35+ Lapsettomat

Hysteria toivottavasti sun menkkaoireet on menneet pois.

Hoppis onnittelut hyvästä saaliista. Tsempit huomiseen! Kiitos tietoiskusta. Tosiaan kiva kuulla, et noinkin monen hoidon jälkeen on vielä mahdollisuuksia tärpätä.

Miisamari kiitos tsempeistä.

Seinäkukkanen voi ei! :hug: Mä pidän kanssa viimeiseen asti peukkuja, jospa siellä tosiaan silti vielä se toinen olisi.

o.n: Mulla tuli aamupäivällä töissä ihmeellinen kipukohtaus tonne alavatsalle ja alaselkään. Sitä kesti ehkä 5-10 min, sit helpotti. Nyt lopun päivän se kipu/viiltely on ollut enemmän tuolla ihan alhaalla, siis ihan nivusissa. Tosi outoa. Ei se ole mitään normi menkkakipua, vaan erilaista. Mut eihän ne menkatkaan hoidon jälkeen normaalit ole, ainakaan mulla. Et saas nähdä kauanko tätä piinailua vielä jatkuu, vai alkaako vuoto jo aiemmin.

Seinäkukkaselle tsemppiä kovasti, nyt meni jännäksi piinailu. Voimia!
Iines Tuohan on ihan selvä kiinnittymiskipu! Mutta sanoinhan että toinen meistä plussaa ja kun se en ollut minä..

Oon vähän laiskempi kommentoimaan.. mutta kaikille onnea piinailuun ja hoitovaiheisiin. Olen jo maksanut ekan maksun Viroon ja luovuttaja on valittu, mutta aikataulusta ei tietoa..

Hui, miten jännät paikat täällä! :O

Seinäkukkanen, hirmuisesti voimia sulle! Arvaan, että ahdistaa ihan kympillä. Mutta me muut uskotaan sunkin puolesta, että tilanne voi kääntyä vielä hyväksi!

Hoppis, mikä upea saalis! Paljon onnea siirtoon :heart:

Marinattarelle kanssa oikein extra- onnen toivotukset huomiselle! :)

Hysteria, älä anna vielä periksi! Nuo oireet voi johtua mistä vain...

Iines, innostuin hirmusti kun luin sun oireista! :D Toivotaan niin, että ne on sitä itseään. Mulla on ainakin kaikki tassut pystyssä täällä!!

Sharlin siis tarkoititko tota aamupäivän kohtausta? Mä en jaksa kyllä uskoa, kun nyt koiralenkin jälkeen on pientä jomotusta ihan kohdun ja munasarjojenkin paikkeilla, siis noitten nivuskipujen lisäks. Kai ne jotain menkkoja jo oireilee :(

Kiva kuulla että teillä on jo systeemit selvillä luovuttajaa myöten. Toivottavasti pääsette pian tositoimiin :)

Chloe onhan sulla jo parempi olo?

Hyvää viikonloppua naiset!

wabisabi olitkin samaan aikaan. Ei ei, ei innostuta turhaan. Mä olen edelleenkin niitten menkkakipujen kannalla. Mä lähinnä olisin innoissani, jos mitään kipuja ei olisi. Se tuntuu olevan monella oire, ettei ole mitään kipuja. Sullakin.

VOI EI Seinäkukkanen, EI. Voi itku sentään :'(. Lämmin halaus sulle, lohduksi ja voimaksi. Voi itku, oon surullinen sinun puolestas ja kanssasi :'(. Nyt halataan:hug: ja raivotaan:vampire: ja KOSTETAAN tädille :kieh:. Sitten taas voimia keräämän ja uusia tuulia kohti. :heart:

Hoppis73 Yheksästä viis hedelmöittynyt, jee :)! Kaikki menee hyvin kyllä ja saat varmana testat sen plussan 11.10.! Niin me toivotaan lujasti!

Toi prosentteihin perustuva laskentakaava kuulostaa loogiselta; mitä sinnikkäämmin jaksaa yrittää, niin yritys palkitaan viimein. Näin mä tahdon uskoa! Nostan hattua kaikille pitkänmatkalaisille, te ootte Sissejä isolla ässällä – ja toivon teille niitä plussia erityisen hirveen lujasti! Ja sprinttereille tityy kans, mut maratoonarit tarvii plussia ny. (Mä täällä huutelen niille perhanan tädeille, jotka kyläilee silloin jos ei oo voittoo tullu. Vois pysyy kotonaan, mokomatkin rumat akat :kieh:!)

Marinatar Luotetaan siihen 160 senttiä korkeaan mieheen, että laittaa plussat itämään, yks tai kaks :)!

Miisamari Oot oikeassa: tää palsta on ihan tosi tukeva :D! Kukkia siulleki :flower:!

Iines74 Hui, kuinka jännää! Noi viillot ja muut… Peukutan kaikki sormet ojossa ihan TÄYSII! d:heart:b

Sharlin Jos kerran luovuttajan valinta ja maksu on tehty, niin sehän on jo tavallaan käynnissä, hyvä hyvä :flower:! Aurinkoista mieltä ja rauhaa sieluun, pian oot jo piinapinossa :).

Wabisabi Kiitos tsempistä :hug: Sie se jaksat muita tsempata, vaik sul itelläs on mahassa pikkuinen juttu juttunen, joka varmana pitää ajatukset siellä omassa mahassa, niinku tietysti pitääkin :).

Totta, että menkkaoireet voi johtua vaikka mistä – mulla ne on aina kuitenkin johtunut menkoista :(. No, tänään on pp11 ja kp25/27, joten täti tuloopi huomenna tai viikonloppuna. Ei maha mitää!

Hei kaikille pitkästä aikaa! Täällä on tapahtunut niin paljon, etten oikein meinaa pysyä kärryillä! Onnitteluhalauksia ja lohdutushalauksia...

Mulla alkoi eilen kuukautiset ja soitin klinikalle, kun tässä kierrossa pitäisi tehdä toinen inseminaatio. Lääkäri päätti vaihtaa pillerit (aiemmin Clomifem ja Arimidex) Femariin. Menin hakemaan niitä apteekista, mutta ohjeessa luki vain "erillisen ohjeen mukaan". No, mullahan ei oo mitään erillistä ohjetta! Kuvittelisin, että niitä syödään saman kaavan mukaan kuin aiempiakin? Jos kellään on muuta tietoa, kertoisitteko? Nyt kun on viikonloppu, en saa tietenkään klinikalta ketään kiinni, ja huomenna pitäis ottaa eka pilleri, jos taas aloitetaan syöminen kp 3...

Sorry omanapaisuus, yritän taas päästä palstan tapahtumiin mukaan..

No, joka tapauksessa uskon Iines sun plussaavan.. Mun vaisto sanoo niin..

Hysterialle tsempit viime metreille piinistelyssä, hienosti olet jaksanut tähän asti! Kiitos myös, että olet aina tsempaamassa ja niin positiivinen!

Marinattarelle onne täältäkin huomiselle, eggman ei voi epäonnistua!

Armia valitettavasti en osaa auttaa, mulla ollut aina niin jytyt lääkkeet..

Luulen, että seuraava hoito on vasta marraskuussa, kun just alkoi menkat ja haluavat varmaan yhden välikierron edellisistä hoidoista..

Hysteria toivottavasti se sun täti ei nyt kuitenkaan kurvaa paikalle. Jatketaan piinailua testiin asti, tai kunnes täti kurvaa paikalle. Koitetaan nyt kuitenkin eksyttää se, ettei osaa kummankaan luo ;)

Armi toivottavasti lääkeasia selviää.

Sharlin tehdään sit niin, et sä uskot siihen mun puolesta, kun mä en usko tippaakaan. Kiitos kuitenkin.

muoks. laitoin Armille yv:tä

Viimeksi muokattu:
Tänään aamulla tehty testi negaa ja kuuukautiset ovatkin tosi kovat, kivuliaat ja vuotaa paljon. Lopetan tukilääkityksen tänään. Hirmuisasti kiitokset tseppaamisesta ja tukemisesta, enpä tiedä miten selviäisin näistä jännityksistä ilman tätä ketjua ja kaikkia teitä!

Toivon ihan hurjasti plussa onnea Iines ja muut piinailijat Fragipani ja Hiiripöllö. Hysteria saakin tulla itse kertomaan upeat uutisensa...vakoilin hiukan tuolta toisesta ketjusta. Mieli on kyllä tosi maassa.

Olin etukäteen miettinyt, että todennäköisesti tämä on viimeinen hoitoni. Vaikeata on kuitenkin luopua haaveesta. Toisaalta minulla on ikää niin paljon, että onnistumismahdollisuudet ovat niin pienet. Ja kun olen tässä projektissa yksin, niin vaihtoehdot ovat vähissä. Tehdä vielä kerran hoito tai ottaa selvää niistä Viron alkion adoptioista. Jos olisin edes pari vuotta nuorempi varmasti jatkaisin jollain tavalla, mutta nyt täytyy varmaan vaan hyväksyä se, ettei minusta koskaan tullut äitiä. Mietin, että kävisinkö kuitenkin juttelemassa lääkärin kanssa vielä vaikken hoitoon enää ryhtyisikään, mutta kuulisin hänen mielipiteensä.

Armi minulla oli kahdessa ekassa IVF:ssä Femarit. En tiedä miten niitä tuossa inseminaatiossa käytetään, mutta minulla oli kp2 alkaen aamuin illoin yksi tabletti.

Voi Seinäkukkanen, olen ihan hirveän pahoillani puolestasi :'( Tuntuu ihan typerältä tuokin, että joutuu negan päälle vielä kärvistelemään hurjissa menkkakivuissa... Menisin sinuna kyllä juttelemaan sen lääkärin kanssa, kun meillä on kerran niin asiantunteva, lämminhenkinen ja kokenut lääkäri. Minua kiinnostaisi, missä hänen mielestään mättää, kun folleja kuitenkin tulee, solut hedelmöittyvät, jne. Varmasti hän osaa neuvoa alkioadotionkin suhteen. Jos kohtu on ihan kunnossa, niin käsittääkseni iällä ei ole alkioadoption onnistumisen kannalta suurta merkitystä. Varmasi saat rehellisen ja perusteellisen mielipiteen, ja voit sitten päättää helpommin, mitä haluat tehdä. Oikein iso halaus sinulle, ja paljon voimia toipumiseen!!

Seinäkukkanen Halaan sua lohduksi vielä uudestaan täälläkin :hug:. En tunne sua enkä tarkemmin sun tilannetta, mutta vaikka nyt tuntuu tosi kolkolta, niin elämällä on silti tapana yllättää iloisesti jollain odottamattomalla tavalla. Ei ehkä just nyt, koska mieli maassa-oloisena niitä elämän yllätyksiä ei edes välttämättä huomaisi nyt. Mutta olen vakuuttunut siitä, että jonkun hyvän asian elämä sulle tuo ihan pian. Anna nyt itelles hetken aikaa olla mieli maassa ja kolkko-oloisena ja surumielellä. Sitten, sen jälkeen alkaa taas pikkuhiljaa nähdä asioita toisessa valossa, uusia mahdollisuuksia ja ideoita alkaa tulla. :heart:

Armi74 Uusien pillereiden myötä uuteen inssiin, hyvältä kuulostaa. Toivottavasti löysin ohjeet :)

Kiitos tsempistä ja kauniista sanoistasi Sharlin. Vaikka varmaan harmittaa, kun ei voi käyttää joka ikistä kuukautta hyväkseen, on silti hyvä juttu, että kroppasi saa levätä, niin on sitten entistä vahvempi marraskuussa :flower:.

Iines74 Mäkin haluan uskoa sun puolesta lujasti :heart:, jos ei ite uskalla.

on Mun ei pitäny pissiä mihinkään tikkuun ennen virallista testipäivää(ma), mutta jostain syystä niin kuitenkin tein ja plussa sieltä tuli. Tietty oon iloinen, mut toisaalta kyyninen; ei tää voi hyvin jatkua. Ja surettaa myös, että mä sain plussan ja moni muu ei :(

Hysteria, IHANAA - ihan hirmuisesti ONNEA!! :flower: :kiss: =) :heart: Todistit juuri, ettei menkkaoireet välttämättä enteile menkkoja! Kyynisyys voi tosiaan yrittää seurata kannoilla, mutta koeta ajaa se pois aina kun pystyt (helpommin sanottu kuin tehty!). Toivotaan kovasti, että raskaus jatkuu 9kk onnellisissa merkeissä!

Kiitos wabisabi :hug: :)! Sullahan ei ollu oireita ollenkaan ja mullakin vaan menkkajuilintaa. Niin se näköjään on, että mikä tahansa oire tai ei oireita voi tarkoittaa ihan mitä vaan. On tää kans yhen sortin henkimaailman hommaa, etten paremmin sanois!

Mä niin toivoisin teille kaikille muillekin niitä plussia, en osaa oikein ees iloita omastani ku ei kaikilla oo :(.

SEINÄKUKKANEN,olen tosi pahoillani :'(. Mutta haluan nähdä sinun onnistuvan ja voit onnistua tässä siinä missä me muutkin. Olen ymmärtänyt asian niin, että siinä vaiheessa kun munasoluja ei enää tule tai ne eivät hedelmöity, mahdollisuudet ovat vähäiset, mutta sinullahan ei asia ole niin. Olen samaa mieltä Wabisabin kanssa - juttele lääkärin kanssa. Toivottavasti hänkään ei anna sinun lopettaa! Sinullahan oli vasta 3 ICSI -kerta.

Hysteria, AIVAN LOISTAVAA!!:D. Tottakai nautit nyt omasta plussastasi. Me tulemme kyllä perässä vaikka toivottomalta tämä välillä tuntuukin. Eikö koko tämän yhteisön tarkoituksena ole jakaa ilot ja surut. Eihän meistä kukaan´jaksaisi tätä, jos vain olisi surullista kerrottavaa! Eikä yhden onnistuminen ole keneltäkään muulta pois, päinvastoin se antaa lisätoivoa meille kaikille!

Armi, minä en ole mitään hormoneja syönyt inssien aikaan, joten minusta ei ole apua. Pystytkö soittamaan jonnekin lääkäripäivystykseen ja kysymään, jos he tietäisivät määristä.

Iines, kuulostaa positiiviselta. Ajatuksissa mukana parasta toivoen ja siihen uskoen.

Meillä on nyt kyytiläinen. Kaikki meidän hedelmöittyneet 5 munasolua olivat jakautuneet 4-soluisiksi ja ymmärtääksemme kaikki ovat TOP-luokkaa. 9 kerätystä munarakkulasta 3 hajosi välittömästi ja 1 oli raaka, muut tsemppasivat hyvin. Nyt meillä on 4 pakkasessa ja yksi mukana. Toivotaan parasta!

Onnea Marinattarelle huomiseen!

Seinäkukkanen oon tosi pahoillani et se meni niin. Kyllä ehdottomasti kannattaa vielä mennä keskustelemaan lääkärin kanssa ja kuulla hänen mielipiteensä, vasta sen jälkeen tehdä lopullinen päätös. On kuitenkin niin isosta asiasta kyse. Halauksia :hug:, olet ajatuksissani.

Hysteria oho, sait sitten eksytettyä sen tätin kunnolla. Onnittelut! :flower: Tottakai nautit nyt siitä plussastasi. Ethän sä siihen voi vaikuttaa, miten meidän muiden käy. Toivottavasti nyt kuitenkin nykäisit sen plussajunan liikkeelle ja keräilet mahdollisimman monta siihen junaan mukaasi.

Hoppis onnittelut laadukkaasta saaliista ja onnittelut kyytiläisestä. Tsemiä piinailuun!

muoks. Marinatar tsemppiä huomiseen!

Viimeksi muokattu:
Hoppis73 ja Iines ja muutkin Kiitos ilosta mun puolesta :heart:. Joo, tiedän ettei mun plussa oo kenenkään muun plussasta pois, mutta silti, olis niiiiiiin paljon helpompi iloita jos vois iloita teidän muiden KANSSA :kiss::hug:! Mutta toi Iineksen ajatus plussajunasta on kiva :)

Seinäkukkanen, pahoittelut negasta. Kävisin juttelemassa lääkärille, ihan jo vaikka terapiamielessä, jos ei muuten. Päätös jatkosta/lopettamisesta syntyy varmasti ajan kanssa. Voimia siihen!

Hysteria, onnea ja ole toki iloinen plussasta! Hienoa!

Iines, toivottavasti seuraat plussajunassa Hysteriaaa!!

Hoppis, nyt alkaa piinikset, tsemppiä ja onnea hienosta hedelmöittymistuloksesta.

Mun punktio meni hyvin. Yksityisellä ei morfiinia säästelty ja toimenpide oli julkiseen verrattuna paljon kivuttomampi. Saaliiksi saatiin 7 solua, joissa kaikissa oli solu sisällä. Huomenna aloitan progesteronin (alakautta) ja hormonin nimeltä østradiol (tabletti). Molempia 3xpäivässä. Tiistaina kuulen tilanteen ja tehdään ratkaisu blastoviljelystä. Alustavasti on päätetty, että blastoon saakka mennään, jos tiistaina siltä näyttää.

Klinikka tekee myös akupunktiota. Se tehdään ennen ja jälkeen siirtoa. Kokeilen nyt sitten sitäkin, kuulemma on hyviä kokemuksia sen toimivuudesta.

Onnea Marinatar hyvästä saaliista! Akupunktio on varmaan ihan hyvä, saisivat täällä suomessakin tarjota sitä..

Hysteria Onnea onnea!!!:flower::flower::flower: Ihan kun melkein meinasit pimittää, ettei muille tule paha mieli, ihan hassua.. Perästä tullaan!

Kiitos kaikille lohdutuksesta ja kannustuksesta, se on tärkeätä!

Hoppis onnea kyytiläisestä! Ja tosi hienoa, että pakkasessakin on monta hyvää alkiota.

Marinatar onnea hyvästä saalista! Toivottavasti pitkä viljely onnistuu! Akupunktiokin kuullostaa hyvältä.

Mitenkäs Iineksen piinailu sujuu?

Seinäkukkaselle pahoittelut menkoista ja negasta. Se on surullista ja niin väärin :'( Voimia sinulle!

Hysteria paljon onnea plussasta :flower: Suotta kainostelet plussasi kanssa, eiköhän tuossa ole syytä iloita ja juhlia! Tiedän hyvin, että nyt se piina vasta alkaa, mutta olet päässyt siihen tärkeään pisteeseen, mihin me muutkin pyritään, vaan kaikki ei päästä, ei millään. Raskauden alkaminen on kuitenkin tässä hommassa se tärkein ensimmäinen saavutus. Kyllä me muut tullaan perästä, kunhan aikamme arvotaan millä pelillä. ;)

Marinatar, tosi hieno tulos! :flower: Olen valtavan iloinen puolestasi. Toivottavasti kaikki (tai melkein kaikki ainakin) jaksavat tsempata.Tule sitten heti kertomaan, miten menee. Minäkin olen tällä kertaa käynyt akupunktiossa, mutta valitettavasti torstain kerta (eli juuri punktion jälkeen) jäi välistä äkillisen perheen sairastapauksen vuoksi. Menen taas maanantaina. Olen käynyt akupunktiossa nyt melkein kuukauden.

Iines, täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä sinulle! Toivottavasti saat nyt plussan. Minäkin uskon niin! :heart: Samoin peukut pystyssä Hiiripöllölle ja Fragipanille!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä