35+ Lapsettomat

Ihanaa Liisa ONNEA :flower:

Mahtavuutta, tämän täytyy tarkoittaa sitä että meidän pinon tuulet on kääntynyt B)

Mä oon kanssa hätähousuna testaillu jo parit negat, mut jos nyt malttaisin viikon ja testaisin vasta sitten ens pe, kun oikea testipäivä.

Nyt voi lähteä superiloisin mielin viikonlopun viettoon maaseudun rauhaan ja ihanien ystävien seuraan :heart: Viikonloppuja kaikille!
 
On vähän kiire nyt, mut pakko oli sen verran tulla katsoon, et kuinkas Liisan kävi. Ja mahtavaa, hyvin kävi! Onnea ihan mielettömästi :flower: Jospa ne tuulet nyt tässä porukassa on kääntyneet suotuisiksi. Ja mahtavuutta lisää se, et Liisan plussa tuli pas:issa. Mulla on ollut usko niihin melko vähissä, kun ei listalla taida olla montaakaan niillä plussannutta.

Pitää mennä, palailen myöhemmin siirtään Liisan listalla tonne alas jonon jatkoksi. Se on sitten mukavaa, siis siirtää sinne porukkaa :D Onkohan vaan oma nimi ikinä siellä...
 
Hei, pitkästä aikaa! Ja täällä on NIIN ihania uutisia! Suuren suuret onnittelut Ninnatar ja Liisa. Olen niin onnellinen teidän puolesta. :flower: :flower: :flower:
Ja samoin kuten Iines totesi, antaa Liisa sinun PAS onnistuminen toivoa meille muillekin.
 
Suuren suuri kiitos kaikille myötäeläjille! :heart: Nyt kun ollaan saatu putki auki, niin olen varma, että suuri ryntäys alkaa plussapinoon :)

Vilkas75 Voin laitella sinulle yksärillä tuota "vitamiini-coctail" -ohjetta (se on pitkä ) :) Ja samoin muillekin jos joku muukin haluaa :)
 
Liisa Ihana kuulla! Paljon onnea :flower: ! Tosi hyvä juttu, että myös PASeilla tulee onnistumisia.

Ninnatar Minäkin kuulisin mielelläni, että millä vitamiini-cocktaililla luomuplussa tuli :). Mulla on multitabsin raskaus-monivitamiinit käytössä, mutta eipä muuta.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

MariAnne
 
pottu Mites sun suunnittelukäynti?

Iines Onko sun "rintavuotoon" löytynyt selitystä?

ikäneito Saattaa tosiaan olla, että testasit vaan liian varhain. Onks toi pp päiviä siirron jälkeen vai minkä?

Toivottavasti tästä plussajunasta nyt tulisi pitkä.

ON: Tuli kyllä tuo plussa ihan yllärinä. Vois kuvitella, että keskiviikkona olisi jo jotain näkynyt, kuitenkin lähes 2 vkoa oli siirrosta. Se testikin kyllä oli sellanen vuoden kaapissa seissyt netistä ostettu halpa liuskatesti. Tuhlasin Clearbluen vasta tänään. Ninnatar Mä oon kans tuijotellut tota tikkua nyt aika paljon... kai sitä jotenkin pelkää, että luki sittenkin väärin.

Kiitokset kaikille onnitteluista! :hug:
 
Moi kaikille uusille ja vanhoille tuttavuuksille!

Mulla meni todella pitkä aika, kun luin viitisen sivua taaksepäin palstan tapahtumia ja siltikin olen aivan pihalla. Äkkiä täältä tippuu, tai siis olenhan ollut aika kauan pois.

Kuten jo viimeksi kirjoitin, olen koittanut irtiottoa näistä lapsettomuuskuvioista, mikä on onnistunut kummallisen hyvin. Luulen, että nämä asiat menee kausittain, välillä kelaa enemmän ja välillä aivot tarvii happea, muuta ajateltavaa, että taas jaksaisi. Siihen muun ajattelemiseen voi jollakin tavoin myös pakottaa itsensä. Mulle yksi keino on ollut se, etten enää päivittäin ole käynyt edes lukemassa palstaa, koska se saa ajatukset pyörimään koko ajan lapsettomuudessa. Koitan löytää jonkun tasapainon tähän kirjoittelemiseen.

Inseminaatio tehtiin torstaina, yksi rakkula siellä oli kypsymässä ja juuri ovulaatio käynnissä, limakalvo 9 mm ja miehellä siittiöitä 7 milj. Tupakkalakon vaikutukset näkyy vasta kolme kuukautta lopettamisesta. Mulle nämä inssit on aina yhtä tärkeitä hoitoja kuin IVF:t, koska vain inssillä olen kerran onnistunut tulemaan raskaaksi, en koskaan IVF:llä tai PASilla. Noh, katsotaan, miten käy, koitan olla odottamatta mitään liikoja. Testipäivä on 1.7. Positiivinen puoli tässä on se, että ei tarvitse käyttää lainkaan superäklöjä lugeja, ja jos jotain oireita ilmaantuu, ei ne ainakaan siis johdu lugeista (vaan mielikuvituksesta, hehee!) Tulee muuten toinen raitis juhannus putkeen! Viime juhannuksena kävin mökillä koivikossa raskauspahoinvoinnin kourissa oksentelemassa, kun muu porukka kiskoi viiniä ja kaljaa.

Auringonkukalle onnea pikku tyttösen johdosta!!! Ja Mullulle sekä Jipsikselle hyvää loppuraskautta! Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia.

Iines, mä luulen kanssa, että on hyvä kun teidän seuraava hoito on vasta syyskuussa (kuten meilläkin!). Tarvitset nyt kunnon irtiottoa, juuri kaikkea sen kaltaista, mitä toi pihaterapia esimerkiksi on. Asioita, jotka tuottaa sulle iloa ja onnistumisen tunnetta. Keskity kaikkeen sellaiseen, nämä hoidot kun niin helposti saa olon tuntumaan epäonnistuneelta, ainakin mulle on käynyt niin. Kuka se lääkäri muuten oli, joka perehtyi tilanteeseesi noin tarkkaan? Meille KA sanoi nyt, että tupakointi saattaa hyvinkin olla se tekijä, joka on vaikuttanut siihen, ettei paljoista soluista ja hedelmöittymisistä huolimatta plussaa kuulu! Teillä tuo uusi lääke voi olla juuri se yksi puuttuva palapelin palanen.

Täällä on puhuttu paljon tuosta kortisonista näköjään. Mihin tarkoitukseen sitä määrätään hoitojen yhteydessä? Siis mistä vasta-aineista on kysymys?

Ninnatarelle ja paljon onnea luomuplussasta! Mikä sun kilpirauhastilanne Ninnatar oli arvojen suhteen ennen lääkitystä? Mitä oireita sulla oli?

Liisa onnea myös sulle!!! Tämä oli hyvä opetus meille kaikille liian aikaisin testaaville hätähousuille, että vasta oikea testipäivä kertoo totuuden. Olen tosi iloinen puolestasi!

Halauksia paljon Mari-Annelle, sitkeästi olette jaksaneet hoitoja käydä läpi. Kuinka kauan ajallisesti on mennyt noihin viiteen IVF:ään? Oletteko miettineet, kauanko vielä jatkatte? Meillä viimeinen julkinen IVF syyskuussa, mutta ehkä jatketaan, jos rahaa jostain löytyy. Olen myös jo miettinyt niitä luovutettuja alkioitakin yhtenä vaihtoehtona. Tiedän myös tuon tunteen, kun vauvamahoja tulee naapuriin. Me asutaan paritalossa kolmatta vuotta ja tänä aikana ollut kahdet naapurit, joista molemmat rouvat raskaana. Tunnen niin suurta ärtymystä katsellessani monta kertaa päivässä sitä vauvamahaa. Lisäksi viereiseen paritaloon muutti uusi perhe, jolla on alle vuoden ikäinen vauva. Meillä oli juuri vieraita, jotka tietää hoidoista. Silti he katsoivat mua kuin vähäjärkistä paskakasaa, kun sanoin että mua ärsyttää, kun naapuri on raskaana. Niin vaikeaa ulkopuolisen on näitä tunteita tajuta. Toivon sun pääsevän pettymyksen yli ja miettivän vielä muitakin vaihtoehtoja.

Miisamari, voi ei! Olen todella pahoillani puolestasi. Olisin niin jo sullekin sen plussan suonut. Mikä se sun kilpparitilanne on? Uteliaana kysyn, kun itse aloitin Thyroxinin viikko sitten.

Lohtuhalit myös Frangipanille!

Seinäkukkanen, tuo Varilan suosittelema lempeämpi hoito on ilmeisesti juuri se, mistä hän on paljon kirjoitellutkin. Jos jatkamme yksityisellä, voisimme myös kokeilla sitä. Jännitykselä odottelen, miten sulle käy, toivottavasti hoito johtaa omaan nyyttiin!

Stella R on kanssa sitkeä sissi, jonka sisua olen ihaillut täällä! Jotain sun kropassa on nyt meneillään, kun kierto on noin pitkä. Olisiko ollut jotain raskautumisyritystä? Kemiallinen? Mulla kanssa viimeinen kierto oli superpitkä, n. 36 päivää ja sitten vuoto kesti viikon! Jos vuoto kestää kauan alettuaan, sulla on saattanut olla raskautumisyritys luomusti.

Soulmama ja Vilkas, toivon että nappaatte molemmat plussat juhannukseksi! Kaikki meni niin hyvin teillä, kyllä insseilläkin onnistuu moni! Hauska toi Soulmaman siideripullohämäys! Aivan mainio juttu!

Voi että Ikäneito, mä luin ketjua taaksepäin ja arvelinkin jo siinä vaiheessa, kun sut passitettiin kotiin, vaikka et pystynyt kuin makaileen, että hyperiä se on. Muista nyt levätä ja juoda paljon nestettä. Mulla munasarjat oli turvoksissa vielä kuukausi hyperin toteamisen jälkeen. Kannattaa vaatia verikokeita aina heti, kun olo on tukala useita päiviä. Veriarvot kertoo hyperin selkeästi ja tietenkin ultra. Mä olin kaikkiaan kaksi viikkoa sairauslomalla sen vuoksi. Eikä kanssa menneet yhdetkään housut edes kiinni ja paino nousi useita kiloja.

Onneksi olkoon Anja, kun saitte ajan! Usein olo alkaa helpottua, kun konkreettisesti asialle yritetään tehdä jotain.


Ihanaa viikonloppua kaikille!
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Iltaa taas! Nyt on paremmin aikaa kommentoida muillekin.

ikäneito ei testailla noin paljon etukäteen! Vaikka kuinka olis tekemisen puutetta, ei vielä pissailla niihin tikkuihin. Tai jos pissit, niin muista että Liisallakin oli negaa vielä pp12. Tsempit vielä loppupiinaan, hyppää kyytiin kun juna on vihdoin saatu kunnon vauhtiin!

Ja vilkas, siinä toinen. Edellinen teksti koskee myös sua.

Ninnatar myös mua kiinnostaa sun coctail.

Liisa niin kerros nyt oireista? Ja oliko sulla missään vaiheessa semmonen tunne et oliskin tärpännyt? Olis kiva kuulla sun tuntemuksia ja mietteitä.

En yhtään edelleenkään tiedä mistä se vuoto tuli. Tänään sitä ei ole kai (en ainakaan huomannut) ole tullut, enkä ole koittanut puristella, koska ne on ihan h****tin kipeät! Siis todella niin arat, että hipaisukin sattuu ihan hirveästi. Olispas kiva tosiaan tietää, mitä tääkin olevinaan on :/

Hyvää viikonloppua naiset!
 
Chloe olitkin kirjoittanut samaan aikaan. Saas nähdä ollaanko samaan aikaan syyskuussa tositoimissa, toivottavasti sulla ei ole tarvetta enää silloin. Se lääkäri oli pd. Kyllä mulla on ihan selkeesti toi pihaterapia vaikuttanut, oon ollut paljon paremmalla mielin kun aiemmin keväällä. Tiedän myös sen tunteen, kun ainoa mitä päässä pyörii on tämä tilanne. Se on kamalaa. Nyt, vaikka täällä lähes päivittäin käynkin, oon saanut keskityttyä muihin juttuihin ihan hyvin. Nyt tsemppiä myös sulle piinailuun, kyytiin vaan junaan!
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 131

Sunnuntai 20.6.2010

vilkas75 35...........................1.iui..................8.6., testi 25.6.
ikäneito70 40........................1.ivf/icsi............siirto 9.6., testi 26.6.
Chloe70 40/43.......................5.iui..................17.6., testi 1.7.
Solakka Silakka 41/40.............2.ivf..................vko 33
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............elokuu
janetski74 35/35...................3.icsi..................elokuu
wabisabi 41/40, Graviditas......2.ivf...................elokuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf..................elokuu
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas......elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf..................elokuu
pottu70 39/41......................5.ivf..................elokuu
Iines-74 36/41......................3.ivf..................syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui..................syyskuu
toivorikas-72 37/46...............4.icsi.................syksy
StellaR 38/45.......................5.ivf..................syksy
Anja73 35............................1.iui..................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf..................syksy?
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Niiskunen 36/28.........clomit+pregnyl+luget
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
Sharlin 35/42............jonottaa luovutettuja munasoluja
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Frangipani 35/39...................2.iui?
Miisamari 36/36.....................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Ninnatar...............................(luomu, hoitoon pääsyä odotellessa)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)

 
Olipa aikamoinen plussamonsuuni! Onnittelut Ninnatar ja Liisa! Että on ihanaa.

Kyllä se on juuri niin että välillä tähän pinoon on saatava etäisyyttä. Nyt taka-alalla ollessa tuntuu että on taas muutakin elämää ja se on huojentavaa. Yllättävän stressaavaa tuo hoitovaihe.

Laittakaa mielellään tänne yleisesti nähtäväksi kaikki tulosta tuottaneet vitamiinikuurinne + muut noitayrtit!
 
Vihdoinkin plussia tähän porukkaan! ONNEA Liisa ja Ninnatar! Taas lähti plussajuna puksuttamaan. Sarjaliput esiin ja asemalle.

Minä kävin suunnittelukäynnillä ja katse on kohti seuraavaa hoitoa (5.ICSI). Klinikan loman ja minun kierron pitäisi osua melko hyvin yhteen eli jos kierto ei heittele aloitan piikittelyn heinäkuun loppupuolella ja punktio olisi elokuun alkuviikoilla. Tavoite on päästä kolmannen kerran siirtoon saakka. Jos tällä kertaa ei onnistu alamme varmasti tosissaan miettiä alkioadoptiota tai luovutettuja munasoluja. Mutta eihän niistäkään ole mitään takeita eli jos ei kiinnity niin minkäs teet.
 
Ninnatar :flower: minuakin kiinnostaa sinun vitamiinikuuri. Kiitos jos voit jakaa salaisuutesi :heart:

Toisaalta en tiedä voinko auttaa huonolaatuisia munasoluja enää mitenkään? Ilmeisesti ikä on se tekijä joka vaikuttaa niihin mulla eniten. Se tuntuu jotenkin surulliselta, koska muuten kroppa tuntuu toimivan hedelmällisesti eli ovulaation tunnistan limoineen ja kasvukipuineen joka kk, ei ole todettu endoa tai muuta erikoista, kierto on säännöllinen ja suht terveet elämäntavat, miehet simpurat ok. Olen yrittänyt hoitojen lisäksi vyöhyketerapiaa, greippimehuja, mulimenia ja vaikka mitä, mutta ei ole niidenkään avulla onnistunut.

Mietin kyllä sitäkin, että tuon ekan ivf:n aikaan olin flunssassa, että olisko sillä sittenkin ollut vaikutusta munasolujen kasvuun, että tuli heikompia soluja? Otin silloin pari vkoa aiemmin myös sikaflunssapiikin. Olen kyllä onnellinen ja aivan ihmeissäni, että sain hoidosta plussan, mikä tosin meni kesken. Pettymys oli, että muut hedelmöittyneet ja jakautuneet alkiot (6 kpl) eivät päätyneet edes pakkaseen vaan roskiin. Lääkäri sanoi, että myös siittiöt voivat vaikuttaa alkioiden kehitykseen vaikka hedelmöittävätkin hyvin eli voisi johtua myös siitä. Tällaisia mietin joskus ehkä vain lohduttaakseni itseä, että ei johtuisi iästä.. tuo munasolujen laatu.. :ashamed:

Nyt aion valmistua elokuun hoitoon sellaisella keinolla, että jätän sokerit ja valkoiset pullat pois juhannuksesta lähtien. En tiedä vaikuttaako mihinkään, mutta ei siitä ainakaan haittaa pitäisi olla. + vitamiineja ja foolihappoa taidan ottaa kunnon satsin alle.

Chloe Onnea inssistä ja peukut pystyyn!
Toi on niin tuttua että pakottaa itsensä ajattelemaan muita asioita kuin näitä lapsettomuusjuttuja. Mulla on hyvin auttanut urheilu, eläinten hoito ja puutarhatyöt + välillä pitkät työpäivät, teen niitä mielelläni ;) Mutta taas kun hoito lähestyy, niin alkoi palstailu ja asioiden pähkääminen :headwall:

Tsemppiä kaikille! :heart:
 
Liisa Suuret onnittelut :heart: ja muille voimia ja peukut pystyyn :flower:


Minulla oli ennen Thyroxin-koelääkitystä TSH 1,59 ja T4V 14. Sitten aloitettiin kuukauden mittainen koelääkitys ja pari päivää sitten kävin verikokeessa. TSH oli huonontunut eli nyt se on 1,87 ja T4V on 15. Tuon tuloksen jälkeen meninkin heti ostamaan raskaustestin, koska tiesin, että raskauden alussa arvot huononevat ja mulla oli menkat vajaa 3 viikkoa myöhässä. Vasta viimeisen viikon ajan rupesin ajattelemaan raskaudenkin mahdollisuutta (nyt täytyy heti ottaa yhteyttää lääkäriin, jotta voin tarkistuttaa tuota annosta). Aika myöhään havahduin, mutta johtuen siitä, että mulla on ollut koko ajan vuoden takaisen tuulimunan jälkeen kroppa täysin erilainen kuin ennen sitä. Rinnat ovat olleet arat n. 3 viikkoa, mutta koska muulloinkin ne saattavat olla arat näinä yrityksen aikoina, niin en kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Hajuasti tuli myös paremmaksi, mutta sitäkään en uskonut merkiksi, koska se on luonnostaakin tosi hyvä. Hiivatulehdus myös iski ihan puun takaa edellisten menkkojen jälkeen. Mulla ei ole mitään hajuakaan, koska ovulaatio olisi ollut, joten nyt ei ole mitään tietoa missä viikoissa mahdollisesti mennään. Menkkaoloa ei ole ollut vasta kuin nyt. Mulla myös viilsi oikeasta takareidestä menneellä viikolla tosi paljon. Se on monella oire, vaikka outo onkin. Pari päivää sitten tuli myös hetkeksi järkyttävän huono olo, joka meni pois kun söin äkkiä palan leipää. Tuulimunaraskauksissa saattaa kuulemma olla todella kova vatsaturvotus kuten mulla viime kerralla, ja nyt ei ole, joten olen siitä mielissäni. Viimeksi hiukset olivat järkyttävän rasvaiset ja nyt eivät ole.

Kun muuten aloitin vitamiini-coctailin 3 kuukautta sitten, rupesi tulemaan heti voimakkaita tuntemuksia ja nippailuja munasarjojen tuntumaan. Olen ajatellut niin, että vitamiinit saivat toimintaa aikaan siellä. Ja niinhän sanotaan, että raskaus alkaa, kun kroppa on valmis, joten ehkä tällä mun coctaililla on jonkinlainen osa tässä hommassa. Mies on muuten samalla vitamiinikuurilla :)

Coctail-ohje lähtee kaikille halukkaille :)

P.s. Minäkin jätin vuoden vaihteessa riisin, pastan ja perunan pois. Tilalle tosi paljon kasviksia joka päivä.
 
No niin Chloe, tsempiä piinailuihin.

Ikäneito, kantsii tosiaan odotella kiltisti sinne testipäivään asti, pp9 on aikas aikaste.

Solakka Silakka, mulla on kans vähän samanlaisia suunnitelmia, jos inssi ei tärppää. Vitamiinikuuri päälle ja muutama kilo pois ennen syksyä.

ON: Maha on just sen oloinen, että menkat alkaa ihan kohta. Luulen, että täti on tulossa kylään...
 
Soulmama toivotaan, että inssi nyt tärppäis kuitenkin, raskautuessakin se maha voi olla kipeä :heart:
Mulla toi, että jätän sokerit pois, ei ole tavoite niinkään laihtua, vaan mulla on joku hullu ajatus, että valkoiset jauhot ja sokerit haittaisi hormonitoimintaa tai kohdun limakalvoa. Ei oo siis mikään tieto, vaan ihan vaan hassu ajatus mun päässä :xmas:
 
Nyt ehdin vähemmällä paremmalla ajalla lukemaan viestejä... ensinnäkin pahoittelut ja paljon voimia MariAnne-S, Frangipani ja Miisamarille.

Vilkas ja Ikäneito70, aika hätähousuja ootte todella olleet. Eli malttia piinailuun. ;) Plussa voi hyvinkin pauhkahtaa sieltä vielä, aivan kuten Liisalle.

Ekavekara, minäkin olen ottanut hieman etäisyyttä tähän pinoon raskaan hoitovaiheen jälkeen eli olen keskittynyt harrastuksiin, tapaillut ystäviä ja suunnitellut lomaa jne. Ja kyllä se on tehnyt ihan hyvää. Olin torstaina suunnittelukäynnillä ja lääkärikin suositteli unohtamaan nämä hoidot kokonaan ennen elokuun PAS:ia. Eli täytynee tässä koittaa noudattaa lääkärin ohjeita.
Kyselin muuten "kikkas" konsteja tuohon kiinnittymiseen, mutta eipä niitä oikein ollut tarjolla. Luin nimittäin tuolta toisesta pinosta, että ulkomailla ja mm. Graviditaksessa on kokeiltu Synarelan tai Suprecurin suihkautusta siirron n. 3-4 jälkeisenä päivänä ja siitä on saatu hyviä tuloksia (aktivoi joitain kohdun reseptoreita tai jotain), mutta minun lääkärini ei ole koskaan sellaisesta kuullutkaan... Noh, täytyy kysellä joskus myöhemmin uudelleen...

Ninnatar, kikkaskonsteista puheen ollen, voisit laittaa mnullekin sen coctailin, kiitos. =)

Hyvää viikonloppua ja tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinailuun! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara-:
Ninnatar, minulle kiitos yksi coctail! Entä ehditkö syödä tyroksiinia kuinka pitkään ennen plussaa? Arvosi oli kuitenkin vain vähän päälle yhden saadessasi tyroksiinia?
Olen syönyt Thyroxinia nyt kuukauden verran, joten suurin apu on varmaan tullut noista vitamiineista.

Jostakin luin, että jollakin lapsettomuusklinikalla oltiin sanottu, että TSH:n tulisi olla enemminkin lähellä yhtä kuin kahta, jotta raskaus voisi käynnistyä. Eli lääkärien perinteisesti käyttämä kommentti "arvosi ovat viitteissä" ei kerro yhtään mitään, koska viitearvo voi olla jopa 4,5 ja silti se on viitteiden sisällä. Onkin, mutta raskaus ei sillä arvolla ala (useinkaan).

Ja uusi coctailerä lähdössä taas yksäreillä :) Ilmoitelkaa jos ei ole tullut perille, koska kaikille halukkaille on coctail lähetetty B)
 
Löysin netistä tämän artikkelin. Jännä yksityiskohta on se, että minun coctailissa on mm. juuri noita mainittuja vitamiineja. Olen muuten katsonut, että en syö synteettisiä vitamiineja (esim. ei askorbiinihappoa vaan acerolaa).

LAPSETTOMUUS JA HEDELMÄTTÖMYYS
http://www.taimari.com/8
Lapsettomuuteen on yleensä monia syitä ja niistä yleisimpiä ovat:
Naisilla: - endometrioosi, - tukkeutuneet munanjohtimet, - ovulaatio on epäsäännöllinen tai harvoin esiintyvä, - progesteronin eli keltarauhashormonin tuotanto ei ole riittävä ja raskaus keskeytyy, - elimistö voi alkaa muodostaa vasta-aineita spermaa vastaan, jolloin kohdunkaulan lima tuhoaa siit­tiöt
Miehillä: - epänormaali sperma (epämuodostuneet siittiöt, ym.), - siittiöiden alhainen määrä tai heikko liikkuvuus, - erektiovaikeudet (mm. lääkkeiden sivuvaikutuksena).

Usein lapsettomuus ja keskenmenot ovat seurausta limakalvojen heikosta kunnosta, jolloin hedel­möitynyt munasolu ei kiinnity kohdun seinämään. Suuri syy limakalvojen heikkoon kuntoon on A-vitamiinin, sinkin ja rasvahappojen puute. Keinotekoisia A-vitamiinivalmisteita ei tule käyttää. Sen sijaan kalanmaksaöljy sisältää luonnon A- ja D-vitamiinia. Omega-6 rasvahapoista elimistö muodostaa mm. sukupuolihormoneja, joita ilman raskaus ei ole mahdollista.

E-vitamiini on tärkein tekijä hedelmällisyydessä. Eniten E-vitamiinia on vehnänalkioissa. Muita E-vitamiinilähteitä ovat: kasvien siemenet, pähkinät, mantelit, kalan mäti, tuoreet öljyt ja tuoreet olii­vit. Synteettisenä E-vitamiini ei vaikuta tehokkaasti hedelmättömyyteen.

Vehnänalkioita voi nauttia vaikkapa aamiaiseksi yön yli turvotettuna. Vehnänalkioöljy on nestemäi­senä paremmin imeytyvä. Se voi ehkäistä keskenmenoja ja parantaa sukurauhasten toimintaa. Li­säksi öljyn käyttö voi parantaa sydämen verenkiertoa ja helpottaa vaihdevuosivaivoja. Öljyä otetaan yksi jälkiruokalusikallinen kolme kertaa päivässä, annostusta voidaan myöhemmin pienentää.

Hormonitoiminnan kiihdyttämistä voi parantaa myös istumakylvyillä ja liikunnan lisäämisellä. Myös Omega 3-rasvahappojen käyttö voi vaikuttaa suotuisasti kuukautisongelmiin ja heikkoon hormonitoimintaan. Omega-3 rasvahapot ovat tärkeitä mm. sikiön aivojen ja silmien kehitykselle. Omega-3 rasvahappojen käytöllä ehkäistään myös synnytyksen jälkeistä masennusta. Käyttö on aloitettava varovasti, koska verenkierron paraneminen saattaa aiheuttaa alussa huimausta. Hormo­nien muodostumiseen tarvitaan myös B6- ja B5-vitamiineja.

Kuparin puutos voi vaikuttaa lisääntymiskykyyn heikentävästi. Kuparia saadaan muun muassa äyriäisistä, sisäelimistä, sienistä, pähkinöistä ja täysjyväviljasta.

Sinkin puutos saattaa vaikuttaa miehillä siittiöiden heikentyneeseen tuottamiseen. Muita sinkin puutosoireita ovat esimerkiksi impotenssi ja korvien soiminen. Sinkkiä saadaan muun muassa see­saminsiemenistä, leseistä, naudan lihasta ja juustosta.

Myös mangaanin puutos voi aiheuttaa miehillä hedelmättömyyttä ja impotenssia. Mangaania saa­daan esimerkiksi leseistä, mustikoista ja manteleista.

Jodin puutos voi vaikuttaa hormonien toimintaan heikentävästi.

Inkivääri aktivoi hormonituotantoa yhdessä ginsengin kanssa ja piristää verenkiertoa.

Arginiini parantaa siittiöiden laatua.

Damianalla on voimakas sukuviettiä kiihottava vaikutus ja sitä käytetään aktivoimaan sukurauha­sen toimintaa.

Seleeni parantaa siittiöiden laatua ja aktivoi hormonituotantoa.

Aminohappojen puute saattaa aiheuttaa myös väsymystä, hedelmättömyyttä sekä makeanhimoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Chloe70:
Moi kaikille uusille ja vanhoille tuttavuuksille!Ninnatarelle ja paljon onnea luomuplussasta! Mikä sun kilpirauhastilanne Ninnatar oli arvojen suhteen ennen lääkitystä? Mitä oireita sulla oli?
Mulla on ollut epämääräinen väsymys ja helposti uupuminen jo vuosikymmeniä hiusten lähtemisiin. Minulla on myös muita epämääräisiä oireita ympäri kroppaa mm. suolisto-ongelmia. Kilpparisairaushan aktivoi kymmeniä sairauksia, joten sekin sopisi tähän diagnoosiin. Vikaa ei olla löydetty mistään kokeista, mutta koska olen tänä vuonna perehtynyt vajaatoimintaan, niin ymmärsin, että kyllä kilpirauhasessa varmaankin on ongelmaa enkä uskonut enää lääkärin "arvosi ovat viitteissä" -fraasiin vaan vaadin koelääkityksen.

 
Seinäkukkanen
[/b]Ninnatar minäkin olisin kiinnostunut siitä coctailista, jos vielä jaksaisit lähetellä =) Mielenkiintoista tietoa oli tuossa lähettämässäsi artikkelissa.

Chloe onnea piinistelypäiviin, pidän peukkuja! Ja muille testailijoille myös kärsivällisyyttä ja plussatuulia.
 

Yhteistyössä