35v+ odottajat, vol 2

Täältäkin hyvää isäinpäivää toivotan! :flower:

Ihanaa kun saimme tytön kanssa isin yllätettyä aamulla kera sämpylä kaffeen ja lahjojen! :heart: Toisaalta mamma siinä herkisteli, kun NIIN isolta tytöltä pikkuisemme tuntuu. :'( =) Nämä mammahormoonit jyllää.
Kiitos 4v onnitteluista ja tytölle näytinkin kaikki ihanat kuvat täältä teiltä! =)

Vielä 18 työpäivää (ja tietty viikonloput välissä) ja alkaa mammaloma!! Sitten aloitamme vauvan vaatteiden pesun, sekä joulutonttuilun tytön kanssa! :xmas:
Pian on tosiaan joulu ja en ota siitä stressiä, mutta listan tein mitä + kelle hankkia. Ei tule sitten ihan älytön hoppu. :xmas:

Neeanäidille terkkuja :wave:

Rouva Pikkumyy Mukavia alkuviikkoja ja huonot olot ihania tuossa vaiheessa! :hug: :wave:

Minä myös täällä valmistelevien supistusten kera touhuan ja välillä pitää kunnolla levätä. Varsinkin iltaa kohden masu kiristyy, mutta olo muuten ihan ok. Vauva potkii kovaa ja tahdikkaasti. Liikehdintä tuntuu ihanalta! :heart:

Otahan nevi sinäkin rauhallisesti ja kiitos ihanista joululoruista + ideoista! :xmas:

Nyt iltakävelylle tuonne pimeyteen! :wave:

mantana ja Pikkuinen "Toivo" rv. 27+2 :heart:
 
Kiitos mantana: Terkut sinnekin!

Isänpäivää vietetty aamupäivällä omalla porukalla, lapset antoi itse tehdyn kortin ja annettiin paketti iskälle. :heart: Syötiin kakkua ja mokkapaloja. Anoppi leipoi, kun itse en jaksanut ja hyviä olivat. Neean päiväunien jälkeen kävimme katsomassa miehen isää ja illalla mentiin mun kotia. :heart:

Lapset nukahtivat melko pian kun tultiin.

Vihloo kovasti alapäätä kun vauva oikein myllää ja supisteluja silloion tällöin. Vauvan liikkeet tekee todella kipeetä välillä. Yleensä näillä viikoilla jo supistellutkin ja käyty synnärilläkin, mutta supistelujen loputtua tultu vielä kotiin.

Nyt odotan tiistain kontrollia ja kuulen taas tilanteen kohdunsuulla. On jo ollut viikon verran parille sormelle auki ja pehmeä, uudelleensynnyttäjällä hyvin tavallista tuo aukeaminen ja mullakin ollut niin.

Palelee koko ajan nytkin ja lämmöt olikin osastolla n. 35, hoitsu ei meinannu oikein uskoa mittaria. Äidillänikin ollu alhaiset lämmöt, ei edes voitu papereihin laittaa niitä.

Vähän tullut limaista vuotoa, joka ei lisääntynyt ainakaan tänään ole. Limatulppaa irronnut yleensä n. 10 pv ja sitten olen synnyttänyt. Saapa nyt sitten nähdä, miten tällä kertaa menee. :heart:

Hyvää yötä mammat ja jaksuja kaikille! Itse olisin jo valmis synnyttämään koska vain. Olo sen verran hankala ja yöt katkonaisia, kun kääntyminen ja veskiin lähtö tuskallista.

No pian se nyytti onkin jo sylissä. :heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 37+5 :wave:
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. :heart:
Ei meinannu saada mitattua niskan turvotusta, koska oli niin häjyssä asenossa. Mun piti yskiä kovaa ja painella alavatsaa jos vaikka vaihtais asentoa..mutta ei. :D
Ultras sitten vatsan päältä ja niskaturvotus oli 1.3
Laskettuaika pysy samana ja viikot täsmäs päivälleen. Oli se ihmeellistä nähdä että siellä noin ihmisennäköinen pieni käärö oli. :D Mies oli mukana ja kyllä sekin oli huojentunut että kaikki oli hyvin. Mukamas näytti pojalta :D

Aurora ja toukka 12 + 4
 
Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille :wave:


Seuraavana ihan pelkkää vali-vali-valitusta;
Olo alkaa jo olla aika kurja. Fyysisesti tuntuu, että on lähes kaikki vaivat mitä olla voi. Etenkin supistelut ja selkäsäryt on pahoja. Tuntuu että iskias odottelee koko ajan nurkan takana. Mitään ei oikein uskaltaisi tehdä.
Kehdon verhoon tuhraantui koko viikonloppu, vaikka 'normaalisti' sen olisi hurauttanut parissa tunnissa. Pelkästään kankaan leikkaaminen vaatii monen monta lepohetkeä. Ruokaostoksillakin meni suurin osa aikaa penkillä istuen. Ensi viikonloppuna pitäisi lähteä lahjojen ostoon. Enpä tiedä tuleeko siitä mitään :eek:
Henkisesti olen ihan innoissani vauvasta. Tuskin maltan odottaa pikkuisen tuloa :heart: Välillä vaan iskee ihan fyysinen kipu ikävästä. Minulla on yleensäkin suhde vauvoihimme ollut tosi kiinteä. Kun pikkuiset ovat syntyneet en osaa oikein olla ollenkaan, jos ei vauveli ole ihan lähellä. Ensimmäinen vuosi on usein mennyt niin, että kaupassa käyntikin yksin tekee pahaa :/
Edellinen vauva-aika oli tosi ristiriitaista aikaa. Toisaalta nautin kovasti kun isommat muksut muodostivt suhdetta pikkusiskoonsa. Toisaalta oli tosi kova paikka jakaa 'oma vauva' niin monen kanssa. Ihme juttuja nuo hormoonit teettävät :ashamed:

Tässä välissä voisi jouluasiat hieman piristää :whistle:

:xmas: :xmas: :xmas:
Laitanpa vaikka kyselyn kaikille;
Mitä syötävää pitää ehdottomasti olla joulunaikaan tarjolla, jotta olisi oikea tunnelma?
Onko teillä ihan omia 'erikois'-vaatimuksia, joilla ei oikeastaan ole mitään tekemistä joulun kanssa?

Minä taidan olla aika perinteinen, eli tarjolla pitäisi olla; kinkkua,karjanpaistia, keitettyjä(kuorittuja) perunoita, punajuuria, maustekurkkuja. Ruisleipää(meillä ei yleensä syödä leipää ruoan kanssa) riisipiirakoita, munavoita, tankomeetwurstia, erilaisia juustoja. Kotiolutta(vaikka en juokaan kuin puoli lasillista). Joulutorttuja, lasten koristamia pipareita ja valikoima konfehtirasioita.
Minun omat 'erikoisherkut' ovat; savupallas ja 'haisujuusto'(syön vain jouluna, yleensä joluaatoniltana, ruisleivän päällä, kun talo on hiljentynyt ja kaipaan pientä omaa herkutteluhetkeä)

Näitä ilman pärjäisin mainiosti; laatikot, lohi, sienisalaatti. Ne ovat tosin miehen must-juttuja, joten niitä löytyy kyllä joka vuosi ruokapöydältä :D
:xmas: :xmas: :xmas:

Kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja ja mukavaa alkavaa joulunodotusta :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 33+6
 


MARRASKUU 2008
Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 ....tyttö tulossa SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....
poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009
Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

Jepuliisa....41v....kolmas(p-01, p-04)....la 30.03.2009 PHKS

HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 10.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009

mamma67....41v....viides (19v, 17v, 15v, 11v)....la 19.04.2009KAKS



TOUKOKUU 2009

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs


HEINÄKUU 2009

Rouva Pikkumyy....1. yht(4. ja 3.)....la 04.07.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:

MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 02.11.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:
 
Täällä on nyt Vantaan Flamingo reissu takana ja onneksi ei synnytys alkanut vaikka kävelin pitkin Jumbon käytäviä monta kilometriä, kun muut lillui kylpylässä. Nyt sitten on koettu keskellä yötä alkanut palohälytys (la-su välinen yö klo 2.35 alkoi ja kesti 03.10, kun yökerhoon oli tullut puhelinsoitto pommiuhasta....meillä pikkumiehelle nousi yli 40 asteen kuume, kun hampaat tulivat alaikenistä läpi ja samalla ripuloi x 3 HE HEEEE!! Eipä paljoa naurattanut, kun valvoin yli 3 tuntia sinä yönä.....

Huomenna verikokeet ennen leikkausta ja pissa puhdas sekä verenpaineet olleet ok! Tänään tulee täyteen tasan 38v. ja en näköjään saanut vauvaa vielä synttärilahjaksi

Meinasin tänään saada HALVAUKSEN kun poika sai kaadettua Ikean cd/dvd hyllyn päällensä tosi korkea hylly, mutta onneksi oli lelukori siinä alla sopivasti niin hylly kaatui sen korin päälle ja sain napattua pojan sieltä alta vahingoittumana mutta kaikki levyt lensivät ympäri kämppää...no niistä viis...

Jouluruoka galluppiin vastausta täällä on kinkku, kalkkunarulla, graavilohi, lohi, silliä miehelle, sienisalaatti, punajuurisalaatti, rosolli, italiansalaatti, keitetty peruna, perunalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, maksapasteija, punaviini mikä jää taas tältä mammalta väliin jo toisena jouluna peräkkäin....eipä haittaa... :xmas: mutta katsotaan jos juodaan kotikaljaa :xmas:

Odotan joulua ihan hulluna ja olen onneksi ostanut pitkin syksyä jo melkein kaikki lahjat paitsi omille lapsille ja miehelle, mutta kyllä ne sitten kerkiää hommata lähemmin :heart:



Kisse ja Hipsukka 38+4 :heart:
 
Huomenet kaikille!

Ai te keskustelette täällä jouluruuista... nam...! Tässä on ollut niin fokus masuasukissa että koko joulu ei ole vielä käynyt varsinaisesti mielessä muuten kuin mahdollisena ristiäis-/nimijuhla-ajankohtana ja hitsinpimpula, tajusin juuri että meikäläinen pääsee näillä näkymin nauttimaan jouluherkuista, sillä meillä on sektio edessä ensi viikon maanantaina eli 17.11.! Että tekeekin jo graavilohta mieli :p

Meillä on siis aamukampa käytössä eli enää 6 yötä ja sitten minimies näkee viimeistään näkee päivänvalon. Jännittää kyllä aivan älyttömästi - ei niinkään itse leikkaus vaan lähinnä se, missä kunnossa meidän vaavi on ja pahoin pelkään etten pysty rentoutumaan ennen kuin kriittinen aika sairaalassa on ohi... Toivon niin hartaasti että hän olisi edes suunnilleen terve ja että hengitys toimisi... voi kun hänellä ei olisi trisomiaa missään vaan olisi muuten vain pienenkokoinen kun on niin vilkas ja on jaksanut pysyä kyydissä tässä vuoristoradassa...

Kasvua oli minimiehelle saatu hieman lisää ja painoarvio on nyt 2,5 kiloa. Käyrät oli hyvät, ductus normaali mutta muita virtauksia ei sitten saatukaan luotettavasti mitattua kun herra heilui kuin heinämies - tuli lekurille oikein hiki :LOL:

Tuo ductus on tärkein virtaus ja se oli edelleen normaali joten varovaisesti totesimme yhteen ääneen "huh" ja koska herra on super-liikkuvainen, ei kuulemma ole mahdollista että virtaukset voisivat olla hälyttävällä tasolla, sillä istukan virtausongelmista johtuva kasvunhidastuma aiheuttaa kuulemma lähes poikkeuksetta vauvalle vähäliikkeisyyttä kun hän joutuu säästelemään voimiaan pärjätäkseen kohdussa.

Tämmöistä meille tällä erää - tällä viikolla on pakko lähteä suorittamaan sisarusten ja kavereiden lapsille loput "tonttuilut" jotta se paljon puhuttu joulu tulee meillekin, sillä ensi viikolla tämä mamma ei liiku mihinkään ja luulenpa, etten vie vauvaa mihinkään kauppoihin tms tämän vuoden puolella jos hänet vaan kotiin saan.


Czarina & Lilliputti rv 37+6
 
Sateista huomenta Hämeestä :wave:


Jänniä, jänniä aikoja niin Kissellä kuin Czarinallakin :D
Mites Neeanäiti ja Minnihiiri68?

Teille kaikille hurjasti peukutuksia seuraaville päiville/viikoille


Kohta te kaikki saatte jo omat pikkuisenne syliinne :heart:


:xmas: :xmas: :xmas:
Joulurauhaa nyt kaikkialla soi.
Joulurauhaa, siitä kaikki unelmoi.
Joulurauhaa saamme julistaa,
lapsi syntynyt on maailmaan.
:xmas: :xmas: :xmas:


Nyt olen muutamaksi päiväksi ihan suosiolla jättänyt nuo ompelukonehommat. Katson rauhoittuisiko tuo selkä sillä. Yritän mahdollisimman paljon välttää kumartumisia ja äkkinäisiä käännöksiä.
Pikkutyttöjen tontuilta puuttuu enää laukut, sitten ovat uudet sänkykoristeet valmiita. Tonttuja onkin ollut mukava tehdä. Olen ne ommellut käsityönä, joten olen saanut paljon istuksella pehmeällä sohvalla. Siitä selkäni tuntuukin nyt eniten pitävän. Viime raskaudessa oli keinutuoli ihan ehdoton, mutta nyt tuntuu, että siinä ei saa jalkoja tarpeeksi auki :whistle:

Kunhan tontut ovat valmiita, taidan aloittaa korttien teon, niittenkin pitäisi onnistua tuossa sohvalla. Jos levittäisi tarvikkeet vaikka isolle tarjottimelle.


Kuinkas muut jakselette?
Välillä tuntuu, että minä olen ainoa rutkuttaja täällä :ashamed:
Olisiko vaikka jollain muullakin joulu/tammikuisella pitkä lista valituksia?

Entäs te jotka olette odotuksen ihanassa keskivaiheessa? Millä mielellä olette?


Ja meidän pinon 'omat' vauvelit :heart:
Joko on tonttulakit hommattuna ja kaapin kätkössä pari pientä pakettia?
Muuttuuko teidän jouluperinteet nyt uuden vauvan synnyttyä?



Kaikkien kuulumisia odotellen

Nevi ja Vilttitossu rv 34+0
 
Eipä tänne ihmeitä kuulu, odotellaan vaan että koska vauveli tahtoo tulla maailmaan :D Kaikki on nyt vauvaa varten valmiina sairaalakassia myöten, mutta siltikin vielä mielelläni vaan lepäilen eli vauva saa ihan rauhassa köliä äidin masussa laskettuun aikaan asti :saint:

Mulla on tuo selkä ollut kipeä jo ainakin kuukauden ajan, eikä siihen oikein mikään auta :eek: Sohvallakin saa vaihtaa asentoa noin minuutin välein ja tyynyjä on selän tukena noin miljoona :LOL: Yöllä saan kyllä aika hyvin nukuttua, kun mulla on toinen tyyny selän takana ja toisen masun alla tukemassa.

Ostin eilen sellaisen vehnätyynyn ja se tuntui vähän auttavan noihin kipuihin, toivotaan vaan että ne kivut tosiaan loppuvat sitten synnytyksen jälkeen...

Kävin äsken hammaslääkärissä, kun yhtä hammasta vihloi siihen malliin etten viitsinyt sitä enää kuunnella. Olikin aika mielenkiintoinen visiitti:) Sanoin heti alkuun lääkärille, että pidä tuoli niin pystyasennossa kuin se on mahdollista, kun toi mun masu painaa ja mulle tulee paha olo. Tuoli oli aika pystyssä, mutta siitä huolimatta meinasin pyörtyä noin kymmenen kertaa :ashamed: Poraaminen piti keskeyttää vähän väliä, niin että pääsin nojailemaan etukumaraan ja hiki valui pitkin kasvoja... Kyllä ihan vähän hävetti :ashamed: Nyt mulla on sitten sellainen lääkepaikka hampaassa, vauvan syntymän jälkeen sitten katsotaan pitääkö hampaalle tehdä juurihoito vai paikataanko se vain tavallisella paikalla. Ihan varmasti en enää ennen vauvan syntymää hammaslääkäriin lähde, jos ei ole ihan pakko :D
 
Kolmattaan odotteleva 41v mamma täällä. Kaksi poikaa on 2001 ja 2004. Nyt sitten pukataan iltatähteä :D
LA on 30.3.2009 ja sairaala PHKS.

Kaikki on mennyt ihan hyvin. Liitoskivut olleet riesanani edellisissä raskauksissa, ja nyt alkoikin jo alkuvaiheessa.

Harrastelen käsitöitä, koiria, kissoja ja uimista.
 
Zantra
Tervetuloa Jepuliisa!

Jouluruokagalluppiin vastauksena: joulua ei ole ilman imellettyä (löysää) perunalaatikkoa, kinkkua, rosollia ja joulutorttuja. Kaikki muu on sit plussaa siihen päälle (paitsi lipeäkala ja lanttulaatikko).

Täällä mennään raskauden keskivaihetta ja olo on ihan hyvä ja kivuton. Nukkumisasennot löytyvät helposti kun en ikinä muutenkaan nuku vatsallani, vessassa ei tarvitse välttämättä joka yö juosta jne. Sain silti ristiselän vihoittelemaan toispuoleisesti kun olimme sunnuntaina kyläilemässä ja tuli välillä istuskeltua lattialla lasten leikkejä valvomassa. Sekin vaiva onneksi vaan käväisi, eiköhän sitä sitten loppuraskaudesta ehdi kärvistelemään enemmän.

Täällä on tosiaan useammalla palstalaisella jännät ajat, hyviä odotuksen loppumetrejä Kisse, Czarina, Neeanäiti ja minnihiiri68!

Zantra 23+5
 
Vastauksia...
Täällä mennään kohta keskivaiheilla ja tällä hetkellä olo ihan ok.Mitä nyt alusta asti ollut riesana toi iskias ja välillä ihan hemmetinmoiset liitoskivut, auts :p
Vielä 2 viikkoa niin pääsis tonne rakenneultraan ja saisi vähän tietoa missä mennään.
Liikkeitä tuntunut jo reilun viikon joten kai siellä jotain elämää on...

Jäädään poitsun kanssa illalla taas kahdeksi viikkoa kahdestaan kotiin kun mies lähtee työreissulle, ihan hirvittää taas että miten sitä tollasen alkavan uhmaikäisen kanss jaksaa pyörittää tätä härdelliä, noh ei auta ei!

Jouluruokagalluppiin:meillä kinkku, äidin tekemä rieska,lanttu,-porkkana,-ja imellettylaatikko,rosolli (miehelle),italiansalaatti,oma tekemää sinappia,punaviiniä (miehelle taas),kylmäsavulohi,paistia,riisipuuro (joka syödään päivällä) ja sekahedelmä"soppa".
Perunat me jätetään suosiolla pois kun ei niitä tule syötyä.
MÄ odotan ihan kieli pitkällä tota kinkkua,rieskaa ja sinappia.Voisin elellä koko joulun pelkästään sillä.Tietty enon luota saatu lehmänmaito johon tehdään oikein hauduttamalla toi riisipuuro on kanss aikas ihanaa.
Liikaa sitä ruokaa tulee kumminkin vaikka miten vähän yrittäs tehdä, olettekos muut huomanneet saman?

Pitäs varmaan alkaa miettii noita joululahjoa, vaikka tänä jouluna kyllä karsittiin aikalailla tota listaa elikkäs ei osteta muille lapsille kuin kummilapsille muuten tulis konkurssi.

Meinasin muuten laittaa tolle 1v9kk tollasen Hobby Hallista tilatun taskujoulukalenterin?Onko ihan typerää?Jos laittas sinne taskuihin jotain pipareita tms, yrittäs keksiä jotain jäkevää...oisko ideoita?

Lis69 18+4
 
Nyt on käyty synnärin tutustumiskäynnilläkin, oli ihan mukava nähdä missä mitäkin tapahtuu ja ennen kaikkea nyt tiedän mistä meidän täytyy sitten mennä sisällä :LOL: Kovin oli synnärillä tänään hiljaista, kaikki synnytyssalit oli tyhjinä eikä perhehuoneissakaan ollut ketään. Toivotaan, että sitten kun mun aika koittaa, on yhtä hiljaista että päästään perhehuoneeseen :saint:

Ai niin, jouluruokagalluppiinkin on vielä vastamatta :D

Mulle kaikki laatikot on ihan must ja rosollikin on hyvää ja jälkkäriksi torttuja. Kaikki muut on sitten extraa, eli tulisin ihan hyvin toimeen ilman kinkkuakin... Niin ja tietysti aattoaamuna riisipuuro, siitä ei voi tinkiä, se vaan on niin hyvää ja perinteistä :)

Mitenhän muuten tänä vuonna käy tuon lanttulaatikon kanssa, voipi olla että sen joutuu jättämään väliin ettei vauvalle tule kamalia masuvaivoja :saint: No, syönpähän sitten senkin edestä imellettyä perunalaatikkoa :LOL:

Ja jouluna aion kyllä juoda ainakin yhden kokonaisen lasillisen punaviiniä, vaikka imettäisinkin. Täytyy miettiä että missä vaiheessa sen voi turvallisimmin juoda, heti ennen imetystä vai heti imetyksen jälkeen. Täytyypä kysellä terkkarilta neuvoja...

minnihiiri + vauveli rv 37 + 4
 
Hei!

Ilmoittaudun sitten tähänkin keskusteluun.Olen 41v. neljättä lasta odotttava äiti.LA on 19.4.Synnytyspaikka tulee olemaan KAKS:

Tähän asti kaikki mennyt suht.koht. hyvin,alussa oli verenvuotoa., joka johtui eteisistukasta.Nyt istukka enää vähän kohdunsuun päällä.Lapsivesipunktiossa kävin kaksi viikkoa sitten, tuloksia odotellaan.NT tutkimus oli normaali,ei turvotusta.Halusin kuitenkin punktioon koska se mahdollisuus annettiin.Raskautta ei oltu suunniteltu vaan tuli täydellisenä yllätyksenä(kymmenen vuotta toimineet varmat päivät pettivät...)

Suurempia pahoinvointeja ei ole ollut,eikä väsymystä.Ruoka on maistunut hyvin,paino noussut jo 7 kiloa.Mistä olen erittäin tyytyväinen koska olen aina ollut liian laiha ruipelo.
Vauva potkii jo kovasti,liikkeet alkoi tuntumaan viime viikolla.Päivittäin supistelee mutta ei ole tehnyt mitään kaulakanavalle.

Aikaisemmat lapset ovat 19v.,17v., 15v. ja 11v.Alakerta on kuulemma kuten ensisynnyttäjällä koska on tuosta edellisestä synnytyksestä sen verran aikaa.
 
Tänään kävin taas äitipolilla kontrollissa ja sairaalakassi varalta mukana. =) Ensin otettiin käyrää ja hyvältä vaikutti. Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Kohdunsuu kolmelle sormelle auki ja vauva laskeutunut aika alas. Synnytys voi käynnistyä hyvinkin pian, saa nyt nähdä.

Eilen oli kaikki s:t käytössä ja yöllä supistelikin aika lailla, mutta ei säännöllisesti kuitenkaan. Neea nukkui taas levottomasti vieressä ja uni oli muutenkin katkonaista ja vauva liikkui kovasti.

Czarina Mulla kans tosi energinen ja liikkuvainen vaavi ja sitä ihmettelevät lääkäritkin, kun virtaukset vaihtelevat ja taas normaalit. Tänään taas monenlaista mittausta saatiin. Pienikokoinen, painoarvio vähän yli 2 kg. Ittelle tullu n. 4,5 kg painoa kaikenkaikkiaan.

Suunnitelma on sellainen että nyt odotellaan synnytyksen käynnistymistä ja jos ei ole käynnistynyt itse ens viikon ti eli 18.11. kontrolliin ja sitten käynnistellään, meinasivat että voisin synnyttää alakautta. Jos ennemmin lähtee, sitten vaan synnyttämään. :heart:

Voidaan olla hyvin samaan aikaan synnyttämässä Czarina! Mutta mulla ei leikata, ellei tule hätätilannetta vauvalle.

Sisätutkimuksen jälkeen supisteli n. 15 min. välein tunnin ajan, mutta nyt taas tilanne rauhoittunut. Supisteluja on jo ja melko kipeitäkin ja vihlontakivut alhaalla lisääntyneet, kun vauva laskeutunut.


Mukavaa illanjatkoa teille ja kiitos kaikenlaisesta myötäelämisestä ja tsemppauksesta, pian taitaa olla meillä useimmilla oikeasti synnytys käsillä. :heart:

Lapset saavat olla hoidossa ainakin tän viikon vielä ja katsotaan sitten ens viikon alkua, mitä tehdään. Mies aloittaa vauvan syntymän aikoihin isyysloman. :heart:

:heart: :wave: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 38 tasan!! :heart:
 
Hei kaikille
Kävin tänään toisen kerran neuvolassa ja ultras jollakin ikivanhalla laitteella.
Kyllä siltä sitten löytyi meidän pikkuinen vilkkaasti liikkuen.
Kohtu jo navan alapuolella (kohdun pohjan korkeus n.13) ja iso viikoihin nähden. Iltasin kun on aivan turvoksissa niin meinaa olla tukala olotila. Vauva ultran mukaan oleilee kohdun yläosassa.
Eilen jouduin oksentamaan pitkästä aikaa..mutta se helpotti olotilaa. Väsymys mullakin aivan kamalaa..ei jaksa kun töissä käydä. Mikään ei iltaisin huvita..ehkä se on myös tämä vuodenaika. Siis energistä keskiraskautta odotellessa..

Neeanäiti: Sulla alkaa olla jännät paikat. Tsemppiä synnytykseen.

Tervetuloa uudet odottajat!

Aurora72 ja toukka 12+6
 
Jepuliisa :wave: mamma67 :wave: Tervetuloa mukaan masua kasvattamaan!! Mukavia tulevia raskausviikkoja teillekin! :flower: :flower: :wave:

Terkkuja neuvolasta ja kaikki oli ok! Kohdunkaula hyväs mallis, yläverenpaine ehkä hiukan ylhäällä, mutta en ehtinyt kauan hengähtää, kun fillaroin paikalle... hemoglobiini alkanut hieman nousta, kun edellisellä kerralla meinas, jotta pian rautakuurille... aloitin raskausmultitabsit viikko sitten uudestaan, kohdunkorkeus 28cm ja vauvan sydän äänet hyväs mallissa. Tyytyväisenä siis pian töihin polkaisen! =) :heart:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! mantana ja Pikkuinen "Toivo" rv. 27+5 :heart:
 
Keskiviikkoa :wave:


Lämpimästi tervetuloa Jepuliisa ja mamma67 :flower:
Mukavaa kun saadaan uusia odottajia joukkoomme =)


Kiitokset kuulumisista Minnihiiri68 ja Neeanäiti :)
Voi kun minua jännittää jo puolestanne :D


Mukavaa kun sinäkin Lis69 kävit kirjoittelemassa :) Sinullakin jo noin monta viikkoa kasassa, rakenneultrakin jo häämöttää.


:attn: Huomenna on muuten Teemalla ohjelma (muistaakseni klo 20.05) Suomessa tehtävistä keisarinleikkauksista, jos jotakuta kiinnostaa.


Nyt on tonttutytöt valmiita;

:xmas: :xmas: :xmas:





Noita itse 'nukkejahan' en ole tosiaan itse tehnyt, vaan ostin kirpparilta. Vaatteita olen sitten sekä ommellut että virkannut. Alla on niin sukkahousut, alushameet kuin aluspaidatkin. Olen ne tosin suurimmaksi osaksi ommellut nukkien päälle kiinni, joten eipä niistä ole paljoa iloa. Vaan eipä nämä olekaan leikkeihin tarkoitettujakaan vaan sänkyihin ripustettaviksi.

:xmas: :xmas: :xmas:


Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki OK.
Verenpaine 105/79, pissa puhdas, sf 32, vauveli pää ylöspäin ja paino entisellään. Hurjasti sain taas kehuja kun ei ole tullut painoa yhtään lisää, mutta eihän se ole ollenkaan minun ansiota :eek: Syke 150 :heart: pari potkuakin ehti tähdätä ennenkuin tuli niin huono olo siitä pitkällään olosta että piti lopettaa kuuntelut.
Nyt alkaa minulla kuulemma jokaviikkoiset käynnit ja ensi viikolla laitetaan sitten lähete synnytystapa-arvioon leikkauksen takia. Hoitaja lupasi jopa laittaa siihen mukaan selvityksen, että haluan lähteä sairaalasta parin päivän sisällä, ellei mitään erikoista ilmene.
Hän onkin jo aikasemmin luvannut ottaa minut vastaan ylimääräisenä jos tulee jotain tarvetta, sekä poistaa hakaset jouluviikolla.
Aivan ihana ihminen :heart: En millään haluaisi samaa tappelua kotiinlähdöstä kuin edellisellä kerralla :(

Nyt menen soittelemaan välinelainaamoon, olisiko siellä tukivöitä vuokrattavana. Jospas sellainen auttaisi tähän selkään.



Mukavaa päivää :wave:


Nevi ja Vilttitossu rv 34+1
 
Mullakin oli tänään taas neuvola. Hitto, kun sielläkin saa nykyisin ravata ihan jatkuvasti :headwall:

Rv 37+5
Paino +0 (yhteensä 10 kg, hyvä minä :) )
Turvotus +
RR 113/76
Pissa puhdas
Hb 112
Sf 36 cm
Tarjonta RT
Syke 150
Liikkeet ++

Hemppa oli siis taas laskenut :kieh: En käsitä millä mä sen saan nousuun, kun syön kuitenkin noita rautatabletteja ihan säännöllisesti.

Kävin neuvolareissulla ostamassa Lindeksistä meidän pikkuiselle tonttupuvun, se on sellainen punainen plyyssimekko, jossa on valkoinen kaula-aukko ja hihansuut sekä pikkuinen tonttulakki. Lisäksi ostin valkoiset sukkahousut, joissa on punaisia sydämiä. Meillä on sitten pieni tonttutyttö ihan omasta takaa :heart: Tuntuuhan se vähän hullulta maksaa mekosta & tonttulakista 12,95 euroa, kun sitä voi käyttää ehkä korkeintaan kolmena päivänä, mutta enpähän taas voinut vastustaa kiusausta ;)

Olen muuten ollut tänään tosi ahkera, pullataikina on kohoamassa ja janssonin kiusaus paistuu uunissa. Vielä pitäisi imuroida alakerran lattiat ja tietysti paistaa ne pullat, niin sitten on tämän päivän hommat tehty :LOL:
 
Heippa vaan :wave:

Täällä taistellaan kovan vatsan kanssa.
Tällä kertaa ei oma vaiva, vaan tuon neidin 2v :(
Kaksi yötä on pikkuinen kärvistellyt tukalan olon kanssa. Toinen päivä on jo menossa, vaan tulosta ei tule.
Nyt syö tuossa luumupilttiä ja irvistelee samalla. Samoin on jo kokeiltu niin mustikka kuin banaanikin. Kohta pitää varmaan hakea apteekista järeämpiä aseita avuksi :eek:
Harmi kun tuo neiti ei suostu potalle istumaan, varmaan olisi olo helpompi kuin seisallaan ähkiminen. Pari kertaa on istuttu lavuaarin reunalla ja huljuteltu lämpimällä vedellä, mutta ei vaan auta.
Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan :attn:

Nyt itkettää taas, pitää rientää hellimään...



Nevi ja Vilttitossu rv 34+2
 

Yhteistyössä