Moi kaikille uusille ja vanhoille tuttavuuksille!
Mulla meni todella pitkä aika, kun luin viitisen sivua taaksepäin palstan tapahtumia ja siltikin olen aivan pihalla. Äkkiä täältä tippuu, tai siis olenhan ollut aika kauan pois.
Kuten jo viimeksi kirjoitin, olen koittanut irtiottoa näistä lapsettomuuskuvioista, mikä on onnistunut kummallisen hyvin. Luulen, että nämä asiat menee kausittain, välillä kelaa enemmän ja välillä aivot tarvii happea, muuta ajateltavaa, että taas jaksaisi. Siihen muun ajattelemiseen voi jollakin tavoin myös pakottaa itsensä. Mulle yksi keino on ollut se, etten enää päivittäin ole käynyt edes lukemassa palstaa, koska se saa ajatukset pyörimään koko ajan lapsettomuudessa. Koitan löytää jonkun tasapainon tähän kirjoittelemiseen.
Inseminaatio tehtiin torstaina, yksi rakkula siellä oli kypsymässä ja juuri ovulaatio käynnissä, limakalvo 9 mm ja miehellä siittiöitä 7 milj. Tupakkalakon vaikutukset näkyy vasta kolme kuukautta lopettamisesta. Mulle nämä inssit on aina yhtä tärkeitä hoitoja kuin IVF:t, koska vain inssillä olen kerran onnistunut tulemaan raskaaksi, en koskaan IVF:llä tai PASilla. Noh, katsotaan, miten käy, koitan olla odottamatta mitään liikoja. Testipäivä on 1.7. Positiivinen puoli tässä on se, että ei tarvitse käyttää lainkaan superäklöjä lugeja, ja jos jotain oireita ilmaantuu, ei ne ainakaan siis johdu lugeista (vaan mielikuvituksesta, hehee!) Tulee muuten toinen raitis juhannus putkeen! Viime juhannuksena kävin mökillä koivikossa raskauspahoinvoinnin kourissa oksentelemassa, kun muu porukka kiskoi viiniä ja kaljaa.
Auringonkukalle onnea pikku tyttösen johdosta!!! Ja Mullulle sekä Jipsikselle hyvää loppuraskautta! Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia.
Iines, mä luulen kanssa, että on hyvä kun teidän seuraava hoito on vasta syyskuussa (kuten meilläkin!). Tarvitset nyt kunnon irtiottoa, juuri kaikkea sen kaltaista, mitä toi pihaterapia esimerkiksi on. Asioita, jotka tuottaa sulle iloa ja onnistumisen tunnetta. Keskity kaikkeen sellaiseen, nämä hoidot kun niin helposti saa olon tuntumaan epäonnistuneelta, ainakin mulle on käynyt niin. Kuka se lääkäri muuten oli, joka perehtyi tilanteeseesi noin tarkkaan? Meille KA sanoi nyt, että tupakointi saattaa hyvinkin olla se tekijä, joka on vaikuttanut siihen, ettei paljoista soluista ja hedelmöittymisistä huolimatta plussaa kuulu! Teillä tuo uusi lääke voi olla juuri se yksi puuttuva palapelin palanen.
Täällä on puhuttu paljon tuosta kortisonista näköjään. Mihin tarkoitukseen sitä määrätään hoitojen yhteydessä? Siis mistä vasta-aineista on kysymys?
Ninnatarelle ja paljon onnea luomuplussasta! Mikä sun kilpirauhastilanne Ninnatar oli arvojen suhteen ennen lääkitystä? Mitä oireita sulla oli?
Liisa onnea myös sulle!!! Tämä oli hyvä opetus meille kaikille liian aikaisin testaaville hätähousuille, että vasta oikea testipäivä kertoo totuuden. Olen tosi iloinen puolestasi!
Halauksia paljon Mari-Annelle, sitkeästi olette jaksaneet hoitoja käydä läpi. Kuinka kauan ajallisesti on mennyt noihin viiteen IVF:ään? Oletteko miettineet, kauanko vielä jatkatte? Meillä viimeinen julkinen IVF syyskuussa, mutta ehkä jatketaan, jos rahaa jostain löytyy. Olen myös jo miettinyt niitä luovutettuja alkioitakin yhtenä vaihtoehtona. Tiedän myös tuon tunteen, kun vauvamahoja tulee naapuriin. Me asutaan paritalossa kolmatta vuotta ja tänä aikana ollut kahdet naapurit, joista molemmat rouvat raskaana. Tunnen niin suurta ärtymystä katsellessani monta kertaa päivässä sitä vauvamahaa. Lisäksi viereiseen paritaloon muutti uusi perhe, jolla on alle vuoden ikäinen vauva. Meillä oli juuri vieraita, jotka tietää hoidoista. Silti he katsoivat mua kuin vähäjärkistä paskakasaa, kun sanoin että mua ärsyttää, kun naapuri on raskaana. Niin vaikeaa ulkopuolisen on näitä tunteita tajuta. Toivon sun pääsevän pettymyksen yli ja miettivän vielä muitakin vaihtoehtoja.
Miisamari, voi ei! Olen todella pahoillani puolestasi. Olisin niin jo sullekin sen plussan suonut. Mikä se sun kilpparitilanne on? Uteliaana kysyn, kun itse aloitin Thyroxinin viikko sitten.
Lohtuhalit myös Frangipanille!
Seinäkukkanen, tuo Varilan suosittelema lempeämpi hoito on ilmeisesti juuri se, mistä hän on paljon kirjoitellutkin. Jos jatkamme yksityisellä, voisimme myös kokeilla sitä. Jännitykselä odottelen, miten sulle käy, toivottavasti hoito johtaa omaan nyyttiin!
Stella R on kanssa sitkeä sissi, jonka sisua olen ihaillut täällä! Jotain sun kropassa on nyt meneillään, kun kierto on noin pitkä. Olisiko ollut jotain raskautumisyritystä? Kemiallinen? Mulla kanssa viimeinen kierto oli superpitkä, n. 36 päivää ja sitten vuoto kesti viikon! Jos vuoto kestää kauan alettuaan, sulla on saattanut olla raskautumisyritys luomusti.
Soulmama ja Vilkas, toivon että nappaatte molemmat plussat juhannukseksi! Kaikki meni niin hyvin teillä, kyllä insseilläkin onnistuu moni! Hauska toi Soulmaman siideripullohämäys! Aivan mainio juttu!
Voi että Ikäneito, mä luin ketjua taaksepäin ja arvelinkin jo siinä vaiheessa, kun sut passitettiin kotiin, vaikka et pystynyt kuin makaileen, että hyperiä se on. Muista nyt levätä ja juoda paljon nestettä. Mulla munasarjat oli turvoksissa vielä kuukausi hyperin toteamisen jälkeen. Kannattaa vaatia verikokeita aina heti, kun olo on tukala useita päiviä. Veriarvot kertoo hyperin selkeästi ja tietenkin ultra. Mä olin kaikkiaan kaksi viikkoa sairauslomalla sen vuoksi. Eikä kanssa menneet yhdetkään housut edes kiinni ja paino nousi useita kiloja.
Onneksi olkoon Anja, kun saitte ajan! Usein olo alkaa helpottua, kun konkreettisesti asialle yritetään tehdä jotain.
Ihanaa viikonloppua kaikille!
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: