35+ äidit

Kääkkänälle tsemppiä, hurjalta kuullostaa ja toivotaan tosissaan että olisi vain uudelleen alkanut jälkivuoto.

Niinpä meillä yleensä nukutaan pari tuntia ihan kiltisti ja sit alkaa öhkinä...Mietin mikä ihme saa sen köhkäämään aina parin tunnin unen jälkeen. Kähisee ja örisee siis aika tarkalleen aina parituntia nukahdettuaan? Ja on siis silmät kiinni. Samoin päivisin itkee unissaan, silmät siis kiinni ja hiljenee kun tutin laittaa?

Annoin ekaa kertaa korviketta eilen kun oltiin liikenteessä enkä päässyt rauhassa imettään ja jätkä vetäs kokonaisen desin! :eek: Ja sain itelleni hyvän mielen.Olen stressannut sitäkin asiaa että entäs jos joskus antaa korviketta..et lakkaako tissit toimimasta heti -minä ja mun miettieet tiedetään noloa :ashamed:mutta vaikka nyt annoin niin näytti sieltä tosissaan tulevan maitoa..vielä yölläkin tissejä kivisti ja jätkä vetikin ihan urakalla yöllä molemmista. Sillä seurauksella että aamulla vetäs ihan hirveet satsit kaaressa pihalle( oli siis aamulla syöny yhden satsin ruokaa) Koko jäppinen meni suihkuun ja vaatteet kanssa. Liekö sitten ylensyönyt? D-vitsku ja relatipatkin meni kaaressa mukana... Onhan jätkä pulautellut mutta nyt tuli oikein kaaressa paineella ja kunnolla. Aamupäiväsyötön aikaan pysyi hyvin ruoka sisällä mutta söi vaan toista tissiä. Mikä lie aiheuttanut moisen oksennuksen?
 
Mino: minä käytän korvikkeita ja rintamaitoa puolet ja puolet - määrä on pysynyt samana vaikka maidon tarve kasvaa jatkuvasti pojusen kasvun mukaisesti. Rintamaito ei siis ole ehtynyt missään vaiheessa, vaikka korviketta käytänkin. En usko että satunnainen käyttö siis vaikuttaa mitenkään ;)

Oksentelusta kannattaa varmaan soittaa omaan neuvolaan ja kysyä, mikä mahtaa olla syynä. Voi olla ihan normaaliakin. Eihän teillä muussa perheessä ole ollut kesäflunssaa? Sitä on meinaan liikenteessä - en usko et on sitä, mut voi ehkä olla yks vaihtoehto.
 
Eli miten sä suhteutat ton puolet ja puolet LK?
Mä annoin eilen illalla testimielessä(yöunen pituutta) korviketta sen desin, kaik män ja jätkä nukku 04 saakka ja sit vasta söi 21 asti heräten vaan siinä kahden pintaan känisemään mutta tutilla nukahti uudestaan. Todella huolestuttavaa oli ettei tissit edes olleet räjähdys pinkeenä tai kovin pinkeenä vaikka edellisen kerran olin kuuden pintaan imettänyt illalla... :/ Ja nää näyttää lähinnä kuihtuvilta rusinoilta. Olen niin kade kaikille "rintamaitoa tulee hienosti yli äyräiden" äideille..Ei mulla vaan suihkua eikä tule ylitarpeen...Tuntuu että hyvä jos riittää tällekään pienelle..MIksi mulla on näin paskat lärpäkkeet. :headwall: :/ :'( Pelottaa että raukka ei oo saanut tarpeeks maitoa etten oo älynny antaa lisää vaikka kuinka pissiä tulee vaippaan. Harmittaa että meidän oma neuvola on nyt kiinni. Menisin painokontrolliin. Ens viikolla on lääkärineuvola ja mun jälkitarkastus että siihen asti pitää odotella kun se on tossa toisessa neuvolassa.

Se oksennus jäi siihen kertaan. On vaan ihan normaalisti pulautellu. Sekin pistää miettimään että onko pienellä refluksia?

Jätkä panttas kakkaa kaks päivää ja yöllä oli mojovan hajuset ja kokoset satsit vaipassa. Vihdoin.Siitäkin sain jo päänsäryn ja kaikkihan liittyy tähän saako pieni riittävästi ruokaa.

En tiedä onko musta imettäjäksi-tää vaikuttaa liian rankalta mulle näiden huonojen maitobaarien kanssa... :'(
 
Tervetuloa uudet, tosi kurjaa etten nyt ehdi kommentoida tarkemmin mutta tuohon imetysasiaan omakohtainen kommentti:

esikoinen hylkäsi vasemman rintani 7kk iässä ja tämä kakkonen jo 4kk iässä. Sen jälkeen molemmilla ollut ainoassa syönnissä oikea rinta. Molempia täysimetin viikkoa vaille 6kk ikään ja osaimetystä jatkoin esikoisella 10kk ikäiseksi, kakkosella jatkuu vielä (nyt 9kk). Missään vaiheessa vasen rinta ei pingonnut, eli sitä ei tarvinnut tyhjennellä, eikä oikea rinta ole ollut sitä täydemmän oloinen. Niin vaan siitä on siltikin maitoa riittänyt.

Rinnathan mukautuvat maidon kysyntään, ja jos vauva sitä tilaa, rinta sitä tekee (ja jos ei, niin ei). Kun tarve on selvillä, ei ylituotantoa tarvitse tehdä, vaan rinta on koko ajan pehmeämmän oloinen eikä pingotu enää niinkuin alun totutteluvaiheessa. Näin siis yleensä, ja näin minulla.

Ja huonoa omaatuntoa ei lisämaidon antamisesta tietenkään pidä tuntea :hug: Tärkeintä on, että vauva saa ravintoa, ja näillä helteillä myös ihan nestettä. Viis siitä tuleeko se rinnasta vai purkista vai sekä että. Rintamaito voi olla paras vaihtoehto, muttei se tarkoita, että tutteli (tms) olisi huono vaihtoehto - ehkäpä se onkin toiseksi paras vaihtoehto?

Tsemppiä kaikille imetystaistelijoille,
esikoiseni söi tunnin kerrallaan tunnin välein puolivuotiaaksi saakka (paitsi öisin, jolloin nukkui 10h sikeästi) joten vähän voin tunnustaa tuntevani asiaa. Mutta ennenkaikkea superpaljon onnea jokaiselle uudesta ihanasta elämän ihmeestä, jonka olette perheisiinne saaneet!! :flower:

~ Tiila, tyty ja esikko, lomailemassa jossain päin Suomea.
 
...ja jatkoksi kakka-asiaa: meidän perheen lapset ovat olleet harvakakkaisia, eli ikäkuukaudet 2-6 kakkasivat kerran 10 päivässä. Molemmat. Kivutta, eikä mitenkään runsaasti. Äidinmaito vaan on niin hyvin sulavaa, että kuona-ainetta ei juuri jää.
 
Minotchkin: Oletkos kokeillut muuten eri korvikemerkkejä? Mä muistelen omista lapsista sen että sama korvike ei käynyt kummallekin vaan olkkis joi Tuttelia ja Arttu NAN:ia. En tiedä mikä noissa on lopultakin eroa mutta näin oli meidän muksuille paras. Voi siis olla että Pulla reagoi johonkin korvikkeen osaseen oksentamalla. :S

Meidän kuulumisista sen verran että olin viime viikolla lasten kanssa viisi päivää reissussa. Ajelin ensin Artun kanssa kahdestaan Kaustisen kautta Pohjois-Pohjanmaalle jossa oltiin neljä päivää. Sunnuntaina sitten pakkasin molemmat muksut (esikko oli jo edellisviikolla matkustanut mun vanhempien mukana pohjanmaalle) autoon ja ajeltiin sitten se reilu 600km takas kotiin. Olihan tuo aika rankka reissu kun noin pitkä matka ja Arttu ei viihdy autossa. Hyvin kuitenkin selvittiin, ehkä jopa ensi kesänä uudestaan. :D

Kati ja Arttu, joka täyttää ensi viikolla jo 11kk... :S

 
Mino: googlasin jostain kuinka paljon vauvat yleensä maitoa/korviketta syövät per päivä, taisi olla Tampereen neuvola tai TAYSin sivut, joista noin-määrät selvisivät. Laskeskelin siitä, että kun pojunen syö jonkun 4-6 dl korviketta päivässä, ja pelkällä korvikkeella elävän vauvan korvikkeen määrä taisi olla jossain 8-12 dl paikkeilla, siitä päättelin, että ollaan noin 50/50 tilanteessa. Kun tultiin laitokselta, korviketta meni suhteessa paljon enemmän; yölläkin syötin korviketta, mutta ei siinä 1 kk jälkeen enää tarvittu yöllä enää...
 
Moikka! Kysymys kaikille: minkäikäisinä yösyönnit ovat teillä jääneet väliin? Meillä pojunen syö yöllä vielä 2-3 kertaa (noin yhdeltä, neljältä ja kuudelta), vaikka kiinteitä syödään jo aika hyvin. Puuroa aamupalaksi, lounaaksi ja päivälliseksi kasvissoseita ja illalla taas puuro sekä rintamaidot jokaisen aterian päälle. Illalla syödään ennen nukkumaanmenoa rintamaitoa ja jonkin verran vielä korviketta...

LK & pojunen 5 kuukautta
 
Meidän tyty, nyt 9kk, syö edelleen kerran yössä rintaa. Lähinnä se on aamusyönti, eli olen ottanut rajan että ennen klo 6 ei rintaa saa. Tänäkin aamuna imetin klo 6:15 ja tyty heräsi sitten vasta yhdeksän jälkeen päivän touhuihin. Mutta muutama kuukausi sitten pidettiin asian tiimoilta oikein opetusta, kun tyty olisi syönyt läpi yön 2h välein (ellei useamminkin..), vaikka kiinteitä meni jo hienosti. Nyt tämän viimeisen "yö"syönnin olen ajatellut antaa olla niin kauan kunnes se jää itsestään pois. Päivällä imetän edelleen puolenkymmentä kertaa, eli ennen unia (uuvahtaa tissille) ja muutaman kerran muutoinkin.

Esikoinen jätti yösyönnit kokonaan 2kk iässä, tai joskus satunnaisesti jatkoi vielä unia herättyään ensin tissille esim. klo 7. Että erilaisia ovat, samoista aineista tehdyt..
 
LK: Mä en enää muista :ashamed: Siitä on 5½ vuotta aikaa viime kerrasta :LOL: Muistan vaan että aika aikaseen se jätti oisko ollu 4-5 kk kohdalla kun alkoi iltavellit..Sillon tais jäädä yösyömiset.
Pulla syö yleensä joskus 21 aikaan ja sit seuraavan kerran 02-04 välillä ja sit kuuden jälkeen...että aikas harvoin ja ikää herralla on sen 7 viikkoa! Muutenkaan ei oo mikään kauhea rinnassa kiinni olija. hmm..Mä en oo huomannut yhtään tiheän imun vaihetta? Saakohan tuo raukka tarpeeks ruokaa?
Huomenna ois neuvola joten kuullaan tuomio, riittääkö maito vai ei.Molmepia rintoja syö siis joka aterialla. Tänään söi aamun puoli seiskan jälkeen vasta puolen päivän jälkeen..aika pitkä väli. Yksi asia on kuitenkin varma: en enää ota tressiä vaikka jouduttas antaa lisämaitoa! Olen kuitenkin jo imettänyt pidempään kun esikoista ja jos en pääse siihen 3-4 kk asti pelkällä rinnalla niin ei se haittaa.Osittaisimetys on ihan ok. Silti vähän jännittää huominen neuvola et mitä sanotaan..kun tää luottamus näihin vanhoihin nahkarukkasiin ei ole paras mahdollinen....:LOL: :LOL:

 
Tiila: miten opetitte tytyä? Näyttää siltä, että meillä on sama edessä, odottelen kuitenkin vielä tuonne 6-7 kk ikään, katsotaan mikä meininki sitten... Nyt yösyömisiä on jo paljon harvemmin kuin ennen, se on jo hyvä... ;)

Mino: meillä pojunen söi melko harvoin yöllä, vähän samaan tyyliin kuin Pulla teillä, kunnes PIM! pamahti 2 kk lasiin. Älä ressaa, on niitä elämässä pahempiakin ressinaiheita kuin imetys :). Imetys on kivaa, ja iloitsen siitä läheisyydestä ja yhteisestä hetkestä, minkä imetys suo. Valitettavasti meikäläisen nahkalapaset ei tuota kaikkea tarvittavaa maitoa noin ravinnon kannalta, mutta ei se pojunen sitä loppuelämäänsä muista. Rakkautta,läheisyyttä, turvaa ja ravintoa se pienokainen kaipaa, eikä laske mistä se maito joka kerta tulee, pääasia että tulee eikä jää kiljuva nälkä :) Me aikuiset tuppaamme toisiamme vahtaamaan tuossa imetysasiassa. Jos Pulla on tyytyväinen, ole sinäkin vaan :).

Meillä oli 5 kk neuvola maanantaina ja voi noita käyriä ja mittaustapoja. Oli mukamas tullut miinusmitta pituuteen, ja kun tehtiin tarkistus, pituutta olis tullut mukamas vajaa sentti lisää (vajaa 65 senttiä ). Meillä on käytössä 68 senttiset vaatteet, ja osa niistä on jo selkeästi vähän liian pieniä. Itse mittasin pojusen hoitopöydällä kun en uskonut neuvolan mittoja, sain 69 senttiä. No, totuus on jossain 66-68 sentin tienoilla, uskoisin. 65 ei pidä paikkaansa. Ainoa mihin joten kuten voi luottaa, on paino. Ja sekin on mukamas hiukan liikaa suhteessa pituuteen, mutta jos pituusmitta heittää, niin eihän se painokaan sitten suhteessa seuraa. Voi näitä käyriin tuijottajia neuvolassa, hohhoijaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lintukoira:
Moikka! Kysymys kaikille: minkäikäisinä yösyönnit ovat teillä jääneet väliin? Meillä pojunen syö yöllä vielä 2-3 kertaa (noin yhdeltä, neljältä ja kuudelta), vaikka kiinteitä syödään jo aika hyvin. Puuroa aamupalaksi, lounaaksi ja päivälliseksi kasvissoseita ja illalla taas puuro sekä rintamaidot jokaisen aterian päälle. Illalla syödään ennen nukkumaanmenoa rintamaitoa ja jonkin verran vielä korviketta...

LK & pojunen 5 kuukautta
Arttu jätti yöruokailut omatoimisesti pois 3,5kk:n iässä, kun oltiin joulun vietossa mummolassa. Söi illallalla vellin ennen nukkumaan menoa ja seuraavan kerran sitten 05-06 aamulla.

Artulla on taas hakusessa uusi päivärytmi. Ihan selkeästi yrittää jo pärjätä yksillä päiväunilla vaikka hieman vaikeaa se on. Eilen nukkui aamupäivällä 2h:n päiväunet joilta heräsi 11.30. Siitä sitten valvoi iltaan asti ja nukahti yöunilleen lähes normaaliaikaan klo 20. Olin ylpeä pojastani kun oltiin iltapäivällä kaverin kanssa kahvittelemassa niin poika ei kitissyt vaikka selkeästi oli väsynyt.

Olkkis ja Arttu 11kk :heart: Mihin tämä aika katoaa?
 
Kaikille 5 tehnyt unikoulun 8 kk iässä.Neljällle onnistui ja yösyötöt jäi pois.Nuorimmainen on ollut poikkeus.Nykyisin sentään jo antaa tuonne 6 asti ennenkuin vaatii rintaa.
Edellisen unet ei kyllä parantunut,mutta yösyöttöjä ei enää ollut.
 
Tsemppiä Lintukoira neuvolan mittojen kanssa :hug: Maalaisjärki peliin, eli jos lapsi on virkeä, tyytyväinen (oman persoonansa mukaan) ja syö halulla, katsellaan niitä mittoja taas sitten seuraavalla käynnillä. Ihan varmasti äiti kyllä huomaa, jos lapsen olemus muuttuu niin että huolestua pitää.
.


Alkuperäinen kirjoittaja Lintukoira:
Tiila: miten opetitte tytyä? Näyttää siltä, että meillä on sama edessä, odottelen kuitenkin vielä tuonne 6-7 kk ikään, katsotaan mikä meininki sitten... Nyt yösyömisiä on jo paljon harvemmin kuin ennen, se on jo hyvä... ;)
Meilläkin oli vähempi-yösyömäinen kausi, mutta sitten yht'äkkiä imut lisääntyivät siihen parin tunnin välein syömiseen. Olin ehkä vähän liian herkkä ottamaan viereen, eli tyty olisi saattanut osalla ähinöistään jatkaakin itse uniaan.. Unikoulutettiin pehmeällä mallilla, eli ihan pieniin ähinöihin ei puututtu, jos tyty alkoi itkeä siliteltiin/painettiin reidestä (tyty nukkui kyljellään) ns. tassuote jotta rauhoittui. Jos tämä ei riittänyt vaan itku yltyi, otettiin syliin ja lausuttiin rauhoittava litania ("ei hätää, äiti on tässä, on uniaika, nyt nukutaan" ) kunnes tyty rauhoittui. Sitten taas pitkälleen. EIKÄ SITÄ TISSIÄ TARJOLLE. Vaikka mieli välillä tekikin antaa periksi.. Ekat pari yötä olivat vaativimmat, ihan ekalla itkupätkällä meni 40 minuuttia josta 15min jatkuvaa syliin-alas-syliin-alas -rumbaa. Sitten pääsin jo huoneesta pois ennen kuin itku yltyi.. Toka pätkä (pari tuntia myöhemmin) kesti sitten 20min, kolmas 10 min. Toisena yönä aloitettiin 20 minuutilla.

Meillä tämä tepsi siis hyvin, ei mennyt viikkoakaan kun piti jo jättää tuo rauhoittelulitaniakin sanomatta kun tyty meinasi sitä havahtua kuuntelemaan. Nyttemmin *kop kop* riittää se, että käännän (yleensä konttausasennosta) tytyn selälleen, annan unipupun ja painallan vakaasti reidestä. Ja pois. Menee jo monia öitä, ettei tarvitse käydä kertaakaan - ennenkuin sitten kello 6 jälkeen tissille.

Se tuossa kellonaikarajassa on kurjaa, että jos tyty itkahtaa 5:40 ja "rauhoitan" uneen, muttei nukahdakaan vaan jatkaa itkemistä, en oikein voi kuudeltakaan antaa tissiä - muutenhan tyty oppii, että puolen tunnin itkulla tissi tulee. Pitää sitten vaan odottaa, että nukahtaisi edes vartiksi jotta saa sen tissinsä. Onneksi *taas kop kop puuta koputtelen* näin ei käy usein.

Jaha, kutsu kuuluu...
 
Kiitos tiedoista ja Tiila yksityiskohtaisesta ohjeesta!! :) Odotan tuonne puolen vuoden kieppeille, sitten aloitetan meilläkin varmaan jonkin sortin unikoulu.

Löysin HUSin sivuilta myös melko lailla samankaltaisen unikouluohjeen, jossa todettiin että 6 kk ikäinen vauva ei periaatteessa yösyöntiä tarvitse, jos ei ole kokonaan äidinmaidolla (http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649#koulut), Tiilan ohje on vaan tällaiselle maallikolle paljon helpompi ymmärtää; niin ja paljon käytännöllisempi ;)

Nyt nukkumaan, viime yö oli melko haastava. Pojunen heräsi ysiltä illalla ylös (meni jo 19 nukkumaan), uudelleen suostui nukkumaan vasta 22:30, 02:00 kunnon känkkä, kunnes sai rintaa, tunti hereillä, sitten kello 05:30 herättiin pärinään, kun pojunen päristeli menemään ihan pirteänä. Kolmet puolen tunnin päiväunet, nyt pojunen jo nukkuu...
 
Mihinkäs täältä kaikki on kadonneet?

Meillä alkaa kohta ovella kolkutella pojan 1v-synttärit. Tiistaina menen kaverin luokse suunnittelemaan synttärikakkua. Hän opiskelee leipuri-kondiittoriksi joten saan kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun hän saa harjoitella kakuntekoa ja mä saan pojan synttäreille mieleiseni kakun. En tykkää yhtään leipomisesta.

Ruokavalioo on pojan kohdalla muutettu sen verran että korvike on vaihdettu nyt normaaliin kevyt maitoon. Kaikki on toistaiseksi sen kanssa sujunut niin hyvin ettei nähty mitään syytä jättää vaihdosta tekemättä.

 
Heippa!

Meillä oli eilen Nupun 5kk neuvola ja meillä tuo pituuskasvukäyrä laskee edelleen kuin lehmän häntä :ashamed: Neiti ei ollut kasvanut kuin 1,2cm kuukaudessa eli pituus oli 60,5cm ja painoakin tullut ainoastaan 250g eli paino oli 5,820kg :/ Paino menikin nyt sen piikkiin että neiti liikkuu niin paljon ja pituuskin piti katsoa seuraavalla kerralla et jos edelleen käyrä alas niin sit kyselee lääkäriltä et tarviiko tehdä jo jotain tutkimuksia :ashamed: Meillä siis ryömitään niin täysiä ja nyt parina päivänä neiti mennyt konttausasentoon mut kädet ei sit tottelekkaan et mennään välillä kuppelis keikkaa ;)
Kuitenkin mulle sanottiin et pelkällä rintamaidolla saanpi jatkaa et ei tarvitse vielä alkaa mitään kiinteitä antamaan.
Meillä varmaan pienin täysaikainen 5kk vauva kun lukee muiden maaliskuisten vauveleiden kokoa ja sit kaupassakin kun ihmiset aina kysyy et ei taida olla vielä paljoa ikää kun noin pieni ja hämmentelee kun sanon et tulee juuri 5kk :/ Ehkä Nuppukin vielä jossain vaiheessa ottaa sen kasvupyräyksen ;)

LK otatko poitsulle sen sikainfluenssarokotteen? Mulle sanottiin neuvolassa et seuraavalla kerralla oisi mahdollista saada se kun tulee tuo puoli vuotta täyteen ;) Nyt siitä vaan lehdissä ym. kamala kohu et vähän mietityttää........ :/

No niin, nyt mua kaivataan, pitänee mennä, palailen paremmal ajal :wave:
Ävm70 ja Nuppu sunnuntaina 5kk :heart:
 
Moikka!

Ävm70
: oho, meillä ei mitään mainintaa sikainfluenssarokotteesta. Meillä oli tutkimusrokote loppu kun käytiin 5 kk neuvolassa, eli sovittiin poikkeuksellisesti 6 kk neuvola ja tutkimusrokote (hepatiitti/pneumakokki) sitten sinne. Ei mainintaa sikainfluenssasta. Otin sen itse kyllä joulukuussa...

Odotellaan että pojunen heräilee, ruoka on pöydässä ja koitetaan neuvolan kehotuksesta ekaa kertaa syöttötuolia. Meillä siis soseet käytössä yhdistettynä rintamaitoon tai korvikkeeseen. Perunaporkkanasosetta maistellaan tänään ekaa kertaa syöttötuolista ;). Pojunen on ilmojen viilettyä tuuhkuttanut vaunuissa parhaimmillaan 3 h putkeen, onpa luksusta :) :). Pari viikkoa sitten alkanut vauvauintikin selkeästi vaikuttaa, paremmin nukkuu kun on touhua.

Palataan ;) LK & pojunen 5 kk 3 vkoa
 
Huh, huh, kylläpäs panikoin äsken kun meidän pikkuneiti alko selittää mulle et Nuppu osaa jo syödä pieniä paloja :eek: siis mitä, neiti meni antamaan Nupulle pinaattilettua ja suu oli täynnä pientä palasta/mössääntynyttä lettua :ashamed: Ei muuta kuin soittamaan paniikissa neuvolaan mut onneks siel neuvolatäti rauhoitteli mua ettei mitään vaaraa vaik pinaatti sisältääkin nitraattia ettei kuitenkaan saanut sitä paljoa. Mielestäni oisi max. saanut letusta neljäsosan jos sitäkään mut ei mulle tullut mieleenkään et menee antamaan toiselle :ashamed: :ashamed: Näin huono äiti mä taas olen kun en kokoaikaa vahdi vaan olin selkä tyttöihin päin ja tiskasin eileniltaista ja aamuista tiskivuorta :'(
Enkä mä välttämättä oisi reagoinut silloinkaan kun Nuppu ei mitenkään kakonut tahi mitään mut onneks pikkuneiti sano :ashamed: Kuvittelin vaan et neiti meni muuten vaan leikkimään Nupun kanssa lattialle syöntinsä jälkeen :ashamed: Nyt ainakin opin ja muistan jatkossa et isosisko "huolehtii toisen ruokailusta" äippä kun antaa toiselle vaan pelkkää tissiä edelleen. Muistan kyl et esikko aikanaan syötti salaa pikkusiskolleen koiran naksuja et niitä sit kaivelin toisen suusta reilu 15v takaperin..... et huolehtivia on isosiskot ;)
 
Moikka taas!

Hiljainen on tämä pino mutta kirjoittelen kuitenkin. Meillä olis 1v-synttärit reilun 2vkon päästä. Täytekakku on tilattu ja vielä pitäis kehittää jotain pikkuleipää ja suolaista tarjottavaa niin olis homma tarjoilujen puolesta valmis. Varasin myös 1v-valokuvauksen valokuvaajalta joka kuvaa asiakkaan itsensä valitsemassa miljöössä. Saa nähdä miten käy kun valittiin ulkokuvaus. Toivottavasti sää pysyy perjantaina 10.9 kuivana niin että saadaan kuvat otettua.

Äitivm70: Meillä Arttu tykkää napostella kissan kuivamuonaa. Samoin kissan vesiastia on täysinäisenä mitä kiinnostavin astia uida ja kipata lattialle. Onneksi usein muualla kuin keittiössä ollessamme keittiön ovi on suljettu ja käydään aina päästämässä kissat keittiöön/keittiöstä. Muuten Arttu olis jatkuvasti leikkimässä noilla ruokakipoilla.

Nyt päikyille kun isi on lomalla ja huolehtii lapsista.

Hyvää syksynalkua!

Olkkis ja Arttu 11.5kk
 
Moikka!
Onpa foorumi uuden näköinen; jouduin kaivelemaan kirjautumistiedot uudelleen, kun ei ollut enää muistissa... Kesti ;). Onnea jo etukäteen olkkis Artulle!! :)

Mies on taas työreissussa ja oma aika on kortilla. Puolitoista viikkoa edessä, mutta kyllä se tästä. Huomenna nähdään sisko ja siskonpoika, ja lauantaina on vauvauinti.

Ävm70: annoin meidän pojulle toissailtana näkkileipää kun on jo pari hammasta ja neuvolasta sanottiin että on ok. No, valitsin neuvolan ohjeiden mukaan vielä pyöreää näkkileipää, kun ei kuulemma saa niin helposti sitä rikki. Enköhän siinä hetkeksi unohtunut toijottamaan uutisia niin voi pojat, näkkiksestä oli nakerrettu pala. Pyörittelin sitä siis joka puraisun jälkeen, ettei vain naksahtaisi, ja hetkeksi unohdin ranneliikkeen... Alkoi kakominen ja olin aivan paniikissa, kaivoin muruja suusta ja hakkasin pojusta selkään. No, ne oli vaan sitä jauhoa joka kurkkua kutitti, eikä onneksi isoa palaa saanut irti, olisin kuullut raksahduksen. Oli pikku murusina sitä nakertanut. Tiedän tunteen, ei sitä itseään maailman parhaaksi äidiksi tunne, olin vielä yksin kotona ;). Näkkikset menee hetkeksi hyllylle lepäämään.... Alkavaa viikonloppua! LK & pojunen
 
Hei kaikki!
Voisimpa liittyä tänne, kun tuolla kuumeilu- ja odotuspuolellakin vastaavassa pinossa olin mukana.

Eli ikää minulla on 35 v, vajaan viikon päästä 36v. Pieni poikavauvamme syntyi 24.8. Eilen kotuiduimme sairaalasta. Poijalla on kokoa 3030g ja pituutta 46cm, syntyi rv 37+0. Sinne saakka vain matkassa sain pidettyä, vaikka rv 26 tuumasi ihan väkisin alkaa syntymään jo. Kaksi kuukautta olin lähes vuodelevossa, mutta sen johdosta sain maailman parhaan palkinnon ja terveen 10-pisteen vauvan heti syliin syntymän jälkeen. Synnytys oli sujuva, kesti 1h28min.

Perheeseemme kuuluu myös tyttö 2v (synt. elokuun alussa ) ja huomenna 4 vuotta täytävä tyttö sekä minua pari vuotta nuorempi mies. Lisäksi koira, 8 kissaa ja 15 hevosta. Olen hevosalan yrittäjä, joten nuo hevoset on meille sellainen elämäntapa. Mies käy kodin ulkopuolella töissä, mutta paljon myös hevosten kanssa auttelee.

Nyt tämmöinen omanapainen sepustus. Alan tässä seurailla pinoa ja päästä juttuihin mukaan.
-Poni ja lapsoset 4pv, 2v ja 4v
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Poni06!

Meillä on nyt huudettu taas muutama päivä 24h/vrk. Kulmahampaita tehdään joten varmasti ottaa kipeää... Yötä vasten ollaan lääkitty ja sen avulla ollaankin saatu nukkua ihan normaalisti. Mietinkin jo että pitäisköhän sitä päivälläkin lääkitä ettei hermot menis ihan kokonaan tuohon kitinään. Tosin, mun mieskin on kesälomalla joten pääsen tarvittaessa hermolevolle mutta jotenkin tuo tuntuis viisaalta.

Nyt salille mars... BodyPump odottaa. Saa nähdä miten jumissa tämä mamma aamulla on kun nyt ekaa kertaa olen menossa tuolle tunnille. =)
 

Yhteistyössä