Banskulle jaksuja piiailuihin. Hermoille käyvää hommaa, mutta toivotaan nyt parasta ja viimeinkin plussaa meidän pinoon!
Vaahtis, pahoittelut negasta ja voimahaleja minulta hirmuisesti! :hug:
Kysyit pitkästä ja lyhyestä kaavasta. Kysyin eilen lääkäriltä samaa asiaa ja sitä miksi minulle käytetään tässä toisessa hoidossa lyhyttä kaavaa, koska aikaisemmin lääkäri oli sitä mieltä että pitkä kaava toimi oikein hyvin minulla. Lääkäri kertoi, että pitkän kaavan hoidossa pystytään määrittämään tarkemmin punktion ajankohta ym, hoidon vaiheet, kuten Banskukin tuolla aikaisemmin kertoi. Minun tapauksessani yritetään saada enemmän hyvälaatuisia alkioita vaihtamalla pitkä kaava lyhyeksi. Tepsii lääkärin mukaan joissain tapauksissa. Meillä nimittäin ensimmäisessä hoidossa saatiin yksitoista kypsää munasolua, joista kahdeksan hedelmöittyi, mutta vain kaksi kunnolla. Kuusi alkoita olivat olleet jotenkin huonolaatuisia. Nyt yritetään saada enemmän hyvälaatuisia, että pakkaseenkin saataisiin jotain.
Kävin niistä oudoista vatsaoireista eilen ultrassa. Mitään kivunaiheuttajaa ei löytynyt! Lääkärikin oli ihmeissään. Kohdun limakalvo oli 10 mm paksuinen, mitään varjostumia tms, jotka olisi voinut tulkita kystaksi, ei näkynyt. Todella arvoituksellista. Raskaanaolon mahdollisuudesta en jostain syystä edes kysynyt, eikä ultralla edes vielä näkisi mahdollista alkiota. Alkion erottaa ultralla vasta noin kolmen viikon kuluttua hedelmöittymisestä, eli minun tapauksessani alkiota ei vielä edes erottaisi kohdusta. Saa nähdä nyt alkaako sitten menkat keskiviikon-torstain paikkeilla. Ajattelin odottaa korkeintaan ensi viikonloppuun ja elleivät ala, haen sitten testin.
Saara10:lle tervetuloa mukaan meidän porukkaan! Tämä on oikein superhieno porukka ja ihana jakaa tuntemuksiaan naisten kanssa, jotka käyvät samaa itse läpi.
Hyperillä tarkoitetaan munasarjojen hyperstimulaatio -tilaa, jossa IVF/ICSI:ssa käytetty, munasarjoja stimuloiva lääke (esim. Puregon, Menopur) on tehonnut liiankin hyvin ja munasoluja on muodostunut hirmuinen määrä, mikä taas rasittaa munasarjoja kohtuuttomasti. Tila menee usein ohi levolla ja runsaan nesteen juomisella, mutta vaatii joskus sairaalahoitoa. Onneksi hyperistimulaatio niin, että se vaatii sairaalahoitoa, taitaa olla aika harvinainen tila.
Jaksuja kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa!