+- 30 v osa neljä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terttu34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirjoitit ""tatti"" just samoin kuin ite ajattelen. Vauvattomat kyläpaikat on jo todella harvassa!
Kuulostaa todella vastenmieliseltä ku joku sanoo että on niin ONNELLINEN kun lapsi syntyi; yök! Vaikka ihan totta varmaan onkin; eipä oo kokemusta.

Heii, meidän laiska keskustelu ylitti kuitenkin taasen sadan.

Kohtalotoverit ""tatti"" ja ""mie"" puhuvat kuin minun suullani. Pari päivää olen taas kipuillut erityisesti näiden kysymysten kanssa, kahdella ystävällä laskettu aika tässä parin kolmen viikon sisään. Mä en ole nyt ollenkaan valmis näkemään uusia pieniä vauvoja tai kuulemaan menetetyistä yöunista ja kakan rakenteesta ja syömisrytmistä.

Ja todella, kun mietin, niin minullakin on vain yksi läheinen ystävä, jolla ei ole lapsia. Ja kun hän ei niitä edes halua, niin juttuseuraa ei sillä tavalla ole, jos haluaisi joskus vauvakuumestaan jonkun kanssa ajatuksia vaihtaa. Ei nimittäin tunnu ollenkaan samalta, jos toinen voi vain arvailla miltä itsestä tuntuu.

Niinpä, jutun aiheet molemmin päin ei hyvä. Ei liikaa, muuta jos toista ei kiinnosta vauvahaave suunnitelmat, kun itse haluaisi avautua, niin ei sekään mukavaa.
Minä taas olen se kohde, jolta vähän väliä katsotaan oikeudeksi kysellä kk rytmistä ja mahdollisesta raskautumisesta. Jos olen tulossa sairaaksikin ja valitan palelemista, saan heti kummallisia katseita ja lähimmäiset alkavat virnuilla: ""sä taidat olla raskaana"" ja sitten he myheilevät siinä itsekseen.
Pari kertaa olen siinä suutuspäissäni lausahtanut että""en varmana ole!"" ikään kuin minua olisi pilkattu pahimman kerran ja tajuan sen sitten itsekkin. En vain pidä siitä, että minulle vakavasta aiheesta tehdään joka päiväinen ""mitä kuuluu"" aihe tai toisilla on ikään kuin varaa heittää mustaa huumoria siitä.

No, en tiedä kumman osapuolen päässä on vika, kun ei olla samalla aaltopituudella lähimmäisten kanssa. Olen yrittänyt kyllä välillä löysentää näkemyseroja.

Mukavaa pääsiäisen jälkeistä aikaa kaikille!

Ei mulla mitään kerrottavaa ole, mutta ajattelin nostaa tätä ketjuamme hieman ylöspäin, jos vaikka saisimme taas keskustelua aikaiseksi.

Meillä on pari kuukautta mennyt niin ettei vauva-asialle ole miehen sairastelun takia tehty yhtikäs mitään, mutta nyt olemme ryhtymässä tositoimiin ... varsinkin kun otolliset ajat koittavat loppuviikosta tai ensi viikon alusta.