40+ odottajat Vol 3.

Ihania masuja ihanaiset :)
Mulla taitaa viimesin masukuva olla viikolta 26,pitäs ton isännän ottaa uus nyt kun viikkoja tulee täyteen 29.Huomenna äitipolille ultraan,ihan eri fiiliksillä tällä kertaa kun ei tarttee kauheesti jännittää,vauva liikkuu reippaasti päivittäin niin ei tarvitse sen takia huolehtia.Huomenna sit saadaan painoarvio että miten isoksi Prinsessa on jo kasvanut.Palailen huomenna asiaan kunhan pääsen kotiin sieltä äitipolilta :)

Kiitos Morticia lohtuhalista:hug:
Niin, risteily tuli ma heitettyä ja ihan hyvin meni, ostin sellasen :hug:pupun laivalta tulevalle pieniäiselle=) jotta ois jotain konkreettistakin! Ja sitten otin karaokebaarissa Nikoaita, se on alkoholiton eikä kukaan epäillyt mitään! Mun mies tietty tiesi!

Lomaa enään 6 kokonaista päivää jäljellä, sitte tiistai vapaata jolloin mulla on se neuvola, keskiviikkona aamuvuoroon töihin:kieh: pakkohan se on vaiks on jo ehtiny tässä tottua ettei tarvii mennä, ollut jo yli 2 vkoa...
Oireet suht vähäiset, nivuskipuja jonkin verran, alamahaa nippailee välillä ja pissalla saa ravata ainakin 2 krt yössä näinkin alussa, mitä se on sit kun pidemmälle mennään??? Nukkuminen aika huonoa, herään aamuisin niin aikaisin ja en saa uudelleen unta vaiks edellisenä iltana valvonut kuin myöhään, että väsymys painaa!!|O

oon yrittäny lenkkeillä, ja vatsalihaksia vähän harjoittaa kun on lässähtäny täysin viime vuodesta... onnettomuuden jälkeen oikeastaan lopetin aktiiviliikkumisen, viime talvena viel kävin jääkiekkoharjoituksissa(!) harrastemielessä tietty (harrastanu talvesta 2007....). Nyt sen jätin heti kun alettiin yrittää lasta... kun siinä on riskinsä vaikkei meillä taklatakaan:LOL: Kiva jengi on, ja heitä on ikävä. En ole uskaltanut nyt mennä edes kattomaan hallille kun kyselyitä satelee.... Facebookissa oon vaan kertonut että selkä kipee ja niin edelleen... kylhän se joskus tulee ilmi mutta se on sit sen ajan murhe.... sais sen ultran käytyä ja sitte oottaa että suurin riskiaika on ohi niin sitte vois ehkä kertoakin!

Uimassa ajattelin mennä käymään ennen loman loppua kun en oikein noita kovin rankkoja lajeja uskalla. Pelottaa että saan k-menon niin paljon että senvuoks yritän välttää....

Joo sori tuli nyt omaa napaa....
Tosi ihania massukuvia!!! Minä en viel laita kun ovat toistaiseksi läskimakkaroita mitä näkyy!!! Pitää juu koittaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti... ettei sit lopussa oo 10 kg ylimääräistä laihdutettavaa!!! Noin kävi 2 edellisestä raskaudesta ja ne jäi kaikki pitkäks aikaa ja se ei ollu kivaa!!!!! Eikä oikein ollu aikaa harrastaa ku mies töissä ja 2 pientä kotona.....

Tsemppiä Taaville ultran.Se on kerrassaan mullistava kokemus ;)
Morticia,hyvin jaksan tehdä kahta työtä. Päätyön luonteen vuoksi on kiva mennä kodin ulkopuolelle töihin. Nykyistä työtä olen tehnyt 14v.Aloin sitten opiskella työn ohessa lähihoitajaksi, valmistuin reilu vuosi sitten. Sen ajan olen nyt sitten keikkaakin tehnyt. Tarkoitus olisi äitiysloman jälkeen siirtyä kokonaan hoitoalalle,samaan paikkaan missä nyt olen keikkaa tehnyt....tällä hetkellä ainakin ajattelen näin. Katsotaan sitten josko se mieli vielä muuttuu;)
Täällä jännäillään mukana,että milloin alkaa vauvoja syntymään.Tulkaahan naiset kertomaan sitten kuulumisia!
Koitanpa minäkin lisätä ultrakuvan.

Kiitos Taavikin ymmärtämisestä!
Oireista vielä, tissit on ollu hiukka arat jonkin aikaa, tuntuu että ne olis jopa kasvaneet! En tiedä onks kuvittelua vaiko ei.....
Isot tsempit ultraan!!! En voi käydä lukemassa kaikkia pinoja kun alan pelätä itsekin että asiat ei ole kunnossa! Kuin pitkällä sulla onkaan?
Mulla tänään tasan 5. Onks se niin että sydän alkaa lyödä tällä viikollla vai oliks se jo edellisellä? Jostain luin että näitä aikoja kuitenkin!:heart:

Pikkumyy, osanotot sulle kamalasta kokemuksesta:hug: kyllä se on takuuvarmasti vaikea paikka vaikka ei ole ehtinyt pieneen tutustuakaan, ainakin minä murtuisin jos nyt tää pikkuinen ei pysy kyydissä:eek: mutta luotan nyt siihen että pysyy ja teen kaikkeni jotta hänen olisi hyvä olla!!!!
Voi kun mäkin oisin noin pitkällä, sullahan on enään 2 ja puol kk laskettuun???!!! Peukutukset sullekin!

Huomenia kaikille!

Ensinnäkin onnea niille, jotka ovat saaneet nyyttinsä.

Pahoittelut kovia kokeneille. Pahoja asioita, joita ei voi käsittää...Eikä aika aina paranna, vaan se vain hieman vie pahimman terän ....

Täällä odotellaan paksusti lähenee synnytystä.

Ei haittaa vaikka syntyis jo, mutta kun kaikki muut on menneet n. viikon yli, niin eipä taida olla toiveita. Toisaalta kun seurannassa on tuo rd, niin uusi koko arvio on ens tiistaina. Mitään käynnistelyjä ei voida tehdä, koska kaksosten sektio on takana, mutta luonnonmukainen ballonki systeemi voisi olla yksi vaihtoehto.

Siis onko kenelläkään kokemuksia ballonki systeemistä tai onko kukaan edes kuullut?

Alapää on kyllä niin tulessa aika ajoin ja maha tippunut jo ajat sitten niin, että kohta raappaa maata. Mutta ei kai muuta vaikutusta kuin hankala kävely ja nukkuminen. Mutta helppo hengittää eikä närästä.

Pakko vaan ajatella, että jokainen päivä vie lähemmäs ja onneksi tulee kevät!!!!!

Jälkeenpäin aina ajattelee, että mikäs kiire sitä oikein oli synnyttämään ja haikeana muistelee, niin se naisen mieli on muuttuvainen.....

Omalla kohdalla onneksi vähän on tempperamentti viime päivinä laskenut, voi sääli tätä kotiporukkaa mitä ovat saaneet kestää......

T:Bugsy 38+1

Viimeksi muokattu:
Sinivatukka! Kiitos osanotoista!! Miten oot onnistunut noin pitkälle naamioimaan???? Vihjeitä otetaan vastan!! Toki se on talvella helpompaa kuin lämpimään aikaan jolloin vaatteita on vähemmän! On mulla ainaki sellnen tunne että jo ennen kesää kaikki töissäkin jo tietävät:eek: koitan naamioida se niin että oon syövinäni kaikkee herkkua töissä ja sitte kotona ollessa en syö niitä! Oiskin niin helppoa! Musta ei ole yhtään kivaa jos alkavat selän takana kuiskimaan varsinkin kun tietävät meidän viimevuotisen tragedian.... Mut eihän sille mitää voi jos juoruilevat, ilkeyksiä en aio kyl sulattaa vaan lauon kyl päin naamaa jos sellaista rupee kuulumaan!!!! Ei se kellekään kuulu arvostella tällaista asiaa, vai mitä ootte asiasta mieltä??? Onko teille kukaan sanonut rumasti, on sinivatukka ja pikkumyy kommentoineet mut miten muut??

Ja Tupunalle myös kiitos, valon pilkahdus on todellkin tullu meidän elämään, sen huomaa kaikesta, intoa on tehdä asioita ja mennä ja olla ihmisten kans tekemisissä tullut nyt tosi paljon. Pitäis koittaa myös rentoutua, tää koneen kanssa naputtelu on yks keino. Mut koko ajan mietin mitä pitää seuraavaks tehdä??? Stressi pois jo olis syytä ajaa:stick:
Joo on se tosi että lapset on elämän suola!!!!=) Mulla ainakin on ihan mieletön ikävä niitä aikoja kun oli joulupukki, pääsäispupu ja tivolit jne! Ajatelkaas että saamme elää nekin uudelleen, ja tulee intoa ja kaikkea muuta niin paljon mulla ainakin että täyttää tän tyhjän kohdan sydämessä!:heart: Meidän edesmenneellä on AINA paikka siellä, se ei muutu miksikään, voi kun sekin toivoi pikkuveljeä, sanoikin sen joskus eläessään:( nyt kun se käy toteen niin on jo liian myöhäistä!:'( Nyt alkaa itkettää.....
Sä et ainakaan pelkää liikaa rasitusta... tosin raskaushan EI ole sairaus, vaan pitäis elää niinkuin tavallisesti paitti tosi rankkoja juttuja välttää, kait se oli eka kolmannes??? Ja sit lopussa.

Bugsy!
Tooooosi isot onnentoivotukset synnytykseen!!!!!!!!
Mulla se vasta marras(?)kuussa edessä!!!! Eli tosi kauan saa tuhdata! Mulla esikoinen meni 1994 2 vkoa yli ja 1996 kuopus 3 pv etuajassa joten vaikea sanoa miten nyt käypi!!!

Tupunan masuasukki... :heart:

Bugsylle tsemppiä synnytykseen, jospa kohta pääsisit tositoimiin.

Minttu, mä sain kans alkuraskaudessa juosta kaiket yöt vessassa mutta nyt se on toistaiseksi loppunut... vain alkaakseen jonkin ajan kuluttua uudeleen kun vauva alkaa olla sen verran iso. Ja kuule, jos joku alkaa sua raskauden takia jotenkin arvostelemaan tai nälvimään niin samalla mitalla vaan takaisin. Ei nää asiat kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Mulle ei kukaan kyllä ole poikkipuolista sanaa sanonut... tai no äiti nyt rohkeni epäillä jaksanko mä kahden kanssa mutta sekin vaan ihan aidosta huolesta eikä ilkeilläkseen.

Kohta pitäis lähteä ajelemaan Klaukkalaan, pikkuneiti pääsee moikkaamaan kaveriaan ja vähän purkamaan ylimääräistä energiaa. Toivottavasti kaverin äiti ei ala synnyttää kun ollaan siellä, muistakseni hällä on LA jo ollut. :)

En mä ihan jatkuvasti keikkaa tee,2-8 vuoroa/kk. Ja tässä alkuraskaudessa en ollut ollenkaan kun olin kipeenä. Ensin oli pahoinvointia,kokopäiväisesti viikot 6-14 ja siitä kun pääsin niin tuli se monta viikkoa kestävä flunssa. Ihan alussahan en tehnyt mitään ylimääräistä, kun niin pelkäsin keskenmenoa.
Mulla oli Minttu aluksi rinnat kans tosi kipeät ja kasvoivatkin jonkun verran. Sai siis ostaa ihan isommat liivit.Ja pahoinvointia rv 6-14,siihen auttoi hieman kun muisti syödä 2tunnin välein.Vaikka ei mikään maistunut, niin väkisin vain jotain pientä. Vessassa sai ravata n.2-3 kertaa yössä ja päivälläkin usein, se on nyt kyllä rauhoittunut. Kerta yössä riittää. Paleleminen oli kans yksi oire.Koko ajan oli ihan hirveen kylmä ja väsymys aikamoinen.
Nauti ja iloitse Minttu ihan rauhassa uudesta tulokkaasta. Jokainen täysjärkinen ihminen iloitsee teidän puolesta. Eihän vauvan tarkoitus ole ottaa edesmenneen lapsen paikkaa, hän elää aina teidän rinnalla...Elämä on välillä niin raadollista ja pahansuopia ihmisiä on aina. Ne täytyy vain jättää omaan arvoonsa.

Heips taas kaikille :)
Ultrassa käyty ja kaikki näyttäs olevan kunnossa.Prinsessa painaa 1,126kg elikkäs ihan on oikeen kokonen Nyytti masussa.Neiti istuu nöpötti ja viuhto jaloillaan ja käsillään.Ihanan profiilikuvan sain ja laitan sen tännekin kunhan vaan ehdin sen skannata.
Ihmeitäkin mun kohdusta löytyi...toinen pienempi istukka!!Tää Nyytin istukka on etuseinässä ja sit tää toinen on takaseinässä ja sitä istukkaa ei ollu viime ultrtassa että sinne se on nyt jostain tupsahtanu.
Lääkäri ihmetteli mun sokerirasitus tuloksia,aivan samalla tavalla kuin minäkin itse.Rasituksen tunnin arvo oli epänormaalin korkea 12,9 ja nyt kun olen mitannut sokereita niin en millään saa edes yli 8.Eilenkin ihan testimielessä napostelin karkkia ja mittasin sokerit ja oli vain 6,3.
Verenpaineetkin on melkeinpä liian alhaiset(mulla on verenpainetauti),lääkitystä on jo puolet vähennetty ja joudun nyt varmaan vähentämään sitä vielä lisää mutta prempi näin päin kuin että ois paineet taivaissa,aika ihme juttu tuokin.
Minttu positiivisuutesi on ihanan raikasta ja tarttuvaa,kiitos sinulle siitä :)
Kaikille hyvää päivän ja viikon jatkoa :)

Oi miten lutuinen pikku Nyytti. :heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Aika erikoista tosin että kaksi istukkaa, en oo ikinä kuullut....

ON: iski taas hirveä huimaus, en tiedä mistä johtuu. Tai no, vois arvailla että liian vähästä juomisesta. Aamulla oli ihan hyvä olo mutta kun olin autoillut Klaukkalaan ja takaisin alkoi pyörryttää, varsinkin pitkällä ollessa mikä on kummallista. Toivottavasti tää menee pian ohi.

Mullahan tää raskaus alko tuplaraskaustena mutta ei ole se toisen menehtyneen vauvan istukka.Kuulemma joskus voi käydä niin että kohtuun kasvaa toinenkin istukka ja mulle tää on kasvanu viimesen 2 kuukauden aikana,aikasemmin sitä ei oo ollu siellä.Asiasta ei tarvitse olla huolissaan.Ja mullahan on ollu kivuliaita supistuksia viimeset 2kk mutta paikat on kiinni ja hyvässä kunnossa:) Lääkäri vaan totesi että lepoa supistusten jälkeen mutta niistäkään ei tarvitse olla huolissaan.

Omanapaisesti aluksi ultrakuulumiset. Kaikki vauvalla ok. Kätilö tutki tarkasti joka kohdan, meni vauvan sanamukaisesti päästä varpaisiin ja luetteli koko ajan mitä etsii, mitä löysi ja mm. miten sydän toimii ja sen rakenteet. Lopuksi vielä kertas päinvastaisessa järjestyksessä varpaista päähän, näyttäen meille missä mikin on ja miten hänen mielestään kaikki on niin kuin olla pitää. Istukka on etuseinässä ja vauvan painoarvio nyt rv21+5 433grammaa, mikä vastaa viikkoja. Rd-diagnoosin kun saanut, niin tuo oli valtava helpotus, jostain täältä juuri luin, että jopa 700grammaa oli jollain rd:läisellä ollut jo näillä viikoilla. Sukupuolta ei sitten kysytty. Kovasti sitä mietittiin etukäteen miehen kanssa ja lopulta päädyttiin tähän ratkaisuun. Ennestään kun on sekä tyttö että poika sukupuolella ei meille ollut mitään merkitystä, joten mennään sitten näin.

Kovasti tekisi teille kaikille mieli kommentoida kirjoituksianne, mutta sauna kutsuu, jos sen jälkeen jaksaisin vielä kirjoitella. Mukavaa kun tämä palsta on piristynyt teidän uusien odottajien myötä.

Kiva kuulla että Taavillakin hyvät ultrakuulumiset. :) Tajusin muuten että meidän ultrassa ei painosta ollut mitään puhetta, pitää katsoa onko se merkitty korttiin... vauvan paino siis.

On kyllä kiva kun on enempi viestejä ollut viime päivinä, jatketaan vaan samaan tahtiin.

Meille rantautui tänään oksennustauti. Iso tyttö alkoi yrjötä pari tuntia sitten ja mies just sanoi että mahassa kiertää. Toivottavasti mä ja pikkulikka ei sairastuta yhtä aikaa.

Voi miten iiiiihunia pikkisten ultrakuvia:heart:

Morticia kovasti pikaista paranemista tauti pöpöisestä:heart:
Huuus tauti pois poikkeen teidän kimpusta..:stick:

..miulla täällä tänään myös masu ollut luiruna:$..toivottavasti ei äidy kunnon taudiksi..on jo näitä PMS oirehia ihan tarpeeksi..en jaksa uskoa raskauteen tällä kiertoa kun ei tunnu missään, mitään..:(..tänään dpo10 ja kolmesti negaa jo hätähousuna dippailtu:whistle:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä