40+ ODOTTAJAT, vol 2

Hui kamala sentään Mr Bree, onneksi olette Lahjan kanssa molemmat kunnossa. Kaikella sinuakin nyt koetellaan.

Täältä alkaa nyt senpäiväinen omanapainen mussutus, ettei kyllä tosikaan. Väsyttää, vi%&#/(ttaa ja turhauttaa. Tunnen itseni aivan totaalisen turhaksi kun en ole töissä enkä jaksa kotonakaan tehdä mitään (aina puhutaan raskaanaolevien pesänrakennuksesta ja kaappien siivoamisesta ymsyms, mutta mulla ei todellakaan ole mitään sellaista), makaan vain ja kärsin lonkkasäryistä. Lyhyen kauppareissun jäljiltä lonkat on niin kipeät, ettei muuta voi kuin maata sängyssä.

Lapsettomuudesta kärsiessä varmaan lupasin, että jos joskus raskaana olen, niin en kyllä valita mistään, mutta nyt alkaa meneen yli nämä lonkkasäryt. Ja neuvolastakin saa vaan neuvon levätä, jos siltä kerran tuntuu. Mä en jaksa enää levätä!!! Tiedän, ettei tämä kestä enää kauaa, mutta alkaa kyllä pää totaalisesti hajoamaan. Mitäs jos nämä säryt eivät katoakaan synnytykseen? (Noh, sitten varmaan saa kunnon särkylääkkeet).
Anteeksi.

Jotain positiivistakin. Neuvolassa kaikki tänään hyvin, hb:kin noussut 104 --> 124 :)

- Siiri S ja typsy 37+1
 
Jaksamista Siiri noiden kipujen kanssa. Mulla oli koko loppuraskauden ihan hirveät lantion seudun kivut, nukkumisestakaan ei tahtonut tulla mitään. Ja meni monta kuukautta synnytyksen jälkeen ennen kun ne menivät kokonaan ohi. Toivottavasti sulla ne jää synnytyssaliin. Mulla on muutenkin huonossa kunnossa tää koko ruoto, vanhoja "sotavammoja" (= työperäisiä tule-ongelmia).
 
newersoft täällä ei ole tapahtunut mitään. Tänään on ollut sellainen olo ettei ihan vähään aikaan tule edes tapahtumaan... Itselläni on sellainen päähänpinttymä että tämä syntyy 5.12 mutta katsotaan nyt sitten miten käy. Täysin ollisin kyllä valmis tämän jo synnyttämään. Tälläkin hetkellä ihan kauheet mahakivut kun söin ruisleipää ja maha ei tykkää enää siitäkään, tosin kivut tuossa navan ympärillä et ei kai siinä suolia nyt voi olla vaikka en kyl tiedä minne ne sisäelimet on työnnetty vauvan tieltä. Tavarat putoilee käsistä (viimeks tänään yks hehkulamppu meni sirpaleiksi).

Mrs bree onneksi selvisit kolarista vain pelästyksellä!

Tänään rv 39+5 (virallisesti), ultran mukaan rv 40+1.
 
Siiri varmaan käy hermoon, kun on kípuja. Pidätkö lukemisesta yms. tekemisestä vai onko kivut niin kovat, että et pysty keskittymään lukemiseen, nettiin yms. asioihin? Jaksamista :hug: kivut kalvavat jaksamista ja kun ei varsinaisesti väsytä, on ikävä levätäkään koko aikaa.

Jääris
Oliko sinulla edellisissä synnytyksissä etukäteen aavisuksia, milloin alkaa tapahtua?

Mur-Mur voi harmitus tädistä. Toivottavasti joulukuu olisi teidän kk.
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki molemmat synnytykset alkoivat pari päivää la:n jälkeen vesien menolla. Kuopuksesta tuli reikä kalvon yläosaan ja vain teelusikallinen lapsivettä jota epäröin että mitä oli ja menin sairaalaan näytille ja sitähän se oli eli jokin aavistus oli ja hyvä niin koska kun lääkäri teki sisätutkimuksen niin hädin tuskin sain oven takanani suljettua kun kaikki vedet lorahti kerralla housuun ja alkoi mjärkyt supistukset ja 55 minuutin päästä oli lapsi ulkona. Juuri tuo synnytyksen nopeus kohdallani hermostuttaa kun täytyis huomata ihan pienen pienetkin merkit jotta kerkiää ajoissa sairaalaan. Mulla oli tuolloin kyl nuo S:t käytössä ja tuntui tehoavan, nyt en tiedä uskaltaako kun pelkään et kohdunkaula kypsyy sitten ylinopeasti ja tulee kiire.

Huomenna onkin neuvola ja rv 40.

Tänään rv 39+6
 
Joulukuu alkoi, tajusin juuri, että ensikuussa on minun LA!!!

Tässä pinossa on monta joulukuun vauvaa tulossa! Miten teillä menee???

Jääris toivottavasti aavistelet etukäteen jo jotain, kun sinulla noin nopeasti sitten tapahtuun, kun alkaa.

Synnytys asiat tässä alkaa nousta itsellekin jo mieleen, vaikka aikaa vielä on. Onko teillä kellään kokemusta ammeen käytöstä sairaalassa synnytyksen aikana? Minusta se tuntuisi näin ainakin teoriassa mukavalle ajatukselle.
 
Siirille jaksamista kipujen kanssa.

Jääriksellä h-hetki tosi lähellä.

Oivikki, ei ole kokemusta ammeesta, mut mitä olen siitä lukenut niin luulen että se on hyvä.

MrsBree, onneksi sinä ja vauva selvisitte kolarista.

ON: Neuvolalääkärikäynti oli tänään. Kohdunsuu vielä selkeästi epäkypsä, vauva ei ole laskeutunut. Minulla on ollutkin tunne että kyllä se lähelle laskettua aikaa menee. Tai kai synnytykseen täytyis alkaa valmistautua kun 38 viikkoa on täynnä. Oliko se nyt niin että 90 % vauvoista syntyy +- 2 viikkoa lasketusta ajasta.

Vauva oli kuitenkin mahassa pää alaspäin. Keskikokoiselta vaavi näytti ultrassa. Minulla on ollut kramppimaista kipua nyt reilun viikon aikana aina välillä. Tulee liikkeessä ja helpottaa levossa. En saanut vastausta voivatko olla supistuksia. Ehkä, ehkä ei. Hb 118, olo tuntunutkin virkeältä.

Tosin tänään ihan väsynyt olo. Jo puoli seitsemältä olisin voinut mennä nukkumaan. Päikkareitä oon huomannut ettei kannata nukkua, koska yöunet niin huonoja muutenkin, niin että päikkärin nukuttuani en tahdo ollenkaan saada illalla unta. Pelkopolilla aika ensi viikolla, päädyttiin neuvolantätin kanssa siihen että kannattaa siellä käydä keskustelemassa. Toisaalta jotenkin toivon että vaavi kääntyis vielä perätilaan ja silloin en haluaisi synnyttää vaan saisin keisarinleikkauksen. Toisaalta taas toivon että synnyttäisin alateitse ja että se olisi hyvä kokemus (kun esikoisen kanssa koko juttu oli kaikkea muuta kuin hyvä kokemus).

Minuakin kiinnostaisi tietää mitä muille odottajille kuuluu.

t.Ninni 36+4
 
Ninni hyvä, että pääset sinne pelkopolille. Minäkin haluaisi, mutta en ole sinne lähetettä saannut. Pelkään, verenpaineeni laskua (minulla on siihen taipumusta) lääkkeiden seurauksena ja kuitenkin en usko selviäväni ilman jotain puudutusta. Tuo päivällä nukkuminen vaikuttaa just noin, kun sanoit.
 
Tänään oli neuvola ja kaikki arvot ok. oli kyl ihme ettei ollut pissassa sokereita kun join tuoremehua ja söin banaanin ennen kuin lähdin ja mulla siis rd. Laittoi lähetteen yliaikaiskontrolliin ja toivon et pääsen jo ens viikolla koska haluun siihen kovakouraiseen sisätutkimukseen jotta lähtis synnytys alkuuun. Oon niin malttamaton ja kärsimätön jo etten tiedä miten päin olisin. Ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole. Tuli mieleen kauhuajatus että mitä jos tämä menee jouluaattoon asti!!!?

Tänään maagiset rv 40!
 
Tulin jääriksen kuulumisia lukemaan ja olihan niitä. Mutta ei niitä toivottuja eli toimintaa. Viikot on kyllä sillä mallilla, että homma voi lähtee käyntiin koska vaan. Sen verran jäitä hattuun, että ei sinulla kyllä jouluun asti mene. Viimestään vkolla 42 käynnistetään ja jos sinulla rd, herkemmin käynnistävät.

Siiri S, jos vielä listaa päivität, niin huomasin, että kun olet newersoftin lisännyt, niin olet minut tipauttanut pois. Enteellistäkö? Toivottavasti ei. Mutta tietoni taavi166(39) 3. la16.7.
 
Viimeksi muokattu:
40 ja plus


25 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

  • Jääräpää (xx)..........3 lapsi.............02.12.2010
  • Siiri S (40)..............1.lapsi............20.12.2010 TAYS
  • minnihiiri68(41).......2.lapsi............22.12.2010 PS
  • Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
  • Ninni-70 (40)...........2.lapsi...........25.12.2010 Naistenklinikka
  • Lokakuu...................1.lapsi..........26.12.2010 UNN/Tromssa
  • DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
  • Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
  • Teekuppi (40)..........4.lapsi..........25.1.2011
  • Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1.2011
  • sela (41).................4.lapsi..........29.1.2011
  • happihyppy (39)......3.lapsi............1.2.2011 OYS
  • Naappuli (44)..........3.lapsi..........xx.xx.2011
  • Padmashree (40)....1.lapsi...........9.2.2011
  • vm70....................2.lapsi............13.2.2011 Nkl
  • Little Bear (38).......1.lapsi...........4.3.2011
  • Bugsy (40).............8.lapsi..........22.3.2011
  • MrsBree...(40)........6.lapsi.........27.3.2011
  • Daria10 (40)..........2.lapsi..........13.5.2011
  • PikkuMyy68(42)......3.lapsi...........3.6.2011
  • wabisabi...................................
  • ikäneito70................2.lapsi..........22.6.2011
  • taavi166(39)............3.lapsi...........16.7.2011
  • newersoft(40+).............................xx.7.2011
  • Morticia...................2.lapsi..........25.7.2011


20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

  • Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
  • Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
  • Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
  • Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
  • Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
  • Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
  • Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
  • Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
  • Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
  • Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
  • Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
  • vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
  • Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
  • Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
  • Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
  • Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
  • miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
  • tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
  • Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
  • Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx
Tirlittan1968 (42).....2 lapsi.................15.11.2010
Jannika (39)............1 lapsi..................28.11.2010
Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos taavi166. Siirtelin sitten la:n ohittaneitakin tuonne kadonneisiin lampaisiin :) Jääris on nyt sitten listan kärjessä, katsotaan kuinka kauan. Kumpikohan meistä kerkee ensin :xmas: Ja kuka teistä alkaa tammikuussa päivittämään listaa?

:wave:

Missä muut joulukuiset? Ninnihän tuossa käväisikin kuulumisiaan kertomassa, mutta mitä kuuluu Minnihiiri68, Surina70, Lokakuu ja DolceVita?

Mä olen nyt päättänyt olla välittämättä tästä lonkkasärystä. Vedän panadolia naamaan ja elän "normaalisti", tai no, niin normaalisti kuin tämän vatsan kanssa voi. Raskauslaskuri näyttää, että laskettuun aikaan on 17 päivää, joten kai se on ymmärrettävä, että "olen viimeisilläni". Ajattelin kyllä huomenna lähteä "bilettämään" ystävän synttäreille, kärsitään sitten taas seuraavat päivät sängyn pohjalla. Olen oivikki yrittänyt tehdä käsitöitä eli kutoa sukkia joululahjoiksi, mutta sohvalla istuminenkaan ei ole pitkän päälle hyvä. Pirkanmaan kirjastothan olivat kiinni kaksi viikkoa, joten lukemista ei ole (no nyt ne on taas auki, mutta en ole vielä kerennyt käymään, kun bussilla kulkeminen ei huvaa...), mutta josko ensi viikolla pääsis kirjastoon saakka. Eilen käväisin kaupungissa ja tein vähäiset joululahjaostokseni eli nyt ei tartte sitten siitäkään enää huolehtia.

Vauvan liikkeet ei ainakaan ole vähentyneet näin loppuraskauteen mennessä. Muuttuneet kylläkin, kovemmiksi ja kokonaisvaltaisimmiksi. Välillä tuntuu että hän on päättänyt tulla maailmaan vatsanahan läpi.

- Siiri S ja typsy 37+4
 
Jääriksellä jännät paikat =).

Innostuin kutomaan villavaippakuoria. Pitäis vaan olla sovitusvauva, jotta osais ommella tarrat oikeisiin kohtiin. No, pitää odotella, että sellanen syntyy. Nyt on menossa 31+3. Mun kaksoset synty 31+4. Tosi hassua ajatella, että siellä se pikku-Kalle(stiina) köllii just sen kokoisena kuin nää kaks oli syntyessään. Täytän maanantaina 40. Itsenäisyyspäivä on jääris hyvä syntymäpäivä :wave: (aina vapaapäivä). En järjestä mitään pippaloita. Mun kaksosvelikään ei juhli sen kummemmin. Palas just viime viikolla kotiin Brasiliasta ja on nyt flunssassa ja keskellä muuttoa.

Tervetuloa uudet masun kasvattajat :)

-Happis
 
Hellurei taas!
Täällä ei paljon joulutunnelmasta oo tietoakaan kun lämpöä on +20 asteen tienoilla ollut jo pitkän aikaa. Epätavallisen lämmin syksy.

Kävin viime viikolla tsekkailemassa pikkukarhua ja voi kun se oli kasvanut :heart: Oli jo melkein kilon kokonen möllykkä. Ja oli kääntynyt pää alaspäin. Välillä tuntuu, että siellä kasvaa maailman vahvin nalle, kun potkii niin kovaa, että ei oikein enää passaa teemukia pidellä tossa mahan päällä tai saa kuumat litkut päällensä. Se on ollutkin hyvä mukinalusta tähän asti :)

Sokerirasituskin tehtiin ja olin ihan 100 varma että mun arvot on taivaissa, vaan ei. Ihan normia nättivät. Vaikka edellisenä päivänä oikein mässäilin kaikennmaailman mössöruualla ja makealla.

Kaikki muukin näytti normaalilta, mitat ja äänet. Nyt vaan ne häpyluunkivut tai mitkä lie liitoskivut on kyllä yltymässä, eilen oli taas niin ankka-olo. Hyvä kun pääsi sohvalta ylös. Pelottaa millaseksi tämä vielä yltyy... taitaa olla RvaSiirin kohtalo mullakin edessä särkyinensä...

Kovasti on joulukuussa synnyttäviä ja sit ei ookkaan enää montaa ennen mua.Hui. Välillä pelottaa se koko homma. Täällä on "muodikasta" tehdä sektio ja lääkärit suosii sitä ja keksii aina viime hetkellä jonkun syyn tehdä sektio vaikka oiskin halunnut normisynnytyksen. Saavat siitä tuplahinnan perittyä :/

Ja sit tieten pelottaa nämä ruuhkat täällä...jos baby päättääkin syntyä pahimpaan ruuhkaikaan, niin sitä voidaan sitten jumittaa tien päällä tuntikausia...:whistle:

Noh, asioilla on tapana järjestyä. Jotenkin. Joten eiköhän sekin mene sitten "jotenkin" :D

Jäärikselle ja muille pian "poksahtaville" oikein paljon tsemppiä. Kohta se pitkä odotus palkitaan :flower:
 
HURJAA olla ekana listalla:D!! Wau! Edelleenkään ei tuntemuksia synnytyksen suuntaan. Onneksi kovimmat paukkupakkaset meni ohi ettei tuota auton käynnistymistä tartte niiin paljon stressata. Kyllä odottavan aika on pitkäääääää! Pitäisköhän niitä kolmea s:ää ruveta käyttämään! Saunnominen saa mulle ainakin huonon olon aikaiseksi ja vie voimat joten se on poissa laskuista. Kuuma suihku ei taida ajaa samaa asiaa. Viime yö tuli lasten takia valvottua ja vauvalla oli myös kova meno päällä (liikkeet oli kivuliaita).

Tänään rv 40+1
 
Hei naiset ihanaiset...pakko tulla ilmottautumaan kun RvaSiiriSisilisko tuossa kyselikin perään...kiva kun muistetaan =)

Täällä kaikki hyvin. Reilu viikko sitten olin ultrassa ja pettymys oli suuri kun ei vakkari lääkäri ollutkaan vaan piti "hyväksyä" ihan vieras naama. Mulla kun meinaa aina siinä ultrapenkissä iskeä paniikki ja neljän vuoden takaiset tunteet tulee yllättäen takaisin. Mutta meidän pikkuisella kaikki on onneksi hyvin, painoarvio oli noin 2400-2500 g ja virtaukset hyvät. Viimeisen viikon aikana mielestäni olo on piristynyt ja tuo tavaton väsymys siirtynyt taustalle ja unentarvekin on mielestäni vähentynyt. Ai niin ultrassa todettiin että neiti on perätilassa ja uusi ultra on ensi keskiviikkona. Siinä laaditaan sitten suunnitelma synnytyksen varalle ettei kaikessa hässäkässä tarvitse ruveta neuvottelemaan.

Eilen oli lääkärintarkastus ja kaikki hyvin. Mulla keikkuu verenpaineet siinä rajamailla mutta turvotusta ei juuri ole ja pissa on puhdas, niin ei merkkiäkään raskausmyrkytyksestä. Masu on ihana ja pyöreä ja sf 34 cm. Mun masu on kyllä ylhäällä että siitä tuo suuri sf mitta. Eli kaikki vallan mainiosti. Mulla ei ole kyllä juuri mitään vaivaa...raskas olo tietysti, mutta pääsen liikkumaan kivutta ja muutenkin on mitä mainioin olo. Närästys vaivaa joinain päivinä toden teolla mutta se on oikeastaan ainoa ikävä vaiva.

Vauva liikkuu ahkerasti ja välillä möyrii kaiken päivää. Toisina päivinä on sitten hiljaisempaa. Napakoita potkuja tulee hyvin harvoin, mutta masu aaltoilee ja poukkoilee. Pikkuinen on myös ahkera hikottelemaan...masu hytkyy hikan voimasta 2-4 krt päivässä. =)

Mitään synnytykseen viittaavaa oireilua ei käsittääkseni ole. Minullahan on takana yksi synnytys, mutta valitettavasti ikävissä merkeissä kohtukuoleman jälkeen. Eli minulla ei normaalin synnytyksen käynnistymisestä ole kokemusta. Harjoitussupistuksiakin on harvakseltaan, eli eiköhän pieni viihdy masussa vielä muutaman viikon. Mutta mieluusti haluaisin vauvan syliin jo nyt!

Seuraan kaikkien vaiheita ahkerasti mutta olen ollut laiska kommentoimaan. Anteeksi omanapaisuus...

lämpimin terveisin kaamoksesta
lokakuu 36+5
 
Täällä ikäviä uutisia. Olin ultrassa perjantaina, eikä sykettä löytynyt. Nyt odotellaan muutama päivä vuotoa ja taitaa se sieltä juuri alkaakin, siltä ainakin tuntuu. Lääkäri arvioi että aika aikaisin on jo mennyt kesken, mutta ehkä parempi näin. Oli aika skeptinen olo alusta asti, johtuen kai edellisestä kokemuksesta. Aika levollinen olo kuitenkin, joten kyllä tästä selvitään.

Teille muille toivon kaikkea hyvää ja onnellisia odotuksia. Käyn kyllä varmaan välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu.
 
Hyvää itsenäisyys päivää! Täällä on satanut lunta koko päivän. Minulla on ollut rankka vkon. loppu sillä 16v kissani sairastui pe illalla ja jouduin sen kanssa lähtemään päivystykseen ja siellä todettiin sillä krooninen munuaissairaus. Sen akuutti ongelma saatin kuntoon, mutta sitten taas la illalla se meni huonoon kuntoon. Eilen ja tänään se on voinnut parmemmin ja tässä sitten katsellaan päivä kerallaan eteenpäin.

Pe kävin ostoksilla ja osin sellanisen villaisen masutuubin, kun nyt ulkona tuo vatsa tupaa palelemaan :O. Ostin myös sellaiset pehmoimetysliivit.

Newesoft olen hyvin pahoillani menetyksenne johdosta :'( :hug: voimia.
Siiri löytikö kirjastosta hyviä kirjoja? Kuulostaa kivalle, että sait jo joululahjat ostettua, minulla on ne ihan vaiheessa.

Happis Onnea Onnea synntäreiden johdosta :flower: Mistä löysit vaippahousujen ohjeet joihin tulee tarrat? Minulla on tuo ruskovillan ohje. Mitä lankaa käytit?

LB kivoja kuulumisia sieltä, tosiaan hiukan on erilaiset teillä noi ilmat siellä kuin täällä :D.

Lokakuu ihanaa, kun kaikki oli hyvin ultrassa ja pääset tekemään synnytysuunitelman ensivkolla. Minullakin on huomenna seuranta käynti sairaalassa.

Mur-Mur :wave: kiva, kun piipahdit.
 
:hug: Newersoft.

Oivikin kissalle parantavia säteitä.

On: täysiaikaisuus saavutettu, 37+2 tänään. Vaavi liikkuu nykyisin niin voimalla että se näkyy ja tuntuu. Alkaa varmaan raukalla olemaan ahdasta. Yritin saada pakatuksi sairaalakassia valmiiksi, mutta kesken jäi kun oli niin paljon muuta touhua.
 

Yhteistyössä