35+ Lapsettomat

Hei, sori "tunkeutuminen" tähän ketjuun, mutta...muualta en ole löytänyt tästä "uudesta DNA-tutkimuksesta" kokemuksia kirjoitettuna. Meillä mies käynyt testissä ja tuloksena "indeksiluku", joka on hieman yli viitearvojen->jos ns.normaali on 0-15, miehellä arvo oli 20. Vielä ei KAI :/ ???? kannata heittää kirvestä kaivoon arvon takia, mut koska meil muutenkin on alkamassa jo 4.ICSi - ollaan alettu vahvasti miettimään luovutussiittiöitä(miehellä siis alunalkaenkin kovin huonot siittiöt+vasta-aineita jne.) vaihtoehtona. Siitä prosessista en tiedä vielä juurikaan mtn...
No, homma kerrallaan---Mielellään kuitenkin seuraan täällä, mitä mikäkin "hoitotaho" DNA-tuloksista kommentoi/tuomioita antaa, itse olemme hoidossa NKL:lla. Siellä ei olla vielä ehditty tuloksista edes puhua...
KAIKILLE JAKSAMISTA :hug: tässä näännyttävässä projektissa...!
 
Merisiili DNA-fragmentaatiotestissä arvo 20 ei vielä ole huono. Me harkitaan vielä omilla siittiöillä yrittämistä, vaikka tulos oli paljon huonompi. Hoitopäätöksiä ei kuitenkaan tehdä vain yhden arvon perusteella. Teillä siittiöiden muutenkin huono laatu voi vaikuttaa onnistumisen mahdollisuuteen huomattavasti. Eli kannattaa ihan ensimmäiseksi keskustella oman lääkärin kanssa tuloksesta. Täältä palstalta saa hyviä vinkkejä mitä lääkäriltä kannattaa kysyä. Ainakin me olemme saaneet lääkäriltä hyvin perustellut vastaukset kaikkiin kysymyksiin.
 
Hei pikainen kysymys taas teille pitkän kaavan läpikäyneet. Onko kenellekään käynyt niin, että kuukautisten loppumisen jälkeen, ennen stimulaation aloittamista on alkanut uusi vuoto? Ja onko se vaikuttanut stimulaation tai varsinaisen hoidon aloittamiseen? Procren-piikin jälkeen vuoto alkoi normaalisti, kesti noin 7 päivää ja nyt viikko vuoden loppumisen jälkeen on pari päivää tullut taas verta. Ei nyt mitenkään kunnon jatkuvaa vuotoa, mutta selkeää kirkasta verta kuitenkin. TÄllä viikolla ultrassa munasarjat ja kohtu oli ok, limakalvokin vain 2 mm. Puregon pitäisi aloittaa ke ja nyt mietin, onko tämä vuoto normaalia.. No, soitto klinikalle huomenna tietysti selittää, mutta kiinnostaa onko normaali reaktio?

Viikonloppuja kaikille!
 
Hei, kaikille pitkästä aikaa :wave:
Nyt sitten lähdettiin tositoimiin , mekin. eli eka käynti Naikkarilla 21.4 jolloin aloitetaan sumut(mitä nekin on, kun ollaan vain lyhyellä kaavalle menneet aikaiseemin) no, enivei ..punktio menee sitten tuonne viikolla 21 eli toukokuun loppupuolelle.
Olen ihan ulapalla koko hoidosta. Missä vaiheessa alkaa sitten vuoto? siis kun sumuttelee kuukautisethan tulee vai eikö? Voisiko joku fiksumpi valaista miten tää oikein etenee???Pliiis :hug:
Mietin, vain että 25.5 pitää lähteä Aslak-kuntoutukseen duunin kautta(ekan viikon olin maaliskuun alussa)ja punktio on just edellisellä viikolla..Tiukille menee ja jos tulee jotain ongelmia, hyper esim.kuten viimeksi :$ Sanoinkin tästä asiasta hoitajalle mutta oli erittäin tympeä ja sanoi, että JOS tuo kuntoutus on NIIN TÄRKEÄ niin sitten varmaan katkaistaan hoito silloin..No, siis ei todellakaan..Lähden sieltä kuntoutuksesta sitten Naikkarille jos tarve vaatii...Toivotaan, että kaikki menee hyvin eikä tule ongelmia mutta aina mulle käy niin että jotain ongelmaa tulee...olen siitä 100 varma...


Vaahtokarkki- selvisikö vuodon syy?kaikki kunnossa?

Halit kaikille,
Jannika :heart:
 
Heippa kaikille!
Vihdoin saatiin mekin tulokset dna-testistä. Miehelle määrätiin kolmen kk. tehovitamiinikuurit ja sitten koe otetaan uudestaan. Hiiripöllö, oletko tietoinen, että mikä on tuo "selvästi poikkeava arvo", eli millä välillä lukemat pitäisi olla ja mistä sait tuon 10% mahdollisuus tiedon?? Meille vastaus oli aika monisanainen ja sekava, mistä ei saanut kyllä tolkkua suuntaan tai toiseen.... :eek:
 
Kris, kai ne kertoi teille sen fragmentaatioindeksin, joka kertoo pilkkoutumisesta? Meidän tulospaprussa lukee viitearvoista, että poikkeava tulos on 16-30 ja selvästi poikkeava on yli 30. Meillä arvo 35 ja vielä kannattaa (lääkärin mukaan) omilla siittiöillä yrittää. Voisihan tuosta jotain prosenttilukua yrittää laskea, että kun hoitoja on niin monta kpl takana ja ikää niin monta vuotta ja fragmentaatiota tuon verran, niin onnistumisprosentti olisi jotain. En osaa laskea. :ashamed: Voisin arvata, että ei ole kovin häävi prosentti..

Mulle sitten kuitenkin valittiin se pitkä hoitokaava, että matkustelut mahtuu kuvioihin. Punktio olisi näillä näkymin toukokuun loppupuolella. Sama kai se on millä kaavalla mennään, jos ei pahoja sivuvaikutuksia ole ollut. Tuleepahan testattua tämäkin kaava tällä klinikalla. Kilppariarvot ovat oikeen hyvällä mallilla. ½ v. olen tainnut tyroksiinia jo popsia.

Pääsiäiseksi suunnataan kansallismaisemaan Itä-Suomeen. Yöpalvelusta ja hiihtoa luvassa. B)



Oikein hyvää pääsiäistä kaikille tämän pinon urheille naisille ja heidän puolisoilleen!
 
Jannika: meillä ollut vain eka hoito pitkällä kaavalla, ja siitä on jo aikaa.. joten en kovin tarkasti muista, mutta vanhojen allakkojen mukaan aloitin synarela nenäsumutteen 9 pvää ennen kierron loppua, kuukautiset tulivat ajallaan (muistaakseni?) ja sitten päivänä 10 alkoi piikitykset..Puntio oli päivänä 23. Mutta nämä varmaan vaihtelee melko lailla riippuen siitä miten follikkelit kasvaa..
Itse jo niin monta hoitoa läpikäyneenä olen sitä mieltä, että normaalielämää ei kannata laittaa kokonaan pysähdyksiin.. sillä hoidot voi jatkua melko pitkäänkin, ja sitten lisäksi on vielä menettänyt kaikenlaista. Joten olen sitä mieltä, että jos kuntoutus on punktiota seuraavalla viikolla voit hyvin sinne mennä, jos siellä ei tiedossa mitään raskasta, ja voinnin mukaan toki. Ja jos aikataulut muuttuu/tulee ongelmia, niin voit sitten varmaan perua.
Kuitenkin tod.näk. kaikki menee ok, ja pääset sitten kuntoutukseen rentoutumaan.

Kris: googlettamalla löytyy melko paljon erinäistä informaatiota hakusanoilla sperm dna-fragmentation. Käypä kurkkaamassa.

Punktio suunnitteilla viikolle 19. Nyt olen aloittanut primolutin popsimisen, jotta ei pääse vappu sotkemaan suunnitelmia :) Siitä se hormoni-coctail taasen alkaa..
 
Lohturutistus Sarinalle :hug: Itkettää sun puolestasi. Itselläni on kokemus vuosien takaa kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, joka meni sitten kesken. Se oli kamalaa, kun olin tehnyt plussatestin, menkat olivat toista viikkoa myöhässä ja ajatukset olivat jo omassa pikkuisessa. Tämä on niin raskas tie.

Onneksi kevät on ovella ja suuntaa ajatuksia valoon ja lämpöön. Valmistaudun täällä jo seuraavaan pettymykseen ja meinaa itkettää jo valmiiksi. PAS:in siirto oli viime perjantaina, kaksi alkiota siirrettiin. Toinen seitsensoluinen ja toinen laajentunut jo morula -vaiheeseen, missä solujen määrää on enää mahdoton laskea. Lääkäri oli todella toiveikas, mutta itse en jaksa olla. Sanoin hänelle, ettei mulla ole yhtään toiveikkuutta jäljellä. Lääkäri ymmärsi kyllä, mutta lisäsi että hän kertoo vain faktat tämänkertaisesta hoidosta ja nyt fakta oli tuo, että näyttää erittäin hyvältä. Kuulostaa hienolta, mutta en uskalla siltikään ajatella positiivisesti. Jonkinlainen hoitoväsymys on selvästikin päällä. AVA:n lääkäri aprikoi, että kohdussani saattaa olla jokin tekijä, mitä ei vielä tunnisteta ja joka estää raskauden alkamisen, koska alkiot ovat olleet nyt todella hyviä. Se on ainoastaan tiedossa, että kohtu on norm pienempi ja kallistunut, mutta nämä eivät ole ongelma raskauden alkamiselle. Limakalvo on ok. Kiinnittymisyrityksiäkään ei ole aikaisemmin ollut, tämä oli viides siirto.

Mitään "oireita" ei ole ollut taaskaan. Paitsi normaalia, ennen menkkoja oireilevaa päänsärkyä ja selän juilimista eilisestä alkaen.

Anteeksi tämä oma-napaisuus. Tsemppiä ja aurinkoa kaikille! Niin ja hyvää Pääsiäistä tietenkin!!! :heart:
 
Jäyhis, onnea nyt kuitenkin alkioille :heart: Onhan tuo tosi hyvä tilanne, jos toinen alkio oli jo morula-asteella. Positiivista mieltä sinulle :hug: ja peukut täällä vahvasti pystyssä db

Kaikille muillekin voimia vaiheisiinne, kohtapuoliinhan on useammalla hoito alkamassa.

Oma napa on toipunut raskaudesta/keskenmenosta, mutta ehkä odotellaan vielä yksi kierto ja toukokuun lopulla haen pakkasukot kesän lämpöön - jos selviävät sulatuksesta.

Oikein hyvää pääsiäistä!
Hillevi :wave:
 
Kiitos onnentoivotuksista Hilde! Toivon itsekin niin kovasti, että tämä onnistuisi, mutta en uskalla kuitenkaan olla kovin toiveikas. Ihanaa kuulla, että olet toipunut km:sta ja PAS lähestyy. Paljon voimasäteitä teidän pakkasukoille, että selviäisivät sulatuksesta!!!! :heart:
 
Jäyhikselle paljon onnea matkaan! +++++ :whistle:

Hoitojen alkumetreillä oleville myös tsemppiä ja myötätuulta. :heart:

Tää maho vanha lehmä sitten negasi taas. Labra tulosta en saa, kun pyhät on välissä, mutta enpä sillä mitään teekkään, kun menkat alkoi. Hiljaisen ja pettyneen mielen takaa taitaa olla nousemassa turhauma ja ärsyyntyminen. Miten tätä nyt taas käsittelis, kun ei jaksa? Raivostuttaa jo valmiiks, jos seuraava hoito siirtyy syksyyn. KYSillä kuulema ruuhkaa. Parin viikon päästä on seuraava tukikeskustelu. Josko sieltä saisi eväitä eteenpäin.

Anteeksi omanapainen ruikutus. Kaikesta huolimatta hyvää pääsiäistä kaikille teille!

Sitris
 
Sitronella, isot isot pahoittelut ja jaksamistoivottelut negasta. Turhautuminen hoitojen siirtymiseen on ymmärrettävää. Toivottavasti keväaurinko saa mielialan edes pikkuriikkisen parempaan.

Ja sovitaanko kaikki, että näiden kurjien uutisten ja fiilisten keskellä ei tarvitse kenenkään pahoitella omanapaisuuttaan. Tuki- ja tuulettumiskanavahan palsta on parhaimmillaan, joten huonolla hetkellä se tuuletus jokaiselle ilman selityksiä suotakoon. Kyllä sitä toisena hetkenä sitten taas tsempataan muita.

Jäyhis,
miten siellä menee?? Toivottavasti laatukopla on pitänyt pintansa!

Meillä tänään eka follien seurantaultra. Lääkäri ei ollut oma, joten informaatiota tuli hieman niukemmin ja eri tavalla kuin ennen. Luulisin että 10 follia on kasvamassa, jonkun verran eri kokoisia, joten saa nähdä, montako lopulta saadaan. Punktio arvioidaan vielä tarkemmin pe, mutta keräys lienee ensi ma tai ti. Jännittää.. Toisaalta olen sellainen hormonihirviö ja mielialafriikki, että toivon että tämä vaihe loppuisi pian!

Kevätauringon kasvuvoimaa kaikille!

 
En ole viitsinyt kirjoitella tänne, kun olen jo varma tuloksesta=nega. Testipäivä on perjantai, jos täti punainen ei porhalla paikalle ennen sitä. :headwall:
Oireita ei ole minkäänlaisia !
Meillä saatiin 10 munasolua, joista pitkän viljelyn jälkeen jäi 2 siirrettävää. 1.laitettiin ja toinen meni pakaseen, kun ei ollut valmis siirrettäväksi vielä silloin kun tämä toinen.
Mitenkähän nuo blastokystat kestää sulatusta ? Minulla sellainen kuva, että huonosti.
Aurinkosta päivää teille kaikille :heart:
t.maariaa
 
Toivottavasti maarialla olisi käynyt hyvin! Itselläni vaihteeksi negaa passista. Veritesti oli keskiviikkona ja vuoto alkoi tänään. En tiedä, miten oikein jaksan tätä enää. Tällä hetkellä vaan itkettää vähän väliä.

Pakkasessa on kaksi alkiota, joiden siirron miehen kanssa ajattelimme jättää syksyyn. Nyt olemme niin rikki, ettemme sitä jaksaisi. Lääkäreiden mielestä meillä on vaan ollut huonoa tuuria matkassa, kun ei ole tärpännyt. Todellakin kyllä, siihen arvioon voin kyllä yhtyä.

Julkisella eivät kuitenkaan suostuneet tekemään kohdun tähystystä, vaikka itse epäilen että sieltä voisi löytyä jotakin kiinnittymiseen vaikuttavaa. Alkion kuoren avaustakaan eivät tehneet, vaikka sitä pyysin, koska lääkärini mielestä asiasta ei ole todistettavaa hyötyä. En enää tiedä itsekään, mitä tässä tekisi... kävisikö yksityisellä teettämässä kohdun tähystyksen, vai mitä. Ajatukset on ihan sekaisin tällä hetkellä. Jokainen negaan päättyvä siirto repii haavat auki ja menee monta viikkoa, että ajatukset selkiytyy. Mutta, kyllähän te tiedätte täsmälleen mitä tämä on!

Kun joku osaisi edes kertoa, mikä on jo sellainen alkionsiirtojen määrä, ettei kannata enää jatkaa. Meillä oli nyt viides siirto. Kun saisin jostain voimaa tehdä sen päätöksen, jatkaakko hoitoja viimeisen PASin jälkeen vai ei. Lisäksi laskin, että joutuisimme maksamaan ainakin noin neljä tuhatta euroa ICSI:sta yksityisellä, kaikkine toimenpiteineen sekä lääkkeineen. Tässä punnitaan nyt sitä, mitä olemme valmiit maksamaan siitä mahdollisuudesta, että pienellä todennäköisyydellä voisimme saada hoidon avulla lapsen.. Tällä hetkellä emme pysty tekemään tuota päätöstä. Niinhän se menee, että jos sitä tietäisi, että se neljäs hoito onnistuu ja lapsi syntyy, niin kyllähän tuon rahan järjestäisi ihan mistä vaan.

Kaikille auringonsäteitä ja voimarutistuksia kaikesta huolimatta. Ei sitä auta kun yrittää jaksaa...
 
Lohturutistus täältä, Jäyhis, en muuta osaa :hug:

Hoitojen onnistumistodennäköisyys paranee kuudenteen hoitoon asti, sen jälkeen laskee. Näin meille on kerrottu. Olen muistaakseni lukenut saman tiedon myös jostain, mutta en muista mistä. Kenellä sitten on enää varaa noihin hoitoihin, joihin ei saa Kelan tukea.. :/
 
Kiitos rutistuksesta, se lämmittää!!!

Niinpä, kellä varaa sitten on jatkaa hoitoja. Kelan pitäisi korvata hoitoja vielä tuon kolmen jälkeenkin, mikäli hoidolla on edellytykset onnistua. Olen ymmärtänyt, että käytännössä se tarkoittaa sitä, että hoitoa saavat maksavat ensin itse hoidon ja jälkikäteen hakevat korvausta Kelasta. Korvauksen saa käytännössä ainoastaan tapauksessa, jossa hoito on johtanut raskautumiseen.

Olimme vielä vähän aikaa sitten valmiita yrittämään nuo kaikki kuusi hoitoa. Tällä hetkellä emme enää itsekään tiedä, mikä olisi parasta. Rahaa ei ole, ellei haeta pankkilainaa... Muutenkin tämä on alkanut ottaa nyt toden teolla voimille, niin ettemme tiedä haluammeko edes enää jatkaa sen viimeisen PASin jälkeen.

Täytyy nyt yritää rauhoittaa ensin oma mieli ja yrittää kysyä lääkäreiltä edes jonkinlaista ennustetta tapauksessamme. Tietoa tuntuu vaan saavan suorastaan lypsää lääkäreiltäkin. Kurjaa!
 
Jäyhis, voi teitä ja isot isot voimahalit täältäkin. Muuta on tässä tilanteessa niin vaikea sanoa. Ja päätöksiä tulevista hoidoista onkin varmaan mahdotonta tehdä pahimman surun ja pettymyksen keskellä. Sen aika on sitten myöhemmin.

Huonoa tuuria tosiaankin, sitä se taitaa meillä kaikilla olla silloin, jos mitään varsinaista syytä ei epäonnistumiselle ole. Mutta kuinka kauan sitä huonoa tuuria tosiaan jaksaa..

Muistelen myös, että se todennäköisyys kasvaa aika moneen hoitoon asti. Mutta tarkoittaako tuossa "kuudenteen hoitoon asti" hoito siis yhtä stimulaatio/hoitokiertoa vai onko jokainen siirto, siis myös PAS hoito? Nimittäin Kelahan laskee hoidoksi aina yhden stimulaatiokierron ja sen mukana saadut pakkasukot eli kaikki sen kierron PAS:sitkin yhdeksi hoidoksi. Joten yksi hoito voi sisältää vaikka viisi siirtoa ja ne kuuluvat aina yhteen korvauskertaan. Tai ainakin näin minä olen ymmärtänyt. Joten mitenköhän tuo lasku menee todennäköisyyksien suhteen?

Täällä valmistaudutaan maanantain punktioon. Kaikki hyvin, mutta harmittaa kun joudun ottamaan vielä Puregonin kanssa Synarelaa jarruna ja tämän aamuinen annos ei tuntunut oikein "osuvan" nenään. Mietin, lähtevätkö munasolut nyt puhkeamaan ennen aikojaan, jos Synarelan annostus meni pieleen. On tässä kaikenlaista pientäkin murehdittavaa koko ajan matkassa.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!

 
Vaahtikselle myös voimahalit mukaan punktioon! Kiitos antamistasi haleista, tuntuu tosi mukavalta, että täältä saa niin kallisarvoista tukea :heart: Varmaankin huolehdit turhaan sitä aamuista Synarela -annosta. Itselleni on käynyt joskus aivan sama homma, eikä mitään siitä onneksi aiheutunut, vaikka sitä kovasti pelkäsinkin. On tässä koko ajan kovasti kaikkea murehdittavaa, sekä hoidon aikana, että välissä. Voi meitä!

Ymmärtääkseni raskauden mahdollisuus kasvaa aina kuudenteen hoitokierrokseen saakka, siis tarkoittaa yhtä stimulaatiota PASeineen. Näin meille on lääkäri selittänyt. Mutta, kellä on varaa kokeilla hoitoja omasta pussista kolme kertaa, ellei sitä ennen onnistumista tule? Laskin nopeasti, että meillä summa nousisi +/- kahteentoista tuhanteen euroon/kolme hoitoa ja paljon sen ylitsekin jos tulee monta PASsia... ensin ICSI, sitten alkion siirto, mahdolliset PASsit, alkion kuoren avaus, ultrat ja lääkkeet. No, mutta nyt täytyy yrittää rauhoittaa mielensä ja myöhemmin miehen kanssa yhdessä päätetään, mihin ollaan valmiita. Lisäksi täytyy yrittää pitää mielessä, että hoito kerrallaanhan tässä on edetty tähänkin saakka ja ihmeellisesti lääkärit aina jaksaa sanoa, joka hoidossa, että meidän mahdollisuudet on hyvät. Se on myös yksi syy, että tämä ottaa näin koville, kun joka kerralla sanotaan, että näyttää niin hyvältä! Tämä on niin hurjaa tunteiden vuoristorataa!!!!

Onneksi mieheni jaksaa olla tässä mukana, kuin peräpukama ja kaikesta voidaan puhua. =) Olen siitä niiiiiin onnellinen! Saan tukea häneltä todella paljon ja yritän häntä tukea parhaani mukaan, vaikka aika ajoin tuntuu ettei musta siinä mielessä taida olla mitään hyötyä. Hän on nyttenkin saanut minut rauhoittumaan ihan eri tasolle, millä olin tänään päivällä + teiltä saamani halit ovat olleet suureksi avuksi! Kiitos vielä, naiset! :)
 
Hei kaikille !
Sain perjantaina elämäni ensimmäisen posititiivisen raskaustestin ! En millään tahdo uskoa tätä todeksi !!!!!!!!!!!!!!!!!! :wave:
Ja samalla sanon myös että en halua että minua onnitellaan ennen kuin ollaan jo aika pitkällä
raskaudessa. Ymmärrätte varmaan kun tämä on niin niin epävarmaa, siihen 12 viikolle asti ja joskun sen jälkeenkin.
Olimme reissussa siksi tulin nyt vasta kertomaan asiasta, 5-vuotta tähän meni. Ja edeelleekin kaikki epävarmaa.........
Kävin verikokeessa yksityisellä kun olin epävarma testin tuloksesta, ja hoitaja sanoi testin oleva postitiivinen. Huomenna täytyy soittaa VL:ään ja kertoa tuloksesta ja pyytää jatko-ohjeet.
Älkää lopettako uskomasta asioihin, tässä se tuli todistettua ! Tsemppiä kaikille pidän teille
peukkuja ja elän hengessä mukana :heart:
t.maariaa
 
Ihanaa!!!!!! :flower: :heart: :D

Monesko siirto tämä teillä nyt kaikkiaan jo oli? Teillähän on muistaakseni aika monta stimulaatiota takana, oliko viisi? Onko ollut aikaisempia kiinnitysyrityksiä? Kaiken kaikkiaan todella hienoa kuulla tässä pinossa välillä plussauutisia!!!

Sitronella, Hilde ja muut, mitä teille kuuluu?
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, siittiöt ei pääse munasoluun /2xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa joskus...

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.

Vesiheinä 38/42. Lievä PCO, mies OK. Takana yritystä 9-vuotta ja lukuisia inssejä, yksi km. Ensimmäisestä IVF:stä menneeltä syksyltä plussa=tuulimuna. Seuraavaksi PAS helmikuussa 2009.

Tikru 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta.

Electra 41v/43v / hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä/ 2 ICSI, 1. kerralla 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa, 2. kerralla 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia, tulossa Felicitaksen siittiö-DNA-tutkimukset

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, odotellaan maaliskuun IVF -hoitoa

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Plussanneet :heart:
Tikru70


 
Oh-hoh Maariaa =) Harvinainen uutinen tässä pinossa, onneksi tulit kertomaan :D Pidän sulle peukkuja seuraavat viikot!

Juu, tarkoitin raskaustodennäköisyyden nousua kuudenten stimulaatioon asti. Jäyhis, en tiennyt tuosta KELAn kuviosta, että korvausta voi saada käytännössä vain, jos tulee raskaaksi. Kiitos tiedosta.

Päivitin listalle omat tiedot. Ensi viikolla tiedän lisää.

 
Hei vaan !
Meidän vauva-projekti alkoi 03.04.2004 jolloin söin viimeiset Yasmin-pillerit(e-pilleri). Tästä asti toivottu vauvaa. Tammikuussa 2005 hakeuduin tutkimuksiin kun ei mitään alkanut kuulumaan ja menkat tuli ihan ajallaan. Osti ovulatiotestejä ja mieskin kävi antamassa oman näyteeensä.
Josta sitten selvisi hänellä olevan vähän normaali muotoisia siittiöitä. Minulla 2000-vuoden alusta ollut kilpirauhasen vajaatoiminta ja tässä vauva-projetissa siihen ei ole ihmeemmin puuttuttu. Kysytty vain milloin olen käynyt kontrolli verikokeissa viimeksi ja tulokset ovat rajoissa. Sitten luin täältä noista vasta-aineista ja kyselin lääkityksestä, ja tässä viimeisessä hoidossa minulla Prednison 5 mg mukana. Ja Puregon vaihdetttiin Menopuriin, ja koko hoito tehtiin pitkällä kaavalla. Ja oli meidän 5.hoito ! =)
Tsemppiä edelleenkin kaikille !
t.maariaa
 
Hei,
Mahtuuko pinoonne uusi tulokas mukaan? :wave: Ikää on 39 v. miehellä 42. Itselläni on pitkä lapsettomuushistoria taustalla eli olen halunnut lasta suunnilleen 25-vuotiaasta, mutta yritys exäni kanssa alkoi siinä 32-vuotiaana. Kävi ilmi, ettemme voi lasta saada ilman hoitoja ja 2004/2005 meille tehtiin yksi ICSI ja yksi PAS. Jo vuosia ongelmissa natissut suhteemme ei kestänyt hoitoja, vaan miehen alkoholismi parani ja olin hoidoissa kovin yksin, ei ollut voimaa jatkaa niitä ilman tukea. Sittemmin erosimme ja elin yhden "hurjan" sinkkuvuoden ennen kuin kohtasin nykyiseni. Parisen vuotta yritimme lasta kunnes hakeuduimme tutkimuksiin. Minusta ei ole löytynyt syytä lapsettomuuteen, paitsi tietysti ikäni vaikuttaa munasolujen laatuun. Miehellä on siittiöiden määrä vähentynyt, nopeasti liikkuvia vain 6 % ja 96 % epämuotoisia. Hoito-ohjelmamme on kolme inssiä ja sitten ICSI. Ensimmäisestä inseminaatiosta tuli nega, nyt olen taas syönyt clomit ja huomenna menossa kontrolliultraan.

Lapsettomuushistoriani on pitkä, raskas ja surullinen. Ymmärrän siis kovin hyvin, mitä olette kokeneet ja olenkin seurannut palstaa parisen kuukautta taustalla. Aiemmin kirjoittelin aktiivisesti eräällä toisella palstalla, mutta kun aikoinaan päätin hoidot, päätin kirjoittelunkin.

Lämmin onnittelu Maarialle ja Jäyhikselle lohtua ja tsemppausta. Sinulla on isot päätökset edessä, mutta nyt on tärkeintä toipua ja kerätä voimat siihen PAS-hoitoon. Yksityisellä jatkamista kanattaa varmasti tapauksessanne harkita, jos lääkäri on antanut toiveita. Kallista se on, mutta toisaalta ihmiset käyttävät rahaa turhempaankin. Ainakin tietäisi, että on yrittänyt kaikkensa. Sinusta tuntuu varmasti juuri nyt todella pahalta, mutta kun saat etäisyyttä viimeisimpään pettymykseen, on voimia arvioida realistisesti tilanteenne.
 

Yhteistyössä