+- 30 v osa neljä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terttu34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaaha. Meidän keskustelu on taas aika laiskan puoleista. Ja porukasta on tainnut enemmän tai vähemmän pudota ihmisiä. Liekö sitten vain sellainen aika, että ei halua/jaksa/ehdi osallistua.

Eipä silti, itsekin on tullut oltua aika hiljaa. Ei vain ole ollut mitään asiaa. Ehkä on vedettävä se johtopäätös, että tämä keskusteluketju on täyttänyt osaltani tehtävänsä - pahimmat höyryt on saanut poistettua ystäviä liikaa vauvajutuilla rasittamatta.

oma napa: Täti tuli kylään. Perjantaina aloitan pistokset. Asiointi sujui tällä kertaa mukavasti puhelimitse ja käynti lääkärissä on reilun viikon päästä, silloin katsotaan, kasvoiko munarakkuloita ja kuinka paljon.

Kylmä, kun mikä. Hyrrr!

Iltaa kaikille.

Ei tänne edelleenkään mitään uutta. Katsastellaan kaverien kasvavia masuja ja odotellaan omaa vuoroa hamaan tulevaisuuteen.

Jooh! Tulin vaan nostamaan tätä ketjua, ettei aivan katoa.
Kirjoitelkaahan muutkin jotain.

Tänään on ollut mitä parhain ulkoiluilma. Lähdettiin miehen kanssa tosin varovaisin ajatuksin liikkeelle, mutta kun meillä oli tarpeeksi vaatteita päällä ja aurinkokin lämmitti mukavasti aina välillä, niin tehtiin ihan hyvän pituinen kävelylenkki. Nyt on tosi mukava olo. Vähän unettaa, mutta ehkä on parempi olla nukkumatta päiväunia, käy helposti niin, että ilta venähtää aivan liian pitkäksi. Lisää tällaisia sunnuntaipäiviä tähän talveen, jos vain voisi jostain tilata.

Hienoa että kävitte ulkoilemassa. Esimerkillistä toimintaa.
Säähän on pelkkä pukeutumiskysymys, oikeilla varusteilla ulkoilemaan voi mennä melkeinpä milloinka vaan.

Me käväisimme miehen kanssa Tukhomassa, eilen tulimme ja tänään väsyttää vallan valtavasti. Laivalla kun ei tullut liiemmälti nukuttua kun vauvaprojekti oli myös mielessä - ja taas on toiveet korkealla ...

Nostan meitä taas vähän ylemmäs, kun nyt kerrankin taas löysin ketjun. Onko muilla ollut ongelmia?

omaa napaa, kun maailmahan sen ympärillä muutenkin pyörii ;)

Meillä on menossa toinen munasolun kypsytyshoito. Tämä jäänee myös viimeiseksi, tuloksesta riippumatta, ja meidät on laitettu IVF-jonoon. Tietenkin pitää toivoa, että voisin sen meille varatun keskusteluajan perua, mutta aika näyttää.

Suoraan sanoen olen aika kyllästynyt vatvomaan tätä koko asiaa. Ystäville olen avoimesti kertonut, mutta en ole viime aikoina ollut niin kovin innostunut vastaamaan kysymyksiin hoidoista tai tuloksista. Mikähän siinä on, että monet kysyvät niin usein? No, ehkä just se, että olen kertonut, se tuntuu antavan luvan myös jatkossa kysyä asiasta. (kylläpäs olinkin taas epäselvä, mutta näin tällä kertaa)

Seurailen keskustelua ehkä enemmän taka-alalla jatkossa, jos sitä nyt enää syntyykään tämän enempää. Lupaan tulla kertomaan, jos jotain ihmeellistä tapahtuu. Jatkan edelleen kuitenkin blogin kirjoittamista, joskaan ei sinnekään varmaan kovin usein merkintöjä tule.

Tämä meidän ketju on tosiaan aina välillä paikassa nimeltä ""hukka"", vai lieneekö mennyt bittiavaruuteen voimia keräämään.

Marja, ymmärrän hyvin että ainaiset kyselyt väsyttävät ja välillä laittavat suorastaan inhon päälle. (Ainakin minun kohdallani, vaikka meillä ei vielä mitään kerrottavaa olekaan, luomusti kun vieläkin yritellään). Vaikka kommenttejasi onkin kiva lueskella niin omia tuntemuksia pitää kuunnella.

Toivottavasti tulet sitten tänne kertomaan kun vauva ilmoittelee tulostaan. Eikä siis mitään jos ilmoittelee, vaan KUN ilmoittaa.

Oikein mukavaa viikon alkua kaikille, ja yritellään pitää tätä ketjuamme hengissä!

hiphei! meitin ketju näyttää vähän hiipumisen merkkejä, mut toivotaan ettei ihan lopahda! tänään tuli sit se tulos mitä on toivottu eli plussatesti!! toivotaan et kaikki menee hyvin.. oon ihan pihalla viä aamuisen tuloksen jälkeen etten saa kyl mitään järkevää kirjoitetuksi, mut ollaan kuulolla!

En ole minäkään vähään aikaan täällä käynyt, mutta toivotaan ettei ketjumme ihan kokonaan lopahda.

Sinulle, Sunday, todella paljon onnea! Se on varmaan uskomaton hetki kun testi näyttää plussaa, mutta uskottavahan se on kun omin silmin näkee. Tosi hienoa!
Tsemppiä odotukseen!

Toivottavasti kevät toisi enemmänkin plussia tullessaan ...

up... marja, Nette, Terttu34, miten teillä?

Meillä ei juuri uutta, kävin viikolla gynellä ns. perustarkastuksessa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Eli kohta (nyt kp 17/26-37) tikuttelemaan ovista ja uutta yritystä sitä kautta. Tässä kierrossa olen alkanut mittailemaan myös aamulämpöjä, tasaiselta näyttää so far.

Mitään ihmeellistä, menossa kp35/26-32, viimeksi torstaina tein testin (tein niitä kaikkiaan neljä...), joka näytti negaa. Rinnat kipeät jo pidemmän aikaa, tänään pientä alavatsakipristelyä. Ensi viikolla kai kuitenkin teen vielä yhden testin, jos sekin vielä on nega, sitten soitto naistenklinikalle, jos asia voitaisiin vaikka selvittää.

Muuten elämä on rauhallista. Töissä monenlaista, mutta iltaelämä painottuu kotona olemiseen. Talvi on kivaa aikaa, mutta odotan jo kevättä.

Eipä ole vähään aikaan tullut kirjoitetuksi, kun ei ole ollut mitään kerrottavaa.

Yritämme edelleen luomusti, kun tuo mies ei tunnu saavan simppanäytettään aikaiseksi vaikka olen luvannut toimittaa sen jopa perille (hän kun ei tunnu ymmärtävän että minä en tuota näytettä voi hänen puolestaan antaa).

Nyt mieheni on pahemmanlaatuisen flunssan kourissa ja on saanut jo toisen lääkekuurin, joten eipä tuota simppanäytettä taideta kovin äkkia saada tutkittavaksi.

Otolliset ajat lapsen alkuun saattamista ajatellen olisi näinä päivinä, mutta taitaa tämä kierto jäädä yrittämisen suhteen väliin. Katsotaan sitten ensi kierrossa ... josko saisimme jouluvauvan aikaiseksi ...

- äsh marjalle siis oli se edellinen vastaus, vähän hassusti näkyy.

Nette, oletko ajatellut tehdä kotona simppatestiä, niitähän saa kanssa tilattua netin kautta? hassua, että miehille tuo voi olla sellainen ""onnistumisjuttu"". meilläkin mies sanoi jotenkin hassusti siihen suuntaan, että ymmärsin mahdollisen ""simppahäikän"" olevan kovasti luonnolle ottava.

Meilläkin on ollut pahaa flunssaa kotona ja juuri nyt tod.näk. otollisemmat päivät käsillä. Vähän ollaan jaksettu touhuilla kuitenkin. Nyt menossa kp 16/26-37, edellisessä viestissä laitoin väärin. Lämpöjä mittailen, ovistikut otin taas käyttöön toissapäivänä, vielä ei kummaskaan indikaatiota oviksesta.

Gynen kanssa oli puhetta, että kävisin keltarauhashormoonit mittauttamassa n. kp 24 -25. Ei välttämättä tarkoittanut että heti tässä kierrossa, mutta antoi kuitenkin lähetteen joten voisin hyvinkin käydä. Voi sitten ottaa heti clomit, jos on oviksessa häikkää.

Ei sen kummempaa tietoa kuin että toukokuussa se suunnitteluaika ja sitten odottelemaan, ivf-hoidot ovat nykyisin hoitotakuun piirissä, joten puolessa vuodessa pitäisi päästä aloittamaan, mutta ilmeisesti tällä hetkellä eivät vielä ihan tuohon veny. Jotenkin olen ajatellut, että ensi syksynä se olisi sitten ajankohtaista. Mutta en sitten tiedä, jos venyy talveen asti.

Muistelen, että jos simppatestin antaminen on muutoin kovin hankalaa, niin sen voisi ottaa yhdynnässä sellaiseen erikoisvalmisteiseen kondomiin. Ehkä sinun kannattaisi kysyä tästä vaihtoehdosta?

Jaksamista asian hoitamiseen, tuo tuntuu välillä tuulimyllyjä vastaan taistelemiselta.

Vaikka tämä meidän ketjumme onkin kuivunut, niin mun täytyy nyt kirjoittaa ja päästää paineita hieman ulos ...

Mulla on pari päivää ollut sellainen olo jossa mikään ei oikein kiinnosta ja tuntuu että haluaisin suuttua kaikesta (onneksi vielä olen hillinnyt itseni). Mikään ei tunnu olevan oikein eikä kunnossa.

Hormoonithan tämän kaiken aiheuttavat sillä täti tuli kylään maanantaina. Se suututtaa vaikka vauvamahdollisuutta ei tässä kierrossa edes ollut. Kaiken lisäksi naapurimme sai toisen lapsen viime perjantaina. Toisaalta olen onnellinen heidän puolestaan, mutta mitä enemmän aikaa kuluu, niin tuntuu että haluaisin päästä yksinäni asumaan autiolle saarelle.
Varsinkin nyt kun vauveli äitineen pääsee sairaalasta kotiin.
Vielähän he pysyttelevät enimmäkseen sisällä eikä minun tarvitse heitä nähdä, mutta kunhan kevät hieman etenee niin sitten naapureiden pihoilla vilistää lapsia enemmänkin. Heidän näkeminen tulee tekemään tiukkaa. Kunpa jo olisi meidän vuoromme!

Tiedän kyllä juuri, miltä sinusta tuntuu. Meilläkin ihan lähipiirissä on juuri jääty äitiyslomalle ja minä olen kateudesta vihreänä.

Välillä on vain niin vaikea olla toisen puolesta aidosti ja kokonaan ja vain onnellinen, vaikka kuinka toivoisi voivansa.

Hei mie!

Oletkos uusi täällä. En ainakaan huomannut nimimerkkiäsi aiemmin ketjussa. Tosin en enää kirjoittelele kovin usein, kun tilanne on meidän kohdalla seisahtunut luonnollisella menetelmällä ja hoidotkin ovat olleet jäähyllä.

Samaa tunnetta olen minäkin potenut, vaikkei se taida lohduttaakaan. Välillä se hieman helpottaa, mutta sitten totuus lyö taas kahta kauheammin takaisin, kun kuulee muiden raskauksista ja onnesta.

Meillä siis kohta 8v. yritystä takana, ei lapsia ja 30 ja + ollaan.

Jaksamista sinulle!

Olen kirjoitellut joihinkin ketjuihin mutta eri nimimerkillä. Välillä pystyy vastaanottamaan asioita paremmin, mutta joskus on taas tosi tuskallista. Ei onnistu että sanoisin jollekkin tutulle/kaverille joka odottaa/on saanu jo vauvan, että ""ihanaa"". Enkä minä ainakaan tiedä tarkalleen oonko kateellinen vai tuntuuko muuten pahalta/ärsyttävältä. Argh, en mää tiedä.

Niin, mitäpä tuohon sanoisi ... samanlaisia ajatuksia pyörii mielessä. Olen jo alkanut vähentää vierailuja perheisiin, joissa vauvoja tai niitä lisää tulossa. Keskustelut, kun tahtovat suuntautua yksin omaan toisella osa puolella kokoajan siihen suuntaan. Kivaa jonkin aikaa, mutta liika on liikaa. En tahdo mennä istumaan iltaa, jotta ""pääsen"" keikuttamaan tenavaa sylissäni koko illan ja katsomaan kuinka kakkavaippa vaihdetaan, siinä kun ei ole enää mitään uutta ja mielenkiintoista ""opittavaa"".

Mutta kai se on vaan pitemmän päälle kestettävä. Alkaa olla jo niin harvassa nuo ystävät, joilla ei olis (tulossa) perheenlisäystä.