35+ Lapsettomat

Soulmama, kivaa, että olet positiivisilla fiiliksillä. :) Minäkin olen, vaikken vielä näin pp8 kohdalla mitään tunnekaan. Minulle oma lapsi on "onnellinen ajatus", josta haaveilen joka ilta kun menen nukkumaan sen sijaan, että hoidot olisivat muuttuneet "möröksi", -ahdistavaksi ajatukseksi suuresta haaveesta, joka ehkä ei koskaan toteudu. Toivottavasti onnistutaan pitämään mieliala korkealla. (vaikka joka negan jälkeen tuntuukin maailman lopulta)

Viimeksi muokattu:
Hiiripöllölle pahoittelut negasta. IVF on tosiaankin huomattavasti tehokkaampi hoitomuoto, onnea jatkoon!

Mulla on periaatteessa pp7, kun 5 päivän ikäiset blastot siirrettiin perjantaina. Iltapäivästä asti on ollut suhteellisen selvät menkkakipuilut vatsassa ja nivusissa. En jaksa päätellä niistä yhtään mitään. Mulla on aina menkat alkaneet ilmoitella itsestään joskus näihin aikoihin. Vanhasta tottumuksesta odottelen ja piinailen sinne loppuviikolle. Menkat alkaa pe/la, jos vanha malli toistaa itseään. Siihen asti ei voi kuin odottaa. Oman kropan kuunteleminen on mun osalla ajan hukkaa...

Marinatar, eikö nuo sun kivut kuulosta ihan lupaavilta :). Toivon, toivon, että sulla käy tässä hyvin tällä kertaa.
Mulla myös kropan kuuntelu on ajanhukkaa, luulisin: minä en tunne ovulaatiota enkä edes menkkojen alkua eli miten sitten tuntisin raskausoireet. Tosin hiukan vatsassa vihloo silloin tällöin, mutta mistään "kouraisusta" tai "kovasta vihlonnasta" ei voi puhua. Kyselin vähän siskoltani, mitä hän tunsi raskautensa alkuaikoina ja vastaus oli: ei yhtään mitään. Paljon sitä kuitenkin yrittää omia oireitaan kuulostella ja tunnustella.

Viimeksi muokattu:
Hei! Ajattelin ilmoittautua teidän ketjuunne mukaan. Olen 41-vuotias ja takana kaksi ivf-hoitoa,toisesta päästiin siirtoon asti mutta helmikuussa kaikki oli jo ohi. Pas epäonnitui toukokuussa ja sen jälkeen olemme levänneet ja miettineet vieläkö jaksamme. Nyt alkoi uusi hoito ja yritämme vielä Icsi:llä.
Meidän kaikki hoidot on tulleet vuoden sisällä ja henkisesti olen välillä tosi uupunut. Kesän tauko teki hyvää, saimme jopa ajatukset pois hoidoista välillä.(teimme hulluna töitä). Jokatapauksessa sumutukset ovat alkaneet ja toivomme pääsevämme siirtoon vko:43 :|

Tervetuloa Fiia, -69 kuten minäkin (ja mieheni myös). Meillä vähän sama homma, kohta vuosi hoitoja takana. Monet stimulaatiot on tahkottu peräkkäisinä kuukausina. Mulla on vielä ollut jättiannokset Clomeja, joista uuvuin aika lailla. Tajusin kesälomalla, että huhhuh, mitä menoa on ollut. Pari kertaa on stimuloitu Puregonilla tai Menopurilla - ovat olleet tosi lempeitä hoitoja verrattuna Clomeihin. Nyt olen onneksi saanut koottua itseni, enkä ole enää niin lopen uupunut.

Sama täällä, nyt mietitään, jatketaanko hoitoja enää (paitsi keväällä mahdollisesti lahjamunasoluhoito, jos ei syksyllä tärppää). Hoidot omilla soluilla ovat siis mietinnässä, koska kovilla lääkekuureilla saadaan aikaan sama tilanne kuin luomukierrossakin: vain yksi vaivainen ovuloiva folli. Toki olen kiitollinen siitä yhdestäkin, siitä, että ainakin jotain tapahtuu vielä. Lisäksi limakalvot ovat paremmat luomukierroissa.

Luomuna vai hoitoja? Se on nyt meille suurin kysymys. Molemmissa on puolensa. Jotenkin ei ole rohkeutta hypätä luomuiluun, onhan siinä enemmän sattuman varaa.

Mutta eivätpä ole aivan putkeen menneet meidän hoidotkaan. Meillä kävi toisessa ICSI:ssä samanlailla: rakkulat olivat jo puhjenneet punktiopäivään mennessä. Harmitti vietävästi, kalliiksi tuli tuo moka. Ja ensimmäisessä ICSI:ssä ainokainen munasoluni oli punktioidessa epäkypsä. Oli kuitenkin niin sitekä, että kypsyi pian maljalla ja siitä saatiin ykkösluokan alkio.

Onko teillä pitkän kaavan mukaan? Paljon onnea tähän kiertoon!!

Tsemppiä piinaileville! Voimia viikkoon Seinäkukkanen ja muut, jotka mietitte, miten jatkaa tästä.

Ja tiestysti ihanaa syyspäivää plussanneille, Hysteria ja Wabisabi! Te taidatte yhä lukea tätäkin pinoa.

Viimeksi muokattu:
Sointu2010 meillä mennään pitkän kaavan mukaan,menopuri tulee mukaan 13pvä...mulla on tullut ihan hyvin munasoluja ,mutta ne eivät ole vain hedelmöittyneet kaikki...siksi nyt tulee icsi jos saatas paremmat siittiöt vain käyttöön...tammikuussa tehtiin yhden alkion siirto ja se ei tarrautunut kiinni...nyt jos onnistuu laitamme kaksi alkiota,väestöliitossa kerrottiin ettei mun ikäiset siellä ole saaneet kaksosia vaikka on siirretty kaksi....otappa niistä sitten selvää..Ihania syyspäiviä kaikille!!! Ja jäämme odottamaan...

Jaahas, jos taas yrittäis aktivoitua täällä.

Ensiksi vielä kiitos Iinekselle vinkistä Femar-ongelmani kanssa. Samalla lailla niitäkin sitten popsittiin kuin Clomeja ja Arimidexia. Sulle ja Hiiripöllölle iso hali ja jaksamista. :hug:

Fiialle tervetuloa joukkoon! Meitähän on jo hirmuinen määrä.

Marinattarelle ja Soulmamalle nopsasti liitäviä piinailupäiviä!

Kohta minäkin taas piinailussa mukana. Tänään kp 11 ultrassa kaksi follia, limakalvo parempi kuin edellisillä lääkityksillä. Just pistin Menopurin (auts, että se on inhaa puuhaa), huomenna Pregnyl ja sit torstaina toka inseminaatioyritys. Mies kiros, kun oli kaikista huonoin päivä koko viikolla sille, joutuu nyt ajelemaan pitkät matkat vain näytettä antamaan. Mä oon kiitollinen, että työpaikka on ihan lähellä klinikkaa, niin ei mee ihan mahdottomaksi työjuttujen järjestely, kun voi sillee "äkkiä piipahtaa lääkärissä" keskellä työpäivää. En oo pomolle kertonut näistä jutuista kertonu, eikä ihan heti huvittaiskaan.. Yks työkaveri tietää, sen kanssa sit järjestellään mun aikatauluja puolisalaa...;)

Oli taas uus lääkäri, näköjään julkisella vaihtuu koko ajan. Ihan mukavia kaikki on kyllä ollu. Kyseli siinä, että oonko halukas vielä yhteen inseminaatioon, jos ei nyt tärppää. No oon, kun ne rankemmat hoidot kuulostaa niin rankoilta... Se sano, että inseminaatiossa 10-15 % mahkut, "koeputkissa" noin 30%. Onko teille annettu samanlaisia lukemia?

Näistä lugeista mun piti vielä kysymäni. Eikös niitä oo ollu käytössä monilla inseminaationkin jälkeen? Mulle ei oo moisista mitään puhuttu, milläköhän perusteella niitä määrätään?? Eivät kuulosta kovin hauskoilta, mutta jos niistä olis apua kuitenkin...

Frangipani, miten menee? Onko kaikki hyvin?

Fiia, lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani! Toivottavasti pääsette siirtoon viikolla 43.

Armi, minä olen kuullut ihan samat luvut inseminaatio- ja IVF-mahdollisuuksista kuin sinäkin, paitsi IVF:ssä luvut voivat nousta vähän korkeammiksi sen mukaan miten hoito on sujunut. Olen kuullut jopa 50% mahdollisuuksista hoitokertaa kohti (tuoresiirto+PASit), jos saadaan hyviä munasoluja pakkaseenkin. Tervetuloa piinailemaan!

Täällä pp10 meneillään. Minulla alkaa toiveet olla nyt tässä vaiheessa vähissä onnistumisen suhteen. Kaikki tuntemukset ovat hävinneet: rinnat eivät ole arat ja kaikki viiltely vatsan alueella on loppunut. Taisi mennä negaksi tälläkin kertaa. Luulisi, että jotain tuntisi, jos raskaana olisi. Virallinen testipäivä on vasta maanantaina, mutta tekee mieli pian testata nega pois. Ehkä koitan jaksaa odottaa perjantaille. Onneksi on vähän soluja pakkasessa, jottei tarvitse taas 3 kuukautta odottaa. Mikähän meissä on vikana, kun kaikki solut, joita yritetään hedelmöittää hedelmöittyvät, kaikki jakautuvat optimaalisesti ja ovat aina ykkösluokkaa, kohtu on lääkärin mukaan optimaalinen, mutta mitään tulosta ei synny!?! Täytyy yrittää siirtää katse kohti seuraavia hoitoja.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Fiia! Ja Armille onnea hoitoon!

Mietin myös Frangipanin vointia ja kuulumisia. Toivottavasti olet kunnossa!

Minä menen Hoppiksen kanssa samassa vaunussa. PP9 kai menossa, kun blastot (5pv vanhat) siirrettiin perjantaina. Ei mitään kummempaa oiretta. Menkkakipuja on ollut, ne tulee ja menee. Samaa rataa kuin edellisilläkin kerroilla.

Me saatiin tällä kertaa parhaimmat alkiot ikinä. Toisena viljelypäivänä siellä olis ollut 6 hedelmöittynyttä, joista 5 oli hyvälaatuisia. Pitkän vilejelyn aikana näistä sitten jalostui kaksi hyvälaatuista blastoa. Kohdun limakalvokin oli tässä siirrossa paksumpi kuin koskaan. Jos tämä nyt menee kiville, niin on jotenkin vaikea keksiä mitä enää voisi enempää tehdä. En aio testata etukäteen. Menkat ovat edellisillä kerroilla alkaneet siinä pp12 tienoilla. Jos ne ei nyt ala, niin ehkä siinä tapauksessa sunnuntaina voin testata - jos muistan ostaa testin ennen sitä. En uskaltanut tänään ostaa, jotta en vaan mene testaamaan ennen aikojani. Jos se näyttää negaa, niin sitten sitä masentuu ja miettii asiaa entistä enemmän kunnes maanantaina on mentävä veritestiin joka tapauksessa. Jos menkat alkaa, niin sitten se on siinä ja testauksen voi hoitaa maanantaina pelkkänä muodollisuutena.

En ole mitenkään optimistinen, sillä olo on aivan samanlainen kuin kolmella edelliselläkin kerralla. Yritän olla ajattelematta asiaa mutta siellähän se koko ajan on, takaraivossa.

Marinatar, kiva, kun vastasit. Nämä alkavat olla niitä vaikeimpia päiviä. . Kaipasinkin vähän juttuseuraa asiasta. Pidän niin kovasti peukkuja pystyssä sinulle ja toivon että onnistutte tällä kertaa! Niin kai se on, ettei se aikaisin testaaminen mitään ratkaise, kun täytyy testata testipäivänä joka tapauksessa. Tulee vaan monta pettymystä. Mutta itse haluaisin testata viikonloppua vasten, muuten ei keskittymisestä tule mitään töissä. Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinulle!!!! Samassa tahdissa mennään! :heart:

Viimeksi muokattu:
Samoin Hoppis, peukutan täällä myös sulle! Mulla ei ole kerta kaikkisen mitään oiretta. Mikään paikka ei ole arka eikä ole tullut kiinnittymisvuotoa tai yhtään mitään muutakaan. Progesteronia saan niin valtavan määrän (1200mg) päivässä, että se pitänee ehkä ne menkat poissa.. Kyllä mäkin testaan, viimeistään sunnuntaina, ennen sitä virallista veritestiä. Mukavampi tietää etukäteen, ettei sitten töissä maanantaina tarvii saada kohtausta.

Olen jotenkin vaan varma, ettei tästä taaskaan mitään tule. Nyt olen tosin päättänyt, että en aio masentua ja hukkua johonkin syvyyksiin, kuten viime kerralla. Toivottavasti pystyn siihen myös. Tai no, toivottavasti ei tarvitse edes yrittää :)

Marinatar, mulla on myös Progesteron ja täsmälleen samat määrät kun sulla! =) En myöskään usko, että niiden läpi menkat pääsee alkamaan.

Toivoisi, että jotain tuntuisi, jottei olisi ihan tavallinen, ei-raskaana olo... pp11 ja monta päivää vielä jäljellä.

Hei kaikki urheat naiset!
Olen jo pidempään lueskellut kuulumisianne ja peukuttanut kovasti kaikille piinailijoille. Onneksi niitä plussiakin on tullut, vaikka myös karvaita pettymyksiä. : / Enää pidempään en malttanut pysyä taustalla, joten tuppaan joukkoon, vaikka olenkin vielä vasta-alkaja näissä asioissa.

Tässä tilanne: Ikää mulla 38v, lasta yritetty reilu vuosi. Lapsettomuuden syynä on ainakin ovuloimattomuus. Kevät mentiin clomeilla laihoin tuloksin (yhdessä kierros haamuplussa ennen menkkoja). Kesällä tutkittiin syitä ja nyt sitten vähitellen tositoimiin hoidoissa. Tässä kierrossa käytössä oli Femar, mutta sillä ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta. Seuraavaan kiertoon otetaan pistokset ja ehkä inssikin. Asia selviää parin viikon päästä.

Yhtään ei malttaisi odottaa hoitojen positiivista lopputulosta! Ja toisaalta järki sanoo, että paras on varautua yhä uusiin pettymyksiin. Kärvistellessä on lohdullista lukea teidän kohtalotovereiden mietteitä. Toivotankin kaikille jaksamista ja aurinkoisia syyspäiviä!

Salina :heart:

Tervetuloa Salina!

Hoppis, mikä fiilis? Mun mies tuli eilen työmatkalta kotiin. Makasin sohvalla ja totesin, että on ihan sellainen olo, että kyllä ne menkat sieltä taas alkaa. Sillä oli niiiiin pettynyt ilme, että hyvä etten vetänyt sanojani takaisin. Kun en ollut viestitellyt mitään fiiliksistäni, niin se oli peruspositiivisesti tanskalaisittain ajatellut, että no nyt se on varmaan sitten vihdoin onnistunut. Minkäänlaista oireen hiventä ei ole. Eilen oli orastavaa pääkipua kuten aina ennen menkkoja. Kyllä nää viimeiset piinapäivät on rasittavia! Tosin mä olen niin varma epäonnistumisesta, että en kauheasti hötkyile. Toivon toki, että olisin väärässä.

Tervetuloa Salinalle munkin puolesta!

Frangipania oon kans kaivannut...

Mulla oli tänään se toinen inssi. Oli oikein kaksi lääkäriä, toinen vissiin vähän niinkuin harjoitteli -- mutta hyvin meni, oikeastaan paremmin kuin viimeksi, kun ei "roikuttu" kohdunkaulassa, se oli viimeksi aika inhottavaa. Siittiömäärää ihastelivat molemmat kilpaa, taas saa mies röyhistää rintaansa. ;) Kaikki näytti (taas) oikein lupaavalta kuulemma. Silti 10-15 % tuntuu NIIN pieneltä... Jos ei tästä tärppää, Femarilla jatketaan, kun sillä mun limakalvo ilmeisesti kasvaa parhaiten. Ovis on tullu yhtä hyvin kaikilla.
Kysyin lääkäriltä niistä Lugeista, ja se sanoi, että jos ei oo mitään tiputtelua tms. ollut, ei ole hänen mielestään tarpeellista. Jos olisin halunnut, olisi voitu laittaa, mutta ei siis pitänyt tarpeellisena. Miten teillä muilla??
Eikun piinapenkkiin istumaan..

Hei Salina ja tervetuloa! Omalta osaltani voin sanoa, että ainakin pieni kärsivällisyys olisi hyve näissä jutuissa =)

Marinatar, toivon sydämestäni, että olet väärässä! Mitähän näistä omista fiiliksistä nyt voisi sanoa. Ainakin sen, että on se kumma, miten se positiivisuus alkaa aina hävitä tuossa pp9 tai pp10 paikkeilla :ashamed:. Mulla ei myöskään minkäänlaisia tuntemuksia, ei ensimmäistäkään. Mutta ilmeisesti menkat alkavat pikkuhiljaa puskea läpi sillä edellisiltana ja eilenillalla ihan aavistuksen verran ruskeaa tuhrua pikkuhousunsuojassa. Ei se siitä mihinkään ole yltynyt, eikä näin tule varmaan käymäänkään ennenkuin kaikki Progesteronit on käytetty. Mulla ne aiheuttaa hirvittävää yöhikoilua (on aiheuttanut jo ihan ekoista päivistä alkaen, joten ei lasketa mahdolliseksi raskausoireeksi). Ai niin, ostin raskaustestin, ajattelin testata lauantaiaamuna (pp14), jos uskallan. On niin kurjaa testata se nega, kun sitten on taas vähäksi aikaa kaikki toivo mennyt. Mulla ei suuria odotuksia tästä(kään) kerrasta. Kylläpä olenkin taas positiivinen! :whistle:

Kuinkahan moni oikeastaan tuntee jotain raskauden parilla ekalla viikolla.

Armi, tervetuloa piinapenkkiin!

Soulmama, miten siellä menee?

Viimeksi muokattu:
"Ei raskaana". Siinä se taas seisoo.

Tällä kertaa mulla oli niin menkkaoireita sunnuntaina, etten viittinyt edes testata varsinaisena päivänä. Viimeksikin täti tuli ajallaan. Mutta eipä sitten kuulunutkaan...Kärvistelin toivon ja epätoivon rajamailla ja ajattelin, etten testaa ennenkuin on maksimikierto koossa. Säästyypähän sitten sikakallis digitestikin. Normaalisti siis kiertoni on jämpti 28 päivää, vaikka Puregoneilla ja Lugeilla (I still hate) sitä on nyt pari viime kiertoa sotkettukin. Joskus harvoin menee päiviin 31 tai 32. Odotin siis testin kanssa tähän iltaan (kp 32). Eilisestä alkaen ihme tiputtelua ja pientä pinkkiä aavistusta vuodossa. Mun normaalikiertoihin siis outoa, koska yleensä täti tulee todellisen putouksen kanssa, eikä mitään vihjaillen. Eli ei vuotoa vielä, menkkakipuilua kyllä. Ja kirkas nega.

Hyvää tässä on se, että mulla on hyvää punkkua odottamassa, huomenna on perjantai ja ens tiistaina ivf-suunnitteluaika. Hirvittää jo ennakkoon taas ne lukuisat piikit, tod näk suuremmat hormonimäärät ja ennen kaikkea punktio uutena toimenpiteenä. Huoh.

Tsemppiä piinistelijöille ja tervetuloa uusille! Hypätkääpä plussajunaan seuraavalla asemalla, mulla oli vissiin taas kello väärässä ajassa tai jotain.:headwall:

Voi Frangipani, olen tosi pahoillani. :'(. Voi kun olisi käynyt toisin! Koita katsoa sitä IVF-prosessin alkamista positiivisin mielin. Minulle ainakin IVF:ien alkaminen oli tosi positiivinen ja toiveikas juttu ja on yhä edelleen. Ja samalla oppii ehkä vähän enemmän omasta lapsettomuudestaan. Hormonit vaikuttavat tietysti kaikkiin eri tavalla, mutta esim. minulle ei tule niistä minkäänlaisia fyysisiä tai psyykkisiä oireita. Raskainta on ehkä se, että on piinailua vähän joka käänteessä: punktio, hedelmöitys, jakautuminen ja sitten vielä nämä ratkiriemukkaat viimeiset piinapäivät, mutta ne nyt on insseissäkin samalla tavalla käytävä läpi. Ja punktiosta: minä en ole koskaan tuntenut minkäänlaista kipua punktioon liittyen ja näin se kai on useimmassa tapauksessa...? Ihanaa, että teillä on suunnitteluaika niin pian!

Toivottavasti pääset nopeasti taas jaloillesi, vaikka sen negan testaaminen niin raskasta joka kerta onkin. Jaksamisia toivottelen!:hug:

Iltaa!

Kömmin kolostani hetkeksi esiin kurkistaan teidän kuulumisia. Halaukset neganneille. Peukutukset kaikille piinailijoille. Hoppis & marinatar teille pitelen erityisesti peukkuja täällä taustalla.

Tervehdys myös uusille :wave:

o.n: Itketty on vuolaan kosken verran. Mä seison edelleen siinä polkujen risteyksessä miettimässä, mihin suuntaan olis lähdettävä. Kai se jossain vaiheessa selviää. Kömmin takaisin kolooni.

Ihanaa Iines että jaksoit käydä kurkistamassa sieltä kolostasi.. Toivotaan, että joku päivä se aurinko paistaa sinne koloosi.

Frangille iso :hug: . Nauti punaviinistä.

Mietin sitä kirjaa Ihmeet tapahtuu muille, että se on just niin niinkuin se kirjoittaja ymmärtääkseni sanoo, että itsellä on tunne että on jäänyt junasta.. Kaikki muut kaverit raskautuu ja menee ns. elämässä eteenpäin ja jäät yksin autiolle asemalle seisomaan..

Iines, kovasti haleja sulle! :hug:Olet ollut kovasti mielessä, en vain minäkään jaksa nykyään kirjoitella. En kuitenkaan ole lopullisesti jättänyt palstaa. Toivon, että te päätätte jatkaa hoitoja kuitenkin. Mikä on kanta ollut asiaan Taysin lääkäreillä?

Halauksia myös muille neganneille! :hug:

Ja Hoppis, Marinatar sekä Armi, napatkaa nyt te ne plussat, jooko?

Meidän hoitoihin tuli yllättävä käänne. Olin maanantaina lääkärissä ja mulla epäillään nyt adenomyoosia. Hoitona Procren depot. Tai itse asiassa adenomyoosia ei voi hoitaa, sikäli pirullisempi kuin endo. Mutta nyt sitten yritetään. Tauti vaikuttaa alkion kiinnittymiseen ja yksi sen pahentajista tai aiheuttajista voi olla keskenmeno ja kaavinta. Voin sanoa suoraan, että vittumainen lääke, olen ollut todella kipeänä taas vaihteeksi! Koska tämä kärsimys lakkaa...

Frangipani pahoittelut negasta :hug: Tosiaan hyvä, että pääset ivf-suunnitteluun niin pian, siitä saat varmaan uskoa ja toivoa tulevaan!

Iines voimia sinnekin. Ei mitään kiirettä, mieti vaan rauhassa, niin ratkaisu tuntuu sitten oikealta.

Hoppis ja marinatar supertsempit ja peukutukset onnistumiselle b:heart:d

Chloe luin vielä viestisi. :hug: Tuo lienee vee..mäisintä, että tautia ei voi hoitaa. Voimia sinulle!

Sharlin, toi on tuttu tunne, että on jäänyt junasta. Pitäiskö siksi epäonnistuneillekin olla oma juna (kun meitäkin kuitenkin on kohta vaunullinen) ja kyyti vaikka johonkin Hopelessiin?

ON täällä kroppa tuntuu olevan vielä romuna. Selkäkipu vaivaa edelleen, lisäksi toinen munasarja on oireillut ja epäilen mielessäni kystaa, täytynee varata aika tavalliselle gynelle. En ole mielestäni pas kunnossa. Toisaalta haluaisin jo kohta kokeilla sen pois, ei sieltä ehkä mikään alkio edes selviä, mutta mieltäni ne vaivaa siellä pakkasessa ja sitten voisin keskittyä vähäksi aikaa muihin asioihin, ennen seuraavaa askelta. Pläääh!

Viimeksi muokattu:
Frangipani, olen pahoillani!! Ivf on yksi pitkä polku välipysäkkeineen - hormonit, skannaukset, punktio, hedelmöitys, jakautuminen - ja joka pysäkillä sitä pelkää, ettei matka jatkukaan. Toisaalta, matka on vaivan arvoinen ja moni pääsee myös perille. Onnea jatkoon!

Chloe, miten sulla diagnosoitiin tuo adenomyoosi? Mitkä oireet, miten tutkittiin jne?

Iines, kiva kun kävit moikkaamassa!!

Solakalle pikaista paranemista!

Mulle ei kuulu mitään. Rikoin taulun kehyksen keittiöön joka meni tuhansiksi sirpaleiksi lattialle. Siinä meni hetki keräillessä. Yritin hillitä kirosanaryöppyjä miettimällä, että sirpaleethan tuovat onnea.. No, menkkaoireet ovat todella selvät ja vahvat. Odottelen sitä ensimmäistä värihavaintoa, joka ilmoittaa tädin olevan jo nurkan takana.

Yhteistyössä