35+ Lapsettomat

Hillevi :hug: olen niin pahoillani puolestasi... :hug:

Itse olen vielä aivan "syvällä" keskenmenon jälkeen, päivä kerrallaan menen. Aika auttaa vähitellen, tiedän kyllä ja aika on jo tuonutkin helpotusta. Mutta tällä hetkellä on vielä ongelmia. Olin toisen kerran kaavinnassa, istukan palanen oli niin tiukassa, että sitä irrottaessa tuli kohtuun reikä. Edelleen on menkkamaisia kipuja ja vuotoa, joten luulenpa, että vieläkään kaikkea ei saatu pois... Tapahtuneesta ei pääse yli eikä ympäri ennen kuin fyysinen puoli saadaan kuntoon.

Ei voi sanoa, kuin että on tää niin....! Mutta ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
Onneksi on tulossa kevät ja valoisat päivät lisääntyvät.
 
Kiitos teille kaikille myötäelämisestä ja lohdutuksesta. :heart:
Teidän kovia kokeneiden voimalähetykset ja oman kullan kainalo saavat ihmeitä aikaan. Pahin olo alkaa pysyä jo poissa hetkittäin. Perjantaina ultrasta tullessa kaupungilla tuntui, että minun elämäni oli pysähtynyt ja kaikki ympärillä oli yhdentekevää. Onneksi mieheni oli mukana. Hän kun selviää järkytyksistä aina nopeasti toimintakuntoiseksi, vaikka tosi surullinen olikin. Ja kyllä tämä toinen kerta (eka 2005) on jotenkin helpompi, oli mielessään varautunut kun pettymyksiä on peräjälkeen ollut jo monta vuotta. Ajattelin ottaa alkion talteen ja haudata ensi keväänä mummoni siskon hautaan läheiselle hautausmaalle. Sinne voi sitten viedä joskus kynttilän kaikkien enekelialkioidemme muistoksi. Sillä taitaa olla todennäköisempää, että me ei lasta koskaan kotiin asti saada ja tätä lapsettomuuden ahdistusta tuntuu vähentävän se, että sille voi tehdä jotain konkreettista.

Mutta kunhan tyhjennys on tehty, niin sitten kokeillaan vielä kolmella pakastealkiolla. Kokonaiseen uuteen hoitoon ei taideta jaksaa eikä ole varaa.

Lääkärin mukaan syytä ei voi tälle sydämen pysähtymiselle löytää. Minä kyllä epäilen että stressi viime viikolla vaikutti, kun yritin selvittää, miten saisin mininmiäippärahaa enemmän. Tuloni laskentajaksolta ovat pääasiassa verottomia, ja niitä ei huomioida äippärahaa laskettaessa. Istuminen koneella pitkät päivät eivät myöskään ole oleet hyväksi. Lääkäri sanoi, että ikä voi vaikuttaa niin, että kohdun ja istukan verenkierto vähän heikkenee ja sehän saattaa aiheuttaa alkion kuoleman.

Auringonkukka, olet ollut usein mielessäni. Voimia sinulle ja nopeaa fyysistä paranemista, että pääsisit myös ajatuksissa jo tulevaan. :hug:

Paljon parempaa onnea kaikille raskaina oleville ja tuleville hoidoille ihan jokaiselle!
Hillevi :wave:
 
Jo sivulle 2 oltiin pudottu....

Kiitos Jäyhis :heart:

Yksiö tyhjennetty ja tapetiti vaihdettu. Sisustusprojektia pukkaa ja pakkasukot tulee asumaan joskus keväällä, toivottavasi tykkäävät ja viihtyvät sen 9 kk.

Mukavaa talviviikonloppua kaikille!
Hilde :wave:
 
Hei vaan tänne !
Pahoitteluni Hilleville :hug: !
Olimme lomalla pari viikkoa ja täällä on tapahtunut tosi ikäviä asioita.
Meillä uusi hoito suunnitteilla VL:ään pitäisi tilata hoidon suunnittelu aika, mutta ajatttelin jos aloittaisi vasta maaliskuusta seuraavan hoidon. Minulla nyt vasta palautui kierto norm. 28 pvä ja viimeinen hoito meille kuitenkin tehtiin syyskuussa.
Tsemppiä kaikille hoitoihin :wave:
t.maariaa
 
Kyllä nyt on masentavaa luettavaa täällä. Tsemppiä Pöllänpesään Hiiripöllölle seuraavaan hoitoon! Olen pahoillani teidän puolesta :ashamed:

).( Täällä on viides hoitopäivä menossa. Tänään oli 0-ultra. Samanlaisia määriä näkyi mokkuloita kuin aiemminkin, vasemmalla 7 ja oikealla 3. Sain kuin sainkin kortisonilääkityksen ja kehoituksen syödä aspiriinia punktiopäivästä alkaen. Lääkäri sanoi, että on tietoinen, että ison rapakon takana käytetään melkein aina ivf/icsi -hoidoissa kortisonia tukena. Tämä lääkäri sanoi huomanneensa, että sillä on positiivinen vaikutus monessa tapauksessa hoitoon. Jaa-a, saapa nähdä nyt sitten. Eipä tässä enää kummosia odotuksia ole. Tässä vaan mennään eteenpäin, tällä kertaa hoito menee tässä kaiken muun elämän sivussa.

Kaikille meille uskoa, toivoa ja voimarutistuksia hoitojen yms jaksamiseen!!! ! :heart:
 
Onnea hoitoihin ! :heart:
Olisin kiinnostunut tuosta kortisooni hoidosta, mitä sait ja millaisilla annostuksilla ?
Kun mulla on nuo kilpirauhasen vasta-aineet melko korkealla ja seuraavaan hoitoon saan myös kortisooni lääkityksen. Siksi olen utelias !
Kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata ! :flower:
t.maariaa
 
Sain tuollaisen Prednisolon 20 mg kortisoonilääkityksen. Otan yhden pillerin aamuisin. Lääkäri kirjoitti ne, kun ehdottelin taas niitä vasta-aine verikokeita otettaviksi. Jotain se selitti, että ne on niin kalliit ja ettei ole niin yleistä, että niistä mitään suuntaa-antavaa hoitoja ajatellen löydettäisi. Sanoi myös, ettei tuosta kortisoonista terveelle ihmiselle ole mitään haittaakaan, joten kokeillaan.
 
Minulla oli myös neljännessä ivf:ssä tuo Prednisolon, mutta kaksi tablettia aamuisin viikolle 8 saakka. Ja ehkä oli sen asiota että 9 vkoa olin raskaana. Seuraavaan pas:n pyydän myös kortisonin ja aion myös miniasperinia käyttää. Viime hoidossa sitä "unohtui" käyttää ja vähän harmittaa. Pas:n en taida päästä vielä vähään aikaan, kilpirauhanen toimii taas vajaateholla.

Oikein paljon onnea Jäyhiksen hoitoon! :heart:

Kaikille valoisampaa kevättä!
Hillevi
 
Hiiripöllö :hug:
Jäyhis, onnea tuhatkiloa hoitoon! :heart:

No nyt alkaa näitä tuloksia ja mahdollisia syitä hoitojen onnistumattomuuteen selvitä mullakin |O
Lääkäriltä tuli viesti, että thyreoidea koholla, (eikös toi ole joku kilpirauhasarvo??)ja veren trombosyytit koholla. Sain lähetteen jatkotutkimuksiin. Ja seuraavaan hoitoon myös asperiini ja kortisooni tueksi. Lisäksi miehelle kokeillaan jotakin lääkitystä, josko se auttaisi siittiöihin.. meillä on se dnatesti tällä viikolla.
 
Meillä vihdoin se DNA-testi ensi viikolla. Uskomatonta, miten piti klinikkaa pommittaa useaan kertaan, vaikka meille luvattiin, että klinikalta päin ollaan yhteydessä. Meitä hoitava lääkäri ei ole meihin ollut yhteydessä, vaikka lupasi. Useamman puhelun jälkeen klinikalle tammikuussa DNA-tutkimusta tekevä lääkäri vihdoin soitti viime viikolla ja ilmoitti ajasta. Sanoi, että kokeeseen on kova ruuhka, siksi on viivästynyt. PAH!

Se on ihan sama, onko julkisella vai yksityisellä puolella. Meitä kohdellaan kuin karjaa |O

Kris, thyreoidea tarkoittaa kilpirauhasta. Sulla on varmaan THS koholla, kuten mullakin. Alat varmaan popsia tyroksiinia. Trombosyytit on verihiutaleita, jotka aiheuttavat veren hyytymistä. Aspiriini ohentaa verta.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa. Täällä on kerätty voimia keskenmenon ja melko rankan tyhjennyksen jälkeen. Taisit selvitä siitä Hillevi fyysisesti kohtuullisesti? Minun tekisi kyllä mieli unohtaa koko päivä..

Mutta nyt on taas pakko katsoa tulevaan. Tänään on jälkitarkastus tyhjennyksestä ja sen jälkeen suunnitellaan, mikä on meidän jatkomme. Todennäköisesti keskustelemme kromosomi-, DNA -,(eiväthän ole sama asia?) kudosvasta-aine- ja tromboosikokeista.. Saa nähdä, mikä on lääkärin kanta.

Meitä taitaa olla muuten aika monta "kilpirauhasvaivaista", Kris, Electra, Hillevi, Maaria ja minä, oliko muitakin? Joka tapauksessa sen vaikutusta lapsettomuuteen ei taida voida ohittaa kun meitäkin jo tällainen joukko on.

Hiiripöllö, pahoittelut täältäkin negasta. Voimia katsoa eteenpäin!

Jäyhikselle tsemppiä loppuhoitoon. Toivotaan hyvä saalista kaikin puolin.

Kortisonista. Minullakin oli viime hoidossa testissä kortisoni 2x 5 mg/vrk yhteensä 5 vrk ja sillä päästiin sentään viikolle 9 asti. Tosin sitähän ei kukaan tiedä, johtuiko raskaus siitä vai muusta. Mutta samoin täällä vasta-aineet koholla. Kortisoni-kuurin pituus ja annostus on tainnut vaihdella aika tavalla muilla?

Sen lisäksi, että tämän keskenmenon jälkeen on pitänyt kovasti tsempata itseään uskomaan koko hommaan, harmittaa myös klinikkamme nousseet hinnat. Omavastuuosuus ICSI:ssä on 2130 ?, viime syksynä se oli noin 1600! Aikamoinen nousu. Katselin kahden muun klinikan hintoja ja siellä hinnat 500-600 ? halvempia. Saas nähdä, pitääkö miettiä mitä tehdä, vaikka tyytyväisiä sinänsä klinikan hoitoon olemmekin. Saako udella, mitä te muut olette IVF/ICSi:stä maksaneet?

Vielä kysymys, onko teillä vaihdettu lääkitystä eri hoitokertoihin? Ei siis pelkkää annostusta. Tarkoitan, onko eri lääkkeellä lääkityksellä saatu enemmän tai paremmanlaatuisia munasoluja? Ja onko teillä tietoa, onko esim. Puregonille vaihtoehtoa ja miten se on toiminut?

Huh, tulipa romaani.. Voimia hoitoihin ja voimia pimeään talveenkin. Tosin täällä ainakin nautitaan lumesta ja hiihtämisestä!
 
Hei ladyt,

Vaahtis, ikävää jos sulla oli kovin kärsimystä tyhjennyspäivänä... mulla oli pari tuntia kipuja, mutta tableteilla pysyivät kurissa. Vuoto alkoi sairaalassa joskus neljän aikaan (kieltäydyin lähtemästä yksin kotiin puolen päivän jälkeen, vaikka sitä tarjottiin) ja pääosa vuoti keskiyöhön mennessä. Huomenna on kaksi viikkoa toimenpiteestä ja vielä pyyhkiessä tulee ruskeita palasia (kuin auringonpolttaman ihon kesiviä paloja, mutta ihan pieniä vain). Mulla on jo hcg-lähete ja ensi viikolla taidan mennä. Hcg on kuulemma parempi tapa tutkia kuin ultra, onko kaikki poistunut.

Hesarissa oli viime vuonna hintavertailu ja icsi oli silloin halvin (1900e) väestöliitossa ja Diacorissa, jonka lapsettomuusklinikka on kyllä nyt lopettanut toimintansa. Avalla hinta on alhaisempi alle 36-vuotiaille ainakin vielä nettisivujen mukaan, mutta 2000e minimissä. Mutta nämä olivat kokonaishintoja, ei omavastuu..

Minulla on lääkkeenä ollut molemmissa hoidoissa Menopur. Lääkärin mukaan se on parempi mun ikäisille, koska siinä on kahta hormonia. Puregon käy paremmin alle 40-vuotiaille.

Kysyin myrkytystietokeskuksesta kortisonin vaikutuksesta sikiöön ja sillä saattaa olla hyvin pientä vaikutusta suu-kitalakihalkion syntyyn. Mutta nämä kehittyvät sikiöllä vasta viikon 10 aikaan (jos muistan oikein), eli alussa syöty kortisoni ei sinne asti vaikuta. Keskuksen mukaan parempi käyttää kun on selkeä syy kuin jättää käyttämättä halkion pelossa.

Tsemppiä kaikille! Hiihtämisestä täälläkin nautitaan :wave:
Hillevi
 
Hei kaikille!

Kiitos tsemppauksesta, ystävät! :heart: Punktio on huomenna. Ei jännitä, eikä mitään muutakaan tuntemuksia erityisesti ole. Olo on aika neutraali. Ultrassa näkyi noin seitsemän munarkkulaa molemmilla puolilla. Siirto, jos siihen päästään, on ehkä sitten ensi maanantaina. Kaikki on mennyt hyvin tähän saakka, paitsi että tänään en voinut mennä enää töihin koska maha on niin piukeena ja kimoileva, etten voisi työtäni hoitaa enää käytännön syistäkään tällaisen mahan kanssa. Hain saikkua tämän päivän.

Kaikille meille onnea ja jaksua kaikkeen tulevaan! Ihanaa, että päivät pitenevät taas ja aurinkokin on näyttäytynyt muutamina päivinä! Kevättä siis odotellessa!!!! :wave:
 
Hei, kaikille pitkästä aikaa :wave:
Olen täällä taustaillut ja olen NIIN pahoillani kun luen keskenmenoista :( Tiedän niin hyvin miltä se tuntuu. Omasta KM:nsta suunnilleen vuosi.
Nyt sitten seuraavasta kierrosta alkaisi meidän toinen IVF naikkarilla. Torstaina käytiin lekurin luona, otettiin HIV, hepatiitti yms. testit ja seuraavan kierron alkupäivinä 3-5 muita hormonikokeita noita kilpirauhashommeleita yms.Lääkäri tosin sanoi, että viimeksi 2006 kaikki oli ok joten ei usko, että tilanne on muuttunut(mutta mistä sitä tietää kun ikää tulee kokoajan enemmän) ja sitten se alkaa. En tiedä..En odota asiaa ja vieläkin olen kahden vaihella haluanko vai en???
Lääkäri sanoi, että kun sinä nyt tulet helposti raskaaksi..Siis hä????? juu, todella helposti...niin hän uskoo, että tämä onnistuu..Niin just..Mä en olen pätkääkään siitä niin varma ja koko hoitoon olen erittäin pessimistinen..mutta...No, en tiedä...
Kaipa tää vielä pitää koettaa ja sitten viheltää lopullisesti peli poikki.
Puregonilla kuulemma mennään kun viimeksi tuli sillä hyvin muniksia. Toivotaan kuitenkin ettei tule niin paljon kuin viimeksi(30munasolua) kun en halua saadaa taas hyperiä. Lääkärin mielestä sellainen optimaalinen olisi n.10

Jäyhis - Miten meni punktio?

Jannika
 
Heippa taas!

Mukava kuulla sinustakin, pitkästä aikaa, Jannika07!!!! Taidan tietää tunteesi tuosta lähestyvästä hoidosta. Itselläkin oli tuossa ennen tämän kolmannen hoidon aloitusta sellainen olo, että haluanko sittenkään enää lähteä itseäni rääkkäämään. Mutta, tässä sitä nyt sitten taas ollaan. Tosin nyt en enää odota oikein mitään tältä hoidolta ja tämä hoito onkin mennyt nyt tässä kaiken muun elämän sivussa, eikä keskipisteessä kuten kaksi aikaisempaa hoitokertaa. Tuntuu vähän hullulta todeta, ettei odotuksia onnistumisen suhteen oikeastaan ole. Ollaan puhuttu miehen kanssa, että jatketaan hoitoja aina kuuteen hoitokertaan saakka, eli meillä on sitten vielä kolme kierrosta jäljellä tämän jälkeen, ellei ihmettä nyt tapahdu. Ellei kuudella hoitokerralla tärpää, niin sitten täytyy varmaan uskoa ettei meille koskaa biologista lasta tule. Toisaalta mielentilani on nyt ollut hyvin rento, koska onnistumisen odotusta ei ole. En jaksa edes toivoa mitään, koska lopputulokseen en pysty kuitenkaan vaikuttamaan millään keinolla.

Punktio meni eilen oikein hyvin, aletaan olla miehen kanssa jo vanhoja tekijöitä. Toimenpide ei satu minuun ollenkaan ja voisin lukea vaikka Hesaria samalla. Muniksia löytyi 10. Tänä aamuna soitteli biologi klinikalta ja kertoi, että kuusi oli hedelmöittynyt normaalisti. Suunniteltu siirto on maanantaina. Olisihan se ihan kiva, että edes yksi alkio olisi siirtokelpoinen, mutta se jää nähtäväksi maanantai-aamuun.

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!

t: Jäyhis pessimismin kourissa
 
Heissan, Jäyhis !

Juuri optimaalisen määrän oli tullut sulle muniksia, hienoa :flower:
Voi kun mullekin noi punktiot olisi noin helppoja, että ihan hesari voisi lueskellä :)
Mulle jäi hirveä kammo punktioon kun sattu niin maan perk****että itku tuli :( ja vaikka suoneen laitettiin monta kertaa lisää kipulääkettä niin ei auttanut*huokaus*
Mietin, että voikohan ne tuolla Naikkarilla nukuttaa kun punktio tehdään? Sellainen pieni humaus , etten tajuaisi mitään? tai sitten sitkeenä sissinä sen kestän ja toisaalta eihän mulla ole vaihtoehtoja joten...
Hui ! te jaksatte sitten rampata 6 kertaa hoidot JOS ei ennen tärppää..Musta ei olisi siihen, ei. Kuten sanoin tää on meidän vika hoito...passit tietty jos niitä alkiota tulee mutta JOS niitä tulee taas niinkuin viimeksi(en tosin usko, enkä toivo)18kpl pakkaseen niin se onkin sitten toinen juttu kun niitä passeja tulisi taas niin iso määrä..(kun kaikki selvisi sulatuksestakin)No, mutta turha nyt spekuloida kun ei yhtään tiedä miten tämä hoito menee.

Tulehan het maanantaina kertomaan miten siirto meni..Hyvää viikonloppua

halein,
Jannika :flower:
 
Heissan, Jäyhis !

Juuri optimaalisen määrän oli tullut sulle muniksia, hienoa :flower:
Voi kun mullekin noi punktiot olisi noin helppoja, että ihan hesari voisi lueskellä :)
Mulle jäi hirveä kammo punktioon kun sattu niin maan perk****että itku tuli :( ja vaikka suoneen laitettiin monta kertaa lisää kipulääkettä niin ei auttanut*huokaus*
Mietin, että voikohan ne tuolla Naikkarilla nukuttaa kun punktio tehdään? Sellainen pieni humaus , etten tajuaisi mitään? tai sitten sitkeenä sissinä sen kestän ja toisaalta eihän mulla ole vaihtoehtoja joten...
Hui ! te jaksatte sitten rampata 6 kertaa hoidot JOS ei ennen tärppää..Musta ei olisi siihen, ei. Kuten sanoin tää on meidän vika hoito...passit tietty jos niitä alkiota tulee mutta JOS niitä tulee taas niinkuin viimeksi(en tosin usko, enkä toivo)18kpl pakkaseen niin se onkin sitten toinen juttu kun niitä passeja tulisi taas niin iso määrä..(kun kaikki selvisi sulatuksestakin)No, mutta turha nyt spekuloida kun ei yhtään tiedä miten tämä hoito menee.

Tulehan het maanantaina kertomaan miten siirto meni..Hyvää viikonloppua

halein,
Jannika :flower:
 
Jäyhis onnea hienosta munis- ja hedelmöittyneiden määrästä! Ja db maanantaille! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon! Kunpa itekin osaisin suhtautua lähestyvään hoitoon vähän rennommin. Kaksi edellistä on vaan olleet niin äärilaitakokemuksia, että jännittää tosi paljon miten tässä tulevassa käy.

Hiiripöllö :hug: kera jaksamista ja uskoa tulevaan. Onko siulla ollut minkälainen hoitokaava aiemmilla kerroilla? Mietin tuota hyperiä + vähäistä siirrettävien määrää/hoito. Mikä ero mahtaa olla gonalilla ja puregonilla esim? Miulla eka hoidossa gonalilla hyperi ja vain yksi alkio, toka hoidossa puregon ja ei alkion alkiota johtuen luultavasti pienestä annostuksesta. Nyt seuraava taas gonalilla ja joku keskivälin annostus kai.

Jannika :wave: Huima määrä on siulla kypsiä muniksia tullut aiemmin. Jotenkin olin luullut, että hyperiin liittyy munasolujen huono laatu ja kypsien solujen vähäinen määrä, mutta ei taida nämäkään asiat mennä käsi kädessä hyperin kanssa? Hyperiä en miekään toivo kellekään..

Tuliskos Tikru kertomaan kuulumisia? :flower:

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiinne! Varsinkin teille jotka selvittelette kilppari yms. häiriöitä. Ei ole yksinkertainen tämä hoitojen tie... :(

Lauantai-illan terkuin,
Sitris
 
Täällä yritetään kerätä voimia hoitojen jatkoon. Tällä hetkellä odotetaan DNA-testiä, johon saatiin aika vasta maaliskuulle. Eli seuraava hoito päästään aloittamaan aikaisintaan huhtikuussa tulosten valmistuttua, tai ehkä vasta toukokuussa, kun pääsiäisloma saattaa osua pahaan aikaan.

Minulla kaksi ensimmäistä IVF:ää Puregonilla. Ensimmäisellä kerralla reilu pari kymmentä munasolua, joista 18 hedelmöittyi, mutta vain kolme selvisi kolmanteen päivään. Yksi siirrettiin ja kaksi pakkaseen, mutta ne eivät selvinneet pakastuksesta. Toisella kerralla Puregonia pienemmällä annostuksella ja 12 hedelmöittynyttä alkiota. Niistä vain yksi selvisi siirtoon asti. Molemmista plussa ja keskenmeno, viikoilla 6 ja 4. Kolmas hoito Menopurilla. Tuloksena vain yksi munarakkula, joten hoito muutettiin inseminaatioksi. Siitä nega. Seuraava hoito luultavasti jälleen Puregonilla, mutta entistäkin pienemmillä annoksilla. Puregonia voi annostella tarkemmin kuin Menopuria, jota pitää aina käyttää koko ampulleja, vaikka osa menee hukkaan. Lääkärin mielestä ennuste seuraavaan hoitoon hyvä, koska molemmista edellisistä on raskaus alkanut, vaikkakin päättynyt varhaiseen keskenmenoon. Ei paljon lohduta... :'(

Toivottavasti Jäyhiksen alkiot voivat hyvin ja jakautuvat normaalisti. Onnea maanantain siirtoon!
 
Yötä kaikille!

Yökyöpeli täällä valvoo, kun ei telkkaristakaan oikein mitään tule. Mukavaa, kun tämä meidänkin pino aina välillä aktivoituu enemmän!!!

Aika huimia munissaaliita teillä on ollut Jannika ja Hiiripöllö!!!! Ei mekään varmaan miehen kanssa oltaisi valmiita niihin mainitsemiini kuuteen hoitokertaan, jos meillä olis saatu pakkaseen matkan varrella jotain. Ainoastaan kakkoshoidosta on saatu pakkaseen 2 alkiota. Alkion siirtoja tähän mennessä on siis kertynyt ainoastaan kolme, kaksi tuore- ja yksi pakastealkion siirto, eikä ainoatakaan kiinnittymisyritystäkään.

Kuulostaa huimalta, jos Jannikalla on pakkasessa ollut 18 alkiota!!! Enpä ihmettele ollenkaan, jos teille hoidot alkavat riittää. Jostainhan minä senkin lääkärin haastattelun luin, missä mainittiin että kuuteen IVF/ICSI -hoitokeraan saakka raskauden mahdollisuus kasvaa, kunnes kuudennen hoidon jälkeen lähtee hitaasti laskemaan. Siitä se meidänkin päätös hoitojen määrästä sitten muovautui.

Kysy ihmeessä Jannika sitä nukutusta siellä naikkarilla. Kamalaa, että sua sattuu se punktio niin kovasti!!!! Voisinpa antaa sulle osan omaa "tunnottomuuttani" mukaan. Musta tuntuu, että punktio tuntuu mulla joka kerta vähemmän. Enkä jaksanut kauaa odotella punktion jälkeen, ehkä puolisen tuntia ja sitten päästiin lähtemään jo lääkärin juttusille ja kotiin. Kyllä nuo ovat tosi yksilöllisiä juttuja, miltä kenestäkin tuntuu, sattuuko vai eikö satu ja miten paljon.

Voi, Hiiris, teillä on ollut kyllä paljon huonoa onnea matkassa. Molemmista siirroista km. Se on niin julmaa! En tiedä, miten itse kestäisin keskenmenon kaiken tämän piinailun jälkeen. Tuntuu todella pahalta kaikkien teidän keskenmenon kokeneiden puolesta :ashamed: Onko teitä kuinka paljon, Hiiris, tutkittu keskenmenojen jälkeen? Tarkoitan syitä, mitkä voivat johtaa keskenmenoon. Ei varmasti paljon lohduta lääkärin optimistisuus kun taustalla on kaksi km:a...

Kiitos myös Sitrikselle peukuista. Toivonhan minäkin yli kaiken, että siirtoon päästäisiin vaikka olenkin tässä kovin pessimistisellä fiiliksellä liikkeellä tällä kertaa. Laittelen sitten kuulumisia maanatain aikana miten kävi.

:wave:
 
Onnea Jäyhis hoitoon ja tietysti kaikille muillekin ! :hug:
Mulla eilen alkoi menkat joten en ole Taaskaan tullut luonnollisesti raskaaksi, meille tulee ensi kuussa 5-vuotta täyteen tätä lapsettomuutta. Pitäiskö juhlia ??
Nyt ajattelin tilata ajan väestöliittoon, hoidon suunnitteluun. Jos sitten laitettaisiin käyntii tämä viides ivf. Jos ei sekään onnistu niin sitten Ehkä siirrytään lahjasoluihin.
Mukavaan sunnuntaita kaikille ! :heart:
t. maariaa
 
Hiiripöllö - Niin sanoi, meillekin lääkäri että tulet helposti raskaaksi. Juu, niin yksi KM ja yksi KU..Todellakin helposti :$ Meillekin tehdään tämä toinen hoito Puregonilla kun vaste oli niin hyvä ja vain 150iu :dellä aloitetaan jotta ei tulisi niin hirmuinen määrä folleja.

Sitronella - Niin mäkin olen lukenut, että jos tulee paljon muniksia/hyperi niin laatu on huonompaa mutta eipä se meillä pitänyt paikkaansa kun nämä kaikki pakkasalkiot selvisi sulatuksesta ja jakautu vielä 8-soluiseksi joten...Hyperiä en tahdo pahimmalle vihamiehellenikän oli sen verran kauhia kokemus :( No, tosin tuon KU:n leikkaaminen (koko oikea johdin poistettiin) oli vielä hirveempi joten..Onhan tässä näitä hirveitä kokemuksia ollut ihan riittämiin.

Jäyhis- Juu, todellakin alkaa riittämään. Passeja ollaan tehty ihan kiitettävästi olisiko ollut peräti 8 jos oikein muistan ja joka kerran siirretty 2 alkiota..ja tästä kaikesta kaksi "alkanutta"raskautta mutta kuten tuossa ylhäällä sanoinkin niin vain yksi KM ja yksi KU
Rehellisesti mieluummin ei plussan plussaa kuin nuo kokemukset .
Enpä tosin usko, että noita muniksia enään noin paljon tulee kun ollaan tässä jo pari vuotta vanhettu ja ikää JO 38v joten...tulisi sitten edes yksi hyvä kun sehän sitten riittää oikein hyvin käy :) Pakkaseen ei tarvitsisi jäädä mitään . Olisi helpompi lopettaa sitten tuoresiirrtoon kuin alkaa sen jälkeen miettimään mennkäkkö passiin vai ei...On nää sitten vaikeita juttuja..Tsemppiä huomiseen siirtoon :flower:

maariaa - Meille tulee kesällä 6v kun aloitettiin nämä hoidot eli eka clomit , IUI:t yms....bileitä ei olla laitettu asian johdosta pystyyn :D Itse en edes ajattele luonnollisesti raskautumista kun toinen johdinkin on poistettu, enkä ole kahdellakaan tullut aikaisemmin
Voimia tulevaan hoitoon

Jannika

 

Yhteistyössä