35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

:wave: hups kun olette tipahtaneet alas. Tulin nostamaan listaa.

Täällä vauva-arki alkanut urakalla. Pikkuinen on tosi helppo tapaus. Nukkuu, syö ja on iloinen. Ei pahemmin vääky . Toivottavasti pysyykin samanlaisena.

-viivin ja mimmu-
 
Onnea jo nyytin syliin saaneille :heart:

Täällä olisi uusi odottaja pinoon. Viikkoja kasassa vasta 4+2, mutta jostain se on alettava. Tosin tätä plussaa on odotettu 1v8kk, joten se tuntuu niin ihanalta ja epätodelliselta, että meinaa ihan yöunet mennä, vaikka väsyttääkin niin lujaa, et meinaa istuaalleen päivällä nukahtaa.

Tämä on kuudes lapsi ja samalla toinen yhteinen. Ennästään lapset 2-15v, joten vilinää tulee riittämään lähivuodet. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa.

Mukavaa päivän jatkoa :wave:
 
Lumi-Marja, onnea ja tervetuloa joukkoon :)
Onko teille muille tullut "iän myötä" enemmän raskausvaivoja kuin aiemmissa odotuksissa? Täällä tuntuu etä pieninkin ponnistus hengästyttää ja oikealla alavatsaan alkaa pistämään tosi kovaa esim. reippaan kävelyn yhteydessä, supistukselta ei tunnu eikä varmaan olekaan kun jatkuu vaan jos ei pysähdy. Vähän sellainen olo jos lähtisi juoksulenkille liian pian syömisen ja juomisen jälkeen ja alkaisi "kylkeen pistää". Muutenkin vatsa tuntuu paljon isommalta kuin aiemmin samoilla viikoilla. Muuten olo on onneksi hyvä.
Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
juu
Mulla jotenkin samoja oloja kun Euliksella, ensinnäkin maha jo paljon isompi kun viime raskaudessa näillä main (tosin se kai ihan normaalia että toisessa pullahtaa nopeammin) ja se tekee sitä että alkaa maha olla jo nyt enemmän tiellä, nyt siis meneillään joku rv 17+mitä lie. Ja syömisen jälkeen on monesti aivan ähky vaik ei paljoa söiskään. Ens viikolla seuraava neuvolakäynti, ja pääsen taas kartalle viikoista, ja painosta... jota varmaan on tullut turhan paljon, ja varmaan taas sokeriseuranta edessä, plääh...
 
Kiitos onnitteluista :flower: amati olipas mukava nähdä sinua täällä. Tuolta kuumepuolelta sinut musitankin ja tarrasukat otetaan käyttöön heti :)

eulis no vähän samaa olen ajatellut. Ei näin aikaisin mulla ennemmin ole mitään oikein oireina ollut. Muuta kuin se, että PMS oireita ei ole. Nyt sitten jomottaa ja kolotta paikkoja ja vessassa vois melkein asua. Vatta on niin turvoksissa, jotta farkut ei mene kiinni. Ja jos sen vetskarin saa kangettua ylös, niin istuessa tekee kipiää ja muutenkin olo on kuin mankelin välissä. Ei näin alussa pitäis ahdistaa vielä mikään vaate. Mieskin sanoi, jotta sen turvotuksen huomaa. Mitähän mahtaa ollakkaan muutaman viikon päästä. Yskiminen vihloo ihan kauheesti aivastuksesta puhumattakaan.

Mukavaa viikonloppua :wave:
 
Neuvolakäynti tänään. Raskaus on tuntunut viimeaikoina aika epätodelliselta (paitsi iso vatsa), kun pahoinvointi ym. oireet ovat loppuneet. Sydänäänten kuuntelu lohdutti asiaa. Syke oli 141.
rv nyt 16+4 ja ennen joulua rakenneultra, toivottavasti näkee sukupuolen..
 
Fenix Kiitän onnitteluista vielä täälläkin suunnalla. Mukava, kun joitain tuttuja täälläkin :) Tällä suunnalla ei mitään uutta. Päivä kerrallaan mennään ja tasapainottellen jääkaapin ja vessan välillä. Pissalla saan juosta alvariinsa ja jos ei syö pikkuisia välipaloja tasaisin vlein, niin varmana tulee huono olo.

rv 4+4
[/url]
 
Mulla on pahoinvointi alkanut vihdoinkin helpottaa, mutta väsymys jatkuu. Keskiviikkona olisi vihdoin eka neuvola, tällä kertaa olen odottanut sitä kuin kuuta nousevaa... Johtuu varmaan siitä kun on ollut aikaa pohdiskella kaikkea, sillä olen nuorimmaisen kanssa kotona.

Ensi sunnuntaina on vanhimman pojan synttärikahvit ja silloin onkin hyvä kertoa uutiset kaikille. Emme ole vielä kertoneet kuin lapsille ja mieheni vanhemmille.

Rauhallista sunnuntain jatkoa kaikille.

Fenix ja masukki 8+7
 
Olipas eilen illalla täällä keskustelu palstalla ruuhkaa kun ei pässyt ollenkaan sisälle....

Miulla oireet on voimistunu mitä useempi odotus on ollu kyseessä... kolmesta ensimmäisestä ei oikein ollu mitään mutta näistä kolmesta viimeisimmästä on sitten pahoinvointi koventunut jokaisen kohdalla. Ensimmäinen näistä viimeisimmästä kolmesta oli tyttö,sitä odottaessa curry teki pahaa ja melkein joutui oksentamaan,muuten ei mitään...edellinen sitten aiheutti kuvotusta alkuajasta ja tää kuudes sitten ennen odotusta ja alkuaika (n. rv9 asti )kans kuvotti ettei ruoka maistunu...

Mie näin viime yönä synnytysunen... Olin vissin sairaalasssa ja piti mennä pytylle asialle, no siinäpä sitten syntyki vauvan pää ja mie huutelemaan kätilöä joka ei tullu ajoissa. Vauva synty sitten miun sylliin. :) Vauva oli tummatukkainen tyttö ( ulkonäön perusteella ) ja mie ihan onnessani :p
No jos tää seuraava oliski tyttö :D

Heräsin sitten ja kello oli puoli 5 aamulla. Mahassa tuntu oudolta,sottailin että joko se alko oikeesti supistelemaan vai meinaako löysälle mennä kun ukolla oli päivällä. Piti käydä varoilta vessassa mutta eipä tuo läysää tehy.
Takasin nukkumaan menin ja vieläki mahassa outo tuntemus...kai se vähän supistelua jo aloittelee ku kokeillessa kova kohtu...kunhan ei vielä liikaa aloittas tuota supistelua :ashamed:

amati ja nasukki rv10+2 ( viime yönä matkalaiselle keksin nimen )
 
Inkkäri
Täällä ilmoittautuu kans uusi odottaja . Ikää on 37 ja viikkoja 10+1. Meillä on 9 kk poika, jotenka mielenkiintoista tokaa kierrosta mennään kovaa vauhtia =) Samanlaiset fiilikset on ollu ku ekassakin, elikkä huonoa oloa (ei kuiteskaa laatan lennätystä) ja tajutonta väsyä. Eka neuvolakin on takana ja mieltä huojentavat pontevat sykkeetkin on onneks nähty.

Inkkäri rv 10+1
 
Tervetuloa mukaan Inkkäri, kuten huomaat, meitä on jo aika monta yli kolmevitosta tässä pinossa. Ja kyllähän tänne mahtuu, mukava lukea toisten odotuskuulumisia. Itsekin käyn ainakin lukemassa viestit viikoittain, mutta olen vähän huonompi kirjoittaja. Me ollaan näköjään saman ikäisiä, itse odotan esikoista ja rv 22+3. Hurjan nopeeta nää viikot on menneet. Ihan vastahan mullakin oli rv10 ja odottelin kuumeisena pääsyä np-ultraan. Mutta nyt on raskaus jo yli puolen välin, hurjaa. Mulla vasta pahoinvointikin loppui tuossa viikon 21 alussa mutta väsymys painaa edelleen. Onnellista odotusta sinulle!
 
Inkkäri
Kiitos, kiitos! Jokos olet vaaka-70 tuntenut enesimmäisiä potkuja vatsanahassa? Mä tunsin esikoisen kohdalla 21 viikon kohalla. Melko magee fiilis oli tuntea, kun muistelee. Nythän kaikki on jo silleen tuttua B) Mutta eihän se sitä tarkoita ettei jännittäis tulevat ultrat...Mulla on np-ultra tossa parin viikon päästä. Esikoisen kohdalla ei ollu ollenkaan, mutta nyt kuulemma iän vuoksi sai senkin. Voisittekos te jotille np-ultra on tuttua vähän valaista mitä siinä tapahtuu? Katsotaan utralla vissiin sisäisesti vai kuinka?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Inkkäri 10+2
 
Inkkäri np-ultrassa katotaan alakautaa (voi myös päältä kattoa,miulta näki viimeksi paremmin ) se niskaturvotus ja aivojen rakenne että kaikki osat ovat kehittyny ja kaikki jäsenet paikallaan,virtsarakko jne...

Miulla huomenna neuvola ja ensiviikon perjantaina olisi se np-ultra...


 
Tervetuloa Inkkäri.

Meillä oli tänään eka neuvola, sydänäänet löytyivät heti ja kuuluivat tosi selvästi. Ensi viikolla saan ajan np-ultraan, toivottavasti ei mene kovin pitkälle. Hemoglobiini oli hiukan alhaalla ja verikokeet täytyy käydä huomenna ottamassa laboratoriossa, ei oikein "irronnut" tänään.

Pahoinvointi on helpottanut mutta väsymys jatkuu, johtuu varmaan osaksi alhaisesta hemoglobiinista. Täytyy syödä paljon kasviksia, hedelmiä, lihaa ja viljatuotteita, rautatabletteja ei tässä vaiheessa suositella.

Fenix ja masukki 9+3
 
Hei, Inkkäri, just viime viikolla aloin tuntea vauvan liikkeet eli samoin kuin sulla viikolla 21. Ehdin jo huolestua, kun en aiemmin mitään liikkeitä tuntenut ja just keskiviikkona, jolloin olin menossa rakenneultraan, tunsin ekat liikkeet päivällä. Kivalta ne tuntuu, ensin oli vähän epävarma olo, että olisko nää nyt niitä liikkeitä. Nyt liikkeet on tuntuneet päivittäin ja etenkin nukkumaan käydessä. Amati sulle jo hyvin kuvasikin mitä np-ultrassa katotaan. Sen lisäksi otettiin samalla viikolla veriseula (labrassa), ja näitten yhteistuloksesta arvioidaan down riskiä, jos ymmärsin oikein.
 
Tervetuloa mukaan Inkkäri

Täällä ei oikein mitään uutta. Väsmys ja iltayön öklötys jatkuu. Viluttaa pitkin päivää ja hikipuuskia. Mulla ens maanantaina eka nauvola ja sydänääniä tuskin vielä kuunellaan. Huolestuttaa vain, että onko kaikki kunnossa.

rv 5+2
 
Nostellaan vähän.

Ei paljon uutta tääläkään. Labrassa kävin antamassa näytteet ja nyt onnistui ihan hyvin, oli muuten kivulias toimenpide kun käsivarret oli eilisestä yrityksestä mustelmilla ja turvoksissa. Väsymys jatkuu nukahdan heti jos vähänkään pitkälleen pääsee. |O

Fenix ja masukki 9+4
 
Huomenta mammat =)

Päivät ja viikot vierii tasasessa koomassa näköjään, kun ei täälläkään ole tullut pitkään aikaan raapusteltua mitään :ashamed:

Onnea viivin tytöntylleröstä!! :flower: :hug: toivottavasti kaikki on hyvin ja alkaa arki jo asettua uomiinsa :heart:

Uusille plussaajille paljon onnea ja tervetuloa joukkoon kirjavaan :flower: =)

Tänne ei kummempaa kuulu, masun kasvattelua liitoskivuista huolimatta... neuvola oli keskiviikkona ja sf-mitta oli jo 27, että kyllä tuo kumpu tossa kiitettävästi kasvaa :xmas:
Mähän seuraan kotonakin verenpainetta, se oli nyt 137/79 neuvolassa, joten ihan hyvissä lukemissa mennään. Hemppa oli 140 (lähtö 153), juon aamuisin Kräuterblutsaftia, joten sekin taitaa pitää sitä hyvissä lukemissa. Välillä oli alempana, mutta on nyt onneks noussu.
Mitäs muuta, pissa oli puhdas, liikkeet tyypillä hyvät ja vettä hyvin. Syke 140 luokkaa. Peppu ylöspäin kellii hän ainakin toistaiseks :D

Neuvolatäti laitto meidät synnytysvalmennuslistalle (riippumatta mikä synnytystapa tulee sitten olemaan) ja sitä on mietitty, että onko siitä vastaavaa hyötyä..? Ootteko muut käyny niissä nyt tai aiemmin? Ne olis tammi-helmikuussa, joten on tässä vielä aikaa miettiä. Tosin naurettiin miehen kans, että siellä ois varmaan meidän lisäks meidän kavereiden lapsia valmennuksessa mukana :whistle: alkaa kuitenkin osalla olee jo sen ikäistä jälkikasvua... B) muuten en kyllä huomaa mistään mitään iän mukanaan tuomaa, mitä joku tossa aiemmin kyseli... tai sit me vaan ollaan niiiiiin ikinuoria :LOL:
Mut sitä valmennusta ehtii miettiä tässä muutaman viikon.

Seuraava ä-polin seurantakäynti on parin viikon päästä ja ennen joulua vielä neuvola. Hurjaa vauhtia kyllä viikot vierii täällä haukotellessa, Fenix, toi väsytauti on jatkunu mulla ihan tänne asti! |O Pitää näköjään yrittää viuhahdella täällä tälleen työpäivän aikana, kun ei duunipäivän jälkeen kotona jaksa kun lueskella meilit ja ihmisten kuulumiset, kun sitä on ihan sohvaperunakamaa...

Että semmosta! Mukavaa viikonloppua kaikille ja silitelkää masujanne :D

Hexodus ja masumöyrijä 26+2
 
Inkkäri
Hexodus kyseli tosta synnytysvalmennuksesta...eli mehän oltiin esikon odotuksen aikana niissä, ja täytyy sanoa, etten kyllä muista saaneeni mitään uutta tietoa, mitä en olisi jo suurinpiirtein tiennyt. Eri paikkakunnillahan on tietty erilaiset valmennukset, mutta eiköhän niissä kuitenkin ne synnytystavat ja kivunlievitykset tuu kuiteskin joka paikassa luennoitua. Tietty, jos on ihan pihalla just vaikka noissa kivunlievytysmahdollisuuksissa, niin sittenhän se kannattaa käydä kuuntelemassa...

Inkkäri 10+4
 
:wave: moi tulin kurkkimaan teidän kuulumisia!

Arki alkanut hyvin Just kehuin että neiti nukkui hulppeat 5 tuntia putkeensa viime yönä....LUXUSTA!

Ja kyllä itse huomasin että mitä vanhempi niin raskaus "kremppoja" enemmän. Ekassa ei ollut juuri mitään ja tässä tokassa supistelut alkoivat jo viikolla 12-13, mutta neiti pysyi matkassa mukana silti viikoille 40+6. Loppuaika oli kuitenkin ihan OK mulla eli alku hankalampaa. Ja nyt toivon onnea teille odottajille ja paljoooooon jarrusukkia.

Kivunlievityksestä.... itse olen ottanut edipuraaalin (tai jotenkin sinnepäin kirjoitetaan) ja se on ollut mulle ainakin taivaanlahja, en olisi varmaan kestänyt muuten ja rentoutti minua ainakin niin paljon tässä viimeisessä että synnytys oli helppo, sairaalaan 01:00 ja tyttö syntyi 04:22 ja täydet kympit tytölle tuli.

Tulen taasen kurkkimaan teidän kuulumisianne!!

-viivin ja mimosa 7.11.07 -
 
Täytin lokakuussa 37 ja nyt odotan toista lasta. rv.15+2. Esikoinen on tyttö 6 v. Tämän toisen raskauden alku on ollut aika rankka pelkäsimme keskenmenoa, mutta onneksi vuodot jäivät pois ja jatkuva kuvotus helitti myös.Olisi todella kivaa vaihtaa ajatuksia muiden kanssa. Olen työttömänä kotona, joten ilahdun jos uusia tuttavuuksia löytyy. Asumme siis Lohjalla, muutimme syksyllä 2006 omakotitaloon ja muutos on ollut todella tervetullut. Remonttia pitäisi päästä tekemään, mutta edellinen KT asunto on myymättä ja lainat painaa päälle.
 

Yhteistyössä