä mitenkään päin uskalla ennen kuin tähän asiaan saa varmuuden. Voi kun kaikki nyt vaan olisi hyvin ja niin kuin pitääkin. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Esteri1 ja TR
Voi memmu. Mä just tulinkin katsomaan josko olis jo ultrakuulumisia, mutta sulla onkin koko piinallinen päivä odotettavana. Onneksi kuitenkin jo tänään selviää asiat ja mulla on kyllä ihan sellainen kutina että siellä pieni sydän sykkii ja kaikki on hyvin. Hirmusti tsemppiä ultran odotukseen ja sit tietty paaaaaljon hyvän onnen sätehiä itse ultraan että siellä kaikki niinkuin pitääkin. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: memmu05
Hei Masulaiset!

Täällä onkin näemmä sekä surullisia,että iloisia uutisia!

:hug: Iida-Karoliina Voimia ja toivon vielä sen pikkuisen saapumista teille! :heart:

Ihania sydämen pumpsutus uutisia :heart: Memmu ja Esteri :kiss:

Ja tietenkin kaikille Ihunille odottajille turvallisia päiviä ja voimia niille joilla jo pallo niiiiin iso,että haluaisi sen nyytikän syliinsä! :kiss:

ON: Täällä ei edelleenkään mitään oireita vatsan turvotuksen ja toimimattomuuden lisäksi. Ja pelko valtaa mieltä vaikka kuinka haluaisi uskoa kaiken vielä hyvin päättyvän. Ikävää,että muillakin on erilaisia pelkotiloja ja ajatuksia, mutta toisaalta mieltäni helpottaa etten olekkaan yksin "vääristyneen nuppini" kanssa. Huokaus :ashamed: Neuvola ajan sain tilattua ja toivon,että ennen np-ultraa saisin käydä niitä sydänääniä kuunteluttamassa,jotta voisi hieman helpottaa sinne ultraan menoa. On tää kanssa,oispa kaikki kuitenkin ihanasti niin kun joskus ittelleen yrittää uskotella. Mutta ei pahaa oloa, ei mitään.... No se siitä. :)

Voi miten mukavaa on vaihtaa kuulumisia kanssanne! Kiitos! =)
 
Ultrassa käyty, eikä tässä vielä olla yhtään sen viisaampia tai varmempia mistään kuin ennen ultraa. Lääkäri löysi vain ruskuaispussin, ei muuta. Sanoi kylläkin, että voi olla hyvin paljon mahdollista että olenkin vasta raskausviikolla 5, jolloin mitään muuta ei pitäisikään näkyä. Viikot saattavat kuulemma helpostikin heittää, kun kiertoni on sen verran epäsäännöllinen. Mitään varmaa kun ei kuitenkaan pystynyt sanomaan, niin laittoi minulle lähetteen äitiyspolille. Sinne suuntaan heti huomisaamuna. Ihan tarkkaan en tiedä mitä siellä on tarkoitus tehdä ja tutkia, mutta ilmeisesti verikokeita ainakin. Voi onnetonta, minä kun niin toivoin, että tänään olisin jo saanut varmuuden asiaan, mutta jännitys ja epävarmuus vain jatkuu jatkumistaan. :|
 
TR
Memmulle ja Esterille superpaljon tsemppiä ja onnea täältä. On se jännä miten erilaisia lääkärit on noiden kommenttiensa kanssa. Mä sain heti tylyn tuomion kun ekan kerran kävin ultrassa vk 6+6 tästä raskaudesta, lääkäri ei tosiaan nähnyt "oikein mitään" ja sanoi, että kotiin vaan ootteleen vuotoa...hyvä siis ettei antanut tyhjennyslääkkeitä mukaan; ja kaks päivää myöhemmin löytyi alkio sykkeineen neuvolassa...elämä voi olla ihmeellistä välillä :)

Mulla yks "etappi" takana, kun kävin tänään labrassa viemässä pissanäytteet ja otettiin ne sikiöseulan verikokeet myös. Vielä ois kärvisteltävä pari viikkoa np (vai nt?) ultraan ja seuraava neuvola on vasta 15.9.. Mutta onneksi on tuo doppler kotona niin voi välillä kuunnella niitä sydänääniä, sitä en tietty sitten tiedä, mitä teen jos en niitä ääniä kuuluviin saakaan jossain vaiheessa :/ Nyt ollaan niin alussa, että esim. eilen ei kuulunut muuta kuin istukan suihke, mutta tänään koitin ap uudelleen ja sain kuin sainkin sykkeen kuuluviin, tiedän ettei niitä tässä vaiheessa moni edes vielä löydä, joten en asiasta panikoi, jos joku kerta ei kuulukaan.

Tänään oli myös 1-v. neuvola tytöllä ja sai kolme piikkiä...sitä sitten huudettiinkin tossa pari tuintia äsken,just sain tytön unten maille, kun särkylääke vaikutti :) Tiedän kyllä kuinka kipeä voi rokotuskohta olla parikin päivää rokotuksen jälkeen, ettei ihme kun pientä itketti...

TR ja kevätkääryle rv. 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Piinaavat kaksi viikkoa edessä. :| Tulin juuri äsken polilta, jossa lääkäri tutki ja teki ultran. Nyt on sitten fifty-fifty-tilanne. Joko viikot eivät täsmää tai sitten kyseessä on tuulimuna. Ei katsonut verikokeita tarpeelliseksi, vaan varattiin vain uusi ultra-aika kahden viikon päähän. On varmaan sanomattakin selvää, että tulen hulluksi tämän epätietoisuuden kanssa. :|
 
Voi memmu05 kun joudut nyt elämään epävarmuudessa, kaksi viikkoa kuulostaa tosi piinallisen pitkältä. Mä varmaan menisin samassa tilanteessa jo viikon kuluttua yksityiselle ultrattavaksi. Toivotaan todella, että sulla on ollut vaan pitkä kierto ja saamme hyviä uutisia seuraavaksi!! Täällä jännitetään myös sun puolesta. Voimia!! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: memmu05
Nicola73, lääkäri sanoikin että viikon päästä jo ehkä jotain saattaisi näkyäkin jos on näkyäkseen, mutta varmaa se ei ole. Sanoi että ultraus viikon päästä voisi olla vain itsensä kiusaamista, kun tilanne kuitenkin saattaisi näyttää yhä samanlaiselta, mutta että kahden viikon päästä tulos on sitten ihan varma. Ei tässä nyt oikein muuta voi kuin vain odottaa. Mies jaksaa pysyä optimistisena ja yrittää kannustaa minuakin ajattelemaan positiivisesti, mutta en minä oikein meinaa osata. Jotenkin vain yritän valmistautua siihen negatiiviseen lopputulokseen, ettei liian korkealta sitten putoaisi. On tämä vaan niin piinallista, ei voi muuta sanoa! :(

Toivottavasti Esteri saa huomisessa ultrassa ihan kunnon selvyyden, ja oikein ihanan sellaisen! :heart:
 
memmu05 mullakin mies sanoi, että ei kannattaisi koko ultraan mennä, kun jos ei selvyyttä tule, niin vielä enemmän stressaa. Mutta samoin ajattelen, että pitää saada tietää, että ei ennätä pudota liian korkealta. Toivottavasti saat selvyyden ja mukavan sellaisen :hug:
 
Täällä odotellaan kuumeisesti Esterin ultrakuulumisia... :popcorn:

Mä olen nyt alkanut ottamaan Levolacia - en kovin säännöllisesti tosin, koska en koskaan muista ottaa sitä mutta niinä päivinä kun olen sitä ottanut (esim. tänään), niin suoli tuntuu toimivan tosi hyvin. Ehkä jopa liiankin hyvin. Pitää varmaan pudottaa kerta-annosta ja yrittää ottaa se joka aamu ja silleen varmaan toiminta pysyisi sit normaalina. Ilman Levolacia maha on aika kovalla koko ajan.

Mun työmotivaatio on kadonnut ihan kokonaan ja äippälomaan 2,5 kk vielä... :$ Aaargh. Sijainen tosin on jo aloittanut ja on intopiukeena, niin ehkä tää ei oo ihan niin huono tilanne kuin vois ajatella. :D

Esikolla on alkanut mahtavat uhmiskiukut. Pk:sta sanotaan, että on se ihanaa kun tuo teidän poika on niin ihana ilopilleri - aina iloinen ja nauraa vaan ja naurattaa muita. Ööh, no sepä kiva. :D Kotona - varsinkin äidille - vaan kiukutellaan kaikesta. Ihan mitä tahansa yrität tehdä tai sanoa, niin ensin tulee kiukut ja sit vasta päästään itse asiaan. Voi huoh.

Sirppuliini 23 + 1

muoks: Soitin Kättärille ja me päästään tutustumaan sinne vaikka en olekaan enää ensisynnyttäjä. Jee! Eka on synnytetty Englannissa, niin mielellämme mennään tutustumaan Suomen kuvioihin ennen tosipaikkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Memmu tuota odotuksen tuskaa:( Toivotaan, että odotus palkitaan ihanasti sitten parin viikon päästä.
Mitenköhän Esterillä? Peukkuja, peukkuja sinne!!!

Voi Sirppuliini, arvaa että mua nauratti tuo sun työmotivaation katoaminen...itsellä nimittäin neljättä viikkoa sairasloma päällä ja HEEEEEERMOT menee. Kärsin pahasta lantion löystymisestä (kaikissa raskauksissa on ollut paha) ja nyt siis jo näillä viikoilla. Eilen itkin lääkärissä, että olen niin pettynyt tähän olotilaan. On niin totaalisen toivoton olo; tätäkö tämä raskaus nyt sitten on? Menisin niin paljon mielummin töihin kun makoilisin täällä kotona odottaen päivän vaihtumista iltaan. Kaikki vaatekaapit on siivottu, lakanat millin tarkkuudella pinoissa, astiakaapit on läpikäyty ja kantoipa mies mulle varastosta poikien pienet vaatteetkin pinottavaksi uudelleen. Mulla on työ missä vaaditaan lääkärin sanoja lainatakseni "jalat alle" eli kun ehdotin, että menisin kokeilemaan töissä oloa, hän aika armottomaan sävyyn sanoi, että töihin ei mennä ennen kuin jalat pysyy alla! Nooh, enpä sit mene.... Kaiken huippu (annan nyt palaa kun tän valituksen aloitin....) istuminenkin alkaa olla tuskaa, sillä sain riesakseni myöskin edellisistä raskauksita tutut suonikohjut tuonne alakertaan. Siellä se rypäleterttu roikkuu ja kasvaa kasvamistaan aiheuttaen samalla mukavaa tykytystä. Eli nyt sitten odotan päivän vaihtumista iltaan makoillen sohvalla läppäri masun päällä. Onneksi sentään kädet toimii ;) että voin kakosäätimellä kanavan vaihtaa, hahahahahahaa...
Vali vali, ja nyt tuli paha olo tästäkin valitusvirrestä... Hyvinhän tässä asiat on, vauva voi hyvin ja se on pääasia!

Maisa72 / rv 23
 
  • Tykkää
Reactions: memmu05
Hei vaan.

Kohtu oli tyhjä, alkamisen jäljet kyllä oli. Lääkäri passitti vielä verikokeiden kautta. Verikokeen mukaan raskaana ollaan. Huomenna selviää oliko keskenmeno ollut niin lähiaikoina, että ei vielä hormonit ole laskeneet vai onko raskaus jossain muualla. Itse toivon sitä km diagnoosia, olisi tämä raskaus tässä ja käsitelty ja voitaisiin katsoa eteenpäin.

Ja helvetti, on tämä paha paikka :'(
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


äitiys ja onni (40)...........3..............19.09.13 / TAYS
Odottaja 70 (40)............1yht..........29.10.13
tuulias (40)...................3..............05.11.13
Nicola73 (40)................2..............05.12.13
Sirppuliini (40)..............2..............10.12.13 / KÄTTÄRI
Maisa72 (41)...............4...............11.12.13
HillaKat (39).................6..............12.12.13
Joulu13 (40).................2..............13.12.13
Alexa (40)....................4..............21.12.13 / KOS
mamuska7 (39)............6..............01.01.14
Milla-Sofia (41)............7..............04.01.14
äiskä-73 (40)...............5..............18.02.14
TR (44).......................4..............08.03.14 / K-HKS
JohannaT (39).............1..............18.03.14
memmu05 (40)............1...............03.04.14




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 

Yhteistyössä