35+ Lapsettomat

Naiset, miten teidän parisuhteet jaksaa? Ponnisteletteko yhdessä eteenpäin toisianne tukien? Meillä on liitto kovalla koetuksella. Pelkään, että kohta meillä miehen kanssa näyttää kengät eri suuntiin. :'(
 
maariaa :hug:

Electra :hug: Luja halaus siulle. Pystyttekö miehesi kanssa puhumaan asiasta? Onko teillä sama tavoite? Auttaisiko tilanteeseen ulkopuolinen apu, että pääsisitte "samalle sivulle"? Anteeksi, jos kysymykset kuulostaa tungettelevalle. Eikä niihin tietenkään tarvitse vastata. :heart:

Meillä tilanne on se, että mies ottaa hoitoasiat kovin rauhallisesti. "Älä hätäile, katellaan hoito kerrallaan ja mietitään sitten mitä tehdään". Hänelle meidän yhteinen lapsettomuus ei tunnu olevan mikään kynnyskysymys. Jollain tavalla varmaan ymmärtää miun tuskan, mutta en ees tiedä onko syvällä sisimmässään miettiny, että mitä tyhjä syli miulle oikeesti merkitsee. Sen hän tiedostaa kyllä, että miulla on äidin sydän ja mieli. On nähnyt miten olen toisten lapsien kanssa. Ja hänellä itsellään on jo teini-ikäinen poika, jonka kanssa viettää ihailtavan paljon aikaa, joten ihan ymmärrettävästi polte ei oo pakottava. Alun perin olin aika tuskaantunut siihen, että miestä ei paljon hoitojutut kaivele. Ite oon saanu kaiken tiedon hankkia jne. Punktioissa hän on ollut mukana ja siitä olen kiitollinen. Jonkun verran myös hoitojen päällä ollessa kyselee miten voin yms. Eka hoidon aikana hermo tuntui olevan kireällä. Varmaan molemmat jännitettiin kaikkea liikaa. Hoitojen välillä koen turhautumista siitä, että myö ei keskustella asiasta juuri ollenkaan. Nyttemmin olen yrittänyt järkeillä asian niin, että hänen rauhallisuutensa ja se, että hän ei tavallaan menetä mitään, jos emme lasta saakaan, on jollain tapaa hyväkin. Miulle olisi rankempaa jos tilanne olis toisinpäin. Mutta on siinä sitten se huono puoli, että kun emme tätä yhteistä lasta ja perhettä yhtä paljon halua, niin emme ole sen myötä edenneet ajoissa mm. adoptioasioissa ja aika on ajanut sen ohi. Jäljellä on vaihtoehtona sijaisvanhemmuus, mutta tuntuu, että siitä ei mies ole halukas keskustelemaan ennen kuin hoidot on katsottu loppuun asti. Jonkun verran olen asiasta hälle jo puhunut, eikä totaalista kieltäytymistä ole tullut. Ehkä vähän elättelen toivoa, että josko se olisi sitten meidän tapa tulla perheeksi. Toivon todella, etten joku päivä käy häntä syyllistämään omasta lapsettomuudestani. Tyyliin: jos olis menty naimisiin niin oltais voitu adoptoida jne. Pelottaa jo valmiiksi mitä tapahtuu seuraavan IVF:n jälkeen, jos tuloksena on nega. Varsinkin jos pakkanen on tyhjä..

Jäyhis pohti jaksamista keskenmenon jälkeen. Just nyt tuntuu itestäni, että kaiken tähän asti koetun jälkeen km tai ku olisi liikaa. Vaatii uskomatonta rohkeutta, voimaa, uskoa ja toivoa, että noin kamalien kokemusten jälkeen niin moni on valmis jatkamaan unelman saavuttamiseksi. Olette VAHVOJA naisia. Voi olla, että oma usko jaksamiseen on mennyt viime vuoden lapsettomuushoitoihin liittymättömien tapahtumien takia. Kunhan tilanteet joku päivä normalisoituu, niin ehkä oma tsemppi myös hoitojen suhteen kasvaa.

Mutta siis, lyhyt ja ytimekäs vastaus kysymykseesi Electra olisi ollut, että en koe juuri tukea saavani hoitojen välillä. Ponnistelen ja pähkään asioita aika yksin. Hoitojen aikana mies on ehkä enemmän hereillä asialle. Pitäisköhän näyttää sille tää teksti?

Voimaantumista kaikille!
Sitris
 
Electra, ikävää :( Meillä mies on enemmän "jalat maassa" ja on ainakin toistaiseksi jaksanut tukea ja lohduttaa. Raskasta tämä on parisuhteelle siitä huolimatta. Minä yritän seuraavia hoitoja odotellessa vähentää stressiä. Ajattelin aloittaa taas hoitojen takia tauolla olleen astanga joogan, joka ainakin ennen on rentouttanut ja tehnyt vähemmän kiukkuiseksi. Ehkä se tekee hyvää parisuhteellekin...

Jannikan kanssa samaa mieltä, että keskenmenot ovat olleet hoidoissa raskainta. Plussan jälkeen putoaa tosi korkealta ja minulle ensimmäinen KM oli myös fyysisesti raskas. Minulla jo ensimmäinen hoito tehtiin tosi pienillä Puregon annoksilla, 100iu, ja sillä sain lievän hyperin. Reagoin lääkkeisiin tosi voimakkaasti, joten hoidoissa haasteena on saada aikaan sopivasti munasoluja.

Jo ensimmäisen KM:n jälkeen mietittiin kromosomitestejä, mutta ne tehtiin vasta toisen jälkeen. Toisen jälkeen tutkitttiin myös hyytymistekijät ja peruslabrat. Kaikki ok. Nyt siis odotetaan DNA testeihin pääsyä. Sitten onkin tutkittu kaikki mahdollinen. Ainoat poikkeavat löydökset ovat lääkkeisiin liian voimakkaasti reagoivat munasarjat ja lievä alipaino (jota olen yrittänyt parantaa suklaalla ja muulla herkuttelulla. Samalla onkin sitten hankalaa yrittää syödä entistä terveelliseemmin...).

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja Jäyhikselle onnea siirtoon!
 
Aurinkoista uutta viikkoa kaikille!

Jäyhiksen siirrettäville alkioille oikein paljon onnea ja kiinnittymishaluja :heart:

Mielenkiintoista ja tärkeää keskustelua ollut km:sta ja parisuhteesta. Myös meille rv 9 keskenmeno ekasta hoitoplsusasta oli aika kova kolaus, mutta vähitellen olemme päässeet siitä niskan päälle. Koskaanhan se ei unohdu, olihan 2,2 cm alkio tavallaan lähinnä sitä lasta, minkä koskaan olemme saaneet aikaan. Lapsettomuudesta kärsivälle km on ehkä enemmän vielä lapsen menetys kuin sellaiselle, kuka ei lapsettomuudesta kärsi.

Meilläkin on tilanne se, että miehellä aikuinen poika ja avioero taustalla. Aiemman eron vuoksi hän ei halunnut ihan pian tavattuamme yrittää lasta, vaan vasta kun olimme muutaman vuoden olleet yhdessä. Siinä vaiheessa minä olin jo 38v ja naivisti oletin, että raskaus alkaisi kotikonstein. Tutkimuksiin ja hoitoihin lähdimme vasta 2 vuotta myöhemmin, vaikka mieheni oli kyllä valmis tutkimuksiin jne. heti, kun minä halusin. Meillä hoidot (tai yhteinen lapsen toive) ovat syventäneet suhdetta ja tuoneet miehessä enemmän tunnepuolta esiin. Hän on jotenkin aiemmin jarrutellut tunteitaan, ettei ehkä joutuisi pettymään niin pahasti kuin edellisessä liitossa eron tultua. Meillä hoitojen jatkaminen on taloudellinen kysymys, emme saa enää kelan korvauksia ja lahjamunasoluhoito alusta alkaen on niin kallis (sillä parhaat tulokset meille).

Electra toivottavasti saatte vielä kengät kääntymänä samaan suuntaan. Jutteleminen jonkun ulkopuolisen kanssa voi auttaa, eikä välttämättä parina, vaan yksitellenkin. Voimia sinulle! :hug:

Kaikille tsemppiä tälle kiviselle tielle, onneksi edes jonkun kohdalla se on päättynyt onnistumiseen!

Hillevi
 
Heippa kaikille,

Toivottavasti Jäyhiksellä on tosiaan positiivisia jakaantumis- ja siirtokuulumisia. Hoitopuolella onkin ollut sen verran hiljaista, että on hyvä päästä tsemppaamaan jotakin meistä matkaan! Minusta on myös mukava kuulla, että teillä on ikään kuin "pitkän tähtäimen suunnitelma" valmiina, kuuteen hoitoon asti siis. Tuosta on minusta pessimismi kaukana!

Jannikan punktiokokemuksia luin minäkin kauhistellen, jos uudelleen joudut, toivottavasti seuraava kerta menee paremmin!

Itse on kyllä sanottava, että pahinta sekä fyysisesti ja henkisesti oli km ja lääkkeellinen tyhjennys 8+ viikolla. Jo alkaneen elämän menetys tuntui ainakin itsestä aivan erilaiselta kuin pettymys siitä ettei ole saanut plussaa. (Ja en todellakaan vähättele sen merkitystä) Sitä ehtii toiveet ja ilo kiivetä jo päivissä ja viikoissa taivaisiin. Samalla tilanne (ainakin näin kahden km:n jälkeen) lisää pelättävää ja menetettävää koko prosessiin.

Sitronella tosiaan, ehkä tuon tekstin näyttäminen voisi ollakin iso juttu?

Electra, voimia voimia ja toivottavasti saatte käännettyä sukset samaan suuntaan. Onko syynä lapsettomuudesta lähtenyt kriisi vai nostaako tämä aihe muita asioita pintaan?

Kyllä minäkin koen, että lapsettomuus ja hoidot vaikuttavat suhteeseen tavalla tai toisella. On pakko keskustella vaikka vaan faktoista, on kohdattava yhdessä vaikeita tilanteita, hurjia mielialanvaihteluita ja pettymyksiä, koko sellaista tunneskaalaa, jota ei ainakaan meidän melkoisen rauhallisessa arjessa muuten käytäisi. Minä koen, että mieheni on vakaa kallioni, joka tukee ja pitää huolta minusta prosessin kuluessa. Ja minä tietysti hänestä. Mutta ehkäpä se miehen ja naisen erilaisuus tekee tästä prosessista erilaisen molemmille. Ei meilläkään välttämättä hoitojen ja "tapahtumien" välillä aihetta yhdessä ruodita, kyllä mies selkeästi aktivoituu silloin kun jotain konkreettista tapahtuu. Hän kyllä reagoi, jos haluan puhua ja purkaa mieltäni, mutta kyllä tässä odotteluajalla minun pääni sisällä se jatkuva kuhina käy. Toisaalta ajattelen myös niin, etten kultaani siitä syyllistä, koska ei hän voi reagoida asioihin tai minun suruuni, jos en sitä ensin itse hänelle ilmaise. Minä ainakin naisena sorrun siihen perisyntiin välillä, että oletan automaattisesti että toinen tietäisi, mitä ajattelen ja kuinka surullinen olen. Ja vaikka koenkin, että meidän suhteemme on oikeastaan vahvistunut tästä yhteisestä taistelusta, niin ajattelen välillä kaiken maailman pelkoja lähtien siitä, että mieheni lähtee jossain vaiheessa nuoremman ja "hedelmällisemmän" matkaan ja minä päädyn katkeraksi vanhaksi ämmäksi jonnekin kerrostalolähiöön räksyttämään kaikille pihan lapsille..

Vielä ON sen verran, että meillä huomenna tromboosi- ja kromosomiverikokeet. Sitten odotellaan pitkiä viikkoja. Lääkäri oli viime viikolla kovin pessimisti jatkosta, totesi, että kaksi kertaa saadut huonolaatuiset alkiot vaikuttavat merkittävästi mahdollisuuksiin. Ensin masennuin, mutta nyt sisuunnuin. Onhan sitä hitto vieköön huonolaatuisia ollut muillakin useammassa hoidossa ja sitten sieltä on kerran pamahtanut se valioyksilö ja se on siinä. Ei kai me olla ensimmäinen pari maailmassa, jolla hieman huonolaatuisia alkioita kahdessa ekassa stimulaatiossa.

Täällä pilkistelee aurinko, sitä myös kaikille!

 
Kiitos tsempityksestä, ystävät! Ihanaa saada teiltä tukea ja voimaa! Yritin eilen tulla kirjoittelemaan kokemuksiani, vaan täällä oli joku huoltokatko meneillään ja oli pakko jättää tälle päivälle.

Eilen aamulla tuli soitto Ava-klinikalta Tampereelta ja biologi kertoi että löydetystä kymmenestä muniksesta kuusi oli hedelmöittynyt normaalisti ja lähtenyt myös jakautumaan normaalisti. Tarkoituksena olisi ollut, että kaksi siirretään ellei tule yhtään TOP-alkiota, eikä vielä eilen aamulla yksikään alkio näyttänyt TOPilta. Mutta, kun pääsin klinikalle niin yksi alkioista oli rynnistänyt kärkeen ja saanut arvosanaksi TOP II. Joten yksi sitten eilen siirrettiin ja viisi saatiin vielä pakkaseenkin! Lääkäri näytti siirretyn alkion tietokoneen näytöltä ja se näytti niin hienolta. Lääkäri kehui sitä ja sanoi että on kyllä ihan mallialkio. Tuli hyvä mieli! Toivottavasti kaveri jatkaa kehittymistään ja jaksaa kiinnittyä. Selvisi myös lisää niistä meikäläisen "kehityshäiriöistä". Sen lisäksi, että oikea tuuba on pelkkä johtamaton säie, on kohtuni normaalia pienempi. Sillä ei pitäisi olla vaikutusta raskaaksi tulemiseen, mutta ennenaikaisen synnytyksen riski on kuulemma lisääntynyt. Kehityshäiriöstä lääkäri kertoi sen verran, että ne ovat perua omalta sikiöajaltani ja syytä ei voi tietenkään niihin tietää.

Tämä on siis tähän astisista hoidoista parhaiten (tähän saakka) onnistunut! Ehkä terveyskuurimme on myös vaikuttanut lopputulokseen. Miehen siemennestekin oli nimittäin parantunut selvästi ja munasolut olivat oikein hyviä. Olemme molemmat syöneet nyt mahdollisimman terveellisesti monta kuukautta. Mies on juonut ja syönyt paljon tomaattia, mehua ja kokonaisia ja e-vitamiinia. Molemmat olemme ottaneet pellavasiemenöljyä päivittäin ja minä lisäksi raskausvitamiinia kaksi päivässä sekä runsaasi vihanneksia ja hedelmiä ja marjoja päivittäin. En tiedä onko noilla jutuilla paljoa vaikutusta, mutta meillä ei ole kertaakaan aikasemmin tullut näin hyviä alkioita joten haluasin kovasti uskoa että olemme pystyneet itse vaikuttamaan asioihin.

Hyvä, että otitte aiheeksi tuon parisuhdeasian. On kamalaa ajatella, että parisuhde vielä hajoaisi kaiken lisäksi näiden hoitojen koettelemusten jälkeen. Koen, että meitä on pelkästään lähentänyt tämä lapsettomuusasia. Olen ollut aina niin huono näyttämään tunteitani, ainkin surun- ja vihantunteita. Olen niin kasvanut siihen, koska lapsuudenkodissani ei koskaan saanut olla huonolla tuulella tai surullinen. Nyt ne tunteet ovat pakolla tulleet pintaan ja koen vapautuneeni todella paljon muotista, johon olen aikanaan kasvanut. Samalla olemme mieheni kanssa tutustuneet toisiimme vieläkin paremmin ja olen saanut häneltä korvaamatonta lohdutusta ja ymmärrystä. Niin hyvältä tuntuu, kun voi vapaasti surra ja toinen vielä ymmärtää sataprosenttisesti! Miehelleni on ollut suuri järkytys se, että hänen siemennesteensä ei ole ollut kovinkaan hyvää. Oma syy lapsettomuuteeni kun on ollut tiedossa jo kauan, mutta sitten tuli lisäksi tämä miehen siemennesteen huono laatu... Se on ollut suuri kolaus miehisyydelle. Hän on surrut ja stressannut asiaa omalla tavallaan ja olen ollut hänelle tukena kaikin tavoin. Tuntuu, että asia on enemmän "yhteinen", kun molemmissa on vähän "vikaa". Toivottavasti Electra, jaksatte kuitenkin ponnistella yhdessä eteenpäin miehesi kanssa!

Onneksi nykyään on tämä ihana mahdollisuus saada tukea täältä, teiltä samassa tilanteessa olevilta! Kiitos!!!! :heart:

En usko, että olisin jaksanut näin hyvin tänne saakka ilman teidän kannustusta ja tukea, vaikka mieheni jaksaakin ihanasti olla tukemassa.

Aurinkoisia päiviä meille kaikille toivoen, Jäyhis
 
Jäyhis, piristit minukin päivääni hyvillä uutisillasi. :heart: Toivon todella kovasti, että teidän TOP II kiinnittyy ja kehittyy yhdeksän kuukautta ja saatte syksyllä käärön syliin.

Mun mies oli myös tervsyskuurilla ennen viime hoitoamme ja myös hänen spermansa oli parantuntu aika lailla. Aikaisemmin sperman takia tehtiin kolme kertaa icsi, mutta viimeksi laatu riitti ivf:n. Mun mies vähensi saunomista ja oli kuivin suin eikä polttanut kuin 1-2 savuketta päivässä. Ja myös ruokavalioon tuputin enemmän vihanneksia ja hedelmiä. Lisäksi hän söi purkista seleeniä, foolihappoa ja kalaöljyä. Uskon, että terveyskuuri voi jonkin verran parantaa mahdollisuuksia, jos ei ole jotain selkeää sairautta tms joka sukusolujen laadun/määrän huonontaa. Mutta ei kyllä kannata huonosta omastatunnosta kärsiä, jos välillä herkuttelee vaikka suklaalla. Hyvä mielikin on tärkeä asia!

Vaahtis , myös keskinkertaisilla alkioilla on raskauksia alkanut. Ja lääkkeen vaihto voi myös vaikuttaa munasolujen laatuun. Tsemppiä sinulle pitkiin viikkoihin, kun odotat testituloksia.

Minä kävin tänään hcg-mittauksessa. Kaikki vuoto tyhjennyksen jälkeen on loppunut ja arvo saisi nyt olla 0 tai ainakin alle 3.

Voikaa kaikki hyvin!
Hillevi
 
Tuntuu, että tämä koettelemus on nostanut myös vanhoja asioita pintaan, joita aikanaan selvittelimme. Mies ei oikein ymmärrä valtavaa tunneryöppyä, joka multa välillä karkaa. Puran pahaa oloani ja pettymystäni häneen, vaikka yritän pidätellä ja etsiä muita kanavia. On ollut vaikea huomata, ettei puoliso ole "kaiken kestävä peruskallio". Matkan varrelle on osunut myös lähisukulaisten kuolemia, joten välillä on ollut aikamoista myllerrystä. Tuntuu, ettei tämä ole otollisinta aikaa hoidoille, mutta aika sen kun hupenee, kun mulla ikää tulee lasiin lisää.. Meillä on ulkopuolista keskusteluapua ja klinikalla kävimme kerran pariterapeutilla. Se oli kamalaa. Huomasin, kuinka väsyneitä me molemmat olemme.

Mies on hoidoissa mukana, mutta jos menee jatkossa lahjasoluihin, siihen hän ei ole valmis, toisin kuin minä. Adoptio on meidän kohdalla tainnut ajaa ohi, enkä minä pysty edes kunnolla ajattelemaan sitä vaihtoehtoa ennen kuin tämä kortti on katsottu loppuun. Myös puoliso katsoo asian kerrallaan. Yhden hoidon, ja jos epäonnistuu, sitten seuraavan. Tänään ekakerran ajattelin sijaisvanhemmuutta, mutta en usko, että mies voisi sitä edes harkita. Tai jos harkitsisi, siihen kuluisi muutama vuosi.. Hän tarvitsee kamalan paljon aikaa asioiden miettimiseen, mikä välillä todella tuskastuttaa.

On myös niin, että kaikille ei lapsia anneta. :'( Asioilla lienee tarkoitus.

Nyt pitää vaan rauhottua ja katsoa tutkimustulokset ja tehdä sitten ratkaisuja suuntaan tai toiseen. Odotukset on jokaisen hoidon jälkeen olleet pienemmät, mutta en silti pysty olemaan täysin rauhallinen.

Kiitos teille empaattiset kohtalotoverit. Ilman teidän olemassaoloanne ja juttujenne lukemista olisi hoitojen ja odottelun kestäminen vaikeampaa. :heart: :heart:
 
Päivitinkö listaa oikealla tavalla? Korjatkaa sopivaksi.
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, siittiöt ei pääse munasoluun /2xICSI, 1 PAS, josta + (KM).

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmas IVF/ICSI -hoito alkamassa alkuvuodesta.

Hillevi
44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / akupunktio, IVF marraskuussa, PP10, testaus 12.12. (KM)

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi
37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.

Vesiheinä 38/42. Lievä PCO, mies OK. Takana yritystä 9-vuotta ja lukuisia inssejä, yksi km. Ensimmäisestä IVF:stä menneeltä syksyltä plussa=tuulimuna. Seuraavaksi PAS helmikuussa 2009.

Tikru
38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta.

Electra 41v/43v / hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä/ 2 ICSI, 1. kerralla 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa, 2. kerralla 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia, tulossa Felicitaksen siittiö-DNA-tutkimukset

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, odotellaan maaliskuun IVF -hoitoa

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Plussanneet :heart:
Tikru70



 
Jäyhis - Oi, miten hienon alkion saitte matkaan =) Meilläkin ne jotka tarttuivat kiinni olivat TOP-alkioita joten...Pidetään peukut ylhäällä ja varpaatkin :D

ON - puhuitten parisuhteessa..Meillä kaikki on kunnossa. Miehen kanssa voi puhua ja kuuntelee. Tosin en itsekään tässä tauon aikana olen paljon puhunut asiasta kun olen yrittänyt unohtaa koko homman.
Nyt meillä varmaan siirtyy tuo maaliskuun alostus hoidossa kun pääsin työn kautta kuntoutukseen 2 - 6.3 kylpylään jossa olen viikon ja laskujen mukaan menkat alkaa juuri silloin(hienoa, olla kylpylässä eikä pääse uimaan/saunaan :headwall: No, siis en pääse sieltä menemään labraan kun kokeet jotka otetaan pitäisi ottaa kierron alussa 3-5pvä...No, mutta eipä tässä nyt tuli persiin alla mennä..yksi kuukausi sinne tai tänne joten näin meillä

:heart: :della Jannika
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, siittiöt ei pääse munasoluun /2xICSI, 1 PAS, josta + (KM).

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmas ICSI meneillään. Testipäivä 23.2.

Hillevi
44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / akupunktio, IVF marraskuussa, PP10, testaus 12.12. (KM)

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi
37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.

Vesiheinä 38/42. Lievä PCO, mies OK. Takana yritystä 9-vuotta ja lukuisia inssejä, yksi km. Ensimmäisestä IVF:stä menneeltä syksyltä plussa=tuulimuna. Seuraavaksi PAS helmikuussa 2009.

Tikru
38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta.

Electra 41v/43v / hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä/ 2 ICSI, 1. kerralla 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa, 2. kerralla 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia, tulossa Felicitaksen siittiö-DNA-tutkimukset

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, odotellaan maaliskuun IVF -hoitoa

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Plussanneet :heart:
Tikru70



[/quote]

 
Korjailin vähän listaa omalta osaltani. Olin jo unohtanut koko listan! Olotilaan ei kuulu mitään erityistä, satunnaisia masunippauksia lukuunottamatta. Oikeastaan ei ole mitään oireita, kuten turvotusta ja painontunnetta, mitä aikaisemmilla kerroilla on ollut. Tosin, en nyt ollut punktiostakaan läheskään niin kipeänä kuin kahdella edellisellä kerralla.

On taas vaan niin vahva tunne, ettei tämä onnistu. Kai sitä yrittää itseään varjella etukäteen siltä pettymykseltä. Täytyy yrittää nauttia näistä ihanista aurinkoisista päivistä ja koittaa liikkua ja tehdä muuta mieltä piristävää. Onneksi meillä on pakkasessa muutama huurunenä, ettei tarvitse heti alkaa alusta uutta hoitoa, jos tästä tulee nega.

Aurinkoiset terveiset kaikille ja voimahaleja :heart:
 
:heart: :heart: :heart:

Pitkä tauko on ollut kirjoittamisessa, mutta täällä ollaan taas.

Isot tsempitykset kaikille teille, joiden hoidot ovat käynnissä tai alkamassa. Hyvin tunnistan esim tuon Jäyhiksen fiiliksen. Minulla oli aivan samat tuntemukset tässä viimeisessä ja ainoassa onnistuneessa hoidossamme. Olin tosi pessimistinen ja ajattelin, että ei tästä mitään tule. Aiemmissa hoidoissa olin ollut tosi toiveikas. En tiedä sitten, stressasinko niin paljon vähemmän vai mikä oli syynä (tuskin sentään ne Berexit) mutta tässä sitä nyt ollaan...

ON; Massu on nyt kasvanut siihen malliin, että on pitänyt siirtyä mammavaatteisiin.
Töissäkin on asiasta kerrottu. On helpottavaa, kun ei tarvitse asiaa enää piilotella.
Ruokahalu on ihan hillitön. Minunkin mieheni katsoo ihmetellen mässyttelyäni. Nyt kun pahoinvointi on jo hellittänyt, täytyy alkaa kiinnittää huomiota tuohon syömiseen, ettei tämä nyt vallan karkaa hallinnasta. Painoa on kuitenkin jo kertynyt sellaiset 3 kiloa ylimääräistä...

Meillä raskaus siis etenee toistaiseksi ihan normaalisti. Kovasti odotan, että saisin tästä pinosta kavereita plussapuolelle. Nuo luomuna raskautuneet kun eivät ole ihan samalla aaltopituudella tälläisen pitkänmatkan kulkijan kanssa...

Nyt lähden kokkailemaan, saan illaksi hyvän lapsuudenystäväni vierailulle.
Hyvää ystävänpäivää toivotellen

Tikru + pirpana 15+3
 
Minäkin päivitelin listaamme, koska omat tiedot olivat "pahasti" vanhentuneet. Tällä viikolla oli tromboosi- ja kromosomikokeet. Harmittaa, kun minua ei ohjeistettu tromboosikoetta varten mitenkään ja olin edellisenä päivänä hammaslääkärissä. Siellä puudutettiin ja illan napsin buranaa, niillä taitaa jotain vaikutusta olla. Kauako muuten olette odotelleen kromosomitestien tuloksia?

Hyvää ystävänpäivää ja rapsakkaa talviviikonloppua!

Jäyhis, saanko kysyä, kuka on lääkärisi Avalla? Ja nyt peukut, varpaat ja korvanlehdetkin pystyyn puolestasi. Hienolta kuulostaa!

Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, siittiöt ei pääse munasoluun /2xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmas ICSI meneillään. Testipäivä 23.2.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / akupunktio, IVF marraskuussa, PP10, testaus 12.12. (KM)

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.

Vesiheinä 38/42. Lievä PCO, mies OK. Takana yritystä 9-vuotta ja lukuisia inssejä, yksi km. Ensimmäisestä IVF:stä menneeltä syksyltä plussa=tuulimuna. Seuraavaksi PAS helmikuussa 2009.

Tikru 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta.

Electra 41v/43v / hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä/ 2 ICSI, 1. kerralla 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa, 2. kerralla 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia, tulossa Felicitaksen siittiö-DNA-tutkimukset

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, odotellaan maaliskuun IVF -hoitoa

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Plussanneet
Tikru70




 
Kaikille teille, ihanille ja vahvoille naisille, HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!!! :heart: :flower:

Ihanaa kuulla teistä Tikru ja Pikkutikru!!!! Aivan ihanalta tuntuu ajatella, että siellä se Tikrunpoikanen köllöttelee ja kasvaa sun masussa!!!! Toivotaan, että täältä meistä alkaisi viimein tulla seuraa sulle sinne plussapuolelle. Vaikka itselläni on edelleenkin sellainen tunne, ettei tästäkään hoidosta mitään tule. Ei oireen oiretta, tai siis, muuta kuin lugejen aiheuttamia normaalijuttuja... Mutta aika rennnoilla fiiliksillä silti nyt olen jotenkin. Tuntuu niin hyvältä, että nyt pakkaseen saatiin useampia hyviä alkioita :D


Vaahtis, meidän lääkäri AVAlla on Terhi Vainio. Tosi asiallisen oloinen lääkäri ja selittää kaiken todella selkeäsi, niin että tällainen maalaistollokin ymmärtää :p
Harmillista, ettei sua sitten evästetty yhtään niihin tromboosikokeisiin! En olis itsekään osannut ajatella, että puuduttaminen voisi kokeeseen vaikuttaa, mutta tarkemmin asiaa ajatellen, niin voihan se vaikuttaa. Oliko siitä jotain puhetta, että se saattaa vaikuttaa ratkaisevasti tulokseen?

Kiitos tsempeistä kaikille, sitä todella tarvitaan :heart:

Hyviä vointeja ja rentouttavaa viikonloppua myös, toivoo Jäyhis
 
Huh, pelkäsin jo pahinta, kun Tikrusta ei mitään kuulunut pitkään aikaan (taidan olla pahemman luokan pessimisti). Onneksi kaikki on hyvin ja elämä teillä mallillaan :)

Mies kävi antamassa näytteen ja kahden viikon kuluttua tulee kotiin vastaus (?!) Ymmärtääköhän siitä mitään. Toivottavasti siinä lukee myös, mitä jatkossa pitäisi tehdä, jos vaikka tulos on huono.

Hyviä vointeja Tikruperhelle ja kaikille tämän pinon sitkeille naisille! :heart:
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, siittiöt ei pääse munasoluun /2xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmas ICSI meneillään. Testipäivä 23.2.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.

Vesiheinä 38/42. Lievä PCO, mies OK. Takana yritystä 9-vuotta ja lukuisia inssejä, yksi km. Ensimmäisestä IVF:stä menneeltä syksyltä plussa=tuulimuna. Seuraavaksi PAS helmikuussa 2009.

Tikru 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta.

Electra 41v/43v / hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä/ 2 ICSI, 1. kerralla 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa, 2. kerralla 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia, tulossa Felicitaksen siittiö-DNA-tutkimukset

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, odotellaan maaliskuun IVF -hoitoa

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Plussanneet :heart:
Tikru70
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hillevi:
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, siittiöt ei pääse munasoluun /2xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmas ICSI meneillään. Testipäivä 23.2.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 36v. Yritystä vuodesta 2005/Hoidot 2007 alk./ 3Ivf, kaikki negaa. Suunn. 4. IVF/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä. Itselläni ei selk. syytä. Tromb ja kilpir.arvot koholla/Siittiöiden dna-testi (5.3) ennen seur. hoitoa.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.

Vesiheinä 38/42. Lievä PCO, mies OK. Takana yritystä 9-vuotta ja lukuisia inssejä, yksi km. Ensimmäisestä IVF:stä menneeltä syksyltä plussa=tuulimuna. Seuraavaksi PAS helmikuussa 2009.

Tikru 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta.

Electra 41v/43v / hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä/ 2 ICSI, 1. kerralla 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa, 2. kerralla 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia, tulossa Felicitaksen siittiö-DNA-tutkimukset

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, odotellaan maaliskuun IVF -hoitoa

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Plussanneet :heart:
Tikru70
 
Ohoh, mitähän tos tapahtu, päivitin vähän omiani vain.. :eek:

Meillä siis meni mönkään varattu aika miehen siittiödna-testiin. Jännitti ja näki painajaisia niin, ettei hommasta tullut mitään! :eek: raukka. Seuraava aika on sitten maaliskuun alussa..hoh hoijaa, taas tuntuu, että aika vaan kuluu, eikä homma etene.
 
Voi Kris, kamalat paineet on meidän puolisoillakin :hug:

Mun mies kävi ja kehui, että oli päässyt entisen siivouskomerotyyppisen kopin, jossa oli rikkinäinen tuoli, sijaan huoneeseen, jossa oli oikeen sohva. ;) Ainoa, mitä valitti, kun ajat on aina kukonlaulun aikaan, että ihan zombina sinne meni.
 
Harmillista Kris, toivottavasti ensi kerralla onnistuu. :hug:
Ei ole minunkaan miehelleni olleet kaikkein mukavimpia tilanteita. Onneksi "oma" klinikka on niin lähellä kotia, että purkin on saanut täyttää kotona. Mutta kauempana olevien klinikoiden hoidoissa mies on joutunut runkkausreissulle yön yli, kun tietää ettei mitenkään onnistuisi jossain siivouskomerossa tai sohvallakaan, jos on vähänkään pelkoa, että joku valkotakkinen kesken kaiken kurkistaisi ovesta tai koputtaisi. Hotellihuone on sitä toimitusta varten pitänyt varata..
 
Heippa kaikille!

Niinhän se sitten päättyi tämäkin hoito runsaaseen vuotoon, pp 10= kp 1. Eilen alkoi vuoto, pienen pienenä veriviiruna paperissa pissaamisen jälkeen ja tänään jo ihan kunnon vuotona. Ei edes sureta tällä kertaa, mutta v***ttaa aivan kamalasti! Tää tunne on, kun kun löis päätään seinään
:headwall:


Mikä voi olla? Nyt on siirretty yhteensä kuusi alkiota neljässä siirrossa, eikä pienintäkään kiinnittymisyritystä edes! :kieh: Tässä käy nyt niin, että alan sisuuntumaan tämän asian kanssa. Saavat luvan kyllä tähystää mun kohdun seuraavalla kerralla, ettei siellä ole mitään ylimääräistä. Sehän jo on tiedossa, että kohtuni on normaalia pienempi. Voikohan kohdun limakalvo muuten olla liian paksu raskautumista ajatellen, tietääkö teistä kukaan? Ajattelin, että jos se on huono yhdistelmä tämä norm pienempi kohtu ja paksu limakalvo. No, kuka tietää paremmin kun lääkärit, joten täytyy kysyä sitä seuraavalla käyntikerralla.

No, vetäydyn nyt pariksi päiväksi raivoamaan itsekseni ja soittelemaan sairaalaan ja klinikalle. Joten, PAS:ia odotellessa kaikille voimia ja haleja :heart: ,laitan tulemaan täältä raivon keskeltä!!!!
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, siittiöt ei pääse munasoluun /2xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n, PAS:ia odotellessa.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08

maaaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega.

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 36v. Yritystä vuodesta 2005/Hoidot 2007 alk./ 3Ivf, kaikki negaa. Suunn. 4. IVF/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä. Itselläni ei selk. syytä. Tromb ja kilpir.arvot koholla/Siittiöiden dna-testi (5.3) ennen seur. hoitoa.

saru69 39/36v. Yritystä 4-vuotta, joista reilu vuosi hoitoja: takana yksi inssi=nega ja 1. IVF alkanut syyskuussa.

Vesiheinä 38/42. Lievä PCO, mies OK. Takana yritystä 9-vuotta ja lukuisia inssejä, yksi km. Ensimmäisestä IVF:stä menneeltä syksyltä plussa=tuulimuna. Seuraavaksi PAS helmikuussa 2009.

Tikru 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta.

Electra 41v/43v / hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä/ 2 ICSI, 1. kerralla 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa, 2. kerralla 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia, tulossa Felicitaksen siittiö-DNA-tutkimukset

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, odotellaan maaliskuun IVF -hoitoa

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Plussanneet :heart:
Tikru70
[/quote]

[/quote]

 
Voi prkl Jäyhis sun puolestasi! (Anteeksi :ashamed: ) Siinä meni top hukkaan. Onko teillä koskaan kasvatettu alkioita vähän pidempään ja katsottu, kuinka ne jaksaa. Eikö tämä ollut 2 pv:n ikäinen? Nämä on kyllä käsittämättömiä asioita.. :/
 
Moikka !

Voi Jäyhis toi kuulostaa niin tutulta :hug:
Mulle on käynyt juuri samallalailla, vuoto alkaa siinä 10-12.pvä siirrosta.
Oma napa:
Meillä hoidon suunnittelu aika ensi viikon perjantaina VL:ssä
katsotan millä kaavalla nyt mennään. Edellinen tehtiin ns. pitkällä kaavalla.
Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
t.maariaa
 

Yhteistyössä