3kk nukkumisesta

Eli tyttö täyttää 12v 3kk, yhes vaiheessa nukku öisi melko "hyvin" tai oli rymi jonka mukaa nukuttii eli 19-22 aikaa alettii yöunille, herättii n.12aikaa yöl syötii vähän, nukahdettii siirsin omaan sänkyy, 3herättii syötii vähä ja nukahdettiin ja 6aikaa heräii jolloin taas syötii ja otin vieree nukkuu, nukutaan 9asti ja herätää aamu toimii. No nyt on alaknu heräilee yöl useammin, mut nukahtaa ain vieree, mut heti ku siirän omaan sänkyy haluu takas vieree ja syömää (oon yrittäny tarjoo tuttia, yrittäny nukuttaa omaa sänkyy, mut ei millää nukahda), otan vieree syödään ja nkutaan jonkuu aikaa kun taas jossai vaihees herätää syömää. Onko muilla ollut täälaista ja miten olette sen ratkaissu, mietin johtuisko siitä, että nyt taas kasvaa nopeampaa ja näin ollen syömis tarve on suurempi.
 
No miksi yrität laittaa omaan sänkyyn kun haluaa olla sun vieressä? Monet vauvat kaipaa äidin läheisyyttä öisin ja se on ihan normaalia. vauvan näkökulmasta on epäluonnollista ja pelottavaa nukkua yksin. Ja niit ätiehän imun kausia tulee silloin tällöin, sillä tavoin vauva lisää tuottamasi maidon määrää ja kun maitomäärä on noussu niin harventaa taas syömisvälejä.

Jos vaan itse saat nukuttua vauva kainalossa niin helpoimmalla pääset kun pidät sitä vieressä ja annat tissiä makuulta aina kun haluaa. Se auttaa sua jaksamaan.
 
"mina"
Taitaa olla ns. tiheän imun kausi. Eli vauva "tilaa" lisää maitoa. Saattaa kestää 1-2 viikkoa, sitten yleensä tilanne normalisoituu. Seuraava tulee siinä puolen vuoden tienoilla. Tsemppiä! Itsellä oli helpompaa pitää pikkuinen vieressä, kumpikin sai nukuttua paremmin.
 
Sori, että tuli epäselkeetä tekstiä, tyttö oli sylissä plus meidä näppikset on rikki, kaikki kirjaimet ei toimi, vaan joitakin pitää painaa tosi kovaa, jotta tää ottaa sen (limut on kaatunu joskus näille).
Ja joo saan nukkutua vauva vieressä(mutta uni ei kuitenkan oo niin sikeetä, sillä pelkään, että jos jompikumpi meistä kääntyy unissaa, sen takia vauva yleensä ottaen ei ikin nuku meidä keskel vaan mun vieressä, eli minä olen se joka nukkuu siin keskel) ja nyt oon antanu nukkua iha siin, eli olen ottannu 12aikaa meidä vieree, kun on heräny ja antanu siinä nukkua. Sit ku anoppi joskus kysy mite meil nukutaa yöt, sanoin että heräilee parii otteesee syömää, se oli sillee minä kyllä ne yösyömiset ottaisin pois, en sit siin jaksanu alkaa vääntää kättä, siitä, että ei tämän ikäne viel yleensää ottaen nuku koko yötä(tottakai jotkut nukkuu).
 
ala luottamaan siihen että et kieri päälle, uni paranee.
ja 3kk heräilee varmasti yöllä nälkäänsä sekä tarkistelemaan että onko äiti vieressä, se on ihan sitä selviytysmisvaistoa vaan.
se on tutkitusti todettu että normaali terve äiti ei koskaan käänny lapsensa päälle nukkuessaan. eri asia sitte jos on tupakka, lääkkeitä tai viinaa kuvioissa, sillon ei saa nukkua vieressä.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
jep :) mutta toki jos on kovin ahgasta sängyssä, ei oo varmaan kivaa nukkua :D
terveisin 160cm sänky, kaksi aikuista ja vauva jolla ei ole omaa sänkyä.. :D
meillä onkin sitä varten 180cm leveä sänky :D
Ja moni tekee niin että laittavat parisängyn viereen 80cm leveän sängyn niin tulee lisää tilaa, taikka sitte pinnasängyn niin että sänkyjen välinen laita pois jolloin siitä tulee vauvalle oma kolo mutta vauva kokee olevansa äidin vieressä.
 
Joo, en polta, enkä juo, enkä käytä lääkkeitä ja joo meil on ahdas sänky, mies ja tyttö valtaavat sen yleens jo kahestaan kokonaa ja mä saan miettiä mihi väliin änkeen itseni, tarkoituksena on että ostetaa jossai vaiheessa perhesänky.
 
EJK
Niin mä en tiiä mikä se syy on miksi ei sais nukkua. Mutta niin suosituksissa lukee. Mutta suositukset on tietysti aina suosituksia.
Minä olen perhepedin kannattaja henkilökohtaisesti, mutta en silloin jos jompikumpi vanhemmista polttaa. Hengityskaasujen mukana kulkeutuu ilmaan myrkkyjä, joita vauva sitten hengittelee yön aikana lähietäisyydeltä monen monta tuntia.
 
perhesängyl meinaan tosi leveetä sänkyä, eli toiselta nimeltään jenkkisänky. Meil on myös se pien ongelma, että mun mies pyörii välil tosi pahasti unissaan, välil oon huokassu helpotuksesta, että oon tytön juuri siirtäny omaan sänkyyn, on kyl sanonu, että kyl se vaistoo jos tyttö on siin vieres, mutta on myös pyytäny ettei pahemmn siinä nukkuisi, juuri sen takia, että pyörii niin paljon.
 

Yhteistyössä