40+ ODOTTAJAT, vol 2

Olga niin se pienen pieni alusta asti ottaa tilaa meidän mielessä :). Minulla on tullut hajamielisyys pysyväksi "oireeksi" tosin olen sairaslomalla, joten ei tarvitse edes tsempata.

Morticia toivottavasti pahaolo pysyy aisoissa, mikä vko sinulla onkaan menossa?

Oivikki ja Suoma 31+6
 
Mulla sattui koko viime yön maha joten en saanut nukuttua. Vatsa oli kivikova läpi yön eikä taukoja tullut. Eli sellaista kivutonta supistusta ja ne kivut ilmeisesti oman tulkintani mukaan ovat ruuansulatusongelmia. mulla on tuo ruuansulatus renkannut koko raskauden. Maha on kyllä kovilla kun juon paljon tuoremehua ja syön sitä tuplarautaa. Jotenkin liharuokakin on nykyään vaikeasti sulavaa. Jostain syystä samanaikaisesti noiden kipujen kanssa tulee sitten se mahan kovettuminen (supistus). Saa nähdä miten ens yö menee.

Tänään rv 39+1
 
Ettei jääräpää vaan olis kohta H-hetki käsillä....

Oivikki, mulla on vasta viikkoja 5+5, ihmettelen miten näin aikaisin on näin paha olo. Esikoisesta tuli paljon myöhemmin. Enkähän mä sitten töihin kykene, ei pysty tällä ololla hoitaa toisia edes puhelimen päässä. :( Koitan huomenna iltavuoroon, oksetus kun hellittää yleensä iltaa kohti.
 
Moikka!
Täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Tosin hyvin epävarmana ja pelon sekaisin tuntein. Pari viikkoa sitten plussasin ja täytyy myöntää että oli aika iso ylläri. Oltiin nimittäin sitä mieltä että meidän perhe on täysilukuinen ja vaikka mulla lähes krooninen vauvakuume on ollutkin, niin mielestäni olin jo ajatukseen täysin sopeutunut.
Pari vuotta sitten koin keskenmenon viikolla 14 ja se oli rankka kokemus. Silloin ajattelin että ei tätä enää ja kaiken lisäksi pistin työkuviot uusiksi, joten elämä oli aika lailla mallillaan.
Lapsia meillä on muutama murrosikäinen jo ja pari pienempää, mutta aika helpolla tässä on jo päässyt.
Nyt siis ikää 40+ja viikkoja hatarien laskujeni perusteella 7, joten laskettu aika olisi siellä heinäkuun puolenvälin jälkeen.
No täällä netissä on tullut nyt pyörittyä ja luettu teidän juttuja ja ajatuksia ja ne on saaneet omaan mieleenkin tietynlaista iloa ja luottamusta tulevaan. Mä varasin ens viikolle varhaisultran, kun on pakko saaada tietää tilanne ja haluan myös lääkärin kanssa keskustella riskeistä ja muusta.
Viime raskaudessahan meillä seula hälyytti ja mentiin istukkatutkimukseen, jonka tulos oli hyvä, eli terveen pojan kromosomit niiltä osin mitä tutkittiin, mutta siitä siis pari viikkoa eteenpäin ei enää sydän sykkinyt. Nyt sitten mietin kuinka uskallan saman uudestaan, koska lääkäri arveli että saattoi keskenmeno mennä istukkatutkimuksen piikkiin.
Tämmöisiä mietteitä täällä. Iloinen olen teidän kaikkien puolesta, joista toiset jo loppumetreillä ja toiset itseni lailla alussa. Tsemppiä vaan kaikille ja peukut pystyssä että kaikki menee hyvin.
 
Olga70 ja newersoft täältä taustalta,(kuumeilijoiden puolelta)toivottelen teidät lämpimästi tervetulleeksi tänne masunkasvattajien pinoon!!!:flower::wave:
Pienille pesänrakentajille mukaan tarrasukkasia&SUPER-vaaviliimaa!!:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips pitkästä aikaa!Omaa masua sen että kävin viime viikolla ultrassa ja niskaturvotus sekä nenäluu näyttäs olevan kunnossa :)Nyytti muutenkin aika ahkeraan liikkui ja suutaan availi,lääkäri totesi että onpas nätti nöpönenä asukilla:)Downin syndrooma seulan suhdeluku 1:980 joten vaikuttas aika hyvälle.Nyt viikkoja 14+2 ja laskettu aika siirtyi viikolla elikkäs on 26.5.Mietin tässä kuumeisesti että tehdäänkö lapsivesipunktio vai luotanko tuohon noihin edellä mainittuihin tuloksiin ja jätän punktion tekemättä.Huolestuttaa punktiossa se keskenmenon riski.Unettomuus asian tiimoilta joudun neurologisiin tutkimuksiin vaikka tilanne on nyt 3 yötä ollukin parempi,olen saanut 9 tunnin unet nukuttua mutta univelkaa on vielä hurjasti viimeseltä 8 viikolta.
Seuraava ultra on 9.12. ja on alkuraskauden rakenneultra.Sitä odotellessa kaikille odottajille ja masuasukeille hyviä vointeja.
 
Onkohan Jääris toisaan jo laitoksella?

Morticia toivottaan, että aikaisin alkava pahoinvointi sitten loppuisikin aikaisin.

Newersoft tervetuloa mukaan ja onnea, +: sta. Kyllä tuo varhaisultra on mukava käydä. Minä kävin 2 kertaa, kun lähes 2 vkoa oli pientä vuota helpotti mieltä ( ainakin päiväksi), kun kaikki oli ok mahassa kuitenkin. Olet kovia kokenut edellisellä kerralla, olen todella pahoillani siitä.

PikkuMyy onnitelut hyvistä uutisista ultrassa ja seulassa. Minulle ei kyllä tarjottukaan mitään punktioita, kun tulos oli nt-ultrana ja veriseula ei hälyttänyt. Jokaisenhan on ne omat ratkaisut tehtävä, kun vain itse tietää mikä on omaan tilanteeseen paras.

Minä tänään siis olin ostoksilla ja hankinkin sitten kuitenkin yhdistelmävaunut, vaikka oli suunnitelmissa ostaa ne matkarattaat ja käyttää sukulaisten vanhoja vaunuja. Olen kuitenkin vielä tyytyväinen, toivottavasti myöhemminkin :)
 
Oivikki voi kun olisinkin jo laitoksella mutta ei mitään. Maanantaina ultran mukaan laskettu aika. Neuvolan virallinen la vasta 2.12. Saa nähdä kuinka pitkälle menee. Pelottaa nämä pakkaskelitkin että miten saa sitten yhtäkkiä auton käyntiin kun on tarvis.

Tänään rv 39+2
 
jääris älä sie ystävä hyvä liikoja huoli, asiat pakkaa järjestymään:):heart:
..jos hurjan kovat pakkaskelit iskeepi, niin autoa kannattaa päivittäin pikkasen käynnistellä- jos ei muuten ole ajoa.

Ps. Onhan akku vielä hyvässä latingissa?..se kannattaa tarkistella:wave:
..suomen talvi verottaa akkua ja hyvällä akulla autokin hyrrää!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mur-mur ja oivikki. Olen teitä kyllä seurannut ja taustaillut pitkän aikaa. Elänyt mukana iloissa ja suruissa ja toivon sydämestäni onnistumisia ihan kaikille kuumeilijoille ja odottajille.

Jääräpäälle jaksamista, ei ole montaa päivää enää jäljellä odotusta. Koitahan kerätä voimia loppurutistukseen. Pakkasta tosiaan riittää, onko sulla pitkä matka sairaalaan, jos vaikka taksin joudut ottamaan, ihan varmuuden vuoksi.:)

Itse otan nyt ihan lunkisti ja nautin ensimmäisen adventin tunnelmasta. Eilen vietettiin lasten kanssa pikkujoulua ja aika täpinöissään oli ainakin pienin, kun tonttu oli tuonut pienen lahjan pikkukuusen alle. Mukavaa pakkaspäivää siis kaikille!
 
newersoft reilu 30 km sairaalaan matkaa. Tässä huolettaa sekin että kun kuopus syntyi 55 minuutissa niin aikaa ei oo yhtään ylimääräistä eli autoa ei ehdi ruveta lämmittelemään h-hetkellä. Sitten tarttis kuulemma mennä makuuasennossakin kun vauva ei ole kiinnittynyt. ja sitten noille 2v ja 4v:lle joku hoitaja nopeesti. Mulla on kyllä molemmat lapset menneet vähän yli la:n joten varmaan menee tämäkin.

Kiitos mur-mur rauhoittavista sanoista:) ja muillekin tsempeistä. Tsemppiä tässä tosiaan tarvitaan.

Tänään rv 39+3
 
Happis kysyin tuota viime viikolla neuvolassa ja käski mennä omalla autolla.

On siinä ja siinä et varaanko huomiseksi yksityiselle ajan ultraan kun huomasin siellä vielä yhden illta-ajan olevan vapaana. Tämä epätietoisuus jäytää kauheesti. Oon koko raskausajan pelännyt jotain (esim. istukan ennenaikaista irtoamista) ja nyt tuo pelko sen kun tiivistyy ja taas on tullut ajatus että onkohan tuo istukka kunnossa. Liikkeitä kyllä tulee tarvittava määrä tunnissa vaikkei napakoita olekaan mutta pelkään että olen joillakin varomattomilla liikkeillä saaanut jotain irtoamista aikaan. Kuulostaa varmaan typerältä nää mun pelot mutta nyt ihan lopppumetreillä silti vielä pelkää että joku menee pahasti pieleen. Se etten ole päässyt kunnon ultraan loppuraskaudessa harmittaa, olisin niin tahtonut jonkinlaisen kokoarvion kun on tuo rd:kin ja tuosta laskeutumisesta jotain tietoa ja tarjonnasta yleensä. Istukkavirtauksetkin olis kivat tietää että ovatko kunnossa (näkeekö ne muuten tavallisella 2d-ultralla vai tarvitaanko siihen jotkin hienommat laitteet kuten 3d tai 4d-ultra?). Minä en ole aikaisemmissa raskauksissa tajunnut pelätä mitään tällaisia vaan asiat ovat menneet omalla painollaan paljon rennommin.

Ja isäntä ei ymmärrä mun paineitani yhtään...äskenkin sanoi otsa kurtussa et sais nyt sit jo tulla ettei täs jouda vartoomaan kovin kauaa (menisi siis töihin ja harrastuksiinsa mutta oon sanonut et pysyy lähimaisemissa koska ei tiedä koska lähtö tulee). Minä en kuitenkaan voi sille mitään että vauva antaa odottaa itseään...vaikkei vielä ole kyllä edes laskettu aika.

Tänään rv 39+3
 
Kääk. Tasan 3 vkoa laskettuun aikaan! Mies ei huolinut minua eilen saunaan, ettei synnytys vaan käynnisty (saan saunan jälkeen aina hirveitä supistuksia...) Alkaakohan meillä molemmilla olemaan paniikki siitä, että kohta tämä vaihe oikeasti loppuu ja uusi alkaa?
Olo on yhä edelleen ihan kohtalainen -ainoastaan lonkka vaivaa- enkä kyllä osaa oikein jännittääkään mitään. Alitajunta varmaan kuitenkin tekee töitä, koska näen melko levottomia vauva/synnytys-unia. Pitikös minun joku tuohon listalle vielä lisätä...

- raskausdementikko Siiri S ja typsy 37+0
 
40 ja plus


26 odottajaa
Nimimerkki............monesko..........LA

  • Tirlittan1968 (42).....2 lapsi............15.11.2010 Jorvi
  • Jannika (39)............1 lapsi............28.11.2010 Kätilöopisto
  • Jääräpää (xx)..........3 lapsi.............2.12.2010
  • Siiri S (40)..............1.lapsi............20.12.2010 TAYS
  • minnihiiri68(41).......2.lapsi............22.12.2010 PS
  • Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
  • Ninni-70 (40)...........2.lapsi...........25.12.2010 Naistenklinikka
  • Lokakuu...................1.lapsi..........26.12.2010 UNN/Tromssa
  • DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
  • Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
  • Teekuppi (40)..........4.lapsi..........25.1.2011
  • Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1.2011
  • sela (41).................4.lapsi..........29.1.2011
  • happihyppy (39)......3.lapsi............1.2.2011 OYS
  • Naappuli (44)..........3.lapsi..........xx.xx.2011
  • Padmashree (40)....1.lapsi...........9.2.2011
  • vm70....................2.lapsi............13.2.2011 Nkl
  • Little Bear (38).......1.lapsi...........4.3.2011
  • Bugsy (40).............8.lapsi..........22.3.2011
  • MrsBree...(40)........6.lapsi.........27.3.2011
  • Daria10 (40)..........2.lapsi..........13.5.2011
  • PikkuMyy68(42)......3.lapsi...........3.6.2011
  • wabisabi...................................
  • ikäneito70................2.lapsi..........22.6.2011
  • newersoft(40+).............................xx.7.2011
  • Morticia...................2.lapsi..........25.7.2011


20 syntynyttä
8 tyttöä ja 12 poikaa
Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt

  • Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
  • Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
  • Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
  • Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
  • Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
  • Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
  • Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
  • Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
  • Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
  • Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
  • Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
  • vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
  • Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
  • Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
  • Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
  • Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
  • miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
  • tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
  • Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
  • Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina, Uudi, Mur-mur ja Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
Siiri kyllä se on toisaan sinullakin jo lähellä tuo laskettuaika ja viime perhevalmennutkerralla puhuttiin, että ennemminkin voisi puhua lasketusta kuukaudesta. Kiitos päivityksestä!

newesoft teidän pikkujoulu kuulosti kivalle.:xmas: Minä täällä vkoloppuna otin joulukoristeet, -verhot ja -valot esille. Joululahjoja olen vasta hankkinut pari ja vielä olisi keksittävä monelle lahjat, kun vietän joulun yhdessä sukulaisten kanssa.

jääris hei, ei kuulosta typerälle sinun pelkosi. Niitä vain voi olla. Minullakin on aina välillä vahvemmin ja välillä vähemmin. Tuo, että ei pääse siihen ultraan, kun on tarve saada tietoa, on tois ikävää, jos olisit sinne päässyt ja saannut vastauksia kysymyksiinsi niin ei niitä tarvitsisi pyörittää päässään. Voimia näihin viimeisiin päiviin.

Eilen kävin päivällä kävelemässä oli niin kaunispäivä, aurinkoista, pakkasta ja ei tuullut yhtään. Eilen en sitten ennättänyt siivota loppuun, joten tänään sitten olen siivonnut paikkoja. Minullakin alkaa nukkuminen olla pätkittäistä, herään yöllä ja en saa unta vaan valvon, otan sitten jotain lukemista tai katson jonkun tallennuksen digiboxsiata, Onneksi ei tarvitse olla töissä, niin ei tarvitse srtessannta tuosta pätkissä nukkumisesta.

Mukavaa joulunalus aikaa kaikille :xmas::wave:
 
Varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan yksityiselle. Jotenikin semmoinen olo että on pakko päästä tarkistamaan asustaako tuolla massussa kukaan. Hassua kun edellisessä raskaudessa en osannut pelätä mitään tuulimunia tai keskenmenoja... No, tieto lisää tuskaa kuten sanotaan.
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Olen ollut torstai illasta asti sairaalassa tarkkailussa, josta kotiuduin tänään. Jouduin torstai alkuillasta kolariin, jossa viisikymppinen mies ajoi kolmion takaa kylkeeni. Yksin olin liikenteessä ja supistusten takia tarkkailussa. Ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ja lahja voi hyvin. Auto meni lunastukseen ja uutta hommaillaan kunhan ehditään.

MrsBree ja Lahja 23+1 :heart:
 
Jestas Mrs Bree, kuulostipa hurjalle. On kyllä kieltämättä aika liukkaat kelit ja saa olla tosi varovainen.

Harmitus tädistä mur-mur Mä niin toivon että sä pääset tälle listalle, mutta sovitaan että jouluna tärppi käy!

Täällä onkin monta, joilla on viimeiset viikot tai suorastaan päivät menossa. Miten Jääräpää, nyt ei ole pariin päivään mitään kuulunut. Joko on alkanut tositoimet?

Siiri Sisiliskollakin loppusuora häämöttää, mutta hienoa jos vointi noinkin hyvä. Tuossa vaiheessahan sitä ei osaa enää keskittyä oikein mihinkään, kun vain odottelee lähtömerkkejä.

Oivikillemyös tsemppiä, voit vielä rauhassa nauttia joulun vietosta.

No nyt tuli ukko tuohon häiriköimään, olen sen koneella, joten poistun sovinnolla.
 

Yhteistyössä