35+ Lapsettomat

Ai niin, unohdin kertoa.... Sain eilen tietää, että vielä yksi tuttumme oli saanut vauvansa IVF-hoitojen seurauksena. Heillä nyt 10kk vanha ihana pieni poika. He olivat onnistuneet 8. siirron jälkeen (mukana tuoresiirtoja ja PAS:eja). Eli minun 3 tuttuani, jotka ovat ainoat, jotka tunnen jotka ovat käyneet läpi lapsettomuushoidot ovat onnistuneet 4., 6. ja 8. siirtokerralla. Eli eipähän naiset luovuteta!!! Tsemppiä kaikille! :wave:

marinatar kiva kuulla että toimenpide meni kivuttomasti. Onnittelut hyvästä saaliista! Toivottavasti moni tosiaan sinnittelee sinne blastoksi asti.

Seinäkukkanen kiitosta vaan kysymästä. Siinähän se menee, mieliala vaihtelee pienen pienestä toiveikkuudesta suureen epätoivoon.

Tänään on enemmän sitä epätoivoa. Päätä on alkanut särkeä, niinkun aina ennen menkkoja. Muutenkin olo on huonohko, sellasta huimauksen tapasta. Vähän kun olis pikku pöhnässä. Mietin et tekeekö mun verenpaineet jotain temppuja taas. Toki sen voi tehdä myös noi valkoiset pirulliset pallerotkin. Lähdin kuitenkin ulos puuhasteleen, ja hetken siellä touhuttua tuli ihan totaali väsy. Oli tultava sisälle, ei vaan jaksa touhuta. Harmi, olis ollut mukava ilma olla ulkona.

Kiitos ihanaiset naiset :heart:!

Marinatar Voi kun ihanaa: seittemän solukasta solua :heart:. Joku niistä on sulla sylissä 9kk päästä! Ai sä sait ihan morfiinia, hyvä juttu, mitä sitä turhaan kivuissa kärvistellä jos sen vain voi välttää. Musta se ”Käsrsi kärsi niin kirkkaimman kruunun saat”-sanonta on ihan älytön! Akupunktio kuulostaa hyvältä. KAIKKI keinot on käyttöön vaan!

Sharlin, Solakka Silakka, Iines-74, Hoppis ja kaikki muutkin: Tuutte sitte kans! Hetimiten mahdollisimman pian, tavalla tai toisella ja vahvasti perässä! Hoppis73:n kuulemma uutinen oli hyvä :), niin että periksi ei prkle anneta!!!! Lähetän plussasäteitä kaikille +++

Hoppis73 Otan osaa sairaustapauksen vuoksi. Toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi :heart:.

Iines-74 Voi kurjuus jos sulla kurja olo. Älä nyt kumminkaan heitä kirvestä kaivoon ja vaivu epätoivoon. Mene hyvällä omallatunnolla lepäämään, ei ne kauniit ilmat tähän lopu. Mul on varpaatkin pystyssä sun puolestasi :heart:

Onpa taas molemmanlaisia uutisia täällä... iloisia ja surullisia.

Seinäkukkaselle voimia suuren päätökseen. Vetää sanattomaksi, mitä voi ihmiselle tulla elämässä eteen.

Hysteria Onnea :)

Plussia on nyt tullut kuitenkin aika paljon... vaikka ei tarpeeksi tietenkään. Toivottavasti seuraava lippu plussajunaan menee pitkänmatkalaiselle. Vaikka toki tärkeintä on, että joku sen saa ja plussia tulee lisää. Toi Iineksen huimaus ja väsy ja epämääräinen paha olo kuulostaa mun korviin ihan siltä itseltään :)

Itse oon potenut nuhaa tän viikonlopun. Tylsää, mutta onneks ei oo noussut kuumetta ja muutenkin tuntuu jo paremmalta. Jännitys tiivistyy rakenneultran lähestyessä... reilu viikko vielä.

Hysteria noudatin ohjettasi, lepäilin siis, tuli vähän parempi olo. Tosin en hyvällä omallatunnolla. Ärsyttää sekin, kun olis ollut niin paljon kaikenlaista hommaa ja puuhaa. Mä en kertakaikkiaan osaa olla vaan, hyvällä omallatunnolla.

Liisa voishan se muuten kuulostaa, mut mä en kertakaikkiaan usko et vois olla tommoset oireet jo pp9. Liian aikaista, ehkä joskus myöhemmin. Eli saattaa olla ne pirun valkoiset pallerot.

Olo on siis vähän parempi. Jos aamupäivällä oli pöhnäinen olo, nyt se on sellainen kun olis krapula. Mietin jo testaustakin, et koska testais jos testais aiemmin. Toisaalta haluais jo alkuviikosta testata, päättyis tää piina. Mut toisaalta ei millään haluaisi tuijottaa sitä tyhjää ruutua, eli haluais pitää sen pienen toivonkipinän loppuun saakka.

Iines, noi on just ne pahimmat päivät, viimeiset piinikset. Mulla menee aika aina pp10-12 kuin pahimmassa horror-leffassa, etenkin vessareissuilla. Sitä kauhulla odottaa, koska se paperi onkin punainen. Ekalla hoitokerralla testasin jo pp8 alkaen ja jokaisen negan jälkeen oli olo kuin seinää päin juosseella. Sen jälkeen hoitokerroilla 2 ja 3 (plus yks PAS) jätin testailun väliin. Kun menkat alkoivat, selvisin ikään kuin yhdellä pettymyksellä enkä joutunut tuijottamaan sitä negaa montaa kertaa.

Kukin tietysti omien fiilisten mukaan! Sulle edelleen kovasti täällä sitä plussaa yritän tsemppailla :)

marinatar toi on niin totta!!! Nyt alkaa tosissaan ne ihan pahimmat päivät, oli sitten oireita tai ei.
Ihan mainio vertauskuva toi seinää päin juossut olo sen negan testauksen jälkeen! Alko tuntuun siltä, et testaan vasta virallisena testipäivänä, muuten vois olla naama aika mustana ja turvoksissa, jos jo ennen sitä kovin paljon testailee :LOL: Juoksee sit kerralla kunnon vauhdilla siihen seinään :headwall:

Siihen asti siis jatketaan tällä horror-teemalla :vampire:

Seinäkukkaselle täältä kans jaksuja ja halaus :hug:

Marinatar toi eggman oli tod. hauska, sai hymyn naamalle. Sähän sait hienon saaliin ja vielä pakkaseenkin. Tästä on hyvä jatkaa!

Hysterialle mega-onnittelut! Onneksi sinnikkäästi peukutin. ;)

Iinekselle ja muille piinaajille plussa-tuulia, yrittäkää päästä Hysterian plussajunaan mukaan!

Mä tein viikonloppuna 24 tunnin työrupeaman ja olin eilen puolen yön jälkeen kotona. Polla on ihan sekaisin... =) Piikitykset lähti hyvin käyntiin, eilen piikitin Tapiolan ABC:llä ennen kuin lähdin ajamaan kotiin. =) Huomenna eka ultra. Katsotaan mitä siellä on alkanut tapahtumaan.

Hei pitkästä aikaa, taas vaan piipahdan. Nopsaa bongasin sekä hyviä että huonoja uutisia.

Seinäkukkanen, voi, olen todella, todella pahoillani. Niin kovasti toivoin sinulle plussaa. Olet todella sankarini, kun jaksat tätä prosessia "yksin". Voimia ja lämmin halaus sinulle! Sinulla kuitenkin tulee munasoluja ja siirtokelpoisia alkioita... onko muumimuki-menetelmä jonkun tutun mukavan isäkandidaatin kanssa ihan poissuljettu vaihtoehto? Tätä itse mietin, kun olin vauvakuumeinen sinkku.

Hysteria, paljon onnea, toivottavasti pieni nappaa kovasti kiinni! Millainen lääkitys sinulla oli tässä hoidossa? Jos me jatkamme, niin lääkäri on sitä mieltä, että Clomeilla mentäis edelleen. Mä en halua niitä, enkä jaksa niitä, huoh.

Ketkäs täällä piinailee, Iines, Marinatar ja Hoppis ainakin - onnea teille ja kaikille piinailijoille.

Hysteria, aivoinfarkti perhepiirissä tuli nyt tähän päälle, mutta taidettiin aika vähällä päästä. Nyt näyttää jo vähän paremmalta. Toivottavasti tilanne kehittyy oikeaan suuntaan.

Sointu, kiitos onnentoivotuksista! Me otetaan tästä piinailusta kaikki ilo irti, eikö vaan Iines ja Marinatar :LOL:

Iines, iso halaus!

Biologi soitti juuri. Seitsemästä kääpiöstä kuusi oli jakautunut ja niistä viisi näytti erittäin hyviltä. En kysellyt enempää, olen osaani tyytyväinen. Lupasivat soittaa huomenna taas uudelleen ja päivittää tilanteen. Tää on jännää.

Iines suuret pahoittelut negatuntemuksista :hug:

ON Täällä on kierto alkamaisillaan aikataulun mukaan (varmaan huomenna kp1) ja pääsisin yrittämään sitä pas:sia, mutta mulle voi vaihtaa pas-ajankohdan marraskuulle. Viikko sitten alkoi julmetun kovat alaselkäkivut. Pystyn juuri ja juuri kävelemään. Nyt tutkitaan mistä johtuu ja edessä on röntgen ja 2 viikon tulehduskipulääkekuuri. Haluan olla priimakunnossa kun/jos tulee siirto. Noiden lääkkeiden takia varmistin tänään etten oo luomu-ihme-raskaana, ja blanco ruutu pamahti, niin tuttu juttu.

Tsemppiä kaikille ja onnenkantamoisia vaiheisiinne :heart:

Voi Iines, pahoittelut kivuista. Olisin NIIN suonut sinulle nyt sen plussan... :'(

Marinatar
, sulla on aika hyvä tilanne, nyt vaan toivotaan että kääpiöt alkaisi sitten kasvamaankin.

o.n Mä kävin tänään ultrassa. Yksi 19 mm folli pötkötti ja inssi ois sitten perjantaina. Toivotaan, että ajoitus menee kohdilleen. Limis oli vähän ohuenlainen, mutta lekuri sanoi ettei kuitenkaan hälyyttävä. Ensin meinas et inssi tehdään torstaina, mut käski sit testata ovistestin ja koska se näytti vielä negaa, tehdään inssi sit perjantaina. Ehtii vielä limiskin kasvamaan.

Liisa34 Kiittis :). Koita sinä häätää nuha huutin tuuttiin ja malttaa vielä se viikko :flower:.

Soulmama Kiitos sinulle sinnikkäästä peukutuksestasi :heart:. ABC on oiva paikka piikittää, hehe:LOL:. Mitähän rekkakuskit olis ajatellu jos olis nähny (siis jos autossa pistit) :D. Perjantaihin mennessä sun limis on kasvanut oikein hyväksi ja uskon että ajoitus menee nappiin! Onnenkantamoisia :heart:

Kiitis kiittis Sointu2010 :). Tässä ICSIssä oli läkityksenä:
Kp 2-6 Puregon-piikki 200ml
Kp 6-9 Ograultran (jarrupiikki)
Kp 9 Pregnyl-irrotuspiikki
Kp 11 Punktio
Kp 14 Siirto
Kp 14-28 Lugesterone 3tabl aamuin illoin emättimeen
Mä en tiedä noista Clomeista yhtään mitään. Mulla kokemusta vaan tästä. Oisko niiden Clomien tilalle jotain toisen merkkistä vastaavaa, jos se sopis sulle paremmin? Kysy siltä lääkäriltä vielä. Kukkia sinulle :flower:.

Hoppis73 Voi kamalata, aivoinfarkti on pelottava juttu, etenkin lähipiirissä sellainen koskettaa. Varmaan sekoitti muutenkin hankalaa tilannetta entisestään. Onneksi nyt näyttää paremmalta! Kovasti lähetän valovoimasäteitä sulle ja lähimmäisillesi :heart:.

Voi itku, Iines-74 :’(. :hug:! Ennen ku jos se täti oikeesti tulee, mä ootan sua tällä pysäkillä!!!

Marinatar Kuusi jakaantunutta kääpiöitä :). IHANAA. Onnea paaaaljon! Jännää on, hui! Koita kestää jännitys :).

Solakka Silakka Voi kurjuuden kurjuus :(. Mikä sun selkään on menny? Kamalaa! Toivottavasti vaiva selviää ja saadaan pian kuntoon! Hyvä odottaa että olet kunnossa kun siirto tehdään. Sitten se onnistuu ja plussa tulee, niin me kaikki toivomme ja uskomme lujasti :heart:!

Kiitos Hysteria kukista!

Mä oon kehitellyt täksi päiväksi megapäänsäryn, kun mietin, jatkaako hoitoja vai ei. Oltiin tehty jo päätös, että kokeillaan omilla vielä tämä vuosi loppuun ja katsotaan josko keväällä lahjasoluja. Omilla vielä siksi, kun kesäkuun hoidossa päästiin sillä ainokaisella solulla siirtoon asti - ja alkio oli ykkösluokkaa.

Mutta nyt mietityttää moni asia. Ensinnäkin en halua Clomeja, mutta lääkäri vaan jatkaisi niillä. Olo on kamala niiden kanssa. Limis on tainnut hieman ohentua niiden seurauksena. Eikä Clomeilla saada kuin yksi, korkeintaan kaksi rakkulaa.

Elokuussa ultrattiin luomukiertoa: loppukierrossa näkyi viisi rakkulaa (voihan olla jopa, että osa oli jo surkastunut pois siinä vaiheessa kiertoa). Eilen ultrattiin luomukiertoa (kp 7) ja siellä oli 4 rakkulaa, yksi mahdollinen johtofollikin.

Apua, mitä tehdä. Oltiin alkuun erittäin tyytyväisiä hoitoihin, nyt ei ihan tyytyväisiä enää. Pitäisikö meidän vaan kokeilla luomuilla? Lääkäri totesi tästä luomukierrosta, että koko ajan noilla ultranäkymillä raskaudutaan. Miksi hoidot tuottavat vain 1-2 rakkulaa ja nekin vielä kasvavat suhteellisen hitaasti.

Meillä on 15. yrityskierto meneillään (luomut + hoidot).

Toisaalta, jos vaan saataisiin kaksikin solua, niin ICSI olisi kyllä tehokkain tapa raskautua. Hirmu vaikeita asioita, huoh.

Viimeksi muokattu:
Kiitos teille ihanaiset halauksista :heart:

marinatar onnittelut

SS toivottavasti kipujen syy selviää ja selkä hoidetaan pikaisesti kuntoon

Hysteria ihanasti sanottu toi, et odotat mua pysäkillä. Kiitos.
Kyllähän siihen kyytiin sit perjantaina tulee Frangipani ja Hiiripöllö, vaikkei mulla sitä lippua olisikaan.

Mä en nyt jaksa kaikille kommentoida, sorry. On vähän paskat fiilikset. Vielä ei täti ole saapunut.

Iines, mulla edelleen peukut ja varpaat pystyssä sulle! Jos se ei nyt vielä kuitenkaan olisi ihan varmaa! :heart:. Ymmärrän kuitenkin hyvin pelon ja väsymyksen tähän. Toivottavasti tilanne kääntyy vielä hyväksi. Jaksamista!

Marinatar, tosi hienoja uutisia, onneksi olkoon :flower:. Olen ymmärtänyt, että jos alkiot jaksavat pitkän viljelyn loppuun asti, on raskautumismahdollisuudet n. 50% paremmat kuin lyhyessä. Olenkohan ymmärtänyt oikein? Toivottavasti jaksavat tsempata loppuun asti. Onnea matkaan!

Sointu, nuo on tosi vaikeita asioita, kun ei saa tietää lopputulosta etukäteen. Luuletko, että jaksaisitte vaan luomuilla? Onko lääkärillä vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen? Minä itse koen, että lääkärin mielipiteet ovat paras oljenkorsi. Voisitkohan kysyä mielipidettä joltain toiselta lääkäriltä myös? Minä en ole koskaan Clomeja käyttänyt eikä minulle tule mitään sivuvaikutuksia hormonista ja siten on vaikea kuvitella, millaista se on jos hoidoista vielä voi huonosti. Ihan kuin tässä ei muutenkin olisi riittävää taakkaa kannettavana.

Soulmama, toivottavsti saat parhaan synttärilahjan ikinä!! Ja solakka silakka, toivottavasti selkä tulee pian kuntoon. Voikohan nämä hoidot jotenkin olla syynä selkäkipuun? Toivottavasti ei!

Iines mä en usko ennen kun täti toisin todistaa.. toivon niin kovasti sulle sitä plussaa!

Sointu itse lahjasoluilla hoidossa olleena jos olisin te, yrittäisin kyllä omilla vielä, mutta jokainen on oman itsensä ja tilanteensa asiantuntija.. kysyisin kyllä toisen lääkärin mielipidettä, koska oon huomannut, että saattaa olla isojakin näkemyseroja.. tsemppiä päätösten tekoon.

Minkälaiset fiilikset muuten Frangilla ja Hiiripöllöllä on?

Hoppis kiitos :hug:

Kyllä niitä hanskoja tekis ihan tosissaan mieli alkaa jo sovitteleen naulaan, on niin menkkamaisia oloja. Alavatsaa repii, nilkkoja särkee jne. Mut ei auta kun odottaa ja katsoa, mitä tapahtuu ja koska. Hetken jo erehdyin miettiin, et jos testais sen negan pois, mut sit päätin, et hitto vie en testaa! Katotaan kuinka akan käy.
Mä siis jatkan sillä horror-teemalla, tuntuu et tää loppu on ihan kauhuleffaa :vampire:

Sointu mulla on kokemusta clomeista. Ei tosiaan sovi mullekaan, kiipeilin seinille niitten aikana. En tiedä missä olet hoidossa, mut olisko mahdollista kysyä toisen lääkärin mielipidettä?

muoks. Sharlin :heart:

Viimeksi muokattu:
Iines minäkin kyllä pidän peukkuja pystyssä vielä sinulle, kyllähän noita menkkakipuja voi hyvinkin olla. Eikös Hysteriallakin juuri niitä ollut ja vahva plussa tuli. Kyllä nuo loppupäivät on aika kauhua, vaikka minulla kyllä alkaa vuoto jo aina noihin aikoihin. Ja onneksi sitä ei sinulla kuitenkaan ole.

Sointu kiitos kauniista sanoistasi. En kyllä taida minkään sankari olla, enemmänkin vähän epätoivoinen. Olen kuitekin tyytyväinen, että olen rohjennut tavoitella haavettani, vaikkei se nyt välttämättä onnistukaan. Vaikea päätös teilläkin, ehkä tosiaan toisenkin lääkärin mielipide voisi auttaa päätöksen teossa, varsinkin jos on sellainen tunne ettei ihan varauksettoman tyytyväinen ole hoitoon.

Marinatar onpas jännät ajat, pidän peukkuja, että mahdollisimman moni alkio jatkaa jakautumistaan sinne blastovaiheeseen

Hoppikselle kärsivällisyyttä piinailuun.

Solakka Silakka toivottavasti selkäkivun syy selviää ja paraneminen alkaa.

Kiitos ihanaiset tsempeistä! Minäpä kirjoitin verkkolääkärille ja kysyin neuvoa, miten tässä tulisi menetellä. Pää räjähtää, kun näitä märehtii.

Seinäkukkanen, kyllä se minusta vaatii vahvaa luonnetta, jotta lähtee tähän rumbaan yksin. Minäkin sitä sinkkuna harkitsin. Kävin tästä juttelemassa lääkärin kanssa, ja ekat tutkimukset tehtiin, kun olin vielä sinkku. Ehdin klinikalla jutella lääkärin kanssa lahjasiittiöistä ja -alkioista. Sitten siinä samassa rytäkässä mun elämään tupsahti ihana mies.

Iines ja muut piinailijat, paljon onnenkantamoisia piinaan :heart:

Yhteistyössä