35v+ odottajat, vol 2

Täällä on sitten käyty eilen neuvolassa ja pissan stixeissä tuli leukkareita ++ ja prot. oli yhdellä plussalla....verenpaineet ovat aina olleet alhaisia niin nyt ekassa mittauksessa oli 156/96, mutta seuraava mittaus olikin ihan ok :)

Sain kotiin mittarin ja arvo oli myös illalla hyvä. Pissanäytteen otin aamulla ja täytyy kiikuttaa se labraan, kun mies tulee töistä kotiin. Ulos en uskalla lähteä, kun supistelee niin paljon ja alavatsalla juhmii, mutta voi toki olla myös pissatulehduksen takia, mutta enpä ole sairastanut sitäkään, kun viimeksi vuonna 1999.....kaikkea tässä näköjään tulee vielä loppumetreillä eteen :D

Kisse ja Hipsukka 37+6 :heart:
 


MARRASKUU 2008
Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009
Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 10.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009



TOUKOKUU 2009

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs


HEINÄKUU 2009

Rouva Pikkumyy....1. yht(4. ja 3.)....la 04.07.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:

MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 02.11.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:
 
Kisse; sulla on näköjään samalaisia vaivoja kun mulla oli loppumetreillä. Mutta meillä meni hyvin. Mulla ei vaan supistellut juurikaan loppumetreillä.
Mittailin myös viimeiset 3 viikkoa itse kotona paineita ja välillä myös tein itse pissatestejä, kun sain tikkuja kotiin...

Vointeja sinne loppumetreille. :hug:

Minä odottelen lastenlääkäriä, jos päästäisiin kotiin Sulon kanssa. Juuri rupesi vielä rinnat "vuotamaan", jota tässä onkin odoteltu. :LOL:

Sarppa ja Sulo kohta 3 vrk
 
Keskiviikkoa :wave:

Taas yksi runonpätkä joulua varten;

:xmas: :xmas: :xmas:
Kuusen alla on kummaa puhinaa,
karvaisen kuonon jouluista tuhinaa.
Heilahtaa kuusen katveessa tassu,
kurahtaa vihreän varjossa massu.
Joulukarhu on asialla,
oksien peitossa kuusen alla.
Karhulla mielessä jouluiset ilot.
Pukki ja lahjat ja omenakilot.
Karhun mielessä joulu väikkyy,
kynttilän valo silmissä läikkyy.
Mieli on auvoinen, mieli on avoin,
vietetään joulua jouluisin tavoin.

-Elina Karjalainen-

:xmas: :xmas: :xmas:


Sarppa70 Kiitokset synnytyskertomuksesta. Sinulle taisi jäädä päällimmäiseksi ihan hyvä fiilis synnytyksestä? Oliko kokemus ensikertalaiselle sellainen kuin olit ajatellut?
Yllätyitkö jostain?
Pikaisia paranemisia miehellesi :flower:
Hienoa että maito alkoi herumaan.


Kisse pikkuisellesi toivotan parempia vointeja. Nuo hampaiden puhkeamiset voi joskus olla tosi hankalia :(
Sinulla alkaa jo kovin päivät vähentyä. Tsemppiä ja jaksamista viimeisiin hetkiin.
Eikö olekin kovin tuskastuttavia nuo supistukset, etenkin kun on sektio edessä? Ei voi edes ajatella että ne jouduttavat tulevaa synnytystä.
Minullakin aina noita harkkareita ollut, mutta nyt tuntuu, että ovat vain entistä inhottavamipia. Eilenkin alkoivat tuossa iltakuudelta ja viimeisen tunsin yöllä 01.46 :eek:
Enimmäkseen tulivat 20-30 min välein, mutta viimeiset kolme tuntia noin 7-10 min välein. Olinpa aika uuvuksissa kun tänä aamuna heräsin neiti 2v kanssa aamupuuhiin :/


Miina70 Hienoja neuvolakuulumisia :heart:
Teille kovasti jaksuja noitten öitten kanssa :hug:
P.S. Voisitko muuten laittaa vähän sitä lunta tännekin päin? Kiitos ja kumarrus :D

prilli tuosta äitiysvapaalla lomauttamisesta en osaa valitettavasti sanoa mitään.
Toivottavasti miehesi ei saanut kovin pahoja uutisia, isyysloman verran vain ;)


Neeanäiti kiitos kun kävit laittamassa kuulumisesi. Ihan täällä meinaa huolestua, jos ei kuule heti ekana kaikkia uutisia :D
Mukavaa että olet taas kotona ja hienoa kuulla että virtaukset olivat nyt erinomaisia :heart:
Tuo isompien lasten hoito on varmaan nyt teidän tilanteessa aivan ehdoton juttu. Kaikki mahdollinen lepo tulee nyt varmaan tarpeen. Niin sinulle kuin vauvallennekin.



Täällä ei ihmeitä. Paitsi nyt nuo harjoitussupistukset mistä kerroin tuossa aikasemmin. Hetken jo eilen luulin, että on lähtö edessä. Vaikka olihan ne enimmäkseen selviä harkkareita, muutama hankalampi joukossa.

Tänään jatkan taas noita ompeluhommia ja taidan käydä vähän kangaskaupassakin metsästämässä viimeisiä tarvikkeita.

Mukavaa päivää teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 33+1
 
Anteeksi kun vähän kesti tuo kirjoittelu. Neea-neitimme kipusi taas yöllä viereen ja nukkui sitten tosi levottomasti. On kaikkea uutta tässä, kun olen ollut sairaalassa monia öitä ja hoitoon meno ja on vielä nuhainenkin kaiken lisäksi. Kun ei vaan taas korvatulehdus olisi tulossa. :(

Onnea mantanan tytölle! :flower:

Huomenna menen taas kontrolliin äitipolille, toivon silti että saisin olla vielä kotona, ellei synnytys ala. :heart:

Olotila oikein hyvä, pieniä supistuksia ollu kotona. Liikkuminen jo kömpelöä, mutta hengittäminen helpottunut, onkohan vaavi jo vähän laskeutunut. En tiedä, mutta olo suht hyvä. Paino ittellä vähän laskenut, ei tarttisi kyllä kun muutenkaan ei ole tullut kun juuri ja juuri tuo 4 kg painoa. :ashamed:

Nyt ruoanlaittoon.

Oikein mukavaa päivää teille! Täällä oli vähän lunta, mutta suli jo pois ja hienot lumiveistoksetkin pihasta melkein sulaneet 2 hevosta.

:heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 37+1 :heart: :wave:
 
Onnea Sarppa! :flower:
Tuuthan aina välillä kertomaan kuinka teillä on mennyt?
:)

Voi akkis, toi sun refluksi vaiva kuulostaa ihan kamalalta. Helpottaahan se sitten kun vauva on syntynyt?

Nevi oot kyllä todella jouluihminen :)
Itse tein mainosalan töitä muutamia vuosia ja tää joulun alusaika oli se kaikista kiireisin...
Kyllä sitä oli ihan loppu kun joulunpyhät alkoi. Töitä olis saanut tehdä kellon ympäri.
Eli en oo pitkään aikaan innostunut joulusta :(
Katotaan kuinka tänä vuonna käy...

Mulla tänään neuvolalääkäri ja samalla saa kuulla sokerirasituksen tulokset.
En tiedä mikä taas mieltä riivaa... Nukuttua ei saa, pää on kipeä. Toivottavasti nyt ei lykkää mitään raskausmyrkytystä... Että tää olis vaan jotain "henkistä pahoinvointia" :(
Kotona paineita kyllä mittailen ja ne ei oo ollut nousussa.
Ehkä olen viisaampi sen neuvolakäynnin jälkeen, i hope so....

Taidan lähteä ostamaan parit uudet ja kokoa isommat rintaliivit, on varustus paisunut uusiin mittoihin :LOL:

Bonbon & matkustaja rv 26+5
 
Heissan kaikille!

Hannes nukahti ulos vaunuihin ja isommat lapset ovat harrastuksissaan - joten loistava hetki äidin nettivierailulle =)

Sarppa mahottoman paljon onnea koko perheelle pikkumiehen syntymän johdosta! :flower:

Ja voimia kaikille sitä tarvitseville yhdessä ja erikseen :heart:

Anjamarita, meillä oli tuon vamhemman pojan kanssa sama asia kuin nyt teillä. Paino ei noussut neuvolan mielestä riittävään tahtiin. Saimme saman ohjeen kuin te eli ruokaöljyä soseen joukkoon. Noudattelinkin sitä aikani. Mutta poika nyt vaan sattuu olemaan kovin hoikkaa sorttia, oli sitä vauvana ja on edelleen. Yhtään vauvanpyöreyttä ei tullut silloin missään vaiheessa ja poika on edelleenkin varsinainen kusiluikku. Kukin vauva kasvaa omaan tahtiinsa ja malliinsa eikä niin suuresti neuvolan käyristä välitä. Yritä olla turhia stressaamatta asiasta.

Pullolle opettelu ottaa tosiaan aikansa ja vaatii sinnikkyyttä. Nyt sitä treenataan meillä koko ajan Hanneksen kanssa. Välillä menee komeasti ja välillä pullolla vaan leikitään ja esitetään tosi loukkaantunutta, kun menen sellaista hänelle tarjoamaan. Mitä nälkäisempi lapsi sen paremmin pulloon tarttuu - näin olen ainakin itse kokenut asian. Meilläkin toimii parhaiten nuo Ainun peruspullot. Aloitin Aventin kehutuilla pulloilla, mutta siitä touhusta ei tullut yhtään mitään. Poika meinasi oksentaa joka kerta, kun sai Aventin pullotutin suuhunsa (ja meinaa muuten edelleenkin, olen testannut asian).

Prilli ei äitiysloma sinänsä taida irtisanomisilta suojata, mutta irtisanoakseen älomalla olevan, täytyy työnantajalla olla todellakin vedenpitävät perusteet irtisanomiselle. Sellaiset, jotka eivät jätä yhtään epäilystä siihen suuntaan, että raskaus/äloma olisivat olleet irtisanomisen peruste.

Nevi, minun lempivärini jouluna on valkoinen ja siihen vähän hopeaa ja vihreää kaveriksi.

Säihke ja Hannes
 
Heipä hei!

Olisko kellään runoa isänpäiväksi jonka voisi laittaa korttiin UKILLE?
Pitäs postittaa toiselle ukille kortti tänään ja jotenkin on tylsä laittaa vaan hyvää isänpäivää...

Mulla pitää olla jouluna aina punaista mutta hillitysti eli liina pöydälle ja jotain tyyliin punainen suojaruukku valkoiselle amaryllikselle (on mun joululempikukkani).
Vihreätä en voi sietää vaikkakin pakko on joulupöytään laittaa punaisen ja kirkkaan mariskoolin kaveriksi se joulunvihreä skooli.
Lautaset on valkeat jouluna ja tietty punaiset servetit.Tykkään ettei ois mitään hirveetä sekasotkua.

Tänä aamuna hormoonit sitten räjäytti tän mamman kertakaikkiaan kun poika temppuili puuron kanssa ja lopuks pulautti suustaan puhtaille vaatteille puurot.Silloin mulla rähjähti ja huusin kun hinaaja ja juoksin yläkertaan itkemään.Ihan kauheeta kun ei voinut hillitä itseään, onneks mies oli kotona ja jäi pojan kanss ja selitti ettei noin saa tehdä ja äidille tuli paha mieli.
Tuntuu väliin ett oon ihan hirviöäiti kun huudan ihan pienimmästäkin mutta väsyttää jotenkin niin.
HUokailin jo tossa äsken että olenkohan mä liian vanha olemaan näin pienten kanssa ja miten sitä jaksaa???
Välillä ooikein oottaa sitä pientä nyyttiä ja sitt tulee tällanen että ei,ei,ei mä en jaksa :'(

Nyt vetää siipi vähän maassa mutta jospa se taas tästä :/

Lis69 17+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa
Oltiin tuossa lomalla Teneriffalla ja kun tultiin kotiin viime perjantaina, niin sen jälkeen alkoihin meikäläisellä "raskausongelmat" jylläämään ihan toden teolla. Olo on pienestäkin rasituksesta voimaton, ihan kuin menis maitohapoille "paikat". Alkaa heti aamusta, kun lähtee liikkeelle, niin tuntuu siltä, kuin loppuis puhti, hengityskin välillä vaikeutuu ja tuntuu, että lihaksissa ei riitä voima pikku askareisiinkaan. Usein tunnen, että lisäksi samaan aikaan tulee supistuksia, eli mahanpohja menee kovaksi, mutta ei aina. Lähinnä seisoessa ja touhutessa tämä ilmenee. Kävin sitten ihan päivystyksessä viikonloppuna, jossa todettiin veriarvot, verenpaine, pissa ja hapetusluku (levossa) sekä vauvan liikkeet normaaliksi. Lääkäri kirjoitti viikon saikkua eikä osannut sanoa mitään. Neuvolan kautta sain sitten lähetteen äitipolille, mutta en tiedä meneekö viikko vai kaksi, että sinne pääsen.
Kysynkin nyt, onko teillä ollut vastaavia tuntemuksia jo näin varhaisilla viikoilla (25 täynnä)? Olisko antaa jotain kommenttia, kun huolestuttaa kovasti, että jos nuo hyvin usein tuntuvat supistukset valmistelevat kohdunsuuta liian varhain ? Samoin ihmetyttää tämä voimattomuus, ihan kuin kohtu painais koko ajan jotain valtimoita, ettei jaksa tehdä mitään.
Rakenneultrassa lokakuussa oli erittäin lähellä pyörtyminen (äänet kaikkosivat ja näkö hämärtyi), kun makasin liian kauan selällään. Samanlaisia tuntemuksia on ollut pari kertaa kaupassa, jolloin on pitänyt mennä pukukoppiin istumaan ja hengähtämään.
Pitänee varata yksityiselle aika, jos nämä jatkuu eikä saa mielenrauhaa. Lisäksi harmittaa, että jos tämä loppuraskaus nyt ollaankin sitten sairaslomalla...No, ihan sama kunhan vain vauva pysyy sisällä ja sillä kaikki hyvin.
Nyt ei riitä virtaa kirjoittamaan muusta kuin tästä ongelmasta. Odottelen kommenttejanne ja menen lepäämään.
 
Vähän jatkoa tuohon edelliseen, kun tuntui niin typerältä lopetukselta.
Loma meni kuitenkin tosi hyvin, samoin lennotkin, tämän todella ison mahan kanssa (Sf-mitta 24 cm, joka on ihan yläkäyrällä). Verensokeriseuranta oli lomalla koko ajan päällä ja ylityksiäkin tuli, kun oli illallisella niin ihania ruokia. (ylitykset kuitenkin pieniä). Painoakin tullut jo 7 kg, mutta ei neuvolan mielestä liikaakaan (painan nyt 66 kg).
En ole ehtinyt paljonkaan teidän kirjoituksianne lukea, enkä ole oikein jaksanut istua koneenkaan ääressä kuin pakolliset työhommat. Paljon on näköjään kuitenkin tapahtunut kolmessa viikossa!
Riituli ja pikkuaatu 25+1

 
Hei vaan :wave:

:xmas: :xmas: :xmas:
Alkuun heti pieni lahjaidea. Sopiva aikuisille esim pikkujouluihin tai yhdistettynä kynttilöihin ihan aaton pakettiin;







Noita pukkeja, sieniä ja marjoja saa ihan esim Tiimarista. Jäkälä on metsästä ja kaikki kankainen huopaa. Hyvin ovat vuosien varrella kestäneet, kun ovat varmaan jo 6-7 vuotta vanhoja :D Takkatikkurasioista tulee muuten aivan upeita.
:xmas: :xmas: :xmas:

Lis69 Minulta ei löytynyt kuin yksi vaivainen isänpäivänloru. Ja sekin on aika 'rajoitteinen';
Isälle parhaalle
villasukat tässä.
Jaloillakin hyvä on olla
rakkauden lämpimässä!

Lisää löytyy esim Positiivarit.fi sivulta =)


Nyt valitettavasti vähän kiire muitten hommien kanssa.
Yritän palailla myöhemmin lukemaan kuulumisianne.

Voikaa hyvin!



Nevi ja Vilttitossu rv 33+2
 
Tänään olin äitipolilla ja virtaukset normaalit ja erittäin pirteä pieni vaavi siellä uiskenteli lapsivedessa, jota on myös normaalisti. Kohdunsuu auki edelleen parille sormelle ja vaikka illalla ja yöllä supisteli aika kovastikin, ei ollut lisää auennut.

Kotona saan vielä vaavia kasvatella, se on hyvä, kun painoarvio edelleen n. 2 kg, ehkä hieman päälle.

Lauantaina menen käyrille ja ma olis taas äitipolilla kontrolli, odotellaan että synnytys käynnistyisi omilla supistuksilla. :heart:

Oikein hyvää yötä! :heart:
 
Viikonlopun alkua :wave:

Kauniissa huurteessa taas tuo ulkomaailma. Nyt kun saisi sataa, niin ei sitten sada millään. Miten kauniin valkoisen peitteen maa saisikaan, jos nyt lumet tulisi



Hyvä, hyvä Rouva Pikkumyy kun olo huono

Tässä tapauksessa toivotat tervetulleeksi varmaan vaikka minkälaiset eto-olot ;)


Hienoja kuulumisia Neeanäiti =)
Täällä hengessä mukana toivotan sinulle vielä tarpeeksi päiviä kotona pikkuista kasvattamassa.


Kovin tutulta kuulostaa olosi Riituli Tsemppiä sinne :hug:
Minä odottelin lähes koko keskiraskauden milloin alkaa se hyvä olo. Sitä ei vaan tuntunut tulevan. Supistukset ovat minulla aina alkaneet jo varhain. Mitään avautumisia tms eivät tosin ole koskaan aiheuttaneet.
Sellainen yleinen huonovointisuus, väsymys ja totaalinen uupuminen on ollut seurana lähes kokoajan.
Tässä raskaudessa, ja etenkin edellisessä, minulla on ollut suuria vaikeuksia esim juuri kaupoissa. Edellisen raskauden aikana diagnisoin itse 'kohtaukset' paniikkihäiriöiksi (joista en muuten ole koskaan ennen enkä jälkeen kärsinyt) ja neuvola lääkäri oli silloin samaa mieltä. Nyt loppumetreillä, samoin kuin ed. raskaudessa, esiintyy noita kohtauksia paljon vähemmän.
Mutta nämä raskaudet ja niiden aiheuttamat vaivat ovat kovin yksilöllisiä. Joten jos sinusta tuntuu, ettei kaikki ole hyvin, on vain hyvä että asiaa tutkitaan.


Minäkin pidän kovasti amarylliksistä Lis69, tosin punaisesta. Jotenkin vierastan valkoisia kukkia jouluna. Useimmiten kaupasta lähtee kyllä joulutähti mukaan kotiin.
Kovin tutulta muuten kuulosti tuo 'hermojesi menettäminen' poikasi kanssa. Ihan samojen asioiden kanssa taidamme kaikki äidit kamppailla. Minulla menee kanssa välillä hermot pojan kanssa. Hän vaan on jo tosin 16v ja minua noin 20cm pitempi :kieh:


Sinun jouluvärisi Säihke kuulostavat kovin tyylikkäiltä. Minäkin ihastun aina välillä johonkin oikein hienostuneeseen tyyliin, mutta sitten palaan kuitenkin aina sellaiseen 'mökki/tupa'-lookiin. Olisikohan nyt paljon esilläoleva Tilda-tyyli se lähin.


Millaisia neuvolakuulumisia sait Bonbon? Toivottavasti kaikki hyvin =)


Ja sitten taas yksi jouluruno;

:xmas: :xmas: :xmas:
Kuta pienempi on itse,
sitä isompi joulu tulee!
:xmas: :xmas: :xmas:


Ihan hurja ilta oli eilen. Iltapäivästä lähtien oli niin kovat 'menkkamaiset' kivut, että piti ihan ottaa Panadoli. Ei siitä kyllä ollut mitään apua. Illalla nukkumaan mennessä, mies oli jo ihan varma että yöllä tulee lähtö. Jos nyt ei synnyttämään, niin ainakin tulehduskokeisiin. Mutta yö menikin suht. hyvin ja nyt on kaikki kivut poissa (koputtaa puuta)
Luinkin tuolta joulukuisista, että monilla tuntuu nyt olevat samantyyppisiä kipuja, joten ovat varmaan sitten ihan vaarattomia. En vain muista ed. raskauksista tälläistä. Pikkuinenkin mylläsi ja potki koko illan. Olihan se toisaalta rauhoittavaa kun kerrankin liikui oikein kunnolla. Minä hölmö vaan olin ihan ihmeissäni, että nyt sillä on jokin hätä, kun muuten on aina niin rauhallinen :ashamed:


Oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 33+3
 
Nopeasti hyvä tulos verikokeesta, ennen töihin menoani hcg tänään 8970, eli ailahtelevaisuudelleni on hyvä syy ja myös pahoinvointiin! :heart:

Eli alle 2 viikkoa siitä kun menkkojen olisi kuulunut alkaa, eli nyt nautin huonosta olosta täysin rinnoin! :heart: :D
 
Mulla oli tänään neuvola, kaikki on edelleen kunnossa. Neuvolassa oli harjoittelija mukana ja terkkari yritti opettaa häntä tunnustelemaan miten päin vauva on masussa. No, olin aika kauan siinä selälläni ja lopulta oli pakko sanoa että nyt on pakko päästä välillä ylös tai lähtee taju. Tuli todella huono olo ja siinä sitten nojailin etukenossa hetkisen että voitiin taas jatkaa tutkimuksia :) Harjoittelija oli ihan paniikissa ja kyseli että johtuiko se siitä kun hän paineli vatsaa tms. Hih, tosi hauskaa jos toinen raukka sai traumoja meikäläisen käsittelystä :LOL:

RV 37+0 vauva on täysiaikainen, JEE!
Paino -700 g / vko
Turvotus +
RR 112/76
U-prot/U-gluk -/-
Sf-mitta 34 cm
Tarjonta RT
Syke 155
Liikkeet ++

Painoarvio jäi sitten tältä kerralta tekemättä, kun terkkari ei halunnut pitää mua siinä selällään yhtään pidempään kuin oli pakko. Mutta jos viimeviikkoinen arvio oli 2600 g, niin kaipa vauva nyt on jotain 3000 g paikkeilla.

Sf-mitta oli laskenut, johtuu varmaan siitä että vauva on terkkarin mukaan vähän laskeutunut edellisestä käynnistä, ainakaan ei maininnut mitään erityistä huolen aiheita. Paino on mullakin tosiaan laskenut, mulla ei vaan ole nälkä ja sitten yksinkertaisesti unohdan syödä... Ja tosiaan koko ajan pitäisi olla jotain puputtamassa, kun ei pysty syömään kuin ihan vähän kerraallaan :)

Sairaalakassikin on nyt sitten valmiiksi pakattuna ja odottaa vaan lähtöä :) Tuskin tässä vielä muutamaan viikkoon mitään tapahtuu, kun ei ole ollut mitään merkkejä siihen suuntaan. Eikä mulla oikeeasti ole mitään kiirettä edes synnyttää vielä, ihan mielelläni kerään vielä vähän aikaa voimia :saint:
 
Huomenta!

Neuvolassa kaikki oli ok, mitä nyt paineet vähän koholla, ei mitenkään huolestuttavasti. Kotona seurailen ja mittailen niitä. Tosin kotona lukemat on ihan normitasolla, kait mulla on sitten se valkotakkisten kammo :p

Parina viime päivänä on ollut melko voimakasta kipua toisessa pakarassa, yöt on mennyt parin tunnin unilla ja parin tunnin kävely/venytys-sessioilla. Taitaa vaan olla jokin hermo jumissa. Nyt tuntuu että tästä päivästä tulis helpompi...Ei jomota pakaraa niin pahasti.

En tiedä jos jaksais tänään tuota ulkovarastoa hieman järjestellä. Pitäis saada puhtaita mattoja lattialle ja ne on tietysti siellä kaiken roinan takana...

Hauskaa viikonloppua!
 
Vauva-arkea

Meillä kotiuduttiin keskiviikkona, eli Sulo oli silloin 3 vrk:n ikäinen.
Nämä ensimmäiset päivät ovat menneet puolin ja toisin totutellessa. Maito alkanut nousta oikeastaan torstaina kunnolla ja sen jälkeen olenkin totutellut syöttämään oikeaan tahtiin ja rytmiin tuota pikku-ukkoa. Neuvolassa kävimme jo torstaina tutustumassa neuvolantätiin, joka tosin sama kuin raskausaikana minulla. Mutta Suloa tarkkaillaan nyt, että minulla maito riittää ja hän saa sitä tarpeeksi. Eli painonhallintaa jo pienestä pitäen... Maanantaina seuraavan kerran.

Sulo on varsin rauhallinen ja tyytyväinen eloonsa. Ainoastaan itku pääsee, kun tulee kylmä, eli vaipanvaihdon yhteydessä, jos emme ole formulavarikon nopeuksissa, niin itkuhan se tulee. Ensin kyllä varoittelee itkua kitinällä, eikä malta suoraan ryhtyä itkemään.
Pyllyn pesu lämpimässä vedessä kyllä lopettaa heti tuon kitinän, se on kivaa :)

Ja mitä nopeammin saadaan kuivat päälle ja vaatteet vielä niskaan, niin sen tyytyväisempi ollaan.

Nyt viime yö meni sellaisessa rytmissä, missä äiti öiden haluaisi olla. Eli noin 3 tunnin välein heräiltiin syömään, melkein kuin kello. Päivällä tosi tuo väli on pidempi jopa 4-5 tuntia, eli voisi kiepauttaa tuon sisäisen kellon tuo Sulo puolivuorokautta ympäri :LOL:

Itse en oikein osaa tehdä mitään järjellistä noiden Sulon unien aikana, vaan ihmettelen tätä meidän isoa elämänmuutosta ja mietin (tosin välillä vähän turhaankin) miten elämä meillä saadaan uomiinsa, ja miten tästä selviämme. Vaikka ollaanhan tässä jo "vanhoja", vaan siinäpä se, kun nyt menee uusille uomille tämä meidän elämä, jota on yhdessä jo yli 20 vuotta vietetty. Nyt pitää aina huomioida myös tuo kolmas ja vielä olla vastuussa hänen hyvinvoinnistaan :|

Isä on vallan ihana tämän pienen poikansa kanssa. Heti alkuun otti varsin varmoin ottein kaikki vaipanvaihdot ja pukemiset sekä usein myös yöllä käy kurkkaamassa, miksi kitinää tulee ja herättelee äidin syöttämään, jos itse ei tajua herätä. Tämä minun herääminen onkin yksi huolenaihe itselleni, kun olen varsin hyvä nukkuja, enkä varsinkaan alkuyöstä meinaa herätä mihinkään ääneen :)

Näin meillä menee, kertoilen taas lisää jossain vaiheessa. Seurailen kuitenkin melkein päivittäin teidän kuulumisia. Tsemppiä kaikille vielä odottaville ja varsinkin teille "tuskissanne" kärsiville. :hug:

Sarppa ja Sulo 1 vk
 

Yhteistyössä