+- 30 v osa neljä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terttu34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
up, mitäs muille kuuluu? Terttu, mitenkäs teillä tilanne?

Meillä ovistikut käytössä, tänään kp 15/31, mutta vielä ei mitään näkyvissä. Miten te muuten olette tehneet, tikuttateko joka päivä samaan aikaan? Ettei vain menisi ohi, siltä tuntuu itsestäni, heh. mutta ei kai se mihinkään livahda... aloitin kyllä tikuttelun liian aikaisin, mutta jatkan nyt kunnis ovis löytyy.

No voi Tuuli. Tänään kp1 (odotetusti) ja nyt alkaa sitten uusi kierros...taas. Joulun jälkeen on sitten suunnitelmissa lääkärillä käynti ja tilanteen tarkistus. Epäilemättä pyydän keltarauhashormonia tms.

Mulla ovis ollut nyt parissa kierrossa kp 17-19 tienoilla ja malttamattomana olen aloittanut tikuttelun aina jo siinä kp10 aikoihin, tosin vasta pari kiertoa. Olen tikutellut aina iltasella +- pari tuntia heittoa. Aamulla sitä ei kuulemma pitäisi tehdä.

Nyt tämän tarkkailun myötä olen vasta tajunnut mikä on ovislima ja ovistuntemuksetkin ovat olleet hyvin selvät. Aika selkeästi tietää milloin täti tulee, kun laskee siihen sen 15-17 päivää, on se ihmiskeho aikamoinen kello! Hommailut miehen kanssa oletettuun oikeaan aikaan eivät kuitenkaan ole tuottaneet toivottua tulosta. Harmin paikka..

Hyvää joulua ja Uutta vuotta 2006 kaikille!

Minä tästä taidan jo vetäytyä taka-alalle, kun ei ole mitään ihmeempää tiedossa. Ensi vuonna sitten PAS jossain vaiheessa. Se on moro!

Onpa harmi!!! Juuri tänään yhdelle kaverille sanoin, että elämä menee kahden viikon periodeissa, ensin odotellaan ovista ja sitten odotellaan plussaa... plääh. miten muuten teillä, kauanko on yritystä takana? ajattelin itsekin, että voisi olla hyvä idea kyädä lääkärissä tsekkaamssa että kaikki on ok, kun olisi vuositarkastus joka tapauksessa kohta vuorossa.

minäkin olen tikutellut nyt iltaisin. ei vielä tulosta, nyt siis kp 16/31, jotakuinkin. nyt aloitin kyllä tikuttelun ihan liian aikaisin, mutta saahan noita tilata lisää...

viime kierrossa en oikeastaan mitään ovistuntemuksia havainnut, nyt ehkä helpompi löytää ne tikuttelun myötä. tai siis tunnistaa.

- välillä tuntuu jotenkin ihan kornilta, että miten ihmeessä niitä vahinkovauvoja saadaan, kun toiset saa tekemällä tehdä:(

Joulun odotusta!

Tutun kuuloista pohdintaa. Kahden viikon jaksoissa täälläkin eletään.

Mun kavereista kaksi on nyt raskaana - ""ei tän nyt näin aikaisin pitänyt tulla, ei oltu suunniteltu ihan tähän väliin"" sekä ""yleensä kyllä käytettiin kondomia, mutta sillä kertaa ei viitsitty"". Ja yksi on saanut vauvan vähän aikaa sitten - ""mä kyl söin pillereitä"". Tuntuu n i i n epäreilulta.

Meillä on yritystä takana nyt tasan kaksi vuotta. Tutkimukset on käyty ja eka lääkkellinen kierto takana (siitä lisää tiedonhaluisille vaikka mun blogissa marja34.vuodatus.net).

nostan tätä meidän ketjua, ettei ihan hukuta jonnekin sivulle n.

Täällä on taas ovis-aika lähestymässä. Kovin toiveikas sitä ei enää ole, mutta kyllä sitä siitä huolimatta yrittää ainakin mahdollistaa sitä raskautta parhaansa mukaan.

Joulu meni tosi mukavasti. Ollaan ulkoiltu ja oltu kaikessa rauhassa kotona sekä syöty hyvin. Mutta vähitellen taas palaamassa arkeen. Huominen ollaan vielä yhdessä vapaalla.

Joulu on nyt sitten jouluiltu ja syötykin on hyvin. (Vähän liiankin hyvin, kävin nimittäin eilen puntarilla ja sellaiset puolitoista kiloa olen onnistunut painoani parissa päivässä lisäämään).

Vauvaprojektiammekin olemme yrittäneet työstää tässä joulun aikaan sillä otollinen aika sattui sopivasti pyhiksi. Täytyy kovasti toivoa että ajoituksemme olisi onnistunut ja saisimme ""joulun lapsen"" sitten syksyllä. Tosin parin vuoden yrittämisen jälkeen en enää osaa olla kovin toiveikas ...

Kiva kun nostit, marja, itsekin ajattelin juuri tehdä saman.

onko teillä muuten marja ovistikut käytössä?

- itse vähän ihmettelin tikkujen kanssa, kun ennen plussaa kontrolliviiva oli tosi vahva; sitten kun bongasin oviksen sekä kontrolli- että plussaviiva olivat kumpikin haaleampia. siis samanvärisiä kuitenkin. äsh, ei kai se mikään haamu voinut olla? onko teillä samanlaisia kokemuksia?

minä siis tikuttelin ovista aattoiltana, pyhinä olikin sitten sopivasti aikaa touhuilla. ei pitäisi yrityksestä jäädä kiinni:) hei hauskaa nette, päästää ihan samoihin aikoihin testailemaan ja toivottavasti plussaa ihailemaan. olisipa kyllä älyttömän hienoa saada syysvauva!

joulut meni meilläkin rauhallisesti, syötyä tuli kyllä ihan liikaa. nyt kurinpalautusta edessä... hyvistä aikomuksista huolimatta urheilu jäi kyllä aika nollille. mutta nyt uudella tarmolla!

Parissa kierrossa kokeilin tikuttamista, mutta ei oikein ollut mun juttu. Yritän sitten vain laskeskella, että milloin olisi suurin piirtein parhaat ajat, juuri mitään oireita mulla ei tunnu olevan, paitsi se kaikkein mukavin - haluttaa aika paljon oviksen aikoihin ;D Kierto on kuitenkin sen verran säännöllinen, että laskeminen tai laskureiden käyttö on mahdollista.

Kiva juttu, että voimme sitten samoihin aikoihin seurailla tuntemuksia (mulla kun ei ole miehen lisäksi ketään muuta jolle voisin näistä kertoilla).

Toivottavasti vuosi 2006 toisi meille kaikille ketjulaisille plussat tullessaan !!!

Ok, kukin tyylillään:) Minä jotenkin pidän niistä tikuista, ainakin nyt kun kierron pituus on vielä hakusessa... laskeskelin vauva-lehden ja pesun laskureilla oikeaa ajankohtaa, mutta varsinkin pesun laskuri antoi ihan väärän (=liian aikaisin) tuloksen.

nette, minä ajattelin testailla 8.1., jos ei tätiä näy. oletko samana päivänä liikkeellä? päästään jännäilemään yhdessä!

No, tuo 8.1. on ensimmäinen mahdollinen päivä testaukselle, joten tod.näk. odottelen muutaman päivän tuota pitempään (tosin nyt on vatsassa tuntunut hieman kummalliselta ... ihan samanlaisin tuntemuksin täti yleensä ilmoittelee etukäteen tulemisestansa ...).
Saa sitten nähdä kuinka käypi.

Toivon meille kaikille kovasti paljon +onnea vuodelle 2006!

Mitään uutta raportoitavaa ei ole. Uusi vuosi vaihtui, joskaan ei mitenkään erityisen hilpeissä tunnelmissa. Ovisaika on ohi ja mieliala sen mukaisesti vähän alamaissa. On ne hormoonit vaan kummallisia. Onko teillä muilla mielialakäyriä, että johonkin aikaan kierrosta menee kaikki hyvin ja on niin iloista ja aurinkoista ja toiseen aikaan meneekin sitten kaikki päin seiniä tai vähintään alavireisesti?

Kaikesta huolimatta, parempaa onnea tänä vuonna meille kaikille, kaikessa.

että tällainen nosto tällä kertaa ;)

Parempaa uutta vuotta 2006 vaan kaikille!

Kyllä se Marja vaan niin o, että kierto se pakkaa säätelemään tuota tunnepuoltaki. Pohojimmiltani oon ihiminen, joka ei heleposti toisten eressä tihruttele. Hammasta puren viimeiseen saakka. Elämä on opettanut. Mutta tietyssä vaiheessa kp ihmettelöö, et mistä tuo vesi silmään juoksoo, kun illalla teityn laista elokuvaa vahtaa. Täytyy ihan olokasa yli vilikasta, ettei mies oo selejän takana mulukoolemassa.

Hauskaa illan jatkoa! (-;

Minä olen aika ""tuore"" kirjoittelija, vaikka on sattunut jo kaikkea ikävää tässä vauvaprojektissa. Tämä taitaa olla toinen tai kolmas ketju eli viime marraskuusta asti olen täällä pyörinyt.

Uutta vuotta ja uusia kujeita kaikille!

Minä aloitin uuden vuoden tarkkailemalla syömisiäni ja liikuntaa olen myös lisännyt. Tällä systeemillä olisi tarkoitus laihtua jotta vauvelilla olisi paremmat mahdollisuudet ilmoitella itsestään (olen nimittäin jonkin verran liikapainoinen eikä se tunnetusti ainakaan auta lapsenteossa).

Mikäli täti ei tule kylään niin ensi viikolla olisi testauksen vuoro ... josko tätä painon pudotuksen yrittämistä pitäisi kuitenkin siirtää ....

Samoin ""kohti parempaa ja erityisesti terveellisempää elämää"" -ajatuksin täälläkin käynnistellään uutta alkanutta vuotta. Tosin nyt vielä viimeisenä lomapäivänä voi ottaa vähän rennommin, mutta sitten olis sellaista pientä syömisen tarkkailua ja kävelylenkkeilyä luvassa. Mulla vaan nää hyvät päätökset on tavanneet pitää noin viikon - hyvällä säkällä...

Rinnat tuntui eilen illalla taas aika raskailta. Mutta laskeskelinkin, että kuukautiset alkais tuossa loppuviikosta. Mutta siinä on tietenkin se hyvä puoli, että voidaan taas soittaa lääkäriin ja jatkaa tän vauva-asian hoitamista lääketieteen keinoin.

Tuuli, tuliko testattua? Mitä testi näytti?

Mun ei sitten tarvitsekaan testailla, ainakaan tässä kierrossa siis. Kävimme lauantai-iltana kavereiden lapsen synttäreillä ja samalla hieman iltaa istumassa. Olin varmuuden vuoksi kuskina ... No, sieltä tultuamme havaitsin että täti oli samaan aikaan tullut kylään.
Eilinen sujuikin sitten itkua pidätellessä, mutta tänään mennään jo kohti uutta mahdollisuutta.

Heissan pitkästä aikaa! ei mitään uutta kerrottavaksi, mutta nostelen ketjua.. (mikäli tällä kertaa onnistuisi?!)
Hirmu kiirus töissä jne. ettei oikein ehdi muuta ku täällä käydä vilkaseen, mut palataan paremmalla aikaa taas..

Äsh, ei tarvinnut testailla täälläkään. Itse asiassa kävi niin, että täti tuli kylään jo uudenvuodenaattona! En ymmärä, minä kun tikuttelin ovista jouluaattona. Eli joko se ei ollutkaan ovis tai sitten kierto vaan on ihan sekaisin... edellinen kierto oli 31 pvä, nyt 25 pvä, eli oviksen laskemisajankohta hankaloitui kerralla. Aloittelin tikuttelun taas tosi ajoissa, vielä ei edes haamuja ole näkynyt. Nyt siis kp 11/25 - 31. Viikonloppuna olisi kyllä aikaa puuhailla, josko aikakin olisi otollisin:)

Juu, uusia mahdollisuuksia etsimään. Olo on kummasti pirteämpi, kun ovis on (kohta) ovella...

Siltä näyttää, että kuukkikset alkaa huomenna tai viimeistään maanantaina, miten pitkä tuhru nyt sitten sattuukin. Sitten pidetään peukkuja, että naistenklinikalle saa aikoja...

Tää palvelu tökkii kyllä väliilä tosi pahasti. Jos ketju ei ole etusivulla niin on sitten ihan säkää, että löytyykö se ollenkaan, nostan siis taas paremmille paikoille.

Hei vaan kaikille!
Nyt mullakin on netti kotona niin ei tarvitse aina täältä työmaalta käsin kirjoitella ... siinä yhteyden saamisessa olikin omat kiemuransa - aivankuin vauvan alkuunlaittamisen kanssa.

No, nyt meillä on sitten nettiyhteys valmiina ja voimme taas keskittyä vauvantekoprojektiin täysillä.