Huomenia kaikille!
Täällä tuli eilen 18 vkoa täyteen, vitsi miten aika menee nopsaan! Välillä koitan keskittyä tähän odotukseen kovasti, kun kuitenkin tämä on viimeinen odotukseni tässä elämässä, mutta tahtoo vaan unohtua välillä koko asia
Maarit*, kävitkö yksityisellä ultrassa vai miten pääsit ultraan noilla viikoilla?
Katsoin, että sinullakin on sektiot takana, niin minullakin. Eli ilmeisesti tämä kolmaskin leikataan, vai ootteko samaa mieltä? Joku mulle sanoi, että vaikka on kaksi leikattu, niin jos vuosia on paljon välissä, saatetaan koittaa alatiesynnytystä...täytyy kysyä sitten rakenneultrassa kätilöltä.
Mä kyllä myös nautin kun koulut alko, ihanaa olla välillä yksikseen kotona, siivoaminen maistuu paremmin, kun saa itekseen puuhailla!
Muuten tuosta hammaslääkärin maksuttomuudesta raskausaikana, niin täällä se ei ainakaan ole pitänyt paikkaansa kymmeniin vuosiin. Kysyin hammaslääkäriltäni juuri taannoin, niin hän sanoi, että ainoastaan semmoinen etuus on raskaana oleville, että julkiselle puolelle saa ajan nopeasti. Äitini kyllä sanoi, että silloin kun hän on ollut viimeisen kerran raskaana (v. 1983) niin silloin olisi ollut ilmaista.
Onko teillä muilla ollut kovasti mielialan vaihteluja? Kun musta tuntuu, että oon välillä ihan toinen ihminenkin :O Suuttumus, mielipaha, loukkaantuminen...yleensä oon tosi rauhallinen ja tasainen tyyppi, mutta nyt tunteet ovat olleet tosi herkässä. En muista tämmöistä olleen edellisissä raskauksissa, vaikuttaakohan ikä tähän?
Nytkin kiukuttaa miehen sisko niin maan perusteellisesti, ennen en olisi varmaankaan välittänyt koko asiasta, mutta nyt tässä vuoristoradassa oon niin kiukkunen, niin kiukkunen!
Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki oli ok, hb 118 ja verenpaineet hyvät. Vauvelin sydänäänet kuulu niin hyvin ja voimakkaasti
On se ihanaa käydä neuvolassa, en ymmärrä jos se on jollekkin vastahakoista. Vaikka voihan joillakin olla taustalla ns. sairaalakammo ts. valkotakkikammo.
Nyt lähden siskon ja hänen ihanan 10kk pojan kanssa kiertelemään huonekaluliikkeitä, pitäis saada uudet sohvat.
Oikein mukavaa ja leppoisaa syyskuuta kaikille odottajille <3
Marikki-74 18+1