"huhhuh"
En päästäisi kaupassa 4-vuotiastani yksinään toiseen hyllyväliin. En ilman kärryjä enkä niiden kanssa.
siis häh,luulisi sun ymmärtävän että se 4vuotias lapsi pidetään kaupassa AINA valvovan silmän alla! mitäs annat suhata leikkimässä pitkin kaupaa kärryjen kanssa. meillä 6vuotiaskin kulkee vanhempien mukana kaupassa,eikä omilla teillään(varmasti törmäilis vauhdin takia vahingossa ihmisiin)Olimme eilen kaupassa vielä viimeisillä vappuostoksilla 4-vuotiaan poikani kanssa. Pojalla oli sellaiset lasten lippukärryt ja minulla oli kori kädessäni. Olin juuri maustehyllyllä katselemassa, kun kuului hirveä mentakka ihan läheisestä hyllyn välistä. Poikani oli törmännyt kärryllään erääseen naiseen, joka nyt huusi minulle naama punaisena, ettei tuollaiset kakarat saisi edes kaupassa olla kärryineen vaan autossa turvavöihin sidottuna! Lapseni kovasti sopersi minulle sen olleen vahinko. Tätä nainen ei sulattanut vaan kääri housun lahkeitaan ylöspäin ja meuhkasi miten kovasti häntä sattui jalkaansa se kun poikani tuli kärryillä päälle. Naisen mukaan poika oli vieläpä nähnyt hänet ja silti tullut päälle. Tuota jälkimmäistä minun on erittäin vaikea uskoa! Kuuntelin haukut hiljaisena ja lähdimme kaupasta pikaisesti pois.
Uskon toki poikaani siinä, ettei hän tahallaan kenenkään päälle ajaisi. Silti tuo eilinen päälleajo oli jo 3 kerta viimeisen vuoden sisällä. Yhden kerran noista olen ihan omin silmin nähnyt, silloin se ainakin oli aivan puhdas vahinko. Poikani osui tuolloin kärryillään mieheen, joka juuri tuli sivussa olevalta käytävältä. 2 kertaa näistä siis ovat olleet tuollaisia, etten ole nähnyt niitä omin silmin. Ei lapsi tuolloinkaan kaukana ole ollut, mutta minun silmäni ovat olleet juuri silloin kaupan hyllyissä.
Kysymys kuuluu, että mitäs nyt? Voiko asian laittaa yhä vahingon piikkiin ja "parempi onni ensikerralla" vai eikö poikani jostain syystä vain osaa mennä niillä kärryillä oikein vaikka opetettu onkin? Antaisitteko minun tilanteessani lapsen yhä mennä kaupassa niillä lasten lippukärryillä? Poika rakastaa kovasti autoja ja mielessään pitää sitä kärryä autonaan. On siis erittäin innoissaan aina kun saa mennä niillä lastenkärryillä, enkä tietenkään tahtoisi sitä iloa häneltä pois ottaa.
Joo, on hyviä. Joka paikassa niitä ei ole, minkä ymmärrän. Esim. meidän lähikaupassa on niin pienet tilat, että lipputangottomat kärryt mahtuu paremmin parkkiin ja kulkemaankin.Ok. Ne on oikeesti aika hyviä. Nyt vaan Lahden seudulle kauppojen palauteboxiin kehittämisideaa! =)
Mutta kyllä 2-3veekin pystyy ajamaan päälle niin että sattuu. Olen kyllä ihan murahtanut omalle, nimittäin kyllä se on tuntunut. Mutta onneksi vain omia vanhempia (siis minua) käsitellään vähemmän hellästi...Pienet lapset, edes ne lujaa juoksevat eivät ole koskaan tulleet päin. Jos tulisivat, pyytäisin toimimaan varovammin. Vieraan antama ojennus on usein tehokasta, mutta tuollainen sekopäinen möykkääminen ei ole oikein, enkä pidä tuollaista huutaen annettua palautetta paskankaan väärtinä.