3kk ikäinen vauva yökylään mummolaan

  • Viestiketjun aloittaja vierastelija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Joo, en todellakaan. Kaverini antoi kyllä jo alle 2 kk, kun piti päästä tuulettumaan baariin. Kukin tyylillään, mutta minulta ei sympatiaa herunut.
Öh, tuskin kaverisi on sulta ollut sympatiaa vailla :LOL:

Minusta on ihan ok viedä tutulle ihmiselle hoitoon tuon ikäinen, vanhempi voi tarvita sitä tuulettumista, eikä siinä ole mitään pahaa.

Meillä on tyttö ollut n. kerran kuukaudessa mummolla ja ukilla hoidossa yön yli, että ollaan saatu tehdä niitä asioita, joita ei lapsen kanssa voi tehdä. On ollut yhdesti kaksi yötä, kun olimme viikonloppureissulla.

Ja kesäkuussa jää mummolle ja ukille, kun lähdemme viikon häämatkalle. Ja vaikka palsta muuta väittäisi, niin en näe asiassa minkäänlaista ongelmaa, vaan ilolla lähden matkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Oma ei ole ollut, kun ei ole ollut tarvetta, mutta olisin raaskinut jättää, jos tarvetta olisi ollut.
Mä inhoan tuota, että pieni vauva luulee olevansa yhtä äitinsä kanssa blaa blaa. Miten se oikein ilmenee, kun meidän jätkälle on pienestä pitäen kelvannut syli kuin syli ja ihminen kuin ihminen. Kun oppi liikkumaan, niin yleensä huiteli ihan muualla kuin missä itse olen.
Nyt ekan kerran pojan ollessa 8-kuinen on tullut äiti vaihe, että ollaan äidin perään edes vähän, tosin vieläkään ei vierasta muita, joten hyvin voin jättää hoitoon kun on tarvetta.
Meillä täysin sama homma, nyt tyttö 10kk. Ei ole vierastanut koko elämänsä aikana kuin yhtä ihmistä. Ukin ja mummon luona ollessaan ei edes huomaa meidän poissa oloa, iloinen on koko visiitin ajan ja myös kun tulemme hakemaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Meillä tarkoitus myös vähän reilu 3 kk ikäinen olla hoidossa osan yötä, mutta niin että hoitaja tulee meille kotiin ja tulen myös yöllä itse kotiin. Kesällä kaverin häät ja pienelle on parempi olla kotona hoitajan kanssa kuin tulla mukaan.
Miksi? Meidän keskimmäinen oli häissä 2,5kk ikäisenä ja 4kk ikäisenä ja hänelle oli taatusti parempi olla mukana häissä.
No, jos häissä on alkoholitarjoilu, niin olen kyllä sitä mieltä että parempi on lapsen olla tutun hoitajan kanssa rauhallisesti toisaalla, verrattuna kovaäänisiin juhliin. Eri asia tietysti jos häistä haluaa lähteä kesken kaiken aikaisin pois.
 
kiilusilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Meillä täysin sama homma, nyt tyttö 10kk. Ei ole vierastanut koko elämänsä aikana kuin yhtä ihmistä. Ukin ja mummon luona ollessaan ei edes huomaa meidän poissa oloa, iloinen on koko visiitin ajan ja myös kun tulemme hakemaan. =)
Vierastaminen kertoo, että lapsen perusturvallisuus on kehittynyt normaalisti. Se ei siis ole vika tai negatiivinen asia, päinvastoin. Vierastamisen puuttuminen sen sijaan voi olla merkki siitä, että lapsen perusturvallisuus ei ole kovin vahvaksi kehittynyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Meillä täysin sama homma, nyt tyttö 10kk. Ei ole vierastanut koko elämänsä aikana kuin yhtä ihmistä. Ukin ja mummon luona ollessaan ei edes huomaa meidän poissa oloa, iloinen on koko visiitin ajan ja myös kun tulemme hakemaan. =)
Vierastaminen kertoo, että lapsen perusturvallisuus on kehittynyt normaalisti. Se ei siis ole vika tai negatiivinen asia, päinvastoin. Vierastamisen puuttuminen sen sijaan voi olla merkki siitä, että lapsen perusturvallisuus ei ole kovin vahvaksi kehittynyt...
Nooh, erittäin luottavainen on ihmisiä kohtaan, vierastanut on siis yhtä ihmistä joka ilta-aikaan tuli kylään, kun meillä harvoin ketään enää myöhään käy. Väitä vain ettei hällä perusturvallisuutta ole jos haluat, minä kyllä tunnen oman lapseni ja tiedän että hänellä taatusti turvallinen olo on. Sen näkee jo nukkuma-asennosta, sen sanoi neuvolatätikin. Kaikki lapset eivät vierasta, eikä se tarkoita todellakaan sitä, etteikö perusturvallisuutta olisi! :headwall:
 
Meillä on raaskittu jättää yökylään.. Tyttö nyt 4kk:n ja on ollut mummulla kaksi kertaa yökylässä. Hyvin on mennyt ja vaikka on hetken itkeskellytkin,ei ole ollut varsinaista hätää. Poika oli jotain samaa ikäluokkaa ollessaan ensimmäisen kerran hoidossa. Päivähoidon mummulassa molemmat aloittivat jo n.2.5kk:sina :LOL: kun mamma kävi piipahtamassa päivän töissä :LOL: Siitä saattekin kauhisteltavaa kerrassaan :LOL: :LOL:
Mut kuten sanottu ei ne meitin mussukat miksikään mene, enkä itse varsinkaan tunne olevani huonompi äiti kuin he jotka eivät laita lastaan minnekkään! Anopin luona yökylässä esikoinen oli vasta joskus lähempänä 1-2vuoden ikää,vissiin ja samaa rataa mennään kai nytkin,en tiedä,aika näyttää.
 
Minulla 3kk ikäinen vauva, enkä jättäisi hoitoon yöksi muuta kun pakon vaatiessa. Minulla on tällä hetkellä niin tiukka side vauvaan, etten pystyisi olemaan erossa niin pitkään. Pisin aika tähän mennessä erossa 3x2,5h (kampaaja, kasvohoito ja elokuva). Tosin en väitä etteikö se hyvää tekisi, nyt kun takana jo puoli vuotta huonosti nukuttuja öitä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Minulla 3kk ikäinen vauva, enkä jättäisi hoitoon yöksi muuta kun pakon vaatiessa. Minulla on tällä hetkellä niin tiukka side vauvaan, etten pystyisi olemaan erossa niin pitkään. Pisin aika tähän mennessä erossa 3x2,5h (kampaaja, kasvohoito ja elokuva). Tosin en väitä etteikö se hyvää tekisi, nyt kun takana jo puoli vuotta huonosti nukuttuja öitä...
Kannattaa laittaa se omakin jaksaminen tärkeälle sijalle, lapselle enemmän iloa ja hyvää fiilistä iloisesta ja levänneestä äidistä. Meillä tytöllä juuri hampaiden tulon ja kovan liikkumisen takia huonosti nukuttuja öitä ollut viime aikoina ja oikein odotan että saadaan miehen kanssa ihan kaksistaan lepäillä to-pe yö. Tyttö tulee sitten aamulla kotiin.
 
mummo
Jos mummo jaksaa vauvaa hoitaa yönseudun, ei siitä ole mitään haittaa. Tärkeintä on että vauvalla on turvallinen olo, eli ruokaa, lepoa, vähän leikkiä, kuivat vaipat ja rakkautta. Enemmän vahinkoa aiheuttaa voimakas riippuvuussuhde marttyyriäidin ja lapsen välillä. Äitikin on ihminen! On nimittäin nähty äitejä, jotka vielä kouluunmenevää lasta hössöttävät enkä tiedä onko hän parempi äiti kuin se joka voi viedä vaikka isovanhemmille lapsen hoitoon. Lapsi on uusi ihminen ja hänellä on oikeutensa kasvaa rakkaudella ohjattuna eikä olla kuin asuste jonka äiti omistaa.
 
"mummi"
Olen mummo ja jaksan viel hoitaa ja onha luottamuksen osoituskin kun noin pient hoidan.
Meillä oli jopa kolmekkin yötä ja hyvin meni kiltin lapsen kanssa,lapsen äiti sai levätä kunnolla
ja sit jaksoi taas perheessä.Mummi ja Pappa iloisia kun saa verestää menneitä, levätä me ehdimme
sit kun olemme kahdestaan.Lapset suuri nautinto.
 
"Äiti minäkin"
No jos ei pakottava tarva niin en herranjumala. Ja minä en edes ole "sellainen" vanhempi, pystyn kyllä irtaantumaan lapsistani. Esikoinen oli 4 kk:n ikäisenä 5 tuntia hoidossa ekaa kertaa mummolla, toka 8 kuisena yökylässä ja tämä kolmas on nyt 3 kk enkä varmasti pientä laittaisi vieraaseen paikkaan vaikka tiedänkin että saa syliä, rakkautta ja ruokaa sielläkin.
 

Yhteistyössä