40+ ODOTTAJAT, vol 2

teekuppi, luen sitä kirjaa vielä, olen loppusuoralla, ja hyviä oivalluksia siinä on miten pitäisi omaakin ajattelua muuttaa ja etsiä positiiviset asiat tilanteesta.
Suositelen kaikille, mielenkiintoinen kirja ja varmaan melkeinpä ainoa laatuaan?
Joo täällä Helsingissä asustellaan.
Mulla ei ole mitään matkoja suunnitteilla, ei ole rahaa nyt mihinkään, mutta ei kyllä käy kateeksi monen sadan kilometrin automatkat ....mutta kivaahan se on perheen kanssa B)
 
Tervehdys!!Tääl on puhuttu paljon hankinnoista ja meidän kohdalla on tilanne se,että kaikki suurimmat hankinnat ovat tehty(pinnasänky,hoitopöytä,vaunut jne.!!)Pari ensituttiakin tuli ostettua!!Ainoastaan tuollaista pikkutilpehööriä niinkun vaippoja,tuttipulloja,maidonkerääjä,liivinsuojukset puuttuu vielä!!Tänään oli alunperin tarkoitus pakata,mutta tämän kuumuuden takia,me lähdetäänkin anoppilassa käymään!! =)Ehkä illalla on viileämpää pakata??!Meillä poju potkii minkä kerkee,eli kaikki hyvin tällä rintamalla!!Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!! =) :hug:

miita1969 & Walter 29+2
 
Olinpa taas uimassa, merivesi on nyt ihan mukavaa, rannalle oli kirjattu 21 astetta ja kyllä se tuntuikin lämpimämmältä kuin viimeksi.
Mitäköhän se vauva tykkää kun ensin tosi kuuma auringossa ja sitten kylmä kylpy,
vähän arveluttaa, mutta mua ei kyllä ainakaan supistele ja tuntuu vaan hyvältä viilentyä.
Mahdan olla näky bikineissäni ja suonikohjuissani, but who cares, voi kääntää pään pois jos ei halua katsoa, olen päättänyt yrittää unohtaa noi "vanha lehmä" jutut millä mies loukkasi se oli se suosituin värssy jota hän viljeli kun halusi oikein saada oloni tuntumaan kurjalta.
 
Meidän pieni poikavauvamme syntyi aamupäivällä 2.7. suunnitellulla sektiolla. Nyytti painoi 3150g ja oli 50cm pitkä. Yhteiseloa kotonakin on harjoiteltu jo kuuden päivän ajan. Poika on rauhallinen ja tyytyväinen, oikein helpon oloinen vauva. Sektiohaava on vähän huonosti parantunut näillä helteillä ja vauvan napaakin kävimme jo näyttämässä terveyskeskuksessa. Mätäkuu ja nämä helteet tekevät vähän tepposia. Mutta ihanaa kun kesävauvan saa viedä heti pihalle, onhan tuo tuuli edes vähän vilvoittavaa.
 
Discovery sinullapa on pitkä matka edessä, toivottavasti suju hyvin.

Vauvatoive kuulostaa kivalle tuo uiminen. Suonikohjuista tosiaan viis.

Miita toivottavasti siellä on nyt illalla viileämpää, täällä ainakin on aamut ja illat parhaita.

Minä olen edelleen ihan vetämätön ja en jaksa tehdä mitään. Kissallakin on ummetus voi tulla sen kanssa päivystys keikka huomenna :(
 
Onnea Jadette! :flower: :flower:

Minä olin muutaman päivän mökkeilemässä ja kylläpä olikin ihanaa kun pääsi välillä pulahtamaan veteen jäähdyttelemään. Muutenkin kyllä lähinnä varjossa köllin... =)

Mäkin tein vihdoin ihan ekat hankinnat vauvelille. Ostin pari yöhaalaria ja body-potkariyhdistelmää. Pikkuhiljaa alan varmaankin romppeita keräillä. Kiitos hyvistä listauksista!! Jotain tavaroita ostetaan käytettynä, mutta itse haluaisin ainakin vaunut ja turvaistuimen uutena. Saa nähdä miten miehen kanssa saadaan asiat sovittua...hänelle kun kelpaisi hiukan vaatimattomampikin rompe, mutta minä kyllä mieluusti tuhlaisin vaikka mihin ihanuuksiin :LOL:

Voihan haukotus...nää helteet vie voimat. Mutta onneksi ei tarvii mitään tehdäkään. Sen kun vaan on ja jos kattos vaikka hiukan jalkapalloa ;)

Pinkkis 31+5
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (34)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi........-.....29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
LaPerla (40)..............1 lapsi..............21.2.2011
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525

[/quote]

 
Oivikki: me ostettiin Teutonia Mistral S yhdistelmävaunut ja Gracon rattaat joihin sitten käy Gracon turvakaukalo, joka siis ostettiin.

Olin tänään mökillä ja uutta keittiösyvennystä sinne rakennettiin kokopäivän, minäkin mahan kanssa väänsin ja käänsin, aika hyvin pystyi heh, muttei mitään lisäsuppareita ainakaan vielä. En kyllä tunnusta mutta voishan se vaavi jo putkahtaa ulos :whistle: ottaa päähän noi levottomat jalat (inhottava raskausvaiva joka tulee aina iltaisin) ja nenän tukkoisuus.

Minni 39+5
 
Voi onnea Jadette :flower: :heart:


Minä täällä pähkäilen, että haenko sairaslomaa vai yritänkö vain jaksaa töissä..ja vielä näyttävät että tulee kunnon helteet, mielestäni tässäkin on ollut ihan tarpeeksi jo! On kyllä rankkaa olla se 8 tuntia jalkojen päällä ja nostella vanhuksia...mutta täytyy katsoa, jos nyt vaan puris hammasta ja yrittäis. On vaan supistellut parina päivänä ja välillä kipeästikin :(
Toinen kiva ilmennyt vaiva on närästys. En muistanutkaan että minkälaista se voi olla!

Tuntuu typerältä aina narista, mutta ei ole oikein kiva olotila just nyt...isommat lapset on isänsä luona, sekin vetää mieltä matalaksi kun on tyttöjä ikävä! Onneksi huomenna nähdään :heart:

Lueskelen teidän jutut paremmalla aikaa, tulin hiljattain töistä ja mentävä nukkumaan kun herätys taas aamulla 5.15 :)

T. Unna ja Toivo 25+1 ehkä, ei pysy perässä =)
 
Siiri...muistan tuon tunteen noilta viikoilta. Vauvan liikkeitä ei tuntenut ja mitään muitakaan kovin kummoisia oireita ei ollut. Mulle ei ainakaan tullut mitään hehkutettua "energistä keskiraskauden vaihetta". Sitä havahtui välillä miettimään et olenko mä edes OIKEASTI raskaana. Jaksuja...kyllä se teidän toukka alkaa siellä kohta ihan tosissaan riekkua ja sit tuntuu konkreettisemmalta :hug:

Unna...hae saikkua vaan. Näissä helteissä selviytyminen on ilman töitäkin riittävän haasteellista.

Pinkkis...joka vieläkin miettii et olikohan tuo edellisessä viestissä kirjoitettu viikkomäärä kohdallaan. Eli helle on pehmittänyt munkin pääni ja raskausviikot ei näköjään tunnu olevan niitä asioita, joita pystyisi prosessoimaan :LOL:
 
Heips!
Onnea Jadette ihan valtavasti, melkein voi haistaa itsekin sen ihanan vauvatuoksun!
Unna, hae sairauslomaa, olen itsekin joskus ollut tk vuodeosastolla töissä ( ei raskaana) ja se jos mikä on fyysisesti tosi kovaa työtä. Tiedän , että on ihmisiä jotka hakevat saikkua kun vaikka vähän väsyttää tms. Sinulla jos kellä on syy !
Vauvatoive, hassua kun aikoinaan olin yksin kahden pienen poikani kanssa, käytiin usein Uunisaaressa meressä uimassa. Tallessa on ihania retkikuvia sieltä. Oletko muuten koskaan käynyt paikkallisessa yksinhuoltajien yhdistyksessä siellä Hesassa? Käy joskus katsomassa mitä touhuavat. Oma äitini perusti aikoinaan sellaisen paikallisen yhdistyksen ja minulla on lapsuudesta hyviä muistoja niiden touhuista. Siellä myös näki toisenlaisia isiä jotka olivat yksin lastensa huoltajia. Neuvojakin saa ilmaiseksi eri pulmiin jne.

On: Aamulla noustessa oksettaa, mutta heti kun olen juonut kylmää marjakeittoa oire on poissa. Rinnat on vähän arat. Siinä meikäläisen oireet, Siiri. Välillä tosiaan tulee mullekin olo et oonko kuvitellu olevani raskaana.....Mukavaa päivää teille kaikille! Ja Minni, jokos sä kohta ajattelit lähteä synnyttämään????
Teekuppi 11+5
 
Sunnuntaiaamupäivää =)

Jadetelle Paljon onnea ja iloa pikkumiehestä :flower:

Itsellä pahat olot sellaiset kokoaikiset alkaa olee tiessään, mut mun elimistö ei siedä lämmintä ruokaa. Oksennan heti kun olen osan ruuasta saanut syötyä. En tiedä mikä kumma siinä on. Johtuuko näistä helteistä sekin jotenkin, en tiedä. Elänkin sitten jogurtilla, hedelmillä ( banaani ), marjoilla ( mansikka ), tuoremehulla, ruisleivällä ja vedellä. Hyvinhän tuollakin porskuttaa :)
Doppleri on ollut käytössä ja pitää tunnustaa, et eilen jo huolestuin illalla kun en saanut ääniä kuulumaan. Kokeilin illalla ku oli jonkin verran alavatsakipuja päivällä, mut tais olla kasaantunutta ilmaa vai. Aamulla sit äänet kuului ja hyvin. Sain laskettuakin, 167x aika tarkkaan on syke.

Nyt pihahommiin jos vaikka nurmikon menis leikkaamaan. Siin on ihan hiton iso homma kyl ja tuskin jaksan koko nurtsia kerralla ajella.

Mukavaa ja lämmintä kesäsunnunntaita B)
 
Kohta ehkä pääsen testaileen niitä vaunuja, yöllä alkoi supparit, nelisen tuntia niitä tuli, eivät mitään kovia vielä (näillä ei synnytetä ), mutta säännöllisesti ettei pystynyt nukkumaan ja sitten tuli se limatulppa (sorry tarkka selvitys). Nyt supparit vähän rauhoittunut....mutta saattaisi vaavi nyt tullakin ajallaan ettei menisi yli sen 42 viikon.

Miehelle tuli kiire laittaan autoon turvakaukalon telakka kiinni ja testata sitä kaukalon kanssa.....juu onhan siitä ollut tässä puhetta aikaisemminkin :whistle:
 
Unna nyt on raskasta olla töissä ihan vain helteenkin takia, jos sinulle tulee supistuksia siellä töissä niin yritä sitä sairaslomaa saada.

Minni kuulostaa siltä, että kohta pääsette lähtemään synnyttämään.

minulla tämä pahaolo alkaa aamulla heti, kun olen syönnyt. Erityisen pahaa tekee ajatuskin lämpimästä ruuasta. Olen lähes jokapäivä onnistunt syömään lämmintä ruokaa vähän myöhään illalla, mutta kylmälläkin ruualla selviää ihan hyvin, jos sitä pystyy syömään. Minulla tekee sekin päivällä tiukaa väkisin vaan syön ja yökkäilen. Anteeksi kuvailu.
 

Yhteistyössä