Hei kaikille,
mä voisin ilmoittautua myös tähän pinoon mukaan, kun täällä vaikuttaa siltä että täällä olisi pientä aktivoitumista sekä muita joulukuisia =) Olen seurannut joukuisten listaa, josta nyt kopioin vähän laiskuuttani...
25.05.13, 23:37 #115
Hei kaikille, olen seurannut tätä pinoa koko raskauden ajan, mutta viime vuonna koetun kkm:n vuoksi olen halunut pitää hiljaista profiilia... Olen seurannut myös paria muuta pinoa (+40 odottajat & km:n jälkeen plussanneet), mutta täällä aktiivisinta keskustelua.
Olin tällä viikolla NT-ultrassa ja edellisellä viikolla verikokeissa. Asun ulkomailla, kehitysmaassa, missä terveyspalveluiden taso on ihan eri luokkaa kuin Suomessa eikä tämän yhdistelmäseulonnan saaminen ollut ihan yksikertaista... Ultrassa kaikki vaikutti olevan hyvin. Verikokeiden saamista joudun odottamaan jonkun aikaa, kun näytteet lähtivät maan ulkopuolelle...Onneksi pääsen ensi kuussa Suomeen, jossa olen menossa myös lapsivesipunktioon. Nyt kun suurin pelko km:sta on hälvennyt, pelottaa iän tuomat riskit, 4-kymppiä tuli juuri täyteen...Viikolla 6 hCG oli yläkantissa, ja se edelleen mietityttää, voiko se merkitä jotakin.
NT-ultran tekeminen oli lähes mahdotonta lääkärille, kun tyyppini oli koko ajan väärässä asennossa tai liikkeessä. Aikaisemmassa raskaudessa toimenpide sujui ihan helposti, en tiedä pystyisikö kokenut lääkäri tähän vaikuttamaan. Suurin yllätys oli se että tyyppini oli jossakin vaiheessa haarat levällään ja totesin vaan, että toihan näyttää ihan pojalta, johon lääkäri sanoi että selvä tapaus. En vaan ole kuullut että tässä vaiheessa sp vielä näkyisi enkä usko että voisin olla viikoissa edellä, tähän ei viitannut myöskään mittaukset?? Olen käynyt muutaman kerran ultrassa, ja joka kerta on tullut eri LA, joissa +- päivän parin heittoa kierron mukaisesta laskurista. Uskoisin että näissä 1. kolmanneksen ultrista on aika vaikea saada täysin oikeata tulosta kun mittaukset on niin pienestä kiinni, käytän siis kierron mukaista laskentaa toistaiseksi.
Nyt lähes 2 viikkoa yllä olevan viestin jälkeen odotan edelleen veriseulan tuloksia, vaikka niistä kai ei suurta iloa ole, kun ne meillä 40-kymppisillä kai joka tapauksessa hälyyttävät. Tänään tuli viikko 14 täyteen, mutta lapsivesipunktio on vasta viikolla 17 Suomessa. Kunpa vaan voisin sitä aikaistaa! Lähipiirissä tuli juuri huonoja uutisia ko. tutkimuksesta, mikä entisestään lisää epävarmuutta siitä, että onko kaikki hyvin. Onko muita lapsivesipunktiossa käyneitä?
Mun tiedot voi päivittää seuraavast
Nicola (73) 2. lapsi, LA 5.12. (päivitän kun olen käynyt ultrassa Suomessa), Kättäri (kai...? tämäkin vahvistuu kun pääsen neuvolaan Suomessa...)
Nicola73 -14-