35v+ odottajat, vol 2

Paljon onnea Neeanäiti pikkuisesta prinsessasta :heart:

Täällä takana huonosti nukuttu yö, jostain syystä ei vaan uni tullut silmään ja mielessä pyöri miljoona eri asiaa :eek: No, onneksi ei ole mitään sovittuja menoja, niin saa sitten vaikka päiväunet ottaa :)

Saatiin sitten tänne eteläänkin lunta :) Toivottavasti ei ihan heti sulaisi pois, on niin mukavan näköistä kun maa on valkoinen.
 
Kiitos teille kaikille, olette ihania. :heart:

Synnytys oli tosiaan helppo, kun sain lopulta kivunlievitystä, olokin helpotti ja vauva vain tulla sujahti maailmaan. :heart:

Nevi: Isommat sisarukset tulevat vasta tänään vauvaa katsomaan. Pienempi on nuhainen ja saa nähdä vauvan nyt vain ikkunan takaa, mutta näkee kuitenkin. Isompi ei ole oikein kommentoinut vielä koko asiaa. Kunhan nyt ensin näkee siskonsa, sitten varmaan saadaan kommenttia. :heart: Samaa sisarusnäköä on ja pitkät sormet ja varpaat kuten Neeallakin.

Anoppi kävi tänään vauvaa katsomassa, onhan prinsessa pieni, mutta terhakan oloinen. Rinnasta ottaa hyvin kii, kun vain maito pian nousisi, kun toinen imis posket lommolla, vaan vielä ei oikein maitoa tule. Tärkeitä ensitippoja kuitenkin.

Akkis : Istukka oli täydellinen ja siinä ei havaittu mitään kummallista tai poikkeavaa, napanuora lyhyt ja ehkä siinä syy pieneen kokoon, ei lääkärikään osannut sanoa mitään. Tai sitten geeneistä pienikokoisuus.

Mun paino on nyt 65 kg. Alkupainoni oli 64,5 kg, loppupaino 69 kg melkein normaalimitoissani olen. ;)

Nyt täytyy lopetella, palaillaan paremmalla aikaa! Oikein hyvää loppuodotusta, älkää turhaa murehtiko synnytystä, kyllä siitä selviää. :hug: Pyytäkää ajoissa kivunlievitystä.

Mukavaa torstaipäivän jatkoa! :heart:
 
Onnea Neeanäiti pienestä prinsessasta :heart:

Meillä on sitten Sipriinalla unirytmi ihan sekaisin ja tankkaa/kakkaa yöt ja nukkuu päivät :whistle: JIIHAAAAAA!

Onneksi mies on kotona vielä 8.12 asti, mutta sen jälkeen tuleekin hubaa jos ei rytmi käänny, kun pitäisi huolehtia myös meidän pikkumiehestä.

Kisse ja "Sipriina/Justiina" vauva :heart:
 


MARRASKUU 2008

minnihiiri68.... 40v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....
tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008

leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)
....la 23.12.2008 K-HKS

iinius....36v....ensimmäinen
....la 23.12.2008 KOS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009

janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

Piiloblondi....42v....ensimmäinen....la 05.01.2009....
tyttö tulossa NKL

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)
....la 13.01.2009

sini-sissi....35v....toinen....la 15.01.2009....
poika tulossa

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009

bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

Riituli....40v....toinen (p-06)....la 18.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

Maami68....40v....toinen(p-94)....la 21.02.2009 LPKS

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS
poika tulossa

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009
HYS

päivänkakkara67....41v


MAALISKUU 2009

Zantra....36v....toinen....la 05.03.2009 KOS

Jepuliisa....41v....kolmas(p-01, p-04)....la 30.03.2009 PHKS


HUHTIKUU 2009

Lis69....39v....toinen (p-07)....la 10.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009

mamma67....41v....viides (19v, 17v, 15v, 11v)....la 19.04.2009KAKS


TOUKOKUU 2009

Aurora72....35v....neljäs(-94, -98, -00)....la n.20-05.2009 SeKs


HEINÄKUU 2009

Rouva Pikkumyy....1. yht(4. ja 3.)....la 04.07.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt
tyttö 04.05.2008 :heart:

KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt
tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt
poika 18.06.2008 :heart:

HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt
tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt
poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)... :heart:
syntynyt poika 20.08.2008 :heart:

MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 02.11.2008 :heart:

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07) ....:heart: syntynyt tyttö 14.11.2008 :heart:

Czarina....40v....ensimmäinen....:heart: syntynyt
poika 18.11.2008 :heart:

Neeanäiti....41 v....kolmas (p-03, t-06)....:heart: syntynyt tyttö 18.11.2008 :heart:




Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: maijamette :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:
 
Neuvolassa käyty;
Pituus 62,2 cm
Paino 6390 g
Pää 42,7 cm
Nyt oli painokayrä jo nousu suunnassa eli jatketaan samaan malliin.

Kolmesti päivässä olen antanut soseita menee noin purkki kasvista (kaikkia 4 kk lajeja on syöty) terästettynä ruokaöljyllä ja purkki hedelmää päivässä.

Sit juo imetyksen lisäksi velliä noin 1-2 purkkia päivässä. Ei suostu maitoa pullosta juomaan vaan velliä (perunaporkkana ja maissi) maitotutilla juo, vellitutista tulee liikaa ja ei suostu sillä juomaan.

Nyt ulkona nukkuu vaikka oli aamulla 6,5 astetta pakkasta.

anjamarita ja Sara ensi ti 4 kk
 
Täällä uusi 35+ odottaja listalle. Olen 35 v ensisynnyttäjä Helsingistä, ammatiltani yrittäjä. Ehdin täyttää 36 v ennen synnytystä. LA siis 22.3. ja paikkana Kätilöopisto. Tänään selvisi, että poika tulossa meidän perheeseen.
 
Onnea pienen prinsessan syntymän johdosta!!! :flower: :heart: :flower: :heart:
Mukava, että synnytys meni hyvin! Onnea koko perheelle! :wave:

Meillä oli viikolla ultra ja painoarvio rv.28+6 1330g! :heart:
mantana ja pikkuinen "Toivo" rv.29+1 :heart:


 
Hauskaa lukea kaikista raskauden eri vaiheista täältä palstalta - isot onnittelut kaikille vauvoja saaneille ja tervetuloa uudet odottajat =) Itse olen tanakasti kutakuinkin raskauden puolivälissä, kohta viikkoja on täynnä 21. Nopeasti on aika mennyt. Toka ultra, rakenneultra, oli viime viikolla, ja onneksi kaikki näytti hyvältä. Vähän jännitin, koska tällä kertaa en on ole tuntenut liikkeitä yhtä selvästi kuin kolmessa edellisessä raskaudessa. Syykin selvisi ultrassa: istukka on kohdun etuseinässä ja vaimentaa vauvan liikkeiden tuntemista. Enpä tiennyt, että tällaisellakin asialla voi olla merkitystä.

Olen kovasti yrittänyt tsempata, että paino pysyisi kurissa. Aiemmissa raskauksissa lisäkiloja on tullut 14, 18 ja 26 (no, tossa vikassa tapauksessa oli jo vähän raskausmyrkytyksen oireita), nyt ajattelin pyrkiä 10-12 kilon painonnousuun, kun tuota alkupainoa on ollut joka raskauden alkaessa aina edellistä enemmän... khöm, miten lieneekään noin päässyt käymään ;) Nyt vaaka näyttää noin 5,5 kiloa plussaa, miten teillä muilla nämä kilohommat ovat menneet?
 
Huomenta. Meikäläisellä on siis täysi aamu vielä meneillään, nousin juuri sängystä =)


Neeanäiti: Kiitos vielä selkeyttävistä lisäyksistä vauvasi kasvun suhteen. Voi että kun olen onnellinen puolestasi!


Nevi: Kysyit, että voinko käyttää mahahappolääkkeitä imettäessä? :ashamed: :eek: ja vielä :ashamed: Hyvä kun kysyit!!! Täytyy häpeäkseni tunnustaa, että kun olen elänyt tätä raskautta pääasiassa niin meneillään olevassa hetkessä, EN OLE moista TAJUNNUT miettiä!!! :ashamed: Tietenkin heti katsoin netistä, mitä lääkkeestä sanotaan ja samat sanat kuin raskaudenkin kanssa eli ei tieteellisesti tutkittua tietoa, ei suositella, mutta tapauskohtaisesti täytyy keskustella lääkärin kanssa asiasta. Eli täytyy mennä gastroenterologille konsultaatioon tässä lähiaikoina, ja ehkäpä myös lastenlääkärille. Ja teratologiseen palveluun täytyy soittaa....... Täytyy kyllä todella huolella varmistaa asia. Toisaalta, vauva on kyllä jo tottunut lääkkeeseen..... Voi itkun litku, kun olen ollut tyhmä.... Mutta ilmankaan en oikein olisi selvinnyt, on ihan ollut tarpeeksi paha olo muutenkin, saati jos ruokatorvea ja mahalaukkua olisi happojen seurauksena vielä enemmän korventanut. Huh, nyt alkoi tulla "kuuma" , sillä tällaisia asioita, joita en todellakaan tajua, tulee eteeni tulevina kuukausina vielä "miljoona" vastaan eikä auta kuin kysyä, vaikka tuntisi itsensä kuinka tyhmäksi. Sinänsä en minä selvitystyötä pelkää enkä edes sitä, että minulle osoitettaisiin, että miten en voi moista tietää, vaikka olen jo nelikymppinen (tässä asiassa minulla meinaa olla huono itsetunto eli nelikymppinen ja ensiodottaja ja jos annetaan ymmärtää, että olisit tehnyt lapsia nuorempana, niin nyt tietäisit....), pelkäänkin sitä, että teen tiedon puutteen vuoksi jonkin suuren virheen...... Mutta, toistaiseksi luotan vielä siihen, että jaksan "kääntää kivet ja kannot" tarpeeksi huolella, yleensä olen kyllä ihan riittävän hyvin selvinnyt tuntemattomistakin asioista elämäni aikana :) ja mitä mokia on tullut, ne eivät ole totaalisen suuria katastrofeja saaneet aikaan, ainakaan näin jälkikäteen en muista mitään sellaista.... Nytkin Nevin kommentin tuoma onnenkantamoinen siivitti minut toimintaan tarpeeksi ajoissa :D eli tyhmäkin selviää elämästä, kun on viisaita ihmisiä ympärillä, ja onneksi tällä äo-kapasiteetilla niitä riittää :LOL: :LOL: :LOL:


Ninu: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Istukan sijainti tuolla etuseinässä tosiaan aiheuttaa sen, ettei liikkeitä tunne niin aikaisin kuin jos se olisi heti takaseinässä, sama oli minulla. Kyllä niitä sitten alkoi tuntua pikkuhiljaa enenevässä määrin 20 rv:n tietämillä :heart: ja nythän meno on jo vallan huima, ettei meinaa aina silmiään uskoa =)


Eilen illalla ja tänä aamuna raskaushormonit taas saivat tepposia aikaiseksi: jotenkin taas herkistyin negatiivisesti tästä äitipuolen roolista. On se vaan niin PUOLIKASTA tämä olo, ja kuitenkin pitäisi kyetä ottamaan lapsi huomioon kuin omansa, mutta kun ei tunteiltaan aina kykene, kun on tämä puolikkaan rooli eikä ole täyttä vaikutusmahdollisuutta eikä samanlaista tunnesidettä lapseen kuin biologisilla vanhemmilla. Kun äitiviikkonsa jälkeen tytärpuoli tulee tänne, hän välillä selvästi odottaa minulta samanlaista naisen käytöstä kuin äitinsä toimii ja kun en todellakaan ole samanlainen nainen, meillä on hänen kanssan muutamissa asioissa hyvin erilaiset kasvatusnäkemykset, arvomaailma ja moraalikin. Ja sitten kun en olekaan oikea äiti enkä välitä samanlaista ilmapiiriä joka asiassa, lapsi saattaa meidän viikkomme aluksi joissakin tilanteissa vähätellä asettamiani rajoja. Olen toki tottunut asiaan, onhan se lapselle hirmuista tunnekuohua viikon välein vaihtaa "maailmaa", lapsellahan se suurin tunnekuohu ja sopeutuminen aina on, kyllä minä sen ymmärrän. Toisaalta olen yleensä hyvin varma asettamistani säännöistä ja rajoista, niillä on aina perustelu, sekä teoreettisesti että lapselle selitettäväksi, mutta eilen illalla tuli sitten sellainen huonon ihmisen olo, että voi he#¤%&ti, on tämäkin ´asema´ ja että voi he#¤%&ti, kylläpä tunnen itseni vaihteeksi todella huonoksi, siis ihmisenä. Uskon, että raskaushormonit lisäsivät herkkyyttäni, sillä minua jomotti koko pirun päivän kylkilihaksia tuolta sisältäpäin, ei siihen auttanut pandol. Se oli tietenkin sitä, että kun kasvava lapsi repii tilaa tuolla mahassa, se todellakin tuntui sellaisena repimisenä ja kyseinen kipu selvästi sai tunteeni herkemmin pintaan. Mies ja tyttö lähtivät tänään ennen sängystä nousuani asioille, joten nyt saan vielä hetken koota ajatuksiani yksinäisyydessä. Mutta jotenkin on vieläkin sellainen itkuinen olo, hemmetti. Eräs työkaverini sanoi tuossa jokin aika sitten, että kun ne hormonit jäävät vielä lapsen syntymänkin jälkeen päälle. Ei voi olla totta!!!! :eek: Onko näin? Tämä herkkyys ja itkuisuus on välillä paitsi ärsyttävää myös raskasta. Esim. eilen kun olin kaupassa ja näin nuorenparin hyvin, hyvin pienen vauvan kanssa ostoksilla. Vauva oli niin pienen kokoinen, että arvuuttelin uteliaisuuttani, ovatkohan jopa suoraan synnytyslaitokselta tulleet :) No, en sitä tosissani uskonutkaan, mutta kun näin sen pienen vauvan siinä turvakaukalossa, itkuunhan minä purskahdin ja nytkin taas itkettää..... Järkyttävää tunnekuohua..... Koska mahaani on päivitelty pieneksi ja olen tietenkin miettinyt vauvan kokoa paljonkin, en malttanut olla menemättä nuoren äidin kanssa juttusille. Vauva oli kaksi viikkoa vanha. Ja niin suloinen nyytti.... taas kyyneliä valuu :headwall:


Että eipä täälläpäin muuta :), eiköhän sitä tässä jo tarpeeksi vuodatusta ollutkin! Taidanpa tästä ryhdistäytyä ja lähteä kaupoille sekä käyn erään sukulaisen haudalla. Kyllä nyt on kaunista tuolla ulkona, ja hautausmaallakin on niin ihana käydä näin joulunaikaan, kun on lunta. Jotenkin olen tänä vuonna viettänyt täällä kotona paljon aikaisemmin joulua kuin aiempina vuosina, leiponut jo monet pellit torttuja, piparkakkujakin hyvän määrän, joulukalenteriyllätykset mietitty (tytärpuolelle on sellainen taskukalenteri) , joululahjat hankittu. Johtuu selvästikin siitä, että alitajuisesti ja osittain myös tietoisesti ajattelen, että kun tuon varsinaisen joulun vietosta ei tänä vuonna oikein tiedä, vietän jouluni vähän niinkuin etukäteen, varmuuden vuoksi :) Ei minua tilanne harmita, päinvastoin, eipä ihanammin asiat voisi olla. Niinkuin joskus aiemminkin sanoin, nautin melkein eniten joulun odotuksesta ja nythän sitä on ollut hyvää aikaa nautiskella!


Mukavaa päivää taas kaikille!
 
Akkamänty: hyvä kuulla, että ne liikkeet kohta tuntuvat oikein kunnolla, vaikka istukka vähän tiellä onkin. On näet tullut jo tässä muille lapsille lupailtua, että pian saavat hekin tuntea vauvan potkuja... Aikamoista hormonimyräkkää olet käynyt läpi - mulla on hormonit tehnyt tepposia lähinnä ihan ensimmäisten raskausviikkojen aikana. Nyt on aika tasainen olo. Vaan ehkä ne herkistävät kuohut tännekin päin taas yltävät, jahka raskaus tästä vielä etenee... Toivottavasti huomenna on sielläkin päin lähinnä vaan lumimyräkkää ;)
 
Vierailulla pinossanne =) Halusin tulla onnittelemaan Neeanäitiä pikkuprinsessan syntymisen johdosta :heart: Olimme yhtä aikaa tuolla yli 35-v. kuumeilevien pinossa. Monta muutakin tuttua nimeä näkyy täällä olevan =) Kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja ja tsemppiä odotukseen!

Terkuin, surusydän ja ipana 36+2
 
Hormonit: Itselläni ei ole ollut valtavia kuohuja, mutta joinakin viikkoina mieliala selvästi ailahtelee. Voi alkaa itkettää ihan ilman mitään syytä.

Tänä viikonloppuna olen vain levännyt ja se on tehnyt todella hyvää. Ulkona on pyryttänyt todella rajusti, joten ei ole edes huvittanut mennä ulos. Wiillä vähän kyllä treenailin tasapainoa ;)
 
Huomenta. Jopas oli eilen illalla myräkkä. Meilläkin sähköt olivat neljä tuntia poikki, oli kynttilänvalossa tunnelmallista viettää iltaa mm. saunoa. Olimme juuri siirtäneet ruuat jääkaapista kylmälle ullakolla kympin aikaan kun sähköt pamahtivat takaisin :)

Joo, tasoittuivat meikäläisenkin hormoonit sitten sunnuntaiaamuun mennessä, mutta ihmeellisen väsynyt olo olikin pe:na ja la:na, ärsyttävää. Onneksi tosiaan syyn voin laittaa raskauden piikkiin :D Kylkiä meinaa kolottaa armottomasti, nämä ovat näitä meikäläisen liitoskipuja sitten selvästi, kun ei tuolla alapäässä sellaisia ole vielä tuntunutkaan. Mutta nyt lähden heittämään tytärpuolta kouluun ja käyn samalla verikokeissa, joten mukavata päivää taas kaikille! Oli muuten tuolla joulukuisten pinossa ihanaakin ihanampi yhden tuoreen isän kirjoitus eilen illalta, että jos ette ole sitä lukeneet, suosittelen, kyllä taas sai vuodatella kyyneliä :D
 
Ihanaa lumista ensimmäistä adventtiviikkoa :wave:

Nyt sitten alkaakin 'vakava' joulutohina. Eli ainakin adventtikynttelikkö pitää kaivaa esiin ensi sunnuntaita varten :D
Olenkin nyt tehnyt sellaisen joulusiivous'kalenterin' mielessäni tälle viikolle; huone per päivä. Teen päivisin kaiken minkä jaksan ja pystyn ja miestä komentelen sitten iltaisin tekemään loput ;)

Aamupäivät sujuvatkin vielä, mutta iltapäivästä alkaa jo tekemään tiukkaa ja illat saakin viettää sitten ihan vain kynttilöihin tuijottaen. Eilen esim tuli käytyä kaupassa ja puuhattua jotain pientä, niin enpä sitten illasta saanut enää polvia puolta metriä lähemmäs toisiaan kun oli niin suuri paine tuolla 'alakerrassa' :/

No hyvällä lykyllä on huomenna jäljellä enää kolme viikkoa. Ja tiedän jo nyt, että vaikka miten valitan, tulen muutaman viikon kuluttua kaipaamaan tätä aikaa. Jotenkin tuntuu niin haikealta, kun tietää, että tässä se sitten oli. Välillä ihan soimaan itseäni, miksi en aikasemmin tehnyt lisää lapsia :ashamed:


Tervetuloa mukaan kiiltis :wave: Lisäilen sinut tuonne listaan.


Olipa kivaa kun kirjoittelit kuulumisia Ninu =)
Rakenneultrakin 'turvallisesti' takana.
Minullakin tosiaan tuo istukka ensimmäistä kertaa edessä. Monet kerrat olen meinannut ihan menettää toivon, kun liikkeet olleet niin paljon erilaisempia tai vähäisempiä kuin ed. raskauksissa. Kerran jopa kävin ylimääräisesti kuuntelemassa sykkeet, niin olin jo paniikissa, kun en mitään tuntenut pariin päivään. Aikaa myöten kun huomasin, että neuvolassa oli aina kaikki hyvin ja masussa pirteä vauva (vaikka en ollut tuntenut liikkeitä pitkiin toviin) rauhoituin ja aloin enemmän nauttia tästä raskaudesta.
Kiloista kyselit. Minulla tuli nuorena n.15-20kg, pari vuotta sitten n.11kg ja tässä raskaudessa tosiaan ei yhtään :/ Alkupaino on tosin erittäin korkea, joten ei tarvitse tullakaan enää yhtään lisää, mutta olisin ollut kovin innokas tietämään miksi tällä kertaa kävi näin. Mutta neuvolassa vain kehutaan miten olen hienosti jaksanut tsempata syömisen kanssa, eikä uskota ollenkaan vaikka yritin alussa selittää, ettei tämä ole minun ansiota. Nykyään vain kiittelen nätisti :saint:


Voi akkamänty :/ Olen tietysti 'iloinen' että, vaikkakin vahingossa, kysymykseni saattoikin olla hyväksi. Mutta pahoittelen silti kovasti, että aiheutin sinulle ylimääräistä huolta. Se ei suinkaan ollut tarkoitukseni.
Täytyy valitettavasti vahvistaa kuulemasi väite, että hormoonit myllää synnytyksenkin jälkeen. Minulla ainakin on aina parikin kuukautta oikein sellaista 'myrskyaikaa'. Leijumista ihanissa pilvissä, kierimistä valtavissa pelkotiloissa ja huolehtimista ja liikuttumista ihan liiankin kanssa. Sitten kun kroppa ja oma kierto palautuu synnytyksen jälkeen ja maidon tulo ja imetys pääsee tasapainoon, alkaa oma 'normaali käytös' palautua ennalleen. Mutta tämäkin on tietysti kovin yksilöllistä.


:xmas: :xmas: :xmas:

Kiva teksti vaikka joulukorttiin;

Tumma taivas jouluyönä,
tähdet tuikkii valovyönä.
Ilmassa on ripaus taikaa.
Rauhallista joulunaikaa!

:xmas: :xmas: :xmas:



Nevi ja Vilttitossu rv 35+6
 
Zantra
Tervetuloa joukkoon kiiltis!

Ninu kyseli painon kehityksestä. Itselläni on toinen raskaus ja aika samaan tahtiin menee oma paino kuin ensimmäiselläkin, ensin alas (tällä kertaa pari kiloa) ja sitten jostain 18 viikosta eteenpäin hiljalleen ylös. Nyt ollaan kai kilon-pari plussalla lähtötilanteeseen verrattuna. Ihan tarkkaa tietoa minulla ei ole ennen torstaista lääkärineuvolaa, koska kotivaaka on vanha ja saattaa antaa peräkkäisissä punnituksissa parinkin kilon heiton. Nyt kyllä tuntuu, että kiloja alkaa ropisemaan, jos antaa periksi houkutuksille. Etenkin suklaa kaikissa muodoissaan houkuttaisi tällä hetkellä.

Meinasin sitten koheltaa eilen; otin muutaman kiireemmän askeleen pojan perässä kun hän kiiruhti vessaa kohti (on juuri oppimassa kuivaksi). Lattia oli jostain syystä liukas, poika kaatui ja minunkin jalkani luisti ja lähdin kaatumaan perässä. Ihmeesti sitä ehtii kaatuessaan miettiä miten pitää rojahtaa alas niin, ettei kaadu pojan eikä mahankaan päälle ja jotenkin vielä onnistuinkin "laskeutumaan" niin, että kolautin vain kyynärpääni. Noloa, kyllä sen ymmärtäisi, että tuolla lumessa kaatuilee, mutta että sisällä... Hidastuuhan taas tämänkin mamman tahti vaikka en oikeasti mikään juoksentelija olekaan.

Zantra 25+4
 
Kaikille vauvansa saaneille onnea! :flower:

Lumimyräkkä täällä ohi ja maa on mukavan valkoinen. Toivottavasti lumi pysyis....
Ei paljon innosta pimeys ja vesisade.
Koirankin kanssa mukavampi lenkkeillä kun ei ainakaan rapaa sisälle tuo. Metrin mittaisia keppejä se raukka aina silloin tällöin yrittää sisälle tuoda, ei oo vielä onnistunut :LOL:
On toi koiruus aika jännä tapaus...
Yleensä iltaisin meen sohvan divaani osalle maata ja ei mee kauaa kun koira änkee viereen, laittaa päänsä tämän ison mahan viereen. Siinä se aikansa kuuntelee mahan möyrintää ja sit lähtee pois. Ja hauskaksi tämän tekee se että koira on uros ja painaa n. 50kg. Siinä on välillä
mukavat asettelut asennon suhteen että mahdutaan molemmat sohvalle makaamaan :LOL:

Tosta painosta....
Sitähän mulle on tullut jo 12kg :eek: :eek:
Neuvolassa sanoin jo aikaa sitten ettei haittaa vaikka menis sata kiloa rikki! Ja sanoin kans että siitä on turha "mussuttaa" yhtään mitään!
Ei siitä kyllä oo mulle mitään sanottu. Toki painonnousu on ollut ihan normaalia, kaikkien rajojen puitteissa.
En mä nyt kyllä haluaisi että se paino hirveesti nousis, mut mitään paineita en siitä ota!
Niin kauan kun itsellä on hyvä olo, on kaikki ok!
Täytyy kyllä tunnustaa että ei nytkään, jos mua takaapäin kattoo, varmaan monikaan ei edes tietäisi että olen raskaana. Maha on kyllä ihan mahoton
:whistle:
Oon pitkä ja aina ollut hoikka ja vielä itseäni ei ahdista noi kilot, se on se pääasia! :p

Jotenkin mua aina on "ahdistanut" nämä kaikki käyrät ja normi rajat yms. Jos jollakin ei tuu painoa ja kaikki on ok, that´s it ja jollakin tulee rajusti sitä painoa ja kaikki on ok, that´s it.
Sellainen turha ns. syyllistäminen ja kyttäily on ihan v#¤%& ärsyttävää! Tietysti jos jotain on vialla, on hyvä seurata ja tutkia. ÄÄÄH, tää nyt oli tälläinen pieni purkaus ja ei haittaa vaikka kukaan ei siitä mitään tajunnut :kieh:

Kattelin tuossa yks päivä noita vauvanvaatteita ja tulin siihen tulokseen että joku vois luulla että täällä asuis suurperhe! Siis niitä on ihan tajuton määrä ja kaverilta tulee koko ajan lisää... Huonoimpia heitin jo roskikseen. Ja yhdelle kaverille annoin ison säkin haalareita yms. ulkovaatteita. Vaunujakin on pari kappaletta ja turvaistuimia. Oikeesti ei tarvisi mitään ostaa mutta jos nyt kuitenkin joulun jälkeen alesta vähän ostelisi.... :whistle:

Taidan lähteä ostamaan linnuille kauralyhdyn. Lintuja on kiva seurailla koiran kanssa sisätiloista...

Bonbon rv 29+jotain
 
Äkkiä kommentoin, sillä minulla on kova "kiire" :) mennä pesemään ja lajittelemaan ensimmäisiä vauvanvaatepyykkejä! Miten voikin olla hyvä mieli jostakin tuollaisesta :) Niinpä niin, arvon leidit, kyllä sitä vannoutunutkin negatiivinelli löytää jonkinlaisen mielen tasapainon tämän raskauden kanssa eikä yhtään liian aikaisin :LOL: Kävin eilen eräällä kirpputorilla ja ostin erään perheen vauvanvaatelajitelman lähes kokonaan.... :ashamed: Iski nimittäin käsittämätön ahneus tai jokin vastaava tunnetila: vaatteet olivat todella hyväkuntoisia, kauniita ja sieltä löytyi mielettömän halpaan hintaan 50-68 cm vaatteita juuri "oikeassa" värissä. Kotiin kun menin, sanoinkin miehelle, että seuraavan kerran minua ei passaa päästää yksin kirppisostoksille. Ongelmana ei siis todellakaan ollut rahankulutus vaan se, että mitä järkeä on ostaa pienelle ihmiselle niin paljon vaatteita, tuleeko kaikkia käytetyksi, vähemmälläkin pärjäisi, varmasti, uskon tietäväni, vaikken vauva-arkea ole koskaan elänytkään. Yksiksenikö minä täällä kotona vauvamuotinäytöksiä sitten järjestän..... ; -) :D Olen yleensä harkitsevainen ostoksissani enkä itseasiassa yleensä edes pidä ns. shoppailusta, mutta kaiketi ne kuuluisat hormoonit taas tekivät tepposensa :kieh:


Ensinnäkin, Nevi, et missään tapauksessa aiheuttanut minulle huolta, et todellakaan, päinvastoin olen aina kiitollinen, jos joku asia selviää, tavalla tai toisella. Ja yhtälailla kiitollisuudella ja kunnioituksella kuuntelen kokeneempien tarinointia, kokematon kun oppii niistä aina jotakin. Eli hyvä vain, kun kysymyksesi tuli esille, onnenkantamoisena, nyt on aikaa ja vielä voimia selvittää asiaa. Minua vain huvitti se, että näin sitä pässit pärjää, onnenkantamoisilla :LOL:


BonBon: Itsekin olen alkanut viime päivinä kriittisesti pohtimaan, että toisaalta on tietenkin hyvä, että on taulukoita ja tiettyjä tavoitteita, mutta tietyissä tilanteissa ne luovat kyllä myös hirmuisia paineita, huolta ja ahdistusta, niinkuin esim. itseni kohdalla tässä odotuksessa on tuon painonnousun ja sf-mitan kanssa käynyt. Samaa dilemmaa olen joutunut työssäni pohtimaan useita vuosia: yksilöllisiin eroihin täytyy olla mahdollisuus, koska kuitenkin tärkeintä, ainakin minun mielestäni, tässä elämässä on se, että pärjää ja on sinut itsensä kanssa, että pystyy hyväksymään itsessään myös negatiivisuutta, mutta toisaalta että pystyy tunnistamaan ja myöntämään, jos tuntee itsessään jonkin asian hyväksi ja onnistuneeksi. Kirjoitinkohan jo joskus tänne, kun olin neuvolan järjestämässä synnytysvalmennuksessa ja sinne tuli pari kuukautta takaperin synnyttänyt äiti vauvansa kanssa, suloinen tietenkin kuin mikä :heart: Valmennusta pitävä terv.hoitaja huomautti useampaan kertaan, kuinka vauvalla on pulleat posket ja että ollaan oltu ruoka-aikaan paikalla ja muuta vastaavaa äänensävyllä, joka viestitti hänen ajatuksensa, että onpas pullea vauva, eikä ehkä niin hyvä asia hänen mielestään ja asiasta mitään tietämättömänä (EN TIEDÄ tiedä noista painotavoitteista MITÄÄN, joten siinä mielessä olen jäävi kommentoimaan, mutta antaapa nyt mennä!) oletan kuitenkin, että vauvan paino neuvolakäyrien mukaan olisi tuossa vaiheessa ollut aikalailla ylärajoilla, sellaisen käsityksen terv.hoitajan äänensävystä sai. Voi olla, että herkässä mielentilassa käsitin terv.hoitajan äänensävyn väärin, mutten todellakaan pitänyt hänen kommenteistaan. Suorastaan #¤%&.

Suloisia nuo koiruudet :) Sieluni silmin näen koiraasi kuuntelemassa vatsaasi. Kyllähän sillä joku käsitys on, että siellä on jotakin "erikoista" :D


Ettäpä sellaista, tulikin tekstiä enemmän kuin aluksi ajattelin. Ja nyt, kaikille hyvää illanjatkoa, mie lähen pyykkäyshommiin, mahtavaa!!!
 
Nevi, oli kun olisin omia mietteitäni lukenut kun kuvailit, miten liikkeet eivät tuntuneet samalla tavalla kuin aiemmin. Sen vaan jotenkin tietää, vaikka kaikki sanovatkin, ettei vielä edes tarvitse tuntua... Yksi ystäväni kertoi mulle vasta nyt, ettei tuntenut vauvansa liikkeitä missään vaihessa kunnolla eikä syytäkään koskaan kerrottu, mutta että myös hänellä oli istukka kohdun etuseinämässä. Yhdisti palaset vasta mun tilityksen kuultuaan...
 
Oikein paljon ONNEA Neeanäiti pikku nyytistä! :flower:

En ole kovin usein koneelle jaksanut. Töissä saan istua koko päivän koneella. Tulen aina joskus lukemaan kuulumisia.

Oma napa: Vatsa kasvaa ja joskus tunnen pientä liikettä. Välillä vieläkin etoo, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Kaikki muuten hyvin. Niskat on jumissa ja päänsärkyä sen seurauksena. Olen tottunut nukkumaan vatsallani ja nyt kyljellä nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Niskat voi reagoida siihenkin. Joulua olen jo kotiin laittanut mieltä piristämään.

Onnea kaikille Synnyttämään kohta lähteville :D

Aurora ja nyytti 14 + 5
 
Heips, eipäs anneta meittin tipahtaa :D Täällä lumipyryinen keli. Minulla piti olla tänään neuvolakäynti, mutta vakituinen terv.hoitajani oli unohtanut merkitä sen ajanvarauskirjaansa ja tietokoneelleen, joten sijainen oli ehtinyt häipyä talosta ennenkuin saavuin vastaanotolleni eikä vastaanottovirkailija osannut sanoa, mihin tämä meni eikä saanut häntä puhelimitse kiinni. Olin hyvin harmissani ja vähän allapäinkin asiasta, koska olisin halunnut kuulla vauvan sydänäänet, tietää hemoglobiinini, virtsani sekä painoni ja siksi odotin tätä käyntiä. No, sijaishoitaja soitti tuossa hetki sitten ja pahoitteli tapahtunutta, sovittiin aika perjantaille eli nyt on tämänkin "lapsen" mieli taas piristynyt. Kyllä voi aikuinen ihminen ollakin herkällä tuulella, voi herranjestas sentään, etten muuta voi taas ihmetellä!! Itkua tihrustin kotiin tullessani, kun ei meikäläistä huomioitu henkilökohtaisesti.... Minullahan kyse on aina tästä paniikista eli jos raskausasiat eivät menekään hallitusti, hätäännyt helposti. Kyllä minulla on vielä paljon oppimista elämässä, voi herttileijaa sentään!


Mutta, nyt ryhdyn kotitöihin ja nautin lumisateesta kynttilänvalossa täällä sisätiloissa :D
 
Aurora: Uskon, että opit tuon kyljellä nukkumisen pian, vaikka se onkin alussa tuskaa. Mäkin olin ennen mahanukkuja ja nyt ei kyllä tulis siitä enää mitään. Olin itse suorastaan hämmästynyt, sillä opin kylkinukkumisen 3 viikossa. ajattelin, että siihen menisi useampi kuukausi. Vanhakin oppii uusia temppuja :D
 

Yhteistyössä