kiitos vastauksistanne. Minulla on kesken amk-opinnot. Olen todella kiinnostunut opiskelemastani alasta, vaikka rankka onkin.
Heti ensimmäisenä tuli mieleen, että itse kauheasti stressaan sitä, että tulenko mylhemmin vielä saamaan lapsia. Itse asiassa 2 yritystä on takana, eikä tärpännyt, ja jotenkin on semmoinen " olo", etten helposti raskaaksi tule.Kierto yms.tosin on kunnossa.
Ehkä liian helposti näen vauvan saannin ruusuisten lasien läpi;
en ole pahemmin ajatellut että mitä jos esim. masennun, lapsi on sairas, tms. ajattelen vain,että kyllä me pärjätään! Eli summarum; enemmän minun pitäisi ajatella myös sitä, että mitä VOI olla edessä... vai pitääkö, eli maalaanko tällöin piruja seinälle, eikös elämä pitäisi elää " päivä kerrallaan liikoja murehtimatta?"
Tosin, ikä on ikä ja rasite. Juttelin samoja asioita gynekologilleni,eli aloittaisin yrittämisen vasta kahden vuoden päästä.(eli viime vuonna, nyt vuosi olisi sopivaa odottamista". Hän vastasi minulle näin
" niin, mutta mistä tiedät että missä kunnossa kohtusi on kahden vuoden päästä"?
En tiedä, en. Tosin sen ymmärrrän, että elämme yhteiskunnassa, jossa kaikki on niin suunniteltua ja etukäteen mietittyä. Lapsen tuloa ei niin vaan voikaan suunnitella... eli tässä se pointti.
Ehkä elän jotain kriisiä tämän asian kanssa. Nimittäin huomasin, että minulla on paha kolmenkympin kriisi..