35 v + odottajat, vol 5

Tsemppiä Sintu74!

Me ollaan lasten kanssa vietetty aikaa rannalla, nauttien auringosta ja uiden.
Nyt jätin 2 vanhinta ukin luokse yöksi. Hieman helpompaa siis itselläni =)
Pojat viihtyvät hyvin ukilla, käyvät uimassa ja virvelöimässä. Ja isona bonuksena heidän ei tartte tehdä mitään kotiöitä.

Kunhan sää viilenee, niin on lähdettävä metsään keräämään lisää mustikoita. Vadelmatkin alkaa kypsyä.

Nauttikaa kesästä!

Trallaa
 
Sintulle suuren suuret pahoittelut! :hug: Varmasti raskasta aikaa, vielä kun esikoista yritätte ja olette hoidoissa. :( Toivon todella, että seuraava plussa tulisi mahdollisimman nopeasti ja saisitte oman pienen syliin asti. Jaksuja!

( . ) neuvolassa käyty ja painoa tulee nyt viimeisillä viikoilla enemmän ku laki sallii... :whistle: Ai miten niin herkut maistuu...pistetään osittain turvotuksenki piikkiin.

Huomenna poli. Sen jälkeen mennään asuntomessuille käväsemään, saa nähdä montako taloa jaksan kiertää, veikkaan, että max. 5-7 kpl. On taas ollu mojovia kipuja viime päivinä, vauva painaa häpyluuta, niin että viime yönkin nukutut tunnit jäivät aika vähäisiksi..

Koralli & Tähkäpää 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Kovasti pahoitteluja Sintulle. Sanat ei varmasti lohduta, toivottavasti teillä on voimia jatkaa uuteen hoitoon, josta voisi vauva tulla kotiin asti.

Täällä päässä lähti viimeinen lomapäivä käyntiin. Niin se taas hurahti nopsasti. Maanantaina töihin paluu ja siellä päässä ei sitten kukaan tiedä vielä raskaudesta esimiestä lukuun ottamatta. Hieman kyllä jännittää. Viisi viikkoa sitten masua ei huomannut ollenkaan, nyt se jo näkyy. Mutta piilotella en tätä pientä kumpua halua, onhan se niin ihana asia kuitenkin :)

Toissapäivänä sain sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla ja kylläpä ne kuulosti ihanalta! Mielenrauha palasi heti, kun ultrasta oli jo aikaa kuitenkin kulunut.

Onpa aika hauska lukea tätä ketjua kun ihmiset ovat raskaudessa niin eri vaiheessa. Tuo erilaisia näkökulmia, varsinkin kun itse on ensi kertaa asialla.

Aurinkoa viikonloppuun!
Talvimanteli 15+3
 
Voi kun täällä oli kurjia uutisia. Kovasti jaksamista Sintu ja Whisky Peat :hug:
Toivottavasti teille käy yhtä hyvin kuin meille. Mulla oli pitkällisen yrittämisen ja lapsettomuushoitojen jälkeen keskenmeno viime vuoden heinäkuussa, se tuli vasta sydänäänten näkymisen jälkeen. Ja tämän vuoden heinäkuussa meillä on pieni tyttö tuhisemassa tuolla sängyssään =) Toivon teille samanlaista onnea!

Marja Kannattaa tosiaan lähteä polille pienimmästäkin oireesta. Onneksi sulla on jo aika hyvin viikkoja.
 
Mulla myös takana yksi tuulimunaraskaus minkä sain "joululahjana". Alkoi tulla 23.12.94 pientä vuotoa ja kävin lääkärillä..viikkoja oli 10 ja rapiat..tulos oli sitten tuulimuna:( Hyvällä ystävällä kävi todella huono säkä sen suhteen. Raskausviikkoja oli jo melkein 16 kun meni ekaan ultraan ja siellä huomattiin vasta tuulimunaraskaus. Lääkäri kovasti ihmetteli, että miksei ole alkanut vuotaan, kun normaalisti vuoto on sen merkki.
 
Täällä myös eilen todettu tuulimuna, tosin viikkoja jo 11+5. Vauvan näkeminen ultrassa vaihtui vain pelkkään mustaan tyhjyyteen.
Otan osaa kohtalotoverini. :hug:
Pahalta tuntui itselläkin nähdä ultrassa se tyhjä musta-aukko... ei sikiötä eikä sydänääniä...

Itselleni tuo tuulimunaraskaus oli kuitenkin tavallaan hyväkin asia, kun kaikissa aikaisemmissa hoidoissa oli saanut pettyä joka kerta kun raskaustesti ei näyttänytkään plussaa.
Nyt ajattelen: "Hei. Toivoa vielä on ja nyt jopa enemmän kuin koskaan aikaisemmin... minähän kykenen tulemaan raskaaksi." :)

Uuteen yritykseen heti kun vaan mahdollista... pakkasessa 4 alkiota odottaa siirtoaan :)
 
Ei ole totta, Whisky Peatille myös suuren suuret pahoittelut! :hug:Ja olit vielä noin pitkällä ennen kuin sait tietää. Olen todella pahoillani. Toivottavasti seuraava plussa tulee teillekin mahdollisimman nopsaan.

Sintu: hienosti osaat nähdä asiassa positiivisen puolen. =) Ja mukavaa, että teillä on pakkasessa huuruneniä odottamassa. Tsemppiä seuraavaan siirtoon! :heart:

Mulla oli se kasvukontrolli taas polilla ja vauvan painoarvio oli nyt 2,5kg. Mun mielestä se oli ok, mutta niin vaan lääkäri oli sitä mieltä, että tämä käynnistetään varmuuden vuoksi vauvan pienen koon takia. Olis ollu heti lähettämässä mut jo osastolle :eek: Onneks siellä ei ollut tilaa ja mulla paikatki vielä epäkypsät. Päästiin siis miehen kans sinne asuntomessuille vielä polin jälkeen käymään.

Mutta ensi maanantaina sitten osastolle heti aamusta ja aletaan käynnistellä. :attn: Hirvittää kyl vähän. Montakohan päivää siinä touhussa menee...mutta ensi viikolla meillä on siis vauva. Eipähän tarvii ainakaan miettiä olenko kotona silloin ku esikoinen menee kouluun. Ja miehelläki on vielä ens viikko lomaa. Ja voi sit alotella isyyslomaa siihen perään :)

Mä en kyl maanantain vastaisena yönä varmaan paljoa nuku...jännittää niin..

Koralli & Tähkäpää 38+2
 
Onnea koralli maanantaille:) Mulla on mennyt käynnistykset niin, että 6 pvää, 5pvää, 3 pvää ja samanapvänä. Noi useamman päivän kestäneet ovat ennenaikaisia käynnistyksiä ja samanapvänä syntynyt oli 40+2:) Mulla paikat olleet kypsät, eli auki valmiiksi ja kaulakanavakin lyhentynyt. Mä luulen, että mulla ei omilla supistuksilla synnytys edes käynnistyis. Ekasta meni vedet ja siitäkin sain tipan käteen, kun omat supistukset ei tehny mitään.
 
Whisky Peatille osaanotto

Käynnistämisestä Esikoisen kanssa käynnistettiin 40+0 ja paikat epäkypsät. Päivällä laitettiin murunen tabua, illalla ei enää toista, jotta saisin yötä vasten nukuttua. Aamulla oli tarkoitus jatkaa. Yöllä 2 aikaan meni lapsivedet ja siitä se homma sitten lähti itsekseen liikenteeseen.
 
Meillä on ajateltu seuraavasta hoidosta, että mitään ei kerrota kelleen ennenku on varmaa että jotain massussa todellaki kasvaa.

Varsinkin mieheni on syyttänytkin minua siitä kun olen onnessani toitottanut "raskaudestani" hieman joka suuntaan ja sitten kävikin näin. Sanoi senkin, että "Onko nyt kiva ilmoitella kaikille kun asiat eivät menneetkään niinku piti?"

Eihän mikään ole varmaa raskauden missään vaiheessa?!
Vasta kun lapsi syntyessään hengittää ja ehkä itkeekin (kaikkihan eivät itkekään), niin vasta siinä vaiheessa voi huokaista helpotuksesta. :)

Ne ongelmat mitä saattaa syntymisen jälkeen ilmetä, ovat sen ajan murhe... mutta totuus on, että mitä tahansa voi mennä pieleen raskauden aikana, ennen synnytystä ja jopa synnytyksenkin aikana...
 
Tsemppiä Marjalle, toivotaan että kaikki käy hyvin kuitenkin.

Tervetuloa Maarit!

Pahoitteluni Sintulle ja Whisky Peatille :hug:

Näin raskauden loppuvaiheessa ja kolmatta odottaessani voin kyllä todeta, että mulla ainakaan ei ole huoli vauvasta jäänyt sinne synnytyssaliin ja ekaan äännähdykseen (meidän neideistä ei kumpikaan varsinaisesti huutanut synnyttyään, kitisivät vain vähäsen, vaikka olivatkin molemmat 9/10 pisteen vauvoja :O ). Päin vastoin, ekat puoli vuotta ainakin pelkäsin kätkytkuolemaa, ja nyt 2.5 vuotiaan kanssa sitä että hän juoksee kadulle auton alle tai tippuu parvekkeelta : / En edes halua tietää mistä mä tulen huolehtiin kun nää meidän neidit pääsee teini-ikään :p

Meillä kävi vieraita tällä viikolla parin päivän ajan. Oli tosi kivaa kun aika kului siivillä, muuten tämä odottavan aika tuppaa käymään aika pitkäksi :( Kesälomakin loppui eilen, mutten kyllä ole menossa kuin kääntymään töihin maanantaina, mun äitiysloma alkaa silloin, mutta mulla on muutama lappunen täytettävänä mitä on tässä kesän aikana ilmaantunut. Ja parempi saada se nyt sitten hoidettua nyt kuin joskus jouluna...

Siobhan ja Plutte 39+3
 
Nostelen taas vähäsen kun tämä oli ilmeisesti kuun vaihteen kunniaksi päätynyt jo sivulle 3 :O

Täällä tuli eilen aamulla ja illalla, ja sitten taas tänäaamuna sellaisia lieviä menkkakivun tuntuisia särkyjä. Mutta eipä ne mitään tunnu tehneen, suppareita tulee joskus ja jouluna ja ne eivät edelleenkään satu. Eli eiköhän tässä taas mennä yli ajan muutamalla päivällä ainakin. Onneksi on enää max 2 viikkoa siihen kun tätä lähdetään käynnistämään =)

Siobhan ja Plutte 39+6
 
Pieni keijukaistyttömme syntyi tänään rv 38+6 klo 14:42. :heart: Paino 2150g. Täällä mitataan muut mitat vasta 2 päivän iässä. Napanuora oli 1,2m eli kätilö saa tarjota pullat muille kätilöille. :D Kaikki meni hyvin jyväpussin ja ilokaasun voimin. Synnytyskertomusta myöhemmin. Jälkisupistukset kaameita :mad: Tyttö vaikuttaa olevan ok, toivottavasti selvitään ilman takapakkeja. Sga-vauvahan hän nyt on.
 
Paljon onnea Koralli! Ihanaa, että synnytys meni hyvin! :heart: Mikä on sga-vauva? Toivon, että Tähkäpää on pienestä koostaan ja kaikesta huolesta huolimatta terve vauva?

Tervetuloa NelliKaramelli ja paljon tarrasukkia!
 
Hei!

Minulla tämä raskaus on ollut vaikea. Fyysisesti olen voinut hyvin.
Mutta kaipaan kovasti äitiäni ja menettämääni vauvaa. Äidin kuolemasta tulee syksyllä 3 vuotta. Olimme läheisiä ja pidimme yhteyttä päivittäin. Tänään on taas päivä, jolloin ikävä on kova.

Olen lasten kanssa käynyt sienimetsällä. Herkkutatteja on löytynyt. Ne on lasten mielestä kivoimmat kerätä.
Vadelmia ei oikein tule. On pieniä ja matoisia. Puolukkaa näyttäisi tulevan. Ei me niitä paljoa kerätä, käytetään ainoastaan vispipuuroon.

Vaatehuonetta rupean selvittelemään. Muuttuu väillä kaaokseksi.

Äitiyspakkaus ja muut hakemukset toimitin tällä viikolla kelaan. Pojatkin odottaa äitiyspakkausta, päästään yhdessä ihailemaan vaatteita..

Terkuin Trallaa 26+1
 
Kiitos onnitteluista! :heart: Perjantaina päästiin kotiutumaan neidin kanssa. Kasvu ei lähteny sairaalassa nousuun, joten käväisin tänään painokontrollissa neuvolassa ja nyt oli syntymäpaino ylitetty, 2176g. =)

Neidin syntymäpituus oli 45cm ja päänympärys 32cm. Synnytys tosiaan käynnistetiin tiistaina 2.8. klo 10.30. Synnytys katsottiin alkaneeksi n. klo 13, kun supistukset olivat säännölliset. Parissa tunnissa siitä kaikki olikin sitten ohi, jyväpussin ja ilokaasun voimin.

Vähän lisätutkimuksia tytölle tuli sairaalassa, mutta kaikki näyttäisi olevan hyvin ja tyttö on terve. Jospa hän nyt pikkuhiljaa keräisi sitä vauvanpyöreyttä kotona. Tyttö on siis siro ja laiha, jalatkin semmoiset laihat, ei ollenkaan vauvanpulleat. Kaipa se luonto on niin fiksu, että jos ravinnosta on kohdussa pulaa niin se turvaa ensin kaikki tärkeimmät eli aivot jne. Eli tuo rasvakerros on sit jäänyt keräämättä muualta elimistöstä.

Tyttö on niin hento ja väsyy helposti. Ei jaksa syödä oikein tarpeeksi rinnalta, joten lisämaitoa on annettu. Sairaalan ohjeiden mukaan on nyt menty, eli imetän tyttöä 10-15min (hän nukahtaakin aina sen jälkeen). Sitten olen vaihtanut vaippaa, että heräisi vähän uudelleen ja sitten on annettu vähän lisämaitoa pullosta (korviketta tai pumpattua rintamaitoa). Onneksi tämä nyt näyttää tehoavan, ja paino on nousussa.

Kovasti tsemppiä teille odottaville ja mukavaa odotusaikaa! :heart:

Koralli & Keijukaistyttö 6vrk
 

Yhteistyössä