40+ ODOTTAJAT, vol 2

Aamulla testailin himmeän, haalean plussan..nyt dpo12 ja vielä pari päivää tätä kiertoa.

..en uskalla iloita vielä ja olla onnellinen..en sitten millään..vaik-ka "aivot" huitelee jo melkein synnytyksessä asti..:D..en kuitenkaan sydämen vielä suo tätä ihan uskoa..

Pelottaa sikana, että elokuinen kemiallinen toistuu..ja tälle kun et itse mitään voi, odottaa vaan pitää!

Mukavaa tätä päivää kaikille:wave:
 
40 ja plus


22 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (40)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.2011
Padmashree (40)....1 lapsi...............9.2.2011
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011
PikkuMyy68(42).......3. ja 4.lapsi.........3.6.2011
wabisabi......................................................

20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Kohta alkaa olla kaikki sisarukset koolla, keskiviikkona äiti menee sairaalaan sisään tarkempiin tutkimuksiin ja olemme hänen suhteen viisaampia, ehkä saamme myös vihdoin virallisen diagnoosin. Tuli samanlainen paniikinomainen olotila kuin kahdeksan vuotta sitten isän sairastuessa ja menehtyessä pian. Kaikki tämä tuntuu olevan niin sekavaa, onneksi halusimme toisen lääkärin mielipiteen asiasta jonka nyt varmaan saamme.
Mur mur Nythän on sinun vuorosi plussata ja tulet tänne joukkoomme masua kasvattelemaan. Minunkin pitää masupäivitystä tehdä, kun on taas hiukan pyöristynyt :) :heart:
MrsBree ja lahja 18+0 (huolta täynnä)
 
Mur-mur:ille peukkuja ja onnen sätehiä !!!
Olet aina niin ihana jutuissasi, että pakko käydä kurkistamassa täällä ja muualla.

Omaa napaa sen verran, että paremmin tämä keskenmeno mennyt kuin viimeksi.
Sellainen olo ollut, jos vielä yritettäis mekin....
Vielä pitäis saada mies tähän ajatukseen mukaan;)

Muille kanssa mukavaa lämmintä syyspäivää !
 
MrsBree ihuna masu siulla!!!!:heart:
..kyllähän mie mieluusti tänne pinoon tulisin..

Jaksuja&voimia kovasti sille suunnalle:hug:

Pinsari kaunis kiitos:)

Onpa kiva, jotta voit hyvin ja hirrrrrrmusti plussatuulia vielä laitan tulemaan!!:heart::wave:
 
Viimeksi muokattu:
LB ihanan tarkkojan kuvia sinun lääkäri saa tuolla ultralla. Kiva kuulla sinusta.

Siiri hvyä, kun on oli sinulla hyvä loma. Nyt loppurutistus töissä sinulla töissä, jos tulee liian raskaaksi niin käy lääkärillä.

Mur-Mur
toivottavasti huomenna sinulla on vahvistunut viivanen testissä!

Mrs Bree voima, vaikeaan tilanteeseen, onneksi sinulla on sukua, jonka kanssa jakaa huoltasi äidistäsi.

Minä saankin vanhat vaunut lainaan, siis oikeasti vanhat yli 20 v. Niiden lisäksi ajattelin hankkia sellaiset tukevat isohkoilla pyörillä oltevat matkarattaat. Näillä sitten katsotaan miten sujuu, jos ei pelitä niin ainahan voi sitten muutta suunnitelmaa. Tänään hain äitiyspakkauksen postista, oli aika isoa vaatetta siellä ja värit on kyllä platkut, joitakin reippaampia oli joukossa. Lisäksi ihmettelin, kun osassa bodeista oli pesu lämpötilana 40 astetta. Luulisi, että voisivat sen verran edellyttää, että saisi pestä 60.
 
Viimeksi muokattu:
ohoh! Nyt mur-mur peukut pystyyn tämän päivän testille! Toivottavasti vahvistuu ja pysyy mykana pikkunen :heart:

Oivikki :wave: Varmaan ihana saada se äitiyspaketti. Mulla vähän sormet syyhyää, että pääsis ostelemaan jotain pikkuvaatteita. Vielä oon yrittänyt hillitä itteeni...pari pukkuvaatetta ollaan saatu ja niitä pitää välillä hypistellä :)

Vaunuja kans ollaan kateltu, mut mä oon ihan pihalla niiden kans. Täällä oikeestaan aika vähän sellasia makuumallisia myynnissä, enimmäkseen ovat niitä sellasia istumamalleja vähän isommille. Täällä äidit kantelee pientä vauvaa sylissä tai rintarepussa..
pitää nyt kattoo mitä sit ite kannattaa ostaa.

Kaikille mukavaa tiistai päivää!
 
Toivottavasti mur-mur plussa vahvistuu!!:flower:

Aion ottaa torstaina sen kausi/possurokotuksen... Aikooko joku muu ottaa? Vähän hirvittää mut otan kuitenkin. Kuulin et olis tulossa erityisen ärhäkkä influenssatalvi joulukuusta alkaen!

Tänään rv 34+5
 
Voi PikkuMyy68 , tuo äidin vaisto on joskus niin kumma, mutta uskotaan ja toivotaan, että toinen pysyy mukana.

Onnittelut Mur-Murille, onni on joskus niin pienestä viivasta kiinni.

Itse en aio rokotuksia ottaa, en ottanut sikapiikkiäkään viime vuonna, enkä ainoatakaan influessarokotusta ikänäni. Mutta se joka haluaa, niin ottakoon, ei se minulta pois ole.

Kamala hysteria vaan velloi koko talven. Saas nähdä, mikä elukkatauti tänä vuonna iskee maailmaan, onhan tuota hullunlehmäntautia, lintuinfluenssaa ja sikaflunssaa jo ollut.
Vois kohta jo arvauksia laitta peliin, olisko koirakuume, ai niin penikkatauti se ei voi ainakaan olla, entäs kissanhikitauti, ai niin, tokmoplasmoosi, no entäs hiirikuume, ai niin, lavantautiakos ne levittivät ja ruttoakin.
(Mitenhän ne on maatiloilla saanut ainoatakaan elävää lasta?)

Ei ole tarkoituksena olla ikävä ihminen, mutta kun aina joku tauti on tulossa ja uhkaamassa koko maailman väestöä.
Liian hygeenistä on nykyään ja siksi eivät myrkytkään enää tehoa, eikä puolustuskyky toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaunis teille peukutuksistanne ja tsempeistänne:):heart:

Tuollainen hailukainen, se tämänpäiväinenhin(ylin testi/dpo14) viivanen oli - vaikkakin hieman vahvistunut.
Napauta kuvaa suuremmaksi!!
Päiväpisuun dippasin, sunnuntainen oli aamu sellaiseen.


..en oikein vie-lä-kään jaksa uskoa pysyvään plussaan..toiveita pikkasen on..
Dippailen ke tai to vielä yhden testin ja sen mukaan sitten toimin..jos tarvetta, käväisen hcg:n määrityksessä viikolla, soitin jo lääkäriltä lähetteen.
 
Viimeksi muokattu:
Mur-Mur ihanaa, että viiva on vahvistunut! Se aika kuluu nyt niin hitaasti, rukouksia ja hyviä toiveita sinne lähetän.

Jääris tuota rokotusta mietin itsekkin, en ole vielä päättänyt, se sika osuus siinnä mietityttää. Minä olen sen influennssa rokotuksen jo vuosia ottanut (kuulun riskiryhmään, minulla on astma). Vielä sitä mietin, mutta influenssaakaan en haluaisi sairastaa nyt raskaanaollessa, sen verran olin kipeä viimeksi. (olen pari elämässäni sairastanut, toisen jälkeen oli joku tulehdustauti vuoden ajan parin kk välein). Jokainen tekee tosiaan niin kuin itsestä on parasta.

LB sitähän on sellaisiakin kevyitä rattaita, joissa saa istuimen ihan makuuasentoon, vaikka ei ihan koppaa olisikaan, mutta tuo kantaminen kuulostaa hyvälle, toisin kesällä varmaan aika kuumaa hommaa siellä teillä kantaa pientä.
 
Kovasti onnea Murmur!!! Toivottavasti viiva vahvistuu.

Ja pahoittelut Pikkumyylle! Mulla oli kans sama tilanne tämän raskauden aikana, että toinen alkio oli kuollut jossain 7-12 viikon välissä, kun seuraavassa ultrassa ei enää näkynyt ollenkaan. Mutta toinen selvisi ja ihan hyvin taitaa siellä masussa mennä. Ainakin meininki on siellä välillä senoloista, että taitaa viihtyä hyvin. Nyt jo viikko 25 lähti käyntiin, joten älä stressaa ollenkaan.

Aurinkoisen kirpsakkaa päivää kaikille!
 
Murmur onnea viivasta...kyllä se siitä vahvistuu. Mulla tuli alkuun niin hailukka, ettei sitä juuri nähnyt vaikka seuraavan pvän verikokeessa hienot lukemat.

Pahoittelut Pikkumyy! Onneksi toinen on kyydissä ja voi hyvin. Tsemppiä!

Omaa napaa... tänään oli neuvola ja vaikka olenkin murehtimisen mestari (kohtukuoleman koettuani), menin vailla huolen häivää neuvolaan. Kaikki olikin mainiosti ja painoakaan ei ollut tullut lisää ja tuo lääkärin kammoama korkea hemppa (135!?) oli vitamiinien lopettamisen jälkeen pudonnut 110. Vauva jumppaili kovasti siinä kätilön kanssa jutellessa ja kun ruvettiin sykkeitä kuuntelemaan ne olivatkin ihan hurjat... 170-200! Siinä sitten odoteltiin muttei pikkuinen rauhoittunut. Menin vielä odotushuoneeseen ja kätilö otti vastaan toisen äidin ja yritettiin uudestaan ja ihan sama juttu. Kätilö sinänsä ei ollut huolissaan eikä äippäpolin lääkärikään, mutta lähettivät mut sitten kumminkin polille ctg:hen ja ultraan. Onneksi jo ctg näytti moitteettoman kurvin ja rauhallisemman pulssin. Ja vihdoin ultraan päästyäni myös ultrassa kaikki hyvin. Mutta paniikki iski jo moneen otteeseen kun päähän tulvahti nuo neljän vuoden aikaiset tapahtumat. Varmaan hyperventiloin siellä neuvolassa niin että päässä huippasi enkä uskaltanut mennä bussilla sairaalaan (10 min matka !) vaan piti ottaa taksi. Mutta onneksi pikkuisella kaikki hyvin ja tulipahan todistetuksi että mun paniikki ei ole aina ennakkoaavistus pahimmasta. Mutta nyt olen ihan henkisesti poikki, eli kotiin päikkäreille. Onkos kellään vastaavaa kokemusta hurjista jumppapulsseista?


Hienoa keskiviikkoa kaikille

_lokakuu_ 31+3
 
murmur :flower: :heart: kyllä se taitaa olla sinun vuorosi :)
myylle :hug:

Äidillä ei sittenkään ole ollut aivoverenvuotoa vaan paha verenkiertohäiriö, pieni tukos josta lievä toisen puolen halvaus johtui. Täydellinen toipuminen mahdollista. Toivomme niin. Tukos liuotettiin ja huomenna tilanteen tarkistus. Sen jälkeen alkaa kuntoutus, ehkä kuitenkin pääsimme säikähdyksellä.:heart: Minullakin alkaa hiljalleen flunssa parantua. :)

MrsBree & Lahja 18+3
 
Hienoa mur-mur. Minä pitelen täällä sormet ja varpaatkin pystyssä.

Kurjaa PikkuMyy. Itselläni kun on nuo 4-v-tupat, joilta raskausaikana etenkin toiselta oli paljon ongelmia, niin perehdyin aiheeseen. Aika monella toinen uupuu matkan varrella, etenkin alussa, mutta toinen sinnittelee hienosti loppuun saakka. Toivotaan, että olet yksi noista.

Oivikille tsemmpiä muuten vaan ja lokakuulle myös tsemppiä ! Nuo pulssin kohoamiset ja sellaiset varmaan (lue yleensä) ihan harmittomia. Minullakin oli toiseksi vanhimmalla välillä hurjia lukemia, kun stressasin itse liikaa ja huono asento yms.

Meidän pikku-neiti on tosi ihana. Nuo Disney-D-vitamiinitipat ilmeisesti eivät hänelle sovi. Pidin yhden päivän väliä ja selvä merkki. Palaan vanhaan kunnon Jekovitiin.

Kaikki patologinen on nyt suljettu pois tuon marmoroituvan ihon suhteen. Erikoinen ilmiö noin voimakkaana kyllä on. Itse olen aika väsynyt, kun tuo hemppa on vielä niin alhainen sen voimakkaan verenmenetyksen takia. Niin, että lokakuu päinvastoin reservejä, reservejä. Minulla oli 138 lopussa. Menetin siis mitattuna 1,6 l ja vielä lapsiveden mukana aika lailla. En edes tiedä, mitä oli alimmillaan. nyt sitten 112, mikä on minulle tosi huono, kun normisti n. 150.

MrsBee olemme lähdössä ulkomaille noin 4 viikoksi talvella. Viime keväänä kävimme Thaimaassa ja Miamissa. Nyt kiinostaisi Kalifornia mm tai Väli-Amerikka. Mitäs suosittelisit ? Kannattaisiko vuokrata huoneisto ? Entä asuntoauto ? Ja-a tsemppiä sinunkin odotukseen. Kadehtittavan hyvännäköinen tuo masusi. Olen kyllä itsekin onneksi nyt laihtunut 12 kg ja lihoin raskauden aikana vain 6-7 kg. Olen siis saanut noita pojilta jääneitä kiloja jo vähän pois.

Discovery ja Amalia (oikea söpöliini)
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas,nyt tuntuu jo paremmalta kuin tiistaina.Nyt täytyy keskittyä tähän Nyyttiin toden teolla,virkeältä kaverilta vaikuttaa kuten lääkäri ultratessa sanoi :)Maanantaina koulun penkille ja sitä kestääkin sitten 4 kuukautta.Viime yö ilman unilääkitystä kun mies hiero saunassa suolalla ja "puhdisti" minut.Ens viikolla energiahoitajalle univaikeuksien takia,mies tilannut ajan minulle sinne,odotan sitä innolla ja toivon saavani apua siitä,onhan se parempi kuin napsia pillereitä niin että pää on ihan sekasin.Lumisateista päivää kaikille :)
 
Ihan ekaksi..
MrsBree todella ihana, jotta äidilläsi ei henkeä uhkaavaa vaaraa enää - hälle pikaista paranemista ja teille läheisille jaksuja kovasti:hug:

_lokakuu_ hyvä, jotta pikkinen siellä voinut - säikähdyksestä huolimati, oikein mainiosti!!:heart:
 
Tuollainen iltapäivä pisusta..
..kummasti väri näyttää levinneen - ei sitä livenä ole!..

Tänään siis dpo16 - rv 4+2 oviksesta laskien..
Huomenna käyn vielä siellä hcg määrityksessä ja sitten maaanantaina(1.11) uudemman kerran(jos tarvis..)

Tänne halajan kovasti, mutta viipyilen vielä tovin kuumeilijoissa..:)
..kattellaan nyt hetki..

Kiitos kovasti peukutuksista&Onnen toivotuksistanne!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
PikkuMyy siellä pieni nyt tarvitsee masussa kaiken mamman lämmön&rakkauden kasvaakseen!!:heart:
..joten hyvä uni olisi tärkeää..hienoa, että mies huolehtii siusta:)!

Jaksuja&voimia:kiss:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä