40+ odottajat Vol 3.

Minttu en oo oikein saanu kunnon selitystä sille streptokokille,en neuvolasta enkä äitpolilta,On kuulemma bakteerti joka on jokaiselle ihmisellä.Voi aiheuttaa synnytyksen ennenaikasen käynnistymisen.Saan penisilliiniä siihen ja uusinta testi viikolla 36.Synnytyksessä joudun antibiootti tiputukseen ja vauvan tilaa tarkkaillaan tarkemmin,siis jos se "kokki" vielä viikolla 36.
 
Heips ihanaiset!!!!:wave:
Little bear aivan ihana pieni nyytti sinulla, ONNEA KOKO PERHEELLE!:heart::heart:

Pitkästä aikaa piipahdan kuulumisia kertoilemassa. Vietin murkkujen kanssa ns. LAATUAIKAA kun hiihtoloman viettivät kotona.Toisin sanoen pyykkäämistä,kokkailua,ja siivoamista 24/7.:kieh::kieh:

Jospa nyt tässä huilailis ihan itse vuorostaan kun on taas talo tyhjentynyt.|O|O

Juu,käytiin katsomassa sitä taloakin,vesivahinko siinä oli ollut eikä myyjä halunnut että teetätetään siihen kuntokartoitus,joten kaupat jäävät tekemättä.

Varsinkin kun hän lauantai iltana soitti humalassa ja sanoi että myy talon jollekin toiselle "varmalle" ostajalle ellei tehdä kauppoja heti!!!!
Tuli vähän sellainen huijari fiilis koko miehestä.:eek::eek:

Mutta sama se,me asutaan tässä kunnes uusi talo löytyy...meni jo vähän fiiliskin koko touhuun, jäi niin sanotusti paskan maku suuhun.:mad:

Juu,jotain olen minäkin hömpötellyt vaaville,vaikka kaikki uusi jäikin käyttämättä viime raskaudesta.
"KULTA LENKKARIT" oli pakko ostaa,samoin kuin uniikki tuttipullot....siis todella tärkeät tarvikkeet!!!!!:LOL:

Minä jos kuka tunnustaudun tooooosi turhamaiseksi äidiksi...:saint::saint:

Mutta on se jonkin verran tarttunut kyllä mun mieheenkin,eilen meinasi ostaa hello kitty satukirjan!!!! kunnes asiaa tuumailtuaan totesi,ettei Onni-Jalmari ehkä tykkää vaal.punaisesta.:LOL:

Raskaus rintamalla kaikki hyvin,potkutkin taitaa tuntua,luulen niin, ja sydän äänet kuuluu tosi hyvin.:heart:

Alkuraskauden oireet ovat vähentyneet,enää ei tarvii niin usein juosta vessassa ja rinnatkaan ei ole enää niin mahdottoman arat,tosin mullahan tihkuu jo maitoa,joten ne liivinsuojat ovat jo käytössä.:whistle:

Voidaan kaikki tooooosi ihanasti ja paksusti!!!! :wave: Wiiwi 18+4
 
Oikein paljon onnea pikkukarhusta, Little Bear! Aivan äärettömän suloinen pieni prinsessa. :)

Pikku Myy, onpas hurjan matalat paineet. Ja muutenkin kuulostaa sun odotus nyt hankalalta. Tsemppiä! Onneksi sentään magnesium helpottaa kramppeja.

Sinivatukka, noista vauvantarvikkeista. Meillä oli sekä sitteri että Bumbo, molemmat kyllä olivat yhtä lailla käytössä. Tuo Bumbo toimi aluksi ihan syöttötuolinakin kun siinä voi istuttaa lyhyitä aikoja jo 4 kk iästä lähtien ja siihen saa myös pöytäosan, voin suositella lämpimästi. Vaunuista / rattaista on paha sanoa kun jokaisella on niin eri tarpeet. Meillä oli yhdistelmät ulkokärräilyyn ja sitten matkarattaat kauppakeskuksiin ja autossa mukana kuljetettavaksi. Pinniksen ehtii kyllä halutessaan ostaa myöhemminkin, vauva menee alkukuukaudet siinä äippäpakkauksen laatikossa. Ainakin Ipana nukkui ekat 6 kk vielä pienemmässä rottinkisessa ensisängyssä (isänsä vanhassa :)). Turvakaukalona meillä oli Maxi-Cosin Cabriofix ilman telakkaa ja ihan hyvin toimi turvavyökiinnitykselläkin. Mutta makuasia lienee tämäkin.

Närästykseen mä syön Gavisconea ja auttaa huomattavasti paremmin kun Rennie, kokeilehan sitä Sinivatukka.
 
Onnea tuhannesti Little Bear :heart:

En ole kauheasti kirjoitellut, kun tämä Japani tapahtuma koskettaa läheltä. Meidän Christina on siellä tällä hetkellä isovanhempiensa luona ja emme ole saaneet heihin yhteyttä. Se on vaikeaa, voimme vain odottaa kuulevamme sieltä suunnalta jotain. Liamin piti alunperin mennä tyttärensä kanssa, mutta tultuaan kipeäksi se jäi häneltä väliin.
 
Little Bearille: IHANAN NYYTIN OOTTE SAANEET!!!:heart:SUPERONNITTELUT!!!
MrsBree: Voi kauheeta! Onko Tämä tyttö miehesi lapsi? (anteeksi että kysyin!)
Kyllä voin uskoa että ajatuksenne ovat muualla nyt... PEUKUTUKSET SILLE ETTÄ HE OVAT KUNNOSSA JA TURVASSA!!!!!!!! Ihan kamalaa miten ihmiset menettävät rakkaansa ja kotinsa ja kaikki!! Että ajatelkaa miten vähästä yleensä ihmiset valittavat, menettää pienet asiat kyllä merkityksensä tuollaisen hävityksen kauhistuksen jälkeen!
Voimia teille!

WIIWI, onpas teillä ollut huono säkä talokauppojen kanssa!! Hyvä ettette ostaneet mokomalta huijarilta! Ties kuinka laho se talo olis ollut! Tosin onhan olemassa joku vuosimäärä milloin on oikeus perua kaupat jos ilmenee jotain esim.kosteusvaurioita yms...
Kiva että voitte hyvin kaikki!!:heart: Toivotaan että jatkuu loppuun asti!:)

ON: Enää 1 vapaa ja sitten töihin! Huomenna pakkaamaan äidin tavaroita kun hällä muutto kuunvaihteessa... sitä ennen kumminkin neuvola. Ja mun pitää äiti hakea sen jälkeen mut en kyllä sano mitä menoa mulla on, meillä ei tiedä kuin minä ja mieheni ja poikamme, ja haluan sen olevan niin siihen asti ainakin kun se kaikkein riskialttein aika on ohi,,, oliks se 3kk??

Muuten, onko kellään tietoa hammashoito maksutonta kunnalla kun on raskaana? Muistelen vaan sitä aikaa kun odotin nuorena... vai onko sekin muuttunut?
Vähän jänskättää se huominen neuvola... kai se hyvin menee!
 
minttu saa kysyä, ja olen täälläkin asiasta kertonut. Mieheni on ollut naimisissa Japanilaisen naisen (Iris) kanssa. Lapset ovat mieheni adoptiolapsia. Hän aikanaan avioituessaan Iriksen kanssa adoptoi naisen kaksi lasta, joiden isä oli kuollut. He adoptoivat yhdessä 2005 poikavauvan. Hänen vaimonsa kuoli syksyllä 2005. Joten lapsilla on edelleen isovanhemmat Japanissa. Vanhin lapsista Christina on 19v. Toivottavasti en selittänyt hirveän sekavasti.
 
Minttu. Minä kävin tuossa nt-ultrassa kaksikin kertaa. Kiertoni on tosi pitkä 42 päivää, mutta neuvolassa eivät ottaneet sitä huomioon, vaan laskivat ekan la:n kuukautisista. No, siitä sitten seuras se, että olin sekä verinäytteessä että ultrassa liian aikaisin ja molemmat piti ottaa uusiksi. Sinullahan on tänään neuvola, joten varmaan saat nuo lähetteet ja päivämäärät jolloin sinun on noissa käytävä. Onnea matkaan, alkuraskaudessa on aina niin epävarma olo, että noista tutkimuksista saa sitä varmuutta siihen, että todellakin on raskaana ja tiedon missä mennään.

Bugsy, minun käynnistetyt synnytykset ovat myös olleet järkyttäviä kokemuksia. Varsinkin ensimmäinen kun kätilöt eivät olleet ajan tasalla synnytykseni etenemisen kanssa ja ne supitukset olivat potenssiin sata. Toinen, vaikka olikin käynnistetty, meni kokonaisuutena paremmin, koska homma oli kätilön hallinnassa, eikä näin ollen niin kaoottinen kuin eka. Sitä niin toivoisi, että kokisi edes kerran ne luonnonmukaiset supistukset, eikä taas niitä "väkisin tehtyjä". Siksi olikin mukava lukea, että Discoveryllä, oli Taysissa kokeiltu tuota ballonkia. Kenenkään ei pidä kuitenkaan etukäteen pelästyä jos joutuu käynnistykseen. Siihen ei ilman syytä joudu ja lääkkeisiin jokainen reagoi omalla tavallaan.
 
PikkuMyy, sinulla on kyllä todella alhaiset verenpaine lukemat. Oliko ne vielä neuvolassa mitatut? Varmaan kohta antavat luvan lopettaa koko lääkkeen käytön, ainakin hetkeksi. Koitahan pystyssä pysyä.

MrsBree, hurjaa sinun seurata tuota Japanin tilannetta. Oletteko vieläkään saaneet mitään yhteyttä tyttäreen tai muihin miehesi sukulaisiin?

Isotikru, tervetuloa joukkoomme. Ja onnea.
 
Vielä vähän omaa napaa. Olen öisin nukkunut todella huonosti. Illalla saan unen kiinni helposti, mutta herään parin tunnin unien jälkeen siihen kun rintaani särkee. Kaurapussia lämmittelen vähän väliä ja torkun sen kanssa puolihorroksessa. Yleensä joudun ottamaan aamuyöstä särkylääkettä, jotta saan edes muutaman tunnin nukuttua ennen aamuherätystä. Tästä seuraa tietty se, että olen kuin zombie päivisin ja todella herttainen. Päivällä en osaa nukkua, yritetty on,mutta ei onnistu. Torstaina neuvola, jospa sais selvyyttä tähän ongelmaan. Meni nyt valittamiseksi, mutta olo o kamala.
 
Heips ihanaiset:wave:

Juu,meillä on ainakin ilmainen hammashoito,asutaan kainuussa. Harmittaa vaan kun juuri kerkesin ennen raskautta käymään,niin nyt menee tavallaan hukkaan se etuus..

Niin on mullakin 2 käynnistystä takana ja ensimmäisen jälkeen oli lääkäri merkinnyt papereihin ettei pitäisi toista kertaa käynnistää.

Eka kerralla joudun korkeiden verenpaineiden takia sairaalaan jo 2vko.a ennen La. Synnytys käynnistettiin sitten niiden paineiden takia ja lapsi tuli "räjähtämällä" sairaalan hississä,matkalla synnytyssaliin.
Repesin niin pahasti että "sisällekin" piti laittaa 27 tikkiä,en muista paljonko ulkokuori vaati kursimista,mutta paljon se oli.
Henkilökunta oli kauhuissaan tapahtuneesta,mutta lopulta kuitenkin kaikki meni hyvin ja asiasta jopa vitsailtiin,vieläkin kun joku kysyy pojaltamme missä on syntynyt niin hän sanoo että HISSISSÄ:LOL:

Toinen käynnistys oli myöskin paineiden takia,myös raskausmyrkytyksen vaara oli olemassa,siksi lääkäri päätyi käynnistykseen riskeistä huolimatta.
Ja yllätys,yllätys tämä oli niin ihana synnytys kaikin puolin.
Lapsi tuli ulos hengitystekniikalla,ja pelkästään aqua rakkulat apuna. Ja parasta,nyt mentiin jo saliin valmiiksi ennen käynnistystä.=)

Varsinaista synnytys kammoa ei ole jäänyt,mutta kuitenkin toivon että voisin synnyttää tämän normaalisti niin kuin nuorimmaisenkin.:saint:

Mites teillä muilla, onko miehenne lähdössä synnytykseen mukaan? Meillä vähän kiikun kaakun lähteekö,itse toivoisin että olisi läsnä,mutta miehelleni on jäänyt kauhea kammo juuri tuosta ensimmäisestä kokemuksesta,hän kun oli aivan varma että kuolen siihen.:(
Toisaalta hän nyt ajattelee että haluaisi olla läsnä juuri siksi että jos jotain tapahtuu...:(
joten ottappa siitä selvää...
 
Mrs Breelle iso hali ja voimia. Toivottavasti tyttö ja isovanhemmat ovat kunnossa.

Hammaslääkäri ei oo ilmainen mutta sinne pääseminen on ilmaisesti nopeampaa / helpompaa raskaana oleville. Ja Helsingissä siis näin.

Mies tulee mukaan synnytykseen jos saadaan esikoiselle hoitaja. Appivanhempiin en luota vaikka samassa pihassa asuvat, kun anopilla on epilepsia, Alzheimer ja diabetes ja saa ties mitä kohtauksia ennalta arvaamattomasti.

Myöhemmin lisää, kohta tulee siivoojat pitää lähteä "karkuun".
 
Takas evakosta. Olipa niin ihana tulla puhtaaseen ja tuoksuvaan kotiin, melkein liian ylellistä.

Wiiwillä oli oikein rentouttavan kuuloinen talviloma. :D Ja kauhean kuuloinen eka synnytys. :eek: En tiedä olisinko rohjennut itse raskautua uudelleen tuollaisen jälkeen. Repesin tosin minäkin esikoista pungertaessani (käynnistettiin siis myös) mutta en likikään noin pahasti vaikka jossain sisällä tikkejä ompelivatkin useamman.

Mua rupes nyt huolettamaan tuo raskausmyrkytys kun Wiiwillä oli molemmissa raskauksissa. Lääkäri sanoi mulle että toista odottaessa riski siihen on pieni vaikka ekasta oli kohtalainen myrkytys jonka takia käynnistys. Toivottavasti ei tule tällä kertaa.

Äsken Jumbossa pyöriessä hypistelin vaikka minkäsorttisia pieniä vauvanvaatteita muttan en ostanut ainuttakaan?!?! Jossain on nyt vikaa, ja pahasti. :D Sain ostettua vain trikoisen mammatunikan ja kaupan päälle tuli hirmuiset liitoskivut. Ei enää shoppailumaratoneja mulle näköjään.
 
Heips!!:wave:

Minttu kerrohan nla kuulumisia piakkoin,sulla taisi olla nyt se eka käynti,muistaakseni?:flower:

Meillä ei olla raskautta salailtu,tosin ei olla kyllä erityisesti asiasta huudeltukaan,viime raskaudesta toitotettiin joka suuntaan,hyvä ettei lehteen painettu ilo uutista.
Se km.jätti kuitenkin meidät vähän varovaisiksi asian suhteen.
Tuttavistamme ja vanhemmistani olen kyllä aistinut että ovat vähän huolissaan,ehkä enemmän minun jaksamisesta kuin pikkusen voinnista.

Itse voin kyllä muuten ihan hyvin,väsymys on vaan niiiiiin mahdoton ja nyt on "uutena" murheena tullut huimaus,mikä johtunee niistä heikoista veriarvoista.
Mulla on huomenna taas nla,jossa taas kuulee missä mennään...

Niin...kyllä minä uskon että ne miehetkin ovat vauvasta onnessaan,vaikkeivat sitä niin samalla tavalla hempeilemällä osoitakaan kun naiset.

Taitavat enempi miettiä käytännön asioita,pitääkö auto vaihtaa,riittääkö tilat ja rahat...ym.ym.

Mutta kyllä ne kuulkaa röyhistelevät rintaansa ja syystäkin,että ovat saaneet tämän ikäiset tyttöset tiineiksi.
MEILLÄ AINAKIN,EI MENE PÄIVÄÄKÄÄN,ETTEIKÖ ASIASTA MAINITSISI,KUINKA MAHTAVAT SIITTIÖT HÄNELLÄ [/B]ONKAAN!
Olen vaan tuumannut,että,ne on kyllä sitten todella mahtavat.:LOL::LOL:
Mieheni on siis 46v. ja itsekin jo 43v.

Oletteko muuten ajattelet kysäistä sukupuolta??? muutama täällä jo tiesikin kumpi on tulollaan.

Itse aion kysyä,mutta mies ei halua tietää,ja aikoo lähteä ultraan mukaan,eli täytyy varmaan jotenkin passittaa se lopussa ulos että voin kysyä tiedon,eikä hänen jännityksensä siitä kärsi.:saint:

wiiwi rv.18+6
 
Täällä sitä taas ollaan. Ei sitten niin mitään edistystä ja taas ens viikolla mennään. Nyt painoarvio 4 kiloa, joten ihan kovin montaa viikkoa ei jaksais enää odotella.

Ei mitään lääkkeellisiä käynnistyksiä aleta tekemään, vaan ensi viikolla laitetaan se ballonki systeemi, ehkä. Jos eivät ole paikat synnytysosastolla ihan täynnä. Muuten sitten taas siirtyy.

Paikat ei lupaile sinnepäinkään, että synnytys voisi alkaa.

No, ei kai auta kuin odottaa. Olishan se pitänyt arvata.

Ja täällä ei todellakaan ilmaista hammashoitoa.

T Läpeensä kyllästynyt Bugsy :kieh: 39+0
 
Tsemppiä Bugsylle, odottavan aika on pitkä..... Toivottavasti ei paljon veny kun vauvakin on jo noin hyvän kokoinen.

Wiiwi, tehän voitte pyytää että kätilö kirjoittaa vauvan sukupuolen lapulle ja antaa sen sulle, näin mies ei kuule mutta sä saat tietää. Eikä miehen tarvi häipyä minnekään kesken kaiken. Ja toista huimauksesta, mullahan sitä oli ja pahana mutta meni ohi omia aikojaan eikä siis johtunut matalasta Hb:sta tai muistakaan veriarvoihin liittyvistä.
 
Heips!!!

Juu toi lapulle kirjoittaminen onkin ihan hyvä juttu,ei siis käyny mielessäkään,PÖHKÖ MINÄ!

Koko ajan olen ajatellut et se huimaus johtuis niistä veri arvoista,mut taitaakin olla siis ihan normi raskausoire...ihan siis silmissä "pimenee" mut en ole tajuttomaksi "heittäytyny" kuitenkaan.

Onkos muuten kellään tietoa mistä vois kysellä sellaista vauvarinkkaa,en siis tarkoita rintareppua,vaan ihan oikeaa "rinkkaa" mikä on tarkoitettu vauvan kantamiseen esim.patikoidessa ja metsässä kulkiessa.

Tämä on siis sellainen samantapainen kuin r.reppu,mutta tässä on alumiiniputkista runko ja on siis tosi turvallinen esim.kun kyykistelee tms.

Olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa,mutta joka paikassa on noita perus reppuja tarjolla.

Tiedän että niitä joku valmistaa,mutten nyt muista firman nimeä,vaikka kuinka miettisin kuumeisesti.
 
Tämmöistä Deuter Kid comfort II:sta me joskus katottiin, kaverilla myös käytössä, osti Huutiksesta. Mutta katsoin että tuo sopii vasta istumaan oppineesta ylöspäin 22 kg saakka. Eikös esim. Manduca olis ihan hyvä aluksi, siihen kun voi laittaa lapsen ihan pienestä lähtien?

Me hankittiin Manduca ja Pipa matkustaa siinä edelleen vaikka on kohta 2v. Tosin mä en jaksa sitä kantaa mutta miehen selässä matkustaa lenkkeillessä ihan tyytyväisenä. Kun Pipa oli ihan vauva, käytiin mm. Pyhällä patikalla niin että Ipana oli kantoliinassa ja hyvin meni.
 
Tämä foorumi onkin ihanasti vilkastunut, kiva juttu!! Ja uusia masunkasvattajiakin on taas tullut joukkoon, TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE!!
Taavi, sun rintaoireet kuullostaa kyllä pahoilta. Koitin muistella, että olitko se sinä, jolta tuli jo rinnoista maitoa ?? Siinä tapauksessa sulla voi olla rintatulehdus. Mutta saat siihen selvyyden kun menet seuraavan kerran neuvolaan...toivottavasti.
Mrs Bree, hengessä ollaan mukana, että tyttärellä on kaikki kunnossa siellä Japanissa. On se kumma juttu, ellei tuollainen luonnonmullistus saa ihmisiä ajattelemaan ja lopettamaan kaikenmaailman turhan sotimisen. Elämä voi muuttua hetkessä :(
Wiivi, kyllä me naiset sitten ollaan merkillisiä, kun halutaan kokea lapsen syntymä uudelleen, vaikka takana olisi kuinka kivulias synnytys. Maailmaan tehtäisiin varmasti paljon vähemmän lapsia, jos synnyttäjä olisi naisen sijasta mies ;) Toisaalta mikä ihana tunne kun saa vastasyntyneen kivun ja tuskan jälkeen rinnalle. Sellaista tunnetta ei voi verrata mihinkään muuhun tunteeseen, niin suurta rakkautta!!
Little Bear...todella paljon onnea pikkukarhusta. Miten sitä malttaa odottaa, että itse on samassa tilanteessa.
Huimauksesta sen verran, että mullakin oli sitä jossain vaiheessa, ei onneksi enää. Välillä oli ihan mentävä istumaan tai pidettävä seinästä kiinni kun meni ihan mustaksi. Esikoisen aikaan huimasi erityisen paljon ja silloin pyörtysinkin kaupassa.
Omaan oloon...vähän on alkanut kävely tuntumaan iikävältä, kun tuntuu kova paineen tunne alhaalla. Jos suoraan sanon, niin kävely varmaan muistuttaa välillä sellaiselta, kuin olisi kakit housussa ;) Mutta työn puolesta on oltava liikkeellä ja välillä kovalla kiireellä. Tulikin just mieleen, että pitäisi koittaa jos tukivyöstä olisi apua. Ei mulla sellaista ole, mutta pitääpä hankkia! Vaavin potkut senkun voimistuu ja usein se potkii just rakon suuntaan, hyvä ettei lirahda housuihin ;)
Hammaslääkärimaksusta sen verran, että maksulliseksi on mennyt täällä. Aikaisemmissa raskauksissa oli ilmainen, mutta ei enää.
tupuna71 23+0
 
MOI!
Onpas tullut tekstiä...huh! No Hyvä että tännekkin tulee enemmin välillä!
Kiitos kannustuksista kaikille!
Joo kävin neuvolas ja eka ultra olis tossa viikolla 11 tienoilla, voi olla että aiemmin rippuu milloin saan ajan... se on alakautta tehtävä ultra, ja viikolla 19-20 tehdään se toinen, joten viel ei pääse jännityksestä.. Ja verikokeilla tutkitaanmyös kromosomipoikkeavuus-arvot. Ja lapsivesipunktiota ei enää tässä iässä automaattisesti tehdä vaan tarpeen mukaan...sit Helsinkiin lähete jos näkevät aihetta.

Joo sit 3 viikon päästä uus neuvola-aika kun ei aika riittänyt.
Nyt Pitää lopettaa, myöhemmin lisää kommentteja jne.
 

Yhteistyössä