+- 30 v osa neljä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terttu34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei Tuuli ja tervetuloa! Itse tietysti toivon, että voisin poistua takavasemmalle jo tässä kierrossa, mutta katsotaan nyt. Ikää 34, yritys aloitettu joulukuussa -04, raskaus parin kierron jälkeen, joka päättyi keskenmenoon rv 20, sitten tauko. Nyt muistaakseni 5 kiertoa takana ja nyt kp. 30/21-31, joten toivo elää.

Tervetuloa myös minun puolestani. Hienoa, että saadaan mukaan lisää keskustelijoita.

oma napa: minä 34, mies 32, yritystä joulukuu 03 alkaen, viime keväänä tutkimukset [selittämätön lapsettomuus], eka hoitokierto [pistokset] menossa, reilun viikon päästä tiedän tuloksen.

Hei tatti, elli ja marja, kiva kun pääsin joukkoonne mukaan! Ja kiitos taustatiedoista, nyt tuntuu porukka paljon tutummalta. Mistä päin te muuten olette? Itse asustelen pk-seudulle.

Toivottavasti vkl meni kaikilla mukavasti. Itse sorruin tekemään ylitöitä toimistolla, mies kun hippaili saunailloissa ja pikkujouluissa käytännössä koko vkl:n. No, onneksi ei ollut ovis:) Siinä tapauksessa olisi kyllä pikkujoulut peruttu...

tatti, en ole ihan kaikkia aikaisempia ketjuja lukenut, mitä hoitoja te olette kokeilleet? Onko teillä enemmänkin tarkoitus pitää taukoa ""tekemisestä"" vai ajattelusta...? Olipas hankalasti ilmaistu.

Plussaonnea marjalle ja ellile, tämän viikon lopulla molemmilla lisää tietoa, eikös vaan?

Toivottavasti muut ketjulaiset eivät kyllästy, jos vielä toistan oman kaavioni.

Käytin aluksi Terolutia ja Glomifenia n. vuoden verran, sitten minut ja mieheni on tutkittu. Ei vikaa, paitsi minulla epäsäännöllinen kierto ja ehkä en aina ovuloi. (Tämä on varmaan suurin kompastus kivemme.) Nämä tutkimukset tehtiin v. 2000. Meille ehdotettiin jo silloin inseminaatiota.
Pidimme kuitenkin taukoa.

Syksyllä -02 aloimme harkita inssiä, mutta saimme lopulta ajan polille vasta -03 puolelle. Huomaan kuitenkin olevani raskaana. Keskenmeno rv11.
Saman vuoden lopulla ja seur. -04 alussa kaksi inssi kokeilua. Ensimm. keskeytyi, kun suurin munasolu oli jo poistunut. Toisesta ei raskautta.
Samana keväänä tehtiin eka IVF, josta tuoresiirrosta rv 8+1 ja samana syksynä pakaste siirrosta rv5.
Tänä syksynä toinen IVF, josta ei raskautta. Neljä alkiota pakkasessa. Tälle vuodelle ei enää siirtoon keretty, joten odotellaan vuoden vaihtumista ja pähkäillään joulun aika, et mitähän kotipoppakonsteja vois vielä yrittää. ; )

Tässäpä Tuulille ja muille, jotka jaksoivat lukea.

Tervetuloa joukkoon!

Tänään en olekaan parasta mahdollista seuraa kenellekään, sillä tästä päivästä muodostui viikon odottelun jälkeen kp1.

Taustatietoja: minä 34v, mies 38v, yritystä heinäkuulta -03.
Hoitoja ei olla vielä aloitettu sillä miehen pitäisi ensin saada näytteensä labraan ja se tuntuu olevan hieman hankalampi juttu. Mulla on toisella puolella pco, toinen puoli ok eli tod. näk. olemme selittämättömästi lapsettomia, ellei mieheltäni sitten löydy jotakin (jos ja kun sinne asti päästään).

Toivottelen kaikille mukavaa viikkoa!

pääkaupunkiseudulla sitä minäkin

Lisää tietoa loppuviikosta tai ehkä ensi viikon alkupuolella, jos ei hätäile. Nyt on kp22/27-29. Käytännössä kai tuhru alkaa viikonloppuna, jos vuoto alkaa ajallaan, jos ei ala, niin testailen varmaan tiistaina, koska pidempään en malta kuitenkaan odottaa. Mää oon ihan täpinöissä, aika vaikea on keskittyä mihinkään. Paitsi nettipalstoilla pyörimiseen ;)

Vieläkään eivät menkat ole alkaneet, nyt mennään jo kp. 32/21-31. En uskalla testata, koska viimeksi kun testasin ja sain negan, niin kuukautiset alkoi ja itku pääsi. Outo logiikka, voinhan hyvinkin olla raskaana. No, minulla on isompi työjuttu torstaina ja siihen ollaan valmistauduttu puoli vuotta ja joudun esiintymään. Jos en ole raskaana, toivon, että kuukautiset ei ala ennen sitä. Jos olen raskaana, niin voin testata perjantaina. En halua että sekoan negatiivisesta tuloksesta tai postiivisesta tuloksesta ennen tätä isoa juttua.
Kiva kun tulee joulu! Joko lahjat on ostettu? Itselläni vasta muutama, illalla ei jaksa raahautua kauppaan, ensi viikonloppuna tietysti paikat tupaten täynnä. Tonttuilua!

Mun mielestä sangen järkeenkäypää suunnittelua. Vaikka asia jännittää, niin epävarmuudessa voi silti olla helpompi olla, kunnes tärkeä esitys on ohi ja sitten voi rauhassa mennä ilosta sekaisin/panikoida/jännittyä/masentua tms. testin tuloksesta. Mää pirän kuitenkin peukkuja, että se olisi tällä kertaa raskaus, mikä niitä kuukautisia estää tulemasta...

Vasta yksi lahja on hankittuna. Toisaalta, kokonaismääräkin taitaa tänä vuonna jäädä noin neljään. Viime vuonna tuli ostettua lahjoja aika monille, mutta nyt hoidan vain ""pakolliset"" eli oman kullan ja kummilapsen siskonsa kanssa.

Joulukortit sentään sain jo postiin, tavallisesti niitä kiikutetaan aivan viimeisellä mahdollisella hetkellä.

Tällä on huonosti nukuttu yö takana ja kummallisia nipistyksiä alavatsassa, mutta kaipa se jälleen kerran on ilmavaivoja =(

Täällä on joululahjat melkein kaikki jo hankittu. Kerrankin ajoissa, koska yleensä ollaan ostettu lahjat vasta viimeisellä hetkellä.

Ellin asiaan: itse en koskaan pysty olemaan testaamatta olen niin utelias. Mutta jotenkin aina sen tietää ettei ole...Siinäpä sitä sitten ollaan taas. Voi kuitenkin olla aika järkevää ettet tee testiä ennen sitä isoa työesiintymistä. Pidetään sulle peukkuja!

Oma napa kehittää oireita edelleen, vaikka lähes varmana voi sanoa että ei oo tärpänny. Kp27/33-? menossa ja se tietty alavatsakipu puuttuu joka on ollu aiemmin varma merkki että nyt ollaan raskaana...Eli näin. Mutta jännään silti muiden puolesta.

En todellakaan malttaisi odottaa, että tulisi sellainen päivä, että tietäisi. Nyt on kp24/27-29, joten ihan pian asia selviää. Kuitenkin ajattelee, että pari päivää pidempään kuin kierto tavallisesti kestää pitäisi odottaa - eli tiistaina olen siis ajatellut testata, jollei täti kyläile ennen sitä.

Omat toivon ja epätoivon tunteet vaihtelevat. Tuntuu samanlaisia tuntemuksia kuin kuukautisten alla, toisaalta ne ovat nyt ""liian aikaisin"". Aargh.

Pidän sinulle Marja peukkuja! Olisi ihanaa, jos odotuksesi ja toiveesi toteutuisi. Ja kaikki me tiedetään, mitä kärsimyksen päiviä elät. Itselleni tuo raskaustestin teko on kyllä enemmän pelottava asia, en millään uskaltaisi... jos siihen ei sitä toista viivaa tulekaan... Toivon ja epätoivon vuorovedoissa eläminen on kyllä aikaajoin raskasta.

Ellille ja marjalle pidän minäkin peukkuja! Miltä näyttää aikataulu testauksen suhteen? Terttu34, mitenkäs sinulla?

Itselläni nyt menossa kp 11/31, varmuuden vuoksi tikuttelin aamulla ovista... eipä vielä näkyvissä. Mutta katsellaan viikonloppuna ja viimeistään sitten alkuviikosta.

Uuh, joululahjarumba edessä vkl:na, tasan 2 lahjaa ostettuna tähän mennessä. Jotenkin tuntuu, että ei ole vielä yhtään päässyt rauhoittumaan joulun tunnelmaan ja tämä lumettomuus ei kyllä asiaa auta.

Täällä loppui jännäilyt, täti ilmoitti kyläilystään tutulla tuhrulla heti aamutuimaan. Kiitos kaikille mukana elämisestä.

Viimeiset joululahjat ostetaan tänään, montaa niitä ei tosin ole ollut suunnitelmissakaan ostaa. Sunnuntaina vois aloittaa suursiivousta joulua varten, ettei jää kaikki aatonaattoon ja loput aattoaamuun...

Voi että ... odottelin jo kovasti plussatietoa. Toivottavasti tämä ei pilannut jouluanne vaan voitte nauttia joulun tunnelmasta.

Toivotaan että uusi vuosi toisi teille, ja meille kaikille muillekin, plussa-onnea tullessaan.

Sovittiin miehen kanssa, että testaan vasta lauantaina, kun hänkin on jo palannut työmatkalta. Voidaan yhdessä jännätä ja iloita tai surra, kumpi se nyt sitten seuraakaan. Kuukautiset eivät ole alkaneet, mutta mitään oireita ei kyllä ole, ei tosin ollut viime kerrallakaan tässä vaiheessa. Jotenkin olis mieluummin vaan testaamatta...

Äsh, miten harmillista marja! Kovasti toivoteellen plussaonnea ensi vuodelle - toki heti seuraavaan kiertoon! Oliko teillä nyt ensimmäinen kierto, jolloin pistokset käytössä?

Hmm, sama täällä, lahjaruljanssin lisäksi pitäisi viikonloppuna hoitaa siivouspuoli... vaikka turha kai näistä on sen suurempaa stressiä ottaa, tulee se joulu, vaikka olisi pölypallot nurkassa:=)

Pikkuinen osaa jo ohjelmoida sinisen viivan raskaustestiin! Eli plussa tuli. Nyt oli jo kp. 37/21-31, joten uumoilinkin plussaa. Tuplajännityksen laukeaminen (torstaina oli se iso esitys, lauantaiaamuna plussatesti) aiheutti kai sitten tämän flunssanpoikasen. Lihakset kipeänä ja väsyttää vaan. Voi tosin olla raskausoireitakin. Viime raskaudessa oireet alkoi kyllä vasta vkolla 8 ja nyt on sitten kai 6. vasta menossa. Aion käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa varmistamassa, ettei ole kohdunulkoinen tai tuulimuna. Edellisen raskauden ikävät muistot mielessä... Nyt täytyy toivoa, että pikkuinen pysyy kyydissä pidempään kuin sisarensa, joka syntyi vkolla 20.

Aivan mahtavaa elli, ONNEA!!! Tosi hieno juttu! Toivotaan, että kaikki menee hyvin - laitathan meille sitten kuulumisia, vaikka ""virallisesti"" ehkä siirrytkin odottajien puolelle.

--- kunpa meillekin, pian:)

Voi miten ihania uutisia Elli, saitte mahtavan joululahjan!! Onnea kovasti teille matkan varrelle!!! Ja tietenkin muillekkin hurjan paljon plussaonnea!

Täällä menossa kp33-33-?. Mitään ihmeempiä raskausoireita ei ole paitsi joka kierron rintojen arkuus. Perjantaina malttamattomana testasin negan...nyyh! Eilen lähdin kauppaan ja masua juili niinkuin menkoissa, joten varuiksi laitoin suojan. Näinä päivinä odottelen tätiä kylään.

Kova kiire ja joulustressi menossa. Tänään katsoin almanakkaa ja totesin ettei yhtään vapaata iltaa taaskaan tällä viikolla ja joulukin menee sukuloidessa ja sukulaisia paapotessa. Pitääpähän ajatukset sitten muualla:))!

+++++kaikille!