35v+ odottajat, vol 2

anjamaritalta kysyisin vielä, että mitkä viikot sulla on ei varmaankaan 17+5, kuten loppuun laitoit, jos olet pian synnyttämässä?

Mulla on ollut yli 3 vkoa viruksen aiheuttama nielutulehdus ja oli vielä kova flunssakin. Kokeissa ei ole mitään löytynyt ja arvot ok. Olo ei ole vieläkään oikein helpottanut, ääni meinaa nyt mennä. Pitkään jatkuu ja on aika väsyttävää. Ei oikein aina saa huilaillakaan, kun on pian 2-vuotias tyttö ja 4,5 vuotias poika, jotka kovasti touhuaa ja aina jollain on asiaa, kun yritän vähän nukkua.

Täällä oli niin paljon juttua, että en kerkee kommentoida ja väsymyskin vaivaa, kun neiti heräilee yleensä jo 6 aikaan. |O

neville kiitos listan teosta ja jaksamisia odotukseen, kuten muillekin mammoille. :heart:

Mulla on viimeisin masukuva profiilissani. Taisin ottaa sen viime viikon alkupuolella. Vatsa on tosi iso jo ja vauva liikkuu paljon ja pieniä potkuja tuntuu jo aika usein. :D

Miehellä vielä kesälomaa ja 16.7. alkaa sitten taas vuorotyöt. Tekee vielä viikonlopputyötäkin noin joka toinen viikonloppu.

Rakenneultraan menemme pe 11.7. mummi lupas hoitaa silloin lapsia.

janttu 672 meidän perheessä jylläsi vatsatauti touko-kesäkuulla ja itseltäni putosi painokin n. 2,5 kiloa, painoa ei ollut tullut muutenkaan vielä yhtään ja nyt ollaan lähtöpainon alapuolella vieläkin n. kilon verran. Toivotaan ettei ainakaan yhtä rajuna tule, oksensin tunnin välein ja olin vesiripulilla vuorokauden ja siinä se paino putosikin niin rajusti. Vauvalla ei ole silti hätää. Eikä itselläni ollut kuivumisen vaaraa, täytyy vaan muistaa nauttia nesteitä pieniä määriä n. vartin välein, niin jaksaa.

Kaikille nyt oikein hyvää yötä!
:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 19+6 :heart: :wave:
 
Akkamänty, hatunnoston olet ansainnut tuosta gastroskopista :wave: Mulle ei onneksi ole kertaakaan ko. toimenpidettä tehty *koputtaa puuta*, mutta pelkkä ajatuksia saa kylmät väreet kulkemaan pitkin selkärankaa, huh! Onneksi olen koko ikäni ollut perusterve, koska mulla on neulakammo ja inhoan kaikkea muutakin tökkimistä ja tutkimista :) Eikös tuo gastroskopia ole se missä niellään se letku? Jaiks, mulla on paha oksennusrefleksi, joten mitenkähän olis multa onnistunut...

Nevi, minäki olen FST:tlä katsonut sitä Kätilöt-sarjaa. Kyllä on monta kertaa ollut tippa linssissä kun vauva on syntynyt ja pääsee äidin syliin. Mutta jotenkin se synnytys näyttää usein niin helpolta siinä sarjassa, jotenkin aavistelen että ihan niin helpolla en tule pääsemään :LOL: Seuraavan jakson taidan kyllä jättää suosiolla väliin, kun siinä syntyy kuollut vauva :(

Nevi, minä taas eilen yritin epätoivoissani pullistaa masua lastentarvikeliikkeessä, kun kävin tutkailemassa lastenvaunuja, että edes pikkasen näyttäis siltä että olen raskaana :LOL: Myyjä varmaan ajatteli, että siinäpäs on innokas odottaja kun heti alkuvaiheessa tulee vaunuja katselemaan. Teki melkein mieli sanoa sille myyjälle että kyllä minä oikeesti olen jo puolivälissä vaikkei se siltä näytäkään :)

Mulla on viime aikoina ruvennut öisin vetämään suonta jalassa. Herään lähes joka yö siihen, että jalka on ihan krampissa ja on pakko nousta seisomaan että se menee ohi. Ja ilmeisesti minä nykyisin nukun sellaisessa asennossa toisella kyljellä siten, että oikea jalka puutuu, koska vähintään pari kertaa yössä herään siihen että jalka on ihan puuduksissa. Onks nämä ihan normaaleita raskausoireita? Onneksi ei kuitenkaan ainakaan vielä ole ilmaantunut suonikohjuja, ne ei varmasti ole mukavia.
 
Minnihiiri68 suonenvetoon auttaa magnesium ja banaanissakin sitä on. Mulla on suonikohjuja ja kipeitä pitkin vasenta jalkaa ja pakarassa asti, ovat tosi kivuliaita, eikä niihin ole oikein muuta kuin laittaa Hirudoid fortea ja pitää jatkuvasti tukisukkia, on tärkeää laittaa ne heti aamulla jalkaan, ennenkuin lähtee minnekään kävelemään.
Ole onnellinen ettei sulla ole. Tuo mahakin mulla painaa aina niin aikaisin, kun kasvaa niin nopsaan, painaa heti verisuonia ja aiheuttaa kohjut aikaisin.
 
MINNIHIIRI:Täällä kans öisin suonenvetoa.Täs muutama yö sitten oli niin raju suonenveto kun kolmeen eri suuntaa kramppas jalkaa. :| Nousen kans aina ylös sängystä ja yritän kävellä.
MANGESIUMIA söin edellises raskaudes ja oon jo yhdes kaupas muistanu sitä hyllyltä katsoa vaan eipä löytynyt.Tarttis käydä apteekista hakemas.

Mä oon kans seurannut kätilö-ohjelmaa ja jätän kans väliin seuraavan osan just sen kuolleen vauvan takia.

Viime yönä vaivas sitten aivan sairaasti lonkkakivut.Parin tunnin välein oli pakko kääntää kylkeä ja vaikka kuin on tyyny jalkojen välis ei siitä näytä apua olevan.

NEVI:Eikös sitä vissiin jo kolmelapsinen perhe lasketa suurperheeksi nykypäivänä?? :)
Te olettekin oikein super-suuriperhe! =) :flower:
Oli meidän ukkoa joku kehunut jo heimopäälliköksi!!! :LOL:

Tänään pitääs sitten mennä pentukurssille.Eileen oli ilmoittautuminen ja 10 kertaa kestää.Toivottavasti ei tartte hölkätä saati sitten juosta siellä... :whistle:
Ei kyllä tältä mammalta enää onnistu.

Vatsa on VALTAVA!! :whistle: Viikonloppuna mittasin,108,5 cm!! :ashamed: Ja kaikki pelkäs mahas toi suurus.Takaapäin kun katsoo niin ei huomaa mitään.
Kaikki puskee tuohon eteenpäin,kuin poikavatsa konsanaan.... ;)

Mitään vauvajuttuja en oo vielä laittanut valmiiksi.2 vaippapakettia oon tarjouksista ostanu.
Ja sitten oon pari-kolme pientä vauvanvaatetta ostanu.


Nyt hommiin...

Äiti-66
 
Minnihiiri68: Kyllä, gastroskopiassa niellään suunnilleen naisen etusormen paksuista letkua. Koska olen oksentanut niin paljon nyt raskausaikana, letku nielussa ja ruokatorvessa ei tuntunut enää niin hirveältä asialta sen jälkeen kun on puoliksi sulanutta ruokaa kymmeniä kertoja vetvonut kurkussaan. Niin se elämä koulii tällaista hermoilijaakin...

nevi: Ennen piti pitkin päivää saada teen kanssa suklaata. Aamuisin en yleensä syönyt mitään muuta kuin teetä ja suklaata. No, muutama päivä siitä kun tein testin, alkoi kuvotus ja jo suklaan ajatteleminenkin oksensi saati sitten syönti. Edelleenkin suklaa tuntuu vastenmieliseltä, joten itse en ole mitään päätöksiä lakosta tehnyt, sen teki kehoni ja hyvä niin. Nyt vaan tiukkaa hiivatonta, laktoositonta, gluteiinitonta ja sokeritonta ruokavaliota, väsyttää vähän kun täytyy niin tarkasti miettiä mitä suuhunsa laittaa, mutta toisaalta siihen on jo kuluneiden viikkojen aikana tottunut, joten ajatus ei tunnu niin pahalta kuin olisi ennen raskautta tuntunut. Ja tietenkin vitamiinitablettia naamariin, vaikkakin uunissa hautunutta tomaattia, porkkanaa ja pinaattia sein kanssa jo eilen söinkin. Oli muuten hyvää.

äiti-66 Tsemppiä sinulle. Tällainen noviisi ei oikein osaa muutakaan sanoa, kun ei tunne tilannetta.

Sen verran eilinen gastro jumiutti selkälihaksia, että lähden tästä pikapuolin vesijuoksuun, rentouttaa niitä varmasti. Mukavaa päivää kaikille!

-akkis-
 



anjamarita....39v....ensimmäinen....la 22.07.2008....tyttö tulossa

säihke....36v....kolmas (t-01, p-03)....la 19.08.2008

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)...la.21.08.2008

sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008

TeSuLah....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa

leeloo....36v....ensimmäinen....la 02.12.2008

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008

akkamänty....40v....la 26 tai 27.12.2008

janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009

diddlina....36v....toinen (t-04)....la 04.02.2009








Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:
 
Kävin minäkin eilen vaunuja katsomassa... Edelliset kun jo myytiin pois vuosi-puolitoista sitten. No, mulla oli rv21 raskaana oleva kaveri mukana, joten itselleni en niitä varsinaisesti katsellut, mutta kiva oli käydä hipelöimässä yhtä merkkiä. Olen nähnyt sitä netissä, mutta en livenä, joten nyt näin minkälaiset ne olivat. Kaveri halusi näyttää omat suosikkinsa =)

Katson myös Kätilöt-ohjelmaa ja aion katsoa seuraavankin ohjelman. Mulla on vähän muitakin intressejä katsoa ko sarjaa, koska osaan jonkinverran norjaa ja musta on mukavaa virkistää kielitaitoa samalla. Onkos se kuollut vauva sen naisen, joka on maannut sairaalassa koko raskausaikansa? Ihmeellinen nainen, sellainen tyyneys (ainakin ulospäin), vaikka kaikki menee päin mäntyä...
 
olen kans joskus satunnaisesti katsonut mutta en ole sitten noteerannut ajankohtaa sen kummemmin, mutta mukava sitä on ollut katsoa...
Ja kiitos kaikille tsemityksistä koskien sitä mun np-ultra tulosta, en nyt sitten enää ole paljoa asiaa ehtinyt edes ajatella kun on ollut häitä, kilpailuja ja ruotsin vieraita ajankuluna, mutta ei kait tässä tarvi murehtia kun ei ultraajankaan mukaan riskiä ollut...
Muuten olo on hyvä, pahin turvotus alkaa väistyä sen oikean vauvakummunalun tieltä ja pikkuhiljaa siirryn taas tiukempiin paitoihin eli teen tilastani julkisen ;) , jo viime kesänä sain pariin otteeseen kuulla "taivasteluja" että "eikö tuo syntynyt jo" joten ei taida immeiset enää edes ihmetellä vaikka taas olen maha pystyssä, neljättä vuotta putkeen :whistle: :ashamed: :LOL: ...eihän mua pian ilman mahaa edes tunnisteta :LOL: ...

Mun la:n saa sit muuttaa, 13.1.2009 lukee kaikissa papruissa joten mennään nyt sit sen mukaan.
:heart: 13+0 :heart:
 
mitäs sanotte
tuli mieleen tulla täältä kysymään kun aina jotain murehdittavaa näköjään löytyy... eli kävin eilen np-ultrassa yhdistettynä veriseulaan, turvotukseksi merkittiin 1,7 koska se oli sen mitä enimmillään sai mitattua. Ikää minulla on 39vee, vauvan koko vastasi viikkoja 12+1, mikä on raskauden kesto myös kuukautisista laskettuna, vaikka TIEDÄN lämpöjen ym.perusteella että todellinen ikä on vasta 11+1...(kaikki viisi edellistäkin raskauttani on mennyt niin että vauva on ollut päiviä isompi kuin mitä todellinen ikä ois, eli kokoa en murehdi)
Mutta asiaan taas, eli riskiluvuksi saatiin 1:550, mikä ei pitäisi siis olla hälyyttävä... Nyt jälkeenpäin olen sitten lakkaamatta murehtinut tuota kun en sanonut että vauvan todellinen ikä on vasta sen 11+1, olisko se lisännyt sitä riskilukua ja miten paljon? Onko 1,7 turvotus 11+1 ikäisellä paljon ja paljonko se turvotus siuunilleen lisääntyy viikossa, eli paljonko se sitten olisi todellisessa 12+0iässä????

Syy miksi en ikää ottanut puheeksi on se että neuvolassa ja kaikkialla tuijotetaan vain sitä la:ta menkkojen mukaan laskettuna, ei ne muuta sitä sen mukaan mitä sanon ttunteneeni oviksen olevan...
Jos joku jaksoi lukea läpi, ja vielä jos tajusitte asian ytimen, ja vielä jos osaatte auttaa asian selkeyttämisessä niin otan kaiken kiitollisena vastaan...
tuttelitar(11+1)12+1
 
Neuvolassa käyty:
RR ja pissa ok
paino -840g
kohdunpohjankorkeus 39!!!!
vauvan syke 135

Vähän olen saanut veden pakko juonnilla turvotusta lähtemään ja painokin hieman laskenut. Kohdunpojan korkeus huitelee jossain ihan omilla käyrillään.
Muuten kaikki ennallaan ja seuraava neuvola ensiviikon ma.
Ei ole supistuksen supistusta, eikä minkään maailman limavuotoa. Kaipa se Sara ei halua sieltä istumasta tulla ollenkaan pois.
Ainoat vaivat ovat närästys ja oikeanpuoleinen alaselkä kipu.

Minullakin oli öisin suonenvetoa jaloissa ja puhuin asiasta neuvolassa. Th kehoitti ostamaan magnesium tabletteja. Ostin ne apteekista ja olen nyt syönyt niitä parisen kuukautta ja ovat kyllä auttaneet kyseiseen vaivaan.

anjamarita ja Sara 38+0
 
Ette sitten ikinä usko mitä mies meni tekemään :D eli lyhykäisyydessä, että mieheni ei halunnut tätä meidän yllärilastamme aluksi ja kiukutteli asiasta 2-3 viikkoa yms.

Mentiin sitten autokauppaan kts. autoja ja mies täräytti ja ostettiin uusi Toyota Verso "tila-auto" minne mahtuu koko poppoo ja yksi paikka jää vielä yli :D saamme auton syyskuun alussa.....

Muistan kun mies sanoi maaliskuulla ensimmäisenä ettei autoa ainakaan vaihda :D
Mulla meinaa vaan hermo mennä Lastentarvikkeeseen, kun ostettiin helmikuun lopussa Graco matkarattaat ja siinä meni turvavyön lukkosysteemi rikki kesäkuun ½-välissä ja käytiin kuitin ja rattaiden kanssa liikkeessä ja lupasivat lähettää osan kotiin, kun siellä ei ollut sitä....viikon päästä tuli ja oli väärän puolen osa vaikka myyjä kts. sen "tarkasti"....soitin viime keskiviikkona ja sanoin, että lähettäkää se osa sitten mahdollisimman nopeasti, kun on meidän ainoat rattaat....viikko kulunut eikä ole vieläkään tullut :kieh:

Tosi hyvää palvelua ja parasta oli, että myyjä sanoi, kun soitti, että olemmeko maksaneet sen osan....siihen sanoin, että eiköhän näissä vaunuissa ole vielä takuu jäljellä....olisin ostanut liikkeestä isomman istuimen, mutta en enää, koska asiakaspalvelu on ollut tosi tosi huonoa!!!! Menemme toiseen liikkeeseen ja nyt mietinkin, että kuinka kauan pitää odottaa yhtä osaa ja voisikohan koko rattaat palauttaa liikkeeseen takaisin!

Kisse ja Hipsu 20+6 :heart:
 
Olen ensimmäistä kertaa täällä kaksplussan sivuilla ja löysin ilokseni teidät!! =)

Olen 36-vuotias ensiodottaja, laskettuaika on 02.12., kaikki on onneksi tähän mennessä mennyt raskauden suhteen hyvin. Vauvaa tosin tehtiin melkein pari vuotta ennen kuin sai alkunsa mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :D

Olen siis onnesta ihan mykkyrällä tämän ihmeen suhteen ja olisi kiva vaihtaa ajatuksia samanikäisten ja samassa tilanteessa olevien äitien kanssa.
 
KISSE:Onnittelut uudesta autosta!!

NEVI:Jokos selkä on antanut periksi?? ;)

LEELOO:Tervetulemast!

Eilen hain apteekista mangnesium poretabuja.Myyjä sanoi jotta ota poreena niin saat nopiamman vaikutuksen.Ei sitte kertaakaa vetäny suonta yöllä. =) Otin sen tuas ysin mais illalla.Tiedä sitten oliko poretabun ansiota ettei tosiaankaan suonta vetäny. :/
Se on muuten hullua kun vaikka joutuu 1,5-2 tunnin välein vaihtaa kylkeä lonkkakivun takia niin ihmeen kummasti sitä vaan päivän jaksaa touhuta.Kieltämättä kyllä näin iltapesun jälkeen iskee väsymys.Ukko lähti kakden penskan kera käymään veljensä luona ja keskimmäinen on yökyläs mun äitillä.Hiljaisuus vallitsee....

Tein muutes tänään vauvantarvike hankinnan.Ostin britaxin turvakaukalon.Ajateltiin eka käytettyä,mutta tarjolla oli aika karseita rumiluksia.Niin ja pari tuttia ja pienen tuttipullon.
Ompas edes jotain.. ;)

Eikä kyllä muuta oikeestaan tarttis ostaakaan.Kunhan ny täs parin-kolmen viikon päästä sitte
alkais kollata ullakkoa ja valkata sieltä pieniä vaatteita ja pesis ne valmiiksi.Ai niin, ja onhan toi äitiyspakkaus tuos vielä koskemattomana jotta senkin sais pestä jahka tästä kerkiää.
Ens viikon torstaina alkaa sitt virallinen äitiyslomakin.Mä en oo vieraalla töis kun meillä on maatalousyritystä joten mun duunipaikka on täs oman tuvan viereisellä tontilla olevas tuotantolaitokses.Huomennna onkin sitten neuvolas käynti.Meen tän kuukauden toiselle terkkarille kun oma on kesälomalla.

Mutta nyt tairan oikaasta tuonne soffalle!!

Illan jatkoja!!

äiti-66 RV 33+6
 
Hei!
Nevi; Meillä nuoriso on suhtautunut hienosti vauvaan. Heillä kauheasti naurattaa vauvan ilmeet ja varsinkin tuo tutin imeminen, on kuulemma kuin Simpsoneiden Maggie-vauva. Kovasti odottavat että vauva alkaisi hymyilemään ja seurustelemaan. Mitään mustasukkaisuuksia ei ole ilmennyt mutta ei kai murkkuikäisillä sitä enään olekaan. Sylissä pitäisivät jatkuvasti, mutta joudun joskus kieltämään ottamasta vauvaa koska se hinku sylissäpitämiseen tulee yleensä juuri kun vauva on nukahtanut. Vaipan vaihtoon heillä ei ole halua, kummasti katoavat kun tulee puhetta vaipan vaihdosta.

Nimestä; mulla kyllä on nimiehdotuksia mutta tuo armas mieheni ei ota mitään kantaa mihinkään. Yhteen väliin kävelin hänen perässään ja heittelin nimiehdotuksia mutta nyt olen jo luopunut toivosta sen suhteen. Kai se sitten on 5 minuuttia ennen papin tulemista pakko päättää =)

Vaunuasiaa; Tuolla pohditte vaunujen ostoa. Meillä on Brio Kombit ja olen tosi tyytyväinen. Kevyet pukata ja varmaan talvellakin hyvin kulkevat hyvin lumisohjossa.

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille! Luen kyllä päivittäin tämän ketjun mutta aina en jouda kirjoittelemaan (niitä vieraita lappaa edelleen, nyt alan jo väsyä siihen). Mukava kuitenkin lukea teidän vielä raskaanaolevien kirjoittelua/ajatuksia.

miina70, vauva 20 vrk
 
jospa tänne pari riviä sais taas rustattua miestä kauppareissulta odotellessa, sitten lupasin pojan leiriltä paluun kunniaksi valmistella tarpeet tortilloja varten.
Sain juteltua tuosta seulajutusta kätilöystävän kans ja kyllä hän piti kans todella hyvänä tuota tulostani, että yritän nyt olla murehtimatta kun ei aihetta pitäis olla. Jännä juttu että yksityinen jolla kävin alku-ultrassa, sanoi että en edes pääse punktioon jos ei seulassa hälyytä, koska ikäraja olis noussut 40vuoteen. Np-ultrassa kun kävin, niin sanoivat että jos haluan niin pääsen, sillä vielä 39veet pääsee, ja nyt kätilöystäväni taas sanoi että en enää päsis, eli mikä mahtaa olla totuus??? tietääkö joku?
Tuskin kuitenkaan menen koska seulassa ei aihetta ollut.
No joo, nyt se aika taas loppui, miesväki kotiutui kaupasta. Sori omanapaisuus taas kerran ;)
:heart: 13+2 :heart:
 
Täällä taas :wave:

Selkä vieläkin aika inhassa kunnossa, mutta lyhyitä hetkiä voi jo istua. Tämä on tuttu vanha vaiva, eikä tähän auta muu kuin aika :( 'Onneksi' nyt on miehen kesäloma, niin hän on ottanut hoitaakseen kaikki kotihommat :ashamed:

tuttelitar vaihdoin lasketun aikasi. Hienoa että sait kätilöystäväsi kanssa puhuttua mieltäsi vaivaavasta asiasta =)

Minäkin rummutan magnesiumin puolesta. Aivan ehdoton pahoihin jalkakramppeihin :)

äiti-66 mites teillä meni pentukurssilla? Olen kovasti katunut sitä ettei me menty meidän koirulin kanssa aikoinaan kursseille. Olisi ollut kovasti hyötyä niin koiralle kuin emännällekin :whistle:
Minullakin särkee öisin lonkkia. Melkoisen inhottava vaiva, mutta onneksi helpottaa kun vaihtaa kylkeä. Ja sitten tottakai joutuu parin tunnin päästä vaihtamaan taas :/

anjamarita kovasti tsemppiä viimeisille viikoille. Ajatella, pian saat jo kullannuppusi syliisi =) Olen viime viikkojen aikana paljon miettinyt meidän keskenmennyttä pienokaista. Jos kaikki olisi mennyt toisin, olisi hän nyt täällä kanssamme :heart:

Tervetuloa leeloo mukavaan joukkoomme :wave: Onnea kovasti raskaudestasi :flower: Lisäsin sinut listaan mukaan.

Kummasti ne murkut meilläkin, vaipanvaihdon aikaan, hävisivät Miina70 :D
Jopa tytötkin. Nuorimmainen, silloin 11v, olisi kyllä halunut pesuissa auttaa, mutta olin hieman arka antamaan hänen tehdä sitä.


Nyt pitää lähteä taas kiertelemään taloa. Rauhallinen jalkeillaolo, yhdistettynä lepäilyyn, helpottaa selkävaivoja parhaiten.


Voikaa hyvin ja nauttikaa kesästä =)



Nevi ja Vilttitossu rv 16+3
 
tuttelitar; mä olen olettanut, että noi puntioon pääsyt on kuntakohtaisia. Itse espoolaisena en olisi päässyt, ilman hälyytystä. Mutta kuulin, että kirkkonummelaiset pääset pari vuotta aiemmin siihen, jos vain haluavat. Enpäs tiedä tarkkaan. Olemme muuttamassa parin viikon päästä Kirkkonummelle, niin sittenhän kuulen. En tosin tämän raskauden kanssa enää mene punktioon, mutta jos saisi vielä joskus pikkukakkosen, niin voisin asiaa taas miettiä uudelleen.

Sarppa ja tiitiäinen rv 23 + 6
 
Joo se on kunta kohtaista. Me asutaan juuri siellä kirkkonummella (masalassa) ja täällä on ikäräja 38v.
Eli yli 38v voi mennä punktioon jos itse haluaa. Soitin itse joskus tammikuussa ja varasin ajan Naistenklinikan Genetiikan laboratorioon. Jos asia askarruttaa voihan sitä kysyä oman paikkakunnan vastaavasta paikasta, kyllä he kertovat punktioon pääsyn kriteerit. Minullehan ei tehty veriseulaa ollenkaan, kun halusin sinne punktioon.

Täällä ei olossa mitään uutta.... odottavan aika on pitkä.....hohhoijjaa.....

anjamarita ja Sara 38+3
 
PUNKTIOIKÄ:Mä olisin jo kolmosen odotuksessa päässyt ikäni puolesta kunnan tarjoamaan lapsivesipunktioon.Olin silloin 37 vee.En kyll silloin menny.
Nyt oli selvä juttu että meen jos raskaaksi tuun.Mulla oli veriseula ja niskapoimu-ultra ok.Turvotus oli vaan 1mm ja seulan riskiluku oli 1:4000.

NEVI:Hyvä kun edes vähän pääseet liikuskelemaan ja mies apuna.
Jee,pentukurssi ok.Eileen oli toiset harkat.Me asutaan täälä syrjäkylällä niin ajattelin jotta tekee tolle koiralle hyvä nähdä muita koiria.
Juu,kylkeä usein vaihtamalla lonkkakipu helpottaa :)

Täällä on pakkaaminen meneillään kun huomennna startataan viikoksi sinne mökille.

Poika leikkaa nurmikkoa jottei ihan viidakko kasva kun tullaan takaisin kotiin.

Mutta nyt välillä ruuanlaittoon.

Ai niin,ja neuvolas oli eileen kaikki kohdallaan.Pääsen keskussairaalaan kokoarvioon josta oon enemmän kuin onnellinen =) Terkkari meinas kyllä ettei hänen mielestä vaikuta suurelta vauvalta,hyvä niin!! :)

Äiti-66 RV 34+1
 
nyt meni kyllä taas uusintaharkintaan toi punktioasia...nimittäin tuo äiti-66:n saama riskiluku on kyllä sen verran matalempi että alkoi taas tuo oma 1:550 tuntua suurelta :eek: .
On nämä vaikeita päätöksiä, ja vielä vaikeampaa tietysti olis jos joutuis vielä suurempia ratkaisuja tekemään, sitäkin on tietty jo tässä vaiheessa mietittävä että mihin sitä olis valmis :/ . Olispa joku keino että vois vaan olla varma että kaikki menee hyvin ja nauttia joka päivästä, mulla kyllä jokainen raskaus on mennyt murehtiessa yhtä sun toista, ja aina olen jälkeenpäin harmitellut että kunpa olisin vaan nauttinut...
Täytyy varmaan selvittää tuo seulaanpääsyikä nyt ensimmäiseksi, miettiä sen jälkeen vielä jatkoa...
:heart: 13+3 :heart:
 

Yhteistyössä