40+ ODOTTAJAT, vol 2

Mistähän ihmeestä noi ilmavaivatkin oikeen johtuu? Ilmavaivoista ja umpimahasta olen kärsinyt aina, mutta niin monelta kuulee, että raskaus lisää noita vaivoja. Niin kuin nyt sullakin tuo ilmajuttu. Voiko hormonit olla syynä sulistovaivoihinkin?

Mä vallan kadehdin tota sun seksi-intoa :whistle:. Mulla ei oo käynyt edes mielessä - tosin suurelta osin johtuu varmasti siitä, että mies on muualla ja niin ollen mulla ei ole ollut stimulanttiakaan. Vähän mua valmiiksi jo huolettaa, ett'ä mahdanko halutakaan/osatakaan enää - kun ollaan oltu jo kuukaus eri paikoissa. Vähän yli viikko vielä niin sitten se selviää.
 
Mulla ei normaalisti oo ilmavaivoja kauheesti mutta nyt tuntuu että ei tartte ees mitään syödä kun on jo ilmaa mahassa,ei oo ollenkaan kiva.oiskohan hormonit asialla ja muuttaahan tää raskaus koko kroppaa päästä varpaisiin.Mä oon ollu tulevien Nyyttien iskän kanssa reilun vuoden ja tän vuoden aikana ei olla erossa oltu kuin yks 3 viikon pätkä kun mies oli Malesiassa,tiukkaa teki sillon.Ennen tätä suhdetta olin 4 vuotta yksin ja ehdin tottua yksinoloon,siksi aluksi olikin vaikeaa kun mies halusi olla yhdessä 24/7,nyt se vaan tuntuu hyvälle.Muutettiin yhteen asumaan kun oltiin oltu 3 kk yhdessä ja nyt sit jo vauvat tulossa,nopeella aikataululla ollaan menty eteenpäin mutta miksi odottaa jos tuntuu hyvälle ja mulla alkaa kohta ikä tulla eteen,miehellä sen puolesta ei ois vielä kiirettä mihinkään :)
 
Pikkumyy68 Aika samantapaista meininkiä meillä =). Me ollaan seurusteltu Algion (kaverin keksimä lempinimi tälle) isän kanssa vasta helmikuusta asti ja toukokuussa se muutti mun luokse. Alusta asti alettiin lapsia toivoa ja "tehdä" :). Syyskuussa mies muutti ulkomaille ja mä menossa viikon kuluttua perään. Kummallakaan meillä ei ole lapsia ennestään, ja kun ikä tulee mulla vastaan, niin ei jääty mekään odottelemaan, vaan melkein heti mentiin tarkastuksiin ja aloitettiin hoidot. Inssi ei tuottanut tulosta, mutta tää ICSI onneksi onnistui. Oli hassu fiilis, kun aamulla oli alkionsiirto ja iltapäivällä saatoin miehen kentälle. Joka ilta rukoilen ja pyydän yläkerrasta apua, että meidän Algio pysyisi matkassa ja syntyisi terveenä pikkuvauvana ens kesänä. Pidän sutkin - ja kaikki muutkin tietysti - rukouksissani mukana. Ei anneta pelon vallata meitä, eihän.
 
Hysteriaminnes kauas oot muuttamassa?Mä oon ollu aika rauhallisella mielellä tän raskauden suhteen vaikka mulla on se yks km takana.tai sit en vaan oo osannu vielä hermoilla kun ei Nyytit vielä liiku että tuntis todellakin olevansa raskaana.ja olen kyllä sellainen ihminen etten etukäteen osaa murehtia,se mikä tapahtuu tapahtuu ja sille ei sitten voi mitään.totta kai toivon että saan Nyytit kesän alussa syliin asti...tuntuu aivan uskomattomalta ajatella että saan kaks vauvaa yhdellä kertaa,ois mulle yksikin kelvannu.Mun iskä on kaksonen ja totesinkin miehelle juuri sinä päivänä kun saatiin tietää tuplapotista,että onneks tää kaksosuus on hypänny mun sukupolven yli :D mutta toisin kävi.Mietin sen verran kuitenkin että joutuu ostamaan kaikkea kaksin kappalein ja kaksosille ei oo kauheen nättejä vaunuja :( Samoin olet sinäkin ajatuksissa mukana ja kaikkee hyvää toivon sekä sulle että jokaiselle täällä.Ihana kun on tämä paikka minne saa kirjotella.
 
Pikkumyy68 Mulle siirrettiin kaks alkiota, mutta se toinen vaan sen takia, että olis menny muuten roskiin, kun oli kuulemma niin huono ja rubunen, ettei se kumminkaan jatkais :(. Mutta mä en halunnut sitä roskiin vaan ihan viimeiseen asti toivoin että saisin kaksoset. Mä olen pienestä tytöstä asti toivonut että saisin kahdet kaksoset :). Yhdetkin olis riittänyt ;). Nyt tulee kesän jälkeen kiirius, kun olen jo innoissani suunnitelemassa että heti perään toinen - kun aika loppuu muuten.

Meillä on muuten sama LA :)
 
Pikkumyy68 On oikein oikein hyvä asia, ettet osaa mennäasioiden edelle ja kuluta energiaa turhan murehtimiselle. Mä otan sen tavoitteekseni myös.

Oireista, en kyl tiedä on r-oireita vai oilisko muutenkin ihan jäässä melkein koko ajan. Must tuntuu että mä oon palellut viimeiset viis vuotta viime kesää lukuunottamatta. Nii, ja Välimeren rannalle koiran kanssa lennetään ens viikolla, hui :)!
 
Hei kaikille! Ajattelin ilmoittautua tällekin palstalle, kun olen sentään huimat 41 vee :D, vaikken osaakaan sanoa, kumpi dominoi nyt enemmän: ikä vai lapsettomuushoitotausta... Ehkä kumpikin kollektiivisesti, kun huolia on ollut jo vaikka muille jakaa, vaikka raskaus ei olekaan vielä kovin pitkällä.

Hysterian muistakin tuolta 35+ hoitopalstalta. Ihana tavata uudelleen, ja vielä täällä onnellisemmalla puolella!

Oma historiani on sellainen, että asustan ulkomailla (Englannissa) ja mieheni asuu toisessa maassa - tosin meillä on joustavat työt, joten vietetään yli puolet ajasta yhdessä. Mentiin tutkimuksiin noin vuosi sitten kun vauvaa ei alkanut kuulua ja ikäkin alkoi huolettaa. Nyt sitten muutaman hoitoyrityksen jälkeen ICSI onnistui, plussasin, ja tänään onkin jo 11+5! Ultrissa on ollut kaikki hyvin (tosin NT-ultra on vasta huomenna) ja olen ollut todellinen onnenpekka, kun en ole edes oksentanut kertaakaan. Muut vähemmän hirveät raskausoireet ovat kyllä olleet ihan selviä, mutta huolta on aiheuttanut tuhruvuoto, joka alkoi jo viikolla 7... Se on ihan hailakkaa vaaleanruskeaa vuotoa, jota tulee minimaalinen määrä ehkä muutaman päivän välein. Lääkäri on kehottanut olemaan murehtimatta, mutta arvaahan sen, että minähän murehdin, jos vain siihen tarjoutuu mahdollisuus... :kieh: Doppleri on osoittautunut todelliseksi siunaukseksi tuhruttelun keskellä, ja ennen kuin doppleri alkoin toimimaan, niin investoin tietysti omaisuuden ylimääräisiin ultriin =)

Tässäpä tärkeimmät. Kivaa, kun täällä on kaikenlaisia ihmisiä alkuraskaudesta loppuraskauteen ja taustaseuraajiakin mukana!
 
Mrs Bree voi oletko vieläkin sairaana :hug:, paranemista!

Hysteria minullakin aluksi meinasi vatsa mennä kovaksi, ostin bona luumusosoetta ja sitä pistelin purkin päivässä jääkaappikylmänä joko jugurtissa tai raakana, vähän auttoi.

Wasabi tervetuola mukaan! Tuo vuoto on niin rassaavaa. Minulla oli alkuraskaudessa noin 2 vkoa pääasiassa ruskeaa vuota, pelkäni niin paljon. Hyvä, kun olet saannut rauhaa siitä doplerista ja toivottavasti se vuoto pian loppuu. Minulla on myös hoitotausta ja tämä raskaus alkoi 1. ivf 1. pass:in tuoloksena.

Uskomatonta, jotenkin tässä olen nyt havahtunut siihen, että tässähän alkaa olla raskaus jo näin pitkällä! Ehkä se, että nyt on alkanut pahoinvointi vihdoin olla taka-alalla.
 
Viimeksi muokattu:
PikkuMyy, Hystis miulla oli -04 raskaudessa juuuuri saman oloisia oirehia kun teillä: masua turvotti ja pie-ni-kin määrä evästä, sai olon kumman "täydeksi/ähkyksi" - eväs usein siihen kurkun/rintalastan kohdille jämähtävän melkeinpä tuntui, monasti laatta sitten lensihin:$ Yäks!!

PikkuMyy
, miulla esikko tytär täytti 18v kun nyt - 6v täyttävä poikaseni, oli syntynyt..voi kun siitä tuntuu olevan jo iäisyys..:rolleyes:

Tervetuloa uusille - Wabisabi, tämä on ihana pino, jossa kohdataan yhdessä(virtuaalisesti)elon ilot&suruthin!:wave::heart:
..mie tosin vain täältä "taustalta"..

Nuo tuhruvuodot ovat kyllä stressaavia ja peloittaviahin - jaksuja:heart:
 
Viimeksi muokattu:
heipä hei kaikille :) ihana olotila pitkästä aikaa,olen saanut nukuttua 3 yötä suht hyvin ja se kyllä tuntuu elimistössä.Oon heränny vain kolmesti yössä veskiin ja nukahtanu samantien kun oon takas sänkyyn tullu,unilääkkeillähän tää uni on saatu aikaan mut jospa näitä ei kauan tartteis syödä.Tarkotus ois vaan saada katkeamaan toi kauhee hyppely yön aikana,ennen unilääkettä heräsin n.10-15krt yössä.
 
Mulla sattuu niin järkysti oikea kylkiluu tai jokin siinä kohdassa et yritän olla koko ajan vinossa kun silloin sattuu vähemmän. Yritin maata vas. kyljellä jolloin oletin vauvan "valuvan" vasemmalle puolelle mut ei... Vois välillä sattuu vaikka vasen puoli mut ei koskaan sieltä ja vauva tykkää olla oikealla puolella. Tätä oon jatkunut pari viikkoa ja melkein itku tulee kun toi kipu on jatkuvaa ja varsinkin istuessa. Kyllä sen hetkelliseseti kestää mutta kun kokoajan... Oletan tämän johtuvan perätilasta koska aikaisemmissa raskauksissa en ole vastaavaa kokenut enkä myöskään perätilaa. Mietin vaan että kun on vielä reilu 6 viikkoa la:han ja vauva senkun kasvaa niin onkohan multa alin kylkiluu poikki jo la:n aikoihin. Silloin kun vauva ultran ajaksi kääntyi oikekin päin (ovela vauva), olo helpottui huomattavasti ja mistään ei sattunut. Sitten taas samana iltana se kipu alkoi muljahdusten jälkeen.

Tänään siis rv 33+4.
 
Täällä on aivan samoja tuntemuksia. Samoin jos oikein nopeita liikkeitä tekee tai kääntyy nopeasti esim. sängyssä.
Juuri eilen illalla oli samainen kokemus, tuntuu, että nyt repes jotain. Mutta niin kai sitä on ollut aikaisemmissakin raskauksissa, muistaakseni.
Kaksosraskaudessa vaan paikat kasvavat paljon nopeammasti. Itselläni ei silloin ollut kaksinverroin esim. pahoinvointia, mutta väsymys oli aivan järkyttävää, olisin voinut nukkua ja nukkua, eli aivan päinvastoin kuin sinulla PikkuMyy68

Ja äiti murmelille äärettömät pahoittelut!

Jaksamisia kaikille omiin tilanteisiinne!
T:Bugsy
 
Jääris onpa asennon löytänyt tuo sinun pikkuinen, kun kylkiluita painaa. Koska sinulla on seuraava käynti nlassa? Miettivätkö siellä sitä kääntämisasiaa. Minulla vielä kääntyilee pikkuinen paljon on välillä poikittani, välillä pää ylhäällä ja välillä (harvemmin) pää alaspäin. Näin ainakin luulen tuntevani, potkuista päätellen ja pään "työntämisestä". Tosin mistäs minä sen oikeasti tietäisin :).

Pikkumyy hyvä, kun saat nukuttua paremmin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

Oivikki ja Suoma 26+2
 
Oivikki ens viikon torstaina on neuvola. Silloin tulee rv 35 täyteen. Luin että kääntö pitäisi tehdä rv 35-36 tai muuten voi olla liian myöhäistä. Ja viime viikollahan tiistaina mulla oli se neuvolalääkärin ultra ihan sen takia että olis saanut lähetteen kääntöön taysiin. Mutta tosiaan vauva päätti siksi päiväksi kääntää itsensä oikeinpäin joten totesivat ettei tarvetta lähetteeseen... Kun pääsin kotiin niin tunsin kuinka mahasssa käännyttiin taas perätilaan. Neuvolalääkäri ultraa kai vain tiistaisin joten jos ens viikon torstaina neuvolatädin mielestä käsikopelolla vauva on väärin päin niin pääsisin kai vasta sitä seuraavana viikkona neuvolaultraan jolloin rv melkein 36 (tays vaatii ensin neuvolaultran ennen kuin lähetettä voi tehdä eli pelkkä käsikopelo ei riitä) josta sitten tehtäisiin lähete taysiin josta taas kestäisi varmaan kutsun tulo ja oltaisiin jo ainakin rv 37:O. Taas on tuskan hikikarpalot otsalla kun tuota mietin.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkumyy68 Ymmärrän oikein hyvin että ajattelet tän olevan sun vika raskaus, etenkin kun sulla on lapsia entuudestaan ja nyt tulee viel kaks yhel kertaa :). Se on ihana asia :heart:! Mulle vasta tässä iässä sattui kohdalle sopiva isä lapsilleni, ja siksipä toivoisin olevani edes muutaman vuoden nuorempi, että ehtis saada useamman lapsen. Toki olen kiitollinen tästä yhdestäkin, jos Luoja suo sen selvitä ja kasvaa ja syntyä. Ennen kuin tapasin tän mun nykyisen miehen, olin jo ehtinyt haudata ajatukset että saisin koskaan olla äiti, mutta nyt kun se näyttää mahdolliselta, alan toivoa sitä isoa perhettä, josta olen aina haaveillut. Jotenkin siitä on tullut vielä suurempi haave, kun omat vanhempani ei ole elossa enää, joten olen tavallaan yksin. Siis vaikka en yksin olekaan, kun on veli ja ystäviä ja nyt mieskin. Niin ja koira tietysti :).

Mulla on hirveä huoli jatkuuko tää ja saanko tosiaan vauvan kesällä syliin ja huomaan toisinaan ajattelevani kylmästi ’ihan sama’ / ’hälläväliä’ –meiningillä. Varmaan koitan alitajuisesti suojella itseäni pettymykseltä. Ja kuitenkin samaan aikaan tiedostamattomasti suunnittelen kuinka onnellisesti kaikki menee ja että jonain päivänä mul on ainakin kaks lasta. Voi elämän kevät on naisena olo monimutkaista.

Mukava kuulla, että olet Pikkumyy68 saanut nukuttua edes välillä. Uni on niin tavattoman tärkeää. Mä olen jo niin tottunut tähän huonounisuuteen ja unettomuuteen, etten osaa ees kuvitella nukkuvani joskus kolmea tuntia putkeen. Sulla kumminkin 15krt yössä herääminen kuulostaa ihan hurjan rankalta, hyvä että saat sen kierteen katkaistua. Mulla ei ole ollut mitään noita kuuluisia repäisykipuja, eikä kyllä mitään muitakaan mahatuntemuksia. Mahassa ei oo edes nippailuja! Eilen illalla tuli noin minuutin kestävä ’menkkapolttelu’-tunne ja siitä tietty pelästyin, mutta se meni ohi. Välillä mietin että ei mahassa mitään elävää voi olla kun ei mitään tunnu.

Wabisabi MOIKKA :)! Kiva kuulla susta! Tämä on oikein ihana pino :heart:. Onko teillä miehen kanssa pitkäkin välimatka? Kumman maassa te oleilette silloin kun yhdessä olette? Kurjia tollaset pelotteluvuodot :(. Onneksi on ultrissa osoittautuneet harmittomiksi. Miten NT-ultra meni? Pahoinvoinnin puuttuminen on kyllä luojan lykky, mäkään en ole oksentanut kertaakaan ja vain pari kertaa on yököttänyt. Mitä muita oireita sulla on ollut? Mulla on palelu, mahaturvotus ja tissit kasvaneet ulos rintsikoista. Mullakin palaa rahaa noihin ultriin, mietin juuri että menisinkö vielä yhteen ennen kuin lennnän miehen luokse. Edellisestä ultrastahan on jo kaksi viikkoa… :LOL:.

Jääräpää Sun vauvasihan on varsin ovela. Ihan käsittämättömän byrokraattiselta toi Tays:n systeemi kyllä kuulostaa! Miten ne voi vaatia lähetettä ja samaan aikaan vaatia käännön ennen rv 35:ttä jos kumminkaan ei anna siihen edes mahdollisuutta?! Soita sinne jonnekin ja kysy miten ne on ajatelleet että toi asia pitäis niiden mielestä sitten pikeen hoitaa! Grr, kun suututtaa kaikki järjettömät säännöt, joista pidetään kiinni silloinkin kun siinä ei ole mitään järkeä! Ole jääris nyt jääräpää ja pane ne seinää vasten!

Oivikille ihanaa odotusta tähänkin päivään :heart: :flower:

Mukavaa päivää kaikille toivoo Hystis(42) ja esikois-Algio 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Juu Hysteria yritin jo tänään soittoajalla soittaa neuvolaan ja kysellä asiasta mutta...yllätys yllätys ketään ei saanut kiinni vaikka tosiaan oli soittoaika, vastaaja vastasi vaan että koulutuksessa. No, huomenna yritän uudestaan. Välillä jo mietin että pitäiskö mennä yksityiselle ultraan ja selvittää sekin että onko vauva sellaisessa asennosa että siitä yleensä voisi saada otteen kääntöä ajatellen eli onko helposti kääännettävissä vai jumissa jossain lantioluidenvälissä. Alkuraskaudessa mulla meni yksityisille kauheesti rahaa kun melkein viikon välein siellä kävin aina huolissani jostain mahdollisesta tai mahdottomasta. Mutta tuohon ei tosiaan mitään kovin hienoja laitteita tarvita että näkee onko vauva miten päin joten terveyskeskuksen ultrakin riittäisi ja neuvolalääkäri pystyisi sen ilmaiseksi toteamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heips,liian aikaseen iloistin nukkumisesta,viime yönä en saanu taas nukuttua kuin vaivaset 3 tuntia ja vieläpä unilääkkeen avulla.Soitinkin omalle lääkärille ja joudun aika varmasta sairaalaan osastolle :( Mieli on taas ihan maassa,itkettää ja tuntuu että mikään ei mene niinkuin pitäs :(
 
Voi hemmetti... Kirjoitin pitkät tarinat ja katosivat taivaan tuuliin. Argh!

Kuitenkin, piti pahoitella Viidenmamman, Prinsarin ja Äiti Murmelin menetyksiä :( Ei taida mitkään sanat oikein lohduttaa! Olisin kuitenkin sitä mieltä, että uutta yritystä vaan vielä kun se on mahdollista.

Hyviäkin uutisia sentään. Onnittelut Discoverylle ihanasta tyttövauvasta ja Pikkumyylle myös tuplayllätyksestä. Mulla alkoi myös tämä raskaus tuplaraskautena.

Olikos se Siiri Sisilisko, joka kertoi ihailevansa vatsaansa peilistä... Täällä on kans samanlaiset harrastukset :) Ihailen ja ihmettelen, hoivaan ja hellin. Nyt uusin harrastus on vauvalle puhuminen. Kerron sille kaikenlaisia tarinoita ja soitan sille kaikkea erilaista musiikkia. Laulamiselta sentään säästän ressukan. Tää on kyllä mukavaa aikaa raskaudessa, vaikkakin väsymys vähän painaa päälle. Mutta nukutaan nyt kun vielä ehtii. Siitä luksuksesta lie turha haaveilla enää vauvan syntymän jälkeen.

Mukavaa viikonalkua kaikille.
 
Hei!
Minäkin valitettavasti poistun odottajista.

Eilisessä nt-ultrassa ei enään löydetty sydämen sykettä, ei kuvalla, ei äänellä. Pikkuinen ei myöskään enään liikkunut.
Koon mukaan 11+4 (omien laskujen mukaan 11+3) ja lääkäri arvioi, että syke loppunut päivän kahden sisällä.

Toivottavasti joku kaunis päivä voin vielä palata tänne.

Kaikille oikein ihanaa ja onnellista raskausaikaa! :heart:
 
40 ja plus


22 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (40)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.2011
Padmashree (40)....1 lapsi...............9.2.2011
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011
PikkuMyy68(42).......3. ja 4.lapsi.........3.6.2011
wabisabi......................................................

20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä