40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Iltoja täältäkin!Huh näitä kelejä ,allergiaperhe kun ollaan niin alkaa toivoo sateita ja mahan kaa alkaa olee tukalaa...Väsyttää tuon hemppan kaa vaikka toisaalta kaikki "rästityöt"oon tuon levon takia saanut tehtyä,esikoinen aloitti loman,mökkilomaan Kolme viikkoa ja silloin ois paremmat viikkot ,kyllä alkaa supistaa jos enemmän touhuun/rasitan mahaa ...kakkonen joko kauhee uhmaikä ja nää helteet huh mikä nurina koko ajan ..
äitiys ja onni ja Pätkis 24+ 2
 
Nyt hellettä pakoon sisälle hetkeks.

Pötkön tytöllä ihan just pieni käärylä, kuulumisia ootellessa. Nää helteet ei varmaan oloa paranna yhtään.

Me kerrottiin tuleville isovanhemmille vauvauutiset, mun äiti itkeä päräytti 9.lapsenlapsen olemassaolosta, toinen mummo oli kuulemma aavistanut. Mun maha ei anna enää armoa, se on aikalailla pyöreä. Viimeraskauden neuvolalääkäri piruili "kun on noin paljon lapsia ennestään, alkaa tuo mahakin jo venumaan nopeammin" Aivan kuin olis akka ollut kateellinen, hassu.

Äitiys ja onni: mun työelämä on yleensä tyssännyt ennen 20 rv, joten sekin tuossa heinäkuun lopussa olis täynnä. Kesälomat on suunniteltu töissä, joten en oo edes uskaltanu kertoa sinne mitään. Paniikkia kehiin. Mulla niitä supistelua on joka päivä sitten kun kerran alkavat.

Mulla oli viimeks poikaolo ja tyttö tuli. Nyt en edes uskalla aavistella, ehkä elelen hetken matkaa etiäpäin ennen diagnoosia.

Meillä tuleva viikko alkaa pelien ja urheilukisojen merkeissä. Tänään oltiin 4 tuntia kentällä, pikajuoksutreeniä ja pesistä, illalla vielä yhden harkat. Pihala 28 astetta varjossa, uima-allas viritetty pienimille, vissyä itelle...
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
Pökön tyttö (41)..........4..............01.06.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9./ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.2014
Alexa (40).................4...............23.12.13/ KOS
Joulu13 (40)..............2...............8.12.2013




Synnyttäneet:

 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Joulu13! Meitähän löytyy koko ajan lisää. :)

Pökön tytöllä taisi olla tänään käynnistys eli vauva on sylkyssä ihan näillä näppäimillä. :heart: :heart: Tuuhan sitten kertomaan synnytyskuulumiset ja vauvauutiset. :)

HillaKatilla ei sit oo töitä jäljellä paljon mitään enää! Toivon mukaan et kuitenkaan vuodelepoon joudu, sit on aika pitkä aika odottaa.

Mulla on nyt tavallaan se tylsä osuus raskaudesta menossa eli maha näyttää enemmän läskiltä vaikkakin kyllä selkeästi raskausmahalta ja LA:an on vielä ihan hirmu pitkä aika ja ei jaksaisi yhtään odottaa. Onneksi on kesä, niin viikot puoleenväliin menevät toivottavati nopeasti ja sen jälkeenhän ne sit vaan lentävät eteenpäin. Nyt on alkanut mietityttämään sekin että miten esikko ottaa uuden tulokkaan vastaan. Vähän surettaa se että hän menettää "vauvan" asemansa.

Meillä alkaa tänään sauna/pesuhuone ja WC -rempat. : / Sit on kämppä hyrskyn myrskyn ja paskainen seuraavat viikot ja remppaäijää tulee ja menee. No eipä ne nyt kai sentään iltaisin ja viikonloppuisin siellä hommia tee... Sit kun tää urakka on valmis, niin yläkerran kylppäri menee remppaan eli tätä sit jatkuukin tässä jonkin aikaa. Iuh, ei pal naurata. No pitää vaan miettiä lopputulosta eli sitä miten ihanat kylppikset meillä on sen jälkeen. :)

Sirppuliini 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Alku viikon MOROT kaikille=)

Tervetuloa Joulu 13 minunkin puolesta, upeeta kun porukka lisääntyy, hitaasti mutta varmasti!
Joulukuisia vauvoja tulossa jo useampi=)

Pökön tytöt uutisia taidetaan jännittää ja odottaa kaikki!
Sitä hetkeä että saisi itse sen käärön syliinsä ei kyl jaksais enään odottaa, kun lukee toisista ketjuista synnytyskertomuksia jää haaveilemaan siitä hetkestä kun on itse tuore käärö kainalossa, joskus tuntuu aivan käsittämättömältä että VAU saanko minä oikeesti vielä vauvan :heart: ihkua!

Koittakaahan jaksaa helteistä huolimatta, nauttia ilmoista ja raskaudesta!
 
PALJON ONNEA PÖKÖN TYTTÖ!!:flower:
Hyvä että voitte kumpikin hyvin, ihanaa vauva arjen alkamista tällepäivälle kun kotiudutte!!!
Ensimmäinen meidän porukan vauva syntynyt..siitä se lähtee:heart:
Omaa vuoroa odotellessa...

Odottaja 70, 19+1
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9./ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.2014
Alexa (40).................4...............23.12.13/ KOS
Joulu13 (40)..............2...............13.12.2013




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 
Hei kaikille,

mä voisin ilmoittautua myös tähän pinoon mukaan, kun täällä vaikuttaa siltä että täällä olisi pientä aktivoitumista sekä muita joulukuisia =) Olen seurannut joukuisten listaa, josta nyt kopioin vähän laiskuuttani...

25.05.13, 23:37 #115
Hei kaikille, olen seurannut tätä pinoa koko raskauden ajan, mutta viime vuonna koetun kkm:n vuoksi olen halunut pitää hiljaista profiilia... Olen seurannut myös paria muuta pinoa (+40 odottajat & km:n jälkeen plussanneet), mutta täällä aktiivisinta keskustelua.

Olin tällä viikolla NT-ultrassa ja edellisellä viikolla verikokeissa. Asun ulkomailla, kehitysmaassa, missä terveyspalveluiden taso on ihan eri luokkaa kuin Suomessa eikä tämän yhdistelmäseulonnan saaminen ollut ihan yksikertaista... Ultrassa kaikki vaikutti olevan hyvin. Verikokeiden saamista joudun odottamaan jonkun aikaa, kun näytteet lähtivät maan ulkopuolelle...Onneksi pääsen ensi kuussa Suomeen, jossa olen menossa myös lapsivesipunktioon. Nyt kun suurin pelko km:sta on hälvennyt, pelottaa iän tuomat riskit, 4-kymppiä tuli juuri täyteen...Viikolla 6 hCG oli yläkantissa, ja se edelleen mietityttää, voiko se merkitä jotakin.

NT-ultran tekeminen oli lähes mahdotonta lääkärille, kun tyyppini oli koko ajan väärässä asennossa tai liikkeessä. Aikaisemmassa raskaudessa toimenpide sujui ihan helposti, en tiedä pystyisikö kokenut lääkäri tähän vaikuttamaan. Suurin yllätys oli se että tyyppini oli jossakin vaiheessa haarat levällään ja totesin vaan, että toihan näyttää ihan pojalta, johon lääkäri sanoi että selvä tapaus. En vaan ole kuullut että tässä vaiheessa sp vielä näkyisi enkä usko että voisin olla viikoissa edellä, tähän ei viitannut myöskään mittaukset?? Olen käynyt muutaman kerran ultrassa, ja joka kerta on tullut eri LA, joissa +- päivän parin heittoa kierron mukaisesta laskurista. Uskoisin että näissä 1. kolmanneksen ultrista on aika vaikea saada täysin oikeata tulosta kun mittaukset on niin pienestä kiinni, käytän siis kierron mukaista laskentaa toistaiseksi.

*********

Nyt lähes 2 viikkoa yllä olevan viestin jälkeen odotan edelleen veriseulan tuloksia, vaikka niistä kai ei suurta iloa ole, kun ne meillä 40-kymppisillä kai joka tapauksessa hälyyttävät. Tänään tuli viikko 14 täyteen, mutta lapsivesipunktio on vasta viikolla 17 Suomessa. Kunpa vaan voisin sitä aikaistaa! Lähipiirissä tuli juuri huonoja uutisia ko. tutkimuksesta, mikä entisestään lisää epävarmuutta siitä, että onko kaikki hyvin. Onko muita lapsivesipunktiossa käyneitä?

Mun tiedot voi päivittää seuraavast
Nicola (73) 2. lapsi, LA 5.12. (päivitän kun olen käynyt ultrassa Suomessa), Kättäri (kai...? tämäkin vahvistuu kun pääsen neuvolaan Suomessa...)

Nicola73 -14-
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Sirppuliini (40)...........2................10.12.13/ Kättäri
Odottaja 70 (42).........1yht..........29.10.13
HillaKat (39)..............6...............12.12.13
äitiys ja onni (40)......3................19.9./ Tays
mamuska7 (39)...........6...............1.1.2014
Alexa (40).................4...............23.12.13/ KOS
Joulu13 (40)..............2...............13.12.2013
Nicola73 (40).............2................5.12.




Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (2 pvää yli LA)......poika (4050 g, 52 cm)


 
Itse olen kertonut heti kaikille lapsilleni. Vaikka on tullut parisen keskenmenoa, niin olen selittänyt, että toisinaan käy niin ettei vauvat selviä. Lapset ovat hyvin oppinut, ettei kaikki vauvat selviä. Ja haluan, että tietävät aikuisenakin, ettei keskenmenot ole vain "viallisten" ongelma. Kun sain ensimmäisen keskenmenon monia monia vuosia sitten, kaikki hehkutti kuinka hyvin heillä on mennyt jne. Kyllä sitä tunsi olevansa todella viallinen. Haluan lapsien tietävän, että keskenmenot ovat normaali luonnollinen asia.
Nyt itse odotan 10:tä ja rv 20+2. Nyt uskaltaa jo hymyillä. Tosin viime yönnä näin unta, että syöttelin uutta vauvaa letkuruokinnalla.
 
Heippa Nicola ja tervetuloa mukaan! Onpas sulla jännää kun odotat vauvaa kehitysmaassa, jossa mikään ei varmastikaan toimi kuin länsimaissa. Ja sulla on vielä tuo kkm ja haluaisi varmuutta jatkumiseen. Jospa ostaisit dopplerin, niin voisit sillä kuunnella sykkeitä itseksesi kotosalla?

Miksi menet tuohon lapsivesipunktioon? Eikö niskaturvotusta saatu mitattua? Kyllä se seulan tulos on ihan yhtä luotettava meidänkin ikäisillä, koska saatu suhdeluku suhteutetaan iän mukaan. Esim. mulla pari vuotta sitten kun olin 38 niin sain Englannissa suhdeluvun 1:24500 ja luulis että iän mukaan se olis ollut paljon paljon alempi. Suomessa ei ikävä kyllä tuota lukua saanut. Lapsivesipunktiossahan on omat riskinsä kuten varmaan tiedätkin. Istukkabiopsia olis vähän turvallisempi vaihtoehto jos noihin lisätutkimuksiin menet. Yleensähän niihin mennään jos on aihetta epäillä jotain poikkeavaa - ei siihen ehkä kannata mennä huvikseen..?

Sulla näkyi jo sukupuolikin! Mä luin jostain, että sukupuolielimet on tuossa vaiheessa jo kehittyneet, mutta harvemmin se näkyy ultrassa. Sulla on vissiin käynyt ihan mieletön munkki. :) Meillä ei kyllä todellakaan näkynyt yhtään mitään.

Toivon mukaan saisit mielenrauhaa ja voisit nauttia raskaudesta.

Ainiin mun on pitänyt kysyäkin että haluaisivatko uudet odottajat littyä Facebook-ryhmään? Siellä saa kirjoitella rauhassa ilman ylimääräisiä silmiä, mutta joutuu tietenkin paljastamaan henkilöllisyytensä. Ryhmä on salainen, joten siihen kuulumista eivät muut näe. Jos haluatte niin laittakaa yksäriä, mutta laittakaa siitä yksäristä tietoa tänne koska mä en ikinä muista käydä katsomassa postilaatikkoani. Uusista viesteistä ei käsittääkseni saa mitään ilmoitusta mihinkään..?
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Huomenta ja moro Nicola, upeeta että porukka aina vaan lisääntyy ja sitä myötä tietysti myös vilkastuu=)!! Tervetuloa siis joukkoon!
Lapsivesipunktioon en osallistunut, eikä sitä kyllä edes tarjottu, niskapoimun ja veriseulan jälkeen kun ei hälytystä tullut, jos pelkän iän mukaan katsottaisiin niin silloin tietysti hälyttäis. Itse murehdin tuota ikääni, mutta yritän olla ajattelematta sitä koska olen kuitenkin perus terve, ei ylipainoa, paineet alhaiset ja muutenkin siis kaikki ok=)
Rakenneultra parin viikon päästä sitä odotan ja jännitän!

Sirppuliini, kuinka paljon siinä facebook ryhmässä on porukkaa?
Se kyllä kiinnostaisi mutta kun olen tälläinen kalkkis ja vanha..:LOL:..en ole koko facessa, olen kyllä hiukan sinne tuloa harkinnut ja koneella muutenkin kaiket päivät nökötän =)
Mites muuten jakselet??.. mä ihan normisti mut kai se ikä sit näkyy jossain kun väsyneempi olen kuin aikaisemmissa raskauksissa.

Aurinkoista päivää kaikille:cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Odottaja siellä FB-ryhmässä on 27 jäsentä. Se on odottajille ja äideille eli siellä on kaikenkarvaista yli 40-vee äitiporukkaa.

Sulla on tosi vähän aikaa enää rakenneultraan! Sit alkaakin puoliväli olemaan käsillä ja ennen kuin huomaatkaan on vauveli sylissä. Voi että.

Mä jakselen tosi hyvin, kiitos kysymästä! Edelleen meinaa väsyttää illalla, mutta jos siitä pääsee yli vaikka vaan hetken lepäämällä, niin sit jaksan valvoa jo johonkin klo 23 asti mikä olis ollut ihan ennenkuulumatonta vielä joitain viikkoja sitten. :D Eli kait tää väsy alkaa vähän väistymään. Muuten ei oo oikein mitään oireita paitsi että vatsakumpi kasvaa. Nyt kun töissäkin on kerrottu, niin kasva vaan ihana kumpu. :)

Eilen dopplailin taas niin hassu vauva jumppaili siellä oikein kunnolla. Pidin anturia paikallaan masun päällä yhdessä kohtaa ja ei kuulunut mitään. Sit yhtäkkiä tuli potku ja samantien hirveen kovat sydänäänet tumpsutti. Sit ne haipui vähän ja loppui kuulumasta taas hetkeksi kokonaan kunnes taas tuli takaisin hollille ja potki ja jumputti. Siellä on vielä niin hyvin tilaa että nyt sit jumppaillaan kunnolla. :heart: Jumppaile vaan vauva pieni niin tulet vahvaksi.

Mä olen jo jutellut meidän 1,5-vuotiaallekin että äidillä on masussa vauva, mutta eihän se mitään tajua, repsu. :D Kovasti se kyllä tota vatsaa koskettelee kun se on isompi nyt ja nostelee paitaa ja kurkkii sinne alle. Että jotain muutosta on hänkin huomannut. :)

Ihanaa kun on näin lämmin - harmi vaan että joutuu olemaan töissä. :p Mieluiten olisin ihan muualla kuin täällä.

Ihanata loppuviikkoa ihanaiset!

Sirppuliiini 13+2
 
Huomenta kaikille!!

Onnea todella paljon niille, jotka ovat saaneet ultrasta hyviä uutisia. Kirjoitan kännykällä, joten mustaamiset ym. ei oikein onnistu.

Meillä np-ultra siis ensi tiistaina! Nyt alkaa jännittää jo todella paljon. Vuotoja ei ole ollut ja oireitakin riittää, eli kyllä tuolla luulisi jonkun kasvavan. Vatsan turvotus on laskenut, sormet ja varpaat ovat hieman turvoksissa.

Pelkään kyllä todella paljon ultran tulosta. Onneksi olen lomalla ja mökillä, niin riittää tekemistä. Maanantaina käydään vielä katsomassa mahdollista uutta kotia, saa sitäkin jännittää!

Oireina ovat: kuvotus, väsymys, arat tissit, pissahätä öisinkin ja armoton hengästyminen. Onko tätä muilla? Aivan pienet ylämäet ja raput ovat todella raskaat.

Äitiyspakkaus otetaan ja kaikki muukin pitää ostaa, kun edellisiltä ei ole mitään jäljellä... Meille ei siis pitänyt neljättä tulla, onneksi sain miehen ylipuhuttua!

Kertomisesta: töissä meillä tietävät kaikki uudesta tulokkaasta. Kerroin heti plussasta (tein testin töissä). He olivat niin isona tukena syksyn km:n jälkeen. Lapset eivät vielä tiedä, mutta isommat taitavat aavistaa jotain.

Tämä on nyt jotenkin kauhean turhauttavaa aikaa, maha näyttää vaan tosi lihavalta, ei ollenkaan raskaana olevalta. Liikkua en ole kunnolla jaksanut huonon olon takia ja kauhea stressi päällä, että onko tuolla ketään (turvotuksen väheneminen ei auta asiaa) ja onko vauva terve.

Pelkkää valitusta tämä viesti, anteeksi! Lupaan olla positiivisempi seuraavalla kerralla.

T: Alexa ja Olio 11+4

P.s. Tuo synnäri saattaa muuttua, kun kerta Naikkari on rempassa. Ainakin ultrat tehdään minulle Naikkarilla, vaikka toivoinkin pääseväni Kättärille.
 
Viimeksi muokattu:
Sirppuliini, sulla tulee ihana ikäero lapsille, juuri sopiva mun mielestä, tosin mulla aikoinaan kun koitin imettää vauvaa niin 2 vuotias karkas aina silloin ulos=)
aina ennen imetystä jouduin kiertään kaikki ovet että ovat lukossa..

Mulla liikkeet jo tuntuu niin selvästi että mieskin onnitunut/onnistuu ne jo päivittäin tuntemaan:heart:
Kovasti vauvan näkemistä kumpikin odotetaan jo:D..silti siihen on vielä ikuisuus..

Odottaja 70, 19+2
 
Alexa mä oon joutunut ramppaamaan pissalla öisinkin, mutta se on viime päivinä ehkä vähän helpottanut. Olisko alun aineenvaihdunnan kiihtyminen helpottanut ja kohtu ei vielä paina rakkoa niin paljon. Hengästymistä on myös ilmassa eli samoja juttuja täälläkin.

Miksi sua pelottaa ultra noin paljon? Mä en muista nyt olitko käynyt VU:ssa eli siis pelkäätkö sitä että onko siellä mitään? Miten olis dopplerin hankinta?

Mulla pompsahti maha ulos oikeastaan viime viikolla vasta eli rv 12 eli luulisin sulla käyvän saman. Pian sullakin se kumpu näkyy, älä huoli.

Mulla on kanssa ultrat Naikkarilla, mutta synnytys sitten Kättärillä ja näin kait kaikilla ei-riskisynnyttäjillä. Naikkarille ei oteta kuin 2000 - 2500 synnyttäjää tänä vuonna ja noista käsittääkseni suurin osa ennenaikaisia.

Odottaja pahimmassa (parhaimmassa?) tapauksessa lasten ikäeroksi tulee tasan 2 vuotta jos uusi tulokas päättää tulla pari päivää ennen LA:aa. :D Epäilen, että esikoinen kyllä tuottaa harmaita hiuksia, mutta toivon että ei ainakaan ulos karkaa keskellä kylmintä talvea. :LOL: Ei kyllä yhtään jaksaisi enää odottaa, että pääsisi tapaamaan vauvelia. Yksi kaveri sai vauvan viime yönä ja mäkin haluun! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Alexa
Iltaa vielä!!

Sirppuliini: En ole käynyt vu:ssa, joten en todellakaan vielä tiedä, onko tuolla elämää. Taustalla mulla on neljä km:a, joista viimeisin lokakuussa, sekin saa stressaamaan. Ja tietysti myös tämä ikä... Toivon kuitenkin, että kaikki on hyvin ja saan alkaa nauttia raskaudesta!...niin ja mitäs jos odotan taas tuplia???

Nyt lupaan olla rauhallisesti loppuviikon! Menen syömään grillihampurilaisia, NAM!!

T: Alexa ja Olio 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliini
Sirppuliini, täällä ei tehdä mitään seulontoja, ja vaikka lääkäri on toiminut Jenkeissä (jossa terveydenhuollon taso on kirjava) ei hänellä vaikuttanut olevan homma ihan hanskassa, joten mulla ei ole luottoa tuloksiin, kunhan ne joskus saan...Lapsivesipunktioon haluan, kun on kaikenlaista sattunut lähipiirissä ja vaikka KM saattoi tapahtua minkä vaan takia, niin kuitenkin sekin mielessä kummittelee. Olen tietoinen operaatioon liittyvistä riskeistä.

Mua kiinnostaa FB siinä vaiheessa kun raskauteni on "julkista tietoa" (siitäkin huolimatta että se on salainen) eli siis punktion tulosten jälkeen =)
 
Paljon onnea Pökön tytölle.

Minä olin np ultrassa keskiviikkona. Turvotus oli 1,9 mm ja siis alle 3 mm kriittisen rajan, joten olen hyvillä mielin. Tosin veriseula varmasti hälyttää ikäni puolesta ja lisätutkimuksiin olen valmistautunut. Reipas sikiö jumppasi ultran ajan ja kaikki näytti olevan hienosti. Viikkoja tuli koon perusteella hiukan lisää, + 5 pv, LA muutettiin ja nyt se on 8.12.

Hyvät viikonloput kaikille odottajille
 
Alexa oonkohan mä jotenkin naiivi kun en ole osannut ajatella omaa ikääni ollenkaan siltä kantilta että riskit olis kauheasti nousseet... :S Ehkä hyvä että en ole niin on ollut yksi murhe vähemmän. :D Kysyin muuten sen riskilukuni tänään neuvolasta kun oli esikoisen 1,5-vuotisnla. Oli aika hyvin tippunut kahden vuoden takaisesta (1:24500) kun nyt oli 1:7100.

Mutta ei sun nyt auta kuin uskoa että kaikki on hyvin. Tai sitten hommaat dopplerin ja kuuntelet sillä ja jos sykkii niin hyvä niin. Mutta kohtahan sulla onkin jo ultra. Mä kyllä tosin kuuntelen nytkin melkein joka päivä kun se on vaan niin ihanaa hetken kuulostella vauvan touhuja.

Nicola joo tossa tilanteessa on varmaan ihan hyvä käydä lisätutkimuksissa. Asutko sä siellä samassa maassa koko loppuraskauden/synnytyksen ajan? Hitsi olis kiva kuulla lisää sun tilanteesta, mutta kertoilet sit siellä FB:ssä. :)

Joulu Onnea hirmusti hyvistä ultrakuulumisista! Korjaan sun LA:n listaan. Ei se veriseula automaattisesti iän puolesta hälytä kuten mä tossa jo kertoilinkin. Kyllä se ikä suhteutetaan tulokseen - oli lukemat tippuneet edelliskertaisesta, mutta edelleen reilusti yli cut-of-pointin (1:250).

Mä shoppailen mammavaatteita Englannista minkä kerkiän. Totesin siellä asuessani että paljon kivempia vaatteita odotukseen ja valikoimaa paljon enemmän kuin täällä. Plus hinnat on inhimillisemmät. Mulla on kyllä vanhojakin iso laatikollinen, mutta pitäähän sitä nyt uuttakin ostaa. ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Sirppuliini 13+3
 
Sirppuliini, mun mielestä on hyvä ettet stressaa, todennäköisintähän on, että kaikki on hyvin! Mä soitin just mun klinikalle, jonne tulokset olivat tulleet. Ei kuulemma lisääntynyttä riskiä, eli ehkä vähän yritän rauhoittua nyt =)

Huh, en onneksi jää tänne synnyttämään, eli Suomeen toivottavasti joskus jo ennen virallisen äitiysloman alkamista, täytyy siitä keskustella työnantajan & suomalaisen lääkärin kanssa. Pääsen myös pian kunnon Suomi-lomalle, mitä odotan tosi paljon. Raskauden kannalta ihanaa tankata kohta suomalaista ruokaa, marjoja ja kesäkasviksia, elää ilman malarian pelkoa, ulkoilla raikkaassa ilmassa.... ja päästä omalle luottolääkärille.

Ulkomailla saattaa tosiaan löytyä mamma-vaatteita ihan eri tavalla kuin Suomessa. Viime raskaudessa kävin lomalla Jenkeissä ja siellä oli mielettömät valikoimat. Nyt mulla ei ole vielä mitään, on vaan erilaisia viritelmiä housuissa ja onneksi joustavia hameita...

Alexa, onnea ensi viikon NT-ultraan!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Nicola 14+2
 

Yhteistyössä